alt text

Αν υπάρχει μια εταιρεία με σύνολο από χαρακτήρες και παιχνίδια που μπορεί να συγκριθεί με της Nintendo, αυτή είναι η Sega. Δεν είναι τυχαίο που τα τελευταία χρόνια βλέπουμε προσπάθειες αναβίωσης κλασικών τίτλων της Sega από indie developers, με τις ευλογίες της ίδιας (σε αντίθεση με τη Nintendo που είναι η χαρά του εξώδικου). Σειρά για αναβίωση παίρνει ο Alex Kidd, η παλιά μασκότ της Sega, με το Alex Kidd in Miracle World DX, remake του αγαπημένου παιχνιδιού του Master System που πολλοί είχαμε την ευτυχία να έχουμε προεγκατεστημένο στην κονσόλα μας.

Η ιστορία είναι απλή και προφανώς η ίδια που τότε μάθαμε από το βιβλιαράκι. Ο κακός Janken έχει κατακτήσει την περιοχή Radaxian, μετατρέποντας τους ανθρώπους σε πέτρινα αγάλματα και ο Alex Kidd, ένας νέος μαθητής πολεμικών τεχνών καλείται να σώσει την κατάσταση. Στο DX έχει προστεθεί μπόλικο αλατοπίπερο στην κατά τα άλλα απλή ιστορία, όπως πχ διάσπαρτοι πετρωμένοι Radaxians που σας δίνουν κομμάτια των γεγονότων που συνέβησαν.

Το παιχνίδι είναι ένα κλασικό (κυριολεκτικά) platformer, όπου την περισσότερη ώρα πηδάτε από την μία πλατφόρμα στην άλλη, ενώ αποφεύγετε ή κατατροπώνετε εχθρούς με μπουνίδια και ενίοτε σε κάποιες πίστες χρησιμοποιείτε μηχανές, κρις κραφτ και ελικοπτεράκια. Βρίσκετε επίσης αντικείμενα που σας βοηθάνε, όπως ένα μπρασελέ που επιτρέπει επιθέσεις από μακριά. Υπάρχουν πάρα πολλά κουτιά που σπάτε και περιέχουν συνήθως λεφτά, ενώ δεν λείπουν και κουτιά με “φαντασματάκια” που σας κυνηγάνε μέσα στην πίστα αν τα ακουμπήσετε. Οι κόσμοι που επισκέπτεστε είναι ποικίλλουν, από τα πράσινα λιβάδια του Μt. Eternal μέχρι την πόλη της Radaxia και το κάστρο του Janken.

Αθήνα, καλοκαίρι 2021.

Το μεγάλο θέμα του Alex Kidd in Miracle World DX είναι ότι υποφέρει από σχεδιαστικές αποφάσεις μιας άλλης εποχής. Όσο και αν το βλέπουμε με τα γυαλιά της νοσταλγίας, το Alex Kidd δεν ήταν καλοσχεδιασμένο παιχνίδι. Γι αυτό φταίει εν μέρει το γεγονός ότι δεν υπήρχε η γνώση του τί κάνει ένα παιχνίδι καλό σήμερα. Μιλάμε για το μακρινό 1986 και παιχνίδια που γέρασαν καλά και παίζονται με ευχαρίστηση σήμερα όπως το Super Mario Bros, το Pac-Man και το Bubble Bobble είναι σπάνια. Η δουλειά του DX ήταν να βελτιώσει κάποια από αυτά τα προβλήματα χωρίς να χάσει την ταυτότητα του original. Δυστυχώς, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες, το αρχικό υλικό είναι τόσο προβληματικό, που παρά τις αλλαγές, μικρές και μεγάλες, αν ήθελε να κρατήσει την ταυτότητα του Alex Kidd, έπρεπε να κρατήσει κάποια από τα λιγότερο κολακευτικά στοιχεία του παιχνιδιού. Με αποτέλεσμα, ο σχεδιασμός των επιπέδων, η τοποθέτηση εχθρών, οι περίεργοι γρίφοι και το γεγονός ότι ο Alex Kidd πεθαίνει με το παραμικρό, να συνθέτουν ένα παιχνίδι που είναι δύσκολο με όλους τους λάθος τρόπους. Κάτι που ήταν αποδεκτό πριν από 30 χρόνια, αλλά όχι πλέον. Ακόμα κι εγώ προσωπικά που από παιδί έπαιζα Master System και λατρεύω οτιδήποτε retro, βρίσκω την εμπειρία αρκετά προβληματική.

