alt text

Το Majora's Mask είναι το δεύτερο 3D Zelda και έχει κερδίσει τον τίτλο του "περίεργου" παιχνιδιού της σειράς. Παρόλο που στην ουσία χρησιμοποιεί την μηχανή του Ocarina of Time, είναι μια λιγότερο επική εμπειρία, με πολύ πιο έντονα σκοτεινά και μυστήρια στοιχεία. Πέρα όμως από την αλλαγή τόνου, έχει και άλλα στοιχεία που αλλάζουν το gameplay, τα οποία είχαν απωθήσει ελαφρώς κάποιους την πρώτη φορά που ασχολήθηκαν με το παιχνίδι στο Nintendo 64.

Μετά τα γεγονότα του Ocarina of Time, ο Link ψάχνει τη Navi καβάλα στην Epona. To Skull Κid τους αιφνιδιάζει με τις δύο νεράιδές του και κλέβει την ocarina και το άλογο. Μέχρι να τελειώσει όλη η αρχική σκηνή, ο Link χάνει την ανθρώπινη υπόστασή του από το Skull Kid, που τον μετατρέπει σε deku scrub. Εκεί ξεκινάει η περιπέτεια του Majora's Mask. Έχετε τρείς ημέρες να σώσετε έναν κόσμο που κινδυνεύει να καταστραφεί από μία αναπόφευκτη σύγκρουση με ένα τεράστιο κακομούτσουνο φεγγάρι και τα πράγματα δεν είναι καθόλου ρόδινα επί της γης που πατάτε. Παρ' όλο που το παιχνίδι στην επιφάνεια έχει τα χρώματα και γνώριμα στοιχεία από το Ocarina of Time, αποτελεί μια πιο σκοτεινή εμπειρία. Η θεματολογία του είναι πιο ώριμη και αντιμετωπίζετε καταθλιπτικές και αμήχανες καταστάσεις, τρομακτικούς χαρακτήρες κτλ. Γενικά είναι ένα Zelda κάπως διαφορετικό από τα άλλα, με την έννοια ότι οι καταστάσεις είναι εντελώς διαφορετικές από αυτές των επικών ιστοριών στις οποίες έχουμε συνηθίσει.

Μιλώντας για τη διαφορετικότητα του τίτλου, υπάρχουν μεγάλες αλλαγές και στο gameplay. Ας ξεκινήσουμε με το πιο προφανές, που είναι ο χρονικός περιορισμός τριών ημερών. Ο Link έχει τρείς ημέρες για να σώσει τον κόσμο από ολική καταστροφή. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να διαχειρίζεστε το χρόνο σας έτσι ώστε να μπορείτε να ολοκληρώσετε τα κατάλληλα quests, πολλά από τα οποία μάλιστα εμφανίζονται σε συγκεκριμένες ώρες και ημέρες. Αυτήν την διαχείριση την καταφέρνετε κυρίως μέσω της χρήσης των εργαλείων που σας δίνονται. Τα song of time, song of double time και το ανάποδο song of time τα οποία παίζετε με την ocarina (την ανακτάτε νωρίς στο παιχνίδι), σας επιτρέπουν να γυρνάτε στην αρχική ημέρα, να πηγαίνετε σε κάποια ώρα μπροστά και να επιβραδύνετε το χρόνο αντίστοιχα. Στη νέα έκδοση του 3DS έχει γίνει αλλαγή στο song of double time και πλέον μπορείτε να πηγαίνετε σε οποιαδήποτε ώρα μπροστά αντί απευθείας στη νύχτα της μέρας που διανύετε. Πρέπει να χρησιμοποιείτε συνετά προς όφελός σας αυτή την κατάσταση που θυμίζει λίγο την ταινία “Η Μέρα της Μαρμότας”.

Υπό άλλες συνθήκες ο τύπος θα είχε μπει στην ψειρού μόνο από τη φάτσα του.

Υπό άλλες συνθήκες ο τύπος θα είχε μπει στην ψειρού μόνο από τη φάτσα του.

Βέβαια, όταν επαναφέρετε το χρόνο στην αρχή με το song of time, χάνετε όλα σας τα rupees και κάποια από τα αντικείμενά σας (εκτός από τα πολύ βασικά). Όμως με τη βοήθεια της τράπεζας που βρίσκεται στο Clock Town η οποία κρατάει τις καταθέσεις σας, και την απομνημόνευση των σωστών θάμνων, τα πυρομαχικά και τα λεφτά δεν είναι καθόλου πρόβλημα. Το παιχνίδι γενικά απαιτεί ένα συγκεκριμένο ρυθμό από τον παίκτη και τον τρόπο που χειρίζεται το χρόνο. Βέβαια, με το στοιχείο του χρόνου δημιουργούνται ενδιαφέροντα events, τα οποία προκύπτουν σε διάφορες ώρες της ημέρας. Πολλοί χαρακτήρες έχουν ημερήσιες ρουτίνες και οι διάλογοι αλλάζουν ανάλογα με την ώρα της ημέρας, με αποτέλεσμα πολλά από τα sidequests να αλλάζουν επίσης. Με αυτόν τον τρόπο, ο κόσμος του παιχνιδιού και οι κάτοικοι που γνωρίζετε, παίζουν μεγαλύτερο ρόλο από το να είναι απλά το σκηνικό της εποποιίας κάποιου πρασινοφορεμένου ήρωα.

