alt text

Η σειρά Mortal Kombat ανήκει, πλέον και επίσημα, στο hall of fame του gaming. Πρόκειται για ένα από τα πιο δημοφιλή και εμβληματικά fighting games, που έχουν αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα τους, όχι μόνο στο είδους τους, αλλά σε ολόκληρη τη βιομηχανία. Το Mortal Kombat 11, το δεύτερο MK αυτής της γενιάς, έρχεται να συμπληρώσει και να επεκτείνει όσα έχει χτίσει τόσα χρόνια η δημιουργός NetherRealm Studios.

Το Mortal Kombat 11 αποτελεί συνέχεια του Mortal Kombat X και είναι (μάλλον) το τελευταίο μέρος της rebooted τριλογίας που ξεκίνησε με το Mortal Kombat του 2011. Μιλάω επομένως για την ιστορία με την προϋπόθεση ότι γνωρίζετε τί έχει γίνει έως τώρα. Αν είναι η πρώτη σας επαφή με τον κόσμο του Mortal Kombat, μάλλον θα έχετε δυσκολία να απολαύσετε πλήρως τα γεγονότα. Ωστόσο, καταλαβαίνετε αρκετά για τους χαρακτήρες και το πώς σχετίζονται για να περάσετε καλά παίζοντας το Story mode. Τα story modes των παιχνιδιών της NetherRealm έχουν καλή φήμη ως “ιστορίες παιχνιδιών ξύλου”, με ενδιαφέρουσες και καλογραμμένες πλοκές, εκεί που άλλα παιχνίδια του είδους υστερούν. Η ιστορία του Mortal Kombat 11 ακολουθεί τα στάνταρ των προηγούμενων Mortal Kombat αλλά και των Injustice. Μπορώ να παρομοιάσω το story mode του Mortal Kombat 11 με κάτι σαν χολιγουντιανό καλοκαιρινό blockbuster. Κρατάει κάμποσες ώρες, όμως όχι πάνω από έξι-οκτώ ώρες για να το βγάλετε. Η πλοκή, όπως συνηθίζεται στο είδος, είναι απλοϊκή, αλλά μπλέκει στοιχεία όπως ταξίδι στο χρόνο, μαγικά αντικείμενα και διαφορετικές εκδοχές των ίδιων χαρακτήρων, για να διατηρεί το ενδιαφέρον.

Η καινούρια κακιά που εμφανίζεται, η Kronika, είναι μια Titan, ανώτερη ακόμη και των Elder Gods. Η δε Cetrion, που είναι νέος playable χαρακτήρας και μία εκ των Elder Gods, είναι κόρη της. Μαζί με τον πιστό υπηρέτη και δημιούργημά της, τον Geras, έχει σκοπό να μαζέψει αρκετή μαγική δύναμη για να επανεκκινήσει το χρόνο από την αρχή. Στρατολογεί και άλλους γνωστούς χαρακτήρες, από δύο διαφορετικές εποχές μάλιστα. Φυσικά, υπάρχει και η αντίπαλη πλευρά με τους πρωταγωνιστές μας που την αντιμάχονται. Οι προαναφερθέντες χαρακτήρες είναι κάποιοι από τους καινούριους του παιχνιδιού και μάλλον δεν θα εμφανιστούν ξανά, με δεδομένο το πώς κυλάνε τα γεγονότα. Προσφέρουν ωστόσο στην ιστορία και ο σχεδιασμός αλλά και τα χαρακτηριστικά τους είναι καλοδεχούμενα και ταιριαστά. Οι γνώριμοι χαρακτήρες έχουν επίσης πολλά να προσφέρουν, διατηρώντας την πρωσοπικότητα για την οποία τους αγαπάμε, αλλά αποκτώντας και ένα παραπάνω βάθος και ολοκλήρωση σε κάποιες περιπτώσεις. Οι προσωπικές ιστορίες χαρακτήρων όπως οι Scorpion, Liu Kang, Raiden, φτάνουν σε ωραίο κλείσιμο, ενώ άλλοι όπως οι Cassie, Jaqcui, Kotal Kahn, που μας συστήθηκαν στο προηγούμενο MK, αποκτούν ουσιαστικό βάθος με όμορφες στιγμές. Σαν σύνολο, η ιστορία είναι από τις καλύτερες, πιο εύπεπτες και ευχάριστες που μας έχει δώσει η NetherRealm.

