alt text

Στην προηγούμενη γενιά, η Sony, πέραν της αναβίωσης παλιών σειρών της, έδειξε τα δόντια της με πληθώρα νέων ονομάτων που αγαπήθηκαν από τους παίκτες. Ένα από αυτά είναι το Infamous, ένα superhero open-world action adventure που κατάφερε να αποκτήσει το δικό του κοινό. Με την έλευση του PS4, φτάνουμε αισίως στο τρίτο μέρος της σειράς Infamous. Ο λόγος για το Infamous: Second Son, το οποίο φέρνει στο τραπέζι νέο πρωταγωνιστή, φανταστικά γραφικά και νέες περιοχές, όλα σε συνδυασμό με τις υπερδυνάμεις που λατρεύουμε αλλά και νέες επιλογές που μόνο αδιάφορες δεν είναι. Αρκούν όμως αυτά για να μπορούμε να μιλάμε για την κορυφαία αποκλειστικότητα του PS4 ή μήπως η υπόθεση είναι λίγο “φάτε μάτια ψάρια”;

Το Infamous: Second Son διαδραματίζεται στο Seattle το 2016 (επτά χρόνια μετά τα γεγονότα του Infamous 2), όπου έχει δημιουργηθεί το Department of Unified Protection (DUP) με στόχο την εξολόθρευση των bioterrorists (πρώην conduits). Μετά από ένα ατυχές συμβάν, ο πρωταγωνιστής Delsin Rowe αποκτά περίεργες δυνάμεις, ενώ ο αδερφός του Reggie προσπαθεί να τον βοηθήσει να βρουν μία “θεραπεία”. Χωρίς να επεκταθώ περισσότερο, να σημειώσω ότι το “καλό τέλος” του Infamous 2 θεωρείται cannon, οπότε ξεχάστε τον Cole καθώς είναι νεκρός. Επίσης, ο τίτλος παίζει πολύ καλά με τη σχέση των δύο αδερφών, δημιουργώντας ένα δέσιμο μεταξύ τους και των παικτών, ενώ παράλληλα αναδεικνύει πέραν των υπερδυνάμεων τόσο την ανθρώπινη πλευρά του Delsin, όσο και την ανησυχία του αδερφού του. Όμως, πολλοί από τους υπόλοιπους χαρακτήρες μοιάζουν “περαστικοί”, ακόμα και αυτοί που υποτίθεται έπρεπε να έχουν μεγαλύτερο βάρος στη ζωή του πρωταγωνιστή, κάνοντας την ιστορία να μοιάζει βεβιασμένη και “φτωχή”. Όχι ότι η ιστορία σαν ιστορία δεν είναι καλή, αλλά αφήνει τόσα ερωτήματα και σίγουρα σας κάνει να θέλετε πολλά περισσότερα από ότι παραδίδει το παιχνίδι.

Το Infamous: Second Son δίνει μεγαλύτερη βάση στο gameplay, όπου δείχνει ότι έχει σωστές βάσεις. Κάθε DUP checkpoint σας δίνει την ευκαιρία να ακονίσετε τις δυνάμεις σας, με τα τελικά αποτελέσματα των combo να προσφέρουν ένα υπερθέαμα επί της οθόνης αλλά και μία ασύγκριτη ικανοποίηση. Οι δύο δυνάμεις που παρέχονται είναι το neon και ο καπνός, με τη στρατηγική εναλλαγή μεταξύ τους εντός των μαχών να δημιουργεί σχεδόν πάντα την αίσθηση του “φρέσκου”. Για να μπορείτε βέβαια να χρησιμοποιείτε τις δύο δυνάμεις πρέπει να έχετε και τις απαραίτητες πηγές ενέργειας και εδώ το παιχνίδι μάλλον είναι πολύ εύκολο, αφού σε κάθε γωνία σας περιμένει είτε ένα φως είτε ένα τρακαρισμένο αυτοκίνητο για να “φουλάρετε”. Αν και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, αφού η κλίμακα των μαχών και ο αριθμός των εχθρικών στρατευμάτων ενδείκνυται για απερίσκεπτη χρήση των δυνάμεων.

Οι φωτισμοί είναι εξαιρετικοί σε κάθε ώρα της ημέρας.

Οι φωτισμοί είναι εξαιρετικοί σε κάθε ώρα της ημέρας.

Τα skill trees έχουν βελτιωθεί αρκετά, ενώ πλέον μπορείτε να επιλέξετε αν θα επικεντρώσετε τους πόντους σας σε μία δύναμη ή αν θα τους διαχωρίσετε ώστε να πειραματιστείτε. Επίσης, οι επιλογές που ξεκλειδώνονται βασίζονται στην “καλή” ή “κακή” προσέγγιση του παιχνιδιού, κάτι για το οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω. Οπότε, οι δυνάμεις αλλά και οι συνδυασμοί αυτών δεν εξαρτώνται μόνο από τους πόντους που μαζεύετε, αλλά και από το πώς παίζετε, στοιχείο που δίνει μεγάλη αξία επανάληψης στο παιχνίδι. Επίσης, η εμπειρία των νέων δυνάμεων αλλά και η δημιουργία νέων combo δίνει νόημα σε κάθε μάχη, εξαλείφοντας την όποια αίσθηση μονοτονίας, τουλάχιστον ως προς τις επιλογές.

