alt text

H κυκλοφορία του πολυαναμενόμενου Gran Turismo 6 αλλά και η 15η επέτειος της σειράς Gran Turismo είναι οι ιδανικές αφορμές για να θυμηθούμε τα... παλιά. Από το 1998 μέχρι σήμερα, τα Gran Turismo έχουν προσφέρει αμέτρητες και αξέχαστες στιγμές gaming σε εμάς τους φαν των racing games. Από το σοκ όταν είδαμε τα απίστευτα γραφικά του πρώτου Gran Turismo, μέχρι την μέγιστη ικανοποίηση όταν πήραμε το ανώτερο δίπλωμα ή όταν κερδίσαμε το τελικό πρωτάθλημα του career mode, η αίσθηση του να παίζεις Gran Turismo πολύ απλά δεν υπάρχει σε κανένα άλλο παιχνίδι.

Πείτε μας λοιπόν, ποιο είναι το αγαπημένο σας Gran Turismo; Και γενικώς ποιες είναι οι αγαπημένες σας αναμνήσεις με τα Gran Turismo;

  • forneverarrow

    Αυτό τη στιγμή κρατω στα χέρια μου το GT6!!! Μέχρι τώρα αγαπημένο το 2!!

  • JCDenton13

    Aν και ειχα παθει πλακα με το πρωτο,απο τι στιγμη το που το ειδα στη TV,το αγαπημενο μου παραμενει το δευτερο.

  • axilleas

    Το περισσοτερο λιωσιμο το'χω ριξει στο gt5 .Θα το επαναλαβω με το 6

  • Φωτης

    Για μενα το δεύτερο με διαφορα κ μετα το 3 στο ps2 που κ αυτο το είχα λιώσει..

  • http://www.game20.gr Sir Daniel

    Η πρώτη αγάπη είναι και μοναδική....Πολύ πολύ μπροστά για την εποχή του όταν πρωτοκυκλοφόρησε.

  • agony

    Το πιο ολοκληρωμένο είναι μέχρι στιγμής το GT 5 version 2.
    Το πιο εντυπωσιακό για την εποχή του το GT2 που δεν είχε αντίπαλο.

    Όταν έφτασα 100% στο GT 5 V1 και μετά το ξεκίνησα από την αρχή μετά το patch GT 5 Spec v2 ήταν ένα τελείως διαφορετικό game πολύ ανώτερο του GT v1.

    Δεν ένιωσα έτσι όταν πήγα από το GT 5 v2 στο GT 6 ένιωσα ότι έβλεπα μια από τα ίδια με ένα frame rate πιο σταθερό και με ένα aliasing πολύ πιο έντονο στο GT 6.

  • dirty harry

    Κατα τη γνωμη μου, μακραν το καλυτερο και βαθυτερο ( απο αποψης gameplay ), ηταν το GT3.
    Στο 6 που το λιωνω απο χθες βραδυ, βλεπω μια καλη βελτιωση στον χειρισμο, αλλα τιποτα αλλο.
    Παντως σιγουρα το gt1 σε αφηνε αφωνο ( για τα δεδομενα της εποχης βεβαια). Δεν ειναι τυχαιο οτι πολλα απο εκεινα που περιεχονταν σε εκεινο το παιχνιδι αντιγραφηκαν κατα κορον τα επομενα ετη.

  • https://www.youtube.com/watch?v=JHz9Vy1lYZY MENIS_XXIII

    Τρελό κάψιμο με GT2, και αργότερα με GT4, στο οποίο προσπαθούσαμε να κανουμε drift και κοιτούσαμε 100 ρυθμίσεις μέχρι να το καταφέρουμε..

  • Heisenberg

    Το αγαπημένο μου για συναισθηματικούς και νοσταλγικούς λόγους είναι το Gran Turismo 1.Ήταν το πρώτο μου παιχνίδι στην θρυλική κονσόλα PS1 μαζί με το ISS Pro (νυν Pro Evolution).Ωραίες εποχές,με πολύ ωραία παιχνίδια που ευχαριστιόσουν να τα παίζεις!

  • http://game20.gr Julian

    To 3, το εχω παιξει περισσοτερο απ' ολα και ηταν το παιχνιδι που με εχει εντυπωσιασει περισσοτερα με τα γραφικα του, μαζι με 2-3 αλλα pc games..

