alt text

Είμαι σίγουρος ότι στο μυαλό πολλών από εσάς στριφογυρίζει η εξής εύλογη απορία σχετικά με το Total War: Warhammer 2: είναι άραγε μια πλήρης συνέχεια του προκατόχου του που κυκλοφόρησε πριν από μόλις ενάμισι χρόνο ή μήπως είναι περισσότερο ένα υπερκοστολογημένο expansion; Στους χαλεπούς καιρούς των loot boxes και των μικροσυναλλαγών που βιώνoυμε σήμερα, η καχυποψία προς οποιοδήποτε παιχνίδι με τόσο σύντομο χρόνο ανάπτυξης είναι απόλυτα λογική και δικαιολογημένη. Ευτυχώς, αυτό σε καμία περίπτωση δεν ισχύει με το Total War: Warhammer 2.

Η πρώτη σημαντική διαφοροποίηση του Total War: Warhammer 2 έγκειται στην προσθήκη ενός ασυνήθιστου, για τα δεδομένα της σειράς, campaign, το οποίο επενδύει περισσότερo στο σενάριο σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι. Συνήθως κάθε νέο Total War έχει έναν μεγάλης κλίμακας χάρτη ανοιχτού κόσμου, στον όποιο κινείστε ελευθέρα χωρίς κατευθυντήριες γραμμές. Μην ανησυχείτε, το Total War: Warhammer 2 δεν χαλάει αυτή την παράδοση, καθώς έχετε πάντα την δυνατότητα να νικήσετε κυριεύοντας όλες τις επαρχίες του χάρτη και αποδεκατίζοντας κάθε αντίπαλη φατρία. Ωστόσο, το παιχνίδι εισάγει μια δεύτερη, προαιρετική προϋπόθεση νίκης, η οποία σχετίζεται με την κατάκτηση της δίνης του Great Vortex. Έτσι, λοιπόν, είναι στην διακριτική σας ευχέρεια να αλλάξετε δραματικά το ρου της ιστορίας εστιάζοντας στα story missions. Κατ' επέκταση, καθεμία από τις τέσσερις διαθέσιμες φυλές έχει την δική της πλοκή, η οποία εξιστορείται μέσα από εικονογραφημένα cinematics που εμφανίζονται στην αρχή, κατά την διάρκεια και το τέλος του παιχνιδιού.

Το Great Vortex είναι ένας πελώριος στρόβιλος μαγικής ενέργειας, ο οποίος δημιουργήθηκε από τους High Elves με σκοπό να προστατεύει τον κόσμο από τις καταχθόνιες δυνάμεις του Χάους. Παρόλα αυτά, στα γεγονότα του Total War: Warhammer 2, για έναν άγνωστο λόγο τα ξόρκια που συντηρούν την πανάρχαια δίνη έχουν εξασθενίσει. Την κατάσταση προσπαθούν να εκμεταλλευτούν οι Skaven, Lizardmen, High Elves και Dark Elves για να εξυπηρετήσουν τα προσωπικά τους συμφέροντα, τα οποία σύντομα τους φέρνουν σε εμπόλεμη κατάσταση. Κεντρικός σας στόχος -στην περίπτωση που αποφασίσετε να διεκδικήσετε την νίκη μέσω του κεντρικού σεναρίου- είναι να ολοκληρώσετε πρώτοι τις απαραίτητες τελετές με σκοπό να δεσμεύσετε το Great Vortex και να πυροδοτήσετε την τελική μάχη. Η διεκπεραίωση κάθε τελετής απαιτεί έναν πεπερασμένο αριθμό γύρων. Kατά την διάρκεια των τελετών, η ένταση κλιμακώνεται, καθώς οι υπόλοιπες φυλές, αλλά ταυτόχρονα και στρατεύματα που πηγάζουν από την διάσταση του Χάους προσπαθούν να διακόψουν βίαια την διαδικασία με στοχευμένες επιθέσεις που σας καθιστούν ιδιαίτερα ευάλωτους. Για να ξεκινήσετε μια τελετή πρέπει πρώτα να διαθέτετε τους απαραίτους πόρους (ritual currency), των οποίων η κύρια πηγή απόκτησης προέρχεται μέσω των κατάλληλων κτιρίων-εγκαταστάσεων που οικοδομείτε στους οικισμούς σας καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού.

