Game20.gr, το Άσυλο των gamers

Marvel’s Spider-Man Review

Ένα από τα μεγαλύτερα απωθημένα των gamers εδώ και καιρό, ήταν η μη ορθολογική αξιοποίηση του Spider-Man σε ένα παιχνίδι ανάλογο της φήμης και της δημοτικότητάς του. Η αλήθεια είναι ότι η Activision και η Beenox κάτι προσπάθησαν να κάνουν στην προηγούμενη γενιά, αλλά τα αποτελέσματα ήταν μάλλον μέτρια (Web of Shadows, Shattered Dimensions). Όπως καταλαβαίνετε, η Insomniac είχε δύσκολο έργο μπροστά της. Όχι μόνο έπρεπε να σχεδιάσει ένα ποιοτικό παιχνίδι με πρωταγωνιστή τον “αδικημένο” από την βιομηχανία του gaming Spider-Man, αλλά και εξαιτίας της τεράστιας επιτυχίας της σειράς Batman Arkham, οι απαιτήσεις και οι προσδοκίες πλέον είναι αυξημένες. Η ερώτηση είναι μία λοιπόν: τα κατάφερε η Insomniac;

Η βασική ιστορία του Marvel’s Spider-Man δεν ξεκινάει όπως τα περισσότερα κόμικ και ταινίες που αφορούν τον Spidey. Πιο συγκεκριμένα, το παιχνίδι δεν αφηγείται εκ νέου το γνωστό σε όλους origin story του ήρωα. Μην περιμένετε να δείτε ατυχή πειράματα που έχουν ως αποτέλεσμα μια ραδιενεργό αράχνη να τσιμπάει ένα teenage σπασικλάκι, δίνοντάς του έτσι υπερδυνάμεις. Κούρασε το συγκεκριμένο τροπάριο και το παιχνίδι ορθά αποφεύγει αυτό το χιλιοειπωμένο σεναριακό μοτίβο. Ο Spider-Man έχει πλέον καταστεί κυρίαρχο σύμβολο της Νέας Υόρκης και χαίρει της καθολικής εκτίμησης των απανταχού Νεοϋορκέζων, πέραν του Jonas Jameson φυσικά. Στον αντίποδα, ο Peter Parker, όταν δεν κυνηγά εγκληματίες ως Spider-Man σε συνεργασία με την υπαστυνόμο Yuri Watanabe, εργάζεται σε ένα ιδιωτικό τεχνολογικό εργαστήριο που ειδικεύεται στην προσθετική ρομποτική.

Στην ζωή του Peter Parker δεν κυλούν όλα ευχάριστα και ανέμελα, αφού ο χωρισμός του με την Mary Jane Watson αποτελεί ένα μόνιμο αγκάθι στην καρδιά του. Στον ελεύθερο χρόνο του, ο Peter βοηθάει εθελοντικά στο κέντρο άστεγων και άπορων F.E.A.S.T., το οποίο ιδρύουν και οργανώνουν η γλυκύτατη θεία May και ο Martin Li, ένας φιλεύσπλαχνος εκατομμυριούχος ασιατικής καταγωγής. Σχετικά νωρίς στο παιχνίδι όμως, τα πάντα αλλάζουν μετά από μια βομβιστική επίθεση στο δημαρχείο της Νέας Υόρκης από μια τρομοκρατική οργάνωση ονόματι Demons, την οποία καθοδηγεί ο παρανοϊκός Mr. Negative.

Στο ψαχνό.

