alt text

Οποιοσδήποτε πρόλογος για ένα παιχνίδι σαν το The Last of Us είναι περιττός. Το αριστουργηματικό πόνημα της Naughty Dog βγήκε το 2013 σαρώνοντας βραβεία και πωλήσεις. Ένα χρόνο μετά το The Last of Us μεταφέρεται στο PS4 σε remastered έκδοση με αρκετές προσθήκες για να δελεαστούν ακόμη κι όσοι “ξεζούμισαν” το παιχνίδι στο PS3.

Το σενάριο του The Last of Us σας φέρνει στο επίκεντρο μίας βιβλικής επιδημίας που μολύνει τον πληθυσμό και μετατρέπει τους ανθρώπους σε κάτι σαν ζόμπι. Ο ήρωας του παιχνιδιού ονόματι Joel μπλέκεται μέσα στο πανδαιμόνιο που επικρατεί, καθώς προσπαθεί να προστατεύσει την κόρη του. Για διάστημα περίπου 15 λεπτών παρακολουθείτε ανατριχιαστικές σκηνές που σας υπενθυμίζουν ότι αυτό που ακολουθεί δεν είναι ένα απλό παιχνίδι, αλλά μία πραγματικά συναρπαστική εμπειρία. Η κεντρική ιστορία του παιχνιδιού ξετυλίγεται στην Αμερική, 20 χρόνια μετά το ξέσπασμα της επιδημίας, σε ένα μεταποκαλυπτικό πλέον περιβάλλον, όπου πέρα από τους μολυσμένους, οι λιγοστοί επιζήσαντες πρέπει να αντιμετωπίσουν τον στρατό που έχει αναλάβει τον έλεγχο στις ζώνες καραντίνας και τους διάφορους ληστές. Το πεπρωμένο φέρνει τους δύο πρωταγωνιστές, τον Joel που πλέον έχει γίνει λαθρέμπορος και την 14χρονη αθυρόστομη Ellie, στον ίδιο δρόμο, για να βιώσουν μαζί μία μοναδική περιπέτεια με τελικό διακύβευμα τη σωτηρία της ανθρωπότητας.

Μπορεί η βασική ιδέα στην οποία στηρίζεται το The Last of Us Remastered να μην είναι πρωτότυπη, αλλά η υλοποίησή της είναι τόσο αριστουργηματική που όμοια της προσωπικά δεν έχω συναντήσει σε κανένα άλλο αφηγηματικό μέσο, με εξαίρεση ίσως τα βιβλία του Justin Cronin. Στο The Last of Us, τα μολυσμένα ζόμπι είναι απλά ένα τμήμα ενός παρηκμασμένου κόσμου, όχι ο πυρήνας του. Οι λεπτομέρειες που βρίσκονται σε κάθε διάλογο, σε κάθε αντικείμενο που συλλέγετε ή σε κάθε σοκάκι που προσπερνάτε, σας απορροφούν στον μεταποκαλυπτικό κόσμο του παιχνιδιού. Αντίστοιχα, η κινηματογραφικότητα και η αφηγηματική πλοκή του τίτλου είναι το κάτι άλλο, δίνοντας σημασία στον ψυχισμό των δύο ηρώων και αποφεύγοντας τις χολιγουντιανές σκηνές καταδιώξης και δράσης. Με αυτό το τρόπο η Naughty Dog χτίζει σταδιακά ένα οικοδόμημα που σας αιχμαλωτίζει και σας κάνει να αδημονείτε για το επόμενο κεφάλαιο της ιστορίας.

H απεικόνιση της παρακμής είναι εκπληκτική.

H απεικόνιση της παρακμής είναι εκπληκτική.

Πολύ σημαντικό μέρος της εμπειρίας που προσφέρει το The Last of Us είναι το δέσιμο του παίκτη τόσο με τον Joel, όσο και με την Ellie. Ο τρόπος αλληλεπίδρασής τους και η σταδιακή διαβάθμιση της σχέσης μεταξύ των δύο χαρακτήρων ξεπερνάει τα όρια ενός παιχνιδιού και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση όχι μόνο για τα video games αλλά και για τον κινηματογράφο. Σε αυτό συντελούν αφενός οι καταπληκτικοί διάλογοι και οι ανθρώπινες εκφράσεις των Joel Και Ellie και αφετέρου η επιλογή της Naughty Dog να αποφύγει φτηνές μελλοδραματικές σκηνές. Αντ’ αυτού οι δημιουργοί αφήνουν τον παίκτη να “συλλάβει”, να ενστερνιστεί και στη συνέχεια να λατρέψει τις πολυεπίπεδες προσωπικοτήτες των χαρακτήρων, διατηρώντας χαμηλούς τόνους.

Πέρα από την υψηλής ποιότητας κινηματογραφικότητα, το Τhe Last of Us έχει πλούσιο gameplay που συνάδει απόλυτα με τη φύση του σεναρίου. Στο μεγαλύτερο μέρος της πέριπου 17ωρης ενασχόλησης με το παιχνίδι, ως Joel πρέπει όχι μόνο να επιβιώσετε αλλά και να προστατέψετε την Ellie, και βέβαια να συνεργαστείτε για να ξεπεράσετε εμπόδια, κλειδωμένες πόρτες κτλ που έχουν την μορφή απλών γρίφων. Κύριο μέλημά σας είναι η αναζήτηση εφοδίων, όπλων και πυρομαχικών με τα οποία αντιμετωπίζετε τους μολυσμένους, τους ληστές και τις δυνάμεις του στρατού που βρίσκετε στο διάβα σας. Εσείς αποφασίζετε πώς αντιμετωπίζετε τους εχθρούς, επιλέγοντας είτε κατά μέτωπο επιθέσεις που όμως έχουν συνέπεια να χάσετε μεγάλο μέρος των λιγοστών πυρομαχικών σας, είτε stealth τακτικές για να τους εξολοθρεύστε αθόρυβα, είτε απλά να ξεφύγετε πετώντας μπουκάλια και τούβλα σε διάφορα σημεία ώστε να αποπροσανατολίσετε τους εχθρούς.

Το stealth gameplay είναι πολύ διασκεδαστικό, καθώς έχει υλοποιηθεί με ρεαλισμό και ακρίβεια παρά τα μικρά ελαττώματά του. Οι χώροι όπου μπορείτε να ελιχθείτε είναι πολλοί, προσφέροντας διαφορετικές στρατηγικές κάθε φορά που αντιμετωπίζετε τους εχθρούς. Έτσι, μπορείτε να τους περιμένετε ώστε στην κατάλληλη ευκαιρία να τους στραγγαλίσετε ή να τους μαχαιρώσετε, μπορείτε να τους ακολουθήσετε και στην κατάλληλη ευκαιρία όταν μαζευτούν πολλοί σε ένα σημείο να πετάξετε βόμβα μολότοφ, να ανεβείτε σε ψηλά σημεία για να τους σκοτώσετε αθόρυβα με τόξο κτλ. Στην ποικιλία του stealth συμβάλλουν και τα διαφορετικά δυνατά αλλά και τρωτά σημεία των εχθρών, αφού οι μολυσμένοι έχουν διαφορετική συμπεριφορά σε σχέση με τους ληστές ή τον στρατό. Συγκεκριμένα, οι μολυσμένοι είναι τυφλοί, οπότε μπορείτε να χρησιμοποιείτε τον φακό σας, αλλά μπορούν να ακούσουν την παραμικρή κίνησή σας. Αντίθετα οι άνθρωποι σας αντιλαμβάνονται πιο εύκολα με την όραση, αλλά δεν μπορούν να σας ανακαλύψουν αν χρησιμοποιείτε σωστά την κάλυψη.