Μια ματιά στο βασίλειο των μοχθηρών Dark Elves.

Μια ματιά στο βασίλειο των μοχθηρών Dark Elves.

Κάθε μία από τις τέσσερις νέες φυλές έχει το δικό της σεναριακό υπόβαθρο και μοναδικά χαρακτηριστικά που τροποποιούν το gameplay είτε στο campaign map είτε στο πεδίο της μάχης. Οι High Elves συμπεριλαμβάνονται ανάμεσα στους αρχαιότερους πολιτισμούς του New World. Η εν λόγω φυλή φημίζεται τόσο για την γενναιότητα, όσο και για την καλοσύνη της και διαθέτει απαράμιλλες γνώσεις σε κλάδους όπως η ναυτιλία και η λευκή μαγεία, ενώ παράλληλα ασπάζεται έναν σπαρτιατικό τρόπο ζωής που περιλαμβάνει καθημερινή εκπαίδευση στις πολεμικές τέχνες. Οι High Elves είναι αποφασισμένοι να αποκαταστήσουν την ισορροπία της μαγικής δίνης του Great Vortex με κάθε κόστος.

Επιτρέψετε μου πριν συνεχίσω την ανάλυση των High Elves να κάνω μια μικρή παρένθεση εδώ, ώστε να αναφερθώ συνοπτικά στο κομμάτι της διπλωματίας στη σειρά Total War. Η αλήθεια είναι πως στα προηγούμενα παιχνίδια ο παράγοντας της διπλωματίας δεν είχε βαρύνουσα σημασία αντίστοιχη με τους υπόλοιπους μηχανισμούς του gameplay, ενώ ταυτόχρονα ο αντίκτυπος των πράξεων ήταν ιδιαίτερα μικρός μακροπρόθεσμα. Έτσι, λοιπόν, δεν έλειπαν περιπτώσεις όπου μπορούσατε να εκμεταλλευτείτε την σχεδιαστική αδυναμία της διπλωματίας, ώστε να βελτιώσετε άκοπα την οικονομία σας. Για παράδειγμα, κηρύσσοντας πόλεμο, κυριολεκτικά με το πάτημα μόλις ενός κουμπιού, σε έναν μέχρι πρότινος σύμμαχο, μπορούσατε να αιτηθείτε από εκείνον στον επόμενο γύρο ένα παχυλό χρηματικό ποσό -το οποίο δεν επρόκειτο ποτέ να σας αρνηθεί- με αντάλλαγμα την αποκατάσταση της ειρήνης και να επαναλάβετε εκ νέου την διαδικασία από την αρχή μέχρι να αρχίσετε να κολυμπάτε, χωρίς υπερβολή, στο χρυσάφι.

Ωστόσο, η διπλωματία στο Total War: Warhammer 2 παρουσιάζεται ιδιαίτερα βελτιωμένη χάρη στην μοναδική ικανότητα των High Elves να επεμβαίνουν και να επηρεάζουν τις σχέσεις μεταξύ των φατριών. Συγκεκριμένα, οι High Elves έχουν στην διάθεσή τους το αποκλειστικό χαρακτηριστικό των πόντων influence, οι οποίοι αποκτώνται μέσω των αποστολών που σας επιτρέπουν αφενός να στρατολογήσετε ορισμένους από τους ισχυρότερους lords του παιχνιδιού και αφετέρου να κινείτε από το παρασκήνιο τα πολιτικά νήματα στις διαπραγματεύσεις. Λόγου χάρη, καταναλώνοντας influence points μπορείτε να διαδώσετε ψευδείς ειδήσεις, οι οποίες χειροτερεύουν τις σχέσεις ανάμεσα στους συμμάχους και τους αντιπάλους σας, χειραγωγώντας έτσι έμμεσα τους πρώτους, με σκοπό να κηρύξουν στους δεύτερους πόλεμο. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως μπορείτε να αποδυναμώσετε μια φατρία, χωρίς καν να εμπλακείτε σε συγκρούσεις που ενδεχομένως σας στοιχήσουν οικισμούς ή επίλεκτα στρατιωτικά μέλη.