  • Gamertag

    Ποτε δεν θα ξεχασω αυτο το intro http://youtu.be/ZwUJbMTIljw

    • http://game20.gr Terminator

      Έεεεεεεεεεετσι

    • spirosvii

      μαζί σου! κι εμένα το GT2!

      loosing my favorite game!

    • agony

      Το GT 6 έχει μια από τις χειρότερες εισαγωγές που έχω δει. Σε σχέση με αυτή και του 5 , είναι εντελώς αδιάφορη

  • gerasimos

    μου έχει μείνει πιό πολύ το gran turismo 2 και το soundtrack συγκεκριμένα αλλά έχω λιώσει πάρα πολλές ώρες το gran turismo 3 που θεωρώ και το καλύτερο της σειράς ,κόντρες με φίλους με τις αμερικάνικες μάρκες(δεν μου πάει το μυαλό πώς λεγόταν γιατί έχω κόψει απο τότε αν και πήρα το gt5 αλλά έπαιξα 2 ώρες το πολύ γιατί δεν προλάβαινα).

    υγ περιμένω για ps4 gt7 να βγεί και θα ασχοληθώ ξανά.

    υγ2 καλό λιώσιμο με το gt6 όσοι το αγοράσετε.

  • Manos

    Έχουμε λιώσει στο GT4 έχουμε κ το 5 περισσότερο στο 4. Το αγαπημένο μου ήταν το 4 μέχρι την έλευση του κορυφαίου 6!!!! Το θέλω τώρα!!!

  • Γιάννης

    GT4 <3

  • draminos

    gt3 και απο χθες gt6..γενικα ολα ηταν υπεροχα πλην του 5 που δεν ηταν ασχημο αλλα δεν ειχε αυτο το κατι...

  • jim

    gran turismo 5!!!αν πάρω το 6 μαλών θα ναι τοτε αυτο το αγαπημένο μ

  • Amonra

    GT2 θα έλεγα. Το 6 θα το παρω μόλις πεσει στο 30άρι και το 5 ακόμα καλά κρατεί....

  • cr4

    Gta 4 πρωτοασχοληθηκα με το παιχνιδι
    ποσο γαματο που αναβαθμιζες τα αμαξια...
    απ τα πιο ωραια παιχνιδια που εχω παιξει

    • Donald

      GTA? Αυτά είναι! Το GTA είναι παντού ρεεε! 😛

  • forneverarrow

    Το πόσο με νευριάζει οταν βλέπω reviews από γνωστά sites του εξωτερικού με ημερομηνία 6/12 να πετάνε ενα 8/10 και να λένε ότι δεν άλλαξε σχεδόν τίποτα...

    Έλεος δηλαδή! Προλάβανε να το παίξουν όσο χρειάζεται σε δυο μέρες (γιατί ποσο νωρίτερα να τους το έδωσαν) και έχουν και συνολική εικόνα? Μέχρι και GT 5.6 το είπαν! Εγώ που το πήρα και έπαιξα μερικές ώρες εχω αλκη άποψη. Οκ, δεν είναι τέλειο αλλά ας είμαστε και λίγο σωστοί.

  • Cerivus

    Δεν εχω αγαπημενο gran turismo δεν παιζω racing εχω νοικιασε τα GT για να χαζεψω τα γραφικα αυτο πουε εχω να πω οτι Gran Turismo Prlogue ηταν μεγαλη τρολια

  • TheNextBigThing

    Το 4!

  • Ανδρέας

    Αφού το φιλοσόφησα λίγο (αν και το Gran Turismo 5 είναι το μοναδικό που δεν απέκτησα - έχω μόνο τη prologue έκδοσή του - αλλά ούτε έχω παίξει και τρελά όλα τα προηγούμενα που έχω) έχω την αίσθηση ότι το Gran Turismo 2 είναι το καλύτερο μακράν. Παρόλο που έχει ξεπεραστεί σε όλα του από τους μεταγενέστερους (χειρισμό, γραφικά που ξεπερνάνε την εισαγωγή του, ήχο, οχήματα, πίστες, διοργανώσεις, ακόμα και το racing κομμάτι με υπερδιπλάσιους αντιπάλους και κάπως καλύτερη νοημοσύνη στο 6 από ότι μαθαίνω), και παρόλο που τώρα δύσκολα θα το άγγιζα ξανά (παρά μόνο για ιστορικούς λόγους), κανένα δε το ξεπέρασε στην αίσθηση που προκάλεσε όταν πρωτοβγήκε (τουλάχιστον στα μάτια μου και στη μνήμη μου) αλλά και στο πόσο μπροστά πήγαινε τη σειρά και το είδος γενικότερα αν θυμάμαι καλά.

