The Saboteur: Η συνέντευξη

, Κυριακή 20 Δεκέμβριος 2009 0  

saboteur start 1Το Saboteur, το τελευταίο -δυστυχώς- παιχνίδι της Pandemic, είναι εδώ και λίγες μέρες διαθέσιμο στα καταστήματα για Xbox 360, PS3 και PC. Παρά την "ταλαιπωρία" και τις καθυστερήσεις που υπέστη κατά την διάρκεια της ανάπτυξής του, το παιχνίδι αποτελεί ένα από τα πιο ενδιαφέροντα open-world action games της χρονιάς. Γι αυτό και εμείς μιλήσαμε με τον Tom French, lead designer του παιχνιδιού, για διάφορα θέματα που αφορούν το Saboteur (δυστυχώς δεν είχαμε την δυνατότητα να τον ρωτήσουμε για το κλείσιμο του στούντιο). Διαβάστε την συνέντευξη παρακάτω.

Game 2.0: Γιατί επιλέξατε το Παρίσι ως τον τόπο που διαδραματίζεται το παιχνίδι;

Tom French: Το παιχνίδι διαδραματίζεται κυρίως στο Παρίσι (επεκτείνεται και στις ακτές της Γαλλίας και λίγο στην Γερμανία) γιατί η έμπνευση προήλθε από έναν πραγματικό οδηγό αγώνων που έγινε σαμποτέρ στην κατεχόμενη Γαλλία εκείνη την εποχή. Ο λόγος για τον William Grover-Williams, ο οποίος ήταν ένας γαλλοβρετανός πρωταθλητής των γκραν πρι για την ομάδα της Bugatti. Έφυγε από την Γαλλία όταν οι Γερμανοί εισέβαλαν στο Παρίσι, αλλά αργότερα στρατολογήθηκε από την βρετανική υπηρεσία πληροφοριών και ξανατοποθετήθηκε στην Γαλλία, για να εισχωρήσει στους Ναζί και να βοηθήσει την γαλλική αντίσταση. Πέρα από αυτό, το Παρίσι αποτελεί μοναδική τοποθεσία, γεμάτη μνημεία κλπ, και έτσι ένας εκπληκτικός νέος κόσμος ανοίγεται στον παίκτη για να τον εξερευνήσει στις ταράτσες της πόλης.

Το Saboteur λέγεται ότι υπέστη σημαντικές αλλαγές κατά την διάρκεια της ανάπτυξής του. Ισχύει αυτό κι αν ναι, μπορείτε να μας εξηγήσετε μερικές από αυτές;

Θα έλεγα ότι υπέστη σημαντική διαμόρφωση κατά την διάρκεια της ανάπτυξης. Από την αρχή τα βασικά, όπως ο Sean (ο ήρωας), η ιστορία του και οι μηχανισμοί του παιχνιδιού ήταν εκεί, απλά δουλέψαμε πάνω σε αυτά για να τα κάνουμε να δουλέψουν όλα μαζί και εδώ μπορούμε να πούμε ότι υπήρξαν αλλαγές. Σε ένα παιχνίδι με τέτοια κλίμακα, είναι δύσκολο να συνδυάσεις όλα αυτά τα πράγματα και να δημιουργήσεις μια εμπειρία που έχει συνοχή. Όταν όλα αυτά τα πράγματα άρχισαν να “μιλούν” το ένα με το άλλο, το παιχνίδι έκανε σημαντικά βήματα προς την ολοκλήρωσή του. Εκείνη η στιγμή ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική κατά την διάρκεια της ανάπτυξης, και βοήθησε την ομάδα να αποκτήσει μομέντουμ για να φτάσει στο τέλος.

saboteur_1

Δώστε μας ορισμένα παραδείγματα των αποστολών που εκτελούμε στο παιχνίδι.