GET OVER HERE!

GET OVER HERE!

Ξεκινώντας με τα modes του παιχνιδιού, έχουμε τα Towers of Time και Klassic Towers. Εδώ βρίσκονται και όλα όσα περιμένετε από ένα fighting game και ειδικά ένα της NetherRealm. Το πρώτο παρουσιάζει σειρές από μάχες κατά κύριο λόγο με μεταβλητές. Μικρές και μεγάλες προκλήσεις ουσιαστικά, κάποιες από τις οποίες μπορείτε να ολοκληρώσετε και καλώντας παίκτες online να συμμετέχουν από την δική τους πλευρά. Τα περισσότερα από αυτά τα towers μπορείτε να τα παίξετε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μία ώρα το ελάχιστο συνήθως, πριν εξαφανιστούν. Μην ανησυχείτε, κάποια στιγμή έρχονται ξανά γιατί εναλλάσσονται κάπως κυκλικά, όμως συνεχώς υπάρχει κίνητρο να ολοκληρώνετε τις προκλήσεις μέσα σε χρόνο και με το που τελειώνετε, κάτι νέο έχει εμφανιστεί. Το παιχνίδι σας καλεί συνεχώς να ασχολείστε μαζί του, πράγμα που είναι και θετικό αλλά και αγχωτικό μερικές φορές. Ο λόγος είναι ότι κερδίζετε αμοιβές όπως in-game currency, gear και κοσμητικά χαρακτήρων. Και προφανώς δεν θα θέλατε να χάσετε τις αμοιβές για τον αγαπημένο σας χαρακτήρα. Υπάρχουν και ειδικά towers για τον κάθε ένα χαρακτήρα που δίνουν αμοιβές μόνο για εκείνον. Αυτά δεν “λήγουν” και οι απολαβές είναι πάντα συγκεκριμένες.

Το Klassic Towers συγκεντρώνει τα κλασικά modes όπως Arcade, Survival και Endless, που επίσης δίνουν in-game currency αλλά όχι πρόσθετα για τους χαρακτήρες. Ωστόσο, αξίζει ο κόπος της επίσκεψης τόσο για να δείτε τα arcade endings του κάθε χαρακτήρα πιο γρήγορα, όσο και επειδή μπορείτε και εδώ να ολοκληρώσετε παίζοντας προκλήσεις που ίσως απαιτούν κάποια Towers of Time πριν τα δοκιμάσετε.

Ο θεός του κεραυνού δεν αστειεύεται.

Ο θεός του κεραυνού δεν αστειεύεται.