Ο πιο ζόρικος μολυσμένος εχθρός σε απόσταση βολής.

Ο πιο ζόρικος μολυσμένος εχθρός σε απόσταση βολής.

Πολύ σημαντικό είναι και το “listen mode” με το οποίο μπορείτε να αφουγκράζεστε τους εχθρούς, βλέποντάς τις κινήσεις τους μέσα από τους τοίχους, όπως σε άλλα πρόσφατα παιχνίδια. Το listen mode μπορείτε να το απενεργοποιήσετε αν νιώθετε ότι σας χαλάει την εμπειρία, αν και με αυτό τον τρόπο το παιχνίδι γίνεται σαδιστικά δύσκολο. Αν και η νοημοσύνη των εχθρών στο stealth gameplay είναι υποδειγματική, δεν ισχύει το ίδιο και για την ώρες ώρες αλλοπρόσαλη συμπεριφορά της Ellie και άλλων συμμάχων που έχετε κατά καιρούς, όταν χρησιμοποιείτε κάλυψη, κάτι που δεν έχει βελτιωθεί ούτε στη νέα έκδοση του παιχνιδιού. Κάποιες φορές ενώ είστε σε κάλυψη, βλέπετε την Eliie να κόβει βόλτες, χωρίς όμως να την αντιλαμβάνονται οι εχθροί(!). Άλλες φορές πάντως σας ξαφνιάζει ευχάριστα με το πόσο ανθρώπινη είναι η νοημοσύνη της, αφού παίρνει πρωτοβουλίες προς όφελός σας. Για παράδειγμα πετάει μπουκάλια για να αποπροσανατολίσει τους εχθρούς που σας πλησιάζουν.

Σε περίπτωση που σας ανακαλύψουν οι εχθροί η χρήση όπλου είναι αναπόφευκτη καθώς σας επιτίθενται πολλοί. Εδώ το παιχνίδι δείχνει και τις αρετές του στο πιστολίδι, καθώς σε αντίθεση με τα Uncharted που επίσης είναι της Naughty Dog, ο χειρισμός των όπλων είναι στιβαρός και άκρως ρεαλιστικός, διαποτισμένος από ένα άρτιο μοντέλο φυσικής. Η αλλαγή των όπλων πραγματοποιείται λειτουργικά με την χρήση του d-pad, ενώ ρεαλιστικός είναι και ο χρόνος που απαιτείται για να ξαναγεμίσετε το όπλο κάθε φορά. Τα είδη όπλων που χρησιμοποιείτε στο παιχνίδι είναι ικανοποιητικά και ποικίλουν, από τσεκούρια και σωλήνες μέχρι περίστροφα, τουφέκια, τόξα και φλογοβόλα. Στα περιβάλλοντα του παιχνιδιού υπάρχουν επίσης διάφορα αντικείμενα όπως κουρέλια, οινόπνευμα και λεπίδες, με τα οποία μπορείτε να ανακατασκευάσετε λάμες, όπλα, κουτιά πρώτων βοήθειών και άλλα, τα οποία χρειάζεστε για να επιβιώσετε. Επιπλέον, συλλέγοντας γρανάζια μπορείτε να αναβαθμίσετε τα χαρακτηριστικά των όπλων σας, ενώ συλλέγοντας χάπια αναβαθμίζετε τις ικανότητες του χαρακτήρα, στοιχείο που δίνει ακόμη μεγαλύτερο βάθος στο gameplay.

Οι αλλαγές στο gameplay του The Last of Us Remastered κρίνονται μικρές, αλλά όχι αμελητέες. Πρώτο και βασικό είναι το ότι το παιχνίδι τρέχει στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, γεγονός που κάνει το gameplay εμφανώς πιο ομαλό, ιδιαίτερα στο πιστολίδι. Επιπλέον ο χειρισμός με το DualShock 4 είναι εμφανώς πιο απολαυστικός, καθώς οι πιο μαλακές λαβές και οι διαφορετικές σκανδάλες βοηθούν τόσο στην εξερεύνηση, όσο και στους πυροβολισμούς, αντίστοιχα. Ευχάριστη προσθήκη είναι και η χρήση του ηχείου του χειριστηρίου για τις κασέτες που ακούτε κατά τη διάρκεια της περιπέτειας και για τον ήχο του φακού όταν τον ανάβετε ή τον κλείνετε. Τέλος, για όσους ενδιαφέρονται υπάρχει και photo mode με το οποίο μπορείτε να αποθανατίζετε εικόνες από το παιχνίδι, να τις επεξεργάζεστε και να τις ανεβάζετε σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.

Ένα από τα πιο απολαυστικά μέρη του παιχνιδιού.

Ένα από τα πιο απολαυστικά μέρη του παιχνιδιού.

Περνώντας στον οπτικό τομέα, το The Last of Us Remastered τρέχει σε ανάλυση 1080p, έχει υψηλότερης ανάλυσης υφές και εξαλείφει το ενοχλητικό aliasing, όντας ακόμη πιο όμορφο σε σχέση με το αρχικό παιχνίδι στο PS3. Μικροβελτιώσεις υπάρχουν και στα ρεαλιστικά εφέ του καιρού, στο νερό, στα πρόσωπα και στις εκφράσεις των χαρακτήρων. Πάντως η εντύπωση ότι πρόκειται για παιχνίδι προηγούμενης γενιάς παραμένει. Σε αρκετά σημεία του περιβάλλοντος βλέπετε χαμηλής ποιότητας υφές (ιδιαίτερα στην βλάστηση), ενώ και ο αριθμός των πολυγώνων των εχθρών είναι ίδιος, με αποτέλεσμα ο σχεδιασμός τους να φαίνεται αρκετά παρωχημένος. Είμαι βέβαιος ότι αν η Naughty Dog είχε περισσότερο χρόνο στην διάθεσή της μπορούσε να βελτιώσει ακόμα περισσότερο τα γραφικά. Τα μουσικά θέματα στην πλειοψηφία τους κινούνται σε μελαγχολικούς τόνους που ταιριάζουν γάντι στη φύση του παιχνιδιού, με αποκορύφωμα το εξαιρετικό κομμάτι που παίζει μετά το τέλος. Όσον αφορά τις ερμηνείες, εδώ έχει γίνει τόσο καλή δουλειά που αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για κάθε σύγχρονο παιχνίδι. Η άριστη αυξομείωση της φωνής των πρωταγωνιστών ανάλογα με την περίσταση, η απόλυτη ταύτιση της φωνής με την εκάστοτε έκφραση του προσώπου και η αποφυγή υπερβολικών τόνων δημιουργούν ένα αριστουργηματικό αποτέλεσμα.

