Αντιμέτωπος με τους θρύλους του League of Legends

, Πέμπτη 25 Αύγουστος 2011 0  

Μόνο να φανταστώ μπορώ τον αριθμό των σπασμένων πληκτρολογίων, αλαφιασμένων μανάδων που τρέχουν για παρηγοριά και πατεράδων που κλειδώνουν τα router, από τα ξεσπάσματα οργής, νέων και μη, που προκλήθηκαν απ'το φαινόμενο που ακούει στο όνομα Dota... Όχι πως δεν προσέφερε, και συνεχίζει να προσφέρει, ευχάριστες στιγμές αυτό και τα ξαδερφάκια του. Ο συγγενής του Dota όμως, που θα μας απασχολήσει σήμερα, είναι η Λεγεώνα των Θρύλων, ή αλλιώς, League of Legends.

Με 15 εκατομμύρια εγγεγραμμένους χρήστες, και 1 εκατομμύριο συνδεδεμένους καθημερινά, αδιαμφισβήτητα κάτι τρέχει με το πρωτότοκο της Riot Games. Μπήκα, λοιπόν, κι εγώ στο χορό, και με εντολή του Termi, θα σας βασανίσω με τις εντυπώσεις μου. Δεν θεωρώ σκόπιμο να αναλύσω το τι εστί Dota ή moba (multiplayer online battle arena) γενικότερα, αν όμως ζητηθεί κάτι θα κάνουμε για τους αμύητους. Καθίστε αναπαυτικά, διαλέξτε ανάμεσα στα ξόρκια, τσεκούρια, σπαθιά, τόξα και άλλα τιμαλφή, που ως σωστοί gamers κρύβετε στα υπόγεια σας, και βουτήξτε μαζί μου!

Έχοντας αρκετές παρτίδες Dota στην πλάτη μου, προσωπικά είχα χορτάσει από το συγκεκριμένο είδος παιχνιδιού, μέχρι που με παρέσυρε ένα φιλαράκι να δοκιμάσω το LoL. Επιφυλακτικός, γαρ, υπέκυψα γρήγορα στις πιέσεις του στην είδηση ό,τι το LoL είναι f2p. “Πάει καλά”, είπα, “αλλά στα φου-του-που μμο-για και φπσ-ια όποιος δεν πληρώνει δεν μπαίνει στο club με τους μεγάλους”. Ουδέν πρόβλημα! Η απάντηση της Riot στο άρμεγμα, είναι η διάθεση ολόκληρου του περιεχομένου του LoL για το in-game συνάλλαγμα που συλλέγουμε... παίζοντας! Ενώ για όσους επιθυμούν να ξεκλειδώσουν αμέσως τους ήρωες, ή ν'ανεβάσουν την εμπειρία του summoner τους ταχύτερα, υπάρχει και σύστημα microtransactions.

Alistar βοδουνάρ μην την βλέπεις έτσι χαριτωμένη την Annie, θα σε κάνει... μπριζολίτσα!

Αφού, λοιπόν, ολοκλήρωσα τη διαδικασία δημιουργίας λογαριασμού και εγκατάστασης βρέθηκα στο lobby του παιχνιδιού. Από εκεί μπορούμε να διαβάσουμε λεπτομέρειες για τους ήρωες του παιχνιδιού (90 τον αριθμό τη στιγμή που γράφεται το άρθρο), την ιστορία του LoL, να χρησιμοποιήσουμε το σύστημα μικροσυναλλαγών, να επεξεργαστούμε τον summoner μας και φυσικά... να βουτήξουμε στη δράση.

Πέρασα γρήγορα γρήγορα τα αναλυτικά μεν, βαρετά για του λόγου μου δε, tutorial και βούτηξα σε παιχνίδι ενάντια σε bots για να εξοικειωθώ με το περιβάλλον του τίτλου. Με την πρώτη ματιά τα γραφικά του LoL, που θυμίζουν έντονα αυτά του Warcraft 3 Dota, μου άφησαν πολύ θετικές εντυπώσεις. Τα animations είναι αρκούντως λεπτομερή και τα χρώματα φωτεινά και ζωηρά, ενώ αφήνουν ευχάριστη αίσθηση στο μάτι. Το παιχνίδι είναι ιδιαίτερα ελαφρύ αφού δεν ζόρισε το σαραβαλάκι μου, οπότε θα μπορούν αν ασχοληθούν μαζί του και όσοι έχουν παλιότερα συστήματα. Όλα αυτά συνοδεύονται από αντίστοιχου βεληνεκούς ηχητικά εφέ, με τα speech των ηρώων να ξεχωρίζουν για την ποιότητα τους.