Βέβαια αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχουν γίνει βελτιώσεις. Το παιχνίδι έχει νέα μηχανή φυσικής για τον χαρακτήρα και τους εχθρούς, που αναμφίβολα συμπεριφέρονται καλύτερα. Υπάρχει ειδική επιλογή για άπειρα lives. Αν δεν παίζετε με άπειρες ζωές και φτάσετε σε game over και κάνετε continue ξεκινάτε από την αρχή της πίστας που βρισκόσασταν και όχι από την αρχή του παιχνιδιού με αντάλλαγμα τον μηδενισμό των χρημάτων και των αντικειμένων. Πλέον αν σπάσετε πάνω από δύο blocks το περιεχόμενο του πρώτου δεν εξαφανίζεται. Υπάρχουν επανασχεδιασμένα boss, αν σας εκνευρίζει το “πέτρα-ψαλίδι-χαρτί” που βασίζεται κυριολεκτικά στην τύχη απομνημόνευση, αν και δεν εξαλείφεται, αφού είναι από τα πιο “χαριτωμένα” στοιχεία του αρχικού τίτλου. Υπάρχουν επίσης νέες πίστες και νέα boss, οπότε το περιεχόμενο είναι σαφώς περισσότερο.

Tα οχήματα επιστρέφουν και είναι πάντα cool!

Αυτό που κάνει όμως το Alex Kidd in Miracle World DX να ξεχωρίζει είναι ο ανανεωμένος οπτικοακουστικός τομέας του. Τα αρχικά χοντροκομμένα γραφικά δίνουν τη θέση τους σε λεπτομερέστατο pixel art που διαθέτει και πολύ όμορφο animation. O Alex Kidd και ο κόσμος του φαντάζουν πιο ζωντανοί από ποτέ, με animation, πλούσιο παρασκήνιο και όμορφες λεπτομέρειες παντού. Όπως και στο Wonder Boy 3: The Dragon’s Trap, με το πάτημα ενός κουμπιού επιλέγετε τα παλιά 8-bit γραφικά, ακόμα και στις νέες πίστες. Επίσης τα νέα μενού κάνουν την διάδραση με το παιχνίδι πολύ πιο απολαυστική. Ο ήχος είναι κι αυτός εξαιρετικός, με ωραίες ενορχηστρώσεις παλιών μοτίβων αλλά και καινούρια κομμάτια. Μπορείτε να επιλέξετε και τον παλιό ήχο, αλλά δεδομένου πως το παλιό Master System ηχητικά δεν ήταν ότι καλύτερο (στην Δύση, στην Ιαπωνία είχε FM synthesizer, να πάρει), θα εκτιμήσετε ιδιαίτερα τη νέα μουσική και ηχητικά εφέ.

Το Alex Kidd In Miracle World DX είναι ένα όμορφο remake ενός τίτλου που έχει γεράσει αρκετά άσχημα. Παρόλα αυτά, αν έχετε γλυκές αναμνήσεις από το αρχικό Alex Kidd, είναι ο καλύτερος τρόπος να το ξαναζήσετε χωρίς κάποια από τα προβλήματά του. Όμως ταυτόχρονα έρχεται και η συνειδητοποίηση πως η νοσταλγία κάνει κάποια πράγματα να φαίνονται πολύ καλύτερα απ’ ότι είναι πραγματικά.

  • Ωραία γραφικά
  • Ήχος
  • Νέο περιεχόμενο
  • Retro mode
  • Διάφορες βελτιώσεις...
  • ...που δυστυχώς δεν διορθώνουν το παιχνίδι
  • Αρχαϊκός σχεδιασμός σε πολλούς τομείς
  • Οι περίεργοι γρίφοι παραμένουν
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, PS5, Xbox Series X/S, Xbox One, Switch, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Jankenteam
ΕΚΔΟΣΗ:Merge Games