Επί της οθόνης παρελαύνουν αρκετοί και γνώριμοι (για τους φαν των κόμικ) χαρακτήρες όπως ο CEO της Oscorp, Norman Osborn, αλλά και πολλοί παραδοσιακοί εχθροί από το πρόσφατο παρελθόν του Spider-Man, όπως οι Electro, Rhino, Scorpio, Vulture, Kingpin και άλλοι. Για να γίνω λιγάκι πιο συγκεκριμένος, σε ορισμένα επίπεδα χειρίζεστε τον Peter Parker, την Mary Jane αλλά και έναν ακόμα χαρακτήρα που δεν θα αποκαλύψω. Το μόνο που μπορώ να γράψω είναι ότι οι μυημένοι στον κόσμο του Spider-Man θα αιφνιδιαστείτε με την εισαγωγή του συγκεκριμένου χαρακτήρα στην κεντρική ιστορία, καθώς σηματοδοτείται έτσι μια νέα “εποχή” για τη σειρά σε περίπτωση που υπάρξει sequel. Μεταξύ μας, αν μείνετε συντονισμένοι στους δέκτες σας μετά τους τίτλους τέλους, αυτομάτως θα καταλάβετε ότι το sequel είναι κάτι παραπάνω από δεδομένο.

Συνολικά, η πλοκή του Marvel’s Spider-Man εμφανίζεται καλογραμμένη και παρουσιάζει ενδιαφέρουσες κορυφώσεις και αποκαλύψεις. Σίγουρα κάποια κλισέ δεν αποφεύγονται αλλά σε τελική ανάλυση για superhero game πρόκειται. Μεταξύ άλλων, υπάρχουν και κάποιες “εκπλήξεις”, σεναριακού αλλά και “παικτικού” ενδιαφέροντας, αλλά θα προτιμήσω να μην μαρτυρήσω τίποτε. Κάνοντας μια σύντομη αποτίμηση πάντως, οι σεναριογράφοι έκαναν αρκετά καλή δουλειά, σεβόμενοι πλήρως το όνομα του Spider-Man και στηρίζοντας ξεκάθαρα τη storytelling εμπειρία που προσφέρουν οι αποκλειστικότητες της Sony.

Για αρχή, “παιδική χαρά” σας γίνεται η Νέα Υόρκη. Εκ πρώτης όψεως, ο χάρτης της πόλης δεν φαντάζει χαοτικά μεγάλος, συγκριτικά πάντα με τα τελευταία open-world παιχνίδια της γενιάς. Μην περιμένετε να δείτε ατελείωτες εκτάσεις τύπου Asssassin’s Creed, Witcher, Horizon Zero Dawn κτλ. Εδώ τα πράγματα είναι λιγάκι πιο συμπυκνωμένα, χωρίς βέβαια ο κόσμος να στερείται φαντασίας και εικαστικών λεπτομερειών. Η Νέας Υόρκη απαρτίζεται από εννιά περιοχές (Financial District, Chinatown, Greenwich, Hell’s Kitchen, Midtown, Upper East Side, Upper West Side, Central Park, Harlem), με την κάθε μια να έχει το δικό της στιλ. Κατά την διάρκεια της ελεύθερης κίνησής σας μέσα στην πόλη δεν παρεμβάλλονται οθόνες φόρτωσης, ενώ υπάρχει και σύστημα fast travel. Τα επίπεδα δυσκολίας είναι τα friendly (easy), amazing (normal) και spectacular (hard). Τέλος, το παιχνίδι διαθέτει photo mode και θα αποκτήσει new game + mode.

Heads up boys!

Γενικότερα, η σχεδιαστική αποτύπωση της Νέας Υόρκης είναι εξαιρετική και πειστική. Ουρανοξύστες που τρυπάνε τον ουρανό με την θεόρατη κλίμακά τους, εργοτάξια, πελώριοι αυτοκινητόδρομοι, πλήθος οχημάτων και πολιτών που κινούνται απολύτως αρμονικά και κάποια ξακουστά αξιοθέατα (Madison Square Garden, Central Park κτλ) που στολίζουν ταιριαστά το world building του τίτλου. Μοναδικό πταίσμα η απουσία εναλλαγής μέρας και νύχτας σε πραγματικό χρόνο. Για κάποιο ανεξήγητο λόγο, το παιχνίδι εναλλάσσει μέρα και νύχτα ανά αποστολή και όχι σε κανονικό χρόνο. Το ίδιο συμβαίνει και με τα καιρικά φαινόμενα. Προσωπικά δεν με ενοχλεί, απλά δεν καταλαβαίνω γιατί δουλεύει έτσι, όταν όλα τα σημερινά open-world παιχνίδια δουλεύουν real-time.

