WarioWare D.Y.I. Review

, Πέμπτη 29 Απρίλιος 2010 0  

Λοιπόν, για να μη σας τα πολυλογώ, ότι και να πει κανείς για το WarioWare D.I.Y. είναι λίγο. Πρόκειται για το Mario Paint της γενιάς που διανύουμε, με την διαφορά ότι μπορούμε να φτιάξουμε τα δικά μας μικρά παιχνίδια και να μοιράσουμε τις δημιουργίες μας μέσω διαδικτύου ή μεταξύ φίλων.

Στο ψητό λοιπόν. Για όσους δεν ξέρουν, τα παιχνίδια της σειράς WarioWare δεν έχουν καμία σχέση με τα κλασικά Wario Land. Στα WarioWare, καλούμαστε να παίξουμε δεκάδες μικροδοκιμασίες – μιλάμε για ελάχιστα δευτερόλεπτα στα οποία πρέπει να εκπληρώσουμε κάποιες προϋποθέσεις ώστε να κερδίσουμε. Παραδείγματος χάρη να κόψουμε μια τούρτα, να αφαιρέσουμε τις τρίχες από μια… μύτη ή να διαχωρίσουμε τα φρούτα από τα ζουζούνια. Στο WaroWare D.I.Y. όμως δεν φτιάχνουμεμόνο αυτά τα μικρά παιχνιδάκια. Μπορούμε να φτιάξουμε τα δικά μας μουσικά κομμάτια αν έχουμε μουσική φλέβα και να φτιάξουμε τα δικά μας 4-panel comics τα οποία είναι αποκλειστικά ασπρόμαυρα.

Αναλυτικότερα, στην αρχή μας καλωσορίζει η καινούρια μας υπάλληλος στο μαγαζάκι που διατηρούμε, στο οποίο θα μπορούμε να παίζουμε τα παιχνίδια μας, να βλέπουμε τα comics και γενικά να έχουμε πρόσβαση στο σύνολο του υλικού που υπάρχει ήδη στον τίτλο ή έχει δημιουργηθεί από εμάς ή κατέβει από το δίκτυο. Όπως ανέφερα παραπάνω, μπορούμε να φτιάξουμε παιχνίδια, μουσική και comics τεσσάρων panels. Τοιουτοτρόπως, το μαγαζί μας έχει τις ανάλογες πτέρυγες στις οποίες μας επιτρέπεται να παίξουμε, να ακούσουμε και να δούμε αντίστοιχα τα περιεχόμενά τους. Επίσης, μέσω του game blender που υπάρχει στην πτέρυγα με τα παιγνίδια, μας δίνεται η δυνατότητα να φτιάξουμε τα δικά μας compilations ή να παίξουμε τα ήδη υπάρχοντα που έχουν παραχθεί από τους χαρακτήρες του κόσμου του WarioWare.

Προγραμματίζοντας το AI.

Επόμενος σταθμός είναι η εταιρία του Wario με το όνομα WarioWare Inc. (το κτίριο έχει το σχήμα μιας ροζ μύτης) στο οποίο παίρνουμε μαθήματα για το πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε παιγνίδια, μουσική και comics, μας δίνονται μισοτελειωμένες δουλειές τις οποίες καλούμαστε να διεκπεραιώσουμε - γιατί ο Wario βαριέται όπως πάντα - και το Assembly Dojo στο οποίο μαθαίνουμε μυστικά και κόλπα προγραμματισμού μέσω «αποστολών» που μας δίνουν ένα μισοτελειωμένο project με οδηγίες που αφορούν τον προγραμματισμό και εμείς καλούμαστε να το τελειώσουμε. Η καρδιά του WarioWare D.I.Y. βρίσκεται στο D.I.Y. Studio, όπου μπορούμε να δημιουργήσουμε με το μηχάνημα που λέγεται Super MakerMatic 21, να ελέγξουμε το D.I.Y. Forum το οποίο δεν είναι τίποτε άλλο από ένα εικονικό forum το οποίο σας πετάει ιδέες, και να δούμε το D.I.Y. Data το οποίο είναι κάτι σαν achievements. Μετάλλια δηλαδή που ξεκλειδώνετε όσο παίζετε.

