alt text

Το τέλος του κόσμου μπορεί να ακούγεται τρομακτικό, όμως οι gamers είναι καλά προετοιμασμένοι για την Αποκάλυψη. Είτε περπατώντας στην Capital Wasteland, είτε πολεμώντας τους νεκροζωντανούς μαζί με τον Francis και τη Zoe, είτε βλέποντάς το μέσα από τα οχυρωμένα στρατηγεία του DEFCON, το τέλος του κόσμου συχνά στα βιντεοπαιχνίδια είναι μια υπόθεση ρουτίνας. Το Metro 2033 (2010), βασισμένο στο ομώνυμο βιβλίο του Dmitry Glukhovsky, κατάφερε να ξεχωρίσει με μια πολύ δυνατή ατμόσφαιρα και μια αρκετά διαφορετική οπτική στην χιλιοειπωμένη ιστορία της πυρηνικής καταστροφής. Τώρα, με το Metro: Last Light η 4Α Games έρχεται να συνεχίσει την ιστορία του Artyom και του πολιτισμού που επέζησε το πυρηνικό ολοκαύτωμα μέσα στο μετρό της Μόσχας.

Το Metro: Last Light διαδραματίζεται ένα χρόνο μετά το Metro 2033, ακολουθώντας το τέλος όπου ο Artyom αποφασίζει να επιτεθεί με τους πυραύλους στους dark ones. Μέλος των Rangers πλέον (οι οποίοι κατοικούν στην D6 πια), ο Artyom αναλαμβάνει να βρει και να εξοντώσει τον τελευταίο dark one. Οι απειλές του αφιλόξενου κόσμου του Metro δεν είναι μόνο τα μεταλλαγμένα φρικιά και άνθρωποι που κυκλοφορούν, καθώς έχουν εμφανιστεί νέες επικίνδυνες πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις. Οι νεοφασίστες του 4ου Ράιχ και οι νεοκομμουνιστές της Red Line είναι μερικές από τις δυνάμεις που θέλουν να ελέγχουν και να είναι αρχηγοί, έστω και σε αυτό τον ετοιμοθάνατο κόσμο. Η ιστορία είναι από τα μέτρια στοιχεία του παιχνιδιού και προσωπικά μου φάνηκε λίγο απλοϊκή, με προβλέψιμες ανατροπές και κλισέ. Επιπλέον, μάχες με αφεντικά, προδιαγεγραμμένες σκηνές δράσης και καταστάσεις τύπου “προστάτεψέ με μέχρι να κατεβεί αυτό το ασανσέρ/ανοίξει αυτή η πόρτα” περιορίζουν μια κατά τα άλλα ατμοσφαιρική περιπέτεια.

Από την άλλη, τα γραφικά του Metro: Last Light είναι απλά πανέμορφα. Τα φώτα ρίχνουν σκιές στο περιβάλλον και λάμψεις στις μάσκες με τέτοιο τρόπο που πολλές φορές σας κάνουν να θέλετε να σταματήσετε για να θαυμάσετε το οπτικό σύνολο. Οι σταθμοί που επισκέπτεστε δεν μοιάζουν με πίστες από βιντεοπαιχνίδι, αλλά με πραγματικούς αυτοσχέδιους καταυλισμούς. Περπατώντας σε αυτούς περνάτε μέσα από αγορές και παζάρια, ακούτε τραγούδια από παρέες μαζεμένες γύρω από φωτιές με κιθάρες, βλέπετε θέατρα σκιών να απασχολούν τα μικρά παιδάκια (από τις λίγες μορφές ψυχαγωγίας σε αυτό τον σκληρό κόσμο) και άλλα πολλά. Έξω, στην επιφάνεια, το μουντό κουφάρι του παλιού κόσμου είναι ανατριχιαστικά σιωπηλό ώρες-ώρες και αγχωτικά επικίνδυνο άλλες. Κατεστραμμένα κτίρια, εγκαταλελειμμένες σήραγγες και αραχνιασμένοι υπόνομοι δεν είναι καινούρια θεάματα για τον βετεράνο παίκτη, αλλά το Metro: Last Light καταφέρνει να τα παρουσιάζει φρέσκα, εντυπωσιακά και ατμοσφαιρικά. Ευχάριστες προσθήκες είναι και κάποιες μικρές πινελιές ρεαλισμού, όπως ο καθαρισμός της μάσκας, η φόρτιση του φακού και η αλλαγή των φίλτρων. Όλα αυτά στην αρχή εντυπωσιάζουν, αλλά έχουν πολύ μικρή επίπτωση στο gameplay και μετά από λίγες ώρες σχεδόν δεν το παρατηρείτε και τα κάνετε αυτόματα κάθε φορά.

Εξερευνώντας την ανατριχιαστικά έρημη επιφάνεια.

Εξερευνώντας την ανατριχιαστικά έρημη επιφάνεια.

Στο τομέα του ήχου το Metro Last Light κινείται στα ίδια υψηλά επίπεδα. Το κεντρικό μουσικό θέμα να περιγράφει χωρίς λόγια τη λυπητερή ιστορία επιζώντων σε έναν νεκρό κόσμο. Μουσική σε καμπαρέ, αυθόρμητα τραγούδια κουρασμένων στρατιωτών γύρω απο φωτιές στους σταθμούς, σας απορροφούν ακόμα περισσότερο στον κόσμο του Metro. Τα ηχητικά εφέ των όπλων και των περιβαλλόντων είναι επίσης καλοφτιαγμένοι, με περίεργους ήχους να ακούγονται στους υπονόμους, συζητήσεις κατοίκων σταθμών για διάφορα θέματα και ριπές αέρα να σπάνε τη νεκρική σιγή της επιφάνειας. Δυστυχώς το voice acting δεν βρίσκεται στα ίδια επίπεδα. Οι φωνές των χαρακτήρων, χωρίς να είναι κακές, μερικές φορές έχουν μπερδεμένες προφορές και η ικανότητα των ηθοποιών κυμαίνεται από αποδεκτή μέχρι αδιάφορη, χωρίς πάντως να χαλάνε την ατμόσφαιρα.

Πέρα από τη μάσκα το φακό και το ρολόι σας, τα όπλα είναι ο σύμμαχός σας στον κόσμο του Metro: Last Light. Το κάθε όπλο έχει χαρακτήρα και ξεχωριστό ρόλο, και παρά τη μικρή ποικιλία, προσθήκες όπως διόπτρες και σιγαστήρες κρατάνε τα πράγματα ενδιαφέροντα. Τα όπλα έχουν πολύ ωραία “αίσθηση”, τόσο σε φρενήρεις μάχες με εχθρούς που έρχονται από κάθε πλευρά, όσο και σε stealth καταστάσεις όπου λίγες μελετημένες βολές από ένα τουφέκι με σιγαστήρα σας επιτρέπουν να περάσετε μέσα από μια βάση γεμάτη εχθρούς. Οι μάχες είναι ευχάριστες και ικανοποιητικές, με μόνο αρνητικό μερικές αστοχίες της ΑΙ, που κάνει τους εχθρούς, ειδικά τους ανθρώπινους, μερικές φορές κωμικά χαζούς. Η διαχείριση των πυρομαχικών είναι μια πτυχή του παιχνιδιού, καθώς οι ¨καλής ποιότητας” στρατιωτικές σφαίρες χρησιμοποιούνται ως χρήματα στους διάφορους σταθμούς, αν και στο normal mode δεν είχα συχνά πρόβλημα έλλειψης σφαιρών.

Οι σταθμοί είναι σαν πραγματικά μέρη, με τη δική τους ιστορία και ατμόσφαιρα.  ιστορία.

Οι σταθμοί είναι σαν πραγματικά μέρη, με τη δική τους ιστορία και ατμόσφαιρα.
ιστορία.

Οι τομείς με stealth είναι ένα καλοδεχούμενο και ταιριαστό διάλειμμα από τη δράση. Οι μηχανισμοί του stealth είναι αρκετά καλοί, με ξεκάθαρους δείκτες ορατότητας (οι πολύ καλοί φωτισμοί του παιχνιδιού εδώ είναι που “λάμπουν”) και φασαρίας. Προσωπικά προτιμώ τα παιχνίδια που αφήνουν τον παίκτη να αποφασίσει τί είδους προσέγγιση θα ακολουθήσει, στο στιλ του Arkham Asylum ή του Thief 2: The Metal Age. Αυτό δεν ισχύει στο Metro: Last Light. Χρησιμοποιείτε stealth όταν σας λέει το παιχνίδι, και πολεμάτε με ότι έχετε, όχι από επιλογή, αλλά από έλλειψη εναλλακτικών πάλι όταν σας λέει το παιχνίδι. Αυτό δεν είναι απαραίτητα αρνητικό, ειδικά όταν τα περιβάλλοντα είναι τόσο καλοφτιαγμένα και όμορφα, αλλά πιστεύω αξίζει αναφορά, αφού κάποιους μπορεί να τους πειράξει. Παρόλα αυτά, το stealth είναι ικανοποιητικό και προσθέτει ποικιλία και διαφορετικής μορφής ένταση στο παιχνίδι.

Μιλώντας για πράγματα που μπορεί να πειράξουν, να αναφέρω κάτι που με εκνεύρισε, όχι τόσο γιατί κάνει το παιχνίδι ξεκάθαρα χειρότερο, αλλά γιατί μου θύμισε τις χειρότερες πλευρές αυτής της βιομηχανίας. Το Metro: Last Light έχει και το Ranger mode, ένα hardcore mode χωρίς βοηθήματα, HUD, και λιγότερες σφαίρες, το οποίο όμως είναι διαθέσιμο ως DLC και το είχε εξαρχής μόνο η Limited Edition του παιχνιδιού. Εδώ φτάσαμε λοιπόν, ολόκληρα mode να δίνονται ως DLC. Στο μέλλον περιμένω να βγάζουν σε DLC τα textures, τα ηχητικά εφέ και άλλα πράγματα που θεωρούσαμε δεδομένα μέχρι τώρα. Έλεος...

