alt text

Το 2015 η EA ανέστησε τη σειρά Battlefront, φέροντας στις οθόνες μας ένα σύγχρονο multiplayer shooter βασισμένο στον κόσμο του Star Wars, που δυστυχώς είχε αρκετές αδυναμίες. Δύο χρόνια μετά, το Star Wars Battlefront 2 έρχεται με στόχο να αποφύγει τα λάθη του προκατόχου του, όμως καταλήγει να κάνει καινούρια.

Σε αντίθεση με το πρώτο παιχνίδι, το Battlefront 2 διαθέτει single-player campaign, διάρκειας περίπου πέντε ωρών ή δύο απογευμάτων στο normal βαθμό δυσκολίας. Ένα campaign που, ακόμη κι αν δεν καταφέρνει να εντυπωσιάσει, είναι αρκετά αξιοπρεπές για παιχνίδι με έμφαση στο multiplayer. Αναλαμβάνετε το ρόλο της Iden Versio, αρχηγού της ειδικής ομάδας Inferno Squad και πολεμάτε στο πλευρό της Αυτοκρατορίας, τουλάχιστον για ένα μέρος της ιστορίας. Κόρη ναύαρχου της Αυτοκρατορίας και με αδυναμία στον Del Meeko, έναν πράκτορα που ξεκίνησε από τη βαθμίδα του stormtrooper, η Iden Versio μεταμορφώνεται κάπως απότομα σε κάποια που αλλάζει την κοσμοθεωρία της χωρίς ξεκάθαρη αιτία. Η ιστορία σχετίζεται με τις ταινίες Star Wars κυρίως μέσω του Del Meeko, αλλά και μέσω γεγονότων που συμβαίνουν μεταξύ του Return of the Jedi και The Force Awakens, ενώ το φινάλε έρχεται κάπως απότομα. Τα κινηματογραφικής ποιότητας cutscenes σας μεταφέρουν από τη μία αποστολή στην άλλη χωρίς αναμονή ή περιττές σκηνές, “δένοντας” το campaign ικανοποιητικά, παρότι οι αποστολές καθαυτές δεν ακολουθούν πάντα μια λογική αφηγηματική σειρά.

Παρόλο που χειρίζεστε την Iden στο μεγαλύτερο μέρος του campaign, συχνά βγαίνετε από το κλίμα παίζοντας μερικές σύντομες αποστολές ως άλλοι κλασικοί ήρωες του Star Wars, όπως ο Han Solo και ο Kylo Ren. Κατά μία έννοια, το campaign λειτουργεί για άλλη μια φορά ως ομαλή εισαγωγή στους βασικούς μηχανισμούς του παιχνιδιού ως προς τους ήρωες, τα starfighters και τις κατηγορίες των μονάδων. Εξοστρακίζετε σφαίρες με το lightsaber του Luke Skywalker, εξαπολύετε το droid της Iden Versio, χακάρετε κάμερες και πυροβολάτε πίνακες ελέγχου για να κλείσετε πόρτες πίσω σας. Εκτός από τις αποστολές στο έδαφος, κάνετε και αποστολές στο διάστημα, όπου χειρίζεστε starfighters όπως TIE fighters και καλείστε να επιβιώσετε αποφεύγοντας θραύσματα και συντρίμμια. Υπάρχει και μια σύντομη αποστολή όπου καθοδηγείτε ένα AT-AT Walker έξω από μια βάση. Επίσης, το κομμάτι του Han Solo είναι διαφορετικό από τα υπόλοιπα, αφού αρχικά περπατάτε τριγύρω, ρωτώντας και συλλέγοντας στοιχεία για μερικά λεπτά πριν ξεκινήσουν οι πυροβολισμοί. Δυστυχώς, αρκετά από αυτά τα στοιχεία του gameplay δεν έχουν εφαρμογή στο multiplayer.

Iden Versio και Inferno Squad.

Iden Versio και Inferno Squad.