Από την άλλη, το Infamous: Second Son από μόνο του συνολικά αποτελεί ένα επαναλαμβανόμενο “μακελειό”. Κάθε DUP checkpoint ναι μεν δίνει την ευκαιρία για νέα “πειράματα”, όμως μετά από το τρίτο κιόλας καταλαβαίνετε ότι πρόκειται για το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά, με την προσθήκη κάποιων νέων εχθρών ή κάποιων αφεντικών. Αυτό δε μπορεί να χαρακτηριστεί ούτε κακό ούτε καλό. Προσωπικά, όταν ένα παιχνίδι μου δίνει μία τόση μεγάλη πληθώρα επιλογών και ξέρω ότι με κάθε αναβάθμιση ή με διαφορετικούς συνδυασμούς θα δω κάτι νέο να δημιουργείται επί της οθόνης δύσκολα μπορώ να το εκλάβω ως αρνητικό, οπότε το αφήνω “εκτός κριτικής” και ο καθένας μόνος του ας κρίνει αν είναι το ένα ή το άλλο.

Στα της “μετακίνησης” μέσα στην πόλη, εδώ και πάλι το Second Son αφήνει ανάμικτες εντυπώσεις. Ενώ μετά από τις σχετικές αναβαθμίσεις η μετακίνηση μέσω των δυνάμεων, είτε με μεγάλα άλματα είτε με dash είτε ακόμη και με φτερά, προσφέρει μία αίσθηση ικανοποίησης, η πιο ρεαλιστική εκδοχή με parkour είναι αρκετά πιο δύσκολη από τους προηγούμενους τίτλους της σειράς. Υπάρχουν προβλήματα τόσο στο grab (σε σημεία μάλιστα που φαίνονται ότι είναι προσβάσιμα είτε δεν μπορείτε να κάνετε grab, είτε πρέπει να προσπαθήσετε παραπάνω από δύο φορές), όσο και στην κάμερα. Βέβαια, από ένα σημείο και μετά ξεχνάτε τελείως αυτή την προσέγγιση, όμως δεν είναι δυνατόν ένα στοιχείο που ήταν αρκετά δυνατό στους προηγούμενους τίτλους να μην δουλεύει καλά, όταν μάλιστα σχεδόν κάθε άλλο χαρακτηριστικό του gameplay έχει βελτιωθεί.

Τα εφέ των δυνάμεων είναι εκπληκτικά.

Τα εφέ των δυνάμεων είναι εκπληκτικά.

Όπως και στα άλλα Infamous, έτσι και εδώ οι επιλογές σας είναι αυτές που καθορίζουν αν ο πρωταγωνιστής είναι καλός ή κακός. Σε τέτοιες στιγμές επιλογών εμφανίζονται επί της οθόνης μία κόκκινη και μία μπλε επιλογή, οι οποίες αντιστοιχούν σε κακός και καλός. Η ιστορία όμως, αν και προσπαθεί να μη δείξει ξεκάθαρα την ιδεολογία του Delsin και τον έχει να βρίσκεται σε συνεχή σύγκρουση με τον ίδιο του τον εαυτό (κυρίως λόγο του νεαρού της ηλικίας του), δε δικαιολογεί σε καμία περίπτωση τον “κακό” δρόμο. Ακόμη και αν όλες σας οι επιλογές είναι κόκκινες, καταλαβαίνετε πως το να σκοτώνει ο Delsin αθώους πολίτες και από δίπλα ο σερίφης αδερφός του απλά να είναι σύμφωνος με τις πράξεις του κάπου δεν κολλάει. Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για τον ίδιο άνθρωπο που σε άλλες cutscenes προσπαθεί να βοηθήσει ανθρώπους που βρίσκονται σε κίνδυνο. Οπότε, ναι μεν είναι καλό να υπάρχουν οι επιλογές, αλλά πρέπει το σύστημα επιλογών να έχει και κάποιο ουσιαστικό αντίκτυπο στην ιστορία, κάτι που δυστυχώς όχι μόνο δεν γίνεται, αλλά δε μπορεί να υποστηριχτεί καν η “κακή” πλευρά.

Ολοκληρώνοντας με το gameplay, να αναφέρω δύο πράγματα. Πρώτον, η πόλη του Seattle είναι γεμάτη με δευτερεύουσες αποστολές, τόσες πολλές μάλιστα που ενώ δεν έφτασα ούτε στο 80% ολόκληρο το παιχνίδι, συμπλήρωσα πάνω από 20 ώρες παιχνιδιού, ενώ και τη δεύτερη φορά που έπαιξα (ως κακός), στις 23 ώρες ήμουν κάτω από το 90%. Οπότε, μιλώντας για διάρκεια, αν αναλογιστούμε πόσες δευτερεύουσες αποστολές υπάρχουν σε συνδυασμό με τις διαφορετικές επιλογές, έχουμε έναν τίτλο με εξαιρετικό “value for money”. Δεύτερον, ομολογώ ότι ναι μεν ο αριθμός των εχθρών σε κάθε μάχη είναι ικανοποιητικός, όμως η ποικιλία τους υστερεί αρκετά, ενώ ακόμη και όταν φτάσετε σε σημείο όπου προστίθενται νέοι, τους “συνηθίζετε” πολύ γρήγορα. Οπότε, θεωρώ ότι κάθε παίκτης θα έχει και μία διαφορετική γεύση από το Infamous: Second Son, καθώς πολλά αρνητικά του gameplay είναι υποκειμενικά.

