League of Legends: Dominion - Έλεγχος. Άμυνα. Κυριαρχία.

, Τρίτη 8 Νοέμβριος 2011 0  

Κάθε άρθρο, είτε πρόκειται για παρουσίαση, άποψη, ή αερολογία, έχει την ιδιαιτερότητα του. Στη περίπτωση του Dominion, είναι πολύ δύσκολο να ξεκολλήσεις και να γράψεις γι αυτό, και όταν το καταφέρεις, να σταματήσεις να κλικάρεις σαν τρελός και να σπαμάρεις τα QWER. Κακά τα ψέματα, η εμπειρία του να βουτήξεις στο απολαυστικό λουτρό σφαλιαρομασάζ, με δόσεις τακτικής, που είναι η τελευταία πρόσφατη προσθήκη στο League of Legends, δύσκολα περιγράφεται με λόγια. Όπως και να'χει διαβάστε παρακάτω για τις εντυπώσεις μου.

Το Dominion, λοιπόν, φέρει μαζί του δυο προσθήκες για το δημοφιλές MOBA game. Τον καινούργιο 5vs5 χάρτη ονόματι “Crystal Scar”, και ένα καινούργιο mode, το οποίο τον συνοδεύει, τύπου Capture and Hold (ελληνιστί ερμ... Μήτσοοο έχουμε ορολογία εδώ;;). Αφού ο Μπαμπινιώτης δεν προέβλεψε, σκοπός μας στο Dominion, είναι η καταστροφή του αντίπαλου Nexus, όχι όμως δια της άμεσης μεθόδου επαναλαμβανόμενων ραπισμάτων, αλλά έμμεσα, ροκανίζοντας τους πόντους της αντίπαλης ομάδας, με την κατάληψη και υπεράσπιση στρατηγικών σημείων πάνω στον χάρτη (capture points). Προσωπικά, μου θυμίζει έντονα μια αρένα του World of Warcraft, το Arathi Basin, με διαφορετική προοπτική (άλλα παραδείγματα δεν ξέρω, αλλά σίγουρα τα σύγχρονα FPS κάτι παρόμοιο θα έχουνε, ενώ θυμίζει αρκετά το multiplayer του Dawn of War 2).

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα με τη σειρά. Ο χάρτης του Dominion είναι κυκλικός, σαν την χωριάτικη πίτα που λιγουρευόμουνα όλη μέρα και θα στοιχειώσει τα όνειρα μου! Σε αντιδιαμετρικά σημεία του χάρτη βρίσκονται οι βάσεις κάθε ομάδας, ενώ υπάρχουν πέντε στρατηγικά σημεία προς κατάκτηση, τα δύο κοντά στη βάση κάθε ομάδας, και ένα στην κορυφή του κύκλου. Καταλαμβάνοντας ένα σημείο, στο πλευρό μας τάσσονται minions στη μάχη κατά των ελεεινών, τρισάθλιων, και ως επί το πλείστον άπλυτων(!) αντιπάλων μας, ενώ το ίδιο το σημείο γίνεται αμυντικός πύργος στον οποίο μπορούμε να υποχωρήσουμε σε περίπτωση που τα βρούμε σκούρα (ή βρωμάει ο Alistar).

Ο χάρτης του Dominion.

Επιπλέον των στρατηγικών σημείων, τα οποία μας φτάνουν στη νίκη μειώνοντας τους πόντους ζωής του αντιπάλου Nexus, υπάρχουν δύο ειδών power ups· ένα κειμήλιο στο κέντρο, το οποίο τουμπανιάζει τον ήρωα μας, και health packs σε καίρια σημεία, τα οποία επαναφέρουν μέρος των πόντων ζημιάς που έχουμε δεχτεί. Δεν λείπουν και οι θάμνοι για να κρυφτούμε και να αιφνιδιάσουμε τους αντιπάλους μας, ή να τραπούμε σε άτακτη φυγή. Τελευταία, και καλύτερα, άφησα τα καινούργια αντικείμενα που προστέθηκαν για το Dominion, και μόνο γι αυτό. Ευχάριστη και καλοδεχούμενη προσθήκη, που δίνει άλλη μια διαφορετική νότα στο gameplay, σε σχέση με τους συμβατικούς χάρτες του LoL.