Skaven εναντίον Dark Elves.

Skaven εναντίον Dark Elves.

Η δεύτερη βασική φυλή του Total War: Warhammer 2 είναι οι μοχθηροί Dark Elves, οι οποίοι κατάγονται από τα αφιλόξενα και ερημικά εδάφη της ηπείρου Naggaroth και απολαμβάνουν μια ζωή βουτηγμένη στο αίμα και την ανηθικότητα. Η διαταραχή του Great Vortex παρουσιάζει για τους αμείλικτους Dark Elves μια εξαιρετική ευκαιρία να διεκδικήσουν την αστείρευτη δύναμη της δίνης, χάρη στην οποία ευελπιστούν να εξουσιάσουν ολοκληρωτικά τον New World. Μισούν θανάσιμα τα μακρινά τους ξαδέρφια, τους High Elves και διαθέτουν μια οικονομία που βασίζεται στον μεγαλύτερο βαθμό της στο δουλεμπόριο. Οι σκλάβοι τροφοδοτούν τους Dark Elves με τα απαραίτητα έσοδα για την διατήρησή τους εις βάρος της δημόσιας τάξης. Ανά πάσα στιγμή μπορείτε να δείτε στην κατάλληλη καρτέλα όλες τις επαρχίες όπου διαθέτετε σκλάβους, τον μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό τους, καθώς και το εισόδημα που παράγουν και την κατάσταση της δημόσιας τάξης στην περιοχή. Όσους περισσότερους σκλάβους έχετε σε μια επαρχία, τόσο μεγαλύτερο είναι το παραγόμενο εισόδημα που λαμβάνετε από αυτή, αλλά παράλληλα αυξάνετε τις πιθανότητες να έχετε ένα πλήθος δυσαρεστημένων κατοίκων. Όταν σε μια επαρχία η δημόσια τάξη επιδεινώνεται, μπορείτε να ελέγξετε την κατάσταση μειώνοντας τον πληθυσμό των σκλάβων, ώστε να αποφύγετε μια ενδεχόμενη εξέγερση, ιδιαίτερα όταν δεν διαθέτετε κοντά στην περιοχή στρατό ικανό να αναχαιτίσει ένα επαναστατικό κίνημα. Οι σκλάβοι αποκτώνται κατά βάση σαν αιχμάλωτοι πολέμου μετά το τέλος κάθε νικηφόρας μάχης.

Επιπρόσθετα, οι Dark Elves είναι προικισμένοι με πολεμικά πλοία, τα black arks, που τρομοκρατούν τους ωκεανούς του New World. Τα black arks υπηρετούν τη φυλή με ποικίλους τρόπους. Διαθέτουν τον δικό τους στόλο, με τον οποίο επιτίθενται σε αντίπαλα θαλάσσια σκάφη και παράλληλα δύνανται να παρέχουν τις μονάδες τους σε άλλους lords στην στεριά. Επιπλέον, διαθέτουν τις δικές τους κτιριακές εγκαταστάσεις που τις μετατρέπουν ουσιαστικά σε ένα πλωτό οικισμό. Τέλος, τα black arks μπορούν να βομβαρδίσουν από μεγάλη απόσταση αντιπάλους, επιτελώντας έτσι υποστηρικτικό ρόλο στον στρατό ξηράς.

Η αφοσίωση είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας των lords των Dark Elves, τον οποίο καλείστε να διαχειριστείτε. Συγκεκριμένα, αν ένας αξιωματικός μείνει ανενεργός για αρκετούς γύρους, είναι πιθανόν να αρχίσει να αμφισβητεί την ηγετική ικανότητα του Malekith, του βασικού κυβερνήτη σας. Ορισμένοι τρόποι να αποφύγετε αυτή την κατάσταση είναι να κερδίζετε μάχες με κάθε lord, να στρατολογείτε για εκείνους ανά τακτά χρονικά διαστήματα νέες μονάδες ή να τους εφοδιάζετε με νέο εξοπλισμό. Αν οι πόντοι αφοσίωσης ενός lord πέσουν στο μηδέν, εκείνος εξεγείρεται, υφαρπάζει πραξικοπηματικά τον έλεγχο των μονάδων του και επιχειρεί να ανατρέψει τον ηγέτη σας.

