Need for Speed: Hot Pursuit Review

, Σάββατο 27 Νοέμβριος 2010 0  

Το Project Gotham Racing; Στα αζήτητα. Το Test Drive; Το έριξε στα MMO. Και τι μένει; Ένα Need for Speed το χρόνο να ικανοποιεί εκείνους που αγαπάνε τα racing αλλά δεν αρέσκονται στο simulation του Forza ή του GT, και αυτό υπό το έλεος της EA, γνωστή για τη βάναυση συμπεριφορά της σε παιχνίδια θρύλους. Εν πάσει περιπτώσει, το τρίτο παιχνίδι με την ονομασία Hot Pursuit είναι εδώ και καλείται να φέρει τα NFS στο προσκήνιο με πανηγυρισμούς και τυμπανοκρουσίες, και μάλιστα με την υπογραφή της Criterion, που με σύμμαχο το μεράκι της οδήγησε τη σειρά Burnout στην κορυφή.

Criterion και Need for Speed, φαντάζει ονειρικό έτσι; Και πράγματι είναι, κάτι που το καταλαβαίνεις από τα πρώτα λεπτά στο παιχνίδι. Έχουν πεταχθεί στον κάλαθο των αχρήστων όλα εκείνα στοιχεία της hip-hop κουλτούρας που είχαν αρχίσει να πλήττουν και όχι να βοηθούν και το νέο Ηot Pursuit γίνεται πιο άμεσο, πιο προσβάσιμο στον παίκτη. Πλέον δεν υπάρχουν πενήντα διαφορετικές εξατμίσεις για να διαλέξεις (και να μην καταλαβαίνεις τη διαφορά με την προχειρότητα της δουλειάς από τους προγραμματιστές) αλλά απλά τα αυτοκίνητα, και ευρωπαϊκά και αμερικάνικα και ιαπωνικά. Διαλέγεις το αμαξάκι σου, κάνεις τη δουλειά σου και πωρώνεσαι παράλληλα.

Τα αυτοκίνητα στο νέο NFS είναι αρκετά. Όχι πολλά, αλλά αρκετά, πάνω από 50 στον αριθμό. Από Jaguar μέχρι Dodge και από Porsche μέχρι Subaru. Όλοι οι παλιοί γνωστοί είναι εδώ (παρόλο που η Ferrari λάμπει διά της απουσίας της) ενώ υπάρχουν και αρκετά σπάνια αυτοκίνητα, όπως η One-77 και η Porsche 918. Όλα τους είναι πανέμορφα, σχεδιασμένα πραγματικά με ταλέντο, με τις φωτοσκιάσεις να χορεύουν κυριολεκτικά στο αμάξωμα και την αίσθηση του χώρου που καταλαμβάνει το αυτοκίνητο πραγματικά να δίνει ρέστα. Μάλιστα, το Hot Pursuit έχει ενσωματωμένο ένα μοντέλο φυσικής που καταστρέφει το αμάξωμα αναλογικά με τις στούκες που έχετε. Μη φανταστείτε πλήρη καταστροφή, τα ενδότερα του αυτοκινήτου ούτε καν πειράζονται, αλλά εξωτερικά φαίνεται κυριολεκτικά τσαλαπατημένο μετά από λίγη κακή χρήση!

Η 918 Spyder είναι υπέροχη...

Και είναι εύκολο να υποπέσεις σε κακή χρήση αφού το κάθε αυτοκίνητο το αισθάνεσαι διαφορετικά στο δρόμο. Πέρα από την αίσθηση του χώρου που ανέφερα πιο πριν, κορυφαία είναι και η αίσθηση του βάρους οπότε καταλαβαίνετε για το τι ωραία εμπειρία μιλάμε. Σε καμία περίπτωση το Hot Pursuit δε θέλει να γίνει simulator, πραγματικά σε καμία. Απλά το gameplay της οδήγησης είναι εκείνο που είχαμε λατρέψει στα πρώτα παιχνίδια Need for Speed, σαφώς εξελιγμένο, αλλά το ίδιο διασκεδαστικό.