Κάτι τελευταίο που μαθαίνετε στο campaign είναι τα unique abilities. Κάθε ήρωας και starfighter έχουν τρεις μοναδικές ικανότητες, όπως η τοποθέτηση πυργίσκων και η σάρωση της γύρω περιοχής για εχθρούς. Ακόμη, παίρνετε μια γεύση από τα star cards, δηλαδή κάρτες που είτε ενισχύουν σημαντικά μια ικανότητα, είτε την αντικαθιστούν με κάποια άλλη. Με την ολοκλήρωση της κάθε αποστολής στο campaign ανταμείβεστε με credits και loot crates, οπότε πραγματικά αξίζει να ξεκινήσετε με το single-player campaign πριν κολυμπήσετε στα βαθιά του multiplayer. Περισσότερα για το πόσο τα star cards και τα loot crates επηρεάζουν την ισορροπία του multiplayer περιγράφονται στη συνέχεια.

Ανεξαρτήτως mode, έχετε δυνατότητα εναλλαγής της προοπτικής μεταξύ πρώτου και τρίτου προσώπου, με την πρώτη να αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες του κάθε όπλου, όπως είναι το ζουμάρισμα, και με τη δεύτερη να είναι πιο γενική. Ανάλογα με το προτιμώμενο στιλ παιχνιδιού, και οι δύο προοπτικές είναι εξίσου απολαυστικές και αποτελεσματικές. Δεν υπάρχουν health ή ammo packs, αφού η ζωή σας αναπληρώνεται αυτόματα μετά από λίγα δευτερόλεπτα, ενώ τα blasters απλά υπερθερμαίνονται. Στο campaign υπάρχουν και κάποια στοιχεία stealth επιθέσεων, όπως το να αρπάζετε αθόρυβα έναν εχθρό από πίσω ή να περνάτε μπροστά από φρουρούς απαρατήρητοι, αν και οι μηχανισμοί stealth είναι ανεπαρκείς (μόλις σας εντοπίσει ένας φρουρός χτυπάει ο συναγερμός ολόκληρου του στρατοπέδου, δεν καλύπτεστε επαρκώς πίσω από τοίχους κλπ). Η νοημοσύνη κυμαίνεται στα αναμενόμενα επίπεδα, με τους εχθρούς να καλύπτονται πίσω από τοίχους, χωρίς να τρέχουν καταπάνω σας. Άλλες φορές, όμως, στέκονται σε ανοιχτό χώρο λίγα μέτρα μακριά σας ή ανασηκώνουν το κεφάλι τους, δίνοντάς σας εύκολο στόχο και καλές πιθανότητες για headshots.

Το arcade mode αποτελεί την μοναδική εναλλακτική επιλογή για single-player πέρα από το story mode και προσφέρεται για προπόνηση, unlockables και split-screen με παρέα (co-op και versus). Πρόκειται για το μέρος στο οποίο κάνετε ένα μοναχικό διάλλειμα μεταξύ online μαχών και το mode στο οποίο περνάτε τον περισσότερο single-player χρόνο. Η επιλογή tutorial είναι ιδανική για εξάσκηση και για φίλους που έρχονται για επίσκεψη θέλοντας να ρίξουν μια γρήγορη ματιά στο παιχνίδι χωρίς άγχος. Στο battle scenarios παίζετε σενάρια από όλες τις εποχές του Star Wars, σε αποστολές με στόχους όπως το να επικρατήσετε έναντι των αντιπάλων ή να φτάσετε έναν συγκεκριμένο αριθμό kills μέσα σε περιορισμένο χρονικό διάστημα. Επιλέγετε μεταξύ Dark/Light πλευράς, με την κάθε μία να διαθέτει οκτώ σενάρια σε τρία επίπεδα δυσκολίας. Παραβλέποντας το ότι η κάθε αποστολή χρειάζεται κάτι παραπάνω από μισό λεπτό, τόσο για να φορτώσει όσο και για να σας επιστρέψει στο κεντρικό μενού, οι αποστολές είναι αρκετά σύντομες, με διάρκεια από τρία λεπτά στο πρώτο επίπεδο έως περίπου πέντε λεπτά στο τρίτο και υψηλότερο επίπεδο.

I am your father.

I am your father.

Ας περάσουμε στον κορμό του Battlefront 2, δηλαδή το multiplayer, το οποίο έχει modes για οκτώ έως 40 παίκτες. Καταρχήν, το Blast σάς μεταφέρει σε γρήγορες μάχες deathmatch 10v10, όπου οι ομάδες πολεμάνε σε στενούς διαδρόμους αλλά και ανοιχτούς χώρους. Στο Strike, οι μάχες είναι 8v8 με objectives προς εκπλήρωση, όπως να εμποδίσετε τους επαναστάτες από το να διαφύγουν με δεδομένα και να αμυνθείτε σε περιοχές. Το Heroes vs Villains είναι η πιο σίγουρη επιλογή αν θέλετε να παίξετε εναντίον άλλων παικτών ενσαρκώνοντας ήρωες του Star Wars. Σε αυτό το 4v4 mode, επιλέγετε αποκλειστικά ανάμεσα σε ήρωες που έχετε ξεκλειδώσει και οι τοποθεσίες είναι κατάλληλες για μάχες σώμα-με-σώμα.