Επιβλητικά θηρία σπέρνουν τον τρόμο στο πεδίο μάχης.

Επιβλητικά θηρία σπέρνουν τον τρόμο στο πεδίο μάχης.

Οι Lizardmen, η προτελευταία φυλή του παιχνιδιού, παρά το τερατόμορφο παρουσιαστικό τους, διαθέτουν εξαιρετικά ανεπτυγμένη νοημοσύνη. Αν και ο κάποτε κραταιός πολιτισμός τους έχει πλέον παρακμάσει, τα ψυχρόαιμα πλάσματα υφίστανται στο New World πριν ακόμη κάνουν την εμφάνιση τους οι High Elves. Αυτοί οι αινιγματικοί υπηρέτες της τάξης στον κόσμο του Total War: Warhammer 2 αντιμάχονται τις δυνάμεις του Χάους εδώ και χιλιετηρίδες. Συνεπώς, παρά το γεγονός ότι το Great Vortex δεν είναι δικό του δημιούργημα, η αποκατάσταση της μαγείας που το προστατεύει είναι ένα ισχυρό κίνητρο, ώστε να συντάξουν τα στρατεύματά τους και να ξεχυθούν στα πεδία της μάχης για ακόμη μια φορά.

Όσον αφορά το gameplay, οι Lizardmen χαρακτηρίζονται από την δυνατότητα να δημιουργούν υπόγεια πλέγματα που διασυνδέουν τους οικισμούς της αυτοκρατορίας τους και των τριγύρω περιοχών σε ένα ενιαίο δίκτυο. Η ισχύς του πλέγματος προσμετράται από τον μέσο όρο των επιπέδων κάθε εμπλεκόμενου οικισμού και ανάλογα με την δύναμή του ενισχύεται η αποτελεσματικότητα των εντολών που δίνεται στις επαρχίες σας. Ένα δεύτερο προνόμιο που σας παρέχει η φυλή είναι μέσω της δυνατότητας του blessed spawning να στρατολογείτε άμεσα μονάδες για τους lords σας, χωρίς να χρειάζεται να περιμένετε για την εκπαίδευσή τους, η οποία διαρκεί έναν πεπερασμένο αριθμό γύρων. Ωστόσο, πρέπει να έχετε υπόψη ότι οι εν λόγω μονάδες έχουν μεγαλύτερο κόστος συντήρησης σε σχέση με τους παραδοσιακούς ομόλογούς τους.

Τέλος, οι πανούργοι Skaven για χρόνια αντιμετωπίζονταν σαν ένας μύθος από τους πολιτισμούς του Old World, καθώς οι οικισμοί τους είναι κρυμμένοι από τις υπόλοιπες φυλές, μεταμφιεσμένοι στα ανυποψίαστα μάτια τους ως άψυχα ερείπια. Οι πεισματάρηδες και πολυάριθμοι Skaven εμφανισιακά θυμίζουν αρουραίους αποχετεύσεων και διέπονται από το ένστικτο μιας ακόρεστης πείνας που τους έχει προικίσει με μια καταπληκτικά ιδιόρρυθμη ευφυΐα. Δεν είναι αφοσιωμένοι πολεμιστές, αλλά η φιλοδοξία τους, η επινοητικότητά τους και το ταλέντο τους για τεχνάσματα τους καθιστά ικανούς να αποδομούν τους αντίπαλους πολιτισμούς υπογείως από το εσωτερικό τους.

 Η War Hydra επί το έργον.

Η War Hydra επί το έργον.