Στον κόσμο του παιχνιδιού υπάρχουν “ερεθίσματα” ώστε να μείνετε απασχολημένοι για αρκετό χρονικό διάστημα. Η κεντρική ιστορία διαρκεί γύρω στις 20 ώρες, ενώ αν αποφασίσετε να ασχοληθείτε ενδελεχώς με το δευτερεύον περιεχόμενο οι 40 ώρες φαντάζουν σίγουρες. Καθώς πρόκειται για open-world παιχνίδι, δεν λείπει και το “map cleaning”. Κεντρικό σας μέλημα είναι η διαρκής αναβάθμιση του Spider-Man μέσω skills, gadgets, στολών με ξεχωριστές δυνατότητες κτλ και η παραμετροποίηση και το εύρος των ικανοτήτων του ήρωα παρουσιάζει αρκετό βάθος. Μην φανταστείτε κάτι πολύπλοκο ή σύνθετο. Απλά πράγματα. Πάντως, για να είμαι ειλικρινής, περίμενα κάτι καλύτερο σε επίπεδο δευτερεύοντος περιεχομένου. Λίγη περισσότερη φαντασία και όχι ανακύκλωση ιδεών.

O Spider-Man της γειτονιάς σας.

Πέραν της κεντρικής ιστορίας, λοιπόν, η κάθε περιοχή διαθέτει ένα σύνολο υποαποστολών και δραστηριοτήτων το οποίο αντικατοπτρίζεται με ποσοστιαίο βαθμό ολοκλήρωσης. Τα πατροπαράδοτα collectibles, challenges, random events, side missions και όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των open-world παιχνιδιών κάνουν την εμφάνισή τους. Συχνά πυκνά ενημερώνεστε μέσω της ενδοεπικοινωνίας που χρησιμοποιεί η αστυνομία της Νέας Υόρκης, για διάφορα εγκλήματα που λαμβάνουν χώρα στις περιοχές της πόλης. Το εύρος των εγκλημάτων δεν είναι ιδιαιτέρως μεγάλο. Κακοποιοί που διαπράττουν ληστείες, εγκλωβισμένοι πολίτες μετά από τροχαία ατυχήματα, καταδιώξεις κλεμμένων αυτοκινήτων κτλ. Στον μίνι χάρτη εμφανίζεται παράλληλα το εικονίδιο εγκλήματος και εσείς σπεύδετε στο σημείο για να αναλάβετε δράση.

Πέραν των τυχαίων περιστατικών (random events), διάσπαρτα στην πόλη υπάρχουν και εχθρικά “φυλάκια” στα οποία μπορείτε είτε να σαπίσετε στο ξύλο τους δύσμοιρους εχθρούς ή να τους ξεκάνετε αργά και βασανιστικά με stealth μηχανισμούς. Στον τομέα των side missions, γνωρίζετε τυχαίους ΑΙ χαρακτήρες που ζητούν την βοήθειά σας σχετικά με κάποια εξαφάνιση ή με κάποιο ανεξιχνίαστο έγκλημα στο οποίο πρέπει να ρίξετε άπλετο φως. Ωστόσο, υπάρχουν και δευτερεύουσες αποστολές με περισσότερή storytelling αύρα, όπως αυτές των Tombstone, Black Cat και Taskmaster, που κοσμούνται από εντυπωσιακά cutscenes. Κάποιες βασίζονται στο stealth και σε melee μάχες, ενώ κάποιες άλλες διαθέτουν περιβαλλοντικούς γρίφους που αποκαλύπτετε με τη spider sense (R3).

