Star Wars: The Force Unleashed II Review

, Πέμπτη 11 Νοέμβριος 2010 0  

Ομολογώ πως με το SWTFU δεν είχα ασχοληθεί καθόλου, κυρίως λόγω του τραγελαφικού περιορισμού της έκδοσης για PC στα 30fps. Με την έλευση του sequel, ήλπιζα ότι η Aspyr (που είχε αναλάβει την μεταφορά και του πρώτου μέρους) θα λογικευόταν και θα τον αφαιρούσε. Όχι όμως, η εταιρία δεν μας έκανε την τιμή. Χρειάστηκε το μεράκι και το ταμπεραμέντο του ‘jackfuste’ του Rage3D, ο οποίος και κυκλοφόρησε ένα ‘60fps unlocker’ τόσο για το sequel, όσο και για το πρώτο παιχνίδι.

Χωρίς να χάσω ευκαιρία, όρμησα στο The Force Unleashed και βλέποντας το παιχνίδι να τρέχει στα 60 καρέ το δευτερόλεπτο, συνειδητοποίησα για ακόμη μια φορά πόσο κορυφαία είναι η αίσθηση του ομαλού frame rate. Βέβαια η μεταφορά αυτή καθ’ αυτή, είναι για τα μπάζα. Προβλήματα με τον launcher στις διαθέσιμες αναλύσεις, επιλογή μονάχα για high details, κονσολίστικο in-game menu. Πραγματικά, μιλάμε για τραγικά πράγματα.

Ευτυχώς όμως η Aspyr, τουλάχιστον σε αυτόν τον τομέα, “ένιωσε” κι έτσι το The Force Unleashed 2 είναι πραγματικό PC game. Αρκετές διαθέσιμες επιλογές για τα γραφικά, η ανάλυση μπορεί να αλλάξει μέσα από το παιχνίδι, μπορείτε να περιηγηθείτε στα μενού με το ποντίκι. Όλα είναι ιδανικά και θα νιώσετε σαν στο σπίτι σας. Ειλικρινά, αν είχαν αφαιρέσει και τον ελεεινό περιορισμό των 30 καρέ, θα μιλούσα για μια τέλεια μεταφορά. Ποιος θα το περίμενε αυτό!

Τρεχάτε ποδαράκια μου!

Το Star Wars: The Force Unleashed 2 εξελίσσεται λίγο καιρό μετά το τέλος του πρώτου μέρους. Ο Starkiller είναι νεκρός και εσείς παίρνετε τον ρόλο ενός κλώνου του, δημιούργημα του ρομποτικού μας τυπά, Darth Vader (ατςςςς). Κατά την διάρκεια της εκπαίδευσής σας έχετε ένα απρόσμενο flashback και βλέπετε τι έπαθαν οι προηγούμενοι, αποτυχημένοι κλώνοι του Starkiller. Φοβούμενος τον θάνατο, δραπετεύετε και αναζητείτε τον Kota. Και η περιπέτειά σας ξεκινάει… και τελειώνει προτού καλά καλά το καταλάβετε. Τα κυριότερα προβλήματα του δεύτερου μέρους είναι τόσο το σενάριο που δεν οδηγεί πουθενά και αποτελεί ένα απλό love story, όσο και η χρονική του διάρκεια. Και είναι κρίμα να χαντακώνεται το παιχνίδι από αυτά τα δύο πράγματα.

Ο τεχνικός του τομέας κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα. Κατά γενική ομολογία τα γραφικά θυμίζουν τα αντίστοιχα του αρχικού τίτλου. Και είναι λογικό, αφού χρησιμοποιούν την ίδια μηχανή παιχνιδιού. Οι developers όμως πρόσθεσαν μερικά επιπλέον φίλτρα (όπως Depth Of Field και Blur), ένα είδος FSAA, HDR φωτισμό και περισσότερα particles effects. Τα μοντέλα των χαρακτήρων έχουν υποστεί μια μικρή βελτίωση, αν και την παράσταση κυριολεκτικά κλέβει ο τεράστιος Gorog. Τα δε περιβάλλοντα είναι μεγαλύτερα, με περισσότερη λεπτομέρεια και περισσότερα αντικείμενα.

