alt text

Η σειρά Ni no Kuni είναι μια σχετικά πρόσφατη και εξαιρετική προσθήκη στο χώρο των JRPG. Συνδυάζοντας επιρροές από την αισθητική της Studio Ghibli με το νοσταλγικό στιλ των old-school JRPG τύπου Dragon Quest, προσπαθεί να πει μια συναισθηματική ιστορία ανατολικής φιλοσοφίας και να προσφέρει μια φιλόδοξη παικτική εμπειρία.

Μιλάμε για έναν φανταστικό κόσμο, όπου βρίσκετε κάθε λογής πλάσματα και υβρίδια ανθρώπων και ζώων, είτε ως συμμάχους, είτε ως εχθρούς. Συγκεκριμένα, το Ni no Kuni 2: Revenant Kingdom αφηγείται την διαμάχη δύο βασιλείων, με τον νεαρό πρωταγωνιστή να εκθρονίζεται και να εκδιώκεται από το βασίλειό του στην αρχή του παιχνιδιού. Τον ακολουθείτε στα βήματά του και την προσπάθειά του να χτίσει ένα καινούριο βασίλειο, να βρει συμμάχους και να δώσει τέλος στον πόλεμο. Μαζί του φυσικά υπάρχει και εύρος διαφορετικών χαρακτήρων που σας συντροφεύουν ως επίσης playable characters, αλλά και μια γκάμα εχθρών σε κάθε μία από τις ευρηματικές τοποθεσίες που επισκέπτεστε στο ταξίδι σας.

Δυστυχώς, τόσο η ιστορία εν γένει, όσο και η πλοκή, μένουν σε καθαρά επιφανειακό επίπεδο. Αυτό οφείλεται εν μέρει στην παραμυθένια και ίσως και παιδική ακόμα αθωότητα που διακατέχει την όλη ιστορία. Χωρίς αυτό να σημαίνει φυσικά πως στερείται ανατροπών, έντονων στιγμών και όμορφων αναμνήσεων. Αλλά, έχοντας δει την περασμένη χρονιά πολύ δυνατά RPG που πραγματεύονταν “ιστορίες ωρίμανσης”, το Ni no Kuni 2 βρίσκεται στο αδύναμο άκρο όσον αφορά την ανάπτυξη των χαρακτήρων και την εμβάθυνση στα γεγονότα και στο νοήματα. Κάποια στοιχεία πλοκής δεν εξηγούνται ποτέ ή όχι επαρκώς, χαρακτήρες εισάγονται και μένουν ρηχοί ως το τέλος, ο βηματισμός της πλοκής έχει ανισόρροπα σκαμπανεβάσματα και συναισθηματικά άλματα και γενικά διακατέχεται από μια χλιαρότητα. Αυτό που προσφέρει είναι μια ενδιαφέρουσα ιστορία, μάλλον όμως απευθύνεται περισσότερο σε παίκτες μικρότερης ηλικίας ή σε όσους δεν είναι τόσο απαιτητικοί από τέτοιου είδους παιχνίδια.

Και ο δεσμός τους σφραγίστηκε για το υπόλοιπο ταξίδι.

Και ο δεσμός τους σφραγίστηκε για το υπόλοιπο ταξίδι.

Το gameplay χωρίζεται σε μερικά επιμέρους συστήματα. Υπάρχει ένα overworld μέσω του οποίου ταξιδεύετε από το ένα μέρος του κόσμου στο άλλο και στο οποίο οι χαρακτήρες έχουν chibi σχεδιασμό και περπατάνε πάνω σε έναν τεράστιο χάρτη του κόσμου. Στις επιμέρους περιοχές τα πράγματα είναι πιο ανοιχτά, όμορφα και διασκεδαστικά. Οι διάφορες περιοχές, αν και όχι πάντα μεγάλες, προσφέρουν μικρούς θησαυρούς, περιβαλλοντικά παζλ και πληθώρα εχθρών σε μεγαλύτερη ένταση και με καλύτερη παρουσίαση από τον overworld χάρτη. Το fast travel είναι μια επιλογή που όσο προχωράει το παιχνίδι βολεύει όλο και περισσότερο, όχι μόνο επειδή το ταξίδι στο overworld είναι αργό και ίσως βαρετό, αλλά επίσης γιατί δεν χρειάζεται σχεδόν καθόλου level grinding.

