Magicka: Vietnam Review

, Παρασκευή 22 Απρίλιος 2011 0  

Πριν από λίγο καιρό μας απασχόλησε το Magicka, ένα πρωτότυπο ισομετρικό action game που επιτρέπει την custom δημιουργία spells για την εξολόθρευση των εχθρικών ορδών. Άμεσος χειρισμός, εκκεντρικό χιούμορ και έξυπνη υλοποίηση της βασικής ιδέας που επισκιάστηκαν όμως από τα πολυάριθμα bugs και το εκνευριστικό lag που καθιστούσε το co-op βασανιστικό.

Παρά την ξεκάθαρη κλίση των δημιουργών στο παράλογο και σουρεαλιστικό χιούμορ, πάντως, ουδείς περίμενε μια τόσο τολμηρή κίνηση όσο η επίσκεψη των κοντοπίθαρων spellcasters μας στο Βιετνάμ! Με cover art που παρωδεί το ομώνυμο expansion του Bad Company 2, αυτό το DLC μας στέλνει στις ελώδεις, τροπικές και αφιλόξενες εκτάσεις του Βιετνάμ όπου μαχόμαστε ηρωικά εναντίον goblinoids με κράνη-σουπιέρες, ανεβασμένα μπατζάκια και ψάθινα καπέλα, οπλισμένα μέχρι τα δόντια με τουφέκια και ημιαυτόματα.

Το πακέτο προσφέρει δύο καινούργια challenge maps, το Vietnam Survival και το Rescue Mission, καθώς και δύο νέα, μπαρουτοκαπνισμένα skins που μετατρέπουν τον Jawa μας σε κομάντο-μινιατούρα. Το πρώτο map είναι ολόιδιο με τις δύο προϋπάρχουσες αρένες (The Glade, Havindr Arena) όπου αντιμετωπίζουμε διαδοχικά κύματα εχθρών επιδιώκοντας το υψηλότερο δυνατό σκορ, μόνο που εδώ το layout, οι αντίπαλοι και τα όπλα θυμίζουν τις κολασμένες ζούγκλες της ανατολικής Ινδοκίνας. Στο -πιο ζουμερό- Rescue Mission εμφανίζεται και πάλι ο γνωστός μας Vlad ως σκληροτράχηλος καραβανάς και μας αναθέτει να απελευθερώσουμε ομήρους, να σαμποτάρουμε τις τηλεπικοινωνίες των (κομμουνιστών;) goblins και να ανατινάξουμε τις αποθήκες πυρομαχικών τους όσο συντομότερα μπορούμε (υπάρχει time bonus). Η αποστολή χωρίζεται σε τρία levels και ζυγίζοντας τις προκλήσεις και τα μέσα που μας παρέχονται για να τις αντιμετωπίσουμε, φαίνεται ξεκάθαρα ότι έχουν σχεδιαστεί με το co-op κατά νου αφού η solo διεκπεραίωσή τους φαντάζει σχεδόν αδύνατη, ειδικά με τον πανζουρλισμό που επικρατεί στο τελικό στάδιο.

''Μικρέ, να θυμάσαι ότι η διαφορά μεταξύ ενός ζωντανού κι ενός νεκρού στρατιώτη είναι ένα έξτρα ζευγάρι κάλτσες!''

Οι εχθροί είναι κατά βάση τα γνωστά goblins, orcs και trolls με βαρύ οπλισμό και μιλιταριστικό attitude που μας γαζώνουν ανελέητα από όλες τις κατευθύνσεις (συχνά εκτός οθόνης) ενώ οι σφαίρες τους έχουν και knockback effect, καθιστώντας το έργο μας ακόμα πιο δύσκολο. Επιπλέον, δεν έχουμε παρά μόνο δύο-τρία magicks διαθέσιμα για να τα βάλουμε μαζί τους, ένα εκ των οποίων (Napalm) είναι ολοκαίνουργιο και προσφέρει απολαυστικές μαζικές εκκαθαρίσεις αλλά με χρονοκαθυστέρηση (ώσπου να γίνει το airstrike) οπότε δεν προσφέρεται ιδιαίτερα για καταστάσεις πανικού. Είναι φανερό ότι κύριος στόχος της Arrowhead ήταν να φρεσκάρει το gameplay, αποδυναμώνοντας τη χρήση των magicks σε όφελος της πιο arcade δράσης ενός τυπικού top down shooter.