Αν και πολύ συγκεκριμένοι, οι τομείς με stealth είναι καλοφτιαγμένοι.

Αν και πολύ συγκεκριμένοι, οι τομείς με stealth είναι καλοφτιαγμένοι.

Το Metro: Last Light στο σύνολο του είναι μια ευχάριστη εμπειρία. Δεν είναι κορυφαίο παιχνίδι και έχει ελαττώματα, τα οποία για μένα εντοπίζονται κυρίως στην ιστορία που υποφέρει από κλισέ που νιώθει ότι πρέπει να ακολουθήσει και στην κάπως περιοριστική κατά καιρούς δομή των επιπέδων. Πέρα από αυτά, έχουμε ένα παιχνίδι με τρομερά “πηχτή” και καλοφτιαγμένη ατμόσφαιρα (είναι αυτό που με κέρδισε προσωπικά), στιβαρό gameplay, εντυπωσιακά γραφικά και ωραίες ιδέες, ειδικά για ένα είδος που έχει δει πολλή κίνηση τελευταία. Δεν είναι Fallout 3 ας πούμε, αλλά κάνει τόσα πράγματα καλά, που καταφέρνει να ξεχωρίζει. Αν σας αρέσουν τα μεταποκαλυπτικά παιχνίδια, αξίζει να ασχοληθείτε με το Metro: Last Light.

  • Σαγηνευτική ατμόσφαιρα
  • Ωραία δράση και πιστολίδι
  • Πανέμορφο
  • Η ιστορία μερικές φόρες ενδίδει σε κλισέ και προσταγές για χάρη της δράσης
  • Απογοητευτικά γραμμικό σε κάποιες περιπτώσεις
  • ΑΙ που ενίοτε κάνει γκάφες
  • Το Ranger mode ως DLC... ντροπή!
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC (review), Xbox 360, PS3
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:4A Games
ΕΚΔΟΣΗ:Deep Silver
ΔΙΑΘΕΣΗ:Enarxis Multimedia
ΕΙΔΟΣ:FPS
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://enterthemetro.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:17/5/2013
PEGI:18
  • Assassin

    Είδα κάποια gameplays και απο αυτά που είδα είχε καταπληκτική ατμόσφαιρα και πολυ όμορφα γραφικά. Δεν πολυασχολουμαι με μεταποκαλυπτικα παιχνίδια αλλα λέω να το τιμήσω και να κάνω μια αρχή.

  • kostas25

    το παιξα και το τερματισα στο pc.προσωπικα μου αρεσε πολυ.απλα ηθελα και αλλο και το τελος δν μου πολυαρεσε.εκτος αν συνεχιστει

  • tiflopodikas

    Από τα καλύτερα παιχνίδια που έχω παίξει και μέχρι στιγμής το καλύτερο φετινό παιχνίδι.
    Η ατμόσφαιρα του είναι φανταστική το κάτι άλλο σε κάνει να ανατριχιάζεις,έχουν καταφέρει μέσω αυτού και του 2033 να δημιουργήσουν ένα τρομερό μετά-αποκαλυπτικό τοπίο.
    Τα γραφικά του είναι πάρα πολύ όμορφα,οι μηχανισμοί βελτιώθηκαν σε μεγάλο βαθμό από το 2033,το παιχνίδι για μένα είναι κορυφή μπράβο στην εταιρία.

    • tiflopodikas

      Δεν ξέρω αν το παρατήρησε κάποιος από σας αλλά αν δείτε το ρολόι του Αρτυομ δείχνει την ώρα που έχεις ρυθμισμένη στο PC σου.

      • stealth commando

        Πλακα κανεις ειμαι περιπου στη μεση στο hard και προσπαθω να τα παρατηρω ολα αλλα αυτο δεν το ειδα

        • nick2010

          Έχει δίκιο ο τυφλοπόντικας.

          Όταν είσαι εντός (χωρίς μάσκα οξυγόνου), κοίτα το ρολόι.

          Γράφει την ώρα που έχει το PC σου.

          😀 😀 😀

      • Kilia

        Bεβαια ειναι λιγο αστειο να γραφει το ρολοι μεσανυχτα και να εισαι στην επιφανεια με νταλα ηλιο.

  • Eaglos

    Το έπαιξα το τερμάτισα και ευτυχώς δεν το πλήρωσα... Κάνει τεράστια κοιλιά από τη μέση και μετά όπου γίνεται βαρετά γραμικό. To σενάριο πολύ πρόχειρο, τα κλισέ αρκετά. Πάμε τώρα για Gun Slinger

  • Kilia

    Απο τα κορυφαια γραμμικα shοoter αυτη την στιγμη στην αγορα, αισθητικα ισως ειναι και καλλιτερο απο το infinite, τρομερη ατμοσφαιρα, απιστευτα γραφικα και πολλες μικρες λεπτομερειςε σαν και αυτο που ειπε ο tiflopontikas που μαρτυρουνε τη δουλεια που εχει ριξει η ομαδα στο παιχνιδι.
    Ενω το αρχισα με τις καλλιτερες εντυπωσεις το παρατησα γιατι η AI του ειναι πραγματικα αθλια: στο hardcore και οι εχθροι κολλανε σε τοιχουε και βαρελια και μερικες φορες απλα ετρεχα μπροστα τους και δεν αντιδρουσαν καν.Αν ηταν ενα απλο shooter σαν το cod δεν θα με ενοιαζε αλλα σε αυτο το ψευτο-stealth που βασιζεται στην ατμοσφαιρα η αδυναμια αυτη απλα καταστρεφει τα παντα.
    Σε κανει να νιωθεις οτι απλα περιηγεισαι απο σκηνικο σε σκηνικο χωρις κανεναν σκοπο και ρολο, σαν να παιζεις με cheat ενα πραγμα.

  • http://mgsgreekfans.blogspot.gr/ ΒigBOSS

    πολύ βαρετό shooter, το παράτησα προς το παρόν.

  • Nomus

    Απ'οτι ειδα εχει το ιδιο προβλημα τον προκατοχο του , το Metro 2033 .

    Δεν εχει ανοιχτο κοσμο τυπου Fallout κανοντας το να μοιαζει υπερβολικα περιορισμενο , μου θυμισε το Mars:War logs οπου παλι βλεπεις ενα παιχνιδι με πολλες δυνατοτητες αλλα λογο περιορισμων στο προϋπολογισμο και ισως χρονου και τεχνολογιας δεν εγινε ποτε αυτο που ηθελαν ολοι να δουν.

  • GeorgeZFR

    Μέτριο το παιχνίδι το 8αρι μια χαρά είναι, εμένα δεν με τρέλανε πάντως ωραία ατμόσφαιρα σίγουρα σε καθήλωνε πολλές φορές για μένα οι καλύτερες στιγμές που αξίζουν είναι όταν είσαι έξω στη επιφάνεια είναι όλα τα λεφτά και στις κατακόμβες μοναδική αίσθηση, να βαράει το ρολόι να σου υπενθύμιση για το φίλτρο! ενώ όταν πας μέσα στο μετρό πολλές φορές καταντάει κουραστικο.Τραγικη ΑΙ θα συμφωνήσω ευτυχώς έχουμε βελτιωμένους μηχανισμούς σε σχέση με το 33 από ιστορία καλή θα έλεγα ο τύπος έχει γράψει ωραία ιστορία και τώρα θα τσιμπήσω και τα 2
    βιβλία να διαβάσω.

    Για μένα πάντως Survival δεν ήτανε λίγο horror ναι υπήρχαν σκηνικά που τρόμαξα, το έπαιξα hardcore με την μια και στη μέση περίπου του παιχνιδιού και πιο πριν ήμουν με πολλές σφαίρες και φουλ φάρμακα και από φίλτρα είχα μπόλικα αλλά με φουλ εξερεύνηση αν ψάχνεις γωνίες κρυφές-διαδρομές κλπ βρίσκεις πράματα, σε κάποια φάση είχα φτάσει το ανώτερο στα λεπτά για την μάσκα 31 λεπτά.

  • Conan o barberis

    προς νεοναζι μου φαιρνει το Reich

  • stealth commando

    Συμφωνω σε ολα εκτος απο ενα σημειο ,το παιχνιδι σε αφηνει να το παιξεις και stealth αλλα και να μπεις μεσα guns blazing ειδικα στο easy εγω που παιζω hard με εχουν πιασει πολλες φορες αλλα προσπαθω να τα κανω ολα ησυχα οταν βεβαια με καταλαβαινουν τους μπαινω και εγω αλλα προσεχω να στοχευω γιατι τα πυρομαχικα ειναι λιγα στο παιχνιδι

    • GeorgeZFR

      3-4 στελθ έχει αν θυμάμαι καλά, αν θες βασικά να τα παίξεις στελθ κιλλ η αόρατος για να ξεκλειδώσεις τα ανάλογα ατσιβμεντ, πραγματικά ήταν γελοία αν μάθεις τα δρομάκια που κάνουν μπαμ από που να πας δεν σε παίρνει μυρωδιά κανείς και χωρίς να σκοτώσεις κανέναν, επίσης έχει και ένα ατσιβμεντ που λεει μην σκοτώσεις κανέναν άνθρωπο από την αρχή μέχρι το τέλος του παιχνιδιού.

