alt text

Μετά από τα σαβουριάσματα στα βουνά και τις κοιλάδες του Yamatai στο τρίγωνο του διαβόλου, η Lara Croft ξεκινάει μια νέα περιπέτεια στην οποία δεν είναι θύμα. Επιτέλους, στο Rise of the Tomb Raider η Lara γίνεται η θρυλική τυμβωρύχος που όλοι αγαπάμε και έρχεται να τα κάνει όλα μπάχαλο σε αρχαίες πολιτείες και τάφους.

Στο Rise of the Tomb Raider λοιπόν η Lara προσπαθεί να καταλάβει και να αποδείξει αυτά που είδε στο Yamatai και έναν χρόνο μετά την περιπέτειά της εκεί, έχει αρχίσει να βρίσκει την άκρη. Απ’ ότι φαίνεται, ο πατέρας της ήταν πολύ κοντά στην ανακάλυψη ενός αρχαίου αντικειμένου που μπορεί να χαρίσει αιώνια ζωή στην ανθρωπότητα και βρίσκεται στην κρυφή πόλη του Kitesh στη Σιβηρία. Όμως ο θάνατός του κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες πριν πολλά χρόνια και η εμπλοκή μιας μυστικής οργάνωσης με το όνομα Trinity, μπλέκουν το κουβάρι του μυστηρίου αρκετά. Αποφασισμένη να ανακαλύψει τί ακριβώς συμβαίνει, η Lara, φορτωμένη και με το το βαρύ όνομα των Croft, ξεκινά το ταξίδι της πρώτα στις ερήμους της Συρίας και μετά στην παγωμένη Σιβηρία. Ένα ταξίδι στο οποίο ανακαλύπτει τους πραγματικούς λόγους που ο πατέρας της έψαχνε κάτι που πολλοί θα ήθελαν στα χέρια τους, την προδοσία από κοντινά της πρόσωπα αλλά και την μεταμόρφωσή της στην badass ηρωίδα που γνωρίζουμε.

Το πρόβλημα της ιστορίας και ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα του παιχνιδιού είναι οι χαρακτήρες. Οι περισσότεροι έχουν ξεκάθαρες προθέσεις εξαρχής και ακολουθούν το μοτίβο τους χωρίς καμία αλλαγή. Οι κακοί παραμένουν κακοί παρά τις λεπτομέρειες για το ήθος τους και τα διλήμματά τους και τους προσωπικούς λόγους που κρύβονται πίσω από τις πράξεις τους. Η δε Lara είναι υπερβολικά σοβαρή. Ναι έχει μερικές έκρηξεις θυμού, θαυμάζει τις απίστευτα όμορφες τοποθεσίες και τα μεγαλειώδη χαλάσματα και το δράμα είναι αρκετά καλό λόγω του ταλέντου της Camilla Luddington που δανείζει τη φωνή της στην ηρωίδα. Όμως οι άνθρωποι πολλές φορές διακωμοδούν την κακή κατάσταση στην οποία βρίσκονται, κάνοντας που και που ένα αστειάκι, έστω και αν αυτό είναι καθαρά αυτοσαρκασμός. Η Lara εδώ είναι η “κυρία τα παίρνω όλα σοβαρά”, χάνοντας ένα μεγάλο κομμάτι από την ανθρωπιά της. Ακόμα και οι “πλαστικές” Lara της τριλογίας Anniversary, Legend και Underworld είχαν πιο ανθρώπινη υπόσταση, αφού είχαν μεγαλύτερη γκάμα συναισθημάτων. Ταυτόχρονα, οι επίπεδοι χαρακτήρες, κάνουν τις σημαντικές ανατροπές της ιστορίας να μην είναι τόσο σημαντικές, όσο ο ίδιος ο προορισμός, που είναι κρίμα.

Σοκ και δέος σε τοποθεσίες όπως αυτή.

Σοκ και δέος σε τοποθεσίες όπως αυτή.

