Alan Wake PC Review

, Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2012 0  

Έχουν περάσει δύο ολόκληρα χρόνια από την κυκλοφορία του Alan Wake στο Χbox 360, αφού πρώτα το παιχνίδι, μετά από πολλές καθυστερήσεις, από multiplatform κατέληξε αποκλειστικότητα της Microsoft. Το... show που ακολούθησε μετέπειτα μάλλον το θυμάστε. PC gamers εξοργισμένοι με τη Remedy, την οποία κατηγορούσαν για αχαριστία ισχυριζόμενοι ότι αυτοί την ανέδειξαν με την υποστήριξή τους, παράπονα ότι εξαιτίας αυτής της αποκλειστικότητας το παιχνίδι έχασε τον open-world χαρακτήρα του, και κερασάκι στην τούρτα η Microsoft να λέει ότι το παιχνίδι έχει σχεδιαστεί για να παίζεται σε... καναπέ και γι’ αυτό βγαίνει μόνο στο Χ360. Όλα αυτά πια φαντάζουν μακρινό παρελθόν και το Alan Wake είναι πλέον πραγματικότητα στην πλατφόρμα όπου πρωτοανακοινώθηκε.

Kαταρχάς, ας ξεκαθαρίσουμε λίγο τα πράγματα. Η Remedy βιάστηκε να ανακοινώσει το Alan Wake και η προσθήκη του open-world ήταν καθαρά θέμα marketing. Η εταιρεία δοκίμασε αυτή την οδό αλλά την εγκατέλειψε μέσα σε 5-6 μήνες γιατί πολύ απλά, δεν δούλευε. Το ότι το Alan Wake έγινε γραμμικό, δεν έχει καμία απολύτως σχέση με το ότι κυκλοφόρησε αποκλειστικά στο Χ360. Και μολονότι η Remedy ήθελε να το βγάλει και στο PC, υπήρχαν τα γνωστά προβλήματα της αποκλειστικότητας. Θέλοντας και μη, η εταιρία είχε υπογράψει και, αφού η Microsoft χρειαζόταν έναν νέο, αποκλειστικό τίτλο, τα πράγματα οδηγήθηκαν εκεί που οδηγήθηκαν. Και ναι, η δήλωση περί καναπέ της Microsoft ήταν τόσο ηλίθια, που η Remedy ενσωμάτωσε ένα easter egg στο Alan Wake PC, με το οποίο την διακωμωδεί.

Δεδομένου ότι υπάρχει το review του Termi για την έκδοση του 360, νομίζω ότι είναι περιττό να ασχοληθώ με το σενάριο ή να αναλύσω κατά κόρον το gameplay. Ναι, σαφώς μερικοί δεν το έχετε παίξει και γι’ αυτό σας παροτρύνω να διαβάσετε το αναλυτικό του review. Αντ’ αυτού λοιπόν θα δούμε πως στέκει το Alan Wake PC σε σχέση με την αρχική έκδοση και κατά πόσο αξίζει σαν παιχνίδι.

Με τη χρήση του FXAA Injector, το Alan Wake γίνεται ακόμα πιο ατμοσφαιρικό.

Τεχνικά, τα πράγματα έχουν βελτιωθεί. To παιχνίδι διαθέτει καλύτερα γραφικά, με την Remedy να έχει αναβαθμίσει ένα σεβαστό αριθμό από textures. Δυστυχώς όμως, υπάρχουν αρκετές υφές που δεν έχουν “πειραχτεί”. Ο λόγος απλός: σε αντίθεση με άλλα στούντιο, η Remedy δεν δημιούργησε υφές υψηλής ανάλυσης και αρκετά από τα raw files ήταν ήδη εξαφανισμένα (πάνε δύο χρόνια άλλωστε). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα αρκετές υφές να μείνουν ίδιες. Σαφώς και θα μπορούσε να τα δημιουργήσει από την αρχή, αλλά μην τα θέλουμε και όλα. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι η Remedy είναι ένα μικρό στούντιο. Δεν είναι βέβαια μόνο οι υφές που έχουν αναβαθμιστεί. Ο φωτισμός, το LOD, τα “βολουμετρικά” εφέ (έλα, το ξέρω ότι σου αρέσει αυτή η λέξη Termi), οι σκιές, τα GodRays, όλα έχουν ενισχυθεί με αποτέλεσμα το Alan Wake στο PC να δείχνει πανέμορφο. Υπάρχουν, δε, στιγμές που “φέρνει” στο Crysis, πράγμα που αν μη τι άλλο δείχνει πόσο εντυπωσιακό είναι ορισμένες φορές το παιχνίδι. Μοναδικό παράπονο τα animations και οι εκφράσεις προσώπων που είναι επιεικώς απαράδεκτες. Μιλάμε για old-gen καταστάσεις. Κρίμα.

