Tribes: Ascend Review

, Παρασκευή 18 Μάιος 2012 0  

Για να είμαι ειλικρινής, κάνενα free-to-play παιχνίδι δεν έχει καταφέρει να με συγκινήσει μέχρι τώρα. Τα περισσότερα από αυτά, αν δεν είναι κάποιου είδους ξεπεσμένα ή έστω χωρίς σπουδαίες φιλοδοξίες MMO, τότε είναι παιχνίδια μάλλον ανώριμα, χωρίς βάθος και, στην τελική, χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η λογική πάντως προστάζει το εξής: ή είσαι μια μεγάλη εταιρία και βγάζεις ένα F2P παιχνίδι για να δοκιμάσεις μηχανές γραφικών, τεχνολογίες κλπ (αλά Warface της Crytek) ή έχεις μικρό budget, οπότε με τη δικαιολογία του τσάμπα βγάζεις έναν μέτριο τίτλο, αρκετό απλά για να σε συντηρεί. Όλα αυτά ισχύουν μέχρι να παίξει κανείς το Tribes: Ascend. Χωρίς πολλά πολλά, το συγκεκριμένο παιχνίδι ξαναγράφει τους κανόνες του F2P gaming.

Όπως είχα γράψει και στο αντίστοιχο preview, το Tribes: Ascend δεν είναι ένα παιχνίδι χωρίς κληρονομιά. Απεναντίας, το γενεαλογικό του δέντρο ξεκινάει την προ-προηγούμενη δεκαετία, το σωτήριο έτος 1998 συγκεκριμένα, πριν ακόμα κυκλοφορήσει το πρώτο Unreal Tournament. Το Starsiege: Tribes, αγαπημένο παιχνίδι πολλών, εισήγαγε μερικές πολύ ενδιαφέρουσες ιδέες στα multiplayer shooters, όπως το jetpack για παράδειγμα. Ιδέες που η High-Rez τις παίρνει, ασπάζεται το νόημα τους και τις παρουσιάζει στην πιο σύγχρονη μορφή τους.

Ο υπότιτλος “Ascend” δεν είναι διόλου τυχαίος. Το νέο Tribes έχει τόσο σαν βασικό άξονα όσο και σαν κράχτη, την, αψεγάδιαστη σχεδόν, ενσωμάτωση του jetpack στο gameplay. Οι παίκτες, όποιο mode και να διαλέξουν, σε όποιον χάρτη και να παίζουν, έχουν πάντα μαζί τους ένα jetpack που τους δίνει τη δυνατότητα να κάνουν μέγαλα άλματα. Φυσικά, η δυνατότητα αυτή δεν ιχύει ες αεί, αλλά χρειάζεται recharging, και μια μπάρα κάτω από τη μπάρα της ζωής χρησιμεύει στο να δείχνει στον παίκτη πόση ενέργεια του έχει μείνει. Κάτι που σημαίνει δύο πράγματα: πρώτον, πρέπει να είστε πάντα να είστε προσεκτικοί στο έδαφος όσο επαναφορτίζεται η σχετική μπάρα, και δεύτερον πρέπει να είστε ακόμα πιο προσεκτικοί όσο είστε στον αέρα, μην τυχόν και ξεμείνετε από ενέργεια και αρχίσει η... κάθοδος.

Τα όπλα παρουσιάζουν ευχάριστη ποικιλία.

Έστω όμως ότι κάτι πάει στραβά και πλησιάζετε το έδαφος, χωρίς ενέργεια για το jetpack. Τι κάνετε; Οι developers επαναφέρουν άλλο ένα χαρακτηριστικό από τα παλιότερα Τribes, το “skiing”. Με τη βοήθεια του skiing λοιπον μπορείτε να κατηφορήσετε στους λοφίσκους των μεγαλύτερων πιστών χωρίς να σας απασχολεί η τριβή και χωρίς να χάνετε ενέργεια. Το αντίτιμο γι αυτό το χάρισμα είναι πως κατά τη διάρκεια του skiing, δεν μπορείτε να ξεφύγετε από μια ευθεία γραμμή, δεν μπορείτε με άλλα λόγια να στρίψετε. Η όλη σύνδεση του jetpack με το skiing είναι πανέξυπνη. Μετά από τις πρώτες ώρες ενασχόλησης με το παιχνίδι (και μετά από το αρκετά χρήσιμο tutorial), είναι πανεύκολο να εναλλάσεστε μεταξύ των δύο, και εν τέλει η όλη ταχύτητα του gameplay, που είναι τελείως διαφορετική από τα FPS που κυριαρχούν στο gaming αυτή τη στιγμή, σταματά να σας φαίνεται «ξένη».

