alt text

Ο ανεξάρτητος δημιουργός Jonathan Blow μας συστήθηκε το 2008 με το Braid, ένα εκπληκτικό δισδιάστατο puzzle platformer. Η επιτυχία του Braid έδωσε δυνατότητα και κίνητρο στον Jonathan Blow να συνεχίσει ακάθεκτος την δημιουργία ξεχωριστών παιχνιδιών, με το The Witness να αποτελεί το νέο του πόνημα. Ανταποκρίνεται στις φιλοδοξίες όλων όσων απόλαυσαν την ευρηματικότητα του Braid;

Το The Witness είναι ένα τρισδιάστατο παιχνίδι γρίφων πρώτου προσώπου, που διαδραματίζεται σε ανοιχτό κόσμο. Η ιδέα είναι αρκετά απλή: σκοπός σας είναι να λύνετε παζλ που έχουν μορφή λαβυρίνθου σε ισομετρικό πλέγμα και αποτυπώνονται σε διάσπαρτες οθόνες στον κόσμο του παιχνιδιού και μέσα από αυτούς του λαβυρίνθους πρέπει να φτάνετε από το σημείο Α στο σημείο Β. Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο απλά. Ο κόσμος του παιχνιδιού, αν και ανοιχτός, χωρίζεται σε ζώνες και σε κάθε μία από αυτές ο τρόπος διεκπεραίωσης των παζλ διαφέρει.

Το ξεκίνημα είναι αρκετά χαλαρό και εύκολο, ενώ ουστιαστικά δεν υπάρχει ιστορία ούτε κάποια μορφή βοήθειας. Απλά ρίχνεστε στον κόσμο του The Witness και καλείστε να τον εξερευνήσετε και να μάθετε τα μυστικά του. Και εδώ είναι ίσως το μοναδικό σφάλμα του παιχνιδιού, η σχεδόν ανύπαρκτη ιστορία ή καλύτερα η εντελώς μπερδεμένη και δυσνόητη ιστορία. Για να καταλάβετε τί ακριβώς συμβαίνει στο The Witness χρειάζεστε αρκετές δεκάδες ώρες παιχνιδιού και αυτό που αποκομίζετε είναι ότι το σενάριο δεν αποτελεί τίποτα άλλο από ένα μανιφέστο τυχαίων ιδεών που παρουσιάζονται μέσα από ηχογραφημένα μηνύματα και ολιγόλεπτα βίντεο. Αν και η γενική ιδέα περιστρέφεται γύρω από υπαρξιακούς προβληματισμούς, ο τρόπος παρουσίασης μοιάζει εντελώς τυχαίος χωρίς ποτέ να καταλήγει κάπου. Δεν περιμένουμε από ένα βιντεοπαιχνίδι να δώσει απαντήσεις στα μεγαλύτερα ερωτήματα της ανθρωπότητας, όμως ας είναι τουλάχιστον σωστή η διατύπωση των ερωτημάτων με σκοπό να προβληματιστεί ο παίκτης για ψυχαγωγικούς και μορφωτικούς λόγους και όχι να πάθει σύγχυση με την τυχαία παρουσίαση αυτών. Το μόνο που μπορείτε να κάνετε για το σενάριο είναι ανούσιες εικασίες χωρίς ποτέ να καταλήξετε στο τί ακριβώς θέλει να πει ο δημιουργός.

Παραμυθένια ατμόσφαιρα.

Παραμυθένια ατμόσφαιρα.