Σε ένα τόσο πλήρες single-player παιχνίδι, το multiplayer έχει δευτερεύων ρόλο. Παρόλα αυτά, το multiplayer του The Last of Us, ονόματι factions, ταιριάζει απόλυτα με τη φιλοσοφία της ιστορίας και ενδέχεται να σας απασχολήσει ουκ ολίγες ώρες. Στο multiplayer επιλέγετε στρατόπεδο, είτε με τους κυνηγούς, είτε με τους fireflies και καλείστε να επιβιώσετε για 12 εβδομάδες (σε in-game χρόνο) με την ομάδα επιζώντων που βρίσκεται μαζί σας. Από το κεντρικό μενού αποφασίζετε σε ποιο από τα τρία modes θα παίξετε. Το πρώτο προσφέρει αναμετρήσεις team deathmatch, όπου προσπαθείτε να εξολοθρεύσετε την αντίπαλη ομάδα, με κάθε ομάδα να έχει στη διάθεσή της 20 respawn times. Στο δεύτερο mode αντιμετωπίζετε ξανά την αντίπαλη ομάδα, αλλά δεν μπορείτε να κάνετε respawn και νικήτρια είναι η ομάδα που κερδίζει τους περισσότερους γύρους. Τέλος , στο τρίτο mode προσπαθείτε να αιχμαλωτίσετε και να ανακρίνετε τα μέλη της άλλης ομάδας και όταν συμπληρώσετε τον αριθμό που χρειάζεται, τότε επιχειρείτε να ξεκλειδώσετε το χρηματοκιβώτιο των αντιπάλων για να κερδίσετε την μάχη.

Νικώντας στις μάχες, σώζοντας τα μέλη της ομάδας σας, συλλέγοντας πρώτες ύλες και φτιάχνοντας όπλα, συγκεντρώνετε “προμήθειες” που χρειάζεται η ομάδα επιζώντων που βρίσκεται υπό την ηγεσία σας στο κεντρικό μενού του factions. Ανάλογα με τα επιτεύγματά σας ο αριθμός των επιζώντων ανεβαίνει, ενώ σε αντίθετη περίπτωση, αν δεν κερδίζετε και δεν συγκεντρώνετε προμήθειες πολλοί από αυτούς αρρωσταίνουν ή πεινάνε. To The Last of Us Remastered προσφέρει πιο ομαλή ροή παιχνιδιού, καθώς τα 60 fps σε αυτή την περίπτωση μετράνε πολύ, ενώ με την προσθήκη του DLC υπάρχουν συνολικά οκτώ νέοι χάρτες σε σχέση με το multiplayer του αρχικού τίτλου.

Φροντίστε να μην σας τελειώνουν τα πυρομαχικά γιατί οι γροθιές σπάνια σας σώζουν.

Φροντίστε να μην σας τελειώνουν τα πυρομαχικά γιατί οι γροθιές σπάνια σας σώζουν.

Το The Last of Us Remastered περιλαμβάνει και το single-player DLC ονόματι Left Behind, το οποίο διαρκεί περίπου τρεις ώρες. Στο Left Behind μαθαίνετε περισσότερα για την Ellie, καθώς παρακολουθείτε πτυχές της ζωής της πριν συναντήσει τον Joel, ενώ η αφηγηματική πλοκή σας μεταφέρει εναλλάξ σε συγκεκριμένο κεφάλαιο της κεντρικής ιστορίας, όπου ως Ellie μπορείτε να ανακαλύψετε κάποιες επιπλέον λεπτομέρειες. Σε γενικές γραμμές, το Left Behind στέκεται ποιοτικά στο ύψος της κεντρικής ιστορίας, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι πολλές εν μέρει ανούσιες δραστηριότητες στο παρηκμασμένο εμπορικό κέντρο όπου διαδραματίζεται μέρος του DLC (οι οποίες προφανώς προστέθηκαν για να μεγαλώσει η διάρκειά του), ενδέχεται να σας κουράσουν.

Εν κατακλείδι, το The Last of Us Remastered έχει τέτοια ποιότητα και τόσο πλούσιο περιεχόμενο που κάλλιστα αποτελεί ακόμα και λόγο αγοράς PS4 αν δεν έχετε παίξει το αρχικό παιχνίδι στο PS3. Πρόκειται για μια εμπειρία που σας μένει αξέχαστη και αποτελεί σημείο αναφοράς για τα επόμενα παιχνίδια που θα χαρείτε στο μέλλον. Αν πάντως είστε κάτοχοι του The Last of Us και του Left Behind στο PS3, τότε το Remastered δεν είναι απαραίτητη αγορά, εκτός κι αν θέλετε να αναμείψετε ακόμα περισσότερο τη Naughty Dog γι αυτό το αριστούργημα.

  • Εξαιρετική κινηματογραφικότητα και αφηγηματική πλοκή
  • Gameplay με πολλές στρατηγικές επιλογές
  • Καλογραμμένοι διάλογοι
  • Οι προσωπικότητες των Joel και Eliie
  • Εκπληκτικές ερμηνείες
  • Τα 60 fps δίνουν τρομερή ομαλότητα στην κίνηση
  • Πλούσιο περιεχόμενο
  • Τα γραφικά δεν έχουν μεγάλες διαφορές σε σχέση με το αρχικό παιχνίδι
  • Μικρά προβλήματα στη νοημοσύνη των συμμάχων
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Naughty Dog
ΕΚΔΟΣΗ:Sony
ΔΙΑΘΕΣΗ:Sony Hellas
ΕΙΔΟΣ:Survival action
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.playstation.com/en-us/games/the-last-of-us-remastered-ps4
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:30/7/2014
PEGI:18
  • http://game20.gr Terminator

    Για να προλάβω τις ερωτήσεις σας, άλλος συντάκτης, άλλο ριβιού σε σχέση με το αρχικό, με το οποίο ούτως ή άλλως ούτε γω ήμουν ικανοποιημένος.

  • Deathracer2009

    To παιχνιδι ειναι καλο αλλα δεν παιρνει 10αρι διοτι εχει θεματακια. Το μεγαλυτερο ειναι με την AI των συμμαχων διοτι ειναι προβληματικη. Πριν πεσετε να με φατε να σας πω οτι στο δευτερο playthrough στο Hard ο συμμαχος μου ετρεχε πισω απο clickers η bandits και δεν τον επαιρναν χαμπαρι ενω εμενα με το που με εβλεπαν γινοταν ΧΑΜΟΣ!!!