  • worms_arm

    ωραιο φαινεται και ας ειναι γραμμικο. δεν χρειαζεται ολα τα παιχνιδια να ειναι open world. Το καθενα εχει αλλα πραγματα να δειξει

  • gogos

    Απιστευτο παιχνιδι.. Θεωρω πως εχει την καλητερη μεταποκαλυπτικη ατμοσφαιρα που εχω δει μεχρι στιγμης σε video game.. Οποτε ειναι απο τις ελαχιστες περιπτωσεις οπου η γραμμικοτητα δεν με ενοχλει καθολου.. Αυτο το αποτελεσμα δεν θα μπορουσε ποτε να επιτευχθει σε ενα παιχνιδι ανοιχτου κοσμου.. Τα γραφικα ειναι απο τα πιο ομορφα που εχω δει σε video game, με πολυ καλητερο optimization συγκριτικα με το 2033.. Στο pc δε με ενεργοποιημενα τα physX σε ορισμενα σημεια οπτικα κοβει την ανασα.. Σε i7 3770 και gtx 660 με very high tesselation, high quality, ενεργοποιημενα PhysX και default antialiasing καταφερα να πετυχω 50 με 60 fps μετα τα Patch και τους νεους drivers της nvidia που δινουν ενα boost γυρω στο 10% στις επιδωσεις του συγκεκριμενου παιχνιδιου..

    Το metro last light ειναι απο τα παιχνιδια που με την ιστορια τους και την ατμοσφαιρα τους "φορτιζουν" συναισθηματικα τον παικτη.. Η ιστορια ειναι ομορφη χωρις να εχει κατι το εξυζητημενο.. Εκει που κερδιζει ειναι στο γεγονος πως καταφερνει να σου περασει το "βαρυ" συναισθημα της καταστροφης οχι μονο του κοσμου αλλα και των ζωων των χαρακτηρων.. Το παιχνιδι σε προιδεαζει για το τι σε περιμενει απο την εισαγωγη ακομα.. Στο κομματι της εισαγωγης ο Artyom προσπαθει να θυμηθει την τελευταια του στιγμη με την μητερα του αλλα δεν μπορει να δει καθαρα το προσωπο της.. Η φαση οπου περπατας στο μολυσμενο απο ραδιενεργια εξωτερικο κοσμο και συναντας τα συντριμια ενος αεροπλανου, οπου ο χαρακτηρας βλεπει τις τελευταιες στιγμες των επιβατων πριν απο το θανατο ηταν απο τις πιο ανατριχιαστικες στιγμες μου σε video game.. Πολλες τετοιες σκηνες αλλα και διαβαζοντας τα Notes που βρισκονται διασκορπισμενα απο εδω και εκει, σου αποκαλυπτουν πληροφοριες που σε κανουν να ζεις την ιστορια στον μεγιστο βαθμο.. Θετικοτατο το γεγονος των ενναλακτικων φιναλε οπου δινει στο παιχνιδι μεγαλη αξια επαναληξης.. Απο οτι ειδα για να βγει το καλο τελος πρεπει να κανεις ενα σωρο πραγματα, οποτε το να το επιτυχεις ειναι μια μεγαλη προκληση!

    Οσο αφορα το Gameplay το παιχνιδι ειναι ενα FPS με στοιχεια που απο την μια μερια πατανε στο stealth και απο την αλλη στο survival horror.. Η αγωνια στις φασεις που τελειωνει το οξυγωνο, με τον χαρακτηρα να βαριανασαινει και να ψαχνει σαν τρελλος για φιαλες χτυπαει κοκκινο.. Επισης πολλες φορες θα μεινεις απο σφαιρες και φαρμακα με αποτελεσμα απλα να τρεχεις να σωθεις και τα τερατα να σε κυνηγανε απο πισω μανιασμενα.. Η διαρκεια ειναι αξιοπρεπης, σε normal επιπεδο δυσκολιας μου πηρε γυρω στις 12 ωρες για να το τερματισω, αν και το Last light ειναι η χαρακτηριστικη περιπτωση παιχνιδιου που σε κανει να θελεις και αλλο και ο τερματισμος του σου αφηνει ενα "πικρο" συναισθημα.. Το πιθανοτερο ειναι πως πολλοι απο εσας (οπως και εγω) θα το ξαναρχισετε στο καπακι! Γενικα ειναι βελτιωμενο σε ολα τα επιπεδα απο τον προκατοχο του.. Πολυ καλες και οι stealth στιγμες στις μαχες με ανθρωπους αν και εκει η προκληση δεν ειναι τοσο μεγαλη λογο της χαμηλης τους αντιληψης (τουλαχιστον στο Normal επιπεδο δυσκολιας)..

    Η ai (για την οποια εχει γινει πολυ λογος) ειναι μετρια, αλλα οχι σπασμενη.. Αυτο το διαστημα παιζω mass effect 1 και πραγματικα μου κανει εντυπωση οταν βλεπω σε ενα ΑΑΑ παιχνιδι αντιπαλους να "εξαφανιζονται" κυριολεκτικα μεσα στο πατωμα αλλα παρολα αυτα κανεναν να μην ενοχλητε απο αυτο το γεγονος.. Βεβαια σε αυτη την περιπτωση ειχαμε να κανουμε με την bioware και οχι με ενα μικρο studio και ο νοων...νοειτω.. Τετοια τραγικα γεγονοτα στο Last light δεν θα συναντησετε..

    Εν κατακλειδι επιρεψτε μου να διαφωνησω καθετα και με το review αλλα και με την βαθμολογια.. Προσωπικα θα το βαθμολογησω με ενα 9,5.. Ειναι πολυ ιδιαιτερο παιχνιδι απο αυτα που δεν συνανταει κανεις συχνα και προτεινω σε ολους σας να του δωσετε μια ευκαιρια..

    • tiflopodikas

      Πόσες φορές το έχεις τερματίσει μέχρι τώρα;

      • gogos

        Στην δευτερη ειμαι ακομα, σε ranger αυτη τη φορα 🙂

        • tiflopodikas

          Εγώ το ξανά ξεκίνησα αλλά πάλι στο κανονικό επίπεδο,τώρα θέλω να δω και το καλό το τέλος.

          • tiflopodikas

            Το τερμάτισα και 2η φορά και το ξανά έβαλα να το τερματίσω και 3η αλλά αυτή τη φορά στο δύσκολο.

  • http://game20.gr Julian

    Απο οτι καταλαβα κινειται ποιοτικα στα επιπεδα του πρωτου παιχνιδιου με την εμμονη στην ατμοσφαιρα και την λεπτομερεια? Τελεια! Εχω πολυ καιρο να παιξω game αλλα αυτο θα ειναι το comeback. Να πεσει λιγο η τιμουλα μονο

  • Constantinos

    Ωραιο review Garret..Σε γενικες γραμμες τα εγραψες ολα οσα πιστευα για το παιχνιδι..Ειναι πραγματι πολυ ομορφο και ειναι απ τα απειροελαχιστα παιχνιδια στις μερες μας που σου περνουν εντονα αυτο το post-apocalyptic feeling, ισως καλυτερα ακομα και απ το STALKER, που προσωπικα το λατρευω..

    Το Μετρο εχει στα σημαντικα του ατου την ατμοσφαιρα και πανω σ αυτην χτισανε οι devs..Oι στιγμες που εξερευνεις κατω το Μετρο, ακουγοντας ηχους, φωνες, χωρις να ξερεις απο που θα στην πεσουν ειναι απλα μαγεια. Οπως επισης οταν τριγυρνας στην επιφανεια της Μοσχας, προσεχοντας παντα μη σου τελειωσει η αμπουλα του οξυγονου, παρακαλωντας να μην σου γινει κανα ντου, ειναι αυτο που σου μενει στο τελος. Survival !!! Τα οπλα πραγματι εχουν μια πολυ αληθοφανη προσεγγιση, καταλαβαινεις το βαρος τους, κλωτσανε κτλ αν και δεν ποικιλλουν οπως και ορισμενα απ τα attachments που σου παρεχονται ειναι πραγματικα δυσχρηστα πανω στη μαχη..Το στορυ ενταξει βατο θα το χαρακτηριζα, ειχε βεβαια καποια κλισε αλλα εγω το βρηκα οκ.

    Eχω βεβαια μερικες ενστασεις για το παιχνιδι...Δε πολυσυμφωνω μαζι σου ως προς το stealth gameplay. Eμενα μου φανηκε υπερβολικα απλοικο εως και δυσλειτουργικο σε καποιες φασεις..Δε γινεται φερει πειν, να προχωρας κατω απο μια λαμπα, ν αναβει το μπλε λαμπακι στο ρολοι του χεριου σου, να σε βλεπει ο αλλος στο μισο μετρο και επειδη κανεις γρηγορα μια μανουβρα να κρυφτεις στη σκια, αυτος να μη παιρνει χαμπαρι. Δε γινεται να κινεισαι αναμεσα σε στρατιωτες με φακους στο κεφαλι, να κανουν ενα eh?! (οτι και καλα κατι εγινε διπλα τους) και να μην κανουν καν τον κοπο να ψαξουν γυρω τους. Σκεψου οτι αυτα συνεβαιναν στο Hardcore Difficulty..Στα πιο χαμηλα difficulties, τι επικρατει? Πανηγυρι φαση ?

    Επισης, παντα στο Hardcore, προς τι τετοια ευκολια με την ευρεση πυρομαχικων? Σε καθε γωνια βρισκεις σφαιρες ή καποια παρατημενα οπλα. Αν δηλαδη εισαι ευστοχος σαν παικτης και δε σπαταλας τσαμπα σφαιρες, στο Μετρο, δεν παιζει ποτε να χεις προβλημα με οπλα..Απ τη στιγμη που κανεις ενα survival game, καντο σωστα, μη μου χεις διασπαρτα σε καθε γωνιες των πιστων σφαιρες και οπλα. Δυσκολεψε το λιγο μωρε αδερφακι μου.

    Δε μ αρεσε που δεν ειχε boss fights ή μαλλον και τα λιγα boss fights που ειχε ηταν για γελια..Η ποικιλια επισης των τερατων ηταν σχετικα μικρη, 4-5 μοντελα τερατων + τα 2 (ο θεος να τα κανει) boss fights..Τελειωνοντας με τα αρνητικα, ηθελα λιγο περισσοτερο interaction στις διαφορες πολεις που επισκεπτεσαι, οχι απλα στην εκαστοτε πολη-καταλυμα που συναντας να πηγαινεις σ εναν μαυρεμπορο για ν αγορασεις οπλα και τελειωσαμε..Ηθελα λιγο περισσοτερη αλληλεπιδραση με τον κοσμο του Μετρο..

