Super Meat Boy Review

, Σάββατο 30 Απρίλιος 2011 0  

Αν τα νεύρα σας είναι από γυαλί, στη συλλογή σας ανήκουν περισσότερα σπασμένα χειριστήρια/πληκτρολόγια από παιχνίδια, παίρνετε φαρμακευτική αγωγή (οποιουδήποτε τύπου) ή είστε φυτοφάγοι σταματήστε την ανάγνωση. Αν πάλι είστε κουλ και ψύχραιμοι, σαν τον Μπάμπη τον φλου ένα πράμα, σας καλωσορίζω στον κόσμο του Super Meat Boy.

Το Super Meat Boy είναι ένα 2D platform στα πρότυπα... κανενός παιχνιδιού που να έχω ξαναδεί, πόνημα της αμερικανικής Team Meat. Στο παιχνίδι καλούμαστε να οδηγήσουμε τον ήρωα μας ονόματι Super Meat Boy, ο οποίος είναι ένα... κομμάτι κρέας αν και πιο πολύ θυμίζει κύβο κρεατικών της knorr, μέσα από μια σειρά σαδιστικά δύσκολων πιστών στην αγαπητικιά του την Bandage Girl. Αντίπαλο δέος του υπερκρεαταγοριού ο σατανικός Dr. Foetus, που κατ'εμέ είναι ένα συμπαθέστατο έμβρυο, αλλά αφού όλοι τον αντιπαθούνε κι εγώ μαζί τους! Μέχρις εδώ όλα καλά. Αλλά γιατί θα πρέπει να ασχοληθεί κάποιος με το SMB; Είναι platform κι εσείς μόλις αγοράσατε τρεις κάρτες με SLI για να χτυπήσετε τριακοσάρια frame rates στο Crysis 2, ενώ η ιστορία του δεν διεκδικεί δάφνες.

Το SMB ξεχωρίζει εκεί που πολλοί άλλοι τίτλοι αποτυγχάνουν, τον χειρισμό. Τον ήρωα μας χειριζόμαστε με το πληκτρολόγιο ή κάποιο χειριστήριο το οποίο συνίσταται, αφού η απόκριση του πληκτρολογίου μου φάνηκε κάπως αργή, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν μπορεί να παιχτεί με αυτό. Ο χειρισμός είναι άμεσος και απλός, ο ήρωας μας πηδάει, κάνει σπριντ και μπορεί να κολλήσει στιγμιαία σε τοίχους ώστε να ξεπεράσει τα ατελείωτα εμπόδια όπως πριόνια, λάβα, αλάτι (!;) και πραγματοποιεί αεροπλανικές μανούβρες που θα ζήλευε κάθε flight simulator.

Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι!

Tο παιχνίδι χωρίζεται σε κόσμους και ο κάθε κόσμος περιλαμβάνει ένα αριθμό από πίστες έξυπνα σχεδιασμένες με επίπεδα δυσκολίας που απλά δεν έχουμε ξαναδεί. Ξεκινάμε από τις αρχικές που λειτουργούν σαν tutorial, περνάμε στις δύσκολες, συνεχίζουμε στις ακατόρθωτες και μετά το χάος. Πραγματικά δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο σε παιχνίδι, η δυσκολία δεν σταματάει να κλιμακώνεται και τα επίπεδα σαδισμού που φτάνει είναι ατελείωτα. Αν προσθέσουμε σε αυτά τις dark ενσαρκώσεις κάθε πίστας που ξεκλειδώνουν αν κάνετε καλό χρόνο στην “light” εκδοχή της και τις έξτρα πίστες που μπορείτε να δημιουργήσετε με τον level editor ή να κατεβάσετε μέσω διαδικτύου μιλάμε για κανονικό μαστίγωμα που ούτε ο φανατικότερος ακόλουθος του opus dei μπορούσε να φανταστεί. Προσθέστε σε αυτές και τις bonus πίστες κρυμμένες σε μερικές πίστες, όπου σας δίνεται η δυνατότητα να ξεκλειδώσετε νέους ήρωες και ο πόνος δεν έχει τελειωμό!