Η ιχνηλάτηση των Skaven είναι ιδιαίτερα δύσκολη, διότι η φυλή δεν κατοικεί πάνω στους οικισμούς, αλλά κάτω από αυτούς. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ενώ εσείς και οι άλλες φατρίες των Skaven είστε ικανοί να δείτε στον χάρτη τους οικισμούς σας, για κάθε άλλη φυλή αυτοί εμφανίζονται σαν χαλάσματα. Έτσι, λοιπόν, αν ένας lord των Dark Elves επιχειρήσει να επιδοθεί σε εξερεύνηση θησαυρών, είναι πολύ πιθανό να έρθει αντιμέτωπος με μια δυσάρεστη έκπληξη. Επιπλέον, οι Skaven έχουν στην διάθεσή τους τον μηχανισμό menace below, μια δυνατότητα που σας καθιστά ικανούς να καλείτε στρατεύματα υπογείως κατά την διάρκεια μιας αναμέτρησης σε οποιοδήποτε σημείο του πεδίου μάχης. Χάρη σε αυτόν το στρατό αποσπάτε την προσοχή των αντιπάλων, καθώς είναι αδύνατο για εκείνους να προβλέψουν πότε και πού θα εμφανιστούν οι πρόσθετες μονάδες σας. Μια σημαντική παράμετρος που καλείστε να διαχειριστείτε παίζοντας με τους Skaven είναι τα αποθέματα φαγητού. Όσο περισσότερο φαγητό έχετε, τόσο η φατρία σας ευδοκιμεί. Τα τρόφιμα παράγονται από συγκεκριμένες κτιριακές εγκαταστάσεις, αιχμαλώτους ή εφόδους σε αντίπαλους οικισμούς. Τέλος, οι Skaven μολύνουν με το πέρασμα του χρόνου τα εδάφη που κατοικούν και τους τριγύρω οικισμούς μειώνοντας δραστικά το χαρακτηριστικό της δημόσιας τάξης.

Κατασκευάζοντας κτίρια και υποδομές στους οικισμούς αποκτάτε πρόσβαση στις επίλεκτες στρατιωτικές μονάδες κάθε φυλής, αυξάνετε το εισόδημα σας ανά γύρο, βελτιώνετε την δημόσια τάξη, ξεκλειδώνετε ήρωες και φυσικά εξασφαλίζετε ritual currency. Σημαντικός είναι επίσης ο παράγοντας της τεχνολογίας, καθώς μέσω του σχετικού δέντρου δεξιοτήτων ενισχύετε περαιτέρω τις επαρχίες σας, όπως παράλληλα και τα στρατεύματά σας κατά την διάρκεια της μάχης. Η χρήση των ηρώων στο Total War: Warhammer 2 έχει διττό χαρακτήρα. Αφενός μπορούν να ενσωματωθούν με τους lords υποστηρίζοντας στις αναμετρήσεις τις μονάδες σας με τα ξόρκια και τις παθητικές τους ικανότητες και αφετέρου μπορούν να κινηθούν ανεξάρτητα στο campaign map σαν κατάσκοποι, ώστε να υποκλέψουν γνώσεις ή να προκαλέσουν δολιοφθορές στους αντιπάλους. Ο χάρτης του παιχνιδιού είναι ένας εκ των μεγαλύτερων στην ιστορία της σειράς Total War και σας προκαλεί με κάθε τρόπο να τον εξερευνήσετε. Κάνοντας μια έρευνα στο θαλάσσιο τμήμα του ενδέχεται να συναντήσετε ναυαγισμένα πλοία από τα οποία περισυλλέγετε διασωθέντα αντικείμενα, όπως χρυσά νομίσματα ή όπλα που βελτιώνουν την αποτελεσματικότητά σας στο πεδίο μάχης.

