Τhe Sims 3 Review

, Τετάρτη 22 Δεκέμβριος 2010 0  

Έχω μπουχτίσει από παιχνίδια Sims. Δυστυχώς ή ευτυχώς, τα περισσότερα είναι το ίδιο πράγμα με διαφορετικό περιτύλιγμα, κάτι που όμως δεν τα εμποδίζει από το να σημειώνουν επιτυχία. Ακριβώς αυτό ισχύει για το The Sims 3, το οποίο ενάμισι χρόνο μετά την έλευσή του στο PC, βγαίνει και στις κονσόλες.

Άλλο πράγμα και αυτό – για ποιο λόγο να κυκλοφορήσει ένα παιχνίδι (που στην τελική θα αποδειχθεί ίδιο, απλά με προσαρμοσμένο χειρισμό) με πάνω από εννιά μήνες διαφορά σε διαφορετικές πλατφόρμες. Και να πω ότι θα μπορούσε η EA να ωφεληθεί από το exclusivity στους υπολογιστές, θα πω ψέματα. Ούτως ή άλλως, το κοινό που αγοράζει την ημέρα κυκλοφορίας δεν τα κοιτάει αυτά. Αντιθέτως, πορώνεται στην ιδέα ότι θα κυκλοφορήσει κάποια στιγμή Sex and the City 3 ή έχει λιώσει τα snippets του Born this Way, του νέου πονήματος της Λαίδης Γκάγκα. Πίσω στο θέμα μας. Λοιπόν, το The Sims 3 για κονσόλες επιδιώκει να είναι καρμπόν με το original, οπότε θα αναπτύξω το κείμενο αναφέροντας τις διαφορές των δύο εκδόσεων, αφού ούτως ή άλλως, τα βασικά του gameplay μπορείτε να τα διαβάσετε στο review της έκδοσης για PC εδώ.

Δε θέλουν όλοι οι Sims να πέσουν στην πισίνα

Σε πρώτη φάση, ο editor του παιχνιδιού είναι ίδιος με αυτόν της έκδοσης για PC. Μπορείτε να δημιουργήσετε πραγματικά έναν άνθρωπο από το μηδέν, να του δώσετε ότι χαρακτηριστικά σας καπνίσει, τόσο φυσικά, όσο και πνευματικά. Μεγάλο πηγούνι, σατανικός, ανέλπιστα ρομαντικός, μικρά αυτιά, πραγματικά τα πάντα. Και δεν είναι μόνο η δημιουργία του ανθρώπου, που εννοείται πως περιλαμβάνει και το ντύσιμο/στόλισμα, το ίδιο ανεπτυγμένη είναι και το Build tool του ίδιου του gameplay. Καρμπόν της έκδοσης για PC, το Sims 3 σας αφήνει, και μερικές σας φορές σας ωθεί, στο να δημιουργήσετε μεγάλα πράγματα. Μεγάλα σπίτια, μεγάλες πισίνες, μεγάλα δέντρα. Και όχι μόνο μεγάλα (εντάξει φτάνουν τα σόκιν ανέκδοτα) αλλά και εντυπωσιακά, με την έννοια ότι υπάρχουν ακόμα και οι πιο απίθανες επιλογές. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να σκεφτείτε το ιδανικό σπίτι, με τον ιδανικό κήπο και την ιδανική τοποθεσία, και από εκεί (και έπειτα από μπόλικα “motherlode”) μπορείτε, με μερικά κλικ, να τα χτίσετε.

Αλλά η διαδικασία γενικά, της δημιουργίας είναι αρκετά πιο κουραστική. Δε μιλάω μόνο για την ευκολία του ποντικιού, αλλά και για τα άπειρα loading screens που θα ξεπετάγονται κάθε τρεις και λίγο. Μπορεί να διαρκούν ένα ή δύο δευτερόλεπτα ή και λιγότερο, αλλά όταν το μόνο που κάνεις είναι να θες να αλλάξεις κατηγορία στα υλικά και σου εμφανίζεται μια ωραιτότατη μπάρα, ε, όσο να’ναι χάνεις κάτι τις από τη διάθεση σου. Και φανταστείτε αυτό να συμβαίνει μπόλικες φορές σε μια ώρας gameplay – κουραστικό, όσο καλός και να θες να γίνεις. Στο PS3, όπου δοκιμάστηκε το παιχνίδι, δεν υπήρχε επιλογή για install και δε μπορώ να κρίνω τη διαφορά, αν υπάρχει κάποιος κάτοχος του παιχνιδιού για 360, ας μας πει.

Τα πιο παράξενα βασανιστήρια θα τα βρείτε εδώ.