    πχ. στην φωτο που σας παραθετω απο κατω η μανταμ ετρεξε μπροστα απο τον τυπα και εκεινος δεν καταλαβε τιποτα. Εαν ετρεχα εγω ομως θα με ειχαν φαει λαχανο.

    http://tinypic.com/r/23loc2u/8

    Ειχα διαβασει ενα αρθρο οπου ελεγε οτι μερικους μηνες πριν την κυκλοφορια του παιχνιδιου η ΝD αποφασισε να "ξεριζωσει" την ΑΙ που ειχε το παιχνιδι διοτι δεν τις εβγαινε (προφανως λογω του περιορισμου του hardware). Στα βιντεο που εδειχναν στην Ε3 η ΑΙ ηταν πολυ εξυπνη οπου κρυβοταν και δεν σου εκανε ντου, ενω στο τελικο προιον τα πραγματα ηταν τελειως διαφορετικα. Η ΑΙ ηταν επιθετικη και στην επεφταν ασχετως αμα τους σημαδευες με μια καραμπινα.

    Το δευτερο που δεν μου αρεσε ηταν οτι το σεναριο σε ενα σημειο κανει μια μικρη κοιλια και χανει τον οποιο ρεαλισμο εχει. Στο σημειο που τραυματιζεται ο Joel.

    Το τριτο και τελευταιο ειναι οτι μιλαμε για ενα survival action παιχνιδι οπου διαδραματιζεται σε ενα μεταποκαλυπτικο γεγονος μετα την εξαπλωση του μυκητα και ενω πρεπει τα πυρομαχικα να ειναι σε ελλειψη οταν τερματιζεις το παιχνιδι εχεις στην κατοχη σου μεγαλυτερο οπλοστασιο και απο ενα Transformer. Στο 1ο playthrough (στο normal) ημουν full σε πυρομαχικα και βομβες και ημουν ο φοβος και ο τρομος για τους μολυσμενους και τους fireflies.

    • gogos

      Ισχύουν αυτά που λες, αλλά νομίζω πως υπερβάλεις λιγάκι σχετικά με το "οπλοστασιο" στην τελευταία παράγραφο. Ακόμα και τις φορές που είχες μπόλικα πολεμοφόδια πάνω σου, σε περίπτωση που σου κάναν "ντου" καμία 10αρια εχθροί, το reload των όπλων ήταν τόσο αργό που σχεδόν κάθε σφαίρα είχε σημασία αν θα έβρισκε τον στόχο της. Τώρα προσωπικά δυσκολεύομαι να επιλέξω ανάμεσα στο αν μου άρεσε περισσότερο το the last of us, σε σχέση με το αντίστοιχο survival horror της ΕΑ dead space. Το gameplay του The last of us δίνει λαβές για αρνητικά σχόλια (σε αντίθεση με το σχεδόν αψεγάδιαστο του dead space 1), αλλά σεναριακά είναι τόσο δυνατό που θα ήταν άδικο να μην συμπεριληφθεί μέσα στα top 10 της προηγούμενης γενιας.

      • Φωτης

        Στα top 10 της προηγούμενης γενιάς!!Ειπες την σωστή κουβέντα..Το λεω γιατι το θεωρω υπερβολή που εχω ακούσει οτι ειναι το καλυτερο όλης της γενιάς κ των εποχών k.τ.λ.Το μονο που για μενα δεν το κάνει το καλητερο της γενιάς αλλα απο τα καλύτερα ειναι οτι το gameplay εχει κάποια θεματακια..Το gunplay θεωρω οτι μπορούσε να ηταν καλητερο οπως κ η ΑΙ..Παντος ειναι τίτλος που σημάδεψε την γενια..Μαλλον ένας απο τους τίτλους που το έκανε αυτο..

        • ggaammeerr

          Νταξει δεν ηταν και τοσο χαλια το gameplay!!!Ουτε τιποτα τρομερο ηταν αλλα τα εκανε ολα καλα.Το συστμημα καλυψης,το crafting,το stealth,οι μαχες σωμα με σωμα και ακομα και το gunplay ηταν αρκετα συμπαθητικο και σιγουρα πιο μπροστα απο την σειρα uncharted παρολο πυ δεν ειναι σουτερ!!!Ειναι σε καλο δρομο η naughty εγω πιστευω στο U4 θα δουμε ωραια πραγματα!!!!!

          • ggaammeerr

            Και επισης η ΑΙ δεν ηταν αθλια.Μια συνηθισμενη ΑΙ με καποια μικροθεματακια.Νομιζω πως μας χαλασε πολυ το θεμα της ΑΙ,γτ στην Ε3 ειχαν δειξει πολυυυυυ πιο προχωρημενα πραγματα.Αλλα δεν βαριεσαι παλι τελειο ηταν το παιχνιδι!!! 🙂

          • Φωτης

            Ρε συ δεν είπα οτι ειναι χάλια..Που το διάβαζες αυτο;απλα οπως λες κ συ οτι ηταν αρκετα συμπαθητικό το gameplay δεν λέμε οτι ηταν κορυφαίο η είχε την κορυφαία ΑΙ γι αυτο δεν μπορείς να πεις οτι ειναι το νούμερο ενα της γενιάς..Που για μενα δεν υπαρχει γιατι το κάθε παιχνίδι εχει κατι διαφορετικο να σου δώσει..

            • ggaammeerr

              Χαχα δεν ειπα οτι το ειπες χαλια ετσι το εγραψα τλσπ! 🙂 Ε,ναι κανενα παιχνιδι δεν ειναι τελειο σε ολους τους τομεις!!!Αλλα η συνολικη εμπειρια του παιχνιδιου κυμαινεται σε αριστα επιπεδα!!!

  • GeorgeZFR

    Ωραίος Daniel καλό review και σύντομο, καλά ότι δεν έχει μεγάλη διαφορά στα γραφικά από το ps3 έκανε μπαμ από τα πρώτα δείγματα που δείξανε.Anyway δεν παιζει τελικά να το ξαναπαίξω αφού το έχω στο 3, με το Bad #3 τι εννοείς? δεν κατάλαβα.

    • http://game20.gr Terminator

      Σόρι κώδικας που ξέφυγε

  • Θανος

    Δεν θα ξεχασω ποτε αυτα τα 5 συνεχομενα βραδια που το επαιζα στο play του κολλητου μου.
    Αυτη τη γλυκια "ωμη" γευση που μου αφησε στο τελος,το ποσο μου ελειπε ο joel κ η ellie,ο κοσμος που αν και αφιλοξενος ηταν πιο ομορφος απο ποτε.Αναμφιβολα ενα απο τα αριστουργηματα της περασμενης γενιας που πρεπει να γινει προτυπο για τα περισσοτερα επιφανειακα παιχνιδια που κυκλοφορουν τωρα!