Όλα αυτά βεβαίως έρχονται με ένα “κόστος” που δεν είναι άλλο από τις απαιτήσεις του παιχνιδιού. Μια GTX275 είναι αρκετή για τις “High” επιλογές και μολονότι το παιχνίδι εκμεταλλεύεται τους quad-cores, ομολογώ ότι δεν βρήκα κάποιο σημείο που να τους χρειάζεται όσο διαφήμιζαν η Nordic Games κι η Remedy. Αν έχετε έναν δυνατό dual-core, δεν θα σας “κόψει” καθόλου, αφού το Alan Wake PC είναι GPU-bound. Επιπροσθέτως, οι χρήστες Nvidia θα πάρουν από τα τρία το μακρύτερο, αφού το καμάρι της Remedy δεν είναι συμβατό με το SLI, ενώ η υποστήριξη 3D Vision μπάζει από παντού. Περιμένουμε σύντομα patch που θα επιτρέπει το SLI. Οι χρήστες AMD, από την άλλη, χαίρονται από την πρώτη στιγμή κυκλοφορίας του παιχνιδιού το CrossFire, καθώς δουλεύει χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Όπως και στο Max Payne, έτσι και εδώ οι τηλεοράσεις παίζουν διάφορα. Το Night Springs τα σπάει!

Ηχητικά τα πράγματα παραμένουν ως έχουν. Δεν υπάρχει καμία βελτίωση, αλλά τι να βελτιώσουν; Όλα τα εφέ είναι άκρως ατμοσφαιρικά, από τα κοράκια μέχρι και το αλυσοπρίονο των “αρπαγμένων” από το σκότος. Οι διάλογοι είναι αρκετά καλοί, όπως και η εξιστόρηση των συμβάντων από τον ίδιο τον Alan Wake. Όλο το ζουμί του Alan Wake είναι το σενάριο και ο Sam Lake απλά δίνει ρεσιτάλ σε αυτό τον τομέα. Αν η Remedy είναι η “μαμά” των Max Payne και Alan Wake, τότε ο... “πατέρας” είναι σίγουρα ο σεναριογράφος τους, Sam Lake. Ο Lake αποδεικνύει για ακόμη μια φορά ότι το “έχει” και οι αναφορές στο Max Payne είναι τόσο πετυχημένες και ωραίες, που δεν γίνεται να μην χαμογελάσετε μόλις τις δείτε. Lake, είσαι πολύ μπροστά. Έτσι απλά!

Στα του gameplay τώρα, έχουμε στα χέρια μας ένα ψυχολογικό παιχνίδι επιβίωσης, όπου ένα κάρο εχθροί σας την πέφτουν κι εσείς καλείστε αφενός να τους στείλετε στο ανάθεμα, αφετέρου να βρείτε τι γίνεται και που έχει εξαφανιστεί το γυναικάκι σας (αφού έτσι ξεκινάει η ιστορία του παιχνιδιού). Θέλοντας να προσθέσει μια μικρή αίσθηση ελεύθερης εξερεύνησης, η Remedy πρόσθεσε και μερικά σημεία στα οποία μπορείτε να οδηγείτε οχήματα. Πάντως μην ψαρώνετε, το Alan Wake είναι γραμμικό κι ας υπάρχουν στιγμές που οι πίστες είναι μεγάλες σε μέγεθος.

Μια από τις (έμμεσες) αναφορές στο Max Payne.

Προκείμενου να σκοτώσετε τους αντιπάλους σας, πρέπει να τους σημαδέψετε με τον φακό σας κι αφού χάσουν ένα είδος “σκοτεινής” ασπίδας που διαθέτουν, να τους πυροβολήσετε. Μην κάνετε το λάθος να τους πυροβολείτε όταν έχουν την ασπίδα γιατί πολύ απλά σπαταλάτε άδικα τα πυρομαχικά σας. Και παρόλο που στα χαρτιά τα πράγματα φαίνονται καλά, στην πράξη η Remedy τα έκανε θάλασσα με τους μηχανισμούς μάχης. Καταρχήν, υπάρχει το ίδιο, ηλίθιο animation-response system που υπήρχε και στο Max Payne. Όταν στο Max Payne πυροβολούσατε έναν αντίπαλο, αυτός εκτελούσε ένα animation. Αν λοιπόν τον πυροβολούσατε κατά την διάρκεια του animation, οι σφαίρες δεν μπορούσαν να καταχωρηθούν με αποτέλεσμα να σπαταλάτε τις σφαίρες σας. Έπρεπε να πυροβολήσετε, να περιμένετε να τελειώσει το animation και μετά να ξανα-πυροβολήσετε.