Κάθε ομάδα στο Dominion ξεκινάει με 500 πόντους, και χάνει όταν αυτοί μηδενιστούν. Οι δε ήρωες ξεκινάνε από το τρίτο επίπεδο και όχι από το πρώτο, όπως στους συμβατικούς χάρτες του παιχνιδιού. Το πορτοφόλι μας δεν είναι γεμάτο κάβουρες, αφού ξεκινάμε με ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για τις αγορές μας, ενώ καθ'όλη τη διάρκεια ενός παιχνιδιού, οι ήρωες κερδίζουν πιο γρήγορα πόντους εμπειρίας και χρήματα. Οι προσθήκες αυτές αλλάζουν την δυναμική και εντείνουν τους ρυθμούς του παιχνιδιού, σε σχέση με τους αρχικούς χάρτες του παιχνιδιού, οι οποίοι, εκτός της μεγάλης διάρκειας, χαρακτηρίζονται από το αργό τους ξεκίνημα. Αντίθετα, στο Dominion, θα βρεθούμε αντιμέτωποι με τους αντίπαλους ήρωες από τα πρώτα δευτερόλεπτα του παιχνιδιού μέχρι το τελευταίο κλάσμα, με πολλά παιχνίδια να κρίνονται στον πόντο. Σε αυτό συμβάλει η διαμόρφωση του χάρτη (όπως είπαμε κυκλικός), και η συνεχείς διεκδίκηση των στρατηγικών σημείων για τη νίκη. Αυτό είναι, με λίγα λόγια, το Dominion. Όμως δεν θα σας αφήσω έτσι. Βάζω κέρμα στον Αερολόγο 2000 για περαιτέρω ανάλυση.

Έχοντας καταλάβει ένα capture point, ετοιμαζόμαστε να κινηθούμε για το επόμενο!

Το Dominion είναι γρήγορο, έντονο και συναρπαστικό, με παρτίδες κρατάνε από 10 έως 30 λεπτά, με μέση διάρκεια τα δεκαπέντε λεπτά. Έτσι, ο παίχτης μπορεί να απολαύσει αρκετά αλλεπάλληλα παιχνίδια σε σύντομο χρονικό διάστημα, χωρίς να τραβάνε υπερβολικά όπως τα αντίστοιχα στο “Summoner's Rift”. Σπάνια κάποιο παιχνίδι θα μοιάζει με προηγούμενο, χάρη στην μορφολογία του χάρτη και στην δυναμική που προσφέρουν οι διαφορετικές επιλογές ηρώων, ενώ πλέον δεν υπάρχει συνταγή tank/support/carry και δε συμμαζεύεται, αφού η τακτική έγκειται στο να κρατήσει κάθε ομάδα τα στρατηγικά σημεία, αντί στην εξολόθρευση των αντιπάλων ηρώων.

Αν και απολαυστικό, το Dominion δεν έρχεται χωρίς τα αρνητικά του. Μιλάμε για έναν χάρτη προορισμένο για ήρωες που έχουν εξισορροπηθεί με τους αρχικούς χάρτες του παιχνιδιού στα υπόψη. Εξαιτίας της μορφολογίας του, το Dominion ευνοεί ιδιαίτερα τους ήρωες με αυξημένο mobility, stealth ή burst damage, με τους πιο δυσκίνητους να υστερούν, μιας και η άμυνα συνήθως δεν είναι επιλογή, παρά η συνεχής κίνηση και κατάληψη στρατηγικών σημείων. Σημειωτέον η Riot δεν αφήνει ποτέ το δημιούργημα της στην τύχη παρακολουθεί τις εξελίξεις και προσφέρει αλλαγές είτε στις ισορροπίες μεταξύ των ηρώων, είτε στους μηχανισμούς του παιχνιδιού, και πιστεύω πως σύντομα τέτοια ζητήματα θα εξαλειφθούν. Μην θεωρήσετε τα παραπάνω σαν καταδίκη για τον αγαπημένο σας ήρωα, αλλά αν στο LoL υπήρχαν αντιήρωες για κάποιους ήρωες, στο Dominion αυτό γίνεται ακόμα περισσότερο αισθητό.

