alt text

Η σειρά Uncharted αποτελεί το περήφανο καμάρι της Naughty Dog και είναι αυτή που εδραίωσε το στούντιο στο πάνθεον των μεγάλων. Η γραμμικότητα, η άκρως κινηματογραφική δομή του, η σεναριακή αφήγηση και η αριστοτεχνική αποτύπωση των χαρακτήρων του, καθιστούν το Uncharted ως την κορυφαία action adventure σειρά της εποχής μας και όχι άδικα. Με το Uncharted 4, η Naughty Dog το “τερμάτισε” κυριολεκτικά και μεταφορικά. Το Uncharted: The Lost Legacy έρχεται με κεκτημένη ταχύτητα να προσφέρει άλλη μια δόση περιπέτειας στους παίκτες.

To The Lost Legacy συνεχίζει εκεί απ' όπου ολοκληρώνεται η τελευταία περιπέτεια του Nathan Drake, αυτή τη φορά όμως χωρίς τον συμπαθέστατο ποζερά-τυχοδιώκτη. Μετά τα γεγονότα του Uncharted 4, ξετυλίγεται το κουβάρι της ιστορίας του Lost Legacy, με την παλιά μας γνώριμη Chloe Frazer να επιστρέφει και να αναλαμβάνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο, με συνοδοιπόρο την Nadine Ross. Η τοποθεσία αυτή τη φορά είναι η Ινδία, με τις δύο ηρωίδες να ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ανεύρεση ενός αρχαίου ινδικού κειμηλίου που ονομάζεται Task of Ganesh. Το εν λόγω artifact είναι διακαής πόθος της Chloe, καθώς η ανακάλυψή του είχε εξελιχθεί σε ψυχαναγκαστική εμμονή για τον αρχαιολόγο πατέρα της. Η Naughty Dog, με την επιλογή των Chloe και Nadine, κάνει κίνηση ματ, καθώς επιτυγχάνει να πλαισιώσει δύο διαφορετικές προσωπικότητες με διαφορετικά ιδανικά και κίνητρα. Δεν γίνεται, θα σκάσω αν δεν το γράψω: ρε συ Crystal Dynamics, badass μαγκάκι σαν την Chloe έπρεπε να κάνεις την Lara και όχι... Ροβινσώνα Κρούσο. Το έγραψα και ησύχασα.

Ένα πραγματικό Uncharted που σέβεται τον εαυτό του δεν διανοείται να μην έχει κάποιον αρχικακό και το Lost Legacy δεν αποτελεί εξαίρεση. Το όνομα αυτού Asav, αρχηγός ενός στρατού ανταρτών, που επιθυμεί και αυτός με τη σειρά του να αποκτήσει το Tusk of Ganesh προς εξυπηρέτηση των προσωπικών του συμφερόντων. Δυστυχώς, ο Asav είναι ο πλέον κλισέ και αδιάφορος κακός στην ιστορία της σειράς. Πάντως, το σενάριο, παρότι απουσιάζουν τα μεγάλα συγγραφικά κεφάλια της Naughty Dog, αποδεικνύεται σχετικά ενδιαφέρον, ενώ δεν λείπουν και οι ουρανοκατέβατες ανατροπές, ειδικά προς το τέλος. Η ινδική θεματολογία ταιριάζει γάντι στο παιχνίδι.

Καταιγιστική δράση.

Καταιγιστική δράση.

Περνώντας στα του gameplay, μην περιμένετε ιδιαίτερες εκπλήξεις. Όπως γνωρίζαμε, The Lost Legacy υιοθετεί στο έπακρο την ανοιχτή λογική του επιπέδου της Μαγαδασκάρης στο Uncharted 4. Νωρίς στο παιχνίδι, βρίσκεστε σε μια περιοχή όπου κυριαρχούν η άγρια φύση και η πυκνή βλάστηση. Οδηγώντας ένα τζιπ, περιπλανιέστε και χάνεστε στις απέραντες εκτάσεις των Western Ghats. Μέσω του οχήματος λοιπόν, διασχίζετε και εξερευνείτε κοιλάδες, ποτάμια, καταρράκτες, φαράγγια και ερείπια ναών, σκοτώνετε αντάρτες του Asav, παραβιάζετε σεντούκια για επιπλέον όπλα και πυρομαχικά, μαζεύετε θησαυρούς (collectables), λύνετε ευφάνταστους γρίφους, σκαρφαλώνετε δια της platforming οδού, αποθανατίζετε τα πανέμορφα φυσικά τοπία της περιοχής με τη χρήση της κάμερας του κινητού σας, κρατάτε σημειώσεις από τα αρχαιολογικά ευρήματα κλπ. Σημαντικά εργαλεία αποδεικνύονται για την Chloe, ο πατροπαράδοτος γάντζος αναρρίχησης, ο χάρτης της περιοχής που μπορείτε να συμβουλεύστε πατώντας το touchpad του χειριστηρίου και ένα βραχιόλι που ανακαλύπτετε στην πορεία το οποίο “κουδουνίζει” όταν βρίσκεστε κοντά σε κρυμμένο θησαυρό, βοηθώντας σας έτσι να τον εντοπίσετε.

Ουσιαστικά, η βασική ιδέα του Lost Legacy είναι ο περιορισμός του γραμμικού προκαθορισμένου μονοπατιού, το άνοιγμα στο open-world στοιχείο και η εκπλήρωση του εκάστοτε objective με όποια σειρά επιλέγετε εσείς. Το παιχνίδι δεν σας παίρνει από το χεράκι για να σας υποδείξει τί κάνετε, πού πάτε και τα σχετικά. Αφήνει τα πάντα στη διακριτική ευχέρειά σας. Οι πρώτες τέσσερις-πέντε ώρες του παιχνιδιού λειτουργούν υπό αυτό το open-world πρίσμα. Αργότερα επανέρχεται στο προσκήνιο η φόρμουλα του γραμμικού μονοπατιού. Ομολογουμένως, πρόκειται για σημαντική πρωτοβουλία από πλευράς Naughty Dog, αν και εμένα με βρίσκει εκ διαμέτρου αντίθετο. Θεωρώ ότι η ενσωμάτωση ενός ανοικτού χάρτη και η ελάττωση της γραμμικότητας, αφαιρεί πόντους από τη συνολική εμπειρία Uncharted. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα είναι αυτό του Metal Gear Solid 5, με το οποίο ποτέ δεν μπόρεσα να εξοικειωθώ εξαιτίας της open-world λογικής του. Κατανοώ ότι οι φαν συχνά πυκνά διαμαρτύρονται, ζητώντας καινοτομίες και φρέσκιες ιδέες. Οι developers οφείλουν να αφουγκράζονται την περιρρέουσα ατμόσφαιρα και να παρουσιάζονται δημιουργικοί. Συμφωνώ και επαυξάνω με όλα τα παραπάνω. Ωστόσο, η διατήρηση της ταυτότητας είναι ο παράγοντας χ που καθορίζει τη βάση ενός παιχνιδιού.