Δυστυχώς η ιστορία "ξεχνάει" τους υπόλοιπους χαρακτήρες πέραν των δύο αδερφών.

Δυστυχώς η ιστορία "ξεχνάει" τους υπόλοιπους χαρακτήρες πέραν των δύο αδερφών.

Ο τεχνικός τομέας του Infamous: Second Son δείχνει τη δύναμη του PS4 σε κάθε του πλευρά, ακόμη και αν πλέον έχει εξαλειφθεί πλήρως η αισθητική κόμικ. Από την πανέμορφη πόλη του Seattle έως τους απίστευτους φωτισμούς, η οπτική πανδαισία επί της οθόνης είναι αυτό που περιμένετε από ένα πραγματικό next-gen παιχνίδι. Τα εντυπωσιακά εφέ, τα λεπτομερή μοντέλα χαρακτήρων, καθώς και η τρομερή κίνηση των στοιχείων των προσώπων είναι ότι καλύτερο έχουμε δει στη νέα γενιά μέχρι στιγμής. Το μοναδικό πρόβλημα που εντοπίζεται είναι κάποια μικρά “κολλήματα” όταν γίνεται πανικός στις μάχες, δηλαδή όταν υπάρχουν πολλοί στρατιώτες σε συνδυασμό με τη χρήση δυνάμεων με πολλά εφέ, όμως δεν το συναντάτε συχνά και πάνω απ' όλα δεν χαλάει σε καμία περίπτωση την εμπειρία. Ο ήχος κυμαίνεται στα ίδια υψηλά επίπεδα, αν και το καστ των ηθοποιών δεν ανταποκρίνεται πλήρως στις απαιτήσεις, ρίχνοντας λίγο το όλο σύνολο.

Συνοψίζοντας, το Infamous: Second Son είναι ο τίτλος που περίμεναν οι κάτοχοι PS4 και η απόδειξη ότι οι next-gen κονσόλες έχουν όντως να προσφέρουν περισσότερα πράγματα, τουλάχιστον στον οπτικό τομέα. Tα όμορφα γραφικά, το ολοζώντανο Seattle, η μεγάλη διάρκεια αλλά και η πληθώρα κινήσεων σίγουρα δε θα αφήσει τους λάτρεις του είδους παραπονεμένους. Από την άλλη, η έλλειψη βάθους στους υπόλοιπους χαρακτήρες πέραν των δύο αδερφών, η μικρή ποικιλία εχθρών, το απογοητευτικό voice acting, τα προβλήματα στο parkour και κυρίως η αίσθηση “μικρής σημασίας” των επιλογών του παίκτη κρατάνε κάπως πίσω το παιχνίδι. Πάντως, η Sucker Punch έχει θέσει γερές βάσεις για το μέλλον και για το επόμενο Infamous, όποτε κι αν έρθει αυτό.

  • Superhero open-world με τα όλα του
  • Συνδυασμοί δυνάμεων και πληθώρα combos
  • Ικανοποιητική διάρκεια
  • Ποικιλία δευτερευουσών αποστολών
  • Μεγάλη αξία επανάληψης
  • Πραγματικό δείγμα next-gen γραφικών
  • Εξαιρετική μουσική επένδυση
  • Σύστημα ηθικών επιλογών χωρίς επιπτώσεις στην ιστορία
  • Επαναλαμβανόμενοι εχθροί
  • Χαμηλό επίπεδο δυσκολίας
  • Οι υπόλοιποι χαρακτήρες έρχονται και φεύγουν “ανεξήγητα”
  • Προβληματικό parkour
  • Απογοητευτικό voice acting
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Sucker Punch
ΕΚΔΟΣΗ:Sony
ΔΙΑΘΕΣΗ:Sony Hellas
ΕΙΔΟΣ:Open-world action adventure
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://infamoussecondson.eu.playstation.com/enjoyyourpower
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:21/3/2014
PEGI:16
  • kats

    Ωραίο review,το παιχνίδι ειναι αυτή τη στιγμή ότι καλύτερο για ps4 και ότι πιο όμορφο κυκλοφορεί απο άποψη γραφικών για next-gen.

  • billl123456

    Eγω θα ηθελα να ρωτησω(ακομη και αν ηταν παιχνιδι του xboxone) πως καθοριζεται ο βαθμος.Βλεπω πχ 7 + στο τελος του αρθου και 6 - αρνητικα και αποτελεσμα 8,5 κατι που δεν στεκει λογικα.Ευχαριστω.Δεν εχω διαθεση για τρολλ,ουτε για κακιες.

    • http://game20.gr Leo360

      Η βαθμολογία καθορίζεται από πολλούς παράγοντες, με κύριο για μένα η εμπειρία και η τελική "γεύση" που αφήνει στον παίκτη. Μπορεί να γράψω ένα κάρο "μικρά" αρνητικά και να πάρει 9 ή ένα κάρο "μικρά" θετικά και να πάρει 6. Αν διαβάσεις το κείμενο θα καταλάβεις γιατί αρκετά από τα αρνητικά απλά τα ανέφερα και δεν είχαν "βάρος" στη βαθμολογία. Επιμένω, αν θες να δεις ένα review διάβασε πρώτα τι γράφω και μετά δες το βαθμό, γιατί το έχω πει πολλές φορές ότι στο κείμενο είναι το ζουμί, καθώς ξεκαθαρίζω εντελώς το τοπίο.