Η ανοιχτή περιοχή που λατρέψαμε στο Burnout Paradise υπάρχει και στο νέο πόνημα της Criterion, απλά δεν είναι τόσο sandbox όσο προσωπικά θα ήθελα. Δε μπορείς να διαλέξεις τους αγώνες ενώ τρέχεις στην πόλη, ούτε να παίξεις κυνηγητό με το SCPD (Seacrest County Police Department, το όνομα της περιοχής όπου διαδραματίζεται το παιχνίδι) - υπάρχει απλά για προπόνηση. Ξέρετε τα κλασικά: να μάθεις τα στενά που εξοικονομούν χρόνο σε αγώνες, να μάθεις να χειρίζεσαι το νέο υπερ-αυτοκίνητο που μόλις ξεκλείδωσες και πάει λέγοντας. Η περιοχή είναι πανέμορφη και σχεδόν αχανής: έχει βουνά, ερήμους, παραλίες, αστικές περιοχές και πάει λέγοντας. Η Criterion ισχυρίζεται ότι είναι αρκετές φορές μεγαλύτερη από αυτή του Paradise και δεν έχω κανένα λόγο να την κατηγορίσω ότι ψεύδεται αφού τα περιβάλλοντα των αγώνων σχεδόν ποτέ δεν κουράζουν ή έστω, επαναλαμβάνονται.

Οι ίδιοι οι αγώνες τώρα είναι κάτι το γνωστό. Ένα μάτσο τύποι με αυτοκινητάρες προσπαθούν να αναδειχθούν πρώτοι σε sprints. Ναι, το Hot Pursuit έχει μόνο sprints και time trials (μάλιστα, στα time trials, υποτίθεται ότι η εταιρία σε καλεί να δοκιμάσεις το αυτοκίνητο), ενώ και στα δύο είδη υπάρχει πιθανότητα να προσπαθεί να σε διαλύσει κυριολεκτικά το SCPD. Σε αυτούς τους αγώνες, πέρα από το κλασικό πια nitrous, τα αυτοκίνητα εξοπλίζονται και με νέων ειδών όπλα που βοηθούν στο να καταστρέψετε τους κακιασμένους αστυνομικούς, άσχετα αν οι τυπάδες με τις αυτοκινητάρες τα χρησιμοποιούν για να αλληλοεξοντωθούν.

Πανέμορφα περιβάλλοντα.

Και αυτό, όχι γιατί οι αστυνομικοί στο Hot Pursuit είναι χαζοί ή επειδή είναι απλά εύκολο να τους προσπεράσεις. Κάθε άλλο, είναι πιο άγριοι και πιο τακτικοί από ποτέ. Απλά το AI των αντιπάλων είναι τόσο σωστά δουλεμένη που, πανάθεμα, σε έχουν χαλαρά ακόμα και στους πιο εύκολους αγώνες. Και επειδή μάλιστα το παιχνίδι βασίζεται αρκετά (ίσως παραπάνω απ’ ότι θα έπρεπε) στο slip streaming, δεν είναι καθόλου, μα καθόλου σπάνιο το φαινόμενο από πρώτος να βρεθείς να παλεύεις για να πάρεις τη bounty του τρίτου.

Όμως, επειδή είσαι διχασμένη προσωπικότητα και επειδή θες να είσαι και ο μπάτσος κάποιες φορές, στο παιχνίδι υπάρχουν δύο καριέρες, αυτή του παράνομου και αυτή του υπηρέτη του νόμου, του αστυνομικού. Και δε μιλάω για αστυνομικούς που οδηγούνε κάτι κακομοιριασμένα αυτοκίνητα, αλλά για εκείνους που παίρνουν την Reventon Roadster και ξαμολύονται στον δρόμο - ποιος είδε τον ταύρο και δεν τον φοβήθηκε. Πραγματικά όμως, αν οι αγώνες με κανονικά αυτοκίνητα προσφέρουν 10 μονάδες διασκέδασης δε θα μου έκανε αίσθηση αν αυτοί των αστνομικών σου έδιναν απλόχερα 11! Βέβαια, εντάξει, υπάρχουν και αγώνες του τύπου «πάρε το αυτοκίνητο και όσο το διαλύσεις, τόσα λιγότερα θα πάρεις», αλλά βρε αδερφέ, άλλο το αίσθημα του να στουκάρεις επίτηδες πάνω σε άλλα αυτοκίνητα με σκοπό να τα διαλύσεις (παρόλο που πονάει να καταστρέφεις επίτηδες μια 8C Spyder).

