New Little King's Story Review

, Τετάρτη 31 Οκτώβριος 2012 0  

Αν το New Little King’s Story αξίζει για ένα πράγμα, αυτό είναι το εξής: αποτελεί ακόμα μία απόδειξη της θεωρίας πως χαριτωμένα και “γούτσου γούτσου” παιχνίδια μπορούν την ίδια στιγμή να απαιτούν στρατηγικές ικανότητες και να προσφέρουν βαθύ και χορταστικό gameplay. Βέβαια, στη συγκεκριμένη περίπτωση, η παραπάνω θεωρία δεν ισχύει ιδιαίτερα, αφού το New Little King’s Story σκοντάφτει ουκ ολίγες φορές, κυρίως σε τεχνικά αλλά και σε θέματα λογικής.

Tο παιχνίδι είναι νέα έκδοση του εξαιρετικού strategy RPG του Wii, Little King’s Story, για το PS Vita, και αφηγείται την ιστορία του βασιλιά Corobo και τη μάχη που δίνει αυτός και το επιτελείο του ώστε να ξαναπάρουν το βασίλειό του από μια μυστηριώδη ύπαρξη που έχει σφετεριστεί το θρόνο. Στην πορεία, ο έφηβος βασιλιάς, πρέπει γίνει αρεστός και δεκτός από τους πρώην υπηκόους του, και να σώσει και ένα σωρό πριγκίπισσες που έτυχε να ειναι καλεσμένες του την ώρα που ο ίδιος εξοστρακίστηκε από το παλάτι του. Η ιστορία είναι σαφέστατα διαφορετική από την αρχική έκδοση του παιχνιδιού, και αρκετά πιο αδιάφορη. Από τη μαγευτική και μυστηριώδη επιρροή του Corobo στους υπηκόους του, το παιχνίδι κατέληξε στο απλοϊκό «ακολούθα με, είμαι ο βασιλιάς σου». Το θέμα όμως δεν είναι ακριβώς το πώς κατέληξε το σενάριο, αλλά γιατί άλλαξε σε πρώτη φάση. Ήταν οι πωλήσεις του Little King’s Story τόσο απογοητευτικές που η Konami θεώρησε πρέπον να αλλάξει κάτι τόσο αδιάφορο για μας, τους παίκτες; Κανείς δεν ξέρει.

H μετατροπή της καλύβας στην οποία καταλήξατε μετά από την εκδίωξή σας -και η οποία λειτουργεί σαν κεντρικός κόμβος ως προς τις ιμπεριαλιστικές πορείες σας- σε κεντρική πρωτεύουσα του βασιλείου δεν είναι εύκολο πράγμα, και αυτό ακριβώς είναι που παραμένει αναλλοίωτο από το original. Πέρα από τις μάχες με τα πλάσματα του κόσμου, πρέπει να κρατάτε τους υπηκόους σας ευτυχισμένους και απασχολημένους με κάποια εργασία, να χτίζετε γέφυρες και διάφορα άλλα κτίσματα, να ανταποκρίνεστε στις προτάσεις των κατοίκων, και φυσικά, να έχετε από κοντά και τις πριγκίπισσες που είναι ελαφρώς τσιμπημένες με τον Corobo.

Ο βασιλιάς έχει μεγάλο σουξέ στις πριγκίπισσες.

Η όλη λογική του gameplay βασίζεται πάνω στον άξονα που αποτελεί η βασιλική φρουρά: όντας επίδοξος μονάρχης, έχετε τη δυνατότητα να επιλέγετε ένα γκρουπ από άτομα που σας ακολουθούν σε μόνιμη βάση στις εξορμήσεις σας εκτός πόλεων. Άτομα που μπορούν να έχουν διάφορες ειδικότητες, από απλούς στρατιώτες μέχρι ταλαντούχους σεφ, και από χτίστες μέχρι χρυσοθήρες. Στν αρχή μόλις πέντε άτομα αποτελούν τους έμπιστους ακόλουθους, αλλά αργότερα στο παιχνίδι έχετε έναν ολόκληρο στρατό, που απαρτίζεται από 30 και βάλε άτομα. Κάθε άτομο της φρουράς χρησιμεύει και σε κάτι (προφανώς). Ο στρατιώτης είναι για τις μάχες, ενώ ο χτίστης, ας πούμε, μπορεί να εκκινεί διεργασίες οικοδομικής φύσης.