Συνεχίζουμε με το Starfighter Αssault, ένα mode για ατέλειωτες αερομαχίες. Δύο ομάδες των 12 παικτών κοντράρονται αποκλειστικά με starfighters. Επιλέγετε ανάμεσα σε μαχητικά, βομβαρδιστικά, αναχαιτιστικά και διαστημόπλοια γνωστών ηρώων της σειράς και συμμετέχετε σε διαστημικές μάχες, ακολουθώντας οδηγίες όπως το να καταστρέψετε πυργίσκους ή οχήματα διαφυγής. Το Starfighter Assault είναι εντυπωσιακό και τα objectives δίνουν ένα παραπάνω κίνητρο για να ασχοληθείτε με αυτό, πέρα από το να καταστρέφετε αντίπαλα starfighters, αν και δεν έχετε στη διάθεσή σας αρκετούς ελιγμούς για να αποφύγετε όποιον είναι πίσω σας. Επίσης, όποιος αντίπαλος έχει την ατυχία να κάνει respawn μπροστά σας γίνεται εύκολος στόχος -όπως αντίστοιχα γίνεστε κι εσείς εύκολος στόχος για εκείνον- και αυτό είναι κάτι που συμβαίνει σχετικά συχνά σε κάθε μάχη. Ευτυχώς, υπάρχει δυνατότητα αποφυγής ακόμη και πυραύλων που έρχονται καταπάνω σας, όμως πρέπει να είστε γρήγοροι για να τους αποφύγετε. Η προοπτική μέσα από το κόκπιτ είναι προσεγμένη και συνήθως αποτελεσματική, όμως δεν προσφέρει πάντα μια καλή οπτική γωνία, ειδικά όσον αφορά τα συντρίμμια και τους βράχους που αιωρούνται τριγύρω σχεδόν σε κάθε μάχη και σας σκοτώνουν ακαριαία αν πέσετε επάνω τους. Για παράδειγμα, έχετε καλύτερη οπτική επαφή με το περιβάλλον από το cockpit του ARC-170, σε αντίθεση με αυτό του βομβαρδιστικού BTL-B.

Πόλεμος στο διάστημα.

Πόλεμος στο διάστημα.

Τέλος, το Galactic Assault συνδυάζει λίγο απ’ όλα, με μάχες 20v20 σε χάρτες από όλο τον κόσμο του Star Wars. Μπαίνετε στην μάχη ως μια απλή και αναλώσιμη μονάδα, παλεύοντας να φέρετε εις πέρας προκαθορισμένους στόχους, όπως το να προστατέψετε ένα MTT (Multi-Troop Transport) ως droid ή να επιτεθείτε στη βάση των αντιπάλων. Αρχικά επιλέγετε ανάμεσα στις προεπιλεγμένες μονάδες (assault, heavy, officer και specialist), με την καθεμία να φέρει διαφορετικό οπλισμό και ικανότητες, αλλά μαζεύοντας αρκετούς πόντους κατά την διάρκεια της μάχης μπορείτε να αλλάξετε σε κάποιον ήρωα Star Wars ή ακόμη και σε ένα AT-ST. Σε περίπτωση που σκοτωθείτε, περιμένετε μερικά δευτερόλεπτα πριν επιστρέψετε, κάτι που ρίχνει την αδρεναλίνη και ίσως ξενίσει μερικούς. Ωστόσο, εξαιτίας της αναμονής αυτής έχετε ένα παραπάνω κίνητρο για να είστε προσεκτικοί, οι μάχες αποκτούν μεγαλύτερο νόημα και δεν ανταμείβονται όσοι τρέχουν μπροστά πυροβολώντας αδιακρίτως.

