Tribes: Ascend Review

, Παρασκευή 18 Μάιος 2012 0  

Για να είμαι ειλικρινής, κάνενα free-to-play παιχνίδι δεν έχει καταφέρει να με συγκινήσει μέχρι τώρα. Τα περισσότερα από αυτά, αν δεν είναι κάποιου είδους ξεπεσμένα ή έστω χωρίς σπουδαίες φιλοδοξίες MMO, τότε είναι παιχνίδια μάλλον ανώριμα, χωρίς βάθος και, στην τελική, χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η λογική πάντως προστάζει το εξής: ή είσαι μια μεγάλη εταιρία και βγάζεις ένα F2P παιχνίδι για να δοκιμάσεις μηχανές γραφικών, τεχνολογίες κλπ (αλά Warface της Crytek) ή έχεις μικρό budget, οπότε με τη δικαιολογία του τσάμπα βγάζεις έναν μέτριο τίτλο, αρκετό απλά για να σε συντηρεί. Όλα αυτά ισχύουν μέχρι να παίξει κανείς το Tribes: Ascend. Χωρίς πολλά πολλά, το συγκεκριμένο παιχνίδι ξαναγράφει τους κανόνες του F2P gaming.

Όπως είχα γράψει και στο αντίστοιχο preview, το Tribes: Ascend δεν είναι ένα παιχνίδι χωρίς κληρονομιά. Απεναντίας, το γενεαλογικό του δέντρο ξεκινάει την προ-προηγούμενη δεκαετία, το σωτήριο έτος 1998 συγκεκριμένα, πριν ακόμα κυκλοφορήσει το πρώτο Unreal Tournament. Το Starsiege: Tribes, αγαπημένο παιχνίδι πολλών, εισήγαγε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες ιδέες στα multiplayer shooters, όπως το jetpack για παράδειγμα. Ιδέες που η High-Rez τις παίρνει, ασπάζεται το νόημα τους και τις παρουσιάζει στην πιο σύγχρονη μορφή τους.

Ο υπότιτλος “Ascend” δεν είναι διόλου τυχαίος. Το νέο Tribes έχει τόσο σαν βασικό άξονα όσο και σαν κράχτη, την, αψεγάδιαστη σχεδόν, ενσωμάτωση του jetpack στο gameplay. Οι παίκτες, όποιο mode και να διαλέξουν, σε όποιον χάρτη και να παίζουν, έχουν πάντα μαζί τους ένα jetpack που τους δίνει τη δυνατότητα να κάνουν μέγαλα άλματα. Φυσικά, η δυνατότητα αυτή δεν ιχύει ες αεί, αλλά χρειάζεται recharging, και μια μπάρα κάτω από τη μπάρα της ζωής χρησιμεύει στο να δείχνει στον παίκτη πόση ενέργεια του έχει μείνει. Κάτι που σημαίνει δύο πράγματα: πρώτον, πρέπει να είστε πάντα να είστε προσεκτικοί στο έδαφος όσο επαναφορτίζεται η σχετική μπάρα, και δεύτερον πρέπει να είστε ακόμα πιο προσεκτικοί όσο είστε στον αέρα, μην τυχόν και ξεμείνετε από ενέργεια και αρχίσει η... κάθοδος.

Τα όπλα παρουσιάζουν ευχάριστη ποικιλία.

Έστω όμως ότι κάτι πάει στραβά και πλησιάζετε το έδαφος, χωρίς ενέργεια για το jetpack. Τι κάνετε; Οι developers επαναφέρουν άλλο ένα χαρακτηριστικό από τα παλιότερα Τribes, το “skiing”. Με τη βοήθεια του skiing λοιπον μπορείτε να κατηφορήσετε στους λοφίσκους των μεγαλύτερων πιστών χωρίς να σας απασχολεί η τριβή και χωρίς να χάνετε ενέργεια. Το αντίτιμο γι αυτό το χάρισμα είναι πως κατά τη διάρκεια του skiing, δεν μπορείτε να ξεφύγετε από μια ευθεία γραμμή, δεν μπορείτε με άλλα λόγια να στρίψετε. Η όλη σύνδεση του jetpack με το skiing είναι πανέξυπνη. Μετά από τις πρώτες ώρες ενασχόλησης με το παιχνίδι (και μετά από το αρκετά χρήσιμο tutorial), είναι πανεύκολο να εναλλάσεστε μεταξύ των δύο, και εν τέλει η όλη ταχύτητα του gameplay, που είναι τελείως διαφορετική από τα FPS που κυριαρχούν στο gaming αυτή τη στιγμή, σταματά να σας φαίνεται «ξένη».

