Χρήμα ή Παράδοση;

, Σάββατο 27 Σεπτέμβριος 2008 0  

Ναι, ναι ξέρω. Πάλι θα αρχίσω το κύρηγμα, πάλι θα χαλάσω τη διάθεση των πoρωμένων, πάλι θα καταφέρω να συγχύσω ολόκληρες ομάδες ατόμων. Όσοι με ξέρουν από παλιότερα, μόλις είδαν την εικόνα κατάλαβαν τι θέλω να γράψω σε αυτό το κείμενο, όσοι όχι, ακόμα θα ψάχνονται. Θέλω πρώτα απ’όλα να ξεκαθαρίσω πως δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να καταλήξει αυτό το κείμενο μια προπαγάνδα ή οτιδήποτε σχετικό. Θέλω απλά να εξηγήσω πιο αναλυτικά και με περισσότερη «άπλα» τις απόψεις μου πάνω στο θέμα αυτό.

Πιστεύω πως το Fallout 3 δεν θα είναι άξιος συνεχιστής της σειράς. Όσο παράξενο και αν σας φαίνεται λοιπόν, υπάρχει πραγματικά κάποιος άνθρωπος σε αυτόν τον πλανήτη που θεωρεί πως το φερόμενο ως αριστούργημα της Bethesda δεν θα είναι αυτό που δείχνει.

Ας ξενικήσουμε όμως από την αρχή. Όταν στις 10 Σεπτεμβρίου του 2004, πρωτοανακοινώθηκε το νέο τέκνο της σειράς Elder Scrolls, Oblivion, όλοι μας είναι η αλήθεια περιμέναμε ένα διαμάντι. Ένα διαμάντι που θα εμβαθύνει το lore του Tamriel, θα θέσει νέα standards όσον αφορά την διαδραστικότητα μεταξύ του κόσμου και του ήρωα και θα κάνει τα παιχνίδια των next-gen (τότε) κονσολών να φαίνονται «παλιά». Μετά από 40 κυριολεκτικά κύματα ορίστηκε η ημερομηνία κυκλοφορίας για το 2006 και η αντίστροφη μέτρηση ξεκίνησε.

To Oblivion ήταν ένα τεχνολογικό επίτευγμα

To Oblivion ήταν ένα τεχνολογικό επίτευγμα

Λίγο πριν την επίσημη κυκλοφορία του παιχνιδιού, μια φρενίτιδα από media που αφορούσαν το παιχνίδι κατέκλυσε τα πηγαδάκια του Internet. Από καθημερινά gameplay videos μέχρι αρτιστικά θαυμάσιες εικόνες και artworks, έκαναν τους παίκτες της παγκόσμιας κοινότητας να κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα. Το παιχνίδι έφτασε. Ο πρώτος ενθουσιασμός και καρδιοχτύπι πέρασαν. Τι ήταν τελικά το Elder Scrolls IV: Oblivion;

Όχι αυτό που φαινόταν πάντως. Παραδέχομαι πως αποτελούσε ένα τεχνικό επίτευγμα. Κορυφαια γραφικά, αριστουργηματικός ήχος, έξυπνη AI κλπ, κλπ. Mα δεν ήταν αυτές οι καινοτομίες που απασχoλούσαν τους hardcore fans της σειράς όπως επίσης και των PC games. Αυτοί ήθελαν να δουν ένα βαθύ, λεπτομερές και δουλεμένο level system, κάτι που το Oblivion δεν παρείχε.

Όντας επίσης πλήρως αποκομμένο από το κορυφαίο Lore της σειράς, το Oblivion παρόλο που εντυπωσίασε τους νέους στo Elder Scrolls, απογοήτευσε οικτρά όσους είχαν παίξει κάποιο από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Και φτάσαμε στα τέλη του 2006, με την Bethesda να έχει αγοράσει πλήρως τα δικαιώματα ανάπτυξης του Fallout 3 (έναντι $1,175,000), να είμαστε απογοητευμένοι από το Oblivion (όχι όλοι τουλάχιστον) και να θρηνούμε τον χαμό του κλασσικού Fallout.

Bloody Shooter...

Bloody Shooter...

Μα γιατί αυτό να είναι κακό αλήθεια; Για να είμαι ειλικρινής, δεν μπορώ να το εξηγήσω πλήρως. Και δε θέλω να πω πως το Fallout 3 θα είναι κακό παιχνίδι, επιπέδου Vampire Rain. Αντιθέτως πιστευω πως θα είναι ένα παιχνίδι που θα θέσει τον πύχη ψηλά για τα sandbox games... Αλλά θα εξακολουθεί να μην είναι το Fallout που όλοι αγαπήσαμε.

Αρχικά η Bethesda έκανε γνωστές τις προθέσεις τις για περισσότερο χρήμα όταν ανακοίνωσε πως σαν κύρια πλατφόρμα ανάπτυξης του παιχνιδιού θα είχε το 360 και όχι το PC, όπως συνηθίζεται σε multiplatform τίτλους, που πρακτικά σημαίνει πως οι κονσόλες θα έχουν περισσότερη υποστήριξη απ’ότι η έκδοση για υπολογιστές. Συνεχίζοντας, άλλαξε από τα θεμέλια το gameplay του παιχνιδιού. Από ένα turn-based RPG με ισομετρική κάμερα, το Fallout κατέλξε να είναι ένα generic FPS με τη δυνατότητα εναλλαγής της κάμερας σε τρίτο πρόσωπο. Όχι πως δε μ’αρέσουν τα FPS, αλλά δεν είναι φανερό πως πλέον στοχεύει σε ένα κοινό διαφορετικό από αυτό των άλλων παιχνιδιών της σειράς?

Συνεχίζοντας, το hype καλά κρατεί, με την Bethesda να καυχιέται πως το παιχνίδι θα έχει 100 εναλλακτικά τέλη, τη στιγμή που οι 20 μόλις ώρες που θα διαρκεί το main quest είναι πολύ λίγες για ένα RPG. To autolevel και το αποκλειστικό περιεχόμενο στο 360 δεν χρειάζεται να τα αναφέρω, δεν αποτελούν κάτι το σπουδαίο.

Van Buren - κάπως έτσι ήταν το Fallout 3 πριν το αγοράσει η Bethesda

Van Buren - κάπως έτσι ήταν το Fallout 3 πριν το αγοράσει η Bethesda

Αυτό που με προβληματίζει πιο πολύ απ’όλα είναι η έλλειψη ενός modding tool. Δέχομαι πως οι εποχές έχουν αλλάξει, ο κόσμος πλέον δεν ψάχνει ένα βαθύ RPG άλλα ένα αιματοβαμμένο FPS, αλλά γιατί να θέλει η Bethesda να αποδυναμώσει τη modding κοινότητα; Τέτοια διψά για χρήμα; Θέλει μήπως να μας κάνει να πληρώνουμε και για την παραμικρή αλλαγή στο interface ή μήπως όλα αυτά είναι παρανοϊκές συνωμοσίες;

Κλείνωντας σας το ξαναλέω: το Fallout 3 δεν θα είναι απαραίτητα ένα κακό παιχνίδι, προς Θεού, όχι, με τίποτα. Απλά δεν θα είναι ένα Fallout…