    Σε γενικες γραμμες, συμφωνω με το 8, ειναι ο πιο δικαιος βαθμος (οσο μπορει παντα ενας αριθμος να αντικατοπτριζει ενα παιχνιδι). Θεωρω οτι αν τα παραπανω προβληματα που ανεφερα, δεν υπηρχαν, θα μιλουσα πραγματικα για διαμαντι. Παρα ταυτα, το προτεινω ανεπιφυλακτα..

    Υ.Γ Στη πιστα City of Fantoms (δεν ξερω αν ετσι λεγοταν ακριβως), δεν ξερω μπορει ενα επαιξε ρολο το προχωρημενο της ωρας οταν επαιζα (4 το πρωι), μου χε φυγει στη κυριολεξια το σκατο απ τη καλτσα.

    • GeorgeZFR

      Συμφωνώ πραγματικά τα στελθ ήταν γελοία στο hardcore, δηλαδή στο easy κάνεις ότι θες και για το survival στοιχείο μόνο survival δεν ήτανε παντού υπήρχαν σφαίρες φάρμακα φίλτρα, ειδικά αν ψάξεις καλά και σε κριμένα σημεία μαζεύεις πολύ πράμα, ίσως στο Ranger mode εκεί πιστεύω να σε έχει αρκετή δυσκολία για να το πληρώσεις κιόλας δεν νομίζω να είναι και εκεί εύκολο, ίσως κάποια στιγμή να ασχοληθώ αλλά μέγα λάθος το συγκεκριμένο DLC μακάρι να μη το δούμε σε άλλα games να πληρώσεις για να ανεβάσεις την δυσκολία του παιχνιδιού.

  • Agony

    ΤΟ αγόρασα κάποια στιγμή θα το εγκαταστήσω γιατί παίζω το resident τώρα.

    Θέλω να κάνω μια ερώτηση προς όλους τους gamers .

    Εδώ και πολύ καιρό παρατηρώ ότι όλοι λένε Γραμμικό gameplay και open world.

    Θα θελα να ξέρω όλα αυτά είναι μειονεκτήματα σε ένα game του 2013 ? Η απλά μιλάμε για προσωπικό γούστο του καθένα?

    Το ρωτάω αυτό γιατί έχω την αίσθηση ότι όλα τα games από εδώ και μπρός πρέπει να είναι open world και όχι γραμμικά , άσχετα από το είδος τους.

    Καταλαβαίνω ότι rpg και κάποια αλλα games όπως το Borderlands πρέπει να είναι έτσι .

    "προωσπικα" όμως το Κρίσις 3 με ξενέρωσε που είχε open world και όχι γραμμικό gameplay.
    Προτιμούσα το Κρίσις 1 που είχε γραμμικό gameplay και ήταν μονο στην αρχή open world , αν και δεν είχε κάποιο νόημα στην εξέλιξη. Το Κρίσις 2 επίσης.

    Άλλο παράδειγμα NFS hot pursuit γραμμικές διαδρομές που το προτιμούσα σε σχέση με το Most wanted που δεν μου έντεινε μια γραμμικότητα για να με κράτηση.

    Με λίγα λόγια για να μην σας κουράζω θα θελα την γνώμη σας αν πλέον συγκαταλέγονται στα αρνητικά το όχι open world και το γραμμικό gameplay.
    Πάντα με γνώμονα το είδος εννοείτε δεν μιλάω για rpg η shooter με στοιχεια rpg όπως το Far Cry.

    Τα παιχνίδια τα είπα σαν παράδειγμα, απλά θέλω να ξέρω αν είναι γούστο η πλέον συγκατελέγεται στα αρνητικά ενός τίτλου.

    • http://game20.gr Julian

      Agony ετσι ειναι το γραμμικο εχει ταυτιστει με το κακο δυστυχως. Τα γραμμικα παιχνιδια εχουν την γλυκα τους και οπως λες και συ μερικα παιχνιδια οχι απλα ειναι καλυτερο αλλα πρεπει να ειναι γραμμικα.

    • http://game20.gr/ meh

      Υπαρχει γραμμικο που σου δινει τη δυνατοτητα να κανεις πολλα πραγματα και γραμμικο που σε βαζει σε εναν διαδρομο και σου λεει πυροβολα μεχρι να ματωσει το δαχτυλο σου.

      Οπως υπαρχουν και παιχνιδια ανοικτου κοσμου γεματα πραγματα να κανεις και αλλα που ειναι παντελως αδεια και απλα σκοτωνεις την ωρα σου.

      Αν ειναι καλο ή οχι, οτι τυπου και αν ειναι, καταληγει στο προσωπικο γουστο του καθενος.

    • Kilia

      Σαφως κα εναποκειται στο προσωπικο γουστο του καθενα και δεν ειναι πανακεια οτι ενα γραμμικο shooter ειναι απαραιτητα κακο, και τα half-life γραμμικα του κερατα ειναι αλλα ειναι παιχνιδαρες.

      Εγω πιστευω πως το αν καποιο shooter θα ειναι γραμμικο, open world η sandbox θα πρεπει να καθοριζεται απο τον τροπο που θελει να πει την ιστορια του ο δημιουργος, το last light δουλευει πολυ καλλιτερα οντας γραμμικο γιατι ειναι πολυ πιο ευκολο να χτισεις και να διατηρησεις την ατμοσφαιρα ενω το far cry 3 που χωριζει το παιχνιδι στην παιδικη χαρα-open world του νησιου, sandbox ως προς τον τροπο που θα επιτεθεις στις βασεις των εχθρων και γραμμικο ως προς την ιστορια ενω ειναι το καθενα ξεχωριστα πολυ καλα, ολα μαζι κανουν το παιχνιδι γελοιο γιατι ερχονται ολα τα επιμερους στοιχεια σε συγκρουση το ενα με το αλλο.

    • Agony

      Οποτε αν κρίνω από τις απαντήσεις σας δεν θεωρείτε μειονέκτημα ένα παιχνίδι να είναι γραμμικό. Μειονέκτημα είναι το πως εξελίσσεται το gameplay είτε είναι γραμμικό είτε είναι open world.

      Στο συγκεκριμένο παιχνίδι δεν βοηθάει την εξέλιξη που είναι γραμμικό και όχι open world?
      Δεν είναι πιο ατμοσφαιρικό ?

      Είχα και εγώ την εντύπωση ότι αν είναι γραμμικό η open world έχει να κάνει με το τι θέλει να σου δώσει ο developer.

      Απλά μου κάνει εντύπωση που η γραμμικότητα συγκαταλέγεται στα μειονεκτήματα ίσος θα πρέπε να βρεθεί μια άλλη έκφραση.

      Θέμα γούστου το καταλαβαίνω να μην σου αρέσει το γραμμικό gameplay. Αλλα αν προσπαθούσες να κανεις review σε ένα game δεν θα πρέπε να είσαι αντικειμενικός άσχετα αν σου αρέσει το είδος?
      Υπάρχουν άτομα πχ που δεν τους αρέσουν τα 2D puzzle games θα είχαν στα αρνητικά ότι είναι 2d ?

      Αυτό προσπαθώ να καταλάβω και πραγματικά δεν μπορώ.

      • gogos

        Σε βρισκω σωστο σε αυτο που λες.. Η αληθεια ειναι πως συνηθως η ατμοσφαιρα και το η αφηγηση της ισtοριας λειτουργουν καλητερα σε γραμμικο gameplay.. Ας πουμε προσωπικα δεν θα μπορουσα να φανταστω παιχνιδι τρομου σε open world.. Kατα τα αλλα συμφωνω με τις 2 παραγραφους του σχολιου του meh..

        • Agony

          Μα και εγώ συμφωνώ με τους φίλους από πάνω , για αυτό μου κάνει εντύπωση που το έχουν μειονέκτημα την γραμμικότητα , για αυτό ήθελα την άποψη σας . Στο συγκεκριμένο game προσωπικά αν ήξερα ότι ήταν Far Cry 3 δεν θα έdεινα τα 49 euro. horror open world νομίζω θα με χάλαγε.

          • worms_arm

            Meh πως γινεται ενα παιχνιδι να ειναι γραμμικο και παραλληλα να κανεις πολλα πραγματα? Αυτο δεν ειναι Open world? Τα παλια Max Payne ηταν γραμμικα και ηταν πολυ καλα. Αν ηταν open world πως θα απολαμβανε την ιστορια αν ο παικτης εκανε οτι ηθελε? Για ποιο λογο ενα παιχνιδι οταν ειναι γραμμικο κατατασεται στα αρνητικα? Ενα παραδειγμα. spoiler για το Far Cry 3. Στο Far Cry 3 στην πρωτη πιστα σκοτωνεται ο αδερφος του jason. Αν σε εκεινο το σημειο ο παικτης εκανε οτι ηθελε και πηγαινε αλλου γι αλλου πως θα μαθαινε μετα τι εγινε? Και πως θα τον βοηθουσε ο dennis να βρει ολη την παρεα? Αν δεν γινοντουσαν αυτα θα ξεφευγε η ιστορια. Οταν ενα παιχνιδι εχει σεναριο και ατμοσφαιρα πρεπει να ειναι και γραμμικο. Στο Metro προφανως που εχει τοσο καλη ατμοσφαιρα δεν γινεται να μην ειναι γραμμικο.