Έπειτα υπάρχει το Krypt. Κάθε φαν του Mortal Kombat ξέρει τί εστί Krypt. Ένα μέρος μόνο για να ξοδεύετε το in-game χρήμα με διάφορες ανταμοιβές. Αυτή τη φορά, το Krypt έχει... ξεφύγει, και με την καλή αλλά και την κακή έννοια. Το θετικό είναι ότι υπάρχει μια υποτυπώδης ιστορία και ελέγχετε (σε τρίτο πρόσωπο) έναν χαρακτήρα που εξερευνάει πιο ελεύθερα από ποτέ το μέρος, λύνοντας παζλ και μαζεύοντας αντικείμενα. Μοιάζει με ένα απλό μα λειτουργικό και όμορφο action dungeon crawler, με μικρά mini-games όπως ένα forge αντικειμένων. Το αρνητικό είναι ότι οι ανταμοιβές που παίρνετε ξοδεύοντας χρήματα εκεί είναι τις περισσότερες φορές τυχαίες. Σε συνδυασμό με το ότι στο παιχνίδι βρίσκονται τρία διαφορετικά είδη in-game χρήματος, όπου στο Krypt ανοίγουν ξεχωριστά μπαούλα με ανταμοιβές το καθένα και φυσικά δεν αποκτώνται όλα το ίδιο εύκολα, καταλήγουμε σε ένα εκνευριστικό σύστημα. Αρκετές φορές βρίσκεστε με πράγματα που δεν θέλετε ή δεν σας νοιάζουν άμεσα. Δεν υπάρχει και κανένας τρόπος να αποκτήσετε συγκεκριμένα πχ skins, οπότε είστε στο έλεος της τύχης και των μπαούλων. Κάποια κοστίζουν μάλιστα και υπερβολικά πολύ. Από την μία, αυτό είναι συνηθισμένο για το Krypt. Δεν είναι πρωτόγνωρο να είναι δύσκολη η απόκτηση των περιεχομένων του. Αλλά, δεν προσφέρονται αρκετά in-game χρήματα από τα υπόλοιπα modes ώστε να είναι ευχάριστη εμπειρία το πέρασμα στο Krypt. Καταντάει μια άχαρη αγκαρία για να μαζέψετε αρκετά χρήματα ώστε να ανοίξετε το μπαούλο με το υπέρογκο ποσό που μάλλον δεν έχει αυτό που θέλετε κιόλας. Το grind για αμοιβές δεν είναι κάτι καινούριο για Mortal Kombat. Ο τρόπος που έχει σχεδιαστεί το συγκεκριμένο σύστημα όμως είναι περίπλοκος χωρίς ιδιαίτερο λόγο.

Από κει και πέρα, υπάρχουν τα αναμενόμενα Local Battles, Online Battles, ενώ κάνουν την εμφάνισή τους και τα Tournament και AI Battle που είδαμε στο Injustice 2. Ας επικεντρωθούμε στο online, καθώς τα άλλα δεν χρειάζονται ιδιαίτερη αναφορά. Το online του Mortal Kombat 11 είναι από τα καλύτερα που έχουμε αυτή τη στιγμή στο είδος των παιχνιδιών ξύλου. Είναι λειτουργικό, άμεσο και γρήγορο. Σπάνια συνάντησα πρόβλημα για το οποίο να μην ευθυνόταν ο αντίπαλος παίκτης. Επίσης κάτι πολύ θετικό είναι η λεπτομερής αναγραφή των πληροφοριών σύνδεσης του αντιπάλου, ώστε να ξέρετε με τί έχετε να κάνετε κάθε φορά. Όλη η δομή των διαφορετικών match types, των rematches και των επιλογών σας είναι δοσμένη με απλό και κατανοητό τρόπο.

Η κλασική αναμέτρηση, καλύτερη από ποτέ.

Η κλασική αναμέτρηση, καλύτερη από ποτέ.

Μεγάλο ρόλο στο παιχνίδι παίζει και το character customization. Μπορείτε να επιλέξετε και να φτιάξετε διαφορετικές εμφανίσεις για όλους τους χαρακτήρες, επιλέγοντας για τον καθένα τρία κομμάτια gear, ένα skin, ένα εικονίδιο και ακόμη intros και outros. Όλα αυτά τα ξεκλειδώνετε παίζοντας απλά το παιχνίδι, από το Story, τα Living Towers και πολύ περισσότερο από το Krypt. Μπορείτε να αγοράσετε και απευθείας από μια επιλογή τυχαίων αντικειμένων που ανανεώνεται ανά μέρα περίπου ξοδεύοντας time krystals. Αυτό είναι ένα επιπλέον in-game νόμισμα, το οποίο αποκτάτε και παίζοντας αλλά και μέσω microtransactions. Αυτό είναι και το μοναδικό μέρος που μπορεί να σας πάρει πραγματικά χρήματα, ωστόσο και πάλι δεν αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για το πώς παίζετε το παιχνίδι και με δυσκολία ακόμη επιδρά στο cosmetic του πράγματος. Αυτό γιατί, ό,τι χρήματα κι αν ξοδέψετε, πάλι είναι θέμα τύχης το τί μπορείτε να πάρετε με αυτά.