Ας ανοίξουμε αυτό το μαραφέτι που λέγεται Super MakerMatic 21. Μας δίνονται στην αρχή τρεις επιλογές: να φτιάξουμε παιχνίδι, μουσική ή κόμιξ. Ας ξεκινήσουμε από το βασικό, που είναι η δημιουργία mini-games. Το D.I.Y. χωρίζει την δημιουργία τους σε γραφικά, μουσική και AI την οποία προγραμματίζετε εσείς μέσω μιας πλειάδας επιλογών. Τα γραφικά γίνονται μέσα σε μία ιδιότυπη υπο-εφαρμογή που θυμίζει κλασική ζωγραφική των Windows, μόνο που εδώ έχετε πολλά περισσότερα να κάνετε και φυσικά αν πιάνει το χέρι σας και η φαντασία σας μπορείτε να κάνετε θαύματα! Φτιάχνετε λοιπόν το background, τα sprites, στα οποία μπορείτε να τους δώσετε και περιορισμένο animation (μόλις 4 frames αλλά είναι αρκετά στις περισσότερες περιπτώσεις) και αφού ετοιμάσετε όλο το γραφικό κομμάτι, έρχεται η ώρα να τα προσθέσετε στο παιγνίδι και να τα προγραμματίσετε έτσι ώστε να έχουν διάφορες ιδιότητες και γενικά να ορίσετε τι θα κάνει το καθένα.

Δείγμα των θεότρελων δημιουργιών που μπορούμε να φτιάξουμε.

Τα περισσότερα παιγνίδια δέχονται αποκλειστικά taps, δηλαδή άγγιγμα με το stylus, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να φτιάξετε κάποιο από αυτά που έχετε δει στο WarioWare Touched που έχουν drag and drop. Ο προγραμματισμός είναι αρκετά πλούσιος, αν και κάποιες στιγμές γίνεται υπερβολικά περίπλοκος για τον μέσο χρήστη παρά τα πολύ καλά δομημένα μαθήματα που δίνονται στην αρχή. Γι αυτό φυσικά υπάρχει το Assembly Dojo που με τα interactive μαθήματά του βοηθάει τους χρήστες να μπουν λίγο πιο βαθειά στα χωράφια του προγραμματισμού των παιγνιδιών.

Αφού λοιπόν καταφέρετε να ζωγραφίσετε, να προγραμματίσετε και να θέσετε και τις συνθήκες νίκης/ήττας του παιχνιδιού (υπάρχει ξεχωριστό μενού προγραμματισμού γι αυτό) ήρθε η ώρα να προσθέσετε μουσική. Γι αυτό υπάρχει ένας sequencer ο οποίος θυμίζει κάτι από Mario Paint (πόσες φορές θα το πω αυτό άραγε;) αλλά σε εμφάνιση και λειτουργίες πάει αρκετά βήματα παραπέρα. Μπορείτε να δημιουργήσετε πολλαπλά «κανάλια» ήχου με αρκετά όργανα που είναι στην διάθεσή σας (φυσικά οι 8-bit ήχοι είναι οι αγαπημένοι μου) ώστε να δημιουργήσετε την δική σας μελωδία. Αν πάλι βαριέστε να βάζετε μία-μία τις νότες στο κάθε κανάλι ή απο άποψη μουσικού ταλέντου σας έδιωξαν ακόμα και από το Greek Idol, μπορείτε να κάνετε μια παραγγελιά στον μαέστρο να σας φτιάξει αυτόματα και αποτελεσματικά το σουξεδάκι που ζητάτε (και μάλιστα χωρίς κόλλημα 50ευρου στο κούτελο). Υπάρχει βέβαια και η επιλογή να τραγουδήσετε εσείς τον σκοπό και να το μετατρέψει σε μουσική το παιχνίδι, αλλά η αποτυχία είναι... δεδομένη.