  • ggaammeerr

    Το πρωτο το καταευχαριστηθηκα παρολα τα προβληματακια που ειχε.Καποια στιγμη θα τσιμπησω κι αυτο ειτε σε pc αν κανω την αναβαθμιση που θελω τελικα αλλιως σε ps3 που εχεουν κανει καλη δουλεια.Το κολλημα που εχουν μερικοι και κυριως καποιοι συντακτες απο αλλο ελληνικο gaming site,με το οτι η εταιρια ειναι μικρη και προερχεται απο την Ευρωπη,αρα το παιχνιδι πρεπει να παρει υψηλο βαθμο γιατι ηταν μια αξιοπρεπεις προσπαθεια κλπ κλπ δεν την κατλαβαινω.Κρινουμε με βαση το παιχνιδι και οχι την προελευση της εταριας και ποσο μεγαλη ηταν και ποσο πολυ δουλεψε για αυτο...Και 20 ωρες το 24ωρο να δουλευαν αν το παιχνιδι ειναι για 8 θα παρει 8 κι οχι επειδη υποτιθεται το "θαβουν" τα αμερικανικα μεσα,εμεις να το δινουμε ετσι 10αρια και 9,5αρια...

    Ωραιο review Garret. 🙂

  • Bill B.

    Εύγε για το review και για τον βαθμό παιδιά!

    Τι να πω για την σειρά Metro...ΚΟΡΥΦΑΙΑ...τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο! Το Last Light είναι απίστευτο όπως και το 1ο.
    Δεν το έχω τσιμπήσει ακόμα, αλλά ξέρω ότι θα το γουστάρω τρελά γιατί για μένα απλά τα σπάει το franchise και δεν βρίσκω τίποτα αρνητικό.
    Τυφλή εμπιστοσύνη στην 4A Games και περιμένουμε και πολλές-πολλές συνέχειες...Δώσε Metro χωρίς φόβο!! Έπος...

  • Φωτης

    Gogos πολυ καλο το παιχνιδάκι κ μου αρέσουν κ μένα τα σκοτεινά ατμοσφαιρικά games αλλα αν αυτο ειναι για 9,5 τα αλλα πρέπει να πάρουν 20!!!

    • gogos

      Εφοσον το cod εχει 8,5 στο metacritic οντως, το metro αλλα και πολλα παιχνιδια ακομα θα επρεπε να παρουν 20 🙂 Προσωπικα δεν με αφορα καν αν μια εταιρια ειναι μικρη η μεγαλη, Ιαπωνικη, Αμερικανικη , Σοβιετικη αλλα δυστυχως δεν ειναι ψεμμα οτι πολλα αμερικανικα παιχνιδια μεγαλων studio προμοταρωνται πολυ παραπανω απο οσο τους αξιζει.. Προσωπικα θεωρω ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ ενας αντικειμενικος reviewer να βαλει 7 στο last light αν στο πισω μερος τους μυαλου του δεν υπαρχουν ορισμενα αρνητικα στερεοτυπα.. Το μονο ψεγαδι του παιχνιδιου ειναι η μετρια ai (μετρια, οχι σπασμενη).. Οπως εφερα σαν παραδειγμα και στο πιο πανω σχολιο μου στο mass effect η ai ηταν τοσο αθλια που εχθροι ολοκληροι εξαφανιζονται μεσα στο πατωμα.. Εκει ομως υπαρχουν αλλα μετρα και αλλα σταθμα γιατι ειναι παιχνιδι της bioware και εκδοτης ηταν η ΕΑ..

      Θα το πω ακομψα αλλα... χεστηκα για τις βαθμολογιες, γιατι προσωπικα αν δεν παιξω πρωτα ενα παιχνιδι δεν το αγοραζω.. Δυστυχως ομως για πολλους ο βαθμος ειναι βασικο κριτηριο αγορας.. Πολλα διαμαντια περασαν απαρατηρητα εξαιτιας του Metacritic και πολλα σκουπιδια αποθεωθηκαν επισης.. Δυστυχως οι νεοι gamers ως τελειο εχουν πλεον στο μυαλο τους εχουν το COD και το 100στο assassin's creed και GTA, οποτε η διαφορετικη/αντισυμβατικη συνταγη τους "ξινιζει".. Τι να κανουμε.. Δεν ειναι ολα τα παιχνιδια για ολους..

      • Kilia

        Γενικα συμφωνουμε αλλα αυτη την παρατηρηση πρεπει να την κανω: λες "Δυστυχως οι νεοι gamers ως τελειο εχουν πλεον στο μυαλο τους εχουν το COD και το 100στο assassin's creed και GTA" απλα να αναφερω οτι κανουν πολυ καλα που εχουν ως τελειο το GTA (οχι τα αλλα) γιατι ειναι ενα απο τα λιγα παιχνιδια/σειρες που κανει με πανεξυπνο τροπο κριτικη σε ολοκληρη την δομη της κοινωνιας σε καθε παιχνιδι, δεν ειναι ενα παιχνιδακι που απλα κλεβεις αυτοκινητα.

      • ggraper

        Εχεις δικιο.π.χ battlefield kai call of duty ta bathmologoun mono gia to multiplayer,les kai den exoun vali tin ekstratia tin anakiklosimi.ena allo paradigma to black ops 2 pou osous filous mou rotisa,mou eipane to xirotero cod.erxetai I stigmi pou to blepo os to 5 kalitero paixnidi tis xronias,kai leo wtf.

        • http://game20.gr Terminator

          Ελληνικά παρακαλώ

  • cr4

    πολυ ωραιο το παιχνιδι αλλα δυστυχως κολησα καπου....
    ειμαι προς το τελος του παιχνιδιου
    ειμαι στην επιφανεις και καλω ενα σκαφος? να ερθει να με παρει;
    εκει που παλευω με τα τερατα μου τελειωνει το οξυγονο γιατι δεν ειχα πριν...
    τι να κανω;;
    ευχαριστω εκ των προτερων...

    • gogos

      Kαι εγω την πατησα μια φορα ετσι απο κακη διαχειρηση των πορων.. Πηγαινε στο κεντρικο menu και πατα στην επιλογη chapter.. Μεσα απο την λιστα διαλεξε τον τελευταιο που θα δεις.. Θα σε γυρισει γυρω στα 15 λεπτα πισω ωστε να μπορεσεις να διαρθωσεις τα λαθη της διαχειρησης των εφοδιων που εκανες..

      • cr4

        ευχαριστω να σαι καλα!

  • Chris

    Ωραιοτατο review και παρα πολυ σωστος στις παρατηρησεις σου Garret συμφωνω μαζι σου σχεδον σε ολα. Επικα γραφικα και animation αλλα τρομερα γραμικο και προβλεψιμο σε πολλα σημεια του.

  • Agony

    Την άλλη βδομάδα θα το ξεκινήσω για να καταλάβω και εγώ γιατί είναι τόσο μεγάλο μειονέκτημα αυτή η γραμμικότητα που όλοι λένε.

    Το κρίσις 3 που ήταν και open world και δεν είχε γραμμικότητα στο πως θα πλησιάσεις τους στόχους ,είχε σαν αποτέλεσμα να μην έχει μια συνοχή δεν είχε ατμόσφαιρα δεν δενόσουν με την ιστορία.
    Και γενικά ήταν πολύ απογοητευτικό σε σχέση με τα προηγούμενα.

  • forneverarrow

    Δεν μπορείτε να ζητάτε open world σε ένα παιχνίδι που βασίζεται πίστα στο πρωτότυπο βιβλίο. Δεν το έπαιξα ακόμα, αλλά θα το πάρω κάποια στιγμή. Επειδή είμαι φίλος των αντίστοιχων βιβλίων, τρέφω μια ιδιαίτερη εκτίμηση για το συγκεκριμένο game. Πάντως, το 1 με χάλασε κάπως. Καμία σχέση με την ασύλληπτη ατμόσφαιρα του βιβλίου. Εχασαν μια μεγάλη ευκαιρία να κάνουν ένα άκρως ατμοσφαιρικό game. Ελπίζω αυτό να είναι καλύτερο. Λογικά ακολουθεί το story του Artyom κατα το δεύτερο βιβλίο, το Metro 2034...

  • Bill B.

    Δεν ακολουθεί την ιστορία του βιβλίου (Metro 2034). Δημούργησαν μια καινούργια ιστορία ο Dmitry Glukhovsky με την 4A Games, η οπόια ξεκινάει αμέσως μετά το τέλος του 1ου βιβλίου/παιχνιδιού (Metro 2033).
    Το story του Last Light θα βγεί και σε βιβλίο με τίτλο Metro 2035. Δεν έβαλαν την ιστορία του βιβλίου (Metro 2034), γιατί είναι πολύ διαφορετική στα γεγονότα, και νομίζω δεν έχει καν άμεση συνέχεια με το 1ο βιβλίο, σαν να είναι διαφορετική περιπέτεια ένα πράγμα.
    Οπότε έτσι γεννήθηκε το story του Last Light...καλό ή κακό, αυτό είναι!

    +1 Like στον εαυτό μου, ευχαριστώ 😛

    • http://game20.gr Julian

      Παρε και ενα απο μενα. Ειχα παει να παρω πριν κανα δυο μηνες το 2033 απο Public και δεν υπηρχε, μονο το 34 🙁

      • Bill B.

        Ε, μπορούσες να το παραγγείλεις ξέρω' γω...

        Πάντως όταν βγεί το βιβλίο Metro 2035 (Last Light) φαντάζομαι θα έχει και περισσότερες λεπτομέρειες, θα είναι πιο αναλυτικό, και θα έχει πολύ ενδιαφέρον για να το διαβάσει κάποιος, παρόλο που θα ξέρει την ιστορία από το παιχνίδι.

      • Βαγγέλης

        @Julian:

        Γιατι δεν το παιρνεις απο την πηγή και στηρίζεις πολυκαταστήματα;

        Πήγαινε στον Καστανιώτη ειναι πολύ κοντά στην Ακαδημίας.

        @Bill: Με το τέλος που έχει δώσει ο Glukovsky στο 2034 δεν ξέρω πως θα τα μπαλώσει στο 2035. 😛

        Δεν θέλω να ρίξω spoiler αλλα πραγματικά ο Artiom δεν εμφανίζεται σχεδόν πουθενά. (το έριξα και το φχαριστήθηκα :D)

        Το παιχνίδι καμία σχέση με το βιβλίο παρα μόνο στην εμφάνιση κάποιων σταθμών. Επίσης απο την στιγμή που το έκαναν ευκολότερο απο το πρώτο, προς το παρόν τρώει άκυρο ο ψαράς...