  • gogos

    Ωχ τι θα ακούσουμε πάλι για το 0,5? 😀
    Ωραίο review. Aντιπροσωπευτικό και πολύ καλογραμένο. Πολλά πράγματα δεν έχουμε να πούμε για το The last of us. Το εξαντλήσαμε το θέμα στο περσινό review. Τρομερό σενάριο (περαν του μετριου φινάλε) με δυνατή πλοκή, αξιομνημόνευτοι χαρακτήρες, ανατριχιαστικές στιγμές γεμάτες απόγνωση, καλοφτιαγμένο για τα δεδομένα της naughty dog level design, ποικιλία σε μηχανισμούς gameplay και πλέον στα 60 fps χωρίς κανένα πρόβλημα σταθερότητας. Κάπου εδώ θυμήθηκα οτι καιρός είναι να το περάσω άλλο ένα playthrough στο Ps3!!!

    • worms_arm

      Θεωρεις μετριο το τελος επειδή ηταν μη διαδραστικο η απλα δεν σου αρεσε όπως τελειωσε?

      • gogos

        Eπείδη στο διλήμμα που παρουσιαζόταν, οι developers αποφάσισαν να με αντιμετωπίσουν ως θεατή, αντι για παίκτη. Ηταν το μοναδικό μελανό σημείο μιας αριστουργηματικής σε video game ιστορίας κατ εμε (αν ήταν ταινία θα έβρισκα άριστο και το τέλος).

        • worms_arm

          Από την μεση του παιχνιδιού εδειχνε ότι ο joel θα επραττε ετσι αν πχ επρεπε να επιλεξει τι θα κανει. Δεν θα ταιριαζαν καθολου τα cutscenes και το δεσιμο του Joel και της Ellie αν αποφασιζε στο τελος να κανει το αντιθετο απ ότι εκανε. Πιστευω θα ηταν και ασχημο τελος αλλα και ο τιτλος ο τελευταίος από εμας, παλι δεν θα ταιριαζε

          Αν εχεις παιξει το Beyond ας πουμε θα καταλάβεις. Δεν ηταν καθολου ωραιο που σε αντιμετωπιζε καθαρα ως παικτη οσον αφορα ΜΟΝΟ την ιστορια. Ενώ η ιστορια ηταν καταπληκτικη, τα πολλαπλα τελη ηταν καπως ασήμαντα και δεν σου εμεναν.

          • gogos

            Δεν νομίζω οτι στην ιστορία του The last of us θα μπορούσε να υπάρξει "κακό" τέλος. Οι καταστάσεις ήταν ελαφρώς γκρίζες. Σαν παίκτης πιστεύω πως θα έπρεπε να μου δίνετε η δυνατότητα να επιλέξω, αν θα επικρατούσε η λογική ή το συναίσθημα στο φινάλε. Επι της ουσίας δεν θα άλαζε και κάτι στην ροή του παιχνιδιού. Ενα cinematic ακόμα θα έφτιαχναν.

            • worms_arm

              spoiler

              Θα αλλαζε. Ο Joel παρολο που στην αρχη ηταν καπως με την Ellie αργοτερα την εβλεπε αλλιως. Αμα αλλαζες το τελος θα ηταν κακο για την Ellie και καλο για την αθρωποτητα. Στα cutscenes ο joel λειτουργουσε με το συναισθημα με τον καιρο και ειχε δεθει με την Ellie. Πιστευω δεν θα ταιριαζε να γινει το αντιθετο

              • gogos

                spoiler

                Σίγουρα θα ήταν πολύ δύσκολο για τον Joel, να νιώσει για δεύτερη φορά τον πόνο της απώλειας ένος αγαπημένου του προσώπου μετά τον απρόσμενο χαμό της κόρης του. Οταν όμως αυτή η θυσία έχει σαν σκοπό την σωτηρία ολόκληρης της ανθρωπότητας, ποια θα έπρεπε να ήταν η επιλογή του? Στην πραγματικότητα δεν θα ύπηρχε σωστό, ούτε και λάθος τέλος. Το σωστό για τον εαυτό του θα ήταν το λάθος για την ανθρωπότητα και το ανάποδο. Σε μια ταινία θέλεις δεν θέλεις θα δεχτείς αυτό που έχει αποφασίσει ο σκηνοθέτης. Σε ένα παιχνίδι όμως, γιατί να πρέπει να κάνεις αυτόν τον συμβιβασμό?

                • worms_arm

                  Αν είναι ετσι όπως το λες θα επρεπε από την αρχη η ιστορια να ηταν διαδραστικη, ετσι δεν θα φαινοταν ασχημο να ηταν διαδραστικο και το τελος.

                  Είναι σαν το Far cry 3 ένα πραγμα , spoiler
                  που ενώ εκανες τα παντα να σωσεις τους φιλους στην πορεια του παιχνιδιού, στο τελος επρεπε να αποφασισεις ή να μεινεις στο νησι και να τους σκοτωσεις ή να φυγεις και να τους σωσεις. Παλι δεν θα δενοταν η ιστορια με το να μεινεις στο νησι.

                  Αν από την αρχη μπορουσες να κανεις ότι θελεις και να σε αντιμετωπιζει καθαρα ως παικτη δεν είναι και ότι καλυτερο. Προχειροδουλειά στο τελος φαινεται το τελικο σεναριο όταν ξεφευγει. Παράδειγμα και στο Infamous που ο παικτης σκοτωνε αθωους και στα βιντεο ηταν ο επαναστάτης που τα εβαζε μονο με την εξουσια για χαρη του κοσμου

                  spoiler
                  Και αυτό που λες "Οταν όμως αυτή η θυσία έχει σαν σκοπό την σωτηρία ολόκληρης της ανθρωπότητας, ποια θα έπρεπε να ήταν η επιλογή του"

                  από την στιγμη που την εβλεπε σαν κορη του δεν θα επρεπε να το κανει αυτό για χαρη της ανθρωπότητας. Εκτος όπως ειπα το παιχνιδι ηταν από την αρχη διαδραστικο και δεν ειχαν δεθει οι πρωταγωνιστες. Το ότι είναι ένα παιχνιδι είναι καλο το να είναι μη γραμμικο στο gameplay και όχι στην ιστορια γιατι στο τελος καταληγει όπως το Beyond

              • ekst

                Οι τυποι στην naughty dog τελειοποιησαν τον συγκεκριμενο τροπο αφηγησης με αυτο το διαμαντακι προσφεροντας μια ιστορια που απο την αρχη της σε θελει θεατη με τον πυρηνα της ειναι αυτος και ζητατε να εδιναν επιλογη στον παικτη στο τελος? Εκτος απο ασχετο με το ολο παιχνιδι θα ηταν και τσιπικο για τα στανταρντς την naughty dog.