Κάτι που μπορεί να ληφθεί ως απογοητευτικό για μερικούς στο Galactic Assault είναι το ότι δεν μπορείτε να παίξετε από την αρχή της μάχης ως κάποιος ήρωας, ακόμη κι αν τους έχετε ξεκλειδώσει όλους, αλλά πρέπει πρώτα να συλλέξετε τους απαραίτητους πόντους στην τρέχουσα μάχη. Αν, πάλι, ξοδέψετε τους πόντους για χάρη του ήρωα και σκοτωθείτε, τότε πρέπει να ξαναμαζέψετε πόντους από την αρχή πριν ξαναπαίξετε με τον ίδιο ή άλλο ήρωα (φυσικά, όλα αυτά ισχύουν εάν ο χάρτης υποστηρίζει ήρωες, πόσο μάλλον τον αγαπημένο σας). Αυτό σημαίνει πως όχι μόνο υπάρχει ισορροπία μεταξύ των δύο πλευρών, δίχως η μία να έχει περισσότερους ήρωες από την άλλη, αλλά και δίνεται η ευκαιρία σε όλους να δοκιμάσουν έναν ήρωα στη μάχη, έστω και για λίγο. Επίσης, όσο πιο προσεκτικοί και αποτελεσματικοί είστε στην μάχη, τόσο περισσότερους πόντους μαζεύετε και τόσο πιο γρήγορα και συχνότερα μπορείτε να αλλάζετε από έναν απλό stormtrooper σε Yoda.

Πώς, λοιπόν, γίνεστε πιο αποτελεσματικοί στην μάχη και με ποιον τρόπο αναβαθμίζετε τις ικανότητές σας; Κάθε μάχη σας ανταμείβει με score points, τα οποία αναβαθμίζουν το συνολικό rank σας. Εκτός από το rank παίκτη, υπάρχει και το επίπεδο κάθε class (assault, heavy, officer, specialist ή ήρωας), το οποίο αυξάνεται μέσω καρτών που ονομάζονται star cards. Τα star cards είναι κάρτες που βρίσκετε μέσα σε loot crates και τις ξεκλειδώνετε ή τις αναβαθμίζετε μέσω κομματιών crafting. Χωρίζονται σε τέσσερα επίπεδα σπανιότητας (uncommon, rare, epic και legendary), όπως και δύο κατηγορίες (boost cards και ability cards). Τα boost cards αφορούν βασικές βελτιώσεις, όπως είναι η ταχύτερη αναπλήρωση της ζωής σας, η πρόκληση μεγαλύτερης ζημιάς και το βελτιωμένο λέιζερ των starfighters. Από την άλλη, τα ability cards αναβαθμίζουν ή αντικαθιστούν ικανότητες, όπως για παράδειγμα να κουβαλάτε χειροβομβίδες αντί για πυροκροτητές ως stormtrooper ή να κερδίζετε battle points πιο γρήγορα σε κάθε μάχη ως officer. Προφανώς, τα star cards είναι το πιο σημαντικό κομμάτι του παιχνιδιού, καθώς είναι ο μοναδικός τρόπος για να αναβαθμίσετε τους ήρωες ή το class που προτιμάτε. Για να δούμε με ποιον τρόπο αποκτάτε περισσότερα και καλύτερα star cards.

Kill you I will.

Kill you I will.

Όπως προαναφέρθηκε, τα star cards βρίσκονται μέσα σε loot crates ή ξεκλειδώνουν με κομμάτια crafting. Εκτός από star cards, τα loot crates περιέχουν έναν τυχαίο χαμηλό αριθμό credits και κομματιών crafting. Αυτή τη στιγμή, το κόστος των loot crates κυμαίνεται ως εξής: 2200 credits ή 110 crystals (το επίσημο νόμισμα του παιχνιδιού) για ένα hero crate, 2400 credits ή 120 crystals για ένα starfighter crate και 4000 credits ή 200 crystals για ένα trooper crate. Ως γνωστόν, κανονικά υπήρχε δυνατότητα αγοράς crystals με πραγματικά χρήματα, όμως αφαιρέθηκε προσωρινά, αφήνοντας τα credits ως μοναδικό τρόπο απόκτησης των loot crates, πέρα από ένα loot crate που δικαιούστε για κάθε μέρα που μπαίνετε online.