Η αλήθεια βέβαια είναι πως τα παραπάνω είναι μόνο η μισή πλάκα που μπορεί να προσφέρει το Ascend. Η άλλη μισή είναι σαφώς τα ίδια τα ματς. Με δύο modes διαθέσιμα από το πρώτο κιόλας level (και άλλα δύο που γίνονται διαθέσιμα αργότερα), οι μάχες στους χάρτες του παιχνιδιού πλησιάζουν την υπέρτατη απόλαυση. Πέρα από την απλή φάση του Team Deathmatch, όπου απλά κυκλοφορείτε στο χάρτη κυνηγώντας τους παίκτες της άλλης ομάδας, το Capture The Flag είναι η επιτομή της ταχύτητας και της στρατηγικής. Κλασικά, η κάθε ομάδα προσπαθεί να πάρει μια σημαία από τη βάση των αντιπάλων και να την επιστρέψει στη βάση της, όπου βρίσκεται αντίστοιχα η δική της σημαία. Κακά τα ψέμματα, έχουμε δει άπειρες εφαρμογές CTF σε παιχνίδια. Η μαγκιά όμως του Ascend είναι πως καταφέρνει να το κάνει ξεχωριστό (και ενδιαφέρον εδώ που τα λέμε) όχι μόνο με τη βοήθεια των jetpack/skiing, αλλά και με τις διάφορες classes που δίνει.

Η κάθε class έχει το ρόλο της. Την πορεία που πρέπει να ακολουθήσει – αν την απαρνηθείτε και κάνετε του κεφαλιού σας, θα είστε απλά το κλωτσοσκούφι του αγώνα. Στον αντίποδα, αν καταλάβετε ποιος είναι ο ρόλος της class μέσα στο παιχνίδι και φερθείτε αναλόγως, όχι μόνο θα βοηθήσετε την ομάδα στο να πετύχει το στόχο της, αλλά θα πάρετε και experience, με τη μορφή πόντων. Την experience αυτή μπορείτε να τη χρησιμοποιήσετε ως κάποιου είδους συνάλλαγμα. Με δαύτο μπορείτε να ξεκλειδώσετε από loadouts όπλων μέχρι ολοκαίνουριες classes, διάφορα αντικείμενα δηλαδή που πιστεύετε πως θα σας βοηθήσουν στις μάχες. Ό,τι μπορεί να ξεκλειδωθεί με experience, είναι διαθέσιμο και προς αγορά με πραγματικά χρήματα, γεγονός που μπορεί να ξενίζει στην αρχή, όμως δε σας αναγκάζει κανείς να ξοδέψετε δεκάρα μέσα στο παιχνίδι. Παρόλο που η επιλογή δίνεται δηλαδή, το Ascend παραμένει ένα καθαρόαιμο free-to-play game, και μάλιστα, με πολύ μεγάλο βάθος και αντοχή στο χρόνο.

Οι χάρτες είναι τεράστιοι, αλλά και ελαφρώς άδειοι.

Πάντως, όσο F2P και αν είναι, το Ascend δε θα γνώριζε την επιτυχία που απολαμβάνει αν ήταν ένα... “ασχημόπαπο”. Ευτυχώς δηλαδή που το παιχνίδι είναι πανέμορφο. Η Unreal Engine 3 κάνει για άλλη μια φορά πολύ καλή δουλειά στην απεικόνιση των τεράστιων, πλην όμως ελαφρώς άδειων, χαρτών του τίτλου, ενώ στις ελάχιστες περιπτώσεις που το πεδίο μάχης περιορίζεται σε αστικά περιβάλλοντα η μηχανή και πάλι δεν απογοητεύει. Ένα πράγμα που με εντυπωσίασε είναι πως, εφόσον κινείστε με jetpack, οι σφαίρες ακολουθούν μια πορεία προδιαγεγραμμένη από τους νόμους της φυσικής. Το εντυπωσιακό του θέματος είναι πως οι προγραμματιστές κατάφεραν να ανταποκριθούν σωστά στην πρόκληση, και πράγματι οι σφαίρες και οι χειροβομβίδες ανταποκρίνονται με απόλυτο ρεαλισμό! Τέλος, το Ascend δεν διαθέτει κάποιου είδους soundtrack, οπότε ο ήχος περιορίζεται μόνο στα ηχητικά εφέ των όπλων και του jetpack, ικανοποιητικά και τα δύο.