Ευτυχώς το Rise of the Tomb Raider δίνει ρέστα στο gameplay. Παρότι είναι καθαρά γραμμικό όσον αφορά την εξέλιξη της ιστορίας, οι περιοχές είναι πιο μεγάλες και πιο πλούσιες σε μυστικά και πράγματα για να βρείτε σε σχέση με το προηγούμενο παιχνίδι. Εκτός από τα φυσικά συστατικά που χρειάζεται να βρείτε για να φτιάχνετε τα βέλη του τόξου σας, τα ιατρικά σας και τα εξαρτήματα για την αναβάθμιση των όπλων σας, πλέον βρίσκετε μικρές ποσότητες χρυσών αρχαίων νομισμάτων που χρησιμοποιείτε σε μαύρες αγορές για διάφορα καλούδια όπως στόχαστρα laser, εργαλεία για γρηγορότερο crafting και άλλα όμορφα πράγματα. Μιλώντας για crafting, μπορείτε να φτιάχνετε βέλη φωτιάς, βέλη-βόμβες και βέλη που εξαπολύουν ένα σύννεφο δηλητηρίου. Μπορείτε επίσης να φτιάχνετε βόμβες μολότοφ από μπουκάλια που βρίσκετε, βόμβες θραυσμάτων από ντενεκεδάκια και βόμβες καπνού. Τα πάντα είναι στην διάθεσή σας ώστε να καταστρώνετε τις στρατηγικές ανάλογα με το τί προσφέρεται στο περιβάλλον.

Ο μηχανισμός των μαχών είναι σχεδόν ίδιος, με ορισμένες βελτιώσεις. Υπάρχουν περισσότερα στοιχεία stealth και η Lara πλέον μπορεί να εξουδετερώνει εχθρούς σιωπηλά, και σε μάχες σώμα με σώμα χρησιμοποιώντας τα τσεκούρια αναρρίχησης ή αργότερα το combat knife. To survival instict σας επιτρέπει να βλέπετε ποιοι από τους εχθρούς παρακολουθούνται από τους συντρόφους τους, έτσι ώστε να καταστρώνετε τις στρατηγικές που εσείς θεωρείτε καλύτερες είτε για stealth, είτε να φουλ επίθεση και να τα κάνετε όλα ρημαδιό. Τα experience points που παίρνετε από τις μάχες και τις ανακαλύψεις σας, μπορείτε να τα εξαργυρώνετε σε νέες δυνατότητες σε τρείς κατηγορίες: survivor, brawler και hunter, με 17 skills το καθένα. Επίσης έχετε και νέα εργαλεία, όπως lockpicks για να ανοίγετε κλειδωμένα σεντούκια και ντουλάπια, climbing axes που είναι ίδια με τα κανονικά τσεκούρια αλλά διαθέτουν σκοινί για να ανεβαίνετε σε πλατφόρμες που δεν μπορούσατε να αποκτήσετε πρόσβαση προηγουμένως. Επίσης, αργότερα στο παιχνίδι αποκτάτε ειδικού τύπου βέλη που σας επιτρέπουν να σκαρφαλώνετε πάνω τους σε ειδικούς τοίχους με μαλακές επιφάνειες.

Πείτε τα εσείς... Εξάλλου δεν θα έχετε λαρύγγι σε λίγο.

Πείτε τα εσείς... Εξάλλου δεν θα έχετε λαρύγγι σε λίγο.

Το πιο ενδιαφέρον βέβαια βρίσκεται εκτός του “κυρίως πιάτου”. Η εξερεύνηση των προαιρετικών τύμβων αποτελεί ένα από τα κορυφαία στοιχεία του Rise of the Tomb Raider, με τους πιο καλοστημένους γρίφους και τις πιο ωραίες σκηνές platforming. Στο τέλος κάθε τέτοιου τύμβου, βρίσκεται ένα βιβλίο που διδάσκει στη Lara μια νέα δυνατότητα η οποία είναι χρήσιμη αργότερα. Για παράδειγμα, σε έναν τέτοιο τύμβο ανακαλύπτετε πώς χρησιμοποιείτε το “υγρό πυρ” του Βυζαντίου για να κάνετε ακόμα πιο δυνατά πύρινα βέλη και βόμβες μολότοφ, που όχι μόνο ανάβουν φωτιά στους εχθρούς αλλά μπορούν να τους καίνε ακόμα και μέσα από πανοπλίες.