Αρχαίες πόλεις χαμένες στο χρόνο.

Αρχαίες πόλεις χαμένες στο χρόνο.

Μετά από τις πρώτες δύο-τρεις ώρες του The Lost Legacy, έπιασα τον εαυτό μου να βαριέται σχετικά γρήγορα την ελεύθερη εξερεύνηση του πράγματος. Ένα ποιοτικό open-world παιχνίδι πρέπει να δίνει ερείσματα και προκλήσεις στον παίκτη για να το αγαπήσει και δυστυχώς το The Lost Legacy δεν κατόρθωσε να με συνεπάρει με τo open-world περιεχόμενο του. Το να κάνω βόλτες με ένα τζιπ στην μέση του πουθενά αγναντεύοντας πανέμορφα περιβάλλοντα, σκοτώνοντας έναν εχθρό εδώ και εκεί, λύνοντας στο μεσοδιάστημα δύο-τρεις γρίφους και μαζεύοντας αρχαία αντικείμενα, δεν είναι κάτι που με συγκινεί ιδιαίτερα. Δεν χρειάζεται η Naughty Dog να αποδείξει ότι ξαφνικά ξέρει και από world building. Δεν χρειάζεται να διαφημίσει την όποια σχεδιαστική open-world δεινότητα μπορεί να έχει. Δεν χρειάζεται να απορρέει μεγαλομανία από τη δουλειά της. Μπορεί η προοπτική του ανοικτού κόσμου να φάνταζε τεράστιο προτζεκτ για τη Naughty Dog, σαν αποτέλεσμα πάντως το κρίνω περιττό και άσκοπο. Αυτό πιστεύω εγώ τουλάχιστον, ο καθένας από εσάς έχει το δικαίωμα να εκφέρει διαφορετική γνώμη και άποψη.

Το σύστημα μάχης του The Lost Legacy ακολουθεί την πεπατημένη συνταγή του Uncharted 4. Το cover/shooting, οι melee μάχες και οι stealth μηχανισμοί κάνουν εκ νέου την εμφάνισή τους, βασιζόμενα στο γνωστό μοτίβο. Κοινώς, καλύπτεστε και ανταλλάσετε πυρά με τους εχθρούς, τρέχετε και πυροβολάτε εν κινήσει, πηδάτε πάνω σε εχθρό για ένα aerial takedown, κρύβεστε σε γωνίες και σε χορτάρια, καιροφυλακτώντας για κάποιο επίδοξο θύμα να περάσει από κοντά σας για να το αποτελειώσετε με takedown, οι μπουνιές και οι κλωτσιές βρίσκονται στην ημερησία διάταξη κλπ. Υπάρχουν επίσης co-op takedowns, όπου Chloe και Nadine επιτίθενται συγχρόνως στον ίδιο εχθρό, ξεπαστρεύοντας τον με ευκολία. Όπως αναμενόταν άλλωστε, δράση και Uncharted είναι συγκοινωνούντα δοχεία.

Τα μοντέλα και τα είδη των όπλων είναι πάνω κάτω πανομοιότυπα με αυτά του Uncharted 4. Από μικρά πιστόλια, αυτόματα, ημι-αυτόματα και πυροβόλα όπλα, μέχρι καραμπίνες και εκτοξευτές ρουκετών. Την οπλική φαρέτρα της Chloe συμπληρώνουν χειροβομβίδες και C4 εκρηκτικά, αν επιλέξετε να κάνετε σαματά και να γίνετε θορυβώδεις. Τα μοντέλα των εχθρών δεν ποικίλουν και δεν ενθουσιάζουν σχεδιαστικά. Snipers, brutes με έξτρα θωράκιση και τυπικοί στρατιώτες, συνθέτουν τον εχθρικό πληθυσμό του παιχνιδιού. Τα επίπεδα δυσκολίας χωρίζονται στα explorer, light, moderate, easy, hard, και βέβαια με το crushing να βρίσκεται πάλι εδώ για εσάς τους τολμηρούς που γουστάρετε να βλέπετε συχνότερα στις οθόνες σας την ένδειξη του game over.

Uncharted χωρίς ταρζανιές δεν γίνεται.

Uncharted χωρίς ταρζανιές δεν γίνεται.

Σημαντικό μειονέκτημα του παιχνιδιού αποτελεί η νοημοσύνη των εχθρών, που παρουσιάζεται ιδιαίτερα ασταθής. Υπήρξαν περιπτώσεις όπου πέντε-έξι αντάρτες συνωστίζονταν στο ένα τετραγωνικό και για κάμποση ώρα παρέμεναν ακίνητοι, κοιτώντας σαν χάνοι το ίδιο σημείο, στην προσπάθεια τους να εντοπίσουν την Chloe στον χώρο. Κλάμα. Πολλές φορές δε, όταν ανακαλύπτουν ένα πτώμα που έχετε αφήσει πίσω σας, ξεκινούν να ψάχνουν τάχα μου για εσάς. Λίγα δευτερόλεπτα μετά, σταματούν απότομα την έρευνα και επιστρέφουν ανέμελοι στις θέσεις τους. Με άλλα λόγια, ούτε γάτα ούτε ζημιά. Μεταξύ άλλων, το γνωστό πρόβλημα των παιχνιδιών της Naughty Dog, κάνει πάλι την εμφάνισή του: η Nadine προσποιούμενη το αερικό, τρέχει, πηδάει, σκαρφαλώνει και κρύβεται μπροστά στα μάτια των εχθρών που επιτηρούν τον χώρο χωρίς να γίνονται triggered, ενώ υπάρχουν φορές που ορμάει αψυχολόγητα πάνω σε εχθρό, προκαλώντας χαμό από το πουθενά, καταστρέφοντας την όποια stealth τακτική προσπαθείτε να οργανώσετε.