Ο χειρισμός όμως είναι αυτός που θα σας καθηλώσει. Απαιτείται αρκετή δεξιοτεχνία και εξάσκηση για να οδηγήσετε τον ήρωα μέσα από τις παγίδες κάθε πίστας χωρίς να γίνει κιμάς. Το SMB τιμωρεί του εσφαλμένους χειρισμούς και ωθεί τον παίκτη να δοκιμάσει ξανά και ξανά, ενώ θα χαρίσει αρκετές στιγμές γέλιου ή εκνευρισμού. Σημειωτέον δεν ήταν λίγες, μέχρι στιγμής μετράω 2148 deaths, αλλά συνεχίζω ακάθεκτος! Παράλληλα το παιχνίδι αποζημιώνει, αφού η ικανοποίηση που εισπράττει ο παίκτης με την ολοκλήρωση κάθε πίστας είναι πέραν του δέοντος μεγάλη, ενώ στο τέλος βλέπουμε τις προσπάθειές μας συγκεντρωμένες σε replay.

Στον τεχνικό τομέα το SMB τα καταφέρνει πολύ καλά για την κατηγορία του. Από τα menu του παιχνιδιού μέχρι το σχεδιασμό κάθε πίστας, έχει δοθεί έμφαση στην λεπτομέρεια και ανεβάζει πολύ το αισθητικό αποτέλεσμα. Οι πίστες έχουν αποτυπωθεί με μεγάλη ευκρίνεια και τα backgrounds συμπληρώνουν την όλη εικόνα ανάλογα με τον κόσμο στον οποίο βρισκόμαστε, και την χρωματική παλέτα να κινείται στις αποχρώσεις του γκρίζου και του μαύρου προσφέροντας ένα όμορφο retro feeling. Στα συν συγκαταλέγονται και οι κρυφές πίστες όπου ξεκλειδώνουμε χαρακτήρες ή επιπλέον προκλήσεις για τον ήρωα μας, με τα γραφικά να θυμίζουν πραγματικά άλλες εποχές, σαν να παίζουμε σε ένα παλιό Amiga ή στις πράσινες οθόνες (για όποιους τις πρόλαβαν). Σημειωτέον ένας εκ των δημιουργών του SMB δούλεψε στον καλλιτεχνικό τομέα του Braid και το SMB ανταποκρίνεται των προσδοκιών μας!

Τι Flight Simulator μου λέτε. Το headcrab το κάνει καλύτερα!

Ο ηχητικός τομέας δεν πάει πίσω. Τα ηχητικά εφέ φέρνουν πάλι μια γλυκιά νοσταλγία, ενώ στις retro πίστες παίζουν σαν να τα ακούμε από το speaker του υπολογιστή παρά από μια σύγχρονη κάρτα ήχου. Άλλη μια λεπτομέρεια που μας αφήνει γλυκιά γεύση. Η μουσική, τέλος, που διανθίζει το παιχνίδι ποικίλει ανάλογα τον κόσμο στον οποίο βρισκόμαστε. Θα ακούσουμε rock και bit κομμάτια, που, αν και επαναλαμβανόμενα, σε καμμία περίπτωση δεν κουράζουν. Μεγάλη προσοχή δίνεται και στη λεπτομέρεια, με τις retro πίστες να συνοδεύονται από οχτάμπιτες εκτελέσεις των προηγούμενων, ή δικών τους κομματιών.

Το SMB έρχεται να χτυπήσει το κατεστημένο. Ξεχάστε χαρακτηριστικά όπως life regeneration και check points. Η Team Meat μας δείχνει πως και τα δύσκολα παιχνίδια μπορούν να διασκεδάσουν. Με μεγάλη διάρκεια αν προσθέσουμε στο “campaign” τις bonus πίστες που μπορούμε να ξεκλειδώσουμε ή να κατεβάσουμε online, σε τιμή πολύ λογική κατ'εμέ αν αναλογιστούμε το τι προσφέρει. Αν πιστεύετε ότι μπορείτε να υπομείνετε τα σαδιστικά επίπεδα δυσκολίας, σας έχουν λείψει τα παλιά, έχετε κάποιο πρόβλημα με τα κρέατα (ή τους κύβους της Κnorr) ή σας την έχει δώσει η πεθερά σας και θέλετε να την διώξετε, το SMB σίγουρα θα σας ικανοποιήσει!

+ Ο χειρισμός του
+ To retro feeling
+ Ο Super Meat Boy (είναι cult ο άτιμος)
+ Πλούσιο περιεχόμενο και πολλοί χαρακτήρες για να ξεκλειδώσετε
+ Η σαδιστική δυσκολία του...