Στο θέμα των γρίφων / mini-games, το παιχνίδι επενδύει στην τεχνολογία που ούτως ή άλλως είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας τόσο του Peter Parker (όντας επιστήμονας γαρ), όσο και του Spider-Man. Ο Peter Parker με τη χρήση PC, tablet και της ειδικά διαμορφωμένης στολής Spider-Μan, προσπαθεί να ταυτοποιήσει και να αποκωδικοποιήσει χημικές ουσίες και κυκλώματα ηλεκτρισμού, στα οποία πρέπει οδηγήσει το ηλεκτρικό ρεύμα, μέσα από αγωγούς και κυκλώματα, στην επιθυμητή τροφοδοτική θύρα, σε μια διαδικασία που θυμίζει αρκετά το hacking του Watch Dogs. Σταδιακά και όσο προχωράτε το περιεχόμενο του παιχνιδιού διευρύνεται. Αρχικά, ξεκλειδώνονται τα research stations, μικρά ιδιόκτητα εργαστήρια στα οποία ακούτε ηχογραφημένα μηνύματα του Harry Osborn ο οποίος σας ενημερώνει για βιολογικούς κινδύνους και προβλήματα ασφάλειας που πλήττουν τον πληθυσμό της Νέας Υόρκης. Για παράδειγμα, πληροφορείστε για την εξάπλωση τοξικών λημμάτων που μολύνουν τα νερά του ποταμού Hudson. Εσείς ως Spider-Man φτάνετε στο επίμαχο σημείο και με την βοήθεια του spider-com craft-άρετε την απαιτούμενη ουσία που καθαρίζει την τοξική μόλυνση.

Αράχνη εναντίον σκορπιού σημειώσατε…;;;

Μια ακόμα περίπτωση που μπορεί να αντιμετωπίσετε είναι αυτή του κινδύνου που προκαλεί η υδροστατική πίεση μιας αντλίας νερού, κάτω από τους δρόμους της Νέας Υόρκης, που μπορεί να οδηγήσει σε έκρηξη. Ενεργοποιείτε το spider sense, εντοπίζετε την προβληματική αντλία και με τους ιστούς σας φράζετε την δίοδο του νερού και μέσω μιας μανιβέλας την οποία γυρίζετε, μειώνετε την ορμή του νερού. Σειρά παίρνουν τα challenges του Taskmaster στα οποία βρίσκεστε να εξασκείτε τη stealth προσαρμοστικότητά σας ξεπαστρεύοντας κακοποιά στοιχεία, επιδίδεστε σε κυνήγι drones υπό χρονικό περιορισμό και πολλά άλλα.

Μιλώντας για αναβαθμίσεις και παραμετροποιήσεις νωρίτερα, το παιχνίδι παρουσιάζει μια διόλου ευκαταφρόνητη γκάμα επιλογών. Ανάλογα με την πρόοδό σας και την αποδοτικότητα των πράξεών σας κερδίζετε XP, ανεβαίνετε level, βελτιώνετε τα στατιστικά του Spidey (health, focus, damage, swing speed) και εξασφαλίζετε tokens από τις εν γένει συμπληρωματικές δραστηριότητες, τα οποία εξαργυρώνετε για την δημιουργία gadgets και στολών. Επίσης, όταν ολοκληρώνετε επιτυχώς μια αποστολή, ενδέχεται να αποκομίσετε ως έπαθλο το σχεδιάγραμμα μιας στολής με ξεχωριστές ικανότητες.

Πως θα σας φαινόταν αν μπορούσατε να φτιάξετε τη στολή της ταινίας Spider-Man Homecoming ή τη στολή του Avengers: Infinity War; Η εισαγωγή των στολών δεν περιορίζεται απλά και μόνο στην αλλαγή της εξωτερικής εμφάνισης σας. Η κάθε στολή έχει την δική της ειδική δυνατότητα (L3+R3). Πχ η στολή του Homecoming εκτοξεύει ένα spider bot που κρατάει απασχολημένους τους εχθρούς σας πάνω στη μάχη. Συνολικά, οι στολές ξεπερνούν τις 20, είναι αριστοτεχνικά σχεδιασμένες και αρκετές εξ αυτών προέρχονται από διάφορα κόμικ Spider-Man. Από κοντά και τα spider gadgets, καθώς στην διάθεσή σας έχετε ένα spider drone που εκτοξεύει λέιζερ, ιστούς ηλεκτρισμού για να ακινητοποιείτε τους φουκαράδες εχθρούς σας, νάρκες ιστών που εφάπτονται σε επιφάνειες, μικρές βόμβες που παράγουν ωστικά κύματα κτλ. Προσωπικά, δεν σταμάτησα να αλλάζω στολές και gadgets. Εθισμός!