Φτάνει πια με τον αρχιτέκτονα μέσα σας. Το gameplay του The Sims 3 για κονσόλες είναι ίδιο, ολόιδιο με αυτό του αρχικού παιχνιδιού. Δημιουργείς ένα χαρακτήρα (ή και δύο ή και τρεις, ή και μια οικογένεια Χωραφά βρε αδερφέ μου) τον βάζεις σε ένα σπίτι και προσπαθείς να τον καθοδηγήσεις στα μονοπάτια της ψηφιακής του ζωής με τέτοιο τρόπο, ώστε να εκπληρωθούν οι επιθυμίες του χαρακτήρα σας. Αυτές οι επιθυμίες, που ορίζονται από τα χαρακτηριστικά που δώσατε στο χαρακτήρα σας κατά τη δημιουργία του, καθορίζουν, όχι μόνο τη γενικότερη συμπεριφορά του (άλλωστε το AI στο Sims 3 είναι πραγματικά ανεπτυγμένο) αλλά και ορισμένα, όχι-και-τόσο simulator στοιχεία που υπάρχουν στο παιχνίδι.

Μιλάω για τις ανταμοιβές και τις karma powers, με τις τελευταίες να είναι αποκλειστικές στις κονσόλες (εξού και η εκτενής αναφορά). Οι ανταμοιβές αφορούν ορισμένες catchy προσθήκες στον κόσμο των Sims, όπως ας πούμε το νερό που σας μειώνει χρόνια. Τέτοια πράματα θα βρείτε στις ανταμοιβές και μπορεί όπως σας το περιγράφω να ακούγεται… κάπως, αλλά μέσα στο παιχνίδι θα το βρείτε διασκεδαστικό και ίσως και λίγο αντίδοτο στον κίνδυνο να γίνει το παιχνίδι πληκτικό (θυμίζω, το Sims 3 εξακολουθεί να είναι life simulator). Οι Karma Powers από την άλλη είναι ορισμένες υπερφυσικές δυνάμεις που αποκτά ο Sim σας αν του ικανοποιήσετε τις επιθυμίες του. Προσωπικά, μαθημένος από την έκδοση για PC δεν τις πολυχρησιμοποίησα στο gameplay, αλλά πραγματικά διασκέδασα όταν χρησιμοποίησα τη Fire Storm (άρχισε να βρέχει φωτιές, καταλαβαίνετε τι επακολούθησε).

Karma Power...

Τα υπόλοιπα μέρη του gameplay του The Sims 3 είναι ίδια με αυτά της έκδοσης για PC. Οι ίδιες επιλογές εργασίας, οι ίδιες επιλογές επικοινωνίας με άλλους Sims, οι ίδιες επιλογές στα αντικείμενα. Μόνο που όλα είναι μπουκωμένα με αρκετό loading και φυσικά με χειρισμό που αρμόζει σε κονσόλες. Ο χειρισμός αυτός δε θα σας δυσκολέψει ιδιαίτερα, αλλά σίγουρα θα σας φανεί αργός σε περίπτωση που έχετε παίξει sims με πληκτρολόγιο και ποντίκι. Βέβαια, πέρα από το χειρισμό υπάρχουν και τα γραφικά, τα οποία στέκονται αξιοπρεπή σε σχέση με το pc, ενώ ο ήχος δε θα σας φανεί καθόλου διαφορετικό. Είναι ο κλασσικός ήχος των Sims, είτε σας αρέσει είτε όχι.

Ε ναι λοιπόν, παρόλο που έχω... μπουχτίσει, έπαιξα το Sims 3 και στις κονσόλες. Δε μου φάνηκε τίποτα ιδιαίτερο, και δεν προτείνω σε απολύτως κανέναν που έχει ένα PC προδιαγραφών 2009 να ασχοληθεί με την έκδοση για κονσόλες. Είναι πιο φθηνό στο PC, και έχει και τη σειρά των άπειρων expansions που έχει ήδη ξεκινήσει. Άμα τώρα, έχετε μόνο κάποια κονσόλα και πεθαίνετε για Sims, είναι πρακτικά η μόνη σας επιλογή.

+ Η αυθεντική εμπειρία Sims, σχεδόν απαράλλαχτη
+ Αξιοπρεπή γραφικά/ήχος

- Περίμενα πιο πολλά χαρακτηριστικά για τις κονσόλες μετά από τόσο καιρό αναμονής
- Συχνό loading

BΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

Πλατφόρμα: PS3 (review), Xbox 360, Wii, DS, PC
Έκδοση: EA
Ανάπτυξη: EA
Διάθεση: EA Hellas
Είδος: Life sim
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.thesims3.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: Οκτώβριος 2010 (κονσόλες), Ιούνιος 2009 (PC)
PEGI: 12+