Εκτός από τα loot crates, μερικοί κεντρικοί ήρωες ξεκλειδώνονται με credits, με κόστος από 5000 credits (πχ Iden Versio) μέχρι 15000 credits (πχ Darth Vader). Καθώς η ολοκλήρωση του campaign σας ανταμείβει με περίπου 3000 credits και υπολογίζοντας πως κάθε online μάχη σας δίνει 75-350 credits στη χειρότερη περίπτωση, το ξεκλείδωμα του αγαπημένου σας ήρωα δεν αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα, καθώς ακόμη και ο πιο ακριβός ξεκλειδώνεται μετά από λίγες μέρες χαλαρού gaming. Ωστόσο, το πρόβλημα προκύπτει όταν θέλετε να βελτιώσετε τον ήρωά σας και πρέπει να ξοδέψετε χιλιάδες credits σε τυχαίο loot μέχρι να βρείτε το star card που χρειάζεστε ή μέχρι να αποκτήσετε αρκετά credits και κομμάτια crafting για να το ξεκλειδώσετε.

Ένα από τα παράδοξα του Battlefront 2 είναι ο περιορισμός των credits που επιτρέπεται να αποκτήσετε στο arcade mode σε 24ωρη βάση στα 500 credits (κάτι σαν capital controls). Η ΕΑ ισχυρίζεται πως επέλεξε αυτόν τον περιορισμό για να αποφύγει τυχόν εκμετάλλευση του single-player και προς όφελος της ισορροπίας του multiplayer, όμως αυτό όχι μόνο στερεί ένα σημαντικό μέρος από την απόλαυση του single-player από όσους δεν ενδιαφέρονται να παίξουν ανταγωνιστικά, αλλά εξαναγκάζει όλους τους παίκτες να ασχοληθούν με το multiplayer για να αποκτήσουν credits, που στη συνέχεια τους οδηγούν σε τυχαία loot crates και τελικά σε κάποια επιθυμητή βελτίωση. Με λίγα λόγια, δεν μπορείτε να παίζετε για ώρες offline με το class της προτίμησής σας, να το αναβαθμίσετε και μετά να πάρετε μέρος σε online μάχες, αλλά μπαίνετε κατευθείαν στο ψητό. Τέλος, όλα τα όπλα είναι κλειδωμένα στην αρχή, όμως ξεκλειδώνονται με την ολοκλήρωση ορόσημων, όπως το να φτάσετε ένα συγκεκριμένο αριθμό kills (από 50 έως 500) με ένα class. Για παράδειγμα, παίζοντας ως assault trooper στο Blast mode ξεκινάτε με το αρχικό blaster του παιχνιδιού και φτάνετε μέχρι το δυνατότερο EL-16HFE όταν καταφέρετε 500 kills. Από την άλλη, αν είστε νέος παίκτης ή αν παίζετε από λίγο με κάθε class, είναι πιθανό να βρεθείτε αντιμέτωποι με αντιπάλους που έχουν ξεκλειδώσει καλύτερα όπλα και star cards από εσάς.

Κάποιος ξέχασε το χειρόφρενο.

Κάποιος ξέχασε το χειρόφρενο.

Ανακεφαλαιώνοντας, η εξέλιξή σας εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τυχαία loot crates και όχι από το χρόνο ενασχόλησής σας με τον εκάστοτε ήρωα. Ακόμη και με την προσωρινή απουσία microtransactions, το σύστημα αναβάθμισης μέσω τυχαίου loot επηρεάζει το gameplay σε σημαντικό βαθμό και ευνοεί όσους ξοδεύουν τα credits τους σε loot crates, που μπορεί να μην περιέχουν καν κάτι ωφέλιμο. Ξοδεύοντας 4000 credits δεν έχετε σίγουρο χρήσιμο loot σε καμία περίπτωση, αφού διακοσμητικά στοιχεία όπως στάσεις νίκης και εκφράσεις αποκτώνται αποκλειστικά μέσω των loot crates. Σε όλα αυτά δεν λείπουν οι διπλές κάρτες, που μετατρέπονται αυτόματα σε 200 credits, αντί των σπανιότερων και χρησιμότερων κομματιών crafting, οδηγώντας σε περαιτέρω αποταμίευση credits για μελλοντική αγορά loot crates. Δεδομένου του ότι κάθε κίνηση στο multiplayer μετράει και κοστίζει, το γεγονός ότι μπορείτε να βρεθείτε αντιμέτωποι με παίκτες που απλά ήταν πιο τυχεροί στον τομέα του loot -αφού οι παίκτες δεν χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με τις ικανότητές τους- δείχνει ότι κάτι δεν πάει καλά με το όλο σύστημα αναβάθμισης. Σε περίπτωση επαναφοράς της δυνατότητας αγοράς loot crates με πραγματικά χρήματα, τότε θα έχουμε να κάνουμε με ένα παιχνίδι όπου πλεονέκτημα θα έχουν όχι μόνο οι πιο τυχεροί, αλλά και όσοι προτιμούν να αγοράζουν χρόνο παιχνιδιού με πραγματικά χρήματα.