Σχετικά νωρίς στο παιχνίδι αντιμετωπίζετε τον Shocker.

Η παραμετροποίηση δεν σταματάει στις στολές όμως. Το skill tree του Spidey χωρίζεται σε τρία σετ δυνατοτήτων. Η κατηγορία defender σχετίζεται με τις αμυντικές ικανότητες του ήρωα (άμυνα, dodge κτλ), η κατηγορία webslinger επικεντρώνεται στις εναέριες επιθέσεις, επιθέσεις με ιστούς και σε λοιπές “χορευτικές” μανούβρες, ενώ επενδύοντας skill points στην κατηγορία innovator γίνεστε άκρως ευρηματικοί στα stealth και combat takedowns. Τα suit mods αποτελούν κατά μία έννοια τα perks του Spider-Man. Μέσα από έναν εκτενή και μακρύ κατάλογο, προσθαφαιρείτε mods, εξοπλίζοντας τον ήρωα με επιπλέον ικανότητες όπως περαιτέρω αντοχή στις μακρινές επιθέσεις (range resistance), περισσότερο melee damage, ταχύτερη αναπαραγωγή του focus με την χρήση των gadgets και πολλά ακόμη. Χαμός!

Απώτερος σκοπός του παιχνιδιού είναι να σας δώσει την ψευδαίσθηση ότι μεταμορφώνεστε στην Αράχνη και αν θέλετε την άποψή μου, το παιχνίδι το καταφέρνει και με το παραπάνω. Με έμπνευση από Infamous και Arkham, αλλά κάνοντας και πολλά βήματα παραπέρα, ο χειρισμός είναι το λιγότερο απολαυστικός. Για την ακρίβεια, αποτελεί έναν θρίαμβο των free flow μηχανισμών. Η κινησιολογία και οι εντολές που δίνετε στον Spider-Man με τους μοχλούς και τα κουμπιά του χειριστηρίου αφήνουν μια μοναδική μετρονομική αίσθηση. Ελέγχοντας τον αέρινο Spidey, γρήγορα αντιλαμβάνεστε πλαστικότητα, ευελιξία και μια απαράμιλλη ομαλότητα στις κινήσεις. Ξεκινώντας με το platforming, τολμώ να πω ότι το παιχνίδι προσφέρει απλόχερα και χωρίς ουδεμία παρασπονδία τους καλύτερους κάθετους μηχανισμούς που έχω δει ποτέ. Ο τρόπος με τον οποίο το web swinging διαδέχεται το parkour και το wall running σας αφήνει με το στόμα ανοιχτό. Η ταχύτητα στην ελεύθερη πλοήγηση με την οποία εναλλάσσετε την πλειάδα των μηχανισμών κίνησης, μετατρέπουν τον χάρτη σε θεματικό πάρκο ταχυδυναμικών ακροβατικών. Εύγε Insomniac!