Τελικά, τι είναι το Tribes: Ascend; Όπως έγραψα και στην αρχή, είναι ένα παιχνίδι που ξαναγράφει τους κανόνες των F2P τίτλων. Με το ορόσημο του ενός εκατομμυρίου παικτών να έχει ήδη ξεπεραστεί, και με ψιθύρους πως σύντομα καταφθάνει και σε XBLA/PSN, το μέλλον του Tribes: Ascend φαντάζει λαμπρό. Κατεβάστε το και απολαύστε το.

+ Όμορφα γραφικα
+ Απαιτεί στρατηγική χωρίς να θυσιάζει την πλάκα
+ Μπόλικα unlockables
+ Δωρεάν... ΔΩΡΕΑΝ!
+ Ταχύτατο, χορταστικό gameplay…

- …που μπορεί να φανεί δύσκολο σε μερικούς
- Κάποια μικροπροβληματάκια τεχνικής φύσης (ελαφρώς laggy ώρες ωρες)

BAΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Hi-Rez
Ανάπτυξη: Hi-Rez
Διάθεση: Download
Είδος: Free-to-play FPS
Παίκτες: Multiplayer
Επίσημο Site: https://account.hirezstudios.com/tribesascend/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 12/4/2012
PEGI: 12

  • ErwinRommel

    Ενδιαφέρον. Person, μπορεί να φανεί ηλίθια ερώτηση:
    Μήπως ξέρεις κάποιο νόμιμο link όπου να μπορώ να κατεβάσω όλον τον client απευθείας?
    Γιατί νομίζω το επίσημο link έχει τον installer/ downloader. Ή όχι?

  • http://game20.gr/author/person/ person

    Erwin, δε ξέρω πως μπορείς να κατεβάσεις "όλο" το πακέτο, πάντως ο client του παιχνιδιού και γρήγορος είναι και ελαφρύς, δε θα σου παρουσιάσει προβλήματα 😉

  • ErwinRommel

    Καλώς, ευχαριστώ!

  • ErwinRommel

    Και συγχαρητήρια για το review.

  • makis

    World of Tanks, μακράν το καλύτερο free to play MMO game.

  • JCDenton13

    Επιτελους ενα πραγματικα απολαυστικο Multi-FPS,αιντε γιατι μας τα πρηξανε με τα CoD στυλ παιχνιδια.

  • jim

    το steam δεν το χει???

  • http://www.youtube.com/watch?v=AAtZaOuSFhw MENIS_FF.C

    όχι , παρόλο που υπάρχουν τα Achievements (ότι να ναι) , οπότε δες απ΄το επίσημο site

  • Φοίνικας ο Τέταρτος

    Μέτρια γραφικά
    Χαρακτήρες που δεν είναι χαρακτηριστικοί καθώς μόνο από την εμφάνιση φαίνονται απαθής και βαρετοί
    Ο συνδιασμός ski/jetpack κάνει το παιχνίδι υπερβολικά μη-ισορροπημένο σε βαθμό που δεν μετράεi το πόσο καλός είσαι , απλά πας τυχαία. Κυριολεχτικά προχωράς στην τύχη και άμα είσαι σε κατηφόρα πας με 120χλμ , ποιο γρήγορα και από οχήματα στο Halo να πούμε.

    Περιττό να πω οτί είναι σχετικά απίθανο να τους πυροβολήσεις στον αερά όταν τα κάνουν όλα αυτά γιατί το travel time κάθε πυροβολισμού (δοκιμάσα και τα 2 όπλα από τα τρία αρχικά Class) είναι πιο αργό και από τους ίδιους τους αντιπάλους όταν βρίσκονται σε ski , και από την στιγμή που δεν έχει cooldown και το jetpack γεμίζει υπερβολικά γρήγορα (ειδικά όταν τους βάλεις αναβαθμίσεις) σε βαθμό που ακόμα και να τελειώσει η ενέργεια του άμα έχεις το Δεξί κλικ κρατημένο ακόμα σε κρατάει σχετικά στον αερά κάνει το παιχνίδι κουραστικό. Το κάνει τραμπολίνο. Κυριολεχτικά.