      Τέλος, ο βαθμός που βάζω μπαίνει στο τέλος, δηλαδή δε λέω "είναι παιχνίδι του 7, πάμε να γράψουμε" αλλά ξεκινάω το γράψιμο ανάλογα με την εμπειρία που είχα από το εκάστοτε παιχνίδι, μετά ξαναδιαβάζω ότι έγραψα και βάζω την αντίστοιχη βαθμολογία, εξού και γιατί επιμένω να διαβάσεις το κείμενο και θα δεις γιατί 8.5 με ένα κατεβατό αρνητικά.

      • billl123456

        Ok με καλυψες

    • VagDog

      Το ότι ο αριθμός των θετικών κ αρνητικών πρεπει να επηρεάζει την τελική βαθμολογία , πραγματικά με ξεπερνάει!!!!

    • Γιάννης

      Δεν έχει σημασία ο αριθμός των αρνητικών και των θετικών αλλά η τελική άποψη του παιχνιδιού όπως λέει και ο Leo.

      π.χ. εδώ έχει 3+ και 3- αλλά το παιχνίδι δεν πήρε 5 αλλά 7.5 (το ίδιο και πολλά άλλα παιχνίδια)
      http://game20.gr/reviews/gears-of-war-judgment-review-2352/

  • forneverarrow

    Μπράβο για το review! Πολύ κατατοπιστικό. Νομίζω πάσχει και αυτό το game απο το σύνδρομο των ps4 exclusives όπως το Killzone Shadowfall: πολύ καλά γραφικα, μικρή πρόκληση και ελάχιστο βάθος στο gameplay... Οχι οτι περίμενα περισσότερα απο το Second Son... Μια απο τα ίδια με το 2 σε next gen περιτύλιγμα. Για όσους γουστάρουν αυτό το gameplay ειναι καλο. Εγω το βαρέθηκα ήδη απο το 2. Πάντως, πρέπει να προχωρήσει η νεα γενια πέρα απο τον προφανή τεχνικό τομέα, που σίγουρα παίζει ρόλο. Τι διάολο, χάθηκαν οι ιδέες στο χώρο; Εστω ενα νέο game που θα κάνει σούμα με σωστό τροπο υπάρχοντες μηχανισμούς, κατι σαν το Gears of War της προηγούμενης γενιάς ή το Uncharted.

    Άρα, αναμένω The Order για boundle pack...

    • VagDog

      Κ εγω ανυπομονώ για the order 1886... Αλλά Θ αγοράσω κ infamous κάποια στιγμή!!!! Επιβάλλεται!!!

  • meh

    Εμενα συνεχιζει να μου μοιαζει με ενα "ξενερωτο" Saints Row 4 (και λιγοτερο βλαμμενο βεβαια).
    Ωραιο κειμενο Λεο.

    • Γιάννης

      Τα έχω τερματίσει και τα 2. Καμία σχέση ,τελείως διαφορετικά.
      Το SR4 είναι για να περνάς την ώρα σου με βλακείες στην πόλη και σε free-roam κτλ. με σχεδόν μηδενική ιστορία ενώ το InFamous SS έχει και ιστορία αλλά και πολύ πιο ενδιαφέρουσα ιστορία και γενικά "βάση". Το SR4 ,αν και διασκεδαστικό ,είναι τελείως για χαβαλέ και για τίποτα άλλο.

      Και τα 2 είναι πολύ καλά παιχνίδια εν τέλει ,αλλά διαφορετικά.

      • meh

        Δηλαδη το Ινφαμους δεν ειναι για χαβαλε? Ειναι σοβαρο προϊον γεματο ωριμους υπερηρωες? 😛

        • gogos

          Εχουν ωραιο gameplay τα infamous. Το πιο θετικο στοιχειο τους για μενα ειναι οτι κανεις αναπτυξη των δυναμεων του χαρακτηρα σου, αναλογα με τις πραξεις σου. Αλλες υπερδυναμεις για το καλο και αλλες για το κακο καρμα. Δεν ξερω αν καποιο αντιστοιχο συστημα εχουν και τα Saints Row, δεν εχω ασχοληθει μαζι τους.

    • vagos1983

      εσενα ολα σου μοιαζουνε με κατι....κ ο μουσακας μοιαζει με το παστιτσιο αλλα διαφερει στην γευση.... 😛
      προσωπικα υστερα απο το μαματο infamous 2( το πρωτο δε το αγαπησα καθολου ) ειναι must title για τους κατοχους του ps4.
      οταν τσιμπηθει η κονσολα ειναι μεσα στην λιστα μου σιγουρα.

  • gogos

    Εξαιρετικη η σειρα Infamous. Ειχα λιωσει τα 2 προηγουμενα και χαιρομαι που και το τριτο μερος ειναι στον ιδιο υψηλο επιπεδο. Νομιζω πως μετα απο αρκετες αποτυχημενες προσπαθιες, εχουμε επιτελους το πρωτο ποιοτικο next-gen παιχνιδι.