Με την πάροδο των γύρων εμφανίζονται στο campaign map διάφορες τυχαία δημιουργημένες αποστολές που αφορούν εσωτερικά θέματα του βασιλείου σας, τα οποία καλείστε να διαχειριστείτε. Για παράδειγμα, κατά την διάρκεια ενός συμβουλίου μεταξύ των ανώτερων στελεχών της φατρίας των Dark Elves ενδέχεται να σας ζητηθεί να εκδώσετε νέο διάταγμα για τις κατεχόμενες γαίες σας. Μπορείτε, λοιπόν, να επικεντρωθείτε είτε στην ενίσχυση του στρατού που μειώνει το χρηματικό κόστος στρατολόγησης νέων μελών, να αιτηθείτε κατασκευαστικές βελτιώσεις που αντίστοιχα μειώνουν τα χρήματα και τους γύρους που αναμένετε για την ανοικοδόμηση νέων κτιρίων, να βελτιώσετε την παραγωγή με αύξηση του επιτρεπόμενου ορίου σκλάβων ή τέλος να πριμοδοτήσετε τον τοπικό σας lord με πόντους εμπειρίας.

Οι ιέριες Death Hags αποτελούν επίλεκτα μέλη του πεζικού.

Οι ιέριες Death Hags αποτελούν επίλεκτα μέλη του πεζικού.

Η ποικιλομορφία ανάμεσα στις διαθέσιμες φυλές συνεχίζεται φυσικά και στο πεδίο της μάχης, με κάθε μία εξ αυτών να διαθέτει στη φαρέτρα της μοναδικά είδη εκλεκτών στρατιωτικών μονάδων. Η high fantasy θεματολογία του Warhammer κυριολεκτικά λύνει τα χέρια της Creative Assembly. Στο παιχνίδι ελέγχετε επιβλητικά θηρία, όπως για παράδειγμα έναν γιγάντιο αετό ή μια Λερναία Ύδρα, που και μόνο στην θέα τους οι εχθρικές μονάδες αποσυντονίζονται και τρέπονται εις άτακτον φυγή. Η μάχη σε κάθε περίπτωση είναι απόλυτα ισορροπημένη, καθώς οι χρυσοί κανόνες του πρώτου Total War: Warhammer εξακολουθούν να υφίστανται. Ήτοι, οι δυνάμεις του ιππικού ανακόπτονται από τους λογχοφόρους του πεζικού, οι οποίοι με την σειρά τους είναι ευάλωτοι στους ξιφομάχους που μειονεκτούν έναντι των τοξοτών και ούτω καθεξής. Η τοπογραφία των πεδίων μάχης αρκετές φορές προσφέρει ευκαιρίες ώστε να κρύψετε το ιππικό σας στο περιβάλλον με σκοπό να αιφνιδιάσετε τον εχθρό. Έτσι, εκμεταλλευόμενοι λόφους και την πυκνή βλάστηση μπορείτε να εμφανίσετε τις μονάδες σας σε ανύποπτο χρόνο πίσω από τους αντιπάλους προκαλώντας τους ένα συντριπτικό χτύπημα με μεγάλες απώλειες. Η ζημιά που προκαλείται στα πρώτα δευτερόλεπτα της σύγκρουσης αυξάνεται εάν η μονάδα σας έχει αγγίξει την μέγιστη ταχύτητά της. Μοναδικό μελανό σημείο αποτελεί η αδυναμία εκτέλεσης των ναυμαχιών σε πραγματικό χρόνο, ένα αρνητικό που εντείνεται ακόμη περισσότερο από το γεγονός πως ένα μεγάλο μέρους του χάρτη αποτελείται από θάλασσα.

Το campaign του Total War: Warhammer 2 μπορεί να παιχτεί συνεργατικά με έναν φίλο διαδικτυακά. Υπάρχει επίσης το multiplayer battles mode όπου μάχεστε σε ειδικά διαμορφωμένα πεδία μάχης εναντίον άλλων τριών παικτών με σκοπό την επικράτηση του ισχυρότερου. Επιπλέον, αν διαθέτετε και το πρώτο Total War: Warhammer, μπορείτε να κατεβάσετε το δωρεάν Mortal Empires DLC, το οποίο συνδέει τους δύο χάρτες και όλες τις φυλές των παιχνιδιών σε ένα τεράστιο campaign map ικανό να αιχμαλωτίσει το ενδιαφέρον σας κυριολεκτικά για εκατοντάδες ώρες.