Crossing the beams, Ghostbuster style!

Τέλος, στην προσπάθεια της η Riot να εξισορροπήσει όσο το δυνατόν περισσότερο τα παιχνίδια, δίνει ένα αβαντάζ στην ομάδα που θα βρεθεί πίσω στο σκορ. Έτσι αν η ομάδα σας έχει πάρει μεγάλη διαφορά, οι ήρωες θέλουν μέχρι και 30 δευτερόλεπτα να σηκωθούν, αν σας “φάνε”, τη στιγμή που οι αντίπαλοι σας σηκώνονται στα 10. Ενώ, από τους 125 πόντους ζωής της αντίπαλης ομάδας, και κάτω, προκειμένου να τους μειώσετε περαιτέρω, πρέπει να έχετε στην κατοχή σας τρία στρατηγικά σημεία, τουλάχιστον. Αν και αυτό οδηγεί σε τρομερές ανατροπές και παιχνίδια που θα κριθούν, κυριολεκτικά, στον πόντο, κάπου διακρίνω μια αδικία.

Χαρακτηριστικά, έχω βρεθεί να προηγείται η ομάδα μου με 300-20 και να χάνουμε το παιχνίδι με 0-1, ή αντίστοιχα, να βρισκόμαστε πίσω με μεγάλη διαφορά στο σκορ και να γυρίζουμε, τελικά, το παιχνίδι. Καταλαβαίνω την λογική πίσω από αυτή την κίνηση της Riot, διότι τα παιχνίδια δεν καταλήγουν να είναι βαρετά και μονόπλευρα, αποκτούν ένταση και κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του παίχτη μέχρι το τελευταίο δευτερόλεπτο, με το παραμικρό στραβοπάτημα στο τέλος να αποβαίνει μοιραίο. Δεν μπορώ παρά να νιώσω αδικημένος, ειδικά όταν η ομάδα μου έχει μοχθήσει να φτάσει τόσο κοντά στη νίκη και χάσει λόγω των μηχανισμών του παιχνιδιού, ή να νιώθω μια νίκη πικρή όταν γίνει το ανάποδο.

Τα κειμήλια στο κέντρο του χάρτη.

Ουδέν κακόν αμιγές καλού. Το Dominion παραμένει πάντα δραματικό και συναρπαστικό, και σίγουρα θα το ευχαριστηθείτε αν είστε fan του LoL ή κάποιου άλλου ΜΟΒΑ. Προσωπικά με έχει απορροφήσει τόσο πολύ, που δύσκολα με βλέπω να γυρίζω πίσω στα κλασικά modes του παιχνιδιού, αφού είναι πιο γρήγορο και έντονο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και οι συμβατικοί του χάρτες δεν προσφέρονται για διασκέδαση. Τι περιμένετε λοιπόν; Ακόμα εδώ είστε; Κατεβάστε το και ελάτε να ραπίσουμε παρέα, ή να φάμε τα μούτρα μας σε κάνα αμυντικό!

Πλατφόρμα: PC
Έκδοση: Riot Games
Ανάπτυξη: Riot Games
Διάθεση: Downloadable f2p
Είδος: Action RTS
Παίκτες: Multiplayer
Επίσημο Site: http://dominion.leagueoflegends.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: Σεπτέμβριος 2011
PEGI: 12