alt text

Η γέννηση ενός φαινομένου σαν το PlayerUnknown’s Battlegrounds είναι σπάνιο γεγονός. Νομίζω είχαμε να δούμε αντίστοιχο χαμό από την εποχή που “η” DotA ήταν το ντε φάκτο παιχνίδι στα LAN-άδικα. Από αυτήν την άποψη, λοιπόν, είμαστε τυχεροί. Από την άλλη, είναι και ελαφρώς παράξενο. Ποια είναι η μαγεία αυτού αυτού του παιχνιδιού που μαγνητίζει τους PC gamers; Και επίσης, έχει μεταφερθεί αυτούσια στο Xbox One;

Η ιδέα του Battlegrounds, δηλαδή το battle royale, είναι σχετικά απλή και για την ακρίβεια υπήρχε ήδη. Το παιχνίδι τοποθετεί 100 παίκτες σε έναν αχανή χάρτη και τους βάζει σε μια PvP διαδικασία μέχρι να μείνει μόνο ένας, ο τελικός νικητής. Πρόκειται δηλαδή για ένα εκτενέστερο last man standing με κανόνες και gameplay φτιαγμένους αποκλειστικά γι’αυτό. Αυτό που διαφοροποιεί το παιχνίδι από ένα απλό multiplayer mode είναι η τεράστια έκταση του χάρτη και σε συνδυασμό με τη -σχετική- ελευθερία κινήσεων το κάνει περισσότερο ένα παιχνίδι stealth και τακτικής παρά ένα κοινό FPS. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει τιμωρία για εκτεταμένο camping. Ούτε είναι αναγκαστική η χρήση όπλου. Το spawn στον χάρτη μπορεί ως κάποιο επίπεδο να καθοριστεί από τον παίκτη. Ναι, πρόκειται για ένα αρκετά διαφορετικό από τα συνηθισμένα σετ κανόνων που δίνει στο Battlegrounds έναν μοναδικό χαρακτήρα.

Φτάνετε στο νησί μέσα σε ένα αεροπλάνο, το οποίο σε κάθε ματς ακολουθεί διαφορετική πορεία. Πέφτετε από το αεροπλάνο στο νησί όποια στιγμή θέλετε και με τη βοήθεια του αλεξίπτωτου καθορίζετε το σημείο που θα προσγειωθείτε. Εδώ, να σημειώσω πως μιλάμε για έναν χάρτη μόνο, αφού στην (early access) έκδοση του Xbox One δεν έχει προστεθεί ο δεύτερος χάρτης που υπάρχει ήδη στην έκδοση του PC. Αρχικά είστε άοπλοι και απροστάτευτοι, πρέπει να βρείτε τα πρώτα αντικείμενα, πανοπλίες, γάζες, χειροβομβίδες, όπλα, ότι υπάρχει. Αυτά είναι διάσπαρτα και τυχαίως κατανεμημένα στον κόσμο, συνήθως μέσα σε σπίτια. Αφού γίνει η πρώτη επιδρομή ξεκινάει το άγχος. Και αν είναι κι άλλος παίκτης στο δίπλα σπίτι; Μήπως φαίνεστε από το παράθυρο; Κλείσατε την πόρτα για να την ακούσετε αν ανοίξει;

Τα μικρά δάση στην ύπαιθρο προσφέρονται για πρόχειρη κάλυψη.

Τα μικρά δάση στην ύπαιθρο προσφέρονται για πρόχειρη κάλυψη.

Ναι, ένα από τα σπουδαιότερα στοιχεία του Battlegrounds είναι πως αποτελεί ένα ξεκάθαρα οπτικοακουστικό παιχνίδι. Όχι ως προς τον τεχνικό τομέα (για την ακρίβεια, η έκδοση του Xbox One προς το παρόν φλερτάρει περισσότερο με την ασχήμια), αλλά ως προς την ιδιοσυγκρασία του που απαιτεί από τον παίκτη αφοσίωση. Τα γρήγορα βήματα προδίδουν, το ίδιο και οι πόρτες που ανοιγοκλείνουν. Η ανέμελη κίνηση σε ανοιχτούς χώρους δίνει τρομερές ευκαιρίες στους campers να τελειώνουν με την υπόθεσή σας. Ένα σταματημένο αμάξι που έχει ακόμα τα φώτα αναμμένα σημαίνει πως είχε και οδηγό πολύ πρόσφατα ο οποίος είναι μάλλον τριγύρω. Πολλές μικρές λεπτομέρειες, ιδιαίτερα προσεγμένες δίνουν στο παιχνίδι έναν αέρα προχωρημένου τίτλου. Και πράγματι, οι πρώτες ώρες στο Battlegrounds είναι δύσκολες, η λογική του θέλει τον χρόνο της για να γίνει αντιληπτή και να έρθει μετά με τη σειρά της η διασκέδαση.

Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει πως συγχωρούνται όλες οι αδυναμίες του έτσι απλά, δίχως δισταγμό. Δεν θέλω να αναφερθώ πάρα πολύ για τον τεχνικό τομέα, άλλωστε η έκδοση του Xbox One είναι εμφανέστατα ημιτελής. Πάντως έχει υπάρξει σημαντική πρόοδος στο θέμα των καρέ, καθώς από την ασυγχώρητη αρχική κατάσταση το παιχνίδι πλέον τρέχει σχετικά ομαλά. Bugs και glitches υπάρχουν εν αφθονία και τα γραφικά δεν είναι ιδιαίτερα όμορφα εδώ που τα λέμε. Περισσότερη όμως ανάλυση γι αυτό όταν κυκλοφορήσει κανονικά. Περίεργος είναι και ο χειρισμός. Αμφισβητούνται κάποιες πάγιες “συμβάσεις”, όπως πχ το ζουμ με όπλο που απαιτεί (τουλάχιστον μέχρι την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές) διπλό πάτημα του LT ή το lean του χαρακτήρα που συμβαίνει μόνο όσο συμβαίνει αυτό το ζουμ. Από την άλλη, το παιχνίδι δεν έχει βοηθήματα τύπου aim assist ή auto lock και διατηρεί τη hardcore κληρονομιά του ArmA και του DayZ.

Έχει τις στιγμές του αλλά σπάνια το λες όμορφο.

Έχει τις στιγμές του αλλά σπάνια το λες όμορφο.

Παρόλα αυτά όμως, ακόμα και σε αυτή την early access έκδοση, το Battlegrounds καταφέρνει διάνα αυτό που το έκανε σε πρώτη φάση διάσημο στο PC: είναι ιδιαίτερα εθιστικό. Οι λεπτομέρειες που έγραψα παραπάνω όπως και οι πολύ σωστοί χρονισμοί στον περιορισμό του χάρτη λειτουργούν άψογα. Η λογική εδώ θέλει την επιβολή ορίων στην περιοχή του χάρτη όπου μπορούν να κινούνται οι παίκτες ώστε να μη χάνονται στην απέραντη έκτασή του, όρια που μικραίνουν ανάλογα με τον αριθμό των παικτών. Αυτό άλλοτε λειτουργεί άψογα, σαν ένα κρεσέντο προσοχής και τακτικής και άλλοτε δεν οδηγεί πουθενά αφού συνήθως η σύγκλιση των παικτών σε μια μικρότερη περιοχή επιφέρει αναπάντεχα και το θάνατό σας. Και αυτός πάντα είναι άδοξος, αφού το Battlegrounds είναι της λογικής “ο νικητής τα παίρνει όλα”.

Aν και το PlayerUnknown’s Battlegrounds μόλις τώρα κάνει τα πρώτα βήματά του σε κονσόλα, ήδη δείχνει γιατί αποτελεί κάτι σαν ορόσημο στην ιστορία του gaming, ανεξάρτητα από το αν αρέσει ή όχι. Περισσότερα και πιο αναλυτικά λόγια όταν “ωριμάσει” και βγει κανονικά στο Xbox One.

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:Xbox One, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Bluehole
ΕΚΔΟΣΗ:Microsoft
ΔΙΑΘΕΣΗ:Microsoft Hellas
ΕΙΔΟΣ:Shooter
ΠΑΙΚΤΕΣ:Multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.playbattlegrounds.com/main.pu
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:20/12/2017 (PC), 2018 (Xbox One)
  • https://www.youtube.com/channel/UCt5UzcjabdmM6ykxslMAIuA DimoSonic

    Καλά άμα δεν υπήρχαν τα ίντερνετ cafes δεν θα είχε τόση επιτυχία το παιχνίδι.

    • Terminator

      Έχεις μείνει 10 χρόνια πίσω μου φαίνεται

      • Panagiotis Koundis

        Πραγματικά... Μόνο στην Ελλάδα παίζει να υπάρχουν αυτή τη στιγμή Internet Cafe με Games!

        • pgetsos

          Ουτε καν, ειναι ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ δημοφιλη σε Κινα-Ιαπωνια (φανταζομαι + Κορεα + αλλες χωρες αλλα δε το ξερω) με τρομερες ανεσεις και μεχρι και χωρους να κοιμασαι μεσα!

  • Terminator

    To θέμα με τη στόχευση που αναφέρεται στο κείμενο διορθώθηκε με πρόσφατο patch https://forums.playbattlegrounds.com/forum/185-news-announcements/