Ευτυχώς τα βασικά στοιχεία του The Witness αγγίζουν τα όρια ενός ευφυέστατου αριστουργήματος. Πρόκειται για μια μοναδική εμπειρία που δοκιμάζει τα όρια της υπομονής και της αντίληψής σας. Το The Witness είναι από εκείνα τα παιχνίδια όπου το παραμικρό spoiler στους μηχανισμούς του χαλάει την εμπειρία σας αν αποφασίσετε να ασχοληθείτε με αυτό. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τον τρόπο με τον οποίο τα παζλ εμπλουτίζονται σταδιακά με νέους μηχανισμούς, ενώ το πιο εντυπωσιακό από όλα είναι ο τρόπος με τον οποίο βρίσκετε και φτάνετε στη λύση αυτών. Η λύση βρίσκεται πάντα μπροστά στα μάτια σας και δεν είναι άλλη από τον ίδιο τον κόσμο του παιχνιδιού. Ο ανοιχτός κόσμος δεν προσφέρεται μόνο για εξερεύνηση, αφού μετά από μεθοδική παρατήρηση καταλαβαίνετε ότι τίποτα δεν είναι τοποθετημένο τυχαία. Η παραμικρή πέτρα, ένα κλαδί ενός δέντρου, ο ήχος σε μια επιφάνεια, μια σκιά που απλώνεται σε κάποια οθόνη, μια αντανάκλαση του φωτός, ακόμα και η απόσταση, η κατεύθυνση αλλά και η οπτική γωνία από την οποία παρατηρείτε τον κόσμο, είναι στοιχεία που σας βοηθούν όχι μόνο να κατανοείτε τα πολύπλοκα παζλ αλλά και να βρίσκετε τη λύση τους.

Ο ανοιχτός κόσμος του The Witness χωρίζεται σε ζώνες, με κάθε μια από αυτές όχι μόνο να διαφέρει και να εντυπωσιάζει όσον αφορά την αρχιτεκτονική και τον σχεδιασμό της, αλλά και να προσφέρει νέες προκλήσεις μέσα από τους πολύπλοκους γρίφους που παρουσιάζονται. Κάθε ζώνη σας παίρνει αρκετές ώρες για να την ολοκληρώσετε και εκεί που νομίζετε ότι τα έχετε δει όλα το παιχνίδι σας εκπλήσσει με νέες προκλήσεις και ευφυέστατα παζλ, με εσάς να πρέπει να προσαρμοστείτε σε νέα δεδομένα. Οι γρίφοι εντυπωσιάζουν με την ποσότητα και την ποιότητα τους, ειδικά αν σκεφτείτε ότι είναι αρκετές εκατοντάδες στον αριθμό.

Τίποτα δεν είναι τυχαία τοποθετημένο στον κόσμο του παιχνιδιού.

Τίποτα δεν είναι τυχαία τοποθετημένο στον κόσμο του παιχνιδιού.

Ο κόσμος του The Witness έχει πλούσια χρώματα και μοιάζει με έναν ζωντανό πίνακα ζωγραφικής. Η ποικιλία των περιβαλλόντων εντυπωσιάζει, με πυκνά πολύχρωμα δάση, αρχαία κτίσματα που ξεπροβάλλουν από την άμμο της ερήμου, κάστρα, υπόγεια εργαστήρια και ανάμεσα τους οθόνες, πάνελ και καλώδια να συνθέτουν έναν από τους πιο όμορφους κόσμους που έχουμε δει σε παιχνίδι του είδους. Από την άλλη, η σχεδόν ολοκληρωτική απουσία ηχητικής επένδυσης απογοητεύει, με ελάχιστα εφέ και σχεδόν ανύπαρκτη μουσική.

Εν τέλει αυτό που μένει από το The Witness είναι οι καταπληκτικοί γρίφοι του, με τον σχεδιασμό και τον τρόπο επίλυσής τους να ξεπερνούν τα απλά όρια ενός βιντεοπαιχνιδιού. Πάντως μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερο αν είχε πιο προσεγμένη ιστορία. Αν σας ενδιαφέρουν τα προκλητικά δύσκολα παζλ, το The Witness είναι μια από τις καλύτερες επιλογές που μπορείτε να κάνετε.

  • Πανέμορφα γραφικά
  • Τεράστιος ανοιχτός κόσμος
  • Ευφυέστατα και ευρηματικά παζλ
  • Ο κόσμος του παιχνιδιού σαν λύση των γρίφων
  • Μεγάλη διάρκεια
  • Μπερδεμένη ιστορία και απογοητευτικό τέλος
  • Ελλειπής ηχητική επένδυση
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4 (review), PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Thekla, Inc.
ΕΚΔΟΣΗ:Thekla, Inc.
ΔΙΑΘΕΣΗ:Ψηφιακό
ΕΙΔΟΣ:Puzzle
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://the-witness.net/news/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:26/1/2016
PEGI:3
  • Kilia

    Ειναι petross, ειναι εγγυηση το review. Αυτο μονο.

