Ron Gilbert: To Doom έθαψε τα adventure

, Δευτέρα 1 Οκτώβριος 2012 0  

Tα adventure γνώρισαν άνθηση τη δεκαετία του '90, αλλά από τότε η δημοτικότητά τους έχει πέσει δραματικά... Ή μήπως όχι; O μετρ του είδους Ron Gilbert (Maniac Mansion, Monkey Island, Day of the Tentacle) έχει μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα άποψη για το τί συνέβη με τα adventure. Σύμφωνα με τον Gilbert, τα adventure ποτέ δεν έχασαν το κοινό τους, απλά ξεπεράστηκαν σε εμπορικότητα, από τη στιγμή που βγήκε το Doom και έκανε μόδα τα shooters, που ήταν λιγότερo "εγκεφαλικά" και είχαν μεγαλύτερη απήχηση. Πάντως, τον τελευταίο καιρό τα adventure φαίνεται να επιστρέφουν στο προσκήνιο, με τη βοήθεια των ψηφιακών πλατφορμών και του crowdfunding. Ποια η άποψή σας επί του θέματος;

  • Dimokritos

    καλα τα λεει

  • Julian

    Δεν μπορω να πω οτι δεν εχει μια δοση αληθειας. Ισως και μεγαλη δοση. Γενικα ετσι παει το πραγμα, ανακαλυπτεις κατι πιο εμπορικο; Ολοι κανουν αυτο και το παλιο δεν ξεχνιεται μεν, αλλα παραγκωνιζεται καπως.

  • meh

    Απλη και σωστη η λογικη του.

  • Donald

    Εγώ νομίζω πως οι developers παράτησαν τα adventures λόγω εμπορικότητας. Όταν βλέπεις adventures με απαρχαιωμένα γραφικά (ελάχιστες εξαιρέσεις όπως τα Sherlock Holmes που τα γραφικά είναι πολύ όμορφα) λογικό να τραβήξουν λιγότερο κόσμο.

    Γενικά θεωρώ πως θα μπορούσαν να συνυπάρχουν όλα τα είδη gaming μαζί.

  • Amonra

    Syberia!!!! Respect απλά!

  • chaosComing

    πολύ οραιά τα λέει αλλά προσπαθήστε να αναρωτηθείτε πως μπορεί ο μπετατζής να πάρει την δουλειά του ηλεκτρολόγου?

  • Βαγγέλης

    O ηλεκτρολόγος προϋπήρχε όμως, δεν πήρε την δουλειά κάποιου. Ο μπετατζής πήρε όντως την δουλεια του. Λιγότερα εγκεφαλικά παιχνίδια οπως σωστά τέθηκε είναι η μόδα της εποχής. Δεν μπορώ να γνωρίζω κατα πόσο το Doom ευθύνεται για την αλλαγή της αγοράς, αλλα ακούγεται βάσιμο.

  • Baritakis23

    Ακομα παίζω Tales of Monkey Island στο Wii 😛

  • winerooster

    Οσο και να αγαπαω το ειδος, οι adventure devs βγαλανε τα ματια τους με τα χερακια τους. Απο ενα σημειο και μετα εκαναν διαγωνισμο μεταξυ τους για το ποιος θα φτιαξει το πιο δυσχρηστο και στριφνο παιχνιδι.

    Και μιλαω για πραγματα που δεν εχουν να κανουν με κατι δημιουργικο, οπως πχ ενα δυσκολο μεν αλλα εξυπνο γριφο που μπορει να σε παιδεψει μεν, αλλα οταν τον λυσεις νιωθεις την eureka! ευχαριστηση.

    Μιλαω για ανοησιες οπως το pixel-hunting (το εχει παραδεχτει και ο gilbert ως μεγα λαθος) που επρεπε να περασουν καμια εικοσαρια χρονια για να καταλαβουν οτι πρεπει να βαλουν hot spots ή το να μην μπορεις να παρακαμψεις τις διαδρομες απο τη μια περιοχη στην αλλη και βλεπεις τον χαρακτηρα σου να περπαταει για κανα διλεπτο μονο και μονο για να δοκιμασει ενα συνδυασμο αντικειμενου. Εγω εχω ξεκινησει 3 φορες το syberia και το εχω αφησει στη μεση γιαυτο το λογο παρολο που εικαστικα ειναι μαγικο και η πλοκη εχει ενδιαφερον...