Συνηθισμένος από το Dota, δεν παιδεύτηκα να μάθω το interface, το οποίο, όπως θα περίμενε κανείς, είναι προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις του παιχνιδιού, πολύ πιο εύχρηστο και ευκολότερο στην πρόσβαση. Όλα βρίσκονται εκεί που πρέπει. Αντί για 3475638475 καταστήματα έχουμε ένα, στο οποίο “ψωνίζουμε” αντικείμενα για τον ήρωα μας, με υπομενού ανάλογα με την κατηγορία αντικειμένου που μας ενδιαφέρει (damage, life leach, defense κλπ.). Στο mini-map απεικονίζονται οι συμμάχοί μας με ευδιάκριτα στρογγυλά πορτραίτα, όπως και αυτά των αντιπάλων μας όταν βρίσκονται εντός οπτικού πεδίου. Τέλος το lag ακόμα και για ελληνικά δεδομένα ήταν ελάχιστο και δεν ένιωσα να με εμποδίζει στο παραμικρό στην καταδίωξη των αντιπάλων μου.

Μετά τις αψιμαχίες με τα bots, τα οποία έχουνε δυο επίπεδα δυσκολίας beginner και intermediate, είπα να ασχοληθώ λίγο με τον summoner μου. Ο summoner είναι η ψηφιακή μας ενσάρκωση στο παιχνίδι. Μπορεί να ανεβεί σε επίπεδα, κερδίζοντας experience από τα ματς που παίζουμε με μέγιστο το 30, και έχει δικό του skill tree για να φέρουμε το παιχνίδι περισσότερο στα μέτρα μας. Υπάρχει και ένα σύστημα με ρούνους τους οποίους αγοράζουμε, και πάλι, με πόντους του παιχνιδιού για ν' ανεβάσουμε τα στατιστικά των ηρώων μας. Μια ευπρόσδεκτη πινελιά βάθους για τους μερακλήδες, ενώ δεν θα παιδέψει όσους δεν θέλουν να αφιερώσουν έξτρα χρόνο.

Η Ashe είναι ψυχρότερη απ' ότι φαίνεται.

Καθώς αναφέρθηκα στους ήρωες, να σας πω ότι από το σορό των 90 ξεχώρισα την Ashe, παρόμοια, για να μη πω ολόιδια, με μια παλιά αγαπημένη του Dota, την Traxex. Αφού μάζεψα μερικούς πόντους την ξεκλείδωσα, ενώ όποτε κάποιος συμπαίκτης προλάβαινε να την διαλέξει πριν από μένα στη διάθεση μας βρίσκονται κάθε βδομάδα 10 ήρωες για free παιχνίδι που καλύπτουν όλη την γκάμα, από melee, μέχρι ranged caster.

Αυτή τη στιγμή στο LoL προσφέρεται ένα mode, με σκοπό την κατάλυση της αντίπαλης βάσης και γνωστό από το Dota, σε δυο διαφορετικούς χάρτες. Έναν για παιχνίδι 5v5 και έναν για 3v3. Αν και ο 5v5 είναι ο δημοφιλέστερος, προσωπικά διασκέδασα με τον 3v3 περισσότερο, αφού, λόγω του μικρού μεγέθους του, οι μάχες με τους αντιπάλους δίνουν και παίρνουν, αλλά φυσικά δεν έχουν τις επικές διαστάσεις αυτών του 5vs5, με 10 θεριά να συναντιόνται στη μέση του χάρτη και πίσω τους να μένει ένας κρατήρας, στάχτη και μπούρμπερι! Τέλος, η Riot πρόσφατα ανακοίνωσε ένα καινούργιο mode για το παιχνίδι, με το όνομα Dominion, όπου στόχος είναι η κατάκτηση και στη συνέχεια υπεράσπιση στρατηγικών σημείων (τρόπο τινά όπως στο Warhammer 40k). Το Damnation βρίσκεται σε δοκιμαστική φάση και αναμένεται να βγει λίαν συντόμως.