Αφού ολοκληρώσετε την ιστορία, μπορείτε να παίζετε σχεδόν όλα τα μέρη του παιχνιδιού στο expedition mode. Εδώ αλλάζετε τους κανόνες του παιχνιδιού αγοράζοντας κάρτες σε booster packs. Οι κάρτες περιέχουν κάποιες δυνατότητες που βοηθάνε ή δίνουν μεγαλύτερες προκλήσεις. Συνήθως έχουν να κάνουν με διάφορα στατιστικά όπως η φθορά που κάνετε στους εχθρούς σας ή η ταχύτητα που κάνει reload κάποιο όπλο σας. Μέχρι και Lara με μεγάλο κεφάλι υπάρχει, έτσι για το αστείο της υπόθεσης. Αυτά τα booster packs τα αγοράζετε είτε με credits που παίρνετε κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, είτε με κανονικά χρήματα μέσω microtransactions. Αντί λοιπόν για το κλασικό multiplayer, πλέον μπορείτε να φτιάχνετε τα δικά σας challenges στην επιλογή remnant resistance, χρησιμοποιώντας τις κάρτες για να αλλάζετε τους κανόνες και να προκαλείτε φίλους ή να υπάρχει έμμεσος ανταγωνισμός για το καλύτερο σκορ στα διάφορα score attacks.

Όλοι αυτό αναρωτιώμαστε. Για την ώρα σκάσε και σκαρφάλωνε.

Όλοι αυτό αναρωτιώμαστε. Για την ώρα σκάσε και σκαρφάλωνε.

Τα γραφικά του Rise of the Tomb Raider είναι κάτι παραπάνω από όμορφα. Οι τοποθεσίες είναι μεγαλύτερες σε μέγεθος απ’ ότι στο προηγούμενο Tomb Raider και σε πολλά σημεία έχετε εκπληκτική θέα. Οι διάφορες αρχαίες τοποθεσίες προκαλούν δέος, αφού το όλο art direction δίνει ρέστα στο να κάνει τις ξεχασμένες πόλεις, τα χαλάσματα και τους τάφους να δείχνουν παλιοί, εγκαταλειμμένοι και μυστήριοι. Η Lara και οι κύριοι χαρακτήρες έχουν υποδειγματικό animation στις εκφράσεις τους, αν και έχετε την ευκαιρία να χαζεύετε τη δουλειά που έχει γίνει μόνο στις cutscenes. Η Lara κινείται με περισσότερη φυσικότητα, άσχετα αν κάποια από τα ακροβατικά της είναι εντελώς αφύσικα. Το frame rate την περισσότερη ώρα είναι σταθερό στα 30fps την περισσότερη ώρα. Η οπτική απόλαυση συμπληρώνεται από τον ηχητικό τομέα, με καλή μουσική επένδυση που είναι πολύ πιο χαρακτηριστική σε σχέση με το προηγούμενο παιχνίδι. Οι ηθοποιοί δίνουν αρκετά δυνατές ερμηνείες, με τη Lara για άλλη μια φορά να ξεχωρίζει από τους άλλους χαρακτήρες. Παρά το προαναφερθέν θέμα μου με τη σκιαγράφηση των χαρακτήρων κατά την εξέλιξη του παιχνιδιού, υπάρχουν μερικά μικρά πράγματα που οι ηθοποιοί κάνουν πολύ καλά, όπως πχ οι συζητήσεις των εχθρών όταν κρύβεστε, τα κασετοφωνάκια με τις σημειώσεις των κακών και οι περγαμηνές που βρίσκετε κατά την διάρκεια της περιπέτειας.

Το Rise of the Tomb Raider είναι αυτό που περιμέναμε, ένα παιχνίδι που βελτιώνει τους μηχανισμούς του προκατόχου του, τους διανθίζει με νέα στοιχεία και προσφέρει μια ακόμα πιο πλούσια εμπειρία. Απαραίτητο για όλους τους φαν των action adventure.

  • Εντυπωσιακά γραφικά και ήχος
  • Μεγαλύτερες τοποθεσίες με περισσότερα μυστικά
  • Βελτιωμένο σύστημα μάχης, επιστροφή του συστήματος αναβάθμισης χαρακτήρα και εξοπλισμού
  • Οι προαιρετικοί τύμβοι είναι πραγματική απόλαυση
  • Καλύτερο stealth και melee επιθέσεις
  • Επίπεδοι χαρακτήρες
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:Xbox One (review), PS4, Xbox 360, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Crystal Dynamics
ΕΚΔΟΣΗ:Square Enix
ΔΙΑΘΕΣΗ:CD Media
ΕΙΔΟΣ:Action Adventure
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.tombraider.com/landing/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:13/11/2015 (Xbox One, Xbox 360), 28/1/2016 (PC), Φθινόπωρο 2016 (PS4)
PEGI:18