Τα γραφικά του Total War: Warhammer 2 εντυπωσιάζουν χάρη στον καλοσχεδιασμένο κόσμο του που περιλαμβάνει υπέροχα τοπία. Κατά την διάρκεια της περιπλάνησής σας συναντάτε από αχανείς ερήμους και τροπικά δάση μέχρι βραχώδεις τοποθεσίες ντυμένες στο λευκό χρώμα του χιονιού. Ωστόσο, οι κλιματικές συνθήκες δεν είναι διακοσμητικές. Αυτό σημαίνει ότι αν θέλετε να κατακτήσετε όλα τα εδάφη του New World, ίσως χρειαστεί να μεταναστεύσετε σε μέρη όπου τα καιρικά φαινόμενα καθιστούν δύσκολη την εγκατάσταση της φυλής σας. Για παράδειγμα, οι Dark Elves είναι ευάλωτοι στις καυτές θερμοκρασίες τις ερήμου, ήτοι στις εν λόγω περιοχές τα κτίρια χρειάζονται περισσότερο χρήμα και χρόνο για να οικοδομηθούν. Η στωική φωνή του συμβούλου σας σας καθοδηγεί επεξηγώντας όλους τους βασικούς μηχανισμούς του gameplay και καθιστώντας το παιχνίδι, παρά την πολυπλοκότητα του, ιδιαίτερα προσιτό ακόμη και αν δεν έχετε ασχοληθεί με τη σειρά έως τώρα.

Μάχη μέχρι τελικής πτώσης.

Μάχη μέχρι τελικής πτώσης.

Έχοντας στο ενεργητικό μου πάνω από 50 ώρες παιχνιδιού, μπορώ να γράψω με βεβαιότητα ότι η μαύρη σελίδα της σειράς Total War που ακούει στο όνομα Rome 2 έχει γυρίσει πλέον ανεπιστρεπτί, καθώς ο τεχνικός τομέας του Warhammer 2 βρίσκεται σε ένα αξιοπρεπέστατο επίπεδο. Η νοημοσύνη των μονάδων επιτελεί ικανοποιητικά την δουλειά της, το frame rate σε μια GPU επιπέδου GTX 1060 παραμένει στο μεγαλύτερο μέρος του gameplay στα 60fps σε high settings και 1080p ανάλυση, ενώ παράλληλα δεν αντιμετώπισα κανένα bug, πλην ενός κρασαρίσματος. Παρόλα αυτά, οι εκνευριστικά μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης επιστρέφουν για ακόμη μια φορά. Συγκεκριμένα, αν αποφασίσετε να εγκαταστήσετε το παιχνίδι σε HHD πρέπει να οπλιστείτε με υπομονή, διότι το χρονόμετρο σε αρκετές περιπτώσεις ενδέχεται να γράψει έως και 3 ολόκληρα λεπτά μέχρι να μεταβείτε από το κεντρικό μενού στο campaign map. Το πρόβλημα ευτυχώς εξομαλύνεται έως έναν βαθμό μεταφέροντας απλά το παιχνίδι σε έναν SSD.

Το Total War: Warhammer 2 εξελίσσει την ήδη προσεγμένη συνταγή του προκάτοχου του χάρη σε ένα τεράστιο campaign, με σαφή σεναριακό προσανατολισμό. Παράλληλα, διαθέτει μηχανισμούς με αστείρευτο βάθος που κρατούν το ενδιαφέρον σε υψηλά επίπεδα, καθώς ακόμη και μετά από δεκάδες ώρες ενασχόλησης εξακολουθείτε να μαθαίνετε νέα στοιχεία του gameplay, τα οποία καλείστε να τελειοποιήσετε στην προσπάθειά σας να γίνεται ο απόλυτος κυρίαρχος του παιχνιδιού. Αν σας αρέσουν τα παιχνίδια high fantasy θεματολογίας ή τα παιχνίδια στρατηγικής γενικότερα, το Total War: Warhammer 2 αποτελεί απαραίτητη αγορά.

