alt text

Silence Review

, 05/02/2017  

Το 2009 η Daedalic Entertainment κυκλοφόρησε το The Whispered World, ένα αξιοπρεπές point and click adventure φαντασίας, με ήρωες τον Sadwick, έναν θλιμμένο κλόουν και τον πιστό φίλο του, Spot, μια κάμπια που τον βοηθούσε στην επίλυση γρίφων. Το The Whispered World ακολουθούσε τη συνταγή των κλασικών point and click adventure, είχε 2D γραφικά και αρκετή δόση μελαγχολίας. Αρκετά χρόνια μετά, η Daedalic μας φέρνει τη συνέχειά του, το Silence.

Η ιστορία ξεκινά με τα αδέρφια Noah και Renie να προσπαθούν να προστατευτούν από τις αμέτρητες οβίδες βομβαρδιστικών αεροσκαφών που πέφτουν στην πόλη τους χωρίς καμία προειδοποίηση. Όταν για καλή τους τύχη βρίσκουν ένα καταφύγιο, ταμπουρώνονται μέσα περιμένοντας να σταματήσει ο βομβαρδισμός. Τα δύο αδέρφια συνειδητοποιούν ότι η ζωή τους άλλαξε μέσα σε μια στιγμή, με τη μικρή Renie να δυσκολεύεται να το παραδεχτεί. Σε μια προσπάθεια να την κάνει να ξεχαστεί και να σταματήσει τα κλάματα, ο Noah σκαρφίζεται αστεία κόλπα και ανέκδοτα, όμως όταν η Renie εξαφανίζεται μέσα στον κόσμο του Silence, τότε αρχίζει να την αναζητά. Βασικές πληροφορίες, όπως και τρανταχτά spoilers του τέλους του Whispered World αναφέρονται μέσα στα πρώτα αυτά λεπτά, όμως παρουσιάζονται με τόσο συνοπτικό τρόπο που λειτουργούν περισσότερο ως υπενθύμιση για όσους έχουν παίξει ήδη τον πρώτο τίτλο παρά ως εισαγωγή για τους νέους παίκτες. Ξεκινάτε την περιπέτεια χωρίς να σας λείπει κάτι σημαντικό, αλλά αν θέλετε να εκτιμήσετε την ιστορία πραγματικά, τότε πρέπει να ασχοληθείτε με το The Whispered World.

Το Silence είναι μια ωραία και συγκινητική ιστορία που εξελίσσεται μέσα από ευχάριστους διαλόγους και εσωτερικούς μονολόγους, σε έναν μαγικό κόσμο με κάστρα και φουντωτά τερατάκια που δεν μοιάζει σε πολλά με τον δικό μας. Ο Noah και η Renie δεν εξελίσσονται ιδιαίτερα σαν προσωπικότητες από την αρχή μέχρι το τέλος, καθώς είναι τόσο απορροφημένοι από τα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις που τους ανατίθενται που δεν έχουν αρκετό χρόνο για εσωτερική ανασκόπηση. Αν και ο χρόνος μαζί τους περνάει ευχάριστα, η αδερφική τους σχέση δεν πείθει αρκετά ώστε να δεθείτε συναισθηματικά μαζί τους, με τις καλύτερες στιγμές “δεσίματος” των δύο να βρίσκονται στην αρχή και το τέλος του παιχνιδιού. Όσο για τους δευτερεύοντες χαρακτήρες, αν και κάποιοι από αυτούς δείχνουν πολύπλοκοι μόλις τους γνωρίζετε, περίπου στα μισά του παιχνιδιού σταματούν να εξελίσσονται ή παραμένουν μονοδιάστατοι.

Κάτι δεν πάει καλά εδώ πέρα...

Κάτι δεν πάει καλά εδώ πέρα...

Όπως και στο TWW, ο χειρισμός είναι point and click τρίτου προσώπου αλλά, σε αντίθεση με τον πρώτο τίτλο και την πλειονότητα των adventures, είναι ευκολότερος με χειριστήριο παρά με ποντίκι. Αυτό συμβαίνει διότι οι περισσότεροι γρίφοι ξεφεύγουν από εκείνους ενός κλασικού adventure και λύνονται με απλό τρόπο, όπως για παράδειγμα το να κάνετε click and drag του ποντικιού για να διώξετε μια πλάκα από πάνω σας, να ισορροπήσετε επάνω σε μια υδρόγειο μετακινώντας το ποντίκι αριστερά-δεξιά, να καθοδηγήσετε έναν ήρωα μέσα από “checkpoints” μέσα στα σύννεφα ή να κρατάτε πατημένο το αριστερό κουμπί του ποντικιού έως ότου ολοκληρωθεί μια ενέργεια. Επίσης, αρκετοί γρίφοι έχουν να κάνουν με σωστό συγχρονισμό και κλικ την κατάλληλη στιγμή, ενώ μπορείτε να δοκιμάσετε να κάνετε κάτι με διαφορετικό τρόπο, λαμβάνοντας διαφορετικό σχόλιο και achievement κάθε φορά, αλλά μόνο ένας λαμβάνεται ως σωστός. Όλα γίνονται με ένα κλικ και το inventory απουσιάζει εντελώς, με τον κέρσορα του ποντικιού να αλλάζει αυτόματα όταν τον μετακινείτε επάνω από hotspot όπου μπορείτε να συνδυάσετε ένα αντικείμενο με κάποιο άλλο στο χώρο.

Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού χειρίζεστε και τους δύο πρωταγωνιστές, αν και όχι πάντα παράλληλα, καθώς και τον γλυκούλη Spot που σας βοηθάει να λύσετε μερικούς γρίφους . Η εξέλιξη της ιστορίας είναι γραμμική, με εξαίρεση τα δύο συγκινητικά φινάλε, ένα εκ των οποίων επιλέγετε στο τέλος του παιχνιδιού. Πρόκειται για ένα αρκετά κινηματογραφικό adventure, που σημαίνει ότι παρακολουθείτε πολλές cutscenes δίχως να χρειαστεί να κάνετε τίποτα και με διαλόγους που δεν επηρεάζουν με κανέναν τρόπο την ιστορία. Οι τοποθεσίες προσφέρουν λίγα σημεία προς έρευνα, κάνοντας εύκολη την εξερεύνηση. Αν και φαινομενικά προσφέρεται μόνο ένα save, το οποίο σώζει την πρόοδό σας σε συγκεκριμένα checkpoints, μπορείτε να “κατεβάσετε” τα saves του κάθε checkpoint από το επίσημο site της Daedalic Entertainment, έτσι ώστε να ξαναπαίξετε το παιχνίδι από όποιο σημείο θέλετε. Το hint system είναι υποδειγματικό, καθώς μπορείτε να επιλέξετε όσα και όποια hints θέλετε. Από ένα απλό περίγραμμα και φράσεις που σας δίνουν στοιχεία, στην εμφάνιση των hotspots και την περιγραφή όσων αντικειμένων στην οθόνη, διαλέγετε ό,τι και όποτε το θέλετε.

Ήρθες για να παίξουμε;

Ήρθες για να παίξουμε;

Τα μεγάλα, πολύχρωμα και καλοσχεδιασμένα γραφικά είναι από τα πιο δυνατά σημεία του τίτλου. Οι cutscenes είναι πανέμορφες, αν και πιθανότατα υπερβολικά πολλές, σε σημείο που σας “αποσυνδέουν” από το κλίμα του χειρισμού με αποτέλεσμα να χάνεται η συνοχή. Ίσως το παιχνίδι να πέσει λίγο “βαρύ” σε παλιούς φορητούς υπολογιστές, αλλά ένας μέσος χρήστης μπορεί να απολαύσει το ομαλό animation και την απουσία frame drops. Η μουσική είναι ατμοσφαιρική, μελωδική και αποτυπώνει επαρκώς τα συναισθήματα που βγάζει η κάθε τοποθεσία. Τα ηχητικά εφέ, όπως άνεμος και περιβάλλοντες ήχοι, κυμαίνονται σε αναμενόμενα επίπεδα. Το voice acting είναι αξιοπρεπές, αν και όχι τόσο συναισθηματικά δυνατό όσο θα άρμοζε σε ορισμένα σημεία. Οι περιγραφές κατά τη διάρκεια της εξερεύνησης είναι αρκετά απλοποιημένες, εξασφαλίζοντας ότι ο παίκτης είναι απολύτως σίγουρος για το τί θα κάνει στη συνέχεια. Αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, όμως κάνει τους έμπειρους παίκτες να μην “καίγονται” να εξερευνήσουν την κάθε τοποθεσία εξονυχιστικά μόνο και μόνο για να ακούσουν κάτι που θεωρούν αυτονόητο.

Το Silence διαφέρει αρκετά από το The Whispered World, τόσο σε θέματα χειρισμού όσο και γραφικών, όμως η γενική ιδέα παραμένει η ίδια. Καταφέρνει επιδέξια να συνδυάσει μια πραγματικότητα όπου κυριαρχεί ο φόβος με έναν μαγικό κόσμο όπου όλα είναι δυνατά, δίνοντας μια αίσθηση ονείρου και παραμυθιού μαζί. Με διάρκεια περίπου πέντε ώρες, απευθύνεται στους περισσότερους φαν των adventure -ίσως λίγο περισσότερο στις μικρότερες ηλικίες- και έχει δύο φινάλε που, αν και δεν απαντούν σε όλες τις ερωτήσεις, σίγουρα θα παραμείνουν στο μυαλό σας μέρες μετά.

  • Χειρισμός δύο χαρακτήρων
  • Λογικοί γρίφοι
  • Πανέμορφα γραφικά και ορχηστρική μουσική
  • Δύο φινάλε
  • Υποδειγματικό hint system
  • Πάρα πολλές cutscenes
  • Γραμμική εξέλιξη
  • Σύντομο
  • Πολλοί casual γρίφοι
  • Υψηλή τιμή
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, PC (review)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Daedalic
ΕΚΔΟΣΗ:Daedalic
ΔΙΑΘΕΣΗ:-
ΕΙΔΟΣ:Adventure
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.daedalic.de/en/Game/Silence
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:15/11/2016
PEGI:12