    • pgetsos

      Μια ερωτηση... Πως γινεται να θεωρεις τα GTA4,5 + RDR αδεια εντελώς, και τα πρωτα 2 infamous (ειδικα το 1) οχι; 😛

      • gogos

        Το GTA5 ισως εχει περισσοτερες αποστολες, αλλα λογο του μεγεθους του χαρτη χανονται καπου στην μεταφραση. Αντιθετα στα infamous ο χαρτης ηταν πιο μαζεμενος και περιεκτικος. Oλο και καποιον εχθρο θα εβρισκες στον δρομο σου, για να τουλουμιασεις στο ενδιαμεσο των κεντρικων αποστολων 🙂 Δεν ηταν 15 λεπτα οδηγηση, 15 λεπτα cinematics και 5 λεπτα shooting/ξυλο 🙂

        • pgetsos

          xaxaxa 😛

          RDR ειχε τις random στο δρομο, ας εχει τις διπλες σε ποικιλια (και πιο συχνες ισως) στο 2 να δω τι θα λες μετα 😛

        • forneverarrow

          Έλα τώρα ρε gogo... Άδειο το GTA V? οποία γωνία και να πας εχει random event ή strangers and freaks! Ασε τα collectibles που αν πεις να τα μαζέψεις θα φας κάθε τετραγωνικό εκατοστό. Καλά τα infamous αλλα δεν συγκρίνονται... Ειναι πολύ άδεια open world. Ειδικά το πρώτο νόμιζα οτι έπεσε glitch και δεν έβρισκα άνθρωπο σε ολόκληρα τετράγωνα! Το καλο στα infamous ειναι το κόμικ στυλ και φυσικά οι καλοδουλεμένες δυνάμεις. Αν και όταν επιλέγεις evil path ειναι καλύτερες.

          • gogos

            Συγκριτικα με αλλα παιχνιδια ανοιχτου κοσμου οπως πχ το assassin's creed 4 που ανα 5 μετρα θα εβρισκες ενα collectable η μια side mission, ναι ο κοσμος του δεν ειναι περιεκτικος. Αλλα και σε σχεση με τα infamous, παλι ο χαρτης του μοιαζει αδειος 🙂 Αποστολες εχει αρκετες, αλλα η μια ειναι στην ανατολη και η αλλη στην δυση, με τεραστιες κενες εκτασεις στον ενδιαμεσο, που το να διανυσεις κατανταει απο ενα σημειο και μετα αγγαρεια. Οκ ωραια τοπια με βουνα και λαγκαδια, αλλα δεν αλληλεπιδρας σχεδον καθολου σαν παικτης. Αντε το πολυ πολυ να σου εμφανιστει που και που κανενα ελαφακι στο δρομο και να το σκοτωσεις (αν εισαι κακουλης 🙂 ).

            Δεν το θεωρω κακο παιχνιδι. Εχει καποια εξαιρετικα στοιχεια στην δομη του αλλα σιγουρα δεν ειναι ουτε για 10, ουτε και για 9. Λιγο απομυθοποιηση που και που δεν βλαπτει. Μην με βαζετε να λεω συνεχεια τα ιδια! Εχω καταντησει βαρετος 🙂

            • pgetsos

              Δεξου οτι υπαρχει και η αλλη γνωμη και ασε τις απομυθοποιησεις κτλ 😛

              Ασχετο, εγω θα ηθελα περισσοτερο απο τιποτα να εχω τα thrusters του Cole... Ειδικα στο 2...

            • forneverarrow

              Είναι θέμα γούστου τα open world. Εμένα που είμαι λίγο τύπος που μου αρέσουν οι εξορμήσεις με ένα jeep σε βουνά και θάλασσες γούσταρα και μόνο να ψάχνω τις εκτάσεις του GTA V. Σίγουρα, δεν υπάρχει άλλο game με τόσο άρτια απόδοση της ελευθερίας να κινείσαι σε αληθοφανή τοπία με όποιο μέσο θέλεις. Από εκεί και πέρα, από το infamous και το AC δεν μπορείς να ζητήσεις τέτοιο gameplay γιατί εκ φύσεως δεν υπάρχει. Έχεις ήρωα που βασίζεται σε skills τύπου parkour και το όποιο μεταφορικό μέσω δεν είναι ελεύθερο αλλά εξυπηρετεί μηχανισμό του παιχνιδιού (το πλοίο στο AC 4 π.χ. δεν το έχεις για μεταφορά πρωτίστως γιατί έχει παντού fast travel). Αλλά, ναι, μακάρι να είχε το περιεχόμενο του AC 4 το infamous και δεν θα είχα κανένα παράπονο! Επίσης, αυτό που λείπει στη σειρά είναι η ζωντάνια του κόσμου. Ενώ οι πόλεις είναι όμορφες σχεδιαστικά, δίνουν την εντύπωση του άδειου... π.χ. οι περαστικοί έχουν 2 patterns: ή θα είναι φιλικοί μαζί σου άρα θα χαζογελάνε όποτε σε βλέπουν ή θα τρέχουν να κρυφτούν αν είσαι evil. Άσε τα side missions που μετά από μια ώρα τα σιχάθηκα! Όλα τα ίδια, τύπου κατέστρεψε τις κεραίες, σώσε τον τάδε, βοήθα τον αστυνομικό, πάρε τα φάρμακα. Και όλοι οι npcs με ίδια φάτσα (στα 1 και 2 που έχω παίξει). Το story είναι πολύ καλό αλλά από μόνο του δε σε κρατάει. Το μόνο που με τράβηξε για δεύτερο playthrough ήταν το path που διαλέγεις και αυτό μόνο στο 1, γιατί στο 2 ήταν μια από τα ίδια και δεν άξιζε.

              Γενικά, αν το βρω στο μέλλον σε κανένα 20€ μπορεί να το πάρω. Αλλά για να πάρω PS4 δεν με πείθει από μόνο του.