Mπορείτε να δημιουργήσετε απίστευτα αστεία comics.

Αφού λοιπόν φτιάξατε το παιχνίδι, το τεστάρατε και όλα δένουν μεταξύ τους, έρχεται η ώρα της «κυκλοφορίας». Επιλέγεται τι χρώμα και σχέδιο θέλετε να έχει το κασσετάκι και το στέλνετε στο κατάστημά σας όπου και μπορείτε να το παίξετε ή να το επεξεργαστείτε. Προσωπικά δημιούργησα αρκετά παιχνίδια, με καλύτερο το Space Soda, όπου πρέπει να κουνήσετε ένα μπουκάλι αναψυκτικού μέχρι να πεταχτεί το καπάκι του στο διάστημα, το Not In My Pizza, στο οποίο πρέπει να διώξετε μύγες από μια πίτσα και το In Your Face όπου πιέζετε ένα κουτάκι χυμού για να πιτσιλίσετε έναν άλλον τύπο. Fun times.

Από εκεί και πέρα, η δημιουργία comics είναι η ίδια εφαρμογή με την οποία φτιάχνετε backgrounds στα παιγνίδια σας. Η διαφορά εντοπίζεται στο ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μόνο άσπρο και μαύρο, ενώ είναι πολύ απλό με αρκετά βοηθήματα για να ελευθερώσετε τον καλλιτέχνη από μέσα σας (έκανα comic τον Terminator). H δημιουργία μουσικής γίνεται μέσω του ίδιου sequencer που υπάρχει για τη μουσική των παιχνιδιών, χωρίς την βοήθεια του μαέστρου αυτήν την φορά (προφανώς θα σας ζητούσε πνευματικά δικαιώματα), ενώ μπορείτε να φτιάξετε ολόκληρα τραγούδια. Φυσικά, μόλις τελειώσετε, η διαδικασία «κυκλοφορίας» είναι η ίδια και τα πονήματά σας καταλήγουν στα ράφια του μαγαζιού σας.

Ενας Σούμπερτ κρύβεται κάπου μέσα σας. Δεν μπορεί, θα τον βρείτε...

Πριν περάσουμε στο online μέρος του WarioWare D.I.Y., να αναφέρω ότι είναι αρκετά εντυπωσιακή η δυνατότητα που έχετε να εισάγετε μουσική και γραφικά από άλλες δημιουργίες που είτε βρίσκονται στα έτοιμα παιχνίδια του τίτλου, είτε είναι δικές σας. Μπορείτε ακόμα και να αντιγράψετε κομμάτια που έχετε ήδη ετοιμάσει κατά την δημιουργική φάση των παιχνιδιών/comic/μουσικής! Μπορεί να υπάρχουν ένα σωρό ελλείψεις και περιορισμοί, όμως σίγουρα δεν θα κάνετε κάτι από αγγαρεία.

Το online μέρος είναι λίγο-πολύ γνωστό. Το WarioWare D.I.Y. προσανατολίζεται στην δημιουργία και τον διαμοιρασμό παιγνιδιών που έχουν δημιουργηθεί από τους ίδιους τους παίκτες. Έτσι, πέρα από το ότι θα ασχολείστε καιρό φτιάχνοντας τις δικές σας δημιουργίες, θα ασχολείστε ακόμα περισσότερο παίζοντας τις περίεργες και ευφάνταστες δημιουργίες των φίλων σας αλλά και αγνώστων που απλά άφησαν τα διαμάντια τους ελεύθερα στο διαδίκτυο. Επιπλέον, υπάρχει και η δυνατότητα σύνδεσης με το Wii μέσω του D.I.Y Showcase για να δείξετε το ταλέντο σας στην οικογένειά σας και στους φίλους σας σε μεγαλύτερη οθόνη, ενώ σας περιμένει και ένα πακετάκι από 72 παιχνίδια και σας επιτρέπει να παίρνετε μέρος σε διάφορους διαγωνισμούς (το χρήμα πολλοί μίσησαν, την δόξα ουδείς!).