Ένα μέρος της παραμετροποίησης που δεν απαιτεί να παίξετε καθόλου ή να ξεκλειδώσετε κάτι είναι το χτίσιμο των variations. Δηλαδή, οι ειδικές κινήσεις που έχει ο κάθε χαρακτήρα σας εξαρτώνται από δικές σας επιλογές. Όλες οι διαθέσιμες κινήσεις του καθενός βρίσκονται εξαρχής στα χέρια σας για να πειραματιστείτε και να παίξετε τον καθένα όπως επιθυμείτε. Αυτό είναι ένα βήμα εμπρός από το πώς υλοποιήθηκε το ίδιο σύστημα στο προηγούμενο παιχνίδι, όπου υπήρχαν μόνο προκαθορισμένα variations. Να σημειωθεί πως υπάρχουν και preset variations τα οποία μπορείτε να δοκιμάσετε. Μάλιστα, δύο από αυτά είναι τα de facto “επίσημα” του παιχνιδιού και τα μόνα που μπορείτε να επιλέξετε στο Tournament και στα Ranked Matches. Αυτό γίνεται για λόγους ισορροπίας προφανώς, μοιάζει όμως με ανεκμετάλλευτη ευκαιρία να δοκιμαστούν κάθε είδους variations σε πιο “σοβαρές” μάχες με κάτι να διακυβεύεται. Όπως γνωρίζουμε τα τελευταία χρόνια, τα fighting games λειτουργούν σαν πλατφόρμα που ανανεώνεται και εξελίσσεται. Δεν είναι απίθανο να προστεθεί η επιλογή αυτή ή να προστεθούν ακόμα περισσότερα προκαθορισμένα variations. Σε καμία περίπτωση δεν είναι αποτρεπτικό στο να παίξετε αυτό, ωστόσο μοιάζει με κάτι που εκ του αποτελέσματος θα φανεί ποια διαχείριση ταιριάζει καλύτερα.

Στην παραμετροποίηση υπάρχει ένα περίεργο, δυσνόητο και μάλλον... αχρείαστο τελικά στοιχείο που πρέπει να αναφερθεί. Σε κάθε κομμάτι gear, μπορείτε παίζοντας να του ανεβάσετε επίπεδο και να ξεκλειδώσετε θέσεις για έως και τρία augments γι’ αυτό. Τα augments είναι σαν παθητικά bonus, όπως πχ να κερδίζετε παραπάνω χρήματα μετά από κάθε μάχη ή να κάνετε παραπάνω ζημιά εναντίον συγκεκριμένων αντιπάλων. Αυτό είναι εντελώς προαιρετικό και δεν επηρεάζει τίποτε ανταγωνιστικό με άλλους παίκτες. Αφορά μόνο το single-player και κυρίως στα Towers φαίνεται χρήσιμο. Σαν ιδέα, ακούγεται καλό. Στην εκτέλεση όμως, καταλήγει πολύ συγκεκριμένο και δύσκολο το πώς αποκτάτε το κάθε augment που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και γενικώς πρόκειται για κάτι που δεν έχει ουσιαστικά μεγάλο όφελος είτε ασχοληθείτε είτε όχι με αυτό. Δεδομένου ότι δύσκολα βγαίνει άκρη, μάλλον δεν θα ασχοληθείτε κιόλας και ούτε που θα καταλάβετε αν και πώς χρησιμεύει.

Η Skarlet και ο Baraka επιστρέφουν, μετά το ρεπό τους στο προηγούμενο παιχνίδι.

Η Skarlet και ο Baraka επιστρέφουν, μετά το ρεπό τους στο προηγούμενο παιχνίδι.