  • GOGOS

    Ο μονος λογος που το gaming δεν μπορει να θεωρηθει τεχνη ειναι οτι σκοπος του ειναι το κερδος.. Οτι πουλαει αντιγραφετε και χανετε καθε δημιουργικοτητα..

  • Αντρέας

    Θα συμφωνήσω με τον winerooster. Έχει δίκιο ο Gilbert σε ό,τι δηλώνει, εν μέρει όμως.
    Χαίρομαι για την επιστροφή των καθαρόαιμων adventures (ως κλασικός retromaniac) αλλά φοβάμαι μόνο μήπως το όλο εγχείρημα αποδειχτεί πατάτα ή φούσκα. Οψόμεθα.

    Btw τα σπάει η εικόνα!

  • GOGOS

    winerooster εχεις μεγαλο δικαιο.. Καποιοι γριφοι ειναι υπερβολικα δυσκολοι και δεν εχουν λογικη.. Αυτος ειναι ενας λογος που απομακρυνει τους gamers απο το να ασχοληθουν..

  • Nomus

    Βρισκω την λογικη του Ron Gilbert λανθασμενη περα για περα μιας και προκειται για 2 εκ διαμετρου αντιθετες κατηγοριες παιχνιδιων τα οποια απευθυνονται σε διαφορετικα ειδη ανθρωπων.

    Ο μονος λογος για τον οποιο το Doom και οπιοδηποτε FPS "εκλεψε" παικτες απο τα adventure θα εχει να κανει επειδη τα adventure ως ειδος παιχνιδιου προϋπηρχαν των FPS και ετσι χωρις μετρο συγκρισης οι παικτες δεν ειχαν να διαλεξουν μεταξυ των δυο.

    Δεν ειναι οι παικτες που σταματησαν να τους αρεσουν τα παιχνιδια τυπου adventure αλλα οι εταιρειες που σταματησαν να τα βγαζουν γιατι ειδαν πιο ευκολο κερδος αλλου δημιουργωντας -κατα τον Gilbert- την μοδα των FPS.

    Το βασικο προβλημα (και ισως το μοναδικο) κατ'εμε για τα adventures ως ειδος παιχνιδιου ειναι το γεγονος οτι δεν εχουν replayability και με το διαδικτυο στην διαθεση του καθενος ακομα και το πιο δυσκολο adventure του ειδους γινεται ευκολοτερο και ετσι χανει αυτοματως αυτο το στοιχειο που το εκανε να πουλαει εξ αρχης , την δυσκολια του να λυνεις εναν δυσκολο γριφο απο μονος σου.

  • Alexlol

    Nomus +1.
    Τα λες πολύ καλά. Πού είναι οι εποχές Myst; Και γραφικάρες διέθετε το παιχνίδι για την εποχή του και όχι μόνο αλλά και ιστορία και γρίφους και και και... Απλά ότι μας πουλάνε θα αγοράζουμε. Πουλάνε fps; adventures; strategies; Ε αφού αυτά πουλάνε αυτοί, εμείς τι θα αγοράσουμε; Άλλα; Αφού δεν υπάρχουν... Μόνοι τους παραγκονίζουν κάποια είδη, παιχνιδομηχανές, hardware. Όχι εμείς. Εμείς απλά είμαστε δέκτες.

  • Mπαστουνόβλαχος (κατά κόσμον Pitsos)

    Αυτο που γραφτηκε παραπανω για την παραλογη και ανοητη δυσκολια εχει τρομερη βαση. Τι να το κανεις να παιζεις ενα παιχνιδι με γριφους, αμα ειναι τοσο παραλογοι και μονο αυτος που τους εφτιαξε μπορει να τους βρει; Τρανο παραδειγμα το Γκαμπριελ Ναϊτ, στο οποιο επρεπε να διαβασεις το φλυτζανι ή να πας σε καμια χαρτοριχτρα για να σου βρει την λυση.
    Οι γριφοι πρεπει να ειναι λογικοι και να λυνονται και οχι να ειναι η καθε σαχλαμαρα που σκεπτηκε ο καθε προγραμματιστης. Οποτε μηπως πρεπει να σκεπτουν μηπως αυτοι οι ιδοι διωξανε τον κοσμο απο αυτα τα παιχνιδια;

  • kilia

    Ολες οι γνωμες μεχρι τωρα ειναι σωστες αλλα υπαρχει ακομα ενας παραγοντας που κανεις δεν ανεφερε και αυτος ειναι η δυσκολια γαι να φτιαξει καποιος ενα adventure game σε αντιθεση με τα fps που και ο τελευταιος game designer μπορει να φτιαξει.