Φυσικά, κάθε πράξη δεν είναι αποκλειστικότητα της αντίστοιχης ειδικότητας. Για παράδειγμα μπορείτε να στείλετε στη μάχη αγρότες, αλλά τα αποτελέσματα είναι οικτρά. Κάτι αντίστοιχο ισχύει για όλους τους πιθανούς συνδυασμούς, και το παιχνίδι σοφά κρίνει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε ειδικότητας. Δοκιμάστε να βάλετε στρατιώτες να βοηθήσουν στην ανέγερση μιας γέφυρας και θα καταλήξετε μ’ένα γιοφύρι της Άρτας. Οι συνδυασμοί αυτοί είναι ευφάνταστοι και αρκετά διασκεδαστικοί θα έλεγα, και χρειάζεται πραγματική σκέψη, ή έστω σιγουριά για το τί κάνετε εκτός πόλεων, ούτως ώστε να διαλέξετε το σωστό συνδυασμό και αναλογία ειδικότητων μέσα στη φρουρά.

Ο έλεγχος της φρουράς είναι απλός, μάλλον υπερβολικά απλός, και ίσως αναχρονιστικός. Με το που εμφανιστεί ένα σημείο ενδιαφέροντος στο χάρτη, είτε αυτό είναι κάποιος εχθρός, είτε οτιδήποτε άλλο, επιλέγετε -προσέξτε- ένα ένα τα άτομα της φρουράς να ασχοληθούν με το σημείο αυτό. Γεγονός αποδεκτό για τις πρώτες ώρες, σχεδόν παράλογο αργότερα όταν μπλέκετε με διάφορα είδη στρατιωτών και άλλες ειδικότητες. Ενώ με την οθόνη αφής θεωρητικά θα μπορούσατε να χειριστείτε τη φρουρά σε στιλ RTS, τελικά το μόνο που μπορείτε να κάνετε είναι να θυμάστε απ’έξω (το παιχνίδι δεν δείχνει πουθενά πόσα άτομα από κάθε ειδικότητα έχετε μαζί σας) τα άτομα που σας ακολουθούν και να πατάτε τόσες φορές το πλήκτρο που αφορά την επίθεση/ενασχόληση με ένα σημείο... Φανταστείτε το χαμό που επικρατεί όταν έχετε διάφορες ειδικότητες για διάφορους εχθρούς και κατά λάθος μπλεχτείτε.

Ναι, πολεμάτε δαιμονισμένα καρπούζια, ποιo το πρόβλημα;

Το παιχνίδι περιπλέκει ακόμα περισσότερο τα πράγματα, ιδίως από τη στιγμή που αντιληφθείτε δύο πράγματα. Πρώτον, όταν κάποιος από τη φρουρά δεχτεί επίθεση, τότε, για κάποιο λόγο, δε συνεχίζει την ασχολία που του αναθέσατε και επιστρέφει άτακτα στη φρουρά, και από τη στιγμή που οι ειδικότητες στη φρουρά αλλάζουν ετοιμότητα κυκλικά, καταλαβαίνετε πόσο ενοχλητική γίνεται η οργάνωση των διάφορων ομάδων. Δεύτερον, και αυτό αφορά κυρίως του στρατιώτες, τα άτομα σπάνια συνεχίζουν να ασχολούνται με δεύτερο στόχο αφού ξεπαστρέψουν τον πρώτο, ακόμα και αν βρίσκονται πολύ κοντά ο ένας στον άλλον. Οπότε, πρέπει με ταχύτατους ρυθμούς να οργανώσετε τις ομάδες (αφού το άτομο επιστρέφει πίσω στη φρουρά), να φέρετε στο προσκήνιο την ειδικότητα που σας ενδιαφέρει την εκάστοτε στιγμή και να στείλετε ξανά το άτομο στο σημείο ενδιαφέροντος. Αφάνταστα πρακτικό, δε βρίσκετε;

Πέρα από όλους τους παραπάνω παραλογισμούς, το New Little King’s Story δεν τα πάει ιδιαίτερα καλά ούτε στο leveling, αφού ουσιαστικά καλείστε να… αγοράσετε με χρυσό τη δυνατότητα να αυξήσετε το level cap, τόσο για τον ίδιο το βασιλιά (που εν τέλει δεν είναι τόσο σημαντικό να είναι υψηλό level), όσο και για τη φρουρά. Επίσης απροσδιόριστο είναι το πόσο experience δίνει η κάθε διεργασία για κάθε ειδικότητα. Είναι για όλες το ίδιο; Υπάρχει κάποιο bonus αν μια ειδικότητα κάνει την προκαθορισμένη διεργασία; Άγνωστο. Κατά τ’άλλα όμως, και αν όλα πάνε καλά με τον έλεγχο της φρουράς, ο έλεγχος των ατόμων στις μάχες έχει αρκετή πλάκα, ενώ η ικανοποίηση που παίρνετε αφού εξουδετερώσετε τους πιο δύσκολους εχθρούς είναι πράγματι πολύ μεγάλη.