  • Ποικίλες στρατιωτικές μονάδες με ευφάνταστο σχεδιασμό
  • Μεγάλη διάρκεια και παράλληλα ανεξάντλητη αξία επανάληψης
  • Επεξηγηματικές οδηγίες μέσω του συμβούλου για τους αρχάριους παίκτες
  • Βελτιωμένη διπλωματία
  • Campaign που εστιάζει στο σενάριο, χωρίς να υπονομεύει την ελευθερία
  • Πανέμορφα τοπία
  • Εκνευριστικά μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης
  • Αδυναμία διεκπεραίωσης των ναυμαχιών σε πραγματικό χρόνο
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Creative Assembly
ΕΚΔΟΣΗ:Sega
ΔΙΑΘΕΣΗ:Zegetron
ΕΙΔΟΣ:Στρατηγική
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.totalwar.com/total_war_warhammer_2
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:28/9/2017
  • Αντώνης Στιβανάκης

    Δεν είναι η morathi είναι μια death hag και μια dreadlord

    • Gogos

      Όντως, ήταν δικό μου λάθος. Μόλις διορθώθηκε.

  • JCDenton

    Εχω να ασχοληθω με Total War απο την εποχη του Shogun 2.Ισως να του δωσω μια ευκαιρια καποια στιγμη.Φαινεται να εχουν κανει ελαφρως καλυτερη δουλεια απο το πρωτο Warhammer.

  • Panzerfaust

    Θα πάω σε αυτό κατευθείαν μιας και έχω μείνει πίσω στα total war.
    Τις ναυμαχίες στο shogun τις βαριόμουνα να πω την αλήθεια και συνήθως τις έκανα στο auto οπότε δεν με χαλάνε, για τα μεγάλα loading times πιστεύω θα βγουν σύντομα patch.

    • Gogos

      Προσωπικά χάρηκα πάρα πολύ τις μάχες και θα ήθελα να υφίστανται επίσης εντός θαλασσης, αλλά όλη αυτή η κωλυσιεργία του loading αρκετές φορές ανάγκαζε και μένα να καταφεύγω στο auto-resolve. Από ένα σημείο και έπειτα βέβαια το πήρα απόφαση πως για να ευχαριστηθώ πραγματικά το παιχνίδι, θα έπρεπε να το μετέφερω στον SSD, όπως και έκανα τελικά.

  • beos777

    Καταρχήν, χρόνια πολλα και καλή χρονιά να ευχηθώ για το site. Εύχομαι υγεία, ευτυχία και καλό ποιοτικό gaming. Στα του κειμένου, εξαιρετικό review Gogo. Μπορώ να πω πως με βρίσκεις σύμφωνο 100%. Τα 2 παιχνίδια warhammer είναι εξαιρετικά μέχρι στιγμής. Η σειρά total war (θα αναφερθώ στα ιστορικά ) μας απογοήτευσε με τα rome 2 και attila. Να μαστε καλά εμείς οι modders, διότι αν παίζαμε τις vanilla εκδόσεις θα "τραβάγαμε τα βυζιά μας". Τώρα εχει ανακοινωθεί και το brittania, ωραίο timeframe. Αλλά αν δε δω medieval 3 δεν θα ησυχάσω. Μπράβο και πάλο gogo.

    • Gogos

      Σε ευχαριστώ πολύ. Και εγώ εξεπλάγην ευχάριστα με την ποιότητα του παιχνιδιού, καθώς αφενός ο χρόνος ανάπτυξης ήταν σχετικά περιορισμένος και αφετέρου η Creative Assembly είχε υποπέσει σε αρκετά σφάλματα με το Rome 2. Ελπίζω να συνεχίσουν το ίδιο δυναμικά με το Thrones of Britannia, για το οποίο ανυπομονώ πλέον!

  • Terminator

    Ετοιμάζουν και τρίτο έτσι;

    • Gogos

      Ναι, ετοιμάζουν και τρίτο μέρος, του οποίου ο χάρτης φαίνεται πως θα μπορεί να συγχωνευτεί επίσης με τους δύο υπάρχοντες κόσμους, αν και είναι άγνωστο το πότε θα κυκλοφορήσει.

  • La Li Lu Le Lo

    Το μονο κακό ειναι ότι το mortal races campaign δεν τελειώνει 😀