Περνώντας στα γραφικά, με τη Frostbite engine το Battlefront 2 βρίσκεται σε άλλο επίπεδο, αποδίδοντας τα καλύτερα και ομορφότερα γραφικά που έχουν εμφανιστεί ποτέ σε τίτλο Star Wars. Από τις εκρήξεις μέχρι τα σωματίδια της βροχής που παρασύρονται από τον αέρα, σχεδόν τα πάντα εντυπωσιάζουν. Τα άριστα cutscenes μοιάζουν με ταινία, ενώ το ομαλό και ρεαλιστικό animation ανταποκρίνεται στις ξεχωριστές κινήσεις του κάθε χαρακτήρα και starfighter. Το φως ακτινοβολεί επάνω στις γυαλιστερές και άθικτες στολές των imperial troopers, οι διάδρομοι πάντα αστράφτουν, ο καπνός απλώνεται σταδιακά στον αέρα και το νερό σάς πιτσιλάει αν πατήσετε επάνω του. Η εναλλαγή του φωτισμού όταν μπαίνετε σε σπηλιά είναι εντυπωσιακή, ενώ ο πανέμορφος ουρανός στο ηλιοβασίλεμα και τα βραχώδη όρη μπορεί να σας αποσπάσουν την προσοχή κατά τη διάρκεια αερομαχιών. Κάποιες φορές οι εχθροί εμφανίζονται να περνούν μέσα από τους τοίχους ή μέσα από εμπόδια, αντί να περνούν από επάνω τους, όμως αυτό το bug είναι σπάνιο.

Ως προς τους πρωταγωνιστές, έχει γίνει εξαιρετική δουλειά σε κάθε τομέα, με εξαίρεση τον Han Solo και την πριγκίπισσα Leia που δεν μοιάζουν ακριβώς με τους... εαυτούς τους στις ταινίες, αν και παραμένουν αναγνωρίσιμοι. Ο βαθμός καταστροφής του περιβάλλοντος είναι αρκετά χαμηλός, καθώς μόνο ένας μικρός αριθμός αντικειμένων και κτιρίων καταστρέφεται. Το χρώμα του σταυρονήματος αλλάζει, όμως η κουκίδα του είναι πολύ μικρή για να βελτιωθεί σημαντικά μέσω της αλλαγής του χρώματός του. Ρυθμίσεις όπως το προφίλ για παίκτες με αχρωματοψία είναι καλοδεχούμενες, όμως για άλλη μια φορά δεν προσφέρεται αλλαγή του μεγέθους της γραμματοσειράς των υπότιτλων, που είναι πάρα πολύ μικρή για τηλεόραση.

Πρόσεχε, κέρδισα star card.

Πρόσεχε, κέρδισα star card.

Ο ηχητικός τομέας είναι άκρως επαγγελματικός, με άριστα εφέ και ποιότητα μουσικής υπόκρουσης. Η ακουστική του κάθε χώρου, είτε βαδίζετε σε μάρμαρο, είτε σε μοκέτα, είτε στο δάσος, είναι απλά αξιοθαύμαστη και αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες ενός surround ηχοσυστήματος. Το voice acting κυμαίνεται σε αντίστοιχα επίπεδα, με ορισμένους ηθοποιούς που εμφανίζονται στις ταινίες να συμμετέχουν και στο παιχνίδι (Lando και Rey), αλλά με τους περισσότερους να είναι διαφορετικοί (Kylo Ren, Luke Skywalker και Han Solo). Τα ηχητικά εφέ των blasters έχουν βελτιωθεί σημαντικά σε σχέση με το πρώτο Battlefront κι έτσι το καθένα ακούγεται διαφορετικά, ανάλογα με τον τύπο του, όπως ακριβώς στην μεγάλη οθόνη.

