alt text

Τα βιντεοπαιχνίδια για εμάς τους gamers είναι κάτι ξεχωριστό στη ζωή μας, στην καθημερινότητα μας. Δεν έχει σημασία αν έχουμε στην πλάτη μας δεκαετίες εμπειρίας ή αν ξεκινήσαμε να ασχολούμαστε πριν λίγα χρόνια, το αποτέλεσμα είναι κοινό για όλους μας. Απολαμβάνουμε τα παιχνίδια για τη δράση τους, την ιστορία τους, αφηνόμαστε και βυθιζόμαστε στον κόσμο τους κτλ. Η Dennaton Games έχει διαφορετική άποψη για το τί σημαίνει εμπειρία gaming, όπως απέδειξε με το υπερβίαιο Hotline Miami του 2012. Η συνέχεια, αν και άργησε, βρίσκεται εδώ, με το Hotline Miami 2: Wrong Νumber να ταράζει για άλλη μια φορά τα πολιτικώς ορθά νερά της gaming βιομηχανίας.

Το σενάριο του Hotline Miami 2 αρχικά μπερδεύει. Η παρουσίαση και η δομή του είναι εντελώς άναρχη και χρειάζεστε αρκετές ώρες για να συνθέσετε τα κομμάτια του παζλ όσον αφορά το τί γίνεται και ποιος είναι ποιος. Η δράση και η ιστορία του παιχνιδιού εξελίσσονται μέσα από επεισόδια και πράξεις όπως στις τηλεοπτικές σειρές. Κάθε επεισόδιο εξιστορεί γεγονότα με διαφορετική χρονική ακολουθία, μέσα από την οπτική γωνιά διαφορετικών κάθε φορά χαρακτήρων, και αυτό είναι που τουλάχιστον στην αρχή προκαλεί σύγχυση.

Δεν είναι όμως το σενάριο το δυνατό χαρτί του παιχνιδιού αλλά το εξωφρενικό και υπερβολικά δύσκολο gameplay του. Με top-down προοπτική και συνδυασμό στοιχείων από παιχνίδια δράσης και roquelike, το Hotline Miami 2 θέτει σε δοκιμασία τα αντανακλαστικά και την υπομονή σας. Σκοπός σας σε κάθε επίπεδο είναι να καθαρίσετε τους εχθρούς που υπάρχουν και να φτάσετε στο τέλος του επιπέδου σώοι και αβλαβείς. Αν σας φαίνεται απλό, κάλο είναι να το ξανασκεφτείτε. Το παιχνίδι απαιτεί από εσάς γρήγορα αντανακλαστικά, στρατηγική σκέψη και μεγάλες δόσεις υπομονής. Ένα χτύπημα από σφαίρα ή οποιοδήποτε άλλο όπλο σας στέλνει στην αρχή του επιπέδου για να το επαναλάβετε, μηδενίζοντας την πρόοδο σας μέχρι εκείνο το σημείο. Ότι όπλο έχετε βρει, όσους εχθρούς και αν έχετε καθαρίσει, αν πεθάνετε πρέπει να τα κάνετε όλα από την αρχή. Αν δεν διαθέτετε τεράστια αποθέματα υπομονής καλό είναι να σταματήσετε να διαβάζετε την συγκεκριμένη παρουσίαση και να προσπεράσετε το παιχνίδι άφοβα. Αν είστε όμως από αυτούς που ψάχνουν κάτι παραπάνω από υψηλό επίπεδο δυσκολίας στα παιχνίδια τους, το Hotline Miami 2 δεν θα σας απογοητεύσει.

Σφαγή!

Σφαγή!

Κάθε επίπεδο ποικίλει σε σχεδιασμό με την ποσότητα αλλά και ποιότητα των εχθρών να είναι ικανοποιητική. Φρουροί που οπλοφορούν και είναι ικανοί να σας εκτελέσουν από την άλλη άκρη του επιπέδου, σκυλιά που ορμάνε κατά πάνω σας, ροπαλοφόροι που είναι έτοιμοι να σας συνθλίψουν το κρανίο στην πρώτη επαφή κτλ, είναι κάποιες από τις πολλές προκλήσεις που βρίσκετε μπροστά σας. Το πώς προσεγγίζετε την κάθε αποστολή εξαρτάται από εσάς. Στο ξεκίνημα κάθε επιπέδου, επιλέγετε μια μάσκα από διάφορες που έχετε ξεκλειδώσει. Οι μάσκες αντιστοιχούν σε διαφορετικούς χαρακτήρες με τον καθένα να έχει και διαφορετικό πολεμικό στιλ. Η μάσκα του “Ματωμένου Τίγρη” που αντιστοιχεί στον χαρακτήρα Tony δεν μπορεί να χρησιμοποιεί όπλα αλλά οι γροθιές του είναι το ίδιο θανάσιμες, η μάσκα της “Αρκούδας” αντιστοιχεί στον χαρακτήρα Mark και μπορεί να κουβαλάει δύο όπλα ταυτόχρονα κτλ. Η ποικιλία είναι αρκετά μεγάλη και ικανοποιητική, προσφέροντας όχι μόνο διαφορετική προσέγγιση όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο “καθαρίζετε” τα επίπεδα, αλλά και βάθος στο παιχνίδι εκτοξεύοντας το replayability.

Αφού επιλέξετε τον χαρακτήρα που θέλετε, ξεκινά ο... Γολγοθάς να φτάσετε στο τέλος του επιπέδου. Αυτό που κάνει εντύπωση από την πρώτη στιγμή είναι ότι οι εχθροί δεν συγχωρούν. Στο Hotline Miami 2 δεν υπάρχει περιθώριο λάθους. Αν αστοχήσετε, ανεξάρτητα του όπλου που έχετε, είστε νεκρός, αν ανοίξετε κάποια πόρτα και δεν έχετε δει πού βρίσκεται ο εχθρός είστε νεκρός, αν οι φρουροί ορμήσουν κατά πάνω σας και δεν είστε αρκετά γρήγοροι στο πάτημα των κουμπιών, είστε νεκρός. Αