alt text

UPDATE: Μετά την γραφή του review, βγήκε ένα patch για το παιχνίδι το οποίο παρέχει την δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε free και autolock κάμερα μάχης, διορθώνει ορισμένα bugs και αφαιρεί αριθμό αντικειμένων από το περιβάλλον για να βελτιώσει την δομή των αρενων.

To action RPG Shiness: The Lightning Kingdom αποτελεί την παρθενική προσπάθεια της ανεξάρτητης, γαλλικής Enigami. Έπειτα από μια επιτυχημένη εκστρατεία crowdfunding, έχοντας ξεπεράσει το στόχο ορόσημο των 100.000 δολαρίων και χάρη στην υποστήριξη της Focus Home Interactive, η μικρή ομάδα κατάφερε να κάνει πραγματικότητα το παιδικό όνειρο του Samir Rebib, ο οποίος σχεδίασε αυτό το μαγικό σύμπαν σε ένα manga πριν 20 ολόκληρα χρόνια, στην ηλικία των μόλις επτά ετών! Παράλληλα με την κυκλοφορία του παιχνιδιού, η Enigami έχει ξεκινήσει την σταδιακή διάθεση του ομώνυμου comic στην επίσημη ιστοσελίδα της, το οποίο υπόσχεται να ρίξει ακόμη περισσότερο φως στον κόσμο του και τους χαρακτήρες που τον απαρτίζουν.

Εν αρχή, λοιπόν, ήσαν τα τέσσερα shi: ο αέρας, το νερό, η γη και η φωτιά. Όταν όμως η λεπτή ισορροπία ανάμεσα στα στοιχεία της φύσης διαταράχθηκε, ο πλανήτης Mahera διασπάστηκε σε ένα πλήθος ουράνιων σωμάτων, τα λεγόμενα meteora. Οι θρύλοι αναφέρουν ένα ιερό meteora που δεν ανακαλύφθηκε ποτέ διατηρώντας έτσι την αγνότητα του, το οποίο ονομάζεται Lands of Life. Ένας τόπος όπου οι φυλές των ανθρώπων, των Shelks και των Waki μπορούν να συνυπάρξουν, ζώντας ξανά μαζί αρμονικά. Σύμφωνα με τα αρχαία κείμενα, τα πνεύματα των Shiness είναι τα μόνα που γνωρίζουν το μονοπάτι για τα ιερά αυτά χώματα.

Ο Chado είναι ένα χαρισματικό πλάσμα που διαθέτει την ικανότητα να επικοινωνεί με τα shiness. Αναλαμβάνοντας τον ρόλο του, λοιπόν, ξεκινάτε με τον φίλο του Poky, υπό την καθοδήγηση του πνεύματος Terra, ένα ταξίδι με σκοπό την ανακάλυψη της “γης της επαγγελίας”. Κατά την διάρκεια της μετάβασής τους στο meteora Gendys, με σκοπό να ανεφοδιάσουν τις προμήθειες οξυγόνου, το σκάφος τους περνάει πάνω από το meteora Adoryan, όπου και δέχεται το χτύπημα ενός κεραυνού με αποτέλεσμα να συγκρουστεί. To Adoryan είναι ένα εύπορο έθνος χάρη στην ανεπτυγμένη τεχνογνωσία που διαθέτει. Το παλάτι του βασιλιά λειτουργεί σαν ένας τεράστιος αγωγός που τροφοδοτεί την χώρα με μεγάλες πηγές ενέργειας. Η κορυφή του κάστρου πλήττεται σε μόνιμη βάση από κεραυνούς, οπότε σύντομα η Adoryan αποκτά τον άτυπο τίτλο The Lightning Kingdom. Η επεκτατική πολιτική του βασιλιά έχει ως στόχο το γειτονικό meteora Gendys. Μέχρι τώρα έχουν υπάρξει κάποιες λιγοστές συμπλοκές, αλλά η στιγμή που η Adoryan θα στείλει τον πλήρες στόλο της στο Gendys είναι απλώς θέμα χρόνου. Εκεί συναντάτε την πριγκίπισσα Rosalya και τον σύντροφό της Kayenne, οι οποίοι έχοντας επίσης στόχο την εύρεση του meteora Lands of Life, συνεργάζονται με τους Chado και Poky και προστίθενται στους playable χαρακτήρες σας. Την ομάδα των πέντε έρχεται να ολοκληρώσει o μισθοφόρος Askel, ο οποίος ακολουθεί τα βήματα της Rosalya και είναι αποφασισμένος να βρει το άνθος Snow Bloodor για να την θεραπεύσει, όταν η ζωή της πρόκειται να κινδυνέψει από την μόλυνση του dark shi.

Το σύστημα μάχης έχει ξεκάθαρες επιρροές από παιχνίδια ξύλου.

Το σύστημα μάχης έχει ξεκάθαρες επιρροές από παιχνίδια ξύλου.

Η ιστορία του Shiness: The Lightning Kingdom, αν και ενδιαφέρουσα, υποφέρει από σοβαρά προβλήματα στον ρυθμό της πλοκής. Το παιχνίδι κατά την διάρκεια των πρώτων ωρών σας βομβαρδίζει από έναν μεγάλο όγκο πληροφοριών, τις οποίες είναι ιδιαίτερα δύσκολο να παρακολουθήσετε. Από την άλλη πλευρά, είναι ξεκάθαρο πως ορισμένα γεγονότα μετά το πέρας της εισαγωγής προκύπτουν για να επεκτείνουν το κεντρικό σώμα του παιχνιδιού, το οποίο σε διαφορετική περίπτωση θα ήταν υπέρ του δέοντος μικρό για τα δεδομένα των RPG. Επιπρόσθετα, το γεγονός πως δεν υφίστανται αρκετά αφηγηματικά αντικείμενα στο περιβάλλον ή κάποιο codex στο user interface για να ανατρέχετε, ώστε να συλλέγετε δεδομένα για τον κόσμο του παιχνιδιού, τους χαρακτήρες και τα μέχρι τώρα τεκταινόμενα, κάνει την παρακολούθηση της ιστορίας ιδιαίτερα δύσκολη αφήνοντάς σας με αρκετά αναπάντητα ερωτήματα. Ένα συναίσθημα απορίας που ενισχύεται από το γεγονός πως ποτέ δεν μαθαίνετε τα πραγματικά κίνητρα των πνευμάτων Shiness, την στιγμή που γίνεται ξεκάθαρο πως στο παρασκήνιο συμβαίνουν περισσότερα πράγματα από αυτά που πραγματικά γνωρίζετε.

Η αφήγηση πραγματοποιείται μέσω cinematics τα οποία παρέχονται σε μορφή comic και διαλόγων με τους χαρακτήρες που συναντάτε κατά την περιήγησή σας στο περιβάλλον. Μην αναμένετε να εντυπωσιαστείτε από τη συγγραφική δεινότητα των δημιουργών, αλλά λαμβάνοντας υπόψιν πως το παιχνίδι αφηγείται ένα παραμύθι, θεωρώ πως οι διάλογοι βρίσκονται σε ικανοποιητικό επίπεδο. Ωστόσο, δεν λείπουν στιγμές 'που οι υπότιτλοι τρέχουν τόσο γρήγορα μπροστά από τα μάτια σας, σε βαθμό να μην προλαβαίνετε να τους διαβάσετε. Επίσης, ενδέχεται να παρατηρήσετε ορισμένα ψεγάδια που φαίνεται να προέκυψαν στην μετάφραση από την αυθεντική γαλλική εκδοχή στην αγγλική, όπως συντακτικά και ορθογραφικά λάθη που εμφανίζονται σπανίως εδώ και εκεί.

Κατά την διάρκεια της περιπέτειας αντιμετωπίζετε φονικούς σκελετούς.

Κατά την διάρκεια της περιπέτειας αντιμετωπίζετε φονικούς σκελετούς.

Από τα πρώτα λεπτά της ενασχόλησης σας με το Shiness έρχεστε σε επαφή με το ιδιόμορφο σύστημα μάχης του. Αν και το παιχνίδι κατατάσσεται στο είδος των RPG, η μάχη είναι έντονα επηρεασμένη από το fighting. Συγκεκριμένα, όταν πλησιάζετε έναν αντίπαλο, ένα τοίχος φωτός περιβάλει τον χαρακτήρα σας δημιουργώντας μια αρένα, στην οποία πραγματοποιούνται μονομαχίες ένας-εναντίον-ενός. Στο παιχνίδι συναντάτε όλες τις κλασικές κινήσεις και επιθέσεις που υφίστανται στα παιχνίδια ξύλου, όπως μπουνιές, κλωτσιές, άμυνα, αποφυγή και αντεπίθεση. Επιπρόσθετα, οδηγοί εξάσκησης που είτε αποκτάτε από την εξερεύνηση του περιβάλλοντος, είτε αγοράζετε από τους πλανόδιους πωλητές ή σας δίνονται ως έπαθλα μετά την ολοκλήρωση μιας μάχης, εμπλουτίζουν τις επιθέσεις των χαρακτήρων σας με combos. Κάθε combo διαθέτει την δίκη του ξεχωριστή ιδιότητα, οπότε διαβάζοντας το μοτίβο των ενεργειών (η αλλιώς τα patterns) του κάθε εχθρού, επιλέγετε το κατάλληλο ανά περίσταση. Υπάρχουν combos επιθέσεων που σας επιστρέφουν πόντους υγείας ανάλογα με το ποσοστό της ζημιάς που πραγματοποιείτε στον αντίπαλο. Άλλα δημιουργούν για μερικά δευτερόλεπτα μια σφαίρα γύρω από τον χαρακτήρα σας, στη οποία εάν εισέλθει ένας εχθρός δέχεται ζημιά, ενώ παράλληλα επιστρέφει τις απομακρυσμένες επιθέσεις πίσω στον αποστολέα τους.

Πραγματοποιώντας επιτυχημένα χτυπήματα στους αντιπάλους και καταφέρνοντας να αμυνθείτε στις επιθέσεις τους, αναπληρώνετε την μπάρα tension που διαθέτει κάθε χαρακτήρας. Γεμίζοντας τα πέντε από τα τμήματα στα οποία χωρίζεται η tension bar, αποκτάτε την δυνατότητα να εκτελέσετε το υπέρτατο hyper combo του κάθε χαρακτήρα. Με το πάτημα ενός κουμπιού ο χρόνος επιβραδύνεται και στην περίπτωση που καταφέρετε να ολοκληρώσετε με ακρίβεια την αλυσίδα των απαραίτητων κινήσεων, ένα μικρής διάρκειας cinematic εμφανίζεται επί της οθόνης στην φιλοσοφία των x-rays της σειράς Mortal Kombat (στο πολύ πιο soft βέβαια, χωρίς σκηνές που αναπαριστούν χαρακτήρες να πνίγονται σε λουτρά αίματος) που επιβεβαιώνει την επίτευξη του hyper combo. Αξίζει να σημειωθεί πως, καθόλη την διάρκεια μιας μάχης, οι υπόλοιποι ανενεργοί χαρακτήρες υποστηρίζουν τον μαχητή τροφοδοτώντας τον με φίλτρα που αναπληρώνουν τους πόντους υγείας του, ενισχύοντας τη φυσική του άμυνα, την ζημιά των επιθέσεων του κλπ.

Οι φιλήσυχοι κάτοικοι του Gendys.

Οι φιλήσυχοι κάτοικοι του Gendys.

Αρκετά είδη αντίπαλων είναι άτρωτα στις melee επιθέσεις, όπως για παράδειγμα διάφορα οστρακοειδή, τα οποία θωρακίζονται από το σκληρό τους κέλυφος. Σε αυτή την περίπτωση επιστρατεύετε τις ranged shi επιθέσεις σας που αναπαριστούν στο παιχνίδι την μαγεία. Κάθε εχθρός έχει διαφορετική ευαισθησία στην καθεμιά από τις εν λόγω επιθέσεις. Έτσι, θαλάσσιοι τύποι εχθρών έχουν ανοσία στο water shi, ενώ εκτοξεύοντας σε αυτούς plant shi επιθέσεις ζημιώνετε ένα ενισχυμένο ποσοστό των πόντων υγείας τους. Το τοίχος που περικλείει την αρένα χρωματίζεται εναλλάξ μεταξύ των χρωμάτων που αναπαριστούν τα στοιχεία shi. Έτσι, όταν το περίβλημά της πάρει κόκκινο χρώμα αναπληρώνετε μέσω της concentrate κίνησης το mana των fire shi επιθέσεων σας.

Το σύστημα μάχης του Shiness τελικά καταλήγει να είναι το πιο αμφιλεγόμενο στοιχείο του. Στη θεωρία διαθέτει όλα τα φόντα για να είναι εξαιρετικό και, όταν οι περιστάσεις το επιτρέπουν, όντως καταφέρνει να ξεδιπλώσει τις αρετές του. Αν μη τι άλλο, οι ευκαιρίες υπάρχουν για να εκμεταλλευτείτε στον μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες που προσφέρονται μέσα από ορισμένες εκπληκτικές μάχες πολλαπλών φάσεων με αφεντικά, οι οποίες κάνουν την εμφάνισηή τους μέσα στις πρώτες ώρες ενασχόλησης. Παρόλα αυτά, δεν λείπουν οι στιγμές που όχι μόνο τα τεχνικά, αλλά και τα σχεδιαστικά προβλήματα του παιχνιδιού καταντούν την εμπειρία κουραστική ή ακόμη και εκνευριστική. Έτσι λοιπόν, η θέση της κάμερας κατά την διάρκειας μιας μάχης πολλές φορές παίρνει γωνίες λήψης που θέτουν τους χαρακτήρες έξω από το πεδίο της όρασής σας. Από την άλλη πλευρά, ορισμένοι τύποι εχθρών εκτελούν τις επιθέσεις τους τόσο γρήγορα, που είναι αδύνατον να καταφέρετε να τους “διαβάσετε”. Σε άλλες περιπτώσεις ενδέχεται να πραγματοποιήσουν ένα combo που αποτελείται από πέντε ή έξι χτυπήματα, το οποίο δεν δύναται να διακοπεί από την χρήση της αντεπίθεσης, με αποτέλεσμα συχνά να χάνεται σε μόλις λίγα δευτερόλεπτα το 75% των πόντων υγείας σας. Οι δε αρένες είναι δομημένες με τρόπο που ενίοτε παγιδεύουν τον χαρακτήρα σας σε ένα μικρό σημείο του πεδίου μάχης από το οποίο και δεν μπορεί να ξεφύγει. Η σταγόνα όμως που ξεχειλίζει το ποτήρι είναι οι περιπτώσεις που στην αφετηρία μια μάχης κάνετε spawn μέσα σε αντικείμενα, όπως τοίχους και βράχους, ένα πρόβλημα που λύνεται μόνο γυρνώντας πίσω σε προηγούμενο save.