    Οι πίστες είναι ελάχιστες και σχεδιαστικά ανύπαρκτες , άδιες. Δεν είπα να έχει ολόκληρο τροπικό δάσος - αλλά είναι σα να μπήκα στο StarCraft II map editor έβαλα μερικά βαθουλόματα στο έδαφος και τέσσερα-πέντε δέντρα το μέγιστο.

    Βλέπεις mode όπως το CTF που παίρνεις την σημαία και αντί να πρέπεις να την βάλεις κάπου να πούμε (όπως σε όλα τα παιχνίδια - στην βάση σου) εκεί απλά την παίρνεις ανοίγεις ski και τρέχεις , όσο πιο πολύ ώρα την κράτας τόσο πιο πολύ exp παίρνεις. Κυνηγάς σαν --- να πούμε , δηλαδή δεν βάζει καν τον στρατηγικό τόνο στο παιχνίδι.

    Μικρές βάσεις για γεμισμά όπλων παντού , θαρείς και θα ξεμίνεις να πούμε πριν πεθάνεις. Το tutorial δεν αναφέρει και τίποτα σοβαρό θα μπορούσε να ήταν x3 φορές πιο εμπλουτισμένο.

    @jim

    Δεν ξέρω αλλά και πάλι τι σε νοιάζει άμα είναι στο steam ή όχι , F2P είναι , πας στην ιστοσελίδα του κατεβάζεις το launcher και παίζεις.

  • Ghost Rider LSOV

    Tribes 2 (το καλύτερο για μένα - http://ghostriderlsovcorner.blogspot.com/2010/04/video-games-nostalgia-tribes-2.html) δεν είναι, αλλά έχει αρκετά καλά πράγματα και είναι καλά φτιαγμένο για τα σημερινά δεδομένα.

    Θέλει λίγο balancing ακόμα στα rapid-fires, αλλά μετά την καταστροφή του Tribes: Vengeance και την Vivendi που ακύρωσε το support από το πρώτο patch (!!) και έριξε καρφιά στο φέρετρο, είναι πολύ καλό που η HiRez ανέστησε την σειρά. 🙂

    Thanks για το review! Έτσι για να μαθαίνει και περισσότερος κόσμος στην Ελλάδα την σειρά. 😀

  • http://game20.gr/author/person/ person

    Φοίνικα, περιγράφεις ένα παιχνίδι με αδιάφορους χαρακτήρες και ακόμα πιο αδιάφορους χάρτες. Δηλαδή τι ακριβώς ήθελες από τους χαρακτήρες, να έχουν backstory; Υπενθυμίζω είναι ένα f2p παιχνίδι - στην τελική είναι καλύτερα να έχεις απλούς στρατιώτες στο μέλλον χωρίς backstory παρά να κρύβεις την έλλειψη ταυτότητας πίσω από γεγονότα της πραγματικότητας (ναζί, ταλιμπάν και ετσ').

    Επιπλέον, σχετικά με το gameplay, απ'ότι κατάλαβα, απλά δε σου άρεσαν οι επιλογές των developers - ok, αλλά κανείς δεν υποστήριξε πως το ascend (και γενικά τα tribes) μοιάζει στα multiplayer fps που κυριαρχούν αυτές τις μέρες, το αντίθετο θα έλεγα. Είναι διαφορετικό, γρήγορο και απαιτητικό (θέλει ταλέντο για να αναδειχθείς) και εν τέλει συγχαρητήρια στη HighRez που είχε τα κότσια να διατηρήσει τη μοναδικότητα της σειράς.

  • Ghost Rider LSOV

    @ Φοίνικα

    Tα γραφικά πράγματι δεν είναι κάτι τρελό, αλλά ποτέ δεν ήταν, επίσης έχει μερικές χαρές φωτισμού όπως στην Drydock με τα σκάφη.