  • GeorgeZFR

    Το ξανά άρχισα στο Ranger mode hardcore..το παιχνίδι παιδιά εκεί λέει όσοι γουστάρετε προκλήσεις είναι αρκετά δύσκολο χωρίς ίχνος HUD, ούτε εικονίδια δεν σου βγάζει όταν χρειάζεται για να αλληλεπιδρασεις με το περιβάλλον όλα μόνος σου τα κάνεις ακόμα και τα κουμπιά για μάσκες-φίλτρα όπλα είναι off όσοι έχετε την limited λέει να το ξανά αρχίσετε στο Ranger mode εκεί πραγματικά είναι Survival το game.
    Είδα και γω το ρολόι πράγματι λέει την πραγματική ώρα όταν δεν έχεις την μάσκα !

  • Βαγγέλης

    Λοιπον ας επανέλθω μιας και το ξεκίνησα τωρα που ήρθε το νέο μου καρτόνι και χαίρομαι τα κάλλη του DX11.

    -Γραφικά φαινομενικά, απίστευτα σε τρομακτικά επίπεδα (βέβαια μιλάμε για παιχνίδι διαφήμιση της Nvidia)

    Aς ξεκινήσουμε τώρα απο τα υπόλοιπα.

    -Το voice acting δεν πιάνει τα επίπεδα του 1, δεν τα αγγίζει καν. Δεν υπάρχει Ρώσική προφορά, ειναι απλά Άγγλοφωνοι που προσπαθούν να πιάσουν τις προφορές.

    -Το ΑΙ ειναι απλά τραγικό, δεν γίνεται να πετάς μαχαίρι και να αστοχείς στον ακριβώς πίσω τοίχο και να μην σε ακούσει το θύμα σου. Δεν γίνεται να σκοτώνεις τον διπλανό του, να σωριάζετε φαρδύς πλατύς κάτω και ο άλλος να συνεχίζει να καπνίζει δίπλα στην φωτιά....

    -Το stealth επίσης τραγικό, αν εισαι σε σκιά δεν σε βλέπουν ουτε αν τους ακουμπήσεις.

    -Δεν χρειάζεται να προσέχεις που πατάς μιας και δεν σε ακούν. Μονο αν πηδήξεις η τρέξεις. Στο 1 πονούσες να περάσεις απαρατήρητος η να καθαρίσεις κάτι με stealth.

    -Και πτώμα να δουν δεν σε βρίσκουν, στον αντίποδα και εσφαλμένα βέβαια στο 1 οπου ήξεραν που βρίσκεσαι ακομα και σε κρυψώνα

    Ακόμα δεν εχω σχηματίσει ολοκληρωμένη εικόνα μιας και είμαι σχετικά στην αρχή αλλα έως τώρα η εικόνα είναι αρνητική, δεν υπάρχει καμία πρόκληση. Ενας ευκολος τίτλος που μπορείς να παίξεις και κουρασμένος ακόμα. Ω ναι το ξεκίνησα απευθείας σε Ranger Mode, χωρίς HUD, χωρίς καμία βοήθεια.

    Η μόνη δυσκολία είναι με τα μεταλλαγμένα τερατάκια, κατα τα άλλα ενας ακόμα cinematic τίτλος ανάξιος συνεχιστής του επικού concept Μetro του Δημήτρη Glukhovsky.

  • forneverarrow

    Τώρα που κοντεύει το κλείσιμο της χρονιάς κλείνω gaming εκκρεμότητες. Το Last Light ήταν μια πονεμένη ιστορια, καθώς δεν κατάφερα να το τερματίσω σε δυο διαφορετικά play throughs. Αυτό γιατι τον Ιούνιο έκανα το λάθος να πω στη γυναίκα μου να το πάρει σε μια απο τις εξορμήσεις της στο Mall και αυτή, ως γνήσια γυναίκα, είπε να κάνει οικονομία (μόνο όσον αφορά τα δικά μου ψώνια) και πήρε το φτηνότερο... Δηλαδή PC version!! Και για να μην έχω μουρμούρα δεν την έστειλα πίσω να το αλλάξει... Άντε τώρα να παίξεις Last Light σε PC του 2008. Τα κατάφερα ρίχνοντας την ανάλυση σε επίπεδα Wii (όχι U) και με διάφορα frame drops και τα σχετικά που ήταν αρκετά να με κάνουν να κλαίω πάνω στο πληκτρολόγιο! Για να μην τα πολυλογώ, κατάφερα να παίξω σε PC φίλου που μάλιστα το πήρε φέτος και έχει και τούμπανο Nvidia. Έμεινα κάγκελο με τα γραφικα σε 1080p και όλα full, και πίστεψα οτι στο παλιό μου σαράβαλο είδα άλλο game. Αλλα πάλι δεν κατάφερα να το τερματίσω...

    Έτσι, το πήρα την περασμένη βδομάδα στο αγαπημένο PS3. Χτες τερμάτισα στο Ranger mode (απαράδεκτο dlc). Λοιπόν, επειδή είμαι φανατικός των βιβλίων του Glukovski, μπορω να πω οτι έζησα μια ξεχωριστή και μοναδική εμπειρια. Το παιχνίδι βέβαια έχει τα διάφορα θέματα του και θα ξεκινήσω με αυτά. Βασικό προβλημα ειναι η έλλειψη ταυτότητας στη δράση. Όπου έχει ανθρώπους αναγκάζεται να παίξεις stealth και στα τέρατα παίζεις το κλασικό serious Sam. Αυτό συνηθίζεται πες. Η ατμόσφαιρα και το level design ειναι αυτό που σε κάνει να θες να εξερευνήσεις και την τελευταία ποντικότρυπα. Πως ομως να το κανείς όταν ο ρυθμός του παιχνιδιού σου τα κάνει τσουρέκια!? στην επιφάνεια, όταν δεν σε κυνηγάνε μια ομάδα τέρατα σαν να έπαιζες Madden NFL, σου τελειώνει ο αέρας κάθε τόσο (δεν λέω, immersion, αλλα ας άλλαζε μόνος του τα φίλτρα, εφόσον έχει ανταλλακτικά) και ειναι βαρετό μετά απο λίγο. Ασε τις περιοχές με το radiation που σε ψήνει. Τότε τι το κάνεις το level αν δεν μπορω να το ψάξω; Η A.I. ειναι για τα πανηγύρια. Επειδή έσβησα μια λάμπα έκατσα μούρη με μούρη με ενα Nazi και δεν έγινε τίποτα! Όταν βγήκα στο φως, με είδαν απο την άλλη μεριά του level!!! Μπορω να πω οτι τα τέρατα έχουν πιο λογική A.I. Τα γραφικά εδώ κάνουν νερά. Ειναι απο τα ελάχιστα games που με έκαναν να παραδεχτώ 100% οτι οπτικά έχει πετσοκοπεί άσχημα η έκδοση στις κονσόλες. Ενώ σχεδιαστικά ειναι ένας κολασμένος παράδεισος, η θολούρα και το tearing (το δεύτερο όχι τόσο που να ενοχλεί ωστόσο), μου θύμισαν οτι στα 1024x768 που έπαιξα στo PC μου, τα πράγματα ήταν κάπως πιο όμορφα! Ειναι το χειρότερο (οπτικά, τεχνικά) fps που έπαιξα στο PS3 και έχω την εντύπωση οτι έγινε ενα άσχημο port απο το 360. Γιατι δεν μπορεί να φταίει το hardware, απο τη στιγμή που αν το βάλεις δίπλα στο Killzone 3 ή στο Crysis 3 (ακομα και στο Far Cry 3) των PS3 εκδόσεων, δείχνει άθλιο. Δεν ξέρω τι παίχτηκε, αλλα πρέπει να ειναι κάτω του 720p και του κάνανε κακο upscalling. Στα θετικά το σταθερό frame rate και η έλλειψη bug.

    Εκεί που θέλω να σταθώ ομως, ειναι τα θετικά. Ο ήχος ειναι όλα τα λεφτά, και αν παίξεις βράδυ με 5.1 και την ένταση εκεί που πρέπει, θα ζήσεις μεγάλη εμπειρια! Παίζοντας, και αυτό μετράει περισσότερο, όλα τα παραπάνω αρνητικά ειναι σταγόνα σε ενα ωκεανό gaming απόλαυσης. Η ατμόσφαιρα και το καλογραμμένο, απο την μαγική πένα του συγγραφέα, σενάριο, σε παρασειρουν. Να πω εδώ οτι όσοι δεν έχετε διαβάσει τα βιβλία, δεν ξέρετε τι χάνετε. Το Last Light ειναι, σεναριακά, θα έλεγα ενα spin off παρά ουσιαστικό sequel. Ήταν πολλές οι φορες που έπιασα διαλόγους και κείμενο αυτούσιο απο το Metro 2033, το πρώτο βιβλίο. Αυτό έγινε ίσως επειδή το πρώτο game δεν υπήρχε στο PS3 και έτσι το κοινό του δεν θα ήξερε πολλά για το universe. Ωστόσο, σαν αναγνώστης της σειράς είχα κάπως μεγαλύτερες προσδοκίες και δυστυχώς έμεινα με την όρεξη. Το σενάριο (εδώ θα καταλάβουν όσοι διάβασαν τα books) δεν έθιξε τα πολύ δυνατά ζητήματα του Metro. Αναλώθηκε πάλι στη διαμάχη των φατριών και καταλήξαμε να βλέπουμε το δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο σε post apocalyptic remix. Δεν καταπιάστηκε καθόλου με ζητήματα όπως τη σμαραγδένια πολη, ούτε το Metro 2 και τις γραμμές που οδηγούν στα καταφύγια που υποτίθεται πως βρίσκεται η κυβέρνηση. Ακομα και η συνέχεια της ιστορίας των dark ones μου φάνηκε τραβηγμενη απο τα μαλλιά. Παρά ταύτα, όσα μας παρουσίασαν ειναι εξαιρετικά δουλεμένα σεναριακά και ξεχωρίζουν απο το σορό των χιλιοπαιγμένων πλέον fps.