  • Γιώργος Τσομπανίδης

    Αφου παίξεις αυτο τα παιχνίδια Portal θα σου φαίνονται παιχνιδάκια για παιδιά 3ης δημοτικού!!!

    Σταράτες κουβέντες:

    Το the Witness είναι ο βασιλιάς των puzzle games .-

  • Φωτης

    Πανέμορφο!!!!

  • pgetsos

    Ηθελα να το παιξω παρα πολυ, αλλα απο σχολια στο ιντερνετ διαβαζω πως ειναι στα ορια του αδυνατου για ατομα με δυχρωματοψια/αχρωματοψια οποτε θα προσπερασω (γιατι ειναι δυσκολη η προσθηκη ενος setting που αλλαζει λιγο τα χρωματα/προσθετει σχηματα-αριθμους για το 8-10% των αντρων....)

  • gogos

    Παίξαμε το game μαζί με την κοπέλα μου απο την αρχή εως το τέλος και μπορώ να πω οτι το κατευχαριστηθήκαμε. Εκεί που το μυαλό του ενός κολλούσε, ο άλλος ως δια μαγείας έβρισκε ξαφνικά την λύση! Τεχνικά θεωρώ οτι είναι το τέλειο Adventure. Ευφυέστατο, δύσκολο, λιτό μα και πολύπλοκο ταυτόχρονα! Απλά, όπως περιγράφει και ο Petross στο review, απο ένα σημείο και μετά νιώθεις οτι δεν παίρνεις αρκετή επιβράβευση απο την επίλυση των γρίφων. Αν υπήρχε λίγο περισσότερο "ζουμάκι" απο πλευράς σεναρίου και μια πιο χειροπιαστή κατάληξη για τον χαρακτήρα σου, θα μιλούσαμε για αριστούργημα. Παρόλα αυτά το "ταξίδι" στον κόσμο του The Witness άξιζε περισσότερο απο οτι ο "προορισμός".

  • Schoumi

    Petross, κοίτα με στα μάτια και πες μου κατάμουτρα ότι τερμάτισες το παιχνίδι μόνος σου, χωρίς να googlάρεις ούτε ένα γρίφο!!!

    Το παιχνίδι από ένα σημείο και μετά γίνεται αδιανόητα δύσκολο - ειδικά αν το παίζεις ολομόναχος, όπως εγώ. Έχω κλείσει ένα μήνα παιχνιδιού, και μόνο ο Θεός ξέρει ακόμα πόσο έχω...
    Το παιχνίδι κατά τα άλλα είναι πανέμορφο και πανέξυπνο....αλλά για το όνομα του Πατρός, του υιού και του Αγίου Πνεύματος...δεν είναι για να το παίξει κάποιος μόνος του και να λύσει ΚΑΘΕ ΕΝΑΝ γρίφο. Εκτός αν αυτός ο κάποιος έχει διδακτορικό στα μαθηματικά ή στη γεωμετρία.

    Πολύ σύντομο review. Υπάρχουν πιο πολλά να ειπωθούν για ένα τέτοιο αριστούργημα. Ούτε μια αναφορά για τα lazer π.χ και το μεγάλο βουνό του νησιού...

    • Petross

      Και βέβαια χρησιμοποίησα walkthrough...την πρώτη μια ώρα, μετά οι λύσεις ερχόντουσαν νεράκι.

      SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERT SPOILER ALERT

      Τώρα αυτά για τα laser και το βουνό, οι παρουσιάσεις παιχνιδιών και ειδικά παιχνιδιών σαν το The Witness δεν θα πρέπει να παίρνουν από το χεράκι των παίκτη και να τα ξέρει όλα από πριν, καλό θα είναι να ανακαλύψει ο παίκτης μόνος του το τι συμβαίνει στο παιχνίδι. Τα lazer και ότι όλα κατευθύνουν τον παίκτη σε ένα συγκεκριμένο σημείο του χάρτη ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΑΦΟΡΑ στην παρουσίαση του παιχνιδιού γιατί θα είναι σαν να του λες το που θα καταλήξει και το τι πρέπει να κάνει.