Κοινώς, φανταστείτε τα γραφικά του πρώτου μέρους ενισχυμένα εν αφθονία σε όλους τους τομείς και θα έχετε μια ιδέα του τι να περιμένετε. Η Lucas Arts αυτή την φορά απέφυγε να χρησιμοποιήσει βίντεο φτιαγμένα από την game engine του παιχνιδιού κι έτσι θα χαρείτε μερικά πανέμορφα pre-rendered, που παίζουν σε σωστό aspect ratio (στο original υπήρχε πρόβλημα). Για το ηχητικό μέρος δεν έχω να πω κάτι ιδιαίτερο, καθώς είναι ίδιο κι απαράλλαχτο με το αντίστοιχο του αρχικού μέρους. Όλοι οι χαρακτήρες διαθέτουν τις ίδιες φωνές, ενώ η μουσική και τα ειδικά εφέ είναι ακριβώς τα ίδια.

Υπάρχουν αρκετές στιγμές που τα γραφικά μετράνε, εξαιτίας κυρίως της σωστής χρήσης του HDR φωτισμού.

Και παρόλο που στα τεχνικά θέματα το παιχνίδι μένει σχετικά στάσιμο, το gameplay του έχει εξελιχθεί προς το καλύτερο. Στην ουσία έχουμε να κάνουμε με ένα third-person action game, το οποίο διαθέτει και μερικά RPG στοιχεία. Το πρώτο Force Unleashed όμως καταντούσε από ένα σημείο και μετά μονότονο, αφού κάνατε τα ίδια πράγματα ξανά και ξανά. Η ύπαρξη της Euphoria και της εκπληκτικής καταστροφής του περιβάλλοντος προσπαθούσε να μας ξεγελάσει αλλά αν την προσπεράσουμε, θα δούμε ένα πολύ λιτό παιχνίδι. Τι κι αν ο Starkiller διέθετε αρκετές κινήσεις και δυνάμεις; Το παιχνίδι διατηρούσε ένα συγκεκριμένο μοτίβο που κούραζε κι ας ήταν σχετικά μικρό σε διάρκεια.

Η Lucas Arts φαίνεται να κατάλαβε ότι η Euphoria δεν θα είχε την ίδια επίδραση στο κοινό την δεύτερη φορά κι έτσι αποφάσισε να δανειστεί μερικά στοιχεία από άλλα παιχνίδια (όπως το God Of War). Έτσι, το sequel διαθέτει αρκετά platforming σημεία, ειδικές σκηνές όπου η κάμερα είναι “κλειδωμένη” και εσείς τρέχετε να αποφύγετε διάφορα εμπόδια ή ίπταστε στον αέρα, η επική μάχη με τον Gorog, οι κλασικές μάχες με πολλούς αντιπάλους που είχαμε δει στο πρώτο μέρος, μερικούς νέους εχθρούς και τα κλασικά, quick time events. Μολονότι έχουμε να κάνουμε με έναν τίτλο που διαρκεί λιγότερο από τον αρχικό, σε κανένα σημείο δεν καταντάει κουραστικός. Κι αξίζουν εύσημα στους δημιουργούς γιατί έτσι πρέπει να είναι το gameplay των sequels. Να εξελίσσεται μεν με έναν σωστό και ποικιλόμορφο τρόπο, να παραμένει δε και πιστό στο αρχικό μέρος. Αν διαρκούσε και περισσότερο, θα ήταν ακόμα καλύτερα τα πράγματα.

Το περιβόητο bug στην πίστα 'The Salvation'. Και πάνω που νομίζεις ότι βρήκες λύση, κολλάει η μπαταρία και δεν μπαίνει μέσα. Πάρτα, ξανακάνε restart τώρα!

Και εδώ θα προσθέσω μια παράγραφο σε όσους κατακρίνουν το The Force Unleashed 2 για το gameplay του γιατί θα σκάσω. Κυρίες και κύριοι, τόσο πωρωμένοι ήσασταν με την Euphoria όταν κυκλοφόρησε το πρώτο μέρος που δεν είδατε τα τόσα προβλήματά του; Το επαναλαμβανόμενο gameplay; Τους αόρατους τοίχους σε μερικά από τα τραγικότερα levels που έχουμε δει; Το collision detection που ήταν για γέλια, ειδικά στους μεγάλους εχθρούς; Τόσο ανάγκη είχατε πια ένα καλό Star Wars action παιχνίδι που το εξυμνήσατε αδίκως και τώρα σας ξινίζει; Για την ακρίβεια μην με ακούτε εμένα, εμπρός βάλτε το και παίξτε το. Εμπρός και δείτε με τα ίδια σας τα μάτια πόσο τραγικό παιχνίδι ήταν. Ολοκληρώστε το και ξεκινήστε το δεύτερο μέρος για να δείτε την σημαντική τους διαφορά.