Παρόλο που οι εχθροί φαντάζουν ως μεγάλες προκλήσεις, το παιχνίδι δεν είναι δύσκολο. Το σύστημα level up και inventory που συντροφεύει την μάχη είναι αρκετά απλό, βασικό και προσβάσιμο. Μια καινοτομία είναι το σύστημα tactic tweaker που, μέσω διαφορετικών sliders που σας δίνουν πλεονέκτημα είτε στο ένα είτε στο άλλο στατιστικό, είδος εχθρού, damage resistance και άλλα κάθε φορά, προσφέρει μια κάπως διαφορετική στρατηγική προσέγγιση στις μάχες μερικές φορές. Το ίδιο το σύστημα μάχης είναι real time και επιβραβεύει τα γρήγορα αντανακλαστικά και τις σωστές αποφάσεις. Κάθε χαρακτήρας από το party των τριών που ελέγχετε έχει πρόσβαση σε ένα long range και τρία close range όπλα, τα οποία όσο περισσότερο τα χρησιμοποιείτε τόσο περισσότερο γεμίζει ως το 100% το zing meter τους. Αν εξαπολύσετε μια ειδική κίνηση με ένα πλήρως φορτισμένο όπλο, αυτή είναι ενδυναμωμένη με διαφορετικές ποιότητες και ιδιότητες κιόλας, ανάλογα με το όπλο. Επίσης, έχετε συμμάχους μικρά μαγικά πλασματάκια που σας βοηθούν με διαφορετικό τρόπο το καθένα και εξαπολύουν επιθέσεις με δική σας πρωτοβουλία. Αυτά, σε συνδυασμό με τους πολύ αποτελεσματικούς συμμάχους, κρατάνε τα πράγματα σε μόνιμη κίνηση και κάνουν διασκεδαστικό κάθε μέρος της μάχης.

Οι μάχες ποτέ δεν καταντάνε βαρετές.

Οι μάχες ποτέ δεν καταντάνε βαρετές.

Από κει και πέρα, υπάρχουν και μεγάλης, ας πούμε, κλίμακας μάχες στο overworld που ονομάζονται skirmishes και δανείζονται στοιχεία από real time strategy παιχνίδια. Οδηγείτε τον chibi στρατό σας εναντίον του chibi στρατού των εχθρών, με τη σωστή τοποθέτηση και τις κατάλληλες αποφάσεις μάχης να είναι το κλειδί για τη νίκη. Αυτό το μέρος του παιχνιδιού είναι κάπως βαρετό και δεν εξυπηρετεί κάποιον ιδιαίτερο σκοπό πέρα από την ποικιλία στο gameplay υποθέτω.

Το ίδιο μπορώ να πω και για το kingdom management που έχει το παιχνίδι. Χτίζοντας το βασίλειό σας, πρέπει να χτίσετε και τα επιμέρους μαγαζιά, φάρμες, οπλοστάσια κτλ που απαιτεί το κράτος σας για να προοδεύει και να τα επανδρώσετε επίσης με τους κατάλληλους κατοίκους. Αυτό το στοιχείο προσπαθεί να δώσει ένα βάθος και μια βαρύτητα στις αποφάσεις και την κατεύθυνση που θέλετε για το βασίλειο, αφού αναλαμβάνετε αρκετά διεξοδικά το στήσιμό του, όμως μοιάζει πολύ με ένα απλό και ρηχό management game και τα συστήματα είναι αρκετά ξεπερασμένα. Σας βγάζουν λίγο από την έντονη δράση των υπόλοιπων μαχών και καταντάει λιγάκι αγκαρία το να πρέπει να γυρίσετε κάθε φορά να μαζέψετε τις προμήθειες και να προσθέτετε κατοίκους σε νέα πόστα.