Βελτιωμένο σε τόσους πολλούς τομείς σε σχέση με τον προκάτοχό του, το Star Wars Battlefront 2 εντυπωσιάζει αλλά και απογοητεύει ταυτόχρονα. Σοβαρά προβλήματα το εμποδίζουν από το να φτάσει στο καλύτερο σημείο που μπορεί, παρόλο που από πλευράς χειρισμού και γραφικών είναι πρακτικό, πανέμορφο και απευθύνεται σε gamers σχεδόν όλων των κατηγοριών. Το single-player είναι αξιοπρεπής προσθήκη αλλά έχει σημαντικές αδυναμίες, ενώ το multiplayer διαθέτει παράλογο τρόπο προόδου και βελτίωσης των μονάδων. Τουλάχιστον το DLC του παιχνιδιού είναι δωρεάν, κάτι σίγουρα θετικό. Συνολικά, θα έλεγα ότι το Battlefront 2 είναι μια χαμένη ευκαιρία. Ασχοληθείτε μαζί του αν είστε φανατικοί του Star Wars και διατεθειμένοι να παραβλέψετε τις αδυναμίες.

  • Άψογα γραφικά
  • Άριστος ηχητικός τομέας
  • Ποικιλία από multiplayer modes
  • Πολλά boosts και abilities για ξεκλείδωμα
  • Αποτελεσματική προοπτική τόσο πρώτου όσο και τρίτου προσώπου
  • Αυθεντικά περιβάλλοντα και ήρωες του Star Wars
  • Δωρεάν DLC
  • Σύντομο και προβλέψιμο campaign
  • Τυχαία loot crates που επηρεάζουν την ισορροπία του multiplayer
  • Τα star cards δημιουργούν ανισότητες
  • 24ωρο όριο λήψης credits στο single-player
  • Το σύστημα προόδου και αναβάθμισης
  • Περιορισμένοι ελιγμοί των starfighters
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:DICE, Motive, Criterion
ΕΚΔΟΣΗ:EA
ΔΙΑΘΕΣΗ:Bandai Namco Hellas
ΕΙΔΟΣ:Shooter
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.ea.com/games/starwars/battlefront/battlefront-2
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:17/11/2017
PEGI:16
  • Feregorn

    To παιχνίδι αυτό λαμβάνει τόσο καλό σκορ 7/10 με θετικό στοιχείο τη "Ποικιλία από multiplayer modes";;; Τα ουσιαστικά 4 MP modes βαφτίζονται ποικιλία; H "αποτελεσματική προοπτική τόσο πρώτου όσο και τρίτου προσώπου" θετικό; Το αναμενόμενο και λογικό; Oι έξτρα χάρτες που δίνονται ως δωρεάν DLC θετικό και παράβλεψη της μετατροπής του παιχνιδιού σε F2P με ΑΑΑ κοστολόγηση->P2W ; Όταν υφίσταται ακόμα το παιχνίδι του 2005, τι ακριβώς εξέλιξε αυτό το παιχνίδι έναντι του άμεσου σύγχρονου προκατόχου, πόσο μάλλον του Battlefront II του 2005;

    • http://game20.gr/ elchrys

      2017 και στα reviews ακόμα μετράει μόνο το σκορ;

      • Constantinos

        Δυστυχώς συνεχίζει να επικρατεί η τελική βαθμολογία έναντι του συνόλου.

        Είναι μια άδικη και σκληρή συνάμα πραγματικότητα.

    • Terminator

      Αντιλαμβάνομαι το "κοινό περί δικαίου αίσθημα" αλλά δεν πρόκειται να θάψουμε ολόκληρο το παιχνίδι γι αυτό το λόγο. Επίσης όταν έγινε το review τα microtransactions είχαν αφαιρεθεί (κάτι που ισχύει ακόμα) και μένει να δούμε αν και πώς θα έχουν αλλάξει όταν επιστρέψουν.