Φυσικά οι μάσκες αποτελούν σημαντικό μέρος του παιχνιδιού. Κατά τη διάρκεια της περιπέτειας χρειάζεστε τέσσερις βασικές μάσκες, οι οποίες σας μεταμορφώνουν στα ανάλογα πλάσματα και χρησιμεύσουν πολύ στα dungeons. Υπάρχει μια πληθώρα από άλλες μάσκες που μπορείτε να πάρετε σε sidequests, που προσφέρουν ευκολίες όπως να βρίσκετε κοντινές νεράιδες ή να τρέχετε πιο γρήγορα, αλλά δεν είναι απαραίτητες για την ολοκλήρωση του παιχνιδιού. Τα dungeons δεν είναι από τα καλύτερα που έχουμε δει στη σειρά. Είναι αρκετά μικρότερα και λιγότερο περίπλοκα από αυτά του Ocarina of Time και, δυστυχώς, λιγότερα. Αν βρίσκεστε στην μέση κάποιου dungeon, η επαναφορά του χρόνου σας κάνει να χάσετε όλη την πρόοδό σας. Ευτυχώς, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, τα όπλα και τα βασικά αντικείμενα δεν χάνονται με την επαναφορά σας στην πρώτη ημέρα.

Τι είναι λοιπόν διαφορετικό στη νέα έκδοση του Majora's Mask για το 3DS; Πέρα από το song of double time που σας επιτρέπει να επιλέγετε την ώρα όπου θέλετε να πάτε, υπάρχουν διευκολύνσεις όπως τα sheikah stones που βοηθούν τους αρχάριους να τα βγάλουν πέρα με τους περίεργους γρίφους. Επιπλέον τα αφεντικά έχουν υποστεί διάφορες αλλαγές. Κάποια έχουν μερικές καθαρά κοσμητικές προσθήκες όπως ένα μεγάλο μάτι που εμφανίζεται όταν το αφεντικό είναι σε ευάλωτη κατάσταση και μπορείτε να το χτυπήσετε, ενώ άλλα έχουν ολόκληρες καινούριες φάσεις στις μάχες ή τα αντικείμενα που αποκομίζετε από αυτά τα παίρνετε με διαφορετικό τρόπο. Όλα προς τη βελτίωση της εμπειρίας, αφού οι μάχες είναι τρομερά χαρακτηριστικές. Τέλος, ένα ακόμα σημαντικό νέο στοιχείο είναι η ελεύθερη κίνηση της κάμερας, την οποία μπορείτε να εκμεταλλεύεστε είτε με το circle pad pro, είτε στα νέα 3DS με το c-stick. Αυτή η αλλαγή σας σώζει από το συχνό z-targeting που σας ταλαιπωρεί όταν θέλετε να κάνετε κάποια άλματα. Αλλιώτικα, ετοιμαστείτε να πολεμήσετε με την προβληματική κάμερα του τίτλου.

Το φεγγάρι του τρόμου.

Το φεγγάρι του τρόμου.

Οπτικά, το Majora's Mask 3D είναι κοντά στο Ocarina of Time 3D, αφού τα παιχνίδια χρησιμοποιούν την ίδια μηχανή και σε μεγάλο βαθμό τα ίδια στοιχεία. Οπότε είναι λογικό οτιδήποτε υπήρξε αναβαθμισμένο στο νέα έκδοση του ενός να είναι και στη νέα έκδοση του άλλου. Οι βελτιώσεις έχουν να κάνουν με τα σαφώς καλύτερα μοντέλα χαρακτήρων, νέες υφές, εντονότερα χρώματα και εμπλουτισμένα animation. Το παιχνίδι δεν εντυπωσιάζει από τεχνικής άποψης, αλλά είναι αρκετά όμορφο και ατμοσφαιρικό, δίνοντας έτσι το ιδιαίτερο στίγμα του. To 3D λειτουργεί ικανοποιητικά, όπως και στο Ocarina of Time 3D. Δεν είναι έντονο, είναι κυρίως “προς τα μέσα”, ενώ αν δεν το αντέχετε ή έχετε 2DS δεν χάνετε κάτι το ιδιαίτερο. Ο ήχος έχει κι αυτός κάποιες βελτιώσεις, κυρίως σε ότι αφορά μουσικές παρασκηνίου οι οποίες περνάνε απαρατήρητες. Παρόλα αυτά, ηχητικά το Majora's Mask εξακολουθεί να είναι το πιο ανατριχιαστικό Zelda.

Εν τέλει το Zelda: Majora's Mask 3D είναι αυτό που λίγο-πολύ περιμέναμε. Η Nintendo δεν έχει αλλάξει σημαντικά το ίδιο το παιχνίδι, όμως oι όποιες αλλαγές είναι καλοδεχούμενες αφού η φύση του παιχνιδιού το κάνει αρκετά δύσκολο για τους νέους παίκτες. Aν θέλετε κάτι για να σας κρατήσει μέχρι να βγει το πολυαναμενόμενο Zelda Wii U, αξίζει να ασχοληθείτε με το Zelda: Majora's Mask 3D, ειδικά αν δεν έχετε γνωρίσει ακόμα αυτή τη σκοτεινή πλευρά της σειράς Zelda.

  • Βελτιωμένα γραφικά
  • Ελεύθερη κάμερα με το cirle pad pro ή το c-stick των νέων 3DS
  • Διαφορετική ατμόσφαιρα από τα άλλα Zelda
  • Διευκολύνσεις για τους νέους παίκτες
  • Λίγα και μικρά dungeons
  • Παραμένει “περίεργο” και οι αρχάριοι πρέπει να το προσεγγίσουν προσεκτικά
  • Το σύστημα του χρόνου ξενερώνει κάποιους
  • Προβληματική κάμερα χωρίς circle pad pro στα παλιά 3DS
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:3DS
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Nintendo
ΕΚΔΟΣΗ:Nintendo
ΔΙΑΘΕΣΗ:Nortec
ΕΙΔΟΣ:Action adventure
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.zelda.com/majoras-mask/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:13/2/2015
PEGI:12