- ...που ενδέχεται να σας εκνευρίσει
- Μου άρεσε τόσο πολύ που δεν βρίσκω κάτι άλλο

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

Πλατφόρμα: PC (review), Xbox 360
Έκδοση: Team Meat
Ανάπτυξη: Team Meat
Διάθεση: Downloadable
Είδος: Platform
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.supermeatboy.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 30/10/2010
PEGI: 12

  • pgetsos

    νομιζω ενα 10 με ! το δικαιουτε 🙂 δεν νομιζω οτι υπαρχει αλλο τετοιο παιχνιδι... να ρωτησω υπηρχε παλια τετοιο παιχνιδι η ολα τα ρετρο ειναι φανταστικα? αυτη τη στιγμη ειμαι στα μισα του 3ου κοσμου και νομιζω ηδη εχει αρχισει να δυσκολευει επικινδυνα 😛 ειδικα καποια bandages που ενω εχω διαβασει οτι βρισκονται στην πιστα κανω ποση ωρα να τα βρω... ποσο μαλλον να τα παρω 😀 ευτυχως ειμαι απο τους τυπους που αν δεν περναω μια πιστα δεν το κλεινω με τιποτα 🙂

  • http://www.game20.gr Gory

    Πες μου ότι μαζεύεις και τα τσιρότα.. :p
    Εγώ τα παράτησα και ίσως επιστρέψω να τα μαζέψω αργότερα, αν και για κάποια αμφιβάλω αν θα τα καταφέρω.

    Το SMB στην ουσία παίρνει τα καλά στοιχεία των παλιών platforms με την τυπική ιστορία (είσαι ήρωας σώνε τον πλανήτη καθ οδόν μάζεψε και 5 ουρές αλεπούς), χωρίς να εκνευρίζει με ατοπήματα που σε οδηγούσανε να σπας χειριστήρια. Αψεγάδιαστο gameplay απλά!

  • http://mygamingrig.tk CmdShepard85

    "μόλις αγοράσατε τρεις κάρτες με SLI για να χτυπήσετε τριακοσάρια frame rates στο Crysis 2" ????? Και γιατι να χτυπησουμε 300 φου που σου στο Crysis?? Εγω με 60 ειμε ευχαρηστημενος και δεν εχω ουτε 2πλο crossfire! Τελος παντων... Το SMB δεν το ειχα κοιταξει περεταιρω αφου το ειδα στον ατμο (Steam) αλλα τωρα που διαβασα το review μπορει να το κοιταξω! Α και btw ωραιο review!!! GJ

  • Θεατρόφιλος

    Ωραίο παιχνιδι ,ρετρο αισθητική. Gοry και νεωτεροι δεν ξέρω την ηλικία σας παιδιά αλλα το παιχνίδι ειναι μια δύσκολη εκδοχή του Μariο (αν ειναι πάνω απο 25 θα με καταλάβετε). Βγάλε τον Μariο και τους εχθρούς, βάλε το meat bοy στην θέση του και εγινε η σουπα.

  • gory

    Δεν θα το παρομοίαζα ευθέως με τον Mario. Από εκεί κυρίως δανείζεται το "plot".

    Από εκεί και πέρα δανείζεται από παιχνίδια όπως το Ghosts 'n Goblins, Megan Man και την Ιαπωνική εκδοχή του Super Mario 2 σύμφωνα με τους δημιουργούς του. Κρατάει το hardcore στοιχείο, προσθέτει άψογο χειρισμό και voila. Κρεας a'la αλυσοπρίονο!

  • Γιάννης

    9 σε αυτό ??? Τότε το μαφία΄2 πρεπει να πάρει 20 !!!

  • pgetsos

    γιαννη κανεις λαθος... το παιχνιδι δεν εχει καμια σχεση με το μαφια και ειναι οτι καλυτερο εχει βγει τα τελευταια χρονια... απλα παιξτο 😉

  • gory

    Για όσους ενδεχομένως να περίμεναν συνέχεια του παιχνιδιού οι δημιουργοί του ανακοίνωσαν ότι δεν πρόκειται να δούμε δεύτερο μέρος.

    Αλλά, όπως αναφέρω και στο άρθρο, ο level editor και η υποστήριξη απ'την community (ακόμα ακόμα η δικές σας δημιουργίες) καλύπτει με το παραπάνω αυτό το κενό!

  • pgetsos

    σαν το LBP που χε απο τη μανα του 50 levels και κατι εκαττομυρια στο διαδικτυο.. πολυ καλο παιχνιδι !

  • Giannis Giapitzakis

    Έχει Level Editor στο Xbox 360;
    Μου φαίνεται ότι είναι από τα πιο δύσκολα παιχνίδια που υπάρχουν. Και η τιμή του φαίνεται αρκετά υπερβολική.

  • http://game20.gr Terminator

    Δυστυχώς όχι

  • Giannis Giapitzakis

    Είμαι κοντά στον τερματισμό. Το πήγα αρκετά χαλαρά και δεν με δυσκόλεψε καο πάρα πολύ. Εύκολο είναι τελικά.