    Το ski/jetpack ανέκαθεν ήταν για να πηγαίνεις πολύ γρήγορα, κυρίως για τους cappers στο CTF. Αλλά στα παλιά (εκτός του Vengeance) το ski γινόταν πατώντας το jetpack ενώ ήσουν στην κατηφόρα και δεν ήταν no-energy.

    Στον αέρα αν δεν έχεις προπονηθεί αρκετά με τα projectile-throwers ή πάρε rapid-fire ή περίμενε να χτυπήσεις το έδαφος όταν πέσουν. 😉
    Τραμπολίνο ήταν πάντα τα Tribes, αν θες να κάνουμε target practice να μπω κάποια στιγμή να σου δείξω. 🙂

    Όταν είχε βγει το Starsiege: Tribes είχε από τους μεγαλύτερους χάρτες που υπήρχαν τότε. To Ascend έχει μικρότερους και από το 1 και το 2. Πάντως τα "βαθουλώματα" είναι για το skiing και τα καλύτερα δρομάκια (routes) τα πάνε οι cappers.

    Το CTF είναι για να κάνεις capture την σημαία. Δεν παίρνεις xp ενώ την κρατάς, είτε είναι 5 δευτερόλεπτα ή 5 λεπτά, εκτός αν εννοείς το TDM του παιχνιδιού που όποιος έχει την σημαία, η ομάδα του έχει bonus από τα kills.
    Το πρόβλημα "στρατηγικής" είναι ότι στο CTF ένας καλός route capper μπορεί να περνάει σχεδόν ανενόχλητος και να τελειώσει τον αγώνα πριν καλά το καταλάβει η άλλη ομάδα αν δεν νιώθει.

    Inventory stations είναι καλό που υπάρχουν, έτσι ήταν και παλιότερα και φυσικά σταματάνε όταν διαλυθεί ο generator, στα παλιά Tribes μπορούσες να διαλύσεις και τα Inv. Stations της βάσης κανονικά, εδώ είναι άτρωτα.

    Ναι, ότι θα μπορούσε να έχει πολλά περισσότερα (όπως το Tribes 2, με δικό του in-game player homepage/forums/clanpages κλπ), αλλά από την μία είναι F2P, από την άλλη δεν είναι οι ίδιοι devs. Και πάλι όμως την ψυχή των Tribes την κρατάει κατά πολύ και έχει αρκετά πράγματα από το 2, όπως π.χ. τα οχήματα του.

  • jim

    @MENIS_FF.C
    ευχαριστω για την πληροφωριση

  • http://game20.gr Terminator

    Άλλη μια βαρβάτη έκπληξη

  • gory

    Ωραία παρουσίαση person.
    Μακάρι να βρω χρόνο να "προπονηθώ" στο συγκεκριμένο, από τα πιο διασκεδαστικά (και γρήγορα) shooters που έχω δοκιμάσει!

  • Antreas

    Ειναι ιδεα μου η το hud μοιαζει τρομερα με εκεινο του Crysis?

  • johnchem@yahoo.com

    Να τονίσω και εγώ αυτό που είπε ο Ghost R. Σε καμία περίπτωση δεν στοχεύεις με Projectile τον αντίπαλο στον αέρα. Απλά φροντίζεις να έχεις μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτόν, μεγαλύτερο ύψος και στοχέυεις το σημείο στο οποίο υπολογίζεις ότι θα αναγκαστεί να προσγειωθεί.

    Από κει και πέρα στο CTF στρατηγική θα δεις μόνο με "δική σου" ομάδα, με την οποία επικοινωνείς με μικρόφωνο. Αν το πόστο σου είναι στην προστασία της σημαίας, τότε θες οπωσδήποτε turrets, τοίχους κτλ. Αλλιώς δεν έχει κανένα νόημα να περιμένεις δίπλα στη σημαία ένα τύπο που θα έρθει 200 φορές πιο γρήγορα από εσένα και έχει προπονηθεί να περνάει χειρουργικά από τη σημαία, χωρίς να χάνει παρά ελάχιστη ταχύτητα.

    Έχω εμπειρία μόνο από την Beta, γιατί μετά σταμάτησα να ασχολούμαι καθώς τα fps δεν με διασκεδάζουν ιδιαίτερα. Για τσάμπα τίτλος θεωρώ ότι αξίζει το χρόνο σας μόνο και μόνο για τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του.