Αναγνωρίζω στην Naughty Dog ότι στοχεύει πάντα την τελειότητα, σε ότι έχει να κάνει με τον τεχνικό/οπτικό τομέα και το story telling. Καλή, χρυσή, την αγαπάμε, την εκτιμάμε αλλά κάποια στιγμή πρέπει να ασχοληθεί διεξοδικά και με τον κώδικα της εχθρικής και συνεργατικής νοημοσύνης στα παιχνίδια της. Από την άλλη βέβαια, το θέμα της ΑΙ είναι ένα γενικευμένο πρόβλημα στα παιχνίδια της εποχής μας. Δεν θέλω και δεν θα υποδείξω ως εξιλαστήριο θύμα τη Naughty Dog. Θα ήταν ανάρμοστο και απρεπές εκ μέρους μου. Απλά κάποια στιγμή, κάποιος πρέπει να κάνει την αρχή επιτέλους. Δεν πάει άλλο.

Το The Lost Legacy είναι ένα ακόμα Uncharted που προσφέρει οπτικό υπερθέαμα. Οι άνθρωποι της Naughty Dog είναι μάστορες στον τεχνικό τομέα, δεν επαναπαύονται ποτέ, ωθούν την εκάστοτε κονσόλα της Sony στο όρια της, απολαμβάνουν αυτό που κάνουν και αυτό φαίνεται από τις δημιουργίες και το σχεδιαστικό ταλέντο τους. Στο PS4 Pro, το παιχνίδι οπτικά είναι συγκλονιστικό στο σύνολό του, με κρυστάλλινη ανάλυση, γιγαντιαίο level design, εκπληκτικούς φωτισμούς και μοναδικά χρώματα που καθηλώνουν. Ο κόσμος μπορεί να είναι άδειος από ουσιώδεις in-game δραστηριότητες, ωστόσο χαρακτηρίζεται από μια αδιανόητη εμμονή στην λεπτομέρεια, όπου ακόμα και το τελευταίο pixel της πιο ασήμαντης υφής μοιάζει προσεγμένο στην εντέλεια. Η παλέτα των χρωμάτων είναι πλούσια, φανταχτερή και έντονη, τονίζοντας τα επιβλητικά περιβάλλοντα του παιχνιδιού. Τα πανέμορφα γραφικά και τα παροιμιώδη animations διακατέχονται από τη φημισμένη αληθοφάνεια των παιχνιδιών της ND. Το draw distance ρίχνει σαγόνια και μασέλες στo πάτωμα, καθώς στέκεστε σε ένα ύψωμα και ατενίζετε τον απέραντο ινδικό ορίζοντα. Το δε lip sync και οι εκφράσεις προσώπων πρέπει να είναι μάθημα για άλλα στούντιο όπως η Bioware. Μετά και από το The Lost Legacy, αναρωτιέμαι τί γραφικά μας επιφυλάσσει η Naughty Dog στο The Last of Us 2.

Οπτική πανδαισία.

Οπτική πανδαισία.

Στο τομέα του ήχου, το παιχνίδι τα πηγαίνει περίφημα. Εκεί που ακούτε τα κελάηδισμα των πουλιών και το γάργαρο νερό από ένα ρυάκι να τρέχει, η μουσική υπόκρουση αναλαμβάνει τα ηνία όταν ξεσπούν μάχες με τους εχθρούς, αναπαράγοντας πιο up tempo ρυθμούς και μελωδίες και ανεβάζοντας την αγωνία στα ύψη. Από εκεί και πέρα, ξεχωρίζει το καταπληκτικό voice acting των Claudia Black και Laura Bailey, που ενσαρκώνουν φωνητικά τις Chloe και Nadine αντίστοιχα. Οι ευρηματικοί διάλογοι των δύο γυναικών ξεχειλίζουν από ζωντάνια, αυθορμητισμό, χιούμορ και συναισθήματα, προσδίδοντας τον απαιτούμενο ρεαλισμό και υποκριτική ποιότητα. Να σημειωθεί επίσης ότι το παιχνίδι έχει ελληνικούς υπότιτλους.

Ίσως να θεωρείτε πως σε κάποια σημεία είμαι αυστηρός με το Uncharted: The Lost Legacy. Το γνωρίζω αλλά δεν μετανιώνω επουδενί γιατί ειδικά από τη Naughty Dog έχω απαιτήσεις και προσδοκίες, τις οποίες έχει φροντίσει η ίδια να μου δημιουργήσει μέσω των κορυφαίων παιχνιδιών της. Θέματα όπως η αχρείαστη open-world λογική, το επαναλαμβανόμενο σύστημα μάχης και η προβληματική νοημοσύνη προσωπικά με ενόχλησαν. Πέραν αυτών όμως, το The Lost Legacy αποτελεί μια καθαρόαιμη blockbuster περιπέτεια, που με 10ωρη διάρκεια και ελκυστική τιμή, θα ικανοποιήσει τους φαν του Uncharted.

  • Η Chloe Frazer αποδεικνύεται άξια διάδοχος του Nathan Drake
  • Η Ινδία ως νέο playground κλέβει τις εντυπώσεις
  • Ένα πλήρες πακέτο δράσης, εξερεύνησης και επίλυσης γρίφων
  • Οπτικός τομέας που αποπνέει δέος
  • Καταπληκτικό voice acting
  • Το multiplayer του Uncharted 4
  • Δελεαστική τιμή
  • Ανούσια open-world προσέγγιση
  • Αδιάφορος κακός
  • Το συγκεκριμένο σύστημα μάχης έχει αγγίξει ταβάνι
  • Κακή εχθρική και συνεργατική νοημοσύνη
  • Μικρή ποικιλία εχθρών
  • Οι εκτενείς αναφορές στην ινδική μυθολογία κάποιες φορές κουράζουν
  • Μοιάζει με reskin του Uncharted 4
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4 (review στο Pro)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Naughty Dog
ΕΚΔΟΣΗ:Sony
ΔΙΑΘΕΣΗ:Sony Hellas
ΕΙΔΟΣ:Action adventure
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.unchartedthegame.com/en-us/games/uncharted-the-lost-legacy/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:22/8/2017
PEGI:16
  • Donald

    Ωραία κριτική Κωνσταντίνε, όπως πάντα. Άμα παίξεις το παιχνίδι χωρίς να εξερευνείς και απλά ακολουθείς το story, το παιχνίδι βγαίνει και σε 5,5-6 ώρες. Τουλάχιστον έτσι μου είπε ένα παιδί από Αμερική που το τερμάτισε. Πιστεύω πως ίσως ασχοληθώ μαζί του σε πτώση τιμής. Ήδη μου λείπει ο Nate !