              • gogos

                Δεν αρνηθηκα ποτε την αντιθετη γνωμη 🙂 Μου αρεσει ο ανοιχτος κοσμος, αλλα οχι στο υφος του GTA5. Kατι στο στυλ της δομης του χαρτη του state of decay λογου χαρη ειναι πολυ πιο κοντα στα γουστα μου.

                Απλα θα εβρισκα πολυ πιο λογικο να αναφερει κανεις στα θετικα του GTA 5 τους απιστευτους χιουμοριστικους διαλογους η τις πολλες Online/offline ωρες ενασχολησης που μπορει να προσφαιρει η τα ομορφα απο σχεδιαστικης αποψης τοπια του, παρα την αλληλεπιδραση του παικτη με το περιββαλον. Οσο παιζω ενα παιχνιδι θελω να ξερω οτι κανω κατι. Δεν γουσταρω την περιπλανηση, αν δεν εχω καποιο συγκεκριμενο σκοπο, οπως πχ την αναπτυξη ενος skill.

                Tωρα αν καποιος θελει να παρει το ψηφιακο του αυτοκινητο και να ξοδεψει 15 λεπτα απο την ζωη του, μονο και μονο για να δει ενα υπεροχο ψηφικο ηλιοβασιλεμα, το GTA5 ειναι το παιχνιδι του. Aπλα για μενα το συγκεκριμενο σκηνικο που περιγραφω μου φαινεται περισσοτερο χασιμο χρονου 🙂

                • gogos

                  Να δωσω ας πουμε ενα τρανταχτο παραδειγμα : Το GTA 5 εχει εναν ελευθερο χαρτη μεσα στον οποιο υπαρχουν πολλα κτηρια, το state of decay επισης εχει εναν ελευθερο χαρτη μεσα στον οποιο υπαρχουν πολλα κτηρια. Στο ενα παιχνιδι δεν μπορεις να μπεις σχεδον σε κανενα απο αυτα, ενω στο αλλο ολα ειναι προσβασιμα απο τον παικτη.

                • tiflopodikas

                  Έχεις φαγωθεί με το GTA και το RDR με το πόσο άδειοι είναι οι κόσμοι των 2 παιχνιδιών.
                  Περίμενε να δούμε πως θα είναι ο κόσμος του αγαπημένου σου witcher,γιατί πολλά υπόσχονται οι τυπάδες και δεν το βλέπω καλά.

                • pgetsos

                  Εσυ υποστηριζεις RDR???? 😛 Τι σου εκανε ο αλητης ο gogos???? 😛

                • forneverarrow

                  Συμφωνώ με τα επιχειρήματά σου. Αλλά ούτε στα infamous μπαίνεις σε κτίρια :S και σου αρέσουν! Θέλω να πω ότι τα open world είναι είναι ο έξω κόσμος κυρίως και όχι τα κτίρια. Επίσης, αυτό που μετρά είναι το πόσο σε κρατάει μετά το τέλος του story. Αν δε σε κρατήσει έστω για ένα 10ωρο ακόμα το έχασε το παιχνίδι. Το GTA V μου πήρες 23 ώρες για το story με χαλαρό ρυθμό και έχω φτάσει 105 ώρες και 14 λεπτά μέχρι σήμερα. Μάζεψα όλα τα collectibles που είναι τοποθετημένα με τέτοιο τρόπο ώστε να αναδεικνύει τις όμορφες και παράξενες περιοχές, έψαξα όλο σχεδόν το βυθό, έκανα όλα τα random events κλπ. και είμαι στο 97% completion. Δεν βαριέμαι ακόμα να παίξω κανένα μισάωρο μια στο τόσο. Τα AC 3 και 4 έχουν γράψει στο PS3 μου πάνω από 40 ώρες το καθένα, ενώ το story το τελείωσα γύρω στις 24. Τα δε infamous τώρα, έπειτα από το 10ωρο του campaign, με κράτησε το 1 άλλο τόσο για το δεύτερο playthrough και το 2 ούτε λεπτό παραπάνω... βαρέθηκα ακόμα και τη μετακίνηση μέσα στο χάρτη αφού το τερμάτισα.

                  Δεν θέλω να πω ότι τα μεν είναι καλύτερα και τα δε χειρότερα. Απλά για εμένα open world= ώρες μετά το story.

  • http://Να Φωτης

    Φανταστικά γραφικα βαρετό gameplay..

    • VagDog

      Φωτη αγορασες PS4??? 🙂

  • Θανος

    Aν και διασκεδαστικο δεν θελω να πιστεψω πως αυτα θα ειναι τα next gen παιχνιδια απο εδω και περα!

  • Constantinos

    Εχω γραψει και παλιοτερα οτι το Infamous ή θα το λατρεψεις ή θα σφυριζεις αδιαφορα για παρτη του. Η αληθεια ειναι (ετσι οπως το βλεπω εγω τουλαχιστον) οτι σαν παιχνιδι ειναι ενα πιο τελειοποιημενο Prototype στα ολα του. Εχοντας παιξει και τα 3 στο συνολο τους, θεωρω μακραν καλυτερο σε θεματα gameplay το 2.