Οι αποστολές του παιχνιδιού είναι ένα μίγμα από παραδοσιακό sanbox gameplay με περισσότερα “level-based” στοιχεία που συνήθως δεν βρίσκεις σε τέτοιου είδους τίτλους. Οπότε, δεν υπάρχουν μόνο οι παραδοσιακές open-world αποστολές του τύπου “καθάρισε πέντε εχθρούς” ή “κατέστρεψε αυτόν τον στόχο”. Είναι όλες βασισμένες στην ιστορία του παιχνιδιού και συχνά τοποθετούν τον παίκτη σε επικές σκηνές, κάνοντας πράγματα όπως το να τρέχει μέσα σε ένα φλεγόμενο ζέπελιν ή να συμμετέχει σε καταιγιστικές συμπλοκές επάνω σε ένα τρένο καθώς αυτό πλησιάζει σε μια γέφυρα παγιδευμένη με εκρηκτικά.

Πόση ελευθερία προσφέρει το παιχνίδι στον παίκτη; Mπορούμε να πάμε παντού, να ανέβουμε όπου θέλουμε κλπ;

Αυτή ήταν η φιλοσοφία μας όταν σχεδιάζαμε το παιχνίδι, να αφήσουμε δηλαδή τον παίκτη να παίζει όπως θέλει. Την ίδια στιγμή, στις αποστολές προσπαθούμε να τον οδηγήσουμε προς τα objectives, αλλά το “πώς” εξαρτάται από αυτόν. Καθώς παίζεις, είναι εύκολο να κολλήσεις με τα sandbox στοιχεία του τίτλου. Μπορεί να θέλεις να μπείς σε κάποια βάση για να ολοκληρώσεις το objective μιας αποστολής, αλλά στον δρόμο σου είναι ένας πύργος με έναν sniper που σε πυροβολεί. Αν τον καθαρίσεις, όχι μόνο κερδίζεις contraband (το νόμισμα του Saboteur) ως ανταμοιβή, αλλά ο εν λόγω πύργος και ο φρουρός δεν υπάρχουν πια στον κόσμο του παιχνιδιού και δεν θα σε ενοχλήσουν ξανά. Υπάρχουν πολλά άλλα αντίστοιχα στοιχεία στον τίτλο, όπως tanks, στρατηγοί, αντιαεροπορικά όπλα, fuel depots κλπ, με τα οποία ο παίκτης μπορεί να αλληλεπιδράσει. Οπότε, στην ουσία είναι ένας συλλογικός μηχανισμός, συνδυάζοντας μάχες και εξερεύνηση.

Έχουμε δει τον ανοικτό κόσμο του Saboteur, αλλά τί γίνεται με τους εσωτερικούς χώρους; Μπορούμε να μπαίνουμε σε κτίρια κλπ;

Υπάρχουν εσωτερικοί χώροι στο παιχνίδι. Όλα τα αρχηγεία είναι εσωτερικοί χώροι, ενώ υπάρχουν και άλλοι όπου διαδραματίζονται διάφορες αποστολές. Έτσι μπορέσαμε να συμπεριλάβουμε στο παιχνίδι “ελεγχόμενες” εμπειρίες, με scripted events και gameplay.

To sex είναι ένα στοιχείο που πλέον το συναντάμε σε αρκετά παιχνίδια. Υπάρχει sex στο Saboteur;

To Saboteur σίγουρα έχει σεξουαλικότητα. Ένα μέρος αυτής προέρχεται από το ίδιο το Παρίσι. Το Παρίσι ήταν το Λας Βέγκας της Ευρώπης και θέλαμε να το τονίσουμε αυτό στο παιχνίδι, δημιουργώντας κάτι που δεν βλέπεις συχνά σε τίτλο που διαδραματίζεται στον ΄Β Παγκόσμιο. Υπάρχουν επίσης στοιχεία φιλμ νουάρ στα γραφικά και στην ιστορία του παιχνιδιού. Πέρα από αυτά, δεν υπάρχουν interactive sex mini-games, απλά το σεξ είναι μέρος του κόσμου που σας περιβάλλει και της φαντασίας που θέλαμε να δημιουργήσουμε.