Ευτυχώς, οι custom συνδυασμοί spells και buffs βρίσκονται ακόμα στο οπλοστάσιό μας, ενώ το νέο staff του χαρακτήρα μάς επιτρέπει κάθε τόσο να εκσφενδονίζουμε Liberty Grenades που κάνουν σημαντική ζημιά και τρέπουν τους Βιετκόνγκ σε φυγή. Μια και απουσιάζουν τα καταστροφικά magicks, τη «βρώμικη» δουλειά αναλαμβάνουν τα νέα ranged όπλα του παιχνιδιού, M16A1, rocket launcher, AK-47 κτλ. που είναι αρκούντως αποτελεσματικά ενώ διαθέτουν απεριόριστα πυρομαχικά (αντιθέτως, τα σιχαμερά goblins είναι αναγκασμένα κάθε τόσο να κάνουν reload…χαρχαρχαρ). Ως challenge map, η αποστολή Vietnam Rescue δεν επιτρέπει save και παίζεται μονοκοπανιά, άλλος ένας αποτρεπτικός παράγοντας για τη single-player ολοκλήρωσή της μια και στο co-op όλο και κάποιος μένει ζωντανός για να κάνει revive τους υπόλοιπους.

Το αρχικό Magicka διατίθεντο στην –ιδιαιτέρως ελκυστική- τιμή των 10 ευρώ, προσφέροντας σημαντικό value for money δεδομένης της διάρκειάς του campaign και της ύπαρξης co-op και challenges. Ο κανόνας λέει ότι (σχεδόν) κανένα DLC, ανεξαρτήτως της ποιότητάς του, δεν αξίζει τα λεφτά του και το Vietnam δεν αποτελεί εξαίρεση, ζητώντας 5 ευρώ για μια επιπλέον αρένα και μία αποστολή των 15-20 λεπτών (σε co-op) με ένα ευπρόσδεκτο αλλά κάπως εκβιαστικά δοσμένο twist στο αρχικό gameplay. Εκείνοι που τους τελευταίους δύο μήνες έμαθαν απ' έξω κι ανακατωτά τα magicks και μιλούν ήδη με την ακαταλαβίστικη διάλεκτο των Jawas στο chat του Steam, πιθανώς να περάσουν καλά εξολοθρεύοντας τα “κιτρινιάρικα” goblins με τους φίλους τους.

Να δω πόσο θα αντέξετε χωρίς Nova, κιτρινιάρηδες…

Όσοι το βαρέθηκαν γρήγορα και το έχουν ήδη απεγκαταστήσει από το σκληρό τους, δεν έχουν κανένα λόγο να δώσουν επιπλέον χρήματα, αφού το Vietnam δεν προσφέρει κάτι το επαναστατικό ούτε εμπλουτίζει σημαντικά το αρχικό Magicka. Για τους υπόλοιπους που τόση ώρα αναρωτιούνται πως ο spellchecker μου δεν έχει πιάσει τόσες ανορθόγραφες εμφανίσεις του “magic”, το πλήρες πακέτο του αρχικού παιχνιδιού μαζί με το Vietnam και το Wizard’s Survival Kit (ένα αυστηρά διακοσμητικό DLC) στην τιμή των 13 ευρώ είναι μια καλή ευκαιρία να ανακαλύψουν αυτό το πρωτότυπο παιχνιδάκι στην πιο playable μορφή του.

+ Το παλαβό χιούμορ της σειράς συνεχίζει ακάθεκτο
+ Η αυξημένη δυσκολία των νέων maps επιβάλλει την συνεργασία μεταξύ των παικτών
+ Το Magicka δείχνει πιο polished από ποτέ

- Ελάχιστο περιεχόμενο στο 50% της τιμής του αρχικού game
- Σχεδόν αδύνατο να επιβιώσει κανείς σε single-player
- Το πιστολίδι έχει την πλάκα του αλλά σταδιακά καταντάει βαρετό

*DLC/expansions δεν βαθμολογούνται*

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Paradox Interactive
Ανάπτυξη: Arrowhead Game Studios
Διάθεση: Online
Είδος: Action
Παίκτες: Single-player, multiplayer
Επίσημο Site: http://www.magickagame.com
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 12/4/2011
PEGI: 16+

  • Zaratoth

    Σήμερα τσίμπησα το απλό παιχνίδι από το Steam, και έχω να κάνω μια δήλωση.

    I thought that Vlad was a Vampire, until he told me that he was not. 😛

  • BiG_Bo$$

    Τι γαματο παιχνιδι xD

  • http://www.game20.gr maladroid

    Update: Σήμερα έγινε διαθέσιμος ΔΩΡΕΑΝ ένας επιπλέον challenge map για το Magicka, ονόματι Caverns. Παράλληλα, στη τιμή των 2 ευρώ μπορεί κανείς να αγοράσει και το Marshlands, έναν ακόμα χάρτη που από τη περιγραφή καταλαβαίνω ότι "σατιρίζει" τα Left 4 Dead.

    Εκείνο που μου άρεσε στην όλη ιστορία είναι ότι η Arrowhead έδωσε τη δυνατότητα στους ίδιους τους παίκτες να αποφασίσουν ποιον χάρτη θα ήθελαν δωρεάν και ποιον επί πληρωμή μέσω μιας ψηφοφορίας που διεξήχθη τις προηγούμενες ημέρες στο http://www.facebook.com/MagickaGame

    Well played, Arrowhead, well played.