Ε κάτι παρόμοιο συμβαίνει με τα animations του ήρωα. Αν κάποιος αντίπαλος σας πετύχει, ο Alan Wake εκτελεί ένα animation, κατά την διάρκεια του οποίου δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα. Αν λοιπόν είναι δύο αντίπαλοι κοντά σας και φάτε μια σφαλιάρα, παίζει να χάσετε εντελώς, καθώς ενδέχεται να εκτελέσουν ένα τριπλό combo το οποίο σας χάνει σχεδόν ολόκληρη την ζωή. Εύλογα κάποιος θα πει “ωραία, θα προσέχω να μην την φάω”. Έλα όμως που το animation system είναι για τα μπάζα. Είναι τόσο old-gen, που θα παρατηρήσετε αρκετά προβλήματα που υπήρχαν στο παρελθόν, όπως το να σταματάτε και να γλιστράει στο τελευταίο βήμα ο χαρακτήρας μερικά εκατοστά μπροστά, να πατάτε το κουμπί για να τρέξει και να καθυστερεί, να μην μπορεί να σκύψει, συν ένα άλμα που είναι παρμένο απευθείας από το Max Payne. Ο συνδυασμός αυτών των στοιχείων σχεδόν κατακρεουργεί το παιχνίδι και υπάρχουν αρκετές στιγμές όπου θα φτάσετε να βρίζετε τον Alan που κάνει 25 ώρες μέχρι να αντιδράσει.

Βέβαια, όλα αυτά σβήνονται και παραβλέπονται εξαιτίας του σεναρίου του παιχνιδιού. Ειλικρινά, αν το Alan Wake δεν διέθετε τα γραφικά και το εκπληκτικό του σενάριο, θα μιλούσαμε για έναν απλά καλό τίτλο. Το σενάριο είναι αυτό που θα σας ωθήσει να ολοκληρώσετε το παιχνίδι και θα σας αφήσει μια ικανοποίηση προς το τέλος. Ομολογώ ότι θα ήθελα να δω μια ταινία βασισμένη στο Alan Wake. Χωρίς βεβαίως να την βιάσουν και να την κάνουν σαν τα μούτρα τους, όπως συνηθίζει το Hollywood.

Υπάρχουν στιγμές που το Alan Wake PC είναι απλά πανέμορφο.

Το παιχνίδι έχει και μερικά επιπλέον χαρακτηριστικά που θα χαροποιήσουν αρκετούς... PC-άδες. Υπάρχει επιλογή να αυξήσετε το FOV, υπάρχουν ενδείξεις πληκτρολογίου κατά την διάρκεια του gameplay και είναι σταθερό χωρίς ανεξήγητα crashes. Η Remedy σκοπεύει να δώσει την επιλογή -μέσω patch- να περιφέρεστε ελεύθερα στις πόλεις (κάτι που μπορείτε να κάνετε μέσω teleportation hack και τώρα), καθώς και την δυνατότητα να απενεργοποιήσετε το mouse smoothing (κοινώς mouse acceleration) που υπάρχει.

Εν κατακλείδι, το Alan Wake PC μετράει. Σαν port, είναι από τα καλύτερα που έχουμε δει. Υπήρχαν περισσότερα περιθώρια βελτίωσης, αλλά όπως ανέφερα, μην τα θέλουμε όλα δικά μας. Σαν παιχνίδι, με το σενάριο, τους χαρακτήρες και την όλη ατμόσφαιρα, θα σας κερδίσει αμέσως. Το καμάρι της Remedy όμως πάσχει στο τομέα των μαχών και αυτό είναι εμφανές. Παρά ταύτα, το Alan Wake PC κοστίζει μόλις 21 ευρώ. Μιλάμε για απίστευτα χαμηλή τιμή και οφείλω να τονίσω ότι η έκδοση του PC περιλαμβάνει και τα δύο downloadable επεισόδια που έχουν βγει στο Xbox Live. Τσιμπήστε άμεσα, δεν θα το μετανιώσετε!

+ Γραφικά
+ Σενάριο και η όλη εξιστόρηση
+ Από τα καλύτερα ports που έχουμε δει
+ Χαμηλή τιμή
+ Υποστήριξη από την Remedy

- Το animation system είναι για τα μπάζα
- Προβληματικοί μηχανισμοί μάχης εξαιτίας των animations
- Εκφράσεις προσώπων που μας πάνε πολλά έτη πίσω

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

Πλατφόρμα: PC (review), Xbox 360
Έκδοση: Nordic Games
Ανάπτυξη: Remedy
Διάθεση: Downloadable
Είδος: Survival action shooter
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.alanwake.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 16/2/2012 (PC), Μάιος 2010 (X360)
PEGI: 16+