    Κανένα Gran turismo δεν άλλαξε σε σχέση με το 2 όσο άλλαξε το 2 σε σχέση με το 1. Όλα τα μεταγενέστερα παιχνίδια της σειράς είναι βελτιώσεις του 2 και όχι ουσιαστικό βήμα μπροστά (ίσως το 5 με τους περισσότερους αντιπάλους και νέα στυλ αγώνων να πλησίασε κάπως) . Όταν βγήκε ήξερες ότι δεν υπάρχει άλλο τόσο μοναδικό. Τώρα υπάρχει και το Forza που κάποια πράματα τα κάνει καλύτερα οπότε δε μπορούμε να το πούμε εύκολα αυτό αλλά και ένα σωρό άλλα.

    Δε θα ξεχάσω αυτή τη συσκευασία με τα 2 CD που σου έδινε την αίσθηση ότι αυτό που έχεις στα χέρια σου είναι κάτι ξεχωριστό και δεν έχει ξαναγίνει. Αυτά...

    Πάντως τώρα (άσχετο) το 6 μου έχει αναθερμάνει το ενδιαφέρον που μου το είχε σβήσει το 5 (από ένα ντέμο που είχα δοκιμάσει το καλοκαίρι και συγκρίνοντάς το με το prologue του 5).

  • bigi

    Όσοι ξεκινήσαμε με το πρώτο της σειράς πάθαμε και πλάκα ταυτόχρονα για ευνόητους λόγους που, όσοι έχουν το έχουν ζήσει αντιλαμβάνονται.Το αγαπημένο μου πάντως με άνεση και για πολλούς λόγους θα έλεγα ότι είναι το 2.Μάλιστα με τον αδερφό μου είχαμε ρίξει τόσο κάψιμο που είχαμε καταφέρει το εξής φοβερό: είχαμε πάρει όχι μόνο χρυσά σε όλες τις δοκιμασίες από κάθε άδεια, αλλά είχαμε καταφέρει και όλα τα ρεκόρ χρόνων, που κρατούσε το παιχνίδι, να είναι χρυσά!Εκτός από την super license όμως που ήταν πραγματικά ακατόρθωτο το παραπάνω, για το χρόνο που είχαμε, και περιοριστήκαμε σε χρυσά σε όλες τις δοκιμασίες και σε λίγα ασημένια στα ρεκόρ.Αν το παλεύαμε κι άλλο θα το καταφέρναμε κι αυτό πιστεύω, αλλά μας πρόλαβε το ps2. 😛

    Πάντως νομίζω πως η σειρά κουράστηκε.Και η κατηγορία ολόκληρη βέβαια.Εγώ τουλάχιστον δυσκολεύομαι απίστευτα λόγω βαρεμάρας να ασχοληθώ με racing game σήμερα, είτε είναι sim είτε arcade.Και άντε πες εγώ πάει στο διάολο.Εκείνος ο αδερφός μου που είναι αρρωστάκι με τις ρόδες;Μα του πήρα δώρο το ps3 για το gt5 και δεν το ήθελε καν το τελευταίο!Μόνο την κονσόλα ήθελε, τι να πω. ^_^