Πέρα από τον έλεγχο της φρουράς, έχετε να κουμαντάρετε και ένα ολόκληρο βασίλειο, μόνο που εδώ τα πράγματα είναι σαφώς πιο απλά. Νικώντας συγκεκριμένα πλάσματα στο χάρτη (που είναι αρκετά μεγάλος), ξεκλειδώνονται περιοχές, οι οποίες προσφέρονται για ανάπτυξη. Ανάπτυξη σημαίνει νέες ειδικότητες, διάφορα καλλωπιστικά στοιχεία και σπίτια, που προσφέρουν αύξηση του πληθυσμού και ευκαιρία για φορολογία. Τα πάντα ξεκλειδώνονται με χρυσό, ο οποίος βρίσκεται τόσο μέσω της φορολογίας, όσο και σε μορφή θησαυρών, που είναι διάσπαρτοι στο βασίλειο. Κάθε περιοχή αλλάζει μορφή, και γίνεται πιο περιποιημένη και όμορφη όσο ανεβαίνετε level και αγοράζετε νέα πράγματα, ενώ η διαδικασία της αλλαγής της ειδικότητας ενός υπηκόου είναι πανεύκολη. Έχετε υπόψη όμως ότι μερικές ειδικότητες είναι αρκετά ακριβές.

Αυτή η πόλη κάποτε θα αποκτήσει ζωή, πλακόστρωτους δρόμους κλπ.

Επιπλέον, υπάρχει και η δυνατότητα για πειραματισμούς αλχημείας, που αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα. Τυπικά, επιλέγετε έναν αριθμό πρώτων υλών, ούτως ώστε να δημιουργήσετε κάποιο εξελιγμένο αντικείμενο. Η μαγκιά του New Little King’s Story είναι πως μπορειτε να κάνετε crafting μαζί με κόσμο από το PSN, ώστε να επισπευθεί η διαδικασία. Ειδάλλως πρέπει να περιμένετε κάνα τρίωρο (σε πραγματικό χρόνο) ώστε να δημιουργηθεί ένα νέο αντικείμενο και αυτό αν πετύχει η διαδικασία. Ναι, οι αλχημείες στο παιχνίδι είναι μάλλον πικρές, αλλά, να σας πω την αλήθεια, δε μου χρειάστηκαν και ιδιαίτερα. Τα drops είναι αρκούντως ικανοποιητικά.

Αφού περάσετε όλα αυτά, και αποφασίσετε πως το New Little King’s Story αξίζει, τότε μένει το... μεγαλύτερο πρόλημα. Το παιχνίδι πάσχει από τρομερές πτώσεις των καρέ όταν σας ακουλουθεί μεγάλη φρουρά ή βρίσκεστε σε κάποια πόλη. Η κατάσταση δεν είναι uplayable βέβαια, άλλα με μια τεράστια βουτιά (και για λόγους ανεξήγητους) στα 20 fps, το παιχνίδι κατά πάσα πιθανότητα θα σας κουράσει. Κατά τ’άλλα τα μοντέλα των ανθρώπων, των πλασμάτων και γενικά τα περιβάλλοντα είναι σχετικά όμορφα, ενώ και ο ήχος είναι ικανοποιητικός για τα δεδομένα των παιχνιδιών της Konami.

Εν τέλει, μπορεί όσα διαβάσατε παραπάνω να σας έχουν δώσει την εντύπωση πως το New Little King’s Story δε λέει και πολλά πράγματα. Κάπως έτσι έχει η κατάσταση, αλλά για κάποιο μυστήριο λόγο, δε μπορώ να πω ότι πέρασα... μαρτυρικά μαζί του. Έχει βάθος, έχει ενδιαφέρον, ενώ είναι και τεράστιο. Το μόνο που του λείπει είναι ένα καλό γυάλισμα από ένα στούντιο της προκοπής. Δυστυχώς το βεληνεκές του δεν είναι τέτοιο ώστε η Konami να ασχοληθεί με κάποιο μελλοντικό patch, οπότε το New Little King's Story μπορούμε να πούμε ότι αποτελεί μια χαμένη ευκαιρία.

+ Απαιτεί στρατηγική
+ Τεράστιο
+ Ενδιαφέρον το concept με τη φρουρά και το βασίλειο

- Υποβαθμισμένο σενάριο
- Προβλήματικό frame rate
- Παράλογες επιλογές στο χειρισμό της φρουράς
- Οι αλχημεία δεν προσφέρει κάτι ουσιαστικό

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 6.0

Πλατφόρμα: PS Vita
Έκδοση: Konami
Ανάπτυξη: Marvelous Entertainment
Διάθεση: Zegetron, PSN
Είδος: Strategy RPG
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://www.konami.com/games/newlittlekingsstory/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 27/9/2012
PEGI: 12

  • ObsessedGeorge

    To έπαιξα στο Vita. Πολύ ενδιαφέρον! Ξέρετε κάποια άλλα RPG παρόμοια σε αυτό και μεγάλα σε διάρκεια για το Vita?