    • Constantinos

      Στην αρχη δεν σου κρυβω οτι προσπαθησα να μπω στη λογικη του "ψαξε παντου". Επειδη ομως συντομα με κουρασε το open world-ιλικι του Lost Legacy, ακολουθησα πιστα τα main objectives.

      Μπορω να σου πω οτι δεν μ ενοχλησε η απουσια του Nate. Μια χαρα κανει τη δουλεια της η Chloe. Παντως η ND εδειξε το δρομο στην Crystal Dynamics.Υποθετικα μιλωντας, μια Chloe στη θεση της τωρινης Lara, θα ηταν ταιριαστο match.

      Η Lara των reboot-αρισμενων TR, ειναι αδιαφορη και υπερβολικη συγχρονως.

  • https://www.youtube.com/watch?v=JHz9Vy1lYZY MENIS_XXIII

    Για αλλη μια φορα παρουσιαζεις ενα πολυ καλο γραμμένο κειμενο..
    "Σημαντικό μειονέκτημα του παιχνιδιού αποτελεί η νοημοσύνη των εχθρών" αυτο πιστευω να διορθωθει με επομενα update!!
    Το εκανες platinum ή οχι ακομη;; αν ναι ποσες ωρες ειναι για 100% ?

    PS.το γλυτωσε το 7,5.. θα χαλουσαν φιλιες! ονοματα δεν λεμε.. ε VagDog....
    εγω θα το παιξω 28 του μηνα οταν επιστρεψω..

    • Constantinos

      Ουτε λογος ακομα για πλατινα. Ποτε να προλαβω ρε αρρωστε?

      Aντε θα το πω και οτι θελει ας γινει: αρχικη βαθμολογια ηταν το 7,5. Ο Σπυρος με "μαζεψε" και μπηκε το "υπερ πολυτιμο" 0,5 !

      Χαχαχαχα.

      • Donald

        Eγώ θα κρατήσω το 7.5 πάντως. Δεν είναι να τον εμπιστεύεσαι τον Termi! Ακους εκεί 10 σε Uncharted 4, GT και 9,5 σε Battlefield! 😛

        • Terminator

          Το κείμενο είναι για 8, οπότε στο τελικό edit αποφασίσαμε να το αλλάξουμε από 7.5 σε 8.

          10 έβαλα και στο Bf1. Το 10άρι του GT5 πάντως ήταν τραγικό, το έχω μετανιώσει. Τυφλώθηκα από την πόρωση.

        • Gogos

          Χαχαχα! Μην δείτε έναν χουβαρντά άνθρωπο, κατευθείαν να πετάξετε φαρμάκι! 😀

        • nikolas22072014

          Τι σημασία έχει η βαθμολογία???
          Το θέμα είναι το κείμενο και εδώ είναι πολύ καλό και ειλικρινής.

        • Constantinos

          Όπως ανέφερα και πιο πάνω, για το 0,5 δεν θα χαλάσουμε τη ζαχαρενια μας. Ο Termi έχει χτυπήσει malfunction στο σύστημά του με το BF αλλά παραμένει operational :-))

          Δεν κρύβω να σου πω ότι ένα review, περισσότερο με δυσκολεύει στην επιλογή μιας "αντικειμενικης" βαθμολογίας και λιγότερο στη σύνταξη του κειμένου. Μου φαίνεται "περίεργο" που πρέπει να ορισω βαθμό στην κριτική μου, όταν νωρίτερα έχω τεκμηριωσει μ επιχειρήματα τη σκέψη μου, υπό τη μορφή κειμένου. That's that όμως που λένε και τα αμερικανακια.

          Γενικότερα, προτιμώ να διαβάζω κείμενα/reviews απ το να συμβουλευομαι αποκλειστικά αριθμούς, μέρους όρους και ποσοστιαίες βαθμολογίες.

  • George255

    Καταπληκτικό review μπράβο Κωνσταντίνε !!! Δεν ξέρω αν θα το αγοράσω αλλα το παιχνίδι απο τι είδα ειναι φοβερό αλλα λιγο βαρετό...

    • Constantinos

      Αν εισαι φαν τσιμπας, αν δεν εισαι δεν τσιμπας. Δεν θα κρυφτω πισω απο το δαχτυλο μου:

      τουλαχιστον στη περιπτωση μου, διαισθανθηκα ενα κραμα deja vu και βαρεμαρας.

  • Stelios-Ther

    Παρα πολυ καλο review! Ωραίος!

    Το παιχνιδι το ξεκινάω αύριο και θα γράψω την άποψη μου όταν το τελειώσω.

  • ggraper

    Πολυ ωραιο review Κωσταντινε και δικαιο ! Σε καποια πτωση τιμης θα τσιμπηθει σιγουρα.