Εξηγήστε μας πώς λειτουργεί ο μηχανισμός Will to Fight. Μπορούν οι Ναζί να καταλάβουν και πάλι περιοχές που έχουν “χρωματιστεί”;

O πυρήνας του μηχανισμού Will to Fight είναι η δημιουργία αίσθησης κατοχής του κόσμου στον παίκτη. Στην αρχή του παιχνιδιού, η Γαλλία έχει καταληφθεί από τους Ναζί και ο κόσμος γύρω από τον παίκτη είναι κυρίως ασπρόμαυρος, αλλά όσο προχωρά την ιστορία και πετυχαίνει νίκες εναντίον των Ναζί, το χρώμα επιστρέφει στην εκάστοτε περιοχή, δίνοντας κουράγιο στους κατοίκους. Δεν είναι ελευθέρωση, οι Ναζί παραμένουν εκεί, απλά είναι λιγότεροι, ενώ στις συμπλοκές με αυτούς μέλη της αντίστασης πολεμούν στο πλευρό σας, βοηθώντας σας να επικρατήσετε. Το Will to Fight, δεν θέλαμε να αποτελεί μόνο διακοσμητικό στοιχείο, αλλά να επηρεάζει και το gameplay.

saboteur_2

Υπάρχουν squad mechanics στο Saboteur, ή είναι περισσότερο “one man show” παιχνίδι;

Το Saboteur είναι ένα παιχνίδι που αφορά τον ήρωά μας Sean Devlin και την περιπέτειά του, οπότε θέλαμε ο παίκτης να επικεντρώνεται κυρίως στο τί κάνει, αντί να ανησυχεί για τους ανθρώπους που πολεμούν στο πλευρό του. Βέβαια, δεν είναι πάντα “one man show”, αφού συχνά στις αποστολές έρχεται κάποιος μαζί σου ή όπως ανέφερα προηγουμένως, τα μέλη της αντίστασης σε βοηθούν, απλά δεν ελέγχεις το τί κάνουν.

Σε ποια πλατφόρμα βασίστηκε η ανάπτυξη του Saboteur;

Aρχικά αρχίσαμε να δουλεύουμε στο Xbox 360 γιατί ήταν η πιο εύκολη κονσόλα, από πλευράς development. Κατά την διάρκεια της διαδικασίας, καθώς το PS3 γινόταν όλο και πιο διαθέσιμο και καθώς αρχίσαμε να συνεργαζόμαστε με άλλες ομάδες για τις εκδόσεις του PS3 και του PC, μετακινηθήκαμε σε βάση “ενιαίου κώδικα”. Αυτό μας επέτρεψε να αναπτύσσουμε ταυτόχρονα όλες τις εκδόσεις του παιχνιδιού, κάτι που ήταν απαραίτητο για να εξασφαλίσουμε ότι η εμπειρία θα ήταν ίδια σε όλες τις πλατφόρμες.

Θα διαθέσετε DLC για το παιχνίδι;

Το πρώτο DLC είναι ήδη διαθέσιμο και ονομάζεται “The Midnight Show”. Αυτό δίνει στον παίκτη μία νέα περιοχή στο Belle du Nuit, το καμπαρέ / οίκο ανοχής όπου ο Sean περνά πολύ από τον χρόνο του στην αρχή του παιχνιδιού. Εκεί μπορείς να καθίσεις, να δεις ορισμένους σέξι χορούς και να παίξεις διάφορα παιχνίδια για να κερδίσεις contraband, ακόμα και να ξεκλειδώσεις ένα μοναδικό αμάξι. Το DLC επίσης σας δίνει την δυνατότητα να κάνετε τις εμφανίσεις των κοριτσιών που χορεύουν πιο αποκαλυπτικές. Οι καινούριες εκδόσεις του Saboteur στις κονσόλες περιέχουν έναν κωδικό μίας χρήσης για το δωρεάν κατέβασμα του Midnight Show από το Xbox Live και το PSN, ενώ το DLC περιλαμβάνεται εξαρχής στην έκδοση του παιχνιδιού για PC.

Σας ευχαριστούμε για τον χρόνο σας.

Πλατφόρμα: Xbox 360, PS3, PC
Έκδοση: EA
Ανάπτυξη: Pandemic
Διάθεση: EA Hellas
Είδος: Open-world action
Παίκτες: 1
Επίσημο Site: http://www.pandemicstudios.com/thesaboteur/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 4/12/2009
PEGI: 18

  • xoldboyx

    Εχω ΑΤΙ και εφαγα εμπλοκη κανονικα!