              • gogos

                Στο far cry 3 το ενναλακτικό τέλος συμφωνώ πως δεν ήταν απαραίτητο, γιατί δεν υπήρχε πραγματικό κίνητρο για να μείνεις με την Citra. Ο παίκτης γνώριζε εξ αρχής οτι οι πράξεις του ήταν υποκεινούμενες απο τα "ματζουνια" που του έδινε. Δεν υπήρχε ουσιαστικό δίλημμα σε εκείνη την περίπτωση. Στο the last of us κάτι θα κέρδιζες και κάτι θα έχανες, ότι και αν είχε συμβεί στο φινάλε. Το τι το αποφάσισε ο σκηνοθέτης της naughty dog και εντελώς τυχαία ήταν αυτό, που θα μπορούσε να διασφαλίσει την ύπαρξη ένος sequel.

                • worms_arm

                  Είναι και το κινητρο σωστο αλλα εφόσον το παιχνιδι βασιστηκε στους 2 χαρακτήρες ηθελαν να αφησουν ωραια μηνυματα στο τελος. Αλλιως θα ηταν περιττη η εισαγωγή του παιχνιδιου

                  Για το sequel απ ότι ειχαν πει, η ιστορια τελειωσε εκει. Αν φτιαξουν κατι θα είναι διαφορετικο από την κεντρικη ιστορια.

    • ggaammeerr

      Μπα σε ολη τη διαρκεια του παιχνιδιου ησουν θεατης,γιατι στο τελος να σε δωσει μια ανουσια επιλογη,που στο κατω κατω αν επελεγες διαφορετικο τελος απο αυτο του παιχνιδιου δεν θα κολλουσε με ολη τη ροη της ιστοριας...

  • billl123456

    Το τελειο γινεται καλυτερο ή το καλυτερο γινεται τελειο,anyway.Απο κει και περα ειναι φανερο οτι η σονυ μη εχοντας τιτλους να προσφερει για την νεα γενια ξαναπροσφερει το ιδιο περσινο καλο φαγητο,αλλα χωρις τιποτα καινουργιο.Δωσε 60 ευρω το 2013 και 45 ευρω το 2014 για να παιξεις το ιδιο παιχνιδι.Ναι ειμαι ενθουσιασμενος που θα το παιξω,γιατι στην προηγουμενη γενια ειχα 360,αλλα δεν μπορω να καταλαβω τον ενθουσιασμο των κατοχων ps3 για το οτι θα ξαναπαιξουν το ιδιο παιχνιδι και στο Ps4.ΝΕΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΘΑ ΒΓΟΥΝ?Ευχαριστω

    • mpak7

      Οχι δεν θα βγουν!! παρακαλω

      το περιμενω το παιχνιδι. ωραιο review!!!

    • http://www.game20.gr sir Daniel

      Ο υποτιτλος μπήκε ετσι για να δωθει έμφαση βρε.Προφανως κι από άποψη γραμματικής δεν είναι σωστό.

  • alessan

    Όταν με το καλό αγοραστεί το 4 σίγουρη αγορα

  • thanosteamico

    Παιχνιδι μονο για σκεπτομενους gamers.
    Οι υπολοιποι που εχασαν την "επαφη" δυστηχως αναλωνονται οπως παντα στο να ξαχνουν τεχνικα προβληματα.

  • bigi

    Κονσόλες ενοικιάζονται σήμερα;Πώς διάτανο θα το δοκιμάσουμε επιτέλους αυτό; 😛

  • Zaratoth

    Είχα ασχοληθεί κανένα 5ωρο με την έκδοση PS3 που είχα, αλλά πραγματικά με χάλασε για άλλη μια φορά ο shooter χειρισμός με χειριστήριο. Να προσπαθώ να περάσω από εχθρό με όλους τους δυνατούς τρόπους, να φτάνω στο σημείο μετά από μια δεκαριά loads να φτιάχνω σχέδιο για να περάσω το σημείο αυτό, με κάποια καλοϋπολογισμένα headshots σε συγκεκριμένους εχθρούς και μετά από ακόμα 10 loads να είμαι στο ίδιο σημείο γιατί απλά δεν μπορώ να σημαδέψω όπως θα έκανα με ποντίκι. Μου έφερε στο μυαλό την πίστα του Hitman: Absolution με τον διαγωνισμό στόχευσης, με χειριστήριο έφτασα 100 πόντους με το ζόρι, με ποντίκι πάνω από 400. Μόνο και μόνο γι'αυτό, παίζει να μείνει χαλαρά στα άπαικτα ο τίτλος για πολύ καιρό ακόμα.

    Είπα τον πόνο μου και ξαλάφρωσα. 😛

    • bigi

      Κι εσύ κουλός ε;Κι εγώ! :p

      • Zaratoth

        Ακόμα αναρωτιέμαι πως τερμάτισα το Killzone 3. 😛

    • gogos

      Χαχαχα! Εντάξει δεν ειναι και τόσο τραγικά με το gamepad. Θέμα εξάσκησης είναι πιστεύω. Άλλωστε όλα τα shooters πλέον έχουν aim assist, για αυτό το λόγο. Αλλά οτι ποτέ δεν θα πιάσεις τις επιδώσεις του mouse με το Gamepad είναι δεδομένο. Το βλέπω και στον εαυτό μου, που γενικά δεν έχω θέμα και παίζω με όλους τους τρόπους. Και τα χέρια να μου έκοβαν (που λέει ο λόγος), θα μάθαινα να παίζω με τα πόδια 😀

      • Zaratoth

        Το θέμα είναι πως δεν είμαι διατεθιμένος να μάθω να παίζω shooter με χειριστήριο, οπότε το παιχνίδι θα μείνει πίσω.

        • http://game20.gr Terminator

          Έεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεεελα ρεεεεεεεεεεεεεεεεεεε

        • worms_arm

          Πιο παλια δεν ελεγαν ότι θα μπορούμε να συνδεσουμε ποντικι και πληκτρολογιο στις κονσόλες? Δεν ισχυει τελικα?

          • Zaratoth

            Δεν το δοκίμασα ποτέ και δεν ξέρω αν ισχύει.

            • alessan

              Λογικά και να γίνει θα υπάρχει θέμα στις κονσόλες! Καθώς το ποντίκι θα έχει μεγαλύτερη ακρίβεια σε ανταγωνιστικό επίπεδο θα αναγκαστείς να αφήσεις το χειριστήριο! Κ για μένα πχ θα ηταν λόγος να αφήσω το παιχνίδι γιατί με ποντίκι\πληκτρολογιο ναι μεν έχει ακρίβεια αλλα προσωπικά το βρισκω " απρόσωπο" κ χωρίς καθόλου πλάκα!

        • Φωτης

          Εγω δεν ειμαι διατεθειμένος να μάθω να παίζω με ποντίκι..Το θεωρω μαπα..Για μενα πάντα..Με χειριστήριο έμαθα κ πιστεύω οτι ειναι πιο ρεαλιστικο πιο γαματο να πατάς τις σκανδαλες να εχεις την δόνηση..Κ χωρις aim assist..Να ακολουθεί ο στόχος τον εχθρό για μενα ειναι μαλακια το βγάζω κ πάμε στην πορωση!!!Τα παραπανω ειναι γνώμη δική μου φυσικα κ ο καθένας οπως βολεύεται κ γουστάρει να παιζει..