    Το Second Son απλα κυριαρχει κυριως λογω γραφικων (σε καποιες φασεις-κυριως βραδυ ψαχνεις το σαγονι σου να βρεις απ τους φωτισμους του παιχνιδιου) και πουθενα αλλου. Τα μοντελα των χαρακτηρων ειναι προσεγμενα και καλοσχεδιασμενα, με εμφαση να δινεται και στο facial animation, γεγονος που εμενα μ εντυπωσιασε για τετοιο τιτλο. Αλλα μιλαμε για 6-7 χαρακτηρες και 4-5 μοντελα εχθρων. Ηθελα περισσοτερη ποικιλια.

    Ο χαρτης, σε σχεση με τον αντιστοιχο του New Marais, ειναι πιο μικρος αλλα ειναι τιγκαρισμενος απο collectibles και side missions. Ο χαρτης μπορει να φανταζει γεματος απο side activities μεν αλλα ειναι ολες μονοτονες και επαναλαμβανομενες δε.

    Ο πρωταγωνιστης Delsin Rowe, ειναι ενας προβληματικος teenager, καγκουρο-ινδιανος δηλαδη που ακροβατει αναμεσα στο ινδιανικο modus vivendi αλλα παραλληλα του αρεσει να πηγαινει και να τιγκαρει στα γκραφιτι το μισο Seattle. Δεν εχει το απαιτουμενο υποβαθρο του Cole McGrath. Σε καμια περιπτωση.

    Το σεναριο ειναι περισσοτερο απλοικο σε σχεση με τους προκατοχους του. Αυτο βεβαια δεν το κανει βαρετο ή απωθητικο απλα και αυτο με τη σειρα του μπηκε σε δευτερη μοιρα καθως η Sucker Punch εδειξε οτι αφοσιωθηκε ολοκληρωτικα στην next gen λογικη των γραφικων.

    Το gameplay ειναι σε μεσες ακρες τα ιδια. Συμφωνω με την αποψη του reviewer που τονιζει οτι δεν γινεται να στεκει η σχεση του Delsin με του αδερφου του που ναι μπατσος σχετικα με το good/bad karma. Δε γινεται απ τη μια να σωζεις τους πολιτες του Seattle και απ την αλλη να σφαζεις αβερτα αθωο κοσμο με τη βοηθεια του αδερφου σου. Οι δυναμεις ειναι καποιες ενδιαφερουσες στη χρηση καποιες ειναι τελειως ακυρες και αχρηστες (concrete). Oντως υπαρχει μεγαλη πληθωρα κινησεων και combos και αυτο ειναι στ ατου του τιτλου.

    Σε μεσες ακρες, ειναι αξιοπρεπης τιτλος με πολλα ++ αλλα και με πολλα κουσουρια. Οντως καλα εκανε για 2η φορα το τονιζω ο reviewer και αναγραφει πολλα θετικα & αρνητικα γιατι το δικαιο δεν ειναι να υπερθεματιζεις μονο το σωστο αλλα πολυ περισσοτερο και το λαθος.

    Υ.Γ 1. Το πιο ευκολο platinum ever. Το συνιστω στο καθενα να το παει all the way down. Ειναι τρομακτικα ευκολο.

    Υ.Γ 2. Αυτο το τραγελαφικο Heart-Shaped Box cover των Nirvana στα credits γιατι ρε SP?? Χαθηκε ο κοσμος να βαλεις το πρωτοτυπο ?? Bαρεθηκα τις προηγουμενες μερες στο FB, λογω της επετειου του θανατου του Kobain, ν ανεβαζει ο καθε καγκουρο-σκυλας το συγκεκριμενο τραγουδι υπο τη μορφη διασκευς απο καθε καρυδιας-καρυδι. Ειναι δυνατον ν ανεβαζεις cover Nirvana απο Evanescence και Lana Del Rey?? Θα τριζουν τα κοκκαλα του Kurt ρεεεεεεε...

    • pgetsos

      Συμφωνω με τα περισσοτερα αλλα ειδικα με το ΥΓ2.... ΑΧ!....

    • gerasimos

      Κοσταντά
      Με εντυπωσιάζεις .. 😛 τι εννοείς στις τελευταίες γραμμές και γιατι βάζεις Evanescence και Lana Del Rey μέσα? το cover είναι απο Dead Sara ,ίσως μην είχανε τα δικαιώματα να βάλουν το κανονικό η ξέρω γώ. Όντως πάντως κ η κουτσομαρία έβαζε nirvana αυτές τις μέρες για να το παίξει ντιβομαρία! 🙂

      Τώρα για το παιχνίδι είναι εκπληκτικό ,next gen με τα όλα αλλά συμφωνώ θα μπορούσανε να γεμίσουν την εμπειρία κατά πολύ!

      • Constantinos

        Γενικά δεν με βρίσκει σύμφωνο η ιδέα της διασκευής στη μουσική βιομηχανία.

    • Kilia

      Οπως εχω ξαναπει μου αρεσουν πολυ αυτα τα reviews των θαμωνων, απο ολα εχω μαθει και κατι καινουργιο.
      Συνεχιστε ολοι σας, δεν ξερω γιατι αλλα συνεχιστε

      • Constantinos

        Ειρωνεία ή κάνω λάθος ?

        • Kilia

          Οχι καμια σχεση, τελειως σοβαρα το λεω και το εννοω.
          Ξεκινησα να μπαινω στο site για την ομαδα που το τρεχει αλλα και για τις αποψεις των καθημερινων σχολιαστων και με χαροποιει που αρκετοι πλεον γραφουν ολοκληρωμενα την αποψη τους για τα παιχνιδια που αγαπουν (η οχι), κερδος για ολους μας ειναι.