Πέρα από τη βασική ιστορία, υπάρχουν αρκετά side-quests, θησαυροί να ανακαλύψετε και εχθροί να νικήσετε που σας κρατάνε απασχολημένους και στο endgame. Ωστόσο, όλα αυτά τα στοιχεία ακολουθούν με τον πιο απλό και ασφαλή τρόπο την πεπατημένη που έχουμε δει άπειρες φορές σε RPG. Side-quests που σας στέλνουν να μαζέψετε αντικείμενα ή να νικήσετε συγκεκριμένο αριθμό εχθρών, ξερό κυνήγι θησαυρών με όχι τόσο χρήσιμα τις περισσότερες φορές αποκτήματα κτλ. Γενικά λείπει κάτι που να προσφέρει ένα βαθύτερο κίνητρο να ασχοληθείτε μετά από λίγο με τόσες επαναλαμβανόμενες δευτερεύουσες δραστηριότητες, λείπει μια γοητεία που βρίσκεται στον βασικό κορμό του παιχνιδιού μόνο.

Χάρμα οφθαλμών.

Χάρμα οφθαλμών.

Το πιο δυνατό σημείο του παιχνιδιού είναι ο οπτικοακουστικός τομέας του. Τα anime γραφικά, τα μοντέλα των χαρακτήρων, τα τοπία, τα εφέ, το animation σε συνδυασμό με την μουσική επένδυση και το voice acting συνθέτουν μια κορυφαία παρουσίαση. Κάθε μέρος έχει το δικό του στιλ, κάθε χαρακτήρας και εχθρός αποπνέει μια αξιομνημόνευτη προσωπικότητα με τον σχεδιασμό του. Το παιχνίδι επίσης είναι λειτουργικά άψογο, με μηδαμινά loading times και απροβλημάτιστο frame rate και απόδοση. Όλα κυλούν παραπάνω από καλά και φτιάχνουν ένα φανταστικό αποτέλεσμα που πλαισιώνει με τον καλύτερο τρόπο την παραμυθένια ιστορία.

Το Ni no Kuni 2 αποδεικνύει ότι δεν είναι εύκολο να γίνεις βασιλιάς, ειδικά όταν πρέπει να λάβεις μέρος σε χλιαρά skirmishes και management διαδικασίες ενός RPG. Είναι όμως εύκολο να χαθείς στον πανέμορφο κόσμο του παιχνιδιού και δεν καταντάει ποτέ βαρετό να κατατροπώνεις εχθρούς με το άμεσο, γρήγορο και αρτιότατο σύστημα μάχης του. Το Ni no Kuni 2 δεν είναι τέλειο, αλλά έχει κάποια φρέσκα και ενδιαφέροντα συστήματα που ευτυχώς επισκιάζουν κατά πολύ και με μεγάλη επιτυχία τα υπόλοιπα πιο βαρετά, πεπατημένα και χλιαρά στοιχεία του. Αν θέλετε να ζήσετε ένα JRPG παραμύθι που θα σας κρατήσει απασχολημένους για πολύ, είναι ότι καλύτερο μπορείτε να βρείτε αυτή την περίοδο.

  • Ιδιαίτερη ατμόσφαιρα και στιλ
  • Άψογη οπτικοακουστική παρουσίαση
  • Καταιγιστικές μάχες
  • Ενδιαφέρουσα ιστορία...
  • ...αλλά μονοδιάστατοι χαρακτήρες
  • Ανέμπνευστα, επαναλαμβανόμενα side-quests
  • Οι δραστηριότητες πλην των μαχών δεν είναι τόσο διασκεδαστικές
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Level-5
ΕΚΔΟΣΗ:Bandai Namco
ΔΙΑΘΕΣΗ:Bandai Namco Hellas
ΕΙΔΟΣ:RPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.bandainamcoent.com/games/ni-no-kuni-ii
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:23/3/2018