Τέλος, μπορείτε να ρυθμίσετε και την συμπεριφορά της νοημοσύνης με τον κάθε χαρακτήρα. Έχετε την επιλογή στα AI Battles αλλά και στα Towers να βάζετε την AI να κάνει την δουλειά για σας. Αυτό δεν σας αποδεσμεύει πλήρως την προσοχή από την οθόνη και μπορεί να μην φέρει πάντοτε τα επιθυμητά αποτελέσματα, όμως αν δεν έχετε χρόνο, όρεξη, τα βρίσκετε σκούρα ή απλά θέλετε να δείτε την AI σε δράση, μπορείτε να το επιχειρήσετε. Μια αναφορά επίσης στο θέμα του Tutorial και Training που προσφέρεται. Το Mortal Kombat 11 σας μαθαίνει όχι μόνο να παίζετε το... Mortal Kombat 11, αλλά και βασικές αρχές, ορολογίες και χρήσιμες πληροφορίες για κάθε παιχνίδι ξύλου. Είναι εύκολο, κατανοητό και σχεδιασμένο για εντελώς αρχάριους ακόμη παίκτες. Σίγουρα αξίζει μια επίσκεψη σε κάθε κατηγορία του Tutorial κι έπειτα μια βουτιά στο Training mode, που όπως μας έχει συνηθίσει η NetherRealm, είναι άψογο. Υπάρχουν όλες οι επιλογές που θα χρειαζόσασταν ποτέ για να δημιουργήσετε τις κατάλληλες συνθήκες για δοκιμή των ικανοτήτων σας και εκμάθηση των χαρακτήρων.

Το πιο φλέγον ζήτημα τώρα: πώς είναι το gameplay; Η απλή απάντηση είναι γνώριμο, μα διαφορετικό απ' ότι έχουμε συνηθίσει. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες χειρισμού και δεν υπάρχει λόγος αφπύ όλα είναι λειτουργικά, κατανοητά και καλύπτονται από το ίδιο το παιχνίδι σε βάθος. Θα αναφέρω όμως κάποιες από τις βασικές αλλαγές και καινοτομίες. Ξεκινώντας, πρέπει να ξέρετε ότι είναι ένα πιο “παραδοσιακό” και “τίμιο” Mortal Kombat σε σχέση με προηγούμενα της σειράς. Δίνεται περισσότερη έμφαση ακόμη και στις πιο απλές κινήσεις. Μετράει να ξέρετε να κρατάτε αποστάσεις, να περπατάτε, να χρησιμοποιείτε τα σωστά κουμπιά στις σωστές στιγμές και σε δεύτερη μοίρα μπαίνουν τα μεγάλα, ατελείωτα και τεχνικά φανταχτερά combo. Απαιτείται στρατηγική, αλλά περισσότερο γνώση μέσω εμπειρίας του πώς παίζεται. Από κει και πέρα, έχουν γίνει αλλαγές στα x-rays, τα οποία πλέον λέγονται fatal blows και είναι διαθέσιμα όταν έχετε λιγότερο από ένα ποσοστό ζωής, μία φορά για κάθε ματς αν το χρησιμοποιήσετε για να κάνετε τεράστια ζημιά στον αντίπαλο, καθώς και στην μπάρα του meter, που πλέον χωρίζεται σε επιθετικών και αμυντικών κινήσεων και αναπληρώνεται αυτόματα. Επίσης έχει εισαχθεί το νέο σύστημα των krushing blows, όπου απλές κινήσεις υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις αποκτούν νέες ιδιότητες και κάνουν μεγαλύτερη ζημιά.