Η ανάπτυξη των χαρακτήρων διαθέτει όλα τα γνωρίσματα που συναντάμε συνήθως σε παιχνίδια ρόλων. Ο πίνακας που υφίσταται στο user interface αναπαριστά τα στατιστικά των μαχητών σας, τα οποία χωρίζονται σε οκτώ διαφορετικούς τύπους. Το strength καθορίζει το ποσοστό της ζημιάς των απλών combo του εκάστοτε χαρακτήρα σας, το engagement την αποτελεσματικότητα των hyper επιθέσεών του, το defence την αντοχή του στα melee χτυπήματα των αντιπάλων, το precision τις πιθανότητες να προκαλέσετε ένα ακριβές χτύπημα (critical hit) επαυξημένης ζημιάς, το magic ενισχύει την αποτελεσματικότητα του shi που εκτοξεύετε στους αντιπάλους, το spirit την αντίσταση στις αντίστοιχες εχθρικές επιθέσεις, το vitality αντιπροσωπεύει τους πόντους υγείας και τέλος τo insight βελτιώνει την ποιότητα των αντικειμένων που κερδίζετε ως έπαθλα από την αίσια έκβαση μιας μάχης. Ο αριθμός των στατιστικών τροποποιείται -πέρα από το level up που πραγματοποιείτε αυτόματα μέσα από τους πόντους εμπειρίας που αποκτάτε από τις μάχες- από αντικείμενα όπως περιδέραια, δαχτυλίδια, γάντια ή υποδήματα. Τα εν λόγω αντικείμενα αποκτώνται μέσα από την εξερεύνηση του περιβάλλοντος ή σας δίνονται ως βραβεία. Επιπρόσθετα, έχετε την δυνατότητα, έναντι ενός μικρού ή μεγάλου χρηματικού αντίτιμου, να τα αγοράζετε από τους μικροπωλητές. Στους μικροπωλητές επίσης ανταλλάζετε τις πρώτες ύλες που συλλέγετε από το κυνήγι άγριων ζώων. Έτσι λοιπόν, τα φτερά ενός πτηνού και οι δαγκάνες ενός κάβουρα μπορούν να ανταλλαχθούν για ένα ζευγάρι παπούτσια.

Ρεμβάζοντας το άπειρο.

Ρεμβάζοντας το άπειρο.

Ένα ενδιαφέρον στοιχείο του παιχνιδιού είναι η επίλυση γρίφων κατά την διάρκεια της περιήγησης σας στα διάφορα meteora. O Poky μπορεί να δρομολογεί χρωματιστές ακτίνες laser σε συνδέσμους που στην συνέχεια ενεργοποιούν κρυστάλλους, ενώ ο Chado τοποθετεί ή εκτοξεύει ογκόλιθους menhir σε σημεία διακόπτες που απελευθερώνουν την πρόσβαση σε ένα νέο μονοπάτι. Αν και αρχικά οι γρίφοι ενδέχεται να σας φανούν απλοϊκοί με τα σημεία αλληλεπίδρασης να βρίσκονται σε αρκετά εμφανή σημεία και τη σειρά των βημάτων που πρέπει να εκτελέσετε αρκετά προφανή, παρόλα αυτά όσο προχωράτε γίνονται αρκετά πιο σύνθετοι. Από ένα σημείο και έπειτα, οι γρίφοι απαιτούν την συνδυαστική χρήση των ξεχωριστών δυνατοτήτων πολλαπλών χαρακτήρων. Έτσι, ανοίγοντας μια καταπακτή με το μαστίγιο του Askel πέφτει ένα βαρέλι με εκρηκτικά, το φιτίλι του οποίου στη συνέχεια ανάβετε με τις ακτίνες laser που ενεργοποιεί ο Poky και στη συνέχεια τo τηλεμεταφέρετε με τον Kayenne σε έναν εύθραυστο τοίχο που σπάει κατά την έκρηξη για να σας ανοίξει την δίοδο προς την επόμενη περιοχή.

