Tales of Vesperia Review

, Δευτέρα 27 Ιούλιος 2009 0  

tales of vesperia start 2Η γνωστή και αγαπημένη σειρά Tales επιστρέφει δριμύτερη και μάλιστα κάνει και το πρώτο της βήμα στα HD συστήματα, με το Tales of Vesperia για Xbox 360. Σε μια περίοδο που τα JRPGs δε γνωρίζουν ιδιαίτερη άνθηση, πως καταφέρνει να σταθεί το παιχνίδι; Και κυρίως, καταφέρνει να ξεφύγει από τα δυσάρεστα κλισέ που είναι υπεύθυνα για αυτή την κατάσταση;

Αν και στην αρχή τα παραπάνω κλισέ φαίνεται πως είναι από τα κυρίαρχα συστατικά της ιστορίας του παιχνιδιού, μετά από λίγες ώρες ο παίκτης γίνεται μάρτυρας ενός γεγονότος που μου άρεσε πολύ: η όλη πλοκή γίνεται πιο ενήλικη, πιο ενδιαφέρουσα. Πιο συγκεκριμένα, στον πλανήτη Tecra Lumireis, που οι πόλεις προστατεύονται από τους εχθρούς-τέρατα μέσω της μαγείας που προσφέρει η ενέργεια Blastia, o Yuri, με τον σκύλο του Repede, την Estelle και άλλους έξι χαρακτήρες, θα έρθουν αντιμέτωποι με γεγονότα που απειλούν να αλλάξουν μια για πάντα τον κόσμο τους...

Δυστυχώς και παρόλο που οι σεναριογράφοι της Namco Bandai έχτισαν μια στιβαρή πλοκή με πιο σοβαρά από το συνηθισμένο θέματα, η όλη αφήγηση της ιστορίας θυμίζει περασμένες εποχές. Από τη μία, οι cutscenes είναι ελάχιστες, από την άλλη τα λεγόμενα skits, οι διάλογοι δηλαδή μεταξύ των ηρώων που γίνονται εκτός παιχνιδιού σε στιλ manga, δεν ταιριάζουν σε τίτλο του 2009. Τέλος, παρόλο που η μετάφραση των ιαπωνικών διαλόγων είναι σε γενικές γραμμές προσεγμένη, υπάρχουν στιγμές που μερικές γραμμές δεν αποδίδονται όπως θα ήθελαν οι σεναριογράφοι.

To σύστημα μάχης αν και παρέχει ελευθερίες, θα μπορούσε να απαιτεί περισσότερη στρατηγική.

To σύστημα μάχης αν και παρέχει ελευθερίες, θα μπορούσε να απαιτεί περισσότερη στρατηγική.

Περνώντας σε πιο... πρακτικά θέματα, το παιχνίδι ενσωματώνει ένα real-time σύστημα μάχης με ένα εξαιρετικά μακρύ όνομα (Evolved Flex-Range Linear Motion Battle System ονομάζεται, αν πραγματικά σας ενδιαφέρει). Mε τη βοήθεια του, ο παίκτης μπορεί να κινηθεί ελεύθερα μέσα στο πεδίο της μάχης, και να διαλέξει αυτός από ποια απόσταση θα επιτεθεί. Φυσικά δεν υπάρχει το σύστημα των γύρων, οπότε στην πλεοψηφία των περιπτώσεων δε θα χρειαστεί κάποια ιδιαίτερη στρατηγική για να νικήσετε. Επιπλέον πρέπει να σημειώσω πως random encounters δεν υπάρχουν, πράγμα που σημαίνει πως και εδώ ο παίκτης είναι αυτός που διαλέγει πότε θα μπλεχτεί σε μάχη και πότε όχι...