Δεν είναι δύσκολο να εγκλιματιστείτε και να περάσετε καλά. Το να γίνετε πραγματικά ανταγωνιστικός όμως απαιτεί χρόνο. Το μεσαίο στάδιο ευτυχώς δεν είναι τόσο απροσπέλαστο. Κυρίως επειδή το παιχνίδι είναι διασκεδαστικό και καλοδουλεμένο στις περισσότερες περιπτώσεις. Υπάρχουν ισορροπίες που άλλοτε φαίνεται να γέρνουν προς συγκεκριμένους χαρακτήρες και άλλοτε να μετριάζονται. Απαιτείται χρόνος για να υπάρξει ένα ξεκάθαρο τοπίο, όμως μέσα στις πρώτες εβδομάδες έχετε κίνητρο και όρεξη να μάθετε διάφορους χαρακτήρες. Κι αν απλά παίζετε πιο casual, τότε σίγουρα θα περάσετε καλά τσεκάροντας όλο το ενδιαφέρον ρόστερ του παιχνιδιού. Είναι από τα πιο καλοδουλεμένα συστήματα που έχουμε δει σε Mortal Kombat, μια επιστροφή στα βασικά, αλλά ταυτόχρονα αρκετά φρέσκο και ενδιαφέρον.

Ο Johnny Cage θα είναι πάντα ο... Johnny Cage.

Ο Johnny Cage θα είναι πάντα ο... Johnny Cage.

Οπτικά το παιχνίδι είναι εξαιρετικό. Ειδικά οι εκφράσεις των χαρακτήρων και οι αιματηρές σκηνές, γιατί Mortal Kombat χωρίς βίαια fatalities δεν γίνεται. Εννοείται πως οι εξευτελιστικές τελειωτικές κινήσεις επιστρέφουν και είναι καλύτερες από ποτέ σε παρουσίαση και κινηματογράφηση. Ο ήχος και οι ηθοποιοί επίσης στις περισσότερες περιπτώσεις είναι εξαίρετα και συμπληρώνουν τις μάχες αλλά και φέρνουν στην ζωή την ιστορία με όμορφο τρόπο. Οι διάλογοι πριν την έναρξη κάθε μάχης επίσης είναι καλογραμμένοι και καλά εκτελεσμένοι, δίνοντας συνεχώς ενδιαφέρον και χαρακτήρα. Οι πίστες επίσης είναι χάρμα οφθαλμών και έχουν αρκετή ποικιλία. Μπορείτε να δείτε και concept art που ξεκλειδώνετε για διάφορους τομείς του παιχνιδιού. Τα loading screens είναι άφαντα σχεδόν, ενώ bugs, glitches κτλ προσωπικά δεν συνάντησα. Το παιχνίδι είναι στην κορυφή του είδους ως προς τον οπτικοακουστικό τομέα αυτή τη στιγμή.

Το Mortal Kombat 11 είναι ένα διασκεδαστικό, “γεμάτο” fighting game με πολύ περιεχόμενο και βάθος. Θα μπορούσαν μερικά συστήματα να έχουν σχεδιαστεί καλύτερα ή να μην υπάρχουν καν, όμως αυτό δεν επισκιάζει το γεγονός ότι η ουσία του παιχνιδιού είναι αρτιότατα δοσμένη. Αν είστε φαν της σειράς Mortal Kombat και γενικών των παιχνιδιών ξύλου, το Mortal Kombat 11 αποτελεί εξαιρετική επιλογή.

  • Ανανεωμένο, διασκεδαστικό, βαθύ σύστημα μάχης
  • Φιλικό σε παίκτες κάθε εμπειρίας
  • Τεράστια γκάμα περιεχομένου
  • Ευχάριστη ιστορία
  • Άψογη παρουσίαση
  • Το Krypt απαιτεί πολύ χρόνο για μέτριες, τυχαίες ανταμοιβές
  • Τα Living Towers μπορούν να γίνουν χαοτικά
  • Το in-game χρήμα μπορούσε να είναι πιο απλό και οργανωμένο
  • Το σύστημα των augments χάνεται και είναι αδιάφορο ανάμεσα στα υπόλοιπα
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, Switch, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:NetherRealm
ΕΚΔΟΣΗ:Warner
ΔΙΑΘΕΣΗ:Zegetron
ΕΙΔΟΣ:Ξύλο
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.mortalkombat.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:23/4/2019