Κάνοντας το παγωτό να εξαφανίζεται.

Στα αρνητικά του τίτλου συγκαταλέγονται οι διάφοροι περιορισμοί που βρίσκονται διάσπαρτοι. Όπως ανέφερα, όλα τα παιχνίδια λειτουργούν με tapping, οπότε δεν μπορείτε να φτιάξετε παιχνίδια όπου σέρνετε αντικείμενα. Επίσης, όταν προσθέτετε υλικό αφαιρούνται «πόντοι», οι οποίοι αντιπροσωπεύουν τον αριθμό αντικειμένων που μπορείτε να βάλετε σε ένα παιχνίδι ταυτόχρονα. Δεν μπορείτε να δώσετε animation πάνω από 4 frames στο κάθε αντικείμενο, αν και μπορείτε να φτιάξετε τέσσερις διαφορετικές καταστάσεις για το ίδιο αντικείμενο με τέσσερα animation frames έκαστη, ενώ το μικρόφωνο δεν χρησιμοποιείται για κάτι ουσιαστικό. Φυσικά δεν χρησιμοποιείται η κάμερα του DSi , κάτι αναμενόμενο. Τα παιχνίδια που ανεβάζετε περνούν από αυστηρό έλεγχο από την Nintendo (σεξ και βία κομμένα). Τέλος να αναφέρω ότι ίσως το περιβάλλον να είναι λίγο άβολο μερικές φορές, ενώ η μουσική που παίζει σχεδόν συνέχεια πιθανόν να σας φανεί επαναλαμβανόμενη και να θέλετε να την κλείσετε. Ευτυχώς που σας δίνεται η σχετική επιλογή στην αρχική οθόνη του Makermatic 21 χωρίς να χρειάζεται να κλείσετε όλο τον ήχο.

Κλείνοντας, το WarioWare D.Y.I. Είναι ένα από τα καλύτερα και πιο δημιουργικά games που μπορείτε να βρείτε σε οποιαδήποτε πλατφόρμα. Μπορείτε να αφήσετε την φαντασία σας ελεύθερη και να φτιάξετε πραγματικά αριστουργήματα από το μηδέν. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε οτιδήποτε περιέχει το παιγνίδι εξαρχής αν βαριέστε να φτιάχνετε τα πάντα μόνοι σας. Ειδικότερα αν είστε δημιουργικοί τύποι, θα βρείτε τον μάστορά σας και το D.I.Y. σίγουρα θα σας προσφέρει μήνες (αν όχι χρόνια) δημιουργίας και διασκέδασης.

+ Εύκολη δημιουργία παιχνιδιών, comic, μουσικής
+ Πολλά εργαλεία και δυνατότητα αντιγραφής και εισαγωγής περιεχομένου από άλλες δημιουργίες
+ Εκτενή και διαδραστικά μαθήματα για την δημιουργία παιχνιδιών
+ Συνδεσιμότητα με το Wii
+ Μεγάλος χρόνος ζωής (θεωρητικά δεν τελειώνει ποτέ)

- Αρκετοί μικροπεριορισμοί διάσπαρτοι
- Το interface μερικές φορές είναι άβολο
- Οι διάφορες μελωδίες που παίζονται κατά την διάρκεια του παιχνιδιού είναι επαναλαμβανόμενες

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

Πλατφόρμα: DS
Έκδοση: Nintendo
Ανάπτυξη: Nintendo
Διάθεση: Nortec
Είδος: Mini-games
Παίκτες: Single
Επίσημο Site: http://www.wariowarediy.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 30/4/2010
PEGI: 7