Πέραν όμως του ανελέητου button-mashing (στο οποίο θα επιδοθείτε αρκετά συχνά είναι η αλήθεια), κατά τη διάρκεια των μαχών στο Vesperia θα σας φανούν χρήσιμα τα Artes και τα ειδικά Skills. Τα Artes είναι μαγικές επιθέσεις, ξεχωριστές για καθε χαρακτήρα, που μπορούν εύκολα να δημιουργήσουν ισχυρά combos μαζί με τις κανονικές επιθέσεις. Τα Skills από την άλλη πλευρά, είναι δυνάμεις που ενσωματώνονται στον εξοπλισμό του κάθε χαρακτήρα. Αυτές οι δυνάμεις μπορούν να αποφέρουν μερικά σημαντικά πλεονεκτήματα στον παίκτη, ενώ αν χρησιμοποιηθούν αρκετά, ακόμα πιο δυνατές δυνάμεις γίνονται διαθέσιμες. Τέλος, πάντα υπάρχει η δυνατότητα να ενώσετε όλα τα παραπάνω σε ένα ενιαίο combo για ακόμα πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Σε κάθε μάχη μπορείτε να ελέγχετε ένα χαρακτήρα με τη δυνατότητα να υπάρχουν και άλλοι τρεις, οι οποίοι όμως θα ελέγχονται από το AI του παχνιδιού. Μη γελιέστε όμως, το AI αυτή τη φορά δεν είναι για κλάματα. Αντιθέτως οι συνοδευτικοί χαρακτήρες θα σας φανούν πολύτιμοι σε διάφορα δύσκολα σημεία, ενώ ταυτόχρονα θα σας αφήσουν να ελέγξετε εσείς την πορεία της μάχης. Το ίδιο καλό είναι και το AI των εχθρών, και ενώ οι μάχες όπως είπα δεν απαιτούν ιδιαίτερη στρατηγική, η νοημοσύνη των αντιπάλων τις καθιστούν διασκεδαστικές και καθόλου κουραστικές.

Ο κόσμος του παιχνιδιού θα μπορούσε να είναι πιο λεπτομερής.

Ο κόσμος του παιχνιδιού θα μπορούσε να είναι πιο λεπτομερής.

Ο κόσμος του παιχνιδιού, αν και όχι τόσο λεπτομερής όσο θα ήθελα, προσφέρεται για αρκετές ώρες εξερεύνησης. Θα βρείτε πολλά side-quests, πολλές νέες περιοχές, και φυσικά πολλές νέες ευκαιρίες για τα skits που είπαμε πιο πριν. Στο σύνολο του το Vesperia μπορεί εύκολα να προσφέρει μέχρι και 50 ώρες παιχνδιού, διάρκεια αν μη τι άλλο ικανοποιητική για JRPG game.

Τα γραφικά του Tales of Vesperia έχουν cel-shaded φιλοσοφία, παρόμοια με αυτή του Eternal Sonata. Τα μοντέλα των χαρακτήρων είναι σωστά δουλεμένα, λεπτομερή και αντιπροσωπευτικά της προσωπικότητας του καθένα χωριστά. Τα περιβάλλοντα μπορεί να χρειάζονταν λίγη δουλίτσα ακόμη, αλλά δύσκολα θα βρείτε κάτι που δε θα σας αρέσει. Και ο ήχος είναι αρκετά δουλεμένος, με τη μουσική υπόκρουση να κλέβει καρδιές. Οι διάλογοι και τα skits μπορεί να μην έχουν την αύρα των αντίστοιχων ιαπωνικών, αλλά αντέχονται. Τέλος, τα διάφορα εφέ των μαχών είναι αρκετά εντυπωσιακά και σίγουρα βοηθούν στην επική εντύπωση που δημιουργούν ορισμένες μάχες.

Εν τέλη το Tales of Vesperia μπορεί να μη μου άρεσε τόσο πολύ όσο το Eternal Sonata (ο άλλος τίτλος της Namco Bandai με τέτοια προοπτική), αλλά είναι ένα παιχνίδι που σέβεται τον εαυτό του και το είδος των JRPGs γενικότερα. Αξίζει μια ματιά, oπωσδήποτε.


+ Real-time σύστημα μάχης
+ Ήχος
+ Ιστορία και χαρακτήρες

- Τα γραφικά χάνουν πόντους από τα skits
- Δεν απαιτεί στρατηγική, κάτι που ίσως κουράσει

Bαθμολογία: 8.0

Πλατφόρμα: Xbox 360 (PS3)
Έκδοση Namco Bandai
Ανάπτυξη: Namco Bandai
Διάθεση: Namco Bandai Partners Hellas
Είδος: JRPG
Παίκτες: 1
Επίσημο site: http://www.namcobandaigames.com/games/talesofvesperia
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 26/6/2009, Tέλη 2009 (PS3)
PEGI: 12+