    Η ατμόσφαιρα. Είναι πραγματικά ελάχιστα τα games σε κάθε γενιά που διαθέτουν χαρακτήρα. Παίζοντας, ένιωσα τόσο έντονα "βουτηγμένος" στον παράξενο κόσμο του Metro, που έφτασα σε σημείο να αρχίσω να ξεβιδωνω λάμπες για να σβησω τα φώτα στο σπίτι μου!! Μιλάμε για ένα immersion που σου προκαλούν και τα βιβλία του Glukovski, να νιώθεις οτι παρακολουθείς ενα κόσμο τόσο φανταστικό και συνάμα τόσο αληθοφανή. Το γεγονός οτι ο Artyom ειναι σχεδόν ανύπαρκτος στην πλοκή δημιουργεί ενα μοναδικό συναίσθημα που σε τοποθετεί σχεδόν άμεσα στη θέση του. Σε αφήνει να βγάλεις δικά σου συμπεράσματα και νοήματα. Αντίστοιχο feeling είχα μόνο με το Half Life 2 μέχρι τώρα, ενώ αν και εντελώς διαφορετικά είδη, κατι αντίστοιχο μου προκαλούν τα Metal Gear.

    Σαν γενικό συμπέρασμα. Ειναι τίτλος καθαρά story και universe. Το first person ειναι ενα μέσο έκφρασης στο συγκεκριμένο παιχνίδι και όχι ο αυτοσκοπός. Το shooting σε γενικές γραμμές ειναι πολύ καλο, και έχει ενα βάρος, τόσο στα όπλα όσο και στην κίνηση (περισσότερο προς Killzone 3 παρά προς CoD). To survival στοιχείο δεν μπορω να πω οτι το καταφέρνει, μόνο λίγο στο Ranger mode. Απο σφαίρες δεν ξέμεινα ποτέ (γενικά είμαι τύπος που εξοικονομεί πυρομαχικά σε όλα τα fps), εκτός απο την αρχή στο Ράιχ που έκανα πατάτα και με είδαν, οπότε έπαιξα στυλ Ράμπο! Πάντως, ο κολλητός μου που ειναι μάστορας στα headshot πούλαγε και σφαίρες κατα διαστήματα στο Ranger mode (!) για να βάλει attachments. Κατι που ένιωσα σε όλη τη διάρκεια του gameplay, είναι ενα horror αίσθημα, οχι τύπου splatterιας ή ξαφνιασματος όπως το Doom, αλλα κατι πραγματικά τρομακτικό να πλανάται στον αέρα. Θυμήθηκα τα πρώτα Silent Hill. Δεν τρόμαξα σε σημείο να με πιάσει καρδιακό όποτε πετάγονται τερατα (βλέπε το δήθεν horror dead space), αλλα γενικά ένιωθα οτι υπάρχει κατι άσχημο στον gaming κόσμο, που δεν ξέρεις τελικά αν οι άνθρωποι ειναι λιγότερο τρομακτικοί απο τα μεταλλαγμένα φρικιά. Δεν το έχω για GOTY FPS γιατι θα ήταν άδικο για το Bioshock Infinite, που έχει εξίσου δυνατό presentation και ειναι τεχνικά άψογο στο PS3. Ωστόσο, αξίζει να το έχει κάθε gamer, είτε ειναι φίλος του είδους είτε όχι.

    • http://game20.gr Julian

      Ωραιο review 😀

  • JCDenton13

    @forneverarrow,μπραβο και απο μενα για το mini-review σου φιλε.Oσο για το παιχνιδι,η προσωπικη μου επιλογη για Game of the Year.

  • forneverarrow

    Ευχαριστώ παιδιά. Είχα κάμποσο χρόνο και είπα να γράψω!

    • Βαγγέλης

      Το πρώτο το έχεις παίξει; Γιατι σχολίασες τα φίλτρα γιαυτο αναρωτιέμαι.

      Στο πρώτο δεν ειχες καν τον χρόνο με ακρίβεια αλλα το καταλάβαινες απο την βαριά αναπνοή η απο την θολούρα στην μάσκα. Το ρολόι ηταν αναλογικό και οχι ψηφιακό. Η ατμόσφαιρα για μένα ήταν καλύτερη αν κ πάλι με σπασμένο ΑΙ (πολυ δυσκολο γνώριζαν πάντα που βρίσκεσαι αν άκουγαν το παραμικρό)

      Λάτρεις των βιβλίων κ εγώ, αλλα θεωρώ οτι το βανδάλισαν με το Last Light.

      Προσωπικά ακόμα να το τελειώσω, δεν με τραβά με τίποτα.

      Αν σου άρεσε το Last Light θεωρώ οτι θα γουστάρεις τρελά το 2033.

      • Βαγγέλης

        YΓ: Και ναι τα γραφικά είναι απο άλλο πλανήτη. Με μοντέρνα (6th, 7th series) Nvidia παθαίνεις σοκ.

  • forneverarrow

    Δυστυχώς το 33 δεν το έπαιξα. Αλλά είδα ολα τα walkthrough στο YouTube. Τα φίλτρα στο normal είναι σχεδόν ανύπαρκτο πρόβλημα. Στο Ranger όμως που δεν έχει hud και ενδείξεις είναι σπαστικό! Ειδικά στους βάλτους βλαστήμησα!

    Πάντως, μιλώντας για το σενάριο, πρέπει να έγινε προσπάθεια να το χαλάσουν. Σε σχέση με το metro universe η πλοκή στο παιχνίδι μπάζει απο παντού! Σαν να πετάνε εμπόδια στη διαδρομή του Artyom απλά για να κάνουν δράση. Εφόσον είναι Ranger (SPOILER) και απο τη στιγμή που ξέφυγε απο τους red, δεν είχε λογο να κυνηγάει μόνος του τον dark one σε διαδρομές άκυρες! Ας χρησιμοποιουσε την D6 που πάλι έμεινε σχετικά ανεκμεταλλευτη. Ασε που στην επιφάνεια μέρα δεν βγαίνεις έξω σύμφωνα με τα βιβλία.

    Ελπίζω σε μια συνέχεια με περισσότερο δυνατό σενάριο στο πλαίσιο του Μετρό.

    Για τα γραφικά όντως είναι φοβερά. Απλα δεν ξέρω αν είναι προβληματικό το PS3 μου, μου δείχνει όταν παιζω 1080p πανω αριστερά (όπως στο xmb) ενώ τα γραφικά παραπέμπουν σε 720. Το έχει προσέξει κανένας άλλος? Διαφορετικά μου κάνει upscalling από μόνο του!

  • gogos

    Ασχοληθηκα λιγο με τα dlc. Καποιες αποστολες ειναι αρκετα ωραιες στην φιλοσοφια του βασικου παιχνιδιου, οπως πχ το sniper team. Tα heavy squad oμως και tower pack ειναι προχειροφτιαγμενα και τελειως εκτος κλιματος. Συγκεκριμενα στο tower pack σε κλεινουν σε ενα δωματιο και σου πετανε 50 εχθρους απο ολες τις κατευθυνσεις, χωρις να εχεις καμια δυνατοτητα να προσεγγισεις την μαχη αν θελεις σε stealth η με action και αφηνοντας σε πολλες φορες χωρις καθολου καλυψη. Με εκνευρισε απιστευτα και τελικα το παρατησα. Θα δοκιμασω και το Chronicles Pack με τις story missions των Anna, Pavel and Khan που μαλλον ειναι και οι καλυτερες και ελπιζω αυτες τουλαχιστον να δικαιολογησουν τα χρηματα που εδωσα για την season pass, γιατι μεχρι στιγμης ειμαι αρκετα απογοητευμενος.

    • Βαγγέλης

      Gogo εσυ το εχεις στηρίξει πιο φανατικά απο όλους μέσα στο Games20.

      Προσωπικά ακόμα παλευω να το τελειώσω. Όμορφο μεν, αδιάφορα παικτικά δε.

      Κρίμα που σε απογοήτευσαν τα DLC, αλλα εμένα με απογοήτευσε ακόμη και το main story.

      QTE's και αλληλούια.

    • forneverarrow

      Μη μου λες τέτοια και ήθελα να πάρω τα dlc κάποια στιγμή... Δηλαδή δεν έχει κάτι που να επεκτείνει το story ή έστω ένα mini campaing? Το Rainger mode που κάνει 5€ πάντως δεν τα άξιζε γιατί θεωρώ ότι έπρεπε να υπάρχει by default... Άσε που η δυσκολία του δεν ήταν πολύ μεγαλύτερη από το απλό hard. Οπότε δεν αγγίζουμε...

      • gogos

        Στο developers pack τεσταρεις τα οπλα σε μια αρενα, στην οποια εσυ επιλεγεις με ποσα και ποια ειδη εχθρων, απο αυτα που συναντησες στο κεντρικο παιχνιδι θα πολεμησεις. Δεν ασχοληθηκα ιδιαιτερα γιατι μου φανηκε καπως αδιαφορο. Eπισης περιλαμβανει μια περιπου 30λεπτη συμπαθητικη αποστολη, την spider lair.

        Το faction pack εχει την αποστολη Heavy Squad που ειναι shooting gallery φαση και κραταει ελαχιστα, την αποστολη Kshatriya που παιζεις σε ενα ανοιχτο επιπεδο με σκοπο να μαζεψεις τα διασκορπισμενα Artifacts και την Sniper Team (η μονη που μου αρεσε απο το συγκεκριμενο πακετο), η οποια επικεντρωνετε στο stealth κομματι και σε συγκεκριμενα σημεια αν γινεις αντιληπτος αυτοματα πας σε game over, χωρις να σου δωθει η δυνατοτητα μαχης.