      • Feregorn

        Το "κοινό περί δικαίου αίσθημα" ακούγεται κοινότυπο όσο το "δεν λαικίζουμε". Δεν θα βγούμε με δίκρανα και πυρσούς κιόλας να κάψουμε τα ψηφιακά αντίτυπα του παιχνιδιού. Έγραψα 5,5 προτάσεις συνολικά. Λιγότερο από το 1/2 του κειμένου μου αναφέρεται στα microtransactions καθώς έχουν γραφτεί ήδη πολλές σελίδες και έχουν σχολιαστεί όπως τους αρμόζει κατά το δέοντι διεθνώς. Τα τυχαία loot crates, τα star cards και το 24hour wait time που είναι απόρροια αυτού του συστήματος προσμετρώνται στα αρνητικά όμως, ασύνδετα, αλλά τέλος πάντων. Για το υπολοιπόμενο ποσοστό υπάρχει κάποιο σχόλιο; 4 ΜΡ modes (καθότι 2 είναι πανομοιότυπα) από πότε χαρακτήριζονται ποικιλία; Είναι δυνατόν να εκλαμβάνεται ως θετικό η "αποτελεσματική προοπτική τόσο πρώτου όσο και τρίτου προσώπου"; Ειλικρινά δεν βρέθηκε άλλο θετικό στοιχείο για να προσμετρηθεί αντί αυτού; Άμα επεκτείνουμε αυτή τη συλλογιστική, μήπως θα αρχίσει σύντομα και η επιβράβευση παιχνιδιών που έχουν αντιστοιχήσει αριστερό-δεξί κλικ στα σωστά πλήκτρα του ποντικιού;

        Ο συντάκτης του άρθρου με την απάντηση του γιατί έμεινε στη λέξη σκορ που αντιστοιχεί σε λιγότερο από το 5% του κειμένου; Σε αυτό το σαιτ δεν ήρθα χθες και θα ήθελα να μάθω το σκεπτικό της συγκεκριμένης κριτικής, διότι όσο υποκειμενική και να είναι, στην τελική υφίσταται και ένα παιχνίδι 12ετίας που τα έκανε όλα καλύτερα πλην των γραφικών με σημερινά δεδομένα. Το review αυτό αναπαράχθηκε σε κενό αέρος όπου δεν χωράει η συγκριτική ανάλυση; Και μιλάμε για ένα παιχνίδι που δεν είναι καινοφανές, το μισό είναι ξεπατικωτούρα από το περσινό παιχνίδι και μέχρι και ο κεντρικός του μηχανισμός επιβράβευσης είναι αντιγραφή από άλλο παιχνίδι!

        • http://game20.gr/ elchrys

          Αγαπητέ Feregorn, μια ανάγνωση του κειμένου θα σου λύσει όλες τις απορίες.

          • Feregorn

            Το κείμενο το διάβασα, για αυτό εξάλλου προέκυψαν και οι ερωτήσεις. Το κείμενο και συνεπακόλουθα και η βαθμολογία είναι ιδιαίτερα ελαστικά και αντιβαίνουν τη λογική. Συγκεκριμένα: Όταν α) τα - λιγότερα από δάχτυλα ενός χεριού - 4 MP modes βαφτίζονται ποικιλία (ποιος είναι ο αριθμός MP modes που θα εκληφθεί αρνητικά; 3; 2; 1;) και μαζί με β) τη σωστή λειτουργικότητα FPS/TPS προσμετρώνται στα θετικά.

            Κατανοώ εν μέρει ότι είναι δύσκολη η συγκριτική ανάλυση και προτιμάται η αποσιώπηση ενός τίτλου που φέρει σχεδόν το ίδιο όνομα και είναι σε όλα (πλην γραφικών) καλύτερος. Ας παραβλέψουμε και το γεγονός ότι η δομή ολόκληρη του παιχνιδιού έχει αλλοιωθεί από το επιλεχθέν σύστημα microtransactions που έχει "προσωρινά" και λόγω ανωτέρας βίας απενεργοποιηθεί, παρότι 4/6 από τα αρνητικά οφείλονται ακριβώς σε αυτό. Αλλά να γίνεται προσπάθεια να γεμίσει το κουτάκι των + με ΤΟΣΟ "υπερβατικά" επιχειρήματα πρώτη φορά το βλέπω.

  • Panzerfaust

    The loot is strong with this one

  • nikolas22072014

    Μπράβο πολύ καλό κείμενο. Άψογος!

  • alessan

    Να ναι καλα εκει στην ΕΑ και στην Dice, που δεν μας εβαλαν σε εξοδα, σε τετοιους χαλεπους καιρους που ζουμε 🙂 Στα σοβαρα, θα αγοραστει καποια στιγμη a long time "ahead", σε τιμη πατωμα εστω για το campaign του!

  • La Li Lu Le Lo

    The loot side of the force 6/10 και του ειναι μικρο campaign και p2w πρακτικες