          • Zaratoth

            Εγώ πρωτοέπιασα χειριστήριο πριν 3 χρόνια περίπου και για να παίξω ένα FPS και έκτοτε δοκίμασα να παίξω Hitman Absolution που ευτυχώς το πήγαινα stealth και δεν χρειαζόταν να πυροβολώ. Τώρα στο παιχνίδι αυτό, από τη στιγμή που δεν έχω δυνατότητα για ποντίκι (εκτός και αν μας διαφωτίσει κανένας άλλος) δεν διατίθεμαι να αφιερώσω τον τριπλάσιο χρόνο για να περάσω σημεία που θα μου έπαιρναν λίγο χρόνο αλλιώς, ειδικά από τη στιγμή που έχω ένα κάρο εξίσου γαμάτα παιχνίδια να παίξω.

            Και στην τελική, στο pc δεν χρειάζεσαι απαραιτήτως ποντίκι να παίξεις, υπάρχουν τόσα χειριστήρια.

    • Jin_Kazamas™

      Παιδες στα shooter δεν εχω θεμα με την στοχευση. Καθε αλλο...
      Μονο στην σειρα Uncharted και οπως δειχνει (θα εχω) και με το Last of Us...
      Μαλλον κατι παιζει με nd και το συστημα στοχευσης της. Ιδωμεν και το Uncharted 4..
      Btw θεμα συνηθειας ειναι.. 😀

    • GeorgeZFR

      Θέμα συνήθειας είναι όλα, και εγώ όταν άρχιζα να παίζω fps με controller μου κακοφέρθηκε πολύ και απορούσα πως παίζουνε τόσα άτομα ετσι και κάνουνε τόσα kills, στην αρχή έπαιζα με ανταπτορα mouse/keyboard μετά έβαλα πείσμα και έμαθα να παίζω με controller και μπορώ να πω ότι είναι πιο ξεκούραστο και πιο βολικό, σίγουρα όμως για τα fps δεν έχεις την τέλεια ακρίβεια.Του ps3 είναι ότι χειρότερο δεν με βόλεψε πότε, με του 360 έμαθα και με το sabertooth με custom sensitivity όπως θες εσύ ήτανε πολύ καλό.Τώρα με του One έχει βελτιωθεί αρκετά η ακρίβεια ανάλογα με το sensitivity που θες παίζεις πολύ άνετα ειδικά στο Titanfall έχουνε κάνει πολύ καλή δουλειά.

      • Φοίνικας ο Τέταρτος

        Είναι ξεκούραστο γιατί το aim assist ή αλλιώς aimbot κάνει παπάδες είχα δει τις προάλλες ένα GIF στου X1 BF4 που πήγαινε ένας να πυροβολήσει έναν καμπερομένο scout που είχε δίπλα του αυτό το δορυφόρο που σε κάνει respawn και δεν μπορούσε να στοχεύσει τον scout του τραβούσε το παιχνίδι τον στόχο προς το μηχάνημα λολ

        Ξεχνάς να παίζεις με το aimbot πας πίσω στο K+M μετά και δεν μπορείς να πετύχεις HS γιατί νομίζεις πως θα το κάνει αυτόματα άντε να ξανασυνηθίζεις/μαθαίνεις το σωστό πάλι

        • GeorgeZFR

          Παντού παίζω χωρίς aim assist, είναι τραγικό να παίζεις με assist.Άμα είσαι αρχάριος μόνο το βάζεις μέχρι ένα σημείο μετά μαθαίνεις και δεν το χρειάζεσαι.

    • Θανος

      Επειδη νομιζω σε εχω κοψει τι παιχνιδια σου αρεσουν ειναι πολυ κριμα να μην το παιξεις για αυτο το λογο.Και εμενα μου φαινοταν εκνευριστικα δυσκολο να παιξω με τηλεχειρηστηριο στην αρχη αλλα το ψιλοσυνηθισα,αλλωστε αν παιζεις με stealth πιο πολυ δεν θα χρειαστει να πεσει και πολυ πιστολιδι.Εδω τερματισες Killzone 3 με χειρηστηριο στο last of us θα κολλωσεις? 😛
      Παντως ειναι ποιοτητα και πιστευω θα σου αρεσει πολυ!

      • Zaratoth

        Τελικά κάτι που έβγαλα τον πόνο μου εδώ πέρα, κάτι που βγήκε το review του Angry Joe, το ξεκίνησα πριν μερικές μέρες με μια φίλη και παίζουμε μαζί. Το έβαλα εξαρχής στο easy και κάπως βρήκα την υγειά μου.

        Σήμερα το αφήσαμε στη μέση, στο κομμάτι που θέλουν να περάσουν τη γέφυρα. Καλό μέχρι στιγμής, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω προς τι ο τεράστιος ντόρος που έχει γίνει. Ναι, έχει ωραία ιστορία, έχει κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία (όπως η τρελή ιδέα του ιού βασισμένη σε πραγματική "ασθένεια") και ένα καλό σύστημα μάχης και crafting, αλλά μου έχει αφήσει την εντύπωση πως κάπου εκεί έξω έχω παίξει κάτι με παρεμφερή θεματολογία που μου άρεσε περισσότερο.

        Μέχρι εδώ που έχω φτάσει, θα έβαζα στο παιχνίδι ένα 8/10. Πολύ καλό μεν, όχι υπερπαιχνιδάρα δε.

        Fun fact: ο μόνος λόγος στο easy που είναι survival από άποψη σφαιρών, είναι επειδή σε πέντε αντιπάλους, μπορώ να χαλάσω και 20 σφαίρες, αστοχώντας συνεχόμενα. 😛

        • Θανος

          Ελα ρε ,ολοκληρο badass approval του εβαλε +10/10 .Θα δεις,θα φτασεις στο τελος και θα τρεχεις να παιξεις το dlc! 😛

        • http://Σση kats

          Βάλτο στο ολέθριο και παίξε...όσο για την βαθμολογία περίμενε να φτάσεις στο τέλος για να την βάλεις...

          • Zaratoth

            Δεν παίζω ποτέ σε κάτι παραπάνω από Normal. Παίζω για να περάσω καλά, όχι για να σπάσω χειριστήρια, οθόνες και να πληρώνω ζημιές. 😛

            Είδωμεν όταν το τερματίσω, αλλά πρέπει να κάνει κάτι από άλλο σύμπαν για να με κάνει να του δώσω 10/10. 😛

  • VagDog

    Περιμενω πως κ πως να επιστρεψω απο τις διακοπες για να αγοραστει!!!!

  • ggaammeerr

    Συγχαρητηρια για το review Sir Daniel,αντικατοπτριζει το παιχνιδι και ο βαθμος ειναι ακριβως αυτος που του αρμοζει,ασχετως αν εγω θα του εβαζα 10!!! 🙂

  • raiden5

    Για μενα το τελος ειναι ολα τα λεφτα στο Last of us, ειναι κατι πρωτότυπο, το τελος του με εκανε να λατρεψω περισοτερο το παιχνιδι.

    η ND ηθελε να πει μια ιστορια κ την ειπε με τον καλυτερο τροπο, οι συγκρίσεις με το dead space ειναι ακυρες, το dead space σε στορυ ουτε στο νυχι δεν φτανει το last of us.

    • kats

      Δε σου άρεσε η συγγραφική αμεσότητα του dead space?πιπέρι....

  • darhe(ExtraLife gR)

    μπραβο ρε Sir Daniel πολυ ωραιο το review.συμφωνω επισης και για την κακη νοημοσυνη των συμμαχων σου.αυτο για εμενα ηταν ενα μικρο ψεγαδι.δεν θα πω περισσοτερα γιατι αυριο θα ανεβασουμε και βιντεο με την αποψη μας για το παιχνιδι,εκει θα τα πουμε ολα αναλυτικοτερα.

  • b16bb16b

    εχει μονο ελληνικους υποτοιτλους η και ελληνικους διαλογους?

    • http://www.game20.gr sir daniel

      Ελληνικους υποτιτλους μόνο.Αλλά είναι τέτοια η ποιοτητα των voice overs που θα ήταν εγκλημα να αλλαξεις γλώσσα ακομη κι αν ειχε ελληνικη φωνή.

  • kats

    Μόλις πριν λιγο το τελείωσα στο ps4 και το main story και το left behind.εχω την αίσθηση πως το remaster δε σημαίνει remake για να εχει καλυτερα γραφικά,όσο καλύτερη ανάλυση και fps.εξαιρετικο review sir Daniel και οχι σαν το προηγούμενο που οτι έλεγε στη μια πρόταση το αναιρουσε στην παρακάτω.
    Δε θα σχολιάσω το ίδιο το παιχνίδι γιατι πολυ απλα δεν υπαρχει λόγος...

  • kingeo

    Ποιο τέλειο,αυτή η έκδοση έχει ένα σωρό bugs που δεν υπήρχαν στην αλλη όπως σε πολλα σημεία τα κτήρια στο κοντινό backgroung να εξαφανίζονται μπροστα στην μουρη σου!Αυτά δεν τα είδε ο reviewer?

    • http://www.game20.gr sir daniel

      Αυτά δεν τα είδε ο αλητης ο reviewer...

  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΟΜΠΑΝΙΔΗΣ

    Πρόλογος
    /// Ασχολούμαι με το gamιng απο τα 10 μου χρόνια εποχή Αtari2600. Aπο τα χέρια πέρασαν αρκέτες κονσόλες (Atari 2600 ,gameboy ,super nes , mega drive , xbox360).
    Πρόσφατα αγόρασα ps4 με το the last of us .////

    - Ασυζητητί το καλύτερο game που έχει βγει - μέχρι στιγμής - με θέμα την επιβίωση (δευτερευόντως zombie ). Κάνει παιχνίδια τύπου Resident Evil να φαίνονται παραμύθι για βρέφη.

    - Γραφική παινδαισία που ελάχιστα παιχνίδια την εχουν φτάσει μέχρι σήμερα .

    - Αφηγηματική δεινότητα καλύτερη απο οποιαδήποτε ταινία με την ίδια θεματολογία.

    Για να είμαι ακριβολόγος η Α.Ι. εχει θέματα ακόμη και σε επίπεδο δυσκολίας ολέθριο.

    🙂

    • Φωτης

      Μπορεί το the last of us να ειναι απο τα καλύτερα στο είδος που έχουν βγει αλλα η υπερεκτιμηση συνεχίζεται..Κάνει το resident evil να ειναι για βρέφη ..Δεν εχω λόγια να πω για ενα game που έφερε ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ στο είδος..Είπαμε εξαιρετικό το TLUS αλλα μη το παρατραβαμε κιόλας..Κ δεν μπαίνω καν στο αν το ενα ειναι 3D κ το άλλο δεν ειναι μιλάω πάντα για την εποχη..

      • Γιώργος Τσομπανίδης

        Φωτη .
        πες μου που υστερεί ως σύνολικη εμπειρία (το the last of us ) απο οποιαδήποτε game που εμπεριέχει τα zombie στην εποχής μας ; (οποιαδήποτε κονσόλας ή pc ) !!!!

        Το the last of us ειναι επαναστατικο ( όχι ως παιχνίδι γενικα ) αλλα ως genre. Τι θελω να πω.
        Εiναι επαναστατικό στον genre που λέγεται επιβίωση - zombies. Στο μόνο που εχει θεματα το παιχνίδι είναι η Α.Ι. και αυτη διορθωνεται σε μεγάλο βαθμο παίζοντας το παιχνίδι στο δύσκολο - ολέθριο επίπεδο .

        Θετικα.

        -Το ευρος των συναισθημάτων που θα σε κάνει να νοιώσεις .

        -Την χημεία των δυο πρωταγωνιστών .

        -Τις απίστευτες φάσεις που εμπεριέχει π.χ. ----spoilers----
        η παγίδα του bill στην οποία κρέμεσαι ανάποδα και ενώ είσαι ανάποδα στην πέφτουν μεταλλαγμένοι , ή την πρώτη φορά που σε κάνουν επίθεση οι hunters στο Pittsburgh....... .

        - Τα θεσπέσια γραφικά του .

        -Μεγάλη διάρκεια.

        -Ηχητική πανδαισία μέχρι και τα τζιτζίκια ακουγονται ξεκάθαρα στο παιχνίδι.!!!!

        -Τα επιπέδου κινηματογραφικής ταινίας cutscenes.

        Aυτα απο μένα σύντεκνε.

  • ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΟΜΠΑΝΙΔΗΣ

    Yστερόγραφο :
    Ελπίζω να μην αργήσει να βγει το Τhe last of us 2.

  • darhe(ExtraLife gR)

    https://www.youtube.com/watch?v=vgAkXkztX0U
    η αποψη μας για το last of us remastered!!

  • Constantinos

    Ωραιο review, Sir D.

  • Παντελής

    Άψογο review! Έχοντας τερματίσει το παιχνίδι 3 φορές!, στο ps3 μπορώ να πω ότι είναι ένα διαμάντι και δυστυχώς λίγα παιχνίδια προσφέρουν τέτοια αίσθηση. 10/10 από εμένα.

  • http://www.game20.gr sir Daniel

    Θέλω να ευχαριστήσω τα παιδιά για τα καλά τους λόγια για το ριβιου,ζητώ συγνωμη αν δεν έχω καταφέρει να απαντήσω σταπερισσότερατ σχόλια,δυστυχώς λόγω ότι είμαι εκτός Αθήνας και έχω θέματα με το ίντερνετ...

  • zaes

    Παιχνιδαρα τρελη! το παιζω με το keymander για να εχω τον απολυτο ελεγχο με το mouse του υπολογιστη...
    αλλη αισθηση!