        Για το power pack εγραψα πιο πανω. Απαραδεκτο απλα 🙂

        To Chronicles Pack εχει τα story campaigns των Anna, Pavel and Khan και το κλασσικο Gameplay του Last light, που σε αφηνει στις μαχες με ανθρωπους να παιξεις ειτε με stealth ειτε με action. Επαιξα πριν λιγο αυτο του Pavel και εμεινα αρκετα ικανοποιημενος. Noμιζω πως ειναι το μονο που αξιζει να αγορασεις. Θα τελειωσω σημερα μαλλον και τα υπολοιπα και θα γραψω κατι.

        Επισης ηθελα να προσθεσω πως ειναι καταπτυστοι που μεσα στην season pass των 15 ευρω δεν περιλαμβανουν το ranger dlc, αλλα σε βαζουν να το πληρωσεις χωριστα.

        • forneverarrow

          Οπότε πάω για Chronicles pack κυρίως. Ευχαριστώ για τις πληροφορίες! Τελικά δεν είναι μόνο οι Αμερικάνοι που βγάζουν από τη μύγα ξίγκι στα dlc's...

        • gogos

          Moλις τελειωσα και το Chronicles Pack. Το βρηκα αρκετα αξιολογο, πιστο στο gameplay και την horror ατμοσφαιρα του βασικου παιχνιδιου. Τα campaign των χαρακτηρων χρονικα τοποθετουνται παραλληλα με αυτο του Artyom. Παρακολουθεις την ιδια ιστορια απο μια διαφορετικη οπτικη. Για τους φιλους της σειρας και για οσους δεν ενοχληθουν απο την μικρη του διαρκεια (κραταει γυρω στη 1 με 1,5 ωρα) ειναι μια πολυ καλη προσθηκη.

          • forneverarrow

            Gogo, επειδή κατάλαβα ότι είσαι ειδικός στο συγκεκριμένο game, θέλω μια συμβουλή. Ξέρεις πως "διάολο" θα καταφέρω να δω το good ending (πέρα από το youtube 🙂 )?? Έχω φάει τον τόπο και δεν το έχω βρει. Τερμάτισα και χωρίς να σκοτώσω κόσμο στα σημεία που έχεις επιλογή (Pavel και Lesnitsky), βρήκα όλα τα notes και τα μουσικά όργανα και πάλι τίποτα... Μήπως πρέπει να πάω και όλο το game με no kill?

            • gogos

              Eιναι οντως πολυ δυσκολο να βγει το καλο τελος! Υπαρχει ενας "μετρητης ηθικης", ο οποιος δεν ειναι ορατος μεσα στο παιχνιδι. Πρεπει να κανεις καποιες συγκεκριμενες πραξεις και να αποφευγεις καποιες αλλες.

              Οι ηθικες πραξεις ειναι αυτες:

              Sparing Surrendering Soldiers
              Rescuing Women & Children
              Listening to NPC Stories
              Hearing Dialogue in Populated Areas (Exploration)
              Playing Musical Instruments
              Be Generous with Bullets (Give to Beggars)
              Do Exactly What NPCs Instruct (Example: Dark One says a creature is not hostile, do not kill it.)
              Watch the entire theater show in VENICE
              Finding Hidden Ammo Caches on QUARANTINE
              Complete SEPARATION Without Killing Humans
              Complete FACILITY Without Killing Humans
              Complete REVOLUTION Without Killing Humans
              Complete BRIDGE Without Killing Humans
              Rescue the Women & Children in BANDITS
              Rescue the prisoners in the Reich Concentration Camp
              Return the Crying Child’s Teddy Bear in VENICE
              See all Visions in DEAD CITY and don’t kill the Demons on the rooftop
              Don’t Kill Pavel or Lesnitsky
              Shoot the creatures off the Mother Bear Mutant after the boss fight

              και οι ανηθικες που πρεπει να αποφυγεις αυτες :

              Killing Humans
              Killing Surrendering Soldiers
              Stealing in Populated Areas
              Paying for a Lapdance
              Watching the Striptease

              Δεν ειναι αναγκη να τις ολοκληρωσεις ολες, αλλα οσο περισσοτερες κανεις απο αυτες, τοσο πιο πιθανο θα ειναι να ξεκλειδωθει το καλο τελος.

              • forneverarrow

                Πλάκα κάνεις!!! Ευχαριστώ πολύ για τη βοήθεια! Θα προσπαθήσω γιατί έχω πεισμώσει!! Το πότε θα τα καταφέρω είναι άλλη υπόθεση...

  • forneverarrow

    Κατεβαίνει! Αλλά δεν ξέρω πότε θα ασχοληθώ γιατί ξεκλέβω 1 με 1,5 ώρα τη μέρα και έχω in progress το Rising και το CoD Ghosts. Αλλά αφού είναι άλλη οπτική του campaing θα μου αρέσει. Ειδικά του Pavel υποθέτω θα δίνει και απαντήσεις σε κάποια κενά.

  • tiflopodikas

    4 φορές το τερμάτισα το άτιμο μια δεν έβγαλα το καλό τέλος,είναι αρκετά δύσκολο να σου βγει,και είχα κάνει και πολλά πράματα από την λίστα αλλά και πάλι τζίφος,όπως και να χει είναι τρελή παιχνιδάρα.

    • forneverarrow

      Και εγώ μια από τα ίδια... Το τερμάτισα μια φορά στο Ranger mode αλλά δεν κατάφερα (λογικό) no kill. Το τερμάτισα στο hard... πάλι τα ίδια, και δεν είχα δει ούτε το θέατρο, ούτε άφησα τους surrender. Τώρα το έχω αρχίσει στο easy μπας και καταφέρω.

  • forneverarrow

    Μόλις τα κατάφερα!!! Τελικά δεν έκανα κατά γράμμα ότι έλεγε η λίστα, αλλά τα περισσότερα. Για όποιον ενδιαφέρεται θα αναφέρω κάποια σημεία (τα ίδια ακριβώς έκανε και ο κολλητός μου και έπιασε):

    Στα επίπεδα που έχει human enemies (Ναζί, Reds και Bandits) δεν σκοτώνεις κανένα και δεν προκαλείς alarm. Μπορείς να χρησιμοποιείς take downs με το "τετράγωνο" (στο PS3).

    Θέλει εξερεύνηση σε κάθε γωνιά του παιχνιδιού, αίθουσες, σύραγγες, συντρίμμια κλπ. Επίσης, στα level με κόσμο (bolshoi, venice, quarantine) πρέπει να περάσεις αρκετή ώρα, άσχετα αν ακούσεις συνομιλίες ή όχι. Στο Venice δεν πρέπει να κλέψεις το κουτί από τον βαρκάρη! Επίσης, στο Undercity, στην αρχή μετά το ασανσέρ, ΜΗΝ ρίξεις από μακριά στα τέρατα γιατί αν πετύχεις τις νυχτερίδες θεωρείται bad move (γίνεται ασπρόμαυρη η οθόνη στιγμιαία).

    Δίνεις σφαίρες σε κάθε ζητιάνο και παίζεις όλα τα όργανα στο παιχνίδι, Επίσης, δεν σκοτώνεις τους στρατιώτες που παραδίνονται (2-3 σε όλο το παιχνίδι), Σώζεις τους αιχμαλώτους παντού (ειδικά στους bandits πρέπει να κάνεις γρήγορα στο βαγόνι γιατί την πρώτη τη σκοτώνουν άμεσα). ΔΕΝ δίνεις λεφτά στο strip club. Τέλος, βλέπεις όσα περισσότερα φαντάσματα μπορείς (είναι μια αίθουσα στο lvl Regina, μια διακλάδωση στο undercity και το Dead City που έχει τα περισσότερα).

    Στο bridge περνάς με stealth τα τέρατα και δεν τα σκοτώνεις. Χαρίζεις τη ζωή σε Pavel και Lesnitsky. Γενικά είναι λίγο παλούκι αλλά αν γνωρίζεις καλά το παιχνίδι και τη συμπεριφορά των εχθρών πας χωρίς πολλά προβλήματα. Εγώ έκανα τα παραπάνω και έβγαλε good ending. Να πω ότι έχει και μια κάποια ανοχή σε λάθη ακόμα και στα παραπάνω. Αναγκάστηκα να ρίξω με το sniper σε 2-3 εχθρούς στη Red Square και δεν έψαξα 1-2 κρυφά σημεία στο bridge γιατί μπορεί να χάλαγα το stealth. Και από φαντάσματα έχασα 1-2 στη Dead City. Για τα deamons (τα φτερωτά) δεν έχεις πρόβλημα αν τα ρίξεις, εκτός από το τελευταίο στην ταράτσα (dead city) που αν το κάνεις έχεις bad. Όλα τα παραπάνω στο easy, αλλά ο κολλητός μου με αρκετό ζόρι τα κατάφερε στο hard.

  • worms_arm

    Καλησπέρα. Βλεπω το Last light βγηκε σε PS3, το Metro 2033 δεν εχει βγει? Ελεγα πριν αγορασω το sequel να παιξω το αρχικο πρωτα.

    • http://game20.gr Terminator

      Δυστυχώς όχι δεν υπάρχει στο PS3

  • Δημήτρης.

    Το παίζω αυτές τι μέρες, και τώρα εδώ και καμιά ώρα ,έχω ένα πρόβλημα, μου κολλάει πάντα στο ίδιο σημείο: έχοντας τερματίσει το επίπεδο Quarantine, κολλάει την ώρα που 'φορτώνει 'για να αρχίσει το επόμενο, έχει τύχει ποτέ σε κανέναν το ίδιο πρόβλημα; η έπεσα σε ελατεματικό δισκάκι τη γκαντεμιά μου μέσα.
    Η έκδοση έιναι για ps3 .