Το σύστημα μάχης ακολουθεί πιστά την συνταγή που όρισε η Rocksteady με τα Arkham, με την μόνη διαφορά ότι εδώ τα ρίσκα που παίρνετε είναι περισσότερο ευφάνταστα και απολύτως ταιριαστά με το στιλ μάχης του Spider-Man. Αρχικά, στην αριστερή πλευρά της οθόνης βλέπετε τις ζωτικές ενδείξεις του ήρωα. Ακριβώς από κάτω υπάρχουν η μπάρα του focus και ο μετρητής combo. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, ο μετρητής combo συμβολίζει τα συνεχόμενα και επιτυχημένα χτυπήματα που επιτυγχάνετε. Η δε μπάρα του focus έχει πιο σύνθετο ρόλο. Το focus συνιστά τον βαθμό συγκέντρωσης στις μάχες. Κάθε φορά που επιτίθεστε με συγχρονισμένες melee επιθέσεις και με τη χρήση των gadgets, η γραμμή του focus αυξάνεται και φωτίζει σε τρία μέρη. Τότε μπορείτε είτε να ενεργοποιήσετε την προεπιλεγμένη ειδική ικανότητα της εκάστοτε στολής, να πραγματοποιήσετε takedown α λα Arkham (τρίγωνο+κύκλο) και πατώντας το κάτω βελάκι του χειριστηρίου να ανανεώσετε μέρος της ενέργειας του Spidey.

Λίγο ειδύλλιο δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.

Κατά τα άλλα, με το τετράγωνο επιτίθεστε στους εχθρούς, συνδυάζοντας γροθιές, κλωτσιές, ανάποδες κλωτσιές, πιρουέτες και όλα τα συναφή. Με το τρίγωνο εκτοξεύετε ιστούς και εκσφενδονίζεστε με φούρια προς τον εκάστοτε εχθρό. Πατώντας το R1 “πυροβολάτε” με ταχύ ρυθμό ιστούς, ακινητοποιώντας έτσι τους εχθρούς. Ως γνωστόν, η ευρηματικότητα του Spider-Man δεν περιορίζεται μονάχα σε κλωτσιές και μπουνιές. Χρησιμοποιώντας το L1 και R1 αρπάζετε με τους ιστούς σας κάθε λογής αντικείμενα (πχ κάδους σκουπιδιών), ακόμα και χειροβομβίδες που πετούν οι εχθροί σε εσάς, για να τα στείλετε συστημένα πίσω στους ίδιους. Επιπλέον, όταν η ένδειξη του spider sense λάμψει γύρω από το κεφάλι του Spider-Man, κάποιος εχθρός ετοιμάζεται να σας χτυπήσει. Η αποφυγή επιθέσεων στηρίζεται στο γνωστό dodge το οποίο γίνεται με το πάτημα του Ο. Αντιθέτως, όταν μια άσπρη γραμμή ή ένα marker σε σχήμα διόπτρας σας ταγκάρει, σημαίνει ότι επίκειται απομακρυσμένη επίθεση από πυροβόλο όπλο ή ρουκετοβόλο. Τη στιγμή που τα εν λόγω σημάδια πάρουν μια κόκκινη απόχρωση, πρέπει άμεσα να κάνετε dodge ειδάλλως δέχεστε ζημιά.

Πρέπει να σημειωθεί ότι ο ρυθμός των μαχών είναι καταιγιστικός, τέρμα fast paced, γεμάτος πρόκληση, αναπαράγοντας παράλληλα εντυπωσιακές χορογραφίες στις οθόνες σας. Έχοντας προηγουμένως παίξει και απολαύσει στο έπακρο τις melee μάχες των Arkham, ομολογώ ότι στο Spider-Man άρπαξα άπειρες μάπες, γεγονός που δεν το περίμενα, αλλά το ευχαριστήθηκα ιδιαίτερα. Απαιτείται συγχρονισμός, επιθετικότητα, σβελτάδα και αντανακλαστικά, διότι αν έχετε αμυντικούς προσανατολισμούς δεν τα βγάζετε πέρα, αφού οι εχθροί επιτίθενται μαζικά ενώ υπερέχουν συνεχώς αριθμητικά. Εικάζω ότι το παιχνίδι στα easy, normal παραείναι ευκολάκι, οπότε σας προτείνω (ακόμα και αν δεν το προτιμάτε) να δοκιμάσετε το hard, αν θέλετε να “παιδευτείτε” λιγάκι παραπάνω. Επί του συνόλου πάντως, τρομερή δουλειά!

Στο καθαρά stealth μέρος, τα πράγματα είναι λιγάκι πιο απλοϊκά. Προσεγγίζετε μια οικοδομή γεμάτη από εχθρούς. Άμεσα βρίσκετε ένα ύψωμα ώστε να παραμείνετε μακριά από τα άγρυπνα βλέμματα. Ακολούθως με το R3 ενεργοποιείτε τη spider sense σκανάροντας την περιοχή, παρατηρώντας με κόκκινο χρώμα τα είδωλα και τους τύπους των εχθρών. Κάπου εκεί, ανάμεσα στη στρατηγική και τον αυτοσχεδιασμό, τους ξεκάνετε έναν-έναν, διακριτικά πάντα. Όταν βρεθείτε κοντά σε έναν εχθρό, πατώντας το τετράγωνο πραγματοποιείτε perch takedown, μετατρέποντας τον άμοιρο σε ένα κουκούλι από ιστό. Με το τρίγωνο κάνετε web strike takedown, δηλαδή ορμάτε πάνω σε έναν κακοποιό, ρίχνοντας τον αναίσθητο. Η χρήση του web takedown θέλει λιγάκι προσοχή επειδή μπορεί εύκολα να σας πάρουν πρέφα.

O εκδικητικός Mr. Negative.

Αν θελήσετε να γίνετε πιο μεθοδικός μπορείτε με τους ιστούς σας να γκρεμίσετε μια σκαλωσιά η οποία παίρνει σβάρνα όποιον βρίσκεται από κάτω, χρησιμοποιείτε gadgets όπως το trip mine (νάρκη), “ραντίζοντας” με παγίδες τα σημεία που περιπολούν οι εχθροί κτλ. Σε γενικές γραμμές, το σύστημα stealth του παιχνιδιού είναι απλοϊκό στην δομή του και προσφέρει ανάλαφρα και διασκεδαστικά διαλλείματα από τον φρενήρη ρυθμό των μαχών. Για πολλοστή φορά όμως σε παιχνίδι τέτοιου είδους, υπάρχει θέμα με τη νοημοσύνη των εχθρών στο stealth. Εχθροί που δεν υποψιάζονται κάτι, κυριολεκτικά περνάτε από μπροστά τους και δεν σας βλέπουν κτλ. Κουράστηκα πραγματικά σε αυτή την γενιά με αυτό το θέμα.

Αναφορικά με τον εχθρικό πληθυσμό του παιχνιδιού, τα είδη των εχθρών περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα. Συναντάτε εχθρούς που φέρουν αλυσίδες, τσεκούρια, σπαθιά και ραβδιά ηλεκτρισμού, snipers, machine gunners, brutes, ιπτάμενους με jet packs στην πλάτη κτλ. Παιχνίδι Spider-Man δίχως μάχες με boss δεν γίνεται και ευτυχώς εδώ υπάρχουν μερικοί από τους πιο διάσημους αρχιεχθρούς του ανθρώπου-αράχνη. Τα συγκεκριμένα boss fights, αν και σχετικά εύπεπτα στρατηγικά, καθηλώνουν με την κινηματογραφικότητα και την αρχιτεκτονική τους. Συγκριτικά με τα Batman Arkham των οποίων τα boss fights δεν με συγκίνησαν ιδιαίτερα, δηλώνω εντυπωσιασμένος με το παιχνίδι σε αυτόν τον τομέα. Δεν υπάρχει περίπτωση να μείνετε παραπονεμένοι. Θα πωρωθείτε άσχημα!