Και φτάνω στο φλέγον ζήτημα για τέτοιους τίτλους. Την ισορροπία μεταξύ των ηρώων. Στο Dota, αν και έχει πέσει αρκετή δουλειά, υπήρχαν ήρωες με αποκλειστική λειτουργία το κλείδωμα των αντιπάλων ηρώων. Με συνέπεια όποια ομάδα προλάβαινε να διαλέξει τους συγκεκριμένους ήρωες να έχει το πάνω χέρι, ενώ παράλληλα το gameplay ήταν κάπως πιο αργό και στυφό. Στο League of Legends, το να κάνεις κάποιο kill με τον ήρωα απαιτεί καλύτερο στρατηγικό σχεδιασμό και πιο προσεκτική προσέγγιση, το παιχνίδι στο σύνολο του κυλάει ομαλότερα, ενώ μόλις οι ήρωες φτάσουν στο έκτο επίπεδο ο ρυθμός ανεβαίνει κατακόρυφα, με τα gangs να δίνουν και να πέρνουν.

Φυσικά δεν λείπουν οι αντιήρωες και ισχύει η λογική πέτρα-ψαλίδι-χαρτί, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ένας ήρωας καταχεριάζει τους πάντες. Μεγάλο ρόλο παίζει η σύσταση των ομάδων και η συνεργασία μεταξύ των παιχτών. Σημειωτέον, η επιλογή ηρώων γίνεται χωρίς να γνωρίζουμε τη σύσταση της αντίπαλης ομάδας, με συνέπεια να υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία στα παιχνίδια και να είναι, γενικώς, απρόβλεπτα. Σε τελική ανάλυση έμεινα απόλυτα ικανοποιημένος με την ισορροπία στο LoL, κι ας γκρινιάζει όλο το internet ότι ο τάδε και ο δείνα ήρωας είναι “τούμπανο”.

Tonight we dine in... LoL!

Όλα αυτά, φυσικά, δεν θα είχαν λόγο ύπαρξης χωρίς την κοινότητα του παιχνιδιού. Δεν λείπουν οι γκρίνιες, οι εκάστοτε ενοχλητικοί και υπερόπτες, ενώ πέτυχα και κάποιους με... κακή ανατροφή. Η συνολική εικόνα που εισέπραξα, είναι θετική και τολμώ να πω πως επικρατεί ωριμότητα χωρίς πολλά ευτράπελα. Επιτέλους, σκέφτηκα, γλίτωσα από τα ηλίθια mods του Dota και τον παραλογισμό που ακολουθούσε μερικά, για να μη πω τα περισσότερα, custom παιχνίδια. Η αναζήτηση παιχνιδιών γίνεται γρήγορα, και πάντα αντιμετωπίζουμε παίχτες ίδιου level πάνω κάτω με το δικό μας, κάτι που εγγυάται την ομαλή ενσωμάτωση καινούργιων παιχτών στο LoL, αφού θα βρεθούν αντιμέτωποι με παίχτες ίδιου βεληνεκούς. Επίσης, πολύ σπάνια συνάντησα leavers ή rage-quits, κάτι που, ακόμα κι αν έχανε η ομάδα μου, το εκτιμώ και δεν χαλάει το παιχνίδι.

Εν κατακλείδι, θεωρώ το League of Legends ένα από τα πιο ολοκληρωμένα moba αυτή τη στιγμή. Το Dota έχει τα χρονάκια του, ενώ το Heroes of Newerth, ως κοντινός ανταγωνιστής απλά το έχει αντιγράψει με καινούργια εμφάνιση. Θεωρώ πως το LoL έχει πολλά ψωμιά να φάει ακόμα (ελπίζω όχι και να κλείσει σπίτια), ενώ η Riot πρόσφατα ενέπλεξε την κοινότητα, με την εξέλιξη μιας μάχης να καθορίζει την συνέχεια της ιστορίας του κόσμου του τίτλου. Ελπίζω να μη σταματήσει εκεί και να δούμε κι' άλλες τέτοιες προσπάθειες ,τόσο από την ίδια, όσο και από άλλες εταιρείες! Το μόνο σίγουρο είναι πως το LoL με κέρδισε και θα κρατήσει καιρό ακόμα. Φυσικά περιμένουμε εναγωνίως και το Dota 2 της τιτανοτεράστιας Valve και την υλοποίηση της Blizzard για το Starcraft 2. Στο μεταξύ, ρίξτε μια ματιά στο LoL, αξίζει.

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Riot Games
Ανάπτυξη: Riot Games
Διάθεση: Downloadable f2p
Είδος: Action RTS
Παίκτες: Multiplayer
Επίσημο Site: http://eune.leagueoflegends.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 2009
PEGI: 12