    Πάντως με αφορμή αυτό το θέμα θυμήθηκα κάποιες καταστάσεις που είχα ήδη ξεχάσει μετά από τόσα χρόνια.Τότε που βγήκε το gt θυμάμαι ήμουν στην Αυστραλία.Πήγα και πήρα το ps και μαζί metal gear (τρελή αίσθηση κι αυτό τότε), το driver (άλλο αγαπημένο) και το gt.Δε θυμάμαι για ποιό λόγο σίγουρα (νομίζω πως δεν είχε κυκλοφορήσει ακόμα κανονικά η ευρωπαϊκή του έκδοση) και μάλλον λόγω κάψας πήγα και πήρα την ntsc έκδοση, η οποία φυσικά και δεν έπαιζε στην κονσόλα.Δώσε στεναχώρια, αλλά πάλι δε θυμάμαι το λόγο που δεν το είχα γυρίσει πίσω.Μάλλον επειδή δέναμε τα σκυλιά με τα λουκάνικα που λέμε τότε! Τέλοσπάντων, μην τα πολυλέω, έρχομαι Ελλάδα (τότε το ιντερνετ δεν το είχαμε ακουστά) όπου έπαιζε η φήμη ότι αν "τσιπώσεις" την κονσόλα θα παίζει και τα αμερικάνικα δισκάκια.Τσιπάρω την κονσόλα, τίποτα!Από αλλού άκουγα ότι με ένα άλλο καλώδιο scart και κάτι τέτοια κουλά θα κατάφερνα να παίξω με τσιπαρισμένη κονσόλα το αμερικάνικο (μυαλό πουρές λέμε...).Από τα πολλά το ξαναπήρα και Ευρωπαϊκό.Και μόλις θυμήθηκα ότι είτε σε αυτό είτε στο 2 (νομίζω στο 2) είχαν κάνει μια μαγκιά που, και καλά, όταν έξινες το δισκάκι έβγαζε μια μυρωδιά από καμμένο ελαστικό.Αχαχα, ε ρε εποχές. 🙂
    Το θυμάστε;

    Ε από τότε που σταμάτησα να παίζω στο ps, δεν υπάρχει τίποτα άλλο στο χάρτη για εμένα για gaming πέραν του πισιού.Αλλά αν θα έλεγα ότι ακόμα και τώρα αγαπάω μια σειρά παιχνιδιών από κονσόλες αυτή μάλλον θα ήταν τα gt και ας μη μπήκα στο χώρο με το πλειστέισιο.

  • forneverarrow

    Φτάνοντας τις 20 ώρες στο GT6, έχω αρχίσει πλέον να συνειδητοποιώ καποια πράγματα σχετικά με τον γενικότερο προσανατολισμο της σειράς. Ας πάρω καποια αρνητικά πρώτα.

    Ειναι καποια κουσούρια των Ιαπώνων που μαστίζουν (προσωπική άποψη) τη σειρά και τα απαριθμώ: 1) η επιμονή στα καρτ. Ειναι πραγματικά οτι πιο άχρηστο και λάθος υλοποιημένο έχω παίξει σε GT. Στο 5 το φάγαμε στη μάπα σαν special event, αλλα τώρα το κακο έχει παραγίνει! Μας το επιβάλλουν σαν διοργάνωση και μάλιστα σε κάθε κατηγορία (μέχρι τη International B που είμαι τουλάχιστον). 2) η επιμονή στο τρισάθλιο κατασκεύασμα, σαΐτα με ρόδες καλύτερα, που έκανε η RB με το Gran Turismo και στρίβει (μόνο κατα τύχη) αν πηγαίνεις με πάνω απο 300χλμ/ώρα. Στο 5 είχε event και έπρεπε να νικήσεις το χρόνο του Vettel (οποίος το κατάφερε εστω με χάλκινο, θέλω να τον γνωρίσω στους φίλους μου για να πουλήσω μούρη). Εδώ το έκαναν πάλι event, ενα ευτυχώς, αλλα στην Goodwood που το πλάτος του δρόμου ίσα που το χωράει και αν πατήσεις χόρτο ή ακουμπησεις κάπου ακυρώνεται!! 3) αυτή η αηδία με τα standard cars που συνεχίζεται και εδώ. Δεν ειναι μόνο οτι υπάρχουν μοντέλα αυτούσια απο το GT4 με τρελό AA για να κρύψει τις γωνιές, αλλα δεν υπάρχει και μεγάλη λογική σχετικά με το ποια μοντέλα γίνονται premium! Έλεος, το Supra του 97 να ειναι standard και μας κάνει premium το Prius!!!!