  • Φωτης

    Cοnstantine@ αυτο για την ΑΙ γενικοτερα ξαναπες το..Κ μπραβο που το λες μεσα στο review του παιχνιδιου..Θα το ξανα πω κ ας γινομαι κουραστικος..Παιζω το titanfall 2 καλο campaing αλλα η ΑΙ μετρια..Τοσο ΠΑΛΟΥΚΙ EINAI να φτιαξουν μια ΑΙ αντε λιγο χειροτερη απο του Halo;11 χρονια μετα κ παραμενει η καλυτερη ολων!!!Ακομα κ το Halo 5 που δεν ειναι σε ποιοτητα σαν τα παλια κ επικουρα ειναι πολυ μπροστα απο τον ανταγωνισμο..Στους λατρεις των shooter πρωτου κ τριτου προσωπου για μενα επιβαλλεται να εχεις τουλαχιστον πολυ καλη ΑΙ..Δεν ξερω ποτε ρε παιδια θα δουμε ΑΙ τυπου halo..Εγω μεχρι τοτε θα παιζω halo 58 αφου δεν θα μπορω να παρω αυτα που θελω απο αλλο game στο ειδος του..Το μονο που θυμαμαι που ειχε παρα μα παρα πολυ καλη ΑΙ ηταν στο καλυτερο με διαφορα για μενα Killzone 2!!!Ξεχασα κ το εξαιρετικο σε αυτον τον τομεα Gears of war που παντα κ ειδικα το 4 ειχαν εχουν δυνατη ΑΙ..Αλλα οχι σαν του halo φυσικα..Ωραιο review constantine@!!!
    ΥΓ:Στο the last of us 2 επιβαλλεται η ND να παραδωσει μια εξαιρετικη ΑΙ οπως το demo τοτε στην πρωτη παρουσιαση του πρωτου TLOU στην Ε3..

    • Constantinos

      Ενδομυχα, πιστευω οτι η ND θυσιαζει την ΑΙ στα παιχνιδια της προς χαριν του οπτικου/τεχνικου τομεα και της κινηματογραφικοτητας.

      Μπορει να αποδειχθω λαθος αλλα το θεμα της ΑΙ, δεν νομιζω να διορθωθει ΟΥΤΕ στο TLOU 2.

      • Φωτης

        Στο demo της Ε3 2012 θυμασαι; ηταν φοβερη θυμαμαι!!!Να μπορεσουν..
        https://www.youtube.com/watch?v=8ZYkj0glnqs

        • Constantinos

          Καλα ας μπορεσουν και τα υπολοιπα στουντιο να διορθωσουν τα χρονια προβληματα των δικων τους παιχνιδιων και θ ακολουθησει και η ND.

          Καπου την καταλαβαινω την ND. Αφου ο κοσμος γουσταρει γραφικα, πατιλικια και μολυβι να σταζει απο τα οπλα, γιατι να κατσουν να ταλαιπωρουνται?

          Ο χρονος θα δειξει.

          • Φωτης

            Ναι ρε γενικα το λεω για την ΑΙ οχι μονο για την ND..Γι αυτο εφερα παραδειγμα το halo..Εξαλλου ειναι κριμα να παει χαμενη η ΑΙ στο TLOU 2 γιατι του παει το παιχνιδι κ το στιλ..Θα ειναι σκαλωμα οι μαχες!!!

          • Donald

            Εγώ θέλω να μου σχολιάσεις λίγο την AI στα Assassin's Creed

            • salamandras salamandrioglou

              Δεν υπαρχει απλα.Η μπορει ηθελημενα να ειναι τοσο κακη η a.i για να κανει το παιχνιδι πιο ευκολο για να μη χασει το casual κοινο.

            • Constantinos

              Έχω ξανά αναφερθεί επί του θέματος.

              Σιγουρα δεν μ εντυπωσιαζει και σιγουρα εχει μπολικα θεματα. Αυτό είναι δεδομένο και κακώς δεν έχει βελτιωθεί μετά από τόσα sequels. Ξέρεις τι όμως ? Το AC δεν διαφημιστηκε ποτε σαν το απολυτο στελθοπαιχνιδο. Δεν ειναι MGS, Splinter Cell, Hitman ως προς την ΑΙ. Κοιταει αλλιως να σε κερδισει.

              Συνηθως, τα open world παιχνίδια στηρίζονται σε πολλά διαφορετικά aspects σε σχέση με ένα απλοικο και linear TPS ή FPS. Κάπου, "δικαιολογειται" (οχι απολυτα) ένα open world να μην διαθέτει προσεγμένη ΑΙ, καθώς ο όγκος δεδομένων και η γραφή στον κώδικα "ξεφεύγουν". Αυτό δεν σημαίνει βεβαια ότι πρεπει να επαναπαυεται και να βρισκει ένα μόνιμο άλλοθι για την προβληματική ΑΙ. Δουλειά των devs είναι να εντοπίζουν και να διορθωνουν τις όποιες ατασθαλίες.

              Ωστόσο, ρωτάω και γω με τη σειρά μου: ποιο open world παιχνίδι έχει πραγματικά καλή ΑΙ ? Γιατί όσο και να σκεφτώ, δεν μου ρχεται κανένα κατά νου.

    • nikolas22072014

      Εγώ στο titanfall 2 την βρήκα καλή όχι κάτι το ιδιαίτερο αλλά αξιοπρεπές στο μάστερ που το έβγαλα.
      Γενικά δυνατή ΑΙ δύσκολα βλέπουμε σε αυτή την γενιά...

  • Agony

    Αυτή η open world προσέγγιση σε αυτά τα παιχνίδια είναι αρρώστια... Ελπίζω να έβαλαν μυαλό και να μην είναι έτσι το Last of us 2.
    Κατά τα άλλα 40 εύρο day one για 9 ώρες single player ειναι λίγα.

    • https://www.youtube.com/watch?v=JHz9Vy1lYZY MENIS_XXIII

      29,90€ pre order απο σκρουτζο μαγαζο

    • Donald

      Ε είναι της μόδας. Προτιμώ sandbox από open world. Τα θεωρώ πολύ καλύτερα

  • Agony

    Εντωμεταξύ.... Το αστείο είναι ότι ακούς δεξιά αριστερά ότι είναι μια από τα ίδια... Όταν πρώτα σε πωλήσεις είναι τα BF CD Fifa Withcer GTA που είναι μια από τα ίδια εδώ και χρόνια. Ξαφνικά πρέπει να γίνουν όλα τα games Heavy rain για να πούμε ότι είναι κάτι διαφορετικό...

    • https://www.youtube.com/watch?v=JHz9Vy1lYZY MENIS_XXIII

      επίτρεψε μου , να πω , πως το battlefield, καθε φορα ειναι κ καλυτερο (εκτος του spin off, hardline), και οχι απλα μια ανακύκλωση της σειρας.