Στον τομέα των γραφικών το παιχνίδι τα πηγαίνει περίφημα, αν και δεν φτάνει τις άλλες μεγάλες αποκλειστικότητες του PS4. Θεωρώ ότι η Insomniac “θυσίασε” κατά κάποιον τρόπο το θέαμα για την διασκέδαση. Τα γραφικά πάντως είναι πανέμορφα και το level design προσεγμένο. Ο λεπτομερής σχεδιασμός των στολών του Spider-Man, τα μοναδικά εφέ φωτορεαλισμού, οι εκπληκτικές εστιάσεις και περιστροφές της κάμερας κατά το web swinging, η θεόρατη κλίμακα των ουρανοξυστών και η ζωντάνια της Νέας Υόρκης, σίγουρα εντυπωσιάζουν. Να τονίσω επίσης τα αριστοτεχνικά action animations και τα εκπληκτικά motion captures. Δεν θέλω να φανώ υπερβολικός αλλά νομίζω ότι ως προς την κινηματογραφικότητα το παιχνίδι ξεπερνάει ακόμα και τα Uncharted! Στις περίπου 40-45 ώρες που έπαιξα, δεν παρατήρησα bugs, glitches και λοιπά τεχνικά προβλήματα. Ακόμα και όταν οι καταστάσεις στις μάχες δίνουν την αίσθηση ότι η κονσόλα θα πλαντάξει από frame drops, τουναντίον τα πράγματα συνεχίζουν και κυλούν απολύτως ομαλά.

Σκηνές σαν αυτήν ανεβάζουν την αδρεναλίνη στα ύψη.

Ο ήχος επίσης κυμαίνεται σε υψηλό επίπεδο. Το soundtrack από τον John Paesano (Netflix’s Daredevil, Detroit: Become Human) απορρέει ηρωισμό και σπιρτάδα με τις up tempo μελωδίες των βιολιών που δονούν τα ηχεία. Οι voice actors ανταποκρίνονται πλήρως στις απαιτήσεις των ρόλων, με πρώτο και καλύτερο τον Yuri Lowenthal που παίζει τον Peter Parker / Spider-Man. Από την μία συναισθηματικός και geek και αμέσως μετά καυστικός με πηγαίο χιούμορ. Κάτι τελευταίο: μολονότι, το παιχνίδι έχει ελληνικό μενού και υπότιτλους, παρατήρησα κάποιες ατυχείς μεταφράσεις λέξεων.

Το Marvel's Spider-Man είναι πράγματι το παιχνίδι Spider-Man που αναζητούσαμε διακαώς. Η Insomniac αφήνει πίσω της τους συντηρητισμούς και την ατολμία προηγούμενων δημιουργών και παραδίδει το απόλυτο παιχνίδι για τους απανταχού λάτρεις του ανθρώπου-αράχνη. Η άκρατη κινηματογραφικότητα, το καλογραμμένο σενάριο, το διασκεδαστικότατο σύστημα μάχης, οι απαράμιλλοι μηχανισμοί platforming και η πολύπλευρη παραμετροποίηση του Spidey, συνθέτουν μια συμπαγή και συναρπαστική εμπειρία. Αν είστε φαν του Spider-Man, είτε θέλετε (άλλη μία) κορυφαία single-player περιπέτεια για να απολαύσετε στο PS4, το Marvel's Spider-Man είναι απαραίτητη αγορά.

  • Ο Spider-Man που θέλαμε
  • Αριστοτεχνική αφήγηση
  • Δράση πέρα από κάθε φαντασία
  • Εκπληκτικό και άκρως ισορροπημένο platforming
  • Διασκεδαστικό και ευφάνταστο σύστημα μάχης
  • Εκτενής και πλούσια παραμετροποίηση
  • Boss fights που κόβουν την ανάσα
  • Εντυπωσιακά γραφικά και animation
  • Επαναλαμβανόμενο δευτερεύον περιεχόμενο
  • Η εχθρική νοημοσύνη κατά το stealth μπορούσε να είναι καλύτερη
  • Σεταρισμένη μέρα/νυχτα και καιρός που ίσως απογοητεύσει κάποιους
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Insomniac
ΕΚΔΟΣΗ:Sony
ΔΙΑΘΕΣΗ:Sony Hellas
ΕΙΔΟΣ:Action adventure
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.playstation.com/en-us/games/marvels-spider-man-ps4/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:7/9/2018