Το μοναδικό κομμάτι στο οποίο η εταιρία μας τα χάλασε, είναι στο σύστημα αναβάθμισης του χαρακτήρα. Δεν μπορείτε να αναβαθμίζετε τα combos σας αφού ο κλώνος τα ξέρει ήδη όλα (και δεν μπορεί να μάθει καινούργια) και το σύστημα αναβάθμισης αρκετών χαρακτηριστικών σας, όπως η μπάρα ζωής και ενέργειας, έχει αυτοματοποιηθεί. Οι μόνες αναβαθμίσεις που έχετε στην διάθεσή σας πλέον είναι αυτές των δυνάμεών σας, ενώ μπορείτε να εξοπλίσετε τα φωτόσπαθά σας με κρυστάλλους που παρέχουν ειδικές, έξτρα δυνατότητες.

Κοίτα μαμά... και χωρίς φτερά!

Πολλοί επίσης κατακρίνουν τις γνώσεις και την δύναμη του κλώνου. Συγγνώμη κιόλας αλλά αυτό είναι λογικό γιατί έχει τις αναμνήσεις και τις ικανότητες του αναβαθμισμένου Starkiller που πέθανε στο πρώτο μέρος. Και είναι πραγματικά αστείο να βλέπω άτομα να κατακρίνουν τα τόσα sequels στα οποία κάτι γίνεται στην αρχή και χάνετε τα όπλα και τις δυνάμεις σας και πρέπει σαν λαλάκες να αναβαθμίζετε από την αρχή τον χαρακτήρα σας… και τώρα που ένα sequel δεν πέφτει σε αυτή την παγίδα να το κατακρίνουν για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Ρε πάνε καλά ή μήπως θέλουν τάχα μου να το παίξουν αυστηροί; Αν θέλουν να παραπονεθούν, ας βρουν κάτι ουσιαστικό από τα υπαρκτά προβλήματα και μην κάνουν αδικαιολόγητες κωλοτούμπες. Για όνομα πια.

Κλείνοντας, οφείλω να πω ότι το The Force Unleashed 2 με ικανοποίησε σαν σύνολο. Μπορεί να διαρκεί λιγότερο από τον αρχικό τίτλο, το σενάριό του να μην δένει τέλεια και να έχουμε ένα απλοποιημένο σύστημα αναβάθμισης, διαθέτει όμως την απαιτούμενη ποικιλία στο gameplay ώστε να μην κουράζει και να μην γίνεται βαρετό. Μια ποικιλία που έλειπε από το πρώτο μέρος και ήταν απαραίτητη. Θα μπορούσε να ήταν καλύτερο; Σαφώς. Θα μπορούσε να ήταν χειρότερο; Βεβαίως. Όπως και να έχει όμως, είναι μια ευχάριστη εμπειρία και αξίζει την προσοχή σας, αν και διστάζω να σας το προτείνω για αγορά λόγω της μικρής του διάρκειας.

+ Εξελιγμένο και ποικιλόμορφο gameplay
+ Καλός τεχνικός τομέας
+ Euphoria physics engine και άγιος ο Θεός
+ Προσεγμένη μεταφορά στο PC από την Aspyr
+ Φωτόσπαθα FTW

- Σενάριο
- Χρονική διάρκεια
- Απλοποιημένο σύστημα αναβάθμισης
- Σπαστικό bug στo επίπεδο ‘The Salvation’ που σας αναγκάζει να κάνετε restart το level

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

Πλατφόρμα: PC, Xbox 360, PS3, Wii, DS
Έκδοση: LucasArts
Ανάπτυξη: LucasArts, Aspyr (PC)
Διάθεση: Dionic
Είδος: Action
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.lucasarts.com/games/theforceunleashed2/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 29/10/2010
PEGI: 16