      • Agony

        μα είναι καλύτερο όπως και το witcher 3 και πολλά άλλα... Εγώ δεν λέω ότι δεν είναι καλύτερα... λέω ότι δεν αλαζουν είδος και αυτο είναι καλό για μένα...

    • Constantinos

      Αίσθηση μου είναι ότι ο κόσμος διψαει για πιο απλοικες story driven καταστάσεις πλέον. Κάπου μπουχτισε με τα open world και τα RPG. Μεταξύ μας, έχουν και τα δικια τους.

      Δηλαδή, πιστεύω ότι ένα καλό και απλοικο TPS ή FPS με πλούσια γραφή, μπόλικη δράση και καλοσχεδιασμενους χαρακτήρες, ενδέχεται και να κάνει περισσότερο κλικ στον άλλον εξαιτίας της αμεσότητάς του, σε σχέση με τον δαιδαλωδη χάρτη ενός ακόμη open world παιχνιδιού. Άσε που σήμερα, η πλειοψηφία των παιχνιδιών, προσπαθούν να μοιασουν στα Skyrim, GTA, Dark Souls κοκ. Ε κάντε κάτι δικό σας ντε!

      Έτσι εξηγείται η αγάπη του κόσμου στα Uncharted και The Last of Us.

      • Donald

        Σωστές επισημάνσεις. Σαν gamer θέλω πλέον κάτι απλό για να περνάω ευχάριστα τον χρόνο μου. Το να εμπλακώ σε ένα open world παιχνίδι με κουράζει πολύ. Φυσικά υπάρχουν και κάποιες εξαιρέσεις.

      • Agony

        μέσα σε όλα ξέχασα να σου πω μπράβο για το review πλέον σταθερή αξία.

  • Gogos

    Ειλικρινές και καλογραμμένο review. Δεν διστάζεις να θίξεις τα κακώς κείμενα του The Lost Legacy, για χάρη του δημοφιλούς ονόματος που κουβαλάει, κάτι που προσωπικά εκτιμώ σε μια κριτική ανάλυση. Έχω σκοπό να τσιμπήσω το παιχνίδι, καθώς θα ήθελα λίγο ακόμη Uncharted 4, αλλά δεν κρύβω το γεγονός πως η ανοιχτόκοσμη λογική που φαίνεται να υιοθετεί με αποθαρρύνει ως ένα σημείο.

    Ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους αγαπήθηκε η εν λόγω σειρά, είναι πως κατάφερε να μεταφέρει στον παίκτη την ψευδαίσθηση ότι πρωταγωνιστεί σε μια καλοστημένη ταινία δράσης. Όλα αυτά τα "κλισέ" για πολλούς gamers στοιχεία, όπου το παιχνίδι κατευθύνει τις κινήσεις σου θολώνοντας τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στον κινηματογράφο και την διαδραστικότητα που δύναται να προσφέρει ένα videogame, είναι η ταυτότητα που προσδιορίζει την σειρά. Κάθε είδος παιχνιδιού υπάρχει εκεί έξω για να εξυπηρετεί διαφορετικά γούστα, διαθέσεις και ανάγκες. Αυτή ομογενοποίηση των βασικών χαρακτηριστικών μιας σειράς με σκοπό την μεγιστοποίηση των πωλήσεων πάντα θα με βρίσκει κάθετα αντίθετο.

    • Constantinos

      Οπως αναφερω στο ριβ, παιζοντας παντα στο crushing με οτι αυτο συνεπαγεται, το open world "παραμυθι" διαρκει 4-5 ωρες. Μετα εχουμε να κανουμε με το γνωστο και linear Uncharted.

      Οταν αναλαμβανεις να γραψεις για ενα παιχνιδι του οποιου η επιδραστικοτητα διαχεεται παντου, εκτιμω οτι ειναι πρεπον να καυτηριασεις τα κακως κειμενα. Προσωπικα, δεν μου αρκει να επευφημω γραφικα και animations.

      Την ιδια "μοιρα" περιμενει και το AC Origins. Wait and see.

    • Φωτης

      Eγω το βλεπω σαν κατι διαφορετικο μιας κ ειναι dlc ετσι για την αλλαγη..Να μην ειναι ιδιο ακριβως οπως το ucharted 4..

  • Luffy-10

    Αυριο κατα 90% θα εχω το παιχνιδι μολις το τελειωσω θα πο και εγω τν αποψη μου

  • dinos1985

    θα το τσιμπήσω όταν τελειώσω με το crash bandicoot εντυπωσιακο από τα βίντεο που εχω δει καλη τιμη μου αρέσει ότι είπανε ότι το 4 θα είναι το τελευταιο uncharted του χρονου μαζι με το last of us 2 θα κυκλοφορισει και το uncharted 5 🙂

  • beos777

    Πολύ καλογραμμένο κείμενο. Δυστυχώς, οι φοβίες μου επαληθεύτηκαν. Απ'όσο έχω δει, το συγκεκριμένο παιχνίδι είναι ένα reskin του 4 χωρις να προσφέρει καμια νέα εμπειρία. Ίσως το θετικό της όλης υπόθεσης να είναι η Chloe ως πρωταγωνίστρια. Στάνταρ θα παιχτεί, αλλά priority έχει το hellblade 🙂

  • ΒigBOSS

    μια απο τα ίδια και iq ραδικιού

    • Φωτης

      Οχι κ ραδικιου απλα ειναι τυπικη..Η iq..

  • Panzerfaust

    Όπως το περιμέναμε δηλαδή το παιχνίδι, κλασσική ποιότητα uncharted χωρίς όμως να πηγαίνει ενα βήμα παραπέρα την σειρά.
    Θα το τσιμπήσω αργότερα μιας και δεν έχω παίξει το 4 ακόμα.

    • Stelios-Ther

      Τσίμπα άμεσα το 4. Το καλύτερο uncharted και σε πολύ καλή τιμή.

      • Φωτης

        Το καλυτερο κ με διαφορα!!!

    • Agony

      Τι θα ήθελες να είχε περισσότερο?

      • Panzerfaust

        Θεωρητικά μιας και πρόκειται για άρτιο παιχνίδι δεν θέλω τίποτα περισσότερο. Απλά μου θυμίζει το GoW Ascension, δηλαδή πατάει πολύ πάνω στην ποιότητα του προκατόχου του , θα μου πεις σε σχετικά σύντομο διάστημα μην περιμένεις και τρελές διαφορές ούτε φαντάζομαι τις περίμενε κανείς. Στον δελάστοφα 2 αναμένουμε τρελές εκπλήξεις.