Nτόρος έγινε και με το Autolog, το νέο σύστημα της EA για τα παιχνίδια NFS, που πρακτικά είναι και το μενού του Hot Pursuit. Μέσω του Autolog, που η εταιρία το προωθεί ως το «Facebook των παιχνιδιών», ποστάρετε φωτογραφίες, γράφετε σχόλια, βρίσκετε άτομα που είναι στο ίδιο επίπεδο με σας με σκοπό να τους κάνετε φίλους στα PSN/Live και πάει λέγοντας. Προσωπικά, δεν πολυχρησιμοποίησα την υπηρεσία, κυρίως γιατί οι περισσότεροι φίλοι μου είναι κολλημένοι με ένα άλλο καινούριο racer (αχεμ, όλοι καταλάβατε για τι μιλάω πιστεύω) αλλά από τις λίγες φορές που κατάφερα να την εκμεταλλευτώ σωστά έμεινα τουλάχιστον ικανοποιημένος.

Viper vs GT3...

Και για τι είδους τρελό NFS θα μιλούσαμε χωρίς να αναφέρουμε το multiplayer; Εννοείται πως το Hot Pursuit έχει multi και πολύ καλό μάλιστα. Χωρίς lag, χωρίς κανένα τεχνικό πρόβλημα. Τα modes που προσφέρει είναι αυτά που φαντάζεστε, τον απλό αγώνα, το Hot Pursuit (4v4, και ο θεός βοηθός) και το Interceptor. Τα πάντα στο multi λειτουργούν σωστά και πάνω απ’όλα προσφέρουν αυτό για το οποίο ακριβώς φτιάχτηκαν, διασκέδαση.

Τα περιβάλλοντα του Hot Pursuit είπαμε πως είναι υπέροχα, όπως επίσης υπέροχα είναι και τα ίδια τα αυτοκίνητα. Όμως επειδή οι λεπτομέρειες είναι που κάνουν τη διαφορά, πρώτη φορά σε τέτοιο παιχνίδι πρόσεξα πως τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους και σε εμποδίζουν μερικές φορές είναι πραγματικά αυτοκίνητα, όπως Audi A3, κάτι αμερικάνικα Infinity και πάει λέγοντας. Μπορεί να μην εξυπηρετεί απολύτως κανέναν σκοπό, αλλά μου αρέσει. Και μένει ο ήχος, ο οποίος, όσον αφορά το soundtrack κινείται σε καθαρά indie κομμάτια και συγκροτήματα, με τα πιο γνωστά κατ’ εμε να είναι οι White Lies και οι 30 Seconds to Mars. Σίγουρα δεν απογοητεύουν, αλλά το παιχνίδι θα σήκωνε ακόμα περισσότερα κομμάτια. Τέλος, τα εφέ από τις μηχανές, τα λάστιχα και γενικώς το αυτοκίνητο είναι εξαίσια ενώ οι συνομιλίες των αστυνομικών κατά την καταδίωξη περιορίζονται στα βασικά, χωρίς να εντυπωσιάζουν.

Need for Speed Hot Pursuit. Το λάτρεψα. Επαναφέρει τη σειρά στα περασμένα της μεγαλεία και το κάνει με χαλαρή διάθεση, άψογο στήσιμο και τρελή διασκέδαση. Λατρέψτε το και εσείς, τώρα όμως!

+ Κορυφαίο, οπτικά και λιγότερο ηχητικά
+ Καλό και για τις διχασμένες προσωπικότητες (καριέρα και για αστυνομικό και για racer)
+ Kλασικό NFS Gameplay
+ Multi που λειτουργεί σωστά
+ Προκλητικό AI

- Ίσως δύσκολο για μερικούς
- Μια πιο sandbox προοπτική δε θα έκανε κακό

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

Πλατφόρμα: PS3 (review), Xbox 360, PC
Έκδοση: EA
Ανάπτυξη: Criterion
Διάθεση: EA Hellas
Είδος: Racing
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://ordernow.needforspeed.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 19/11/2010
PEGI: 12