Κατά την διάρκεια της εξερεύνησης συχνά συναντάτε το πλάσμα Shiru, τον προστάτη των αναμνήσεων. Ο Shiru αγαπάει τις μνήμες, ακόμη και όταν κάποιες φορές του αφήνουν μια πικρή γεύση. Έτσι, σας παροτρύνει να μοιραστείτε μαζί του μια δική σας ανάμνηση και υπόσχεται να την κρατήσει ασφαλή για πάντα. Με αυτό το έξυπνο εύρημα, λοιπόν, αποθηκεύετε την πρόοδο σας στο παιχνίδι. Όσον αφορά τον σχεδιασμό των meteora, δυστυχώς τις περισσότερες φορές μοιάζει σαν να είναι βγαλμένος από κάποιο παιχνίδι εποχής του PS2. Πράγμα που σημαίνει πως υπάρχουν πολλοί αόρατοι τοίχοι στο περιβάλλον, τους οποίους οι δημιουργοί δεν κάνουν καμία σοβαρή προσπάθεια να καμουφλάρουν, ενώ δεν λείπουν αστείες στιγμές όπου ένας companion σας εμφανίζεται σε δύο σημεία ταυτόχρονα έχοντας ξεμείνει σε μια περιοχή που σχετίζονταν με έναν προηγούμενο διάλογο που προωθούσε την εξέλιξη της κεντρικής ιστορίας. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν ορισμένα dungeons με δαιδαλώδη σχεδιασμό κόντα στη φιλοσοφία των Zelda, ο αριθμός των οποίων όμως μετριέται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Οι πληροφορίες του χάρτη συχνά δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστες οδηγώντας σας σε αδιέξοδο και άσκοπη περιπλάνηση, αντί στον επιθυμητό στόχο. Τα bugs δυστυχώς κάνουν την εμφάνισή τους και κατά την διάρκεια της εξερεύνησης, με τα επίπεδα συχνά να αρχίζουν να εξαφανίζονται κυριολεκτικά μπροστά στα μάτια σας! Περιοχές όπως το οχυρό του Meos, μοιάζουν σαν να μην ολοκλήρωσαν ποτέ το alpha στάδιο της ανάπτυξης τους.

Στους πίνακες ανακοινώσεων που είναι διασκορπισμένοι σε κάθε χάρτη υπάρχουν καρφιτσωμένα σημειώματα που εμπεριέχουν δευτερεύουσες αποστολές, θυμίζοντας τα notice boards του The Witcher 3. Οι δευτερεύουσες αποστολές, αν και είναι λιγοστές σε αριθμό, επιχειρούν να προσδώσουν βάθος στον κόσμο του παιχνιδιού και ενδέχεται ορισμένες φορές να προσφέρουν πολλαπλές προσεγγίσεις δράσης. Έτσι, όταν ο Eymdal, ένας αξιωματικός του στρατού του Adoryan, αναζητά τον κατηγορούμενο για εσχάτη προδοσία λοχία Laukhy που δραπέτευσε βρίσκοντας άσυλο στο Gendys, ζητάει τη βοήθειά σας. Τον δραπέτη τελικά βρίσκετε κάπου στην περιοχή Hall of Giants, όπου και σας δίνεται η δυνατότητα να ακούσετε την πλευρά του και στην συνέχεια, εάν το κρίνετε ηθικά ορθό, μπορείτε αντί να τον δολοφονήσετε, να τον βοηθήσετε να γλιτώσει από τον διώκτη του. Παρόμοιες εναλλακτικές επιλογές σας παρέχονται και κατά την διάρκεια των κεντρικών αποστολών βάσει των οποίων ενδεχομένως να αποφύγετε κάποιες μάχες σε μεμονωμένες περιπτώσεις, αν και το παιχνίδι σε καμία περίπτωση δεν εμπίπτει στην υποκατηγορία των “ομιλητικών” RPG, όπως πχ το πρόσφατο Torment: Tides of Numenera.

Εξερευνώντας το παλάτι του βασιλιά Meos.

Εξερευνώντας το παλάτι του βασιλιά Meos.

Η ομορφιά του Shiness είναι ένα γνώρισμά του που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Μια ομορφιά που δεν προκύπτει βέβαια από τον καθαρά τεχνικό τομέα, αφού δεν υπάρχουν φωτορεαλιστικά γραφικά ή draw distance που να αγγίζει το άπειρο, αλλά από τον ζωηρό κόσμο που μοιάζει με έναν καμβά γεμάτο έντονα χρώματα. Η αισθητική του παιχνιδιού είναι καρτουνίστικη, με εμφανή περιγράμματα γύρω από τα τρισδιάστατα μοντέλα, τα οποία δίνουν την ψευδαίσθηση πως έχουν ζωγραφιστεί στο χέρι. Ορισμένες μόνο από τις τοποθεσίες που μαγνητίζουν την προσοχή είναι το Gendys Plain, ένα υπέροχο, αχανούς έκτασης λιβάδι, το Bloodor Field, μια βραχώδης περιοχή ντυμένη με κατακόκκινες τουλίπες και οι χιονισμένες βουνοκορφές του όρους Shiyawo. Οι διάλογοι δεν έχουν voice acting, γεγονός που μαρτυρά τον χαμηλό προϋπολογισμό του παιχνιδιού, με τις φωνές να ακούγονται μόνο κατά την διάρκεια των cinematics. Ο τόνος της ομιλίας των χαρακτήρων είναι ελαφρά τσιμπημένος προς τα πάνω με τις φωνές τους να διαθέτουν μια χαρακτηριστική μουσικότητα ταιριάζοντας απόλυτα στην anime αισθητική. Ωστόσο, κατά την διάρκεια του gameplay συχνά ένιωθα ενοχλημένος από τις άναρθρες και επαναλαμβανόμενες κραυγούλες ορισμένων χαρακτήρων. Το στοιχείο του ήχου στο οποίο αριστεύει το Shiness είναι το υπέροχο ορχηστικό soundtrack που προσδίδει ένα παραμυθένιο ύφος στην εξερεύνηση των meteora και αποτελείται από μουσικά όργανα όπως κοντραμπάσο, κρουστά και φλάουτο.

Ξεκινώντας το Shiness: The Lightning Kingdom είναι πραγματικά πολύ εύκολο να μαγευτείτε από τον παραμυθένιο, με έντονη προσωπικότητα κόσμο του. Δυστυχώς, όμως, ο αρχικός ενθουσιασμός γρήγορα εξανεμίζεται εξαιτίας ενός πλήθους τεχνικών και σχεδιαστικών προβλημάτων, της ανισόρροπης καμπύλης δυσκολίας και της ιστορίας που τελικά σας αφήνει με περισσότερα ερωτηματικά από απαντήσεις. Θλίβομαι και μόνο σκεπτόμενος το αποτέλεσμα που θα μπορούσε να είχε παραδώσει η Enigami, εάν είχε αφιερώσει λίγο περισσότερο χρόνο στο “γυάλισμα” του παιχνιδιού, αφού είναι ξεκάθαρο ότι στην προκειμένη περίπτωση υπάρχει “καλή μαγιά” ικανή να αποδώσει ποιοτικούς καρπούς. Δυστυχώς, το Shiness είναι είναι ένα ανεπαρκώς ανεπτυγμένο παιχνίδι, το οποίο μπορώ να σας προτείνω μόνο μετά την έλευση τυχόν διορθωτικών updates.

  • Ενδιαφέρων συνδυασμός RPG και fighting
  • Πολύχρωμα γραφικά
  • Mαγευτική μουσική
  • Μερικοί έξυπνοι συνδυαστικοί γρίφοι
  • Η καλοστημένη μάχη με τον βασιλιά Meos
  • Πολλαπλοί τρόποι επίλυσης αποστολών
  • Τεχνικά και σχεδιαστικά προβλήματα που αμαυρώνουν την εμπειρία
  • Κάκιστη κάμερα μάχης
  • Αλλοπρόσαλλη καμπύλη δυσκολίας
  • Ιστορία που δεν εκμεταλλεύεται στο έπακρο τις δυνατότητές της
  • Αόρατοι τοίχοι και χάρτες με συχνά αποπροσανατολιστικές πληροφορίες
  • Ολοκληρωτική απουσία voice acting στους διαλόγους
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 6.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, PC (review)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Enigami
ΕΚΔΟΣΗ:Focus Home Interactive
ΔΙΑΘΕΣΗ:-
ΕΙΔΟΣ:Action RPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.shiness-game.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:18/4/2017
PEGI:12