  • Luffy-10

    Το πηρα σημερα το πρωι το παιχνιδι αρχισα το μεσημερι και με αρκετα διαλειματα το τελειωσα μολις τωρα.Στα θετικα συμφωνο σε ολα αυτα που εγραψε ο Κωνσταντινος ,στα αρνητικα σε καποια συμφωνο σε καποια οχι .Μ αρεσε πολυ το παιχνιδι εγω περασα πολυ καλα για τα δικα μου γουστα το παιχνιδι για μενα ειναι πολυ καλο.Δν περιμενα το Uncharted χωρις τν Drake να μου αρεσει αλλα οπως εγραψε και ο Κωσταντινος η Chloe ειναι αξια διαδοχος του , μαζι με τν Nadine κανενα φοβερο διδυμο .Χαζεψα για ακομη μια φορα με τα γραφικα απιστευτα ! Βλεπεις τα τοπια και χαζευεις νομιζεις οτι βλεπεις πινακα ζωγραφικης η Naughty Dog το εχει παει σε αλλο level.Τωρα στα αρνιτηκα αυτο που δν μ αρεσε ειναι ο κακος για μενα ειναι ο πιο αδιαφορος κακος σε ολα τα Uncharted δν περιμενα να ειναι τοσο αδιαφορος.Η ΑΙ ναι οντος δν ειναι πολυ καλη ,αν και σε αρκετα σημεια ειδικα προς το τελος εκανα πολυ ωραιες μαχες και δν με πειραξε τοσο που δν ητανε τοσο καλη .Μακαρι στο επομενο στο The Last of Us 2 (που θα ειναι λογικα καλυτερη ) να το προσεξουν λιγο περισοτερο τν AI .Στο συνολο αυτα που προσφερει το παιχνιδι και σε αυτην τν τιμη ειδικα για τους φαν τς σειρας να το τσιμπισουν.Για ακομη φορα η Naughty Dog φτιαχνει διαμαντια μπορει να μν ειναι σαν το 4 για πολλους,αλλα εγω το Lost Legacy το εχω πολυ ψηλα.Θα το αρχισω παλι αλλα στο Crushing για να το παω σιγα σιγα για platinum,και ενδιαμεσα θα παιζω και το online του που ειναι αρκετα καλο.Τωρα περιμενω ακομα πιο πολυ τν ημερα που θα βγει το The Last of Us 2 για να παιξω ενα ακομη αριστουργημα τς Naughty Dog.

  • Stelios-Ther

    Το τερμάτισα σήμερα. Θα ξεκινήσω με τα 3 πράγματα που με ενόχλησαν περισσότερο.

    1.Συμφωνώ ότι το open world στοιχείο δεν πηγαίνει σε παιχνίδι uncharted. Στις πρώτες ώρες βαρέθηκα αρκετά! Βαρέθηκα να πηγαίνω σε περιοχές μικρές, να σκοτώνω μερικούς εχθρούς,να ξανά ανεβαίνω στο τζιπ, να οδηγήσω μέχρι την απέναντι μεριά για να σκοτώσω μερικούς εχθρούς ακόμη ολοκληρώνοντας με αυτό τον τρόπο objectives με όποια σειρά θέλω.Αυτό γινόταν επί 4 ώρες περίπου και με κούρασε. Ευτυχώς αργότερα ήταν το κλασικό και ωραίο uncharted.

    2.Η AI είχε θέματα. Ειδικά η συμμαχική. Σε κάποια στιγμή όταν έπαιζα stealth, είδα την Nadine όχι απλά να περνά μπροστά από τους εχθρούς και να μην μας παίρνουν χαμπάρι, αλλά να ακουμπάει έναν εχθρό και να μην γίνεται τίποτα! Αυτό το έχω ξανά δει στο Last of Us και στο Uncharted 4, οπότε λίγο πολύ το περίμενα και στο Lost Legacy. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα έπρεπε να το έχουν διορθώσει. Η εχθρική AI ήταν άλλες φορές καλή και άλλες όχι! Πολλές ήταν οι φορές δηλαδή που οι εχθροί μας ξεχνούσαν εύκολα. Υπήρχαν όμως και φορές που φεύγανε από τα πόστα τους για να ψάξουν τη γύρω περιοχή, σε περίπτωση που μας βλέπανε.

    3.Πραγματικά ο κακός ήταν πολύ αδιάφορος. Έπαιζε λίγο και δεν με έπεισε καθόλου. Οι πληροφορίες που δίνονται για το story του είναι λίγες και γενικώς τον έβαλαν απλά για να υπάρχει. Καμία σχέση με τον Rafe του Uncharted 4.

    -Αυτά ήταν που με ενόχλησαν περισσότερο. Περνάω τώρα στα θετικά.

    Η ιστορία του μου άρεσε πολύ. Βρήκα πολύ ενδιαφέρον την ινδική μυθολογία. Συν του ότι υπήρχαν ανατροπές που δεν περίμενα! Όλα τα Uncharted άλλωστε έχουν ανατροπές και ευτυχώς εδώ δεν έλειπαν. Αν και θέλω πολύ να πω τι μου άρεσε στο story, δεν θα πω λόγω των spoilers.

    Πίστευα ότι Uncharted=Nathan Drake. Δεν μπορούσα να φανταστώ Uncharted χωρίς Nathan. Δεν κρύβω ότι μου έλειψε κιόλας, αλλά η Chloe είναι επίσης πολύ δυνατή και αποτελούν με την Nadine ένα πολύ ωραίο δίδυμο.Mου αρέσει που η Νaughty Dog κάθε φορά εμβαθύνει στους πρωταγωνιστές και στο δέσιμο μεταξύ τους.Δηλαδή η σχέση της Chloe με την Nadine είναι στην αρχή καθαρά επαγγελματική, όμως σιγά σιγά γίνεται όλο και πιο φιλική.