          Δεν μπορω να αποδειξω βεβαια 100% πως δεν ειρωνευομουν γιατι μου χει βγει το ονομα, μονο αν θες εσυ με πιστευεις.

          • Constantinos

            Α ΟΚ ! Aρχικα, η αληθεια ειναι οτι απ την απαντηση σου υπεθεσα οτι προφανως θα γραψα κατι στ οποιο θα σαι τελειως αντιθετος και νομισα οτι ειρωνευοσουν. Οχι ρε δεν υπαρχει προβλημα, το εξελαβα λαθος εγω δεν τρεχει.

            Ακριβως για το λογο που προανεφερες προτιμω να διαβαζω ειδησεις απ το game2.0 🙂

          • forneverarrow

            Σωστός. Είναι θετικό πιστεύω να γίνεται συζήτηση από τους "απλούς" gamers για τα ίδια τα παιχνίδια. Γιατί οι reviewers άνθρωποι είναι, πόσα να προλάβουν να γράψουν? Άσε που συνήθως κάποιος που κάνει τη δουλειά αυτή, πιστεύω λόγω περιορισμένου χρόνου και πολλών games που περιμένουν, δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να δει ένα συγκεκριμένο game όπως π.χ. εγώ ή εσύ που θα δώσουμε 40-60€ και θα το "λιώσουμε" με την άνεσή μας ή/και θα απαιτούμε πολύ περισσότερα πράγματα. Και είναι καλό να διαβάζουμε γνώμες άλλων, εμένα τουλάχιστον με έχει βοηθήσει να δω με άλλο μάτι τίτλους που κάποτε απέρριπτα χωρίς να το σκεφτώ, τρανό παράδειγμα το Dark Souls 2 και τα Batman Arkham!

  • tiflopodikas

    Getso το λέω αυτό γιατί λέει για τα άλλα παιχνίδια αλλά το αγαπημένο του δεν έχει κανένα θέμα,θα το δούμε και αυτό τώρα που γίνεται open world

    • pgetsos

      Τα 1/2 δεν ειναι; δεν τα εχω παιξει ακομα, ηθελα να παρω ολη μαζι την τριλογια 😉

      • tiflopodikas

        Όχι δεν είναι !

  • GeorgeZFR

    Το παιχνίδι το τελείωσα με κάρμα 5 πολύ ευχάριστο game σε συνδυασμό με τις δυνάμεις που έχεις αλλά όχι κάτι το τρομερό, πανέμορφα γραφικά χρώματα φωτισμοί.

    Το ψιλό βαρετό για μένα ήτανε το gameplay του από ένα σημείο και μετά κάπως κούραζε, δεν ξέρω o reviewer που είδε τα τόσα πολλά combos στις μάχες πάντως δεν είχες πολλούς συνδυασμούς ήθελα περισσοτερους... εμένα μου φάνηκαν λίγα τα combos, επειδή δεν ξέρω τι παίζει στα προηγούμενα infamous είναι το πρώτο που παίζω στα prototype θυμάμαι γούσταρα πιο πολύ ξύλο και combos, οι δυνάμεις πολύ εντυπωσιακές όλες κυρίως το neon-video ειδικά στο neon το extended run τα σπάει, και το shooting μέτριο στις πιο πολλές δυνάμεις δεν μου άρεσε σχεδόν καθόλου.

    Τέλος το main story πολύ μικρο σε διάρκεια και η δυσκολία στο expert είναι αρκετά εύκολο δεν σε δυσκολεύει πουθενά.Γενικά το παιχνίδι σου αφήνει μια ωραία εμπειρία και σίγουρα αξίζει κάποιος να το παίξει αν το σκέφτεται.

  • forneverarrow

    Δεν θα γράψω πολλά για το Second Son... Πέρασα 16 ωρες μαζί του. Τα γραφικα ειναι σίγουρα απο τα καλύτερα που έχουν περάσει απο κονσόλα, με τρομερά effects και πεντακάθαρη εικόνα. Και οι ήχος μια απο τα ίδια. Αυτό που με χάλασε ομως, ειναι το gameplay πάλι. Σαν να έπαιζα infamous 2 σε next gen, και πέρα απο μερικές κυρίες αποστολές που άξιζαν, είχα βαρεθεί μετα τις 5 ωρες και το συνέχισα απλά και μόνο γιατι μου άρεσε να χαζεύω τα γραφικα. Στην αναμονή του WD λοιπόν... Μπας και δούμε άσπρη μερα!

  • γιωργος

    εχω κουραστει να το λεω παιδια κανετε τελεια reveiw..πλεον πριν νοικιασω-αγορασω οποιοδηποτε παιχνιδι μπαινω στο σαιτ σας να δω τι γραφετε...και -σχεδον- σε ολα συμφωνω...

    οσο για το second son πραγματικα υπεροχο παιχνιδι..ισως τα καλυτερα γραφικα που εχω δει και το στορυ και το gameplay αριστα...να φανταστειτε δεν ειμαι λατρης των υπερφυσικων δυναμεων και ομως με πορωσε πολυ αυτο τ παιχνιδι..θα περασετε ευχαριστα περιπου 20ωριτσες

    το τελειωσα με καρμα 4 γιατι τον χανκ δεν γινοταν να τον αφησω να ζησει

  • Τυφλοπόντικς

    Το βρήκα στο Store στα 10 ευρά και το τσίμπησα για να δούμε τι θα δούμε.