Η αλήθεια βέβαια είναι πως τα παραπάνω είναι μόνο η μισή πλάκα που μπορεί να προσφέρει το Ascend. Η άλλη μισή είναι σαφώς τα ίδια τα ματς. Με δύο modes διαθέσιμα από το πρώτο κιόλας level (και άλλα δύο που γίνονται διαθέσιμα αργότερα), οι μάχες στους χάρτες του παιχνιδιού πλησιάζουν την υπέρτατη απόλαυση. Πέρα από την απλή φάση του Team Deathmatch, όπου απλά κυκλοφορείτε στο χάρτη κυνηγώντας τους παίκτες της άλλης ομάδας, το Capture The Flag είναι η επιτομή της ταχύτητας και της στρατηγικής. Κλασικά, η κάθε ομάδα προσπαθεί να πάρει μια σημαία από τη βάση των αντιπάλων και να την επιστρέψει στη βάση της, όπου βρίσκεται αντίστοιχα η δική της σημαία. Κακά τα ψέμματα, έχουμε δει άπειρες εφαρμογές CTF σε παιχνίδια. Η μαγκιά όμως του Ascend είναι πως καταφέρνει να το κάνει ξεχωριστό (και ενδιαφέρον εδώ που τα λέμε) όχι μόνο με τη βοήθεια των jetpack/skiing, αλλά και με τις διάφορες classes που δίνει.

Η κάθε class έχει το ρόλο της. Την πορεία που πρέπει να ακολουθήσει – αν την απαρνηθείτε και κάνετε του κεφαλιού σας, θα είστε απλά το κλωτσοσκούφι του αγώνα. Στον αντίποδα, αν καταλάβετε ποιος είναι ο ρόλος της class μέσα στο παιχνίδι και φερθείτε αναλόγως, όχι μόνο θα βοηθήσετε την ομάδα στο να πετύχει το στόχο της, αλλά θα πάρετε και experience, με τη μορφή πόντων. Την experience αυτή μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε ως κάποιου είδους συνάλλαγμα. Με δαύτο μπορείτε να ξεκλειδώσετε από loadouts όπλων μέχρι ολοκαίνουριες classes, διάφορα αντικείμενα δηλαδή που πιστεύετε πως θα σας βοηθήσουν στις μάχες. Ό,τι μπορεί να ξεκλειδωθεί με experience, είναι διαθέσιμο και προς αγορά με πραγματικά χρήματα, γεγονός που μπορεί να ξενίζει στην αρχή, όμως δε σας αναγκάζει κανείς να ξοδέψετε δεκάρα μέσα στο παιχνίδι. Παρόλο που η επιλογή δίνεται δηλαδή, το Ascend παραμένει ένα καθαρόαιμο free-to-play game, και μάλιστα, με πολύ μεγάλο βάθος και αντοχή στο χρόνο.

Οι χάρτες είναι τεράστιοι, αλλά και ελαφρώς άδειοι.

Πάντως, όσο F2P και αν είναι, το Ascend δε θα γνώριζε την επιτυχία που απολαμβάνει αν ήταν ένα... “ασχημόπαπο”. Ευτυχώς δηλαδή που το παιχνίδι είναι πανέμορφο. Η Unreal Engine 3 κάνει για άλλη μια φορά πολύ καλή δουλειά στην απεικόνιση των τεράστιων, πλην όμως ελαφρώς άδειων, χαρτών του τίτλου, ενώ στις ελάχιστες περιπτώσεις που το πεδίο μάχης περιορίζεται σε αστικά περιβάλλοντα η μηχανή και πάλι δεν απογοητεύει. Ένα πράγμα που με εντυπωσίασε είναι πως, εφόσον κινείστε με jetpack, οι σφαίρες ακολουθούν μια πορεία προδιαγεγραμμένη από τους νόμους της φυσικής. Το εντυπωσιακό του θέματος είναι πως οι προγραμματιστές κατάφεραν να ανταποκριθούν σωστά στην πρόκληση, και πράγματι οι σφαίρες και οι χειροβομβίδες ανταποκρίνονται με απόλυτο ρεαλισμό! Τέλος, το Ascend δεν διαθέτει κάποιου είδους soundtrack, οπότε ο ήχος περιορίζεται μόνο στα ηχητικά εφέ των όπλων και του jetpack, ικανοποιητικά και τα δύο.

Τελικά, τι είναι το Tribes: Ascend; Όπως έγραψα και στην αρχή, είναι ένα παιχνίδι που ξαναγράφει τους κανόνες των F2P τίτλων. Με το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου παικτών να έχει ήδη ξεπεραστεί, και με ψιθύρους πως σύντομα καταφθάνει και σε XBLA/PSN, το μέλλον του Tribes: Ascend φαντάζει λαμπρό. Κατεβάστε το και απολαύστε το.

+ Όμορφα γραφικα
+ Απαιτεί στρατηγική χωρίς να θυσιάζει την πλάκα
+ Μπόλικα unlockables
+ Δωρεάν... ΔΩΡΕΑΝ!
+ Ταχύτατο, χορταστικό gameplay…

- …που μπορεί να φανεί δύσκολο σε μερικούς
- Κάποια μικροπροβληματάκια τεχνικής φύσης (ελαφρώς laggy ώρες ωρες)

BAΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Hi-Rez
Ανάπτυξη: Hi-Rez
Διάθεση: Download
Είδος: Free-to-play FPS
Παίκτες: Multiplayer
Επίσημο Site: https://account.hirezstudios.com/tribesascend/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 12/4/2012
PEGI: 12