    Είχα καιρό να βγάλω 500 screenshots σε παιχνίδι. Πραγματικά έχει φανταστικά γραφικά και είναι απλά ΠΑΝΈΜΟΡΦΟ. Η ND για άλλη μια φορά, δίνει ρέστα σε αυτό το τομέα προσέχοντας τη παραμικρή λεπτομέρεια. Το Uncharted 4,το Horizon Zero Dawn και το Lost Legacy είναι τα παιχνίδια που με έχουν εντυπωσιάσει πιο πολύ, από άποψη γραφικών, σε αυτή τη γενιά.

    Το ότι το Lost Legacy έμοιαζε σαν reskin του Uncharted 4 δεν με ενόχλησε ούτε στο ελάχιστο.Άλλωστε μιλάμε για expansion και όχι για Uncharted 5!!! Αν ήταν νέος τίτλος, τότε φυσικά και θα με ενοχλούσε.Εδώ όμως μιλάμε για expansion. Το Lost Legacy μου έδωσε αυτό που ήθελα: Επιπλέον δόση εντυπωσιακής δράσης Uncharted.Είχε πραγματικά φοβερές στιγμές. Δεν θα τις αναφέρω για να μην το χαλάσω σε κανέναν. Βέβαια υπήρχαν και τα αρνητικά του, τα οποία ήταν σημαντικά, για να χαλάσουν ένα μέρος της εμπειρίας και δεν μπορώ να τα παραβλέψω. Παρόλο που πέρασα καλά.

    8,5/10.

  • Vassilios Pallis

    Αυτό με το open world θα με κάνει για πρώτη φορά να μην αγοράσω κάτι που φέρει στον τίτλο του τη λέξη "Uncharted".

  • Donald

    Με ψησατε με τα σχολια βρε σαταναδες! Τι τσιμπησα κι εγω! Θα το πάω αργα και οταν τελειωσω θα γραψω review

    • Terminator

      Aπόλαυσε!

  • Donald

    Oλοκλήρωσα κι εγώ πριν λίγα λεπτά το Lost Legacy. Το παιχνίδι με βάση βιντεάκια που είχα δει το είχα ξεγραμμένο οπότε με διέψευσε ευχάριστα.

    Πάμε μια στα θετικά. Πολύ όμορφο στόρι. Χάρηκα ιδιαίτερα γιατί από πλευράς θησαυρού κτλ ήταν πιο Uncharted από το προηγούμενο. Εντάξει καλή και άγια η πειρατική θεματολογία, αλλά συγκριτικά με το ινδικό background και τις πολύ ενδιαφέρουσες ιστορικές-μυθολογικές πληροφορίες της Ινδίας δεν έπιανε μια. Μου άρεσε πολύ ο ανοιχτός κόσμος γιατί σε αντίθεση με το 4, ήταν ένας πλούσιος κόσμος για εξερεύνηση και όχι απλά οι μεγάλες, ανοιχτές περιοχές του A thief's end. Διασκέδασα πολύ με τις κουλ κινηματογραφικές καταστάσεις, κάτι που δεν με άφησε πολύ ικανοποιημένο στο 4. Με λίγα λόγια, πιστεύω πως αν το παιχνίδι ήταν στη διάρκεια του 4, θα το ξεπερνούσε. Εντάξει για τα γραφικά δεν έχω να σχολιάσω κάτι. Είναι εντυπωσιακά όπως είπαν κι άλλα παιδιά. Η διάρκεια του ικανοποιητική. 8 ώρες έκλεισα.

    Τα αρνητικά τώρα. Δεν είμαι μισογύνης ή οτιδήποτε άλλο, αλλά το πρωταγωνιστικό δίδυμο δεν μου έκανε καμία αίσθηση. Η Chloe είναι απλά για τα γούστα μου μια οκ χαρακτήρας για την οποία δεν με ενδιέφερε να μάθω πράγματα για κείνη. Η Nadine δεν μου αρέσει καθολου. Από όλους τους δευτερεύοντες χαρακτήρες θα προτιμούσα κάποιον άλλον, όπως τον Sully ή τον Cutter. Hell, θα προτιμούσα να δημιουργήσουν κάποιον εντελώς καινούργιο χαρακτήρα για sidekick της Chloe. Ακόμα και η εμφάνιση-έκπληξη χαρακτήρα από τη σειρά δεν με ένοιαζε. Ο Nate μου έλειψε πολύ, καθώς και οι Elena και Sully. Η απουσία του έκανε μπαμ και έλειπε λίγη από την μαγεία των παλιότερων τίτλων. Προχωράμε... Οι γρίφοι κλασσικά είναι της πλάκας και απλά υπάρχουν για να υπάρχουν. Δεν δίνουν κάποια ουσιαστική πρόκληση στον παίχτη και απλά αισθάνθηκα πως μου τρώνε χρόνο. Για τα τεχνικά προβλήματα της AI μίλησαν τα παιδιά. Δεν με ενοχλούν, ίσα ίσα έχουν και την φάση τους. Τέλος, το παιχνίδι έκανε μπαμ πως είναι ένα dlc μιας και ουσιαστικά λίγα πράγματα είχαν αλλάξει. Πάλι έχουμε τη ζούγκλα σαν κύρια τοποθεσία και ο χειρισμός του παίκτη είναι ένας Drake με skin Chloe.

    Δεν πιστεύω πως αξίζει για αγορά στα 40 ευρώ. Θα πρότεινα να περιμένετε να πέσει η τιμή τουλάχιστον ένα 15ευρo. Δεν θέλω άλλη περιπέτεια με την Chloe και την Nadine. Ελπίζω να δούμε Cassie Drake στο μέλλον

    Έχοντας ολοκληρώσει και αυτό το Uncharted η κατάταξη των παιχνιδιών για μένα πάει κάπως έτσι:

    1) Uncharted 3
    2) Uncharted 2
    3) Uncharted 4
    4) U: The Lost Legacy
    5) Uncharted

  • Visitor

    Μόλις το τελείωσα. Συμφωνώ απόλυτα με την βαθμολογία και τις παρατηρήσεις του review.
    Τα πρώτα 4 κεφάλαια είναι όντως βαρετά. Η open-world προσέγγιση είναι λάθος, δεν του ταιριάζει αυτού του παιχνιδιού και ελπίζω να μην το επαναλάβουν στο μέλλον. Στο Uncharted 5 δηλαδή.