    Τώρα τα θετικά ειναι πολύ περισσότερα. 1) τα γραφικα γενικά ειναι σε άλλο επίπεδο. Δεν ειναι λίγες οι φορες που έχασα το δρόμο επειδή έμεινα να κοιτάω το φόντο της πίστας! Οι φωτισμοί ειναι ανατριχιαστικά αληθινοί, μέχρι και η αντανάκλαση απο τον ήλιο ή τα φώτα των πίσω σε στραβώνει το ίδιο με την πραγματικότητα αν κοιτάς τον εσωτερικό καθρέφτη!! Το 1080p τα λέει όλα και μετά το update τα frame drops περιορίστηκαν σε μεγάλο βαθμό. Τα premium cars ειναι ηδονή να τα βλέπεις στον αγώνα (βάλτε αγώνα στην willow springs με ενα αυτοκίνητο που διαθέτει έκθεση και θα με θυμηθείτε!). Για πρώτη φορά οι πίστες έχουν περιεχόμενο και βάθος. Ειδα διάφορα εφέ, όπως π.χ. ακτίνες του ήλιου μέσα απο φύλλα δέντρων, που μου θύμισαν έντονα επίπεδο Crysis! Οπτικά, λοιπόν, το βλέπω σαν next gen και ας ειναι σε hardware 7 χρόνων! Επίσης, υπάρχει εναλλαγή ώρας/καιρικών φαινομένων και σε μικρής διαρκείας αγώνες. Π.χ ξεκινάς σούρουπο με χαμηλά φώτα και καθαρό ουρανό και μετά απο 5 γύρους ειναι σκοτάδι και βρέχει!

    2) τα physics και ο χειρισμός. Όσο περισσότερο ασχολούμαι το πιο πολύ πειθομαι οτι τελικά το GT5 ήταν ενα GT4 HD. Δεν υπάρχει αυτό το πράγμα που ζω! Υπάρχει βάρος, τα αυτοκίνητα επιτέλους πατούν στο δρόμο, και η ανάρτηση δουλεύει. Πλέον η διάφορα των FF με τα FR δεν ειναι μόνο η ταχύτητα και το πέταγμα του πίσω μέρους στα δεύτερα, αλλα υπάρχει ουσιαστική διάφορα, στην κατανομή του βάρους κατα το στρίψιμο, την καταπόνηση των ελαστικών σε σχέση με το διαφορικο κτλ. Ακομα και αυτοκίνητα ίδιας διάταξης έχουν διαφορές στην οδήγηση, ανάλογα τη μάρκα, το στήσιμο κλπ. Στα θετικά το βελτιωμένο 100% σύστημα οδήγησης στα off road. Πλέον δεν ειναι σαν να οδηγείς βάρκα με παγοπέδιλα σε πίστα καλυμμένη με σαπούνι! Άρχισε να μαθαίνει σε αυτό το ζήτημα η Polyphony απο τα Dirt.

    3) ο ήχος. Έχει ακομα καποια γνωστά GT προβλήματα, αλλα ειναι καλύτερος απο ποτέ. Οι μηχανές και το γρίλισμα των ελαστικών τα σπάνε! Η μουσική ειναι μια απο τα ίδια και κάνει καλά τη δουλειά της.

    4) η διάταξη των μενού. Επιτέλους κατι απλό και λειτουργικό. Τα πάντα ειναι διαθεσιμα με ελάχιστα κλικ δεξιά αριστερά και για πρώτη φορά έχουμε start menu διαθέσιμο παντού. Οι μετατροπές συμπικνωθηκαν κάπως (αυτό δεν μου άρεσε τόσο), και επιτέλους επανήλθε kit φρένων. Το nitro δεν το δοκίμασα ακομα γιατι ειναι ακριβό, αλλα καλοδεχούμενο. Επίσης, έγινε επιτέλους δουλειά στις διοργανώσεις. Ειναι πολλές και πιο ενδιαφέρουσες, με πιο μεγάλη ποικιλία.

    5) και τελευταίο, η A.I. Όσο και να φαίνεται παράξενο, ειναι απο τα στοιχεία που τελικά βελτιώθηκε. Εκεί που στο 5 έπαιρνα μια Murcielago και έκανα βόλτα στο European Championship με αντιπάλους κατι Golf και κατι Citroen C4, για να πάρω για πλάκα 80 χιλιαδες, εδώ υπάρχει όριο στους ΒΑ. Έτσι, σπάνια θα έχεις πολύ δυνατότερο όχημα απο τους άλλους, ενώ μου έτυχε στο MR cup με 500ΒΑ όριο, να έχω ενα NSX με 496 ΒΑ (με μετατροπές μάλιστα) και έχασα απο ενα απείραχτο GT40 mark 1 που είχε ίδιους BA αλλα και καμία 50αρια ίππους παραπάνω! Πλέον χρειάζεται μελέτη και στρατηγική για να διαλέξεις σωστό αυτοκίνητο λοιπόν. Αν και πάλι η A.I. στον αγώνα ειναι σχετικά εύκολη, ειναι σαφώς βελτιωμένη και ας λάβουμε υπόψη οτι το GT δεν έχει rewind όπως το Grid 2 και πολλά άλλα, επομένως θα ήταν υπερβολή να κάνουν A.I. που δεν συγχωρεί κανένα λάθος. Γενικά, το GT6 δεν ειναι ενα εύκολο παιχνίδι. Ειναι όπως το βλέπει κάποιος. Αν θες απλά να κανείς αγώνες για να βγάλεις λεφτα, οκ, εύκολο. Αλλα αν θες χρυσά μετάλλια και trophies, τότε θα ματώσεις.

    Τη ζημιά δεν θα την εκλάβω ούτε ως θετικό ούτε ως αρνητικό. Εμένα δεν μου αρέσει να παίζω με το αγαπημένο μου όχημα και να γίνεται φύλλο και φτερό. Δεν ειναι GTA V. Η φθορά των φρενών και των ελαστικών στους μεγάλους αγώνες ειναι που μετράει στα GT και αυτό το αποδίδει άψογα το 6. Καποια εφέ υπάρχουν βέβαια και έχουν την πλάκα τους (τσαλακώνεται το καπό, φεύγουν μπογιές κλπ).

    Μπορεί να ακουστεί παράξενο, αλλα αυτό το PS3 έχει δυνατότητες που δεν τις αγγίζει ο νους, δεδομένων των specs του πάντα! Πέρα απο τα γραφικα, ειναι αυτός ο τεράστιος όγκος υλικού και δεδομένων. Το GT 6 πέρα απο game ειναι ίσως η πληρέστερη εγκυκλοπαίδεια για τον κόσμο του αυτοκινήτου. Έχει ολόκληρα κείμενα για κάθε μοντέλο, ακομα και για τα πιο ασήμαντα. Οι πίστες ειναι πολλές και έχουν όλες λεπτομέρεια που έλλειπε ανέκαθεν απο τη σειρά. Ειναι ενα τεράστιο μπράβο σε όσους δούλεψαν για να βγει αυτό το δημιούργημα. Αρχίζω να πιστεύω οτι ξεπέρασαν το άλμα που είχε γίνει απο το πρώτο GT στο 2.

    • http://game20.gr Julian

      Ωραιο σχολιο.

      • forneverarrow

        Thnx 🙂

    • joe

      εξαιρετικη αναφορα και συμφωνω στα περισσοτερα,ελεγα και εγω,ενα gt5+ αλλα μου αρεσε πολυ περισσοτερο απο οτι περιμενα για ολα αυτα που αναφερεις

  • gpoly7

    Απιστευτο λιώσιμο με GT1 μεχρι να κυκλοφορήσει το GT2... μελανιασμένος αντιχειρας απο την δυναμη πατωντας το δεξι και το αριστερο βελακι στο χειρηστηριο... Μόλις βγει το 7 τσίμπησα PS4

  • forneverarrow

    Update 1.02 στα 1255 ΜΒ μέγεθος! Βάζει πάλι τα Red Bull (εκεί αυτοί!!) σε special event και επιτέλους αυξάνει τα έπαθλα στο carrer!

  • phil27

    για εμενα το Gran Turismo Concept 2002 TOKYO-GENEVA για PS2 ηταν το ποιο εθιστικο απο ολα τα GT

  • ΘΑΝΑΣΗΣ

    Έχω ρίξει τρελό κάψιμο με το gt5 ACADEMY EDITION και είναι το αγαπημένο μου.Τώρα ασχολούμαι περισσότερο με το gt6.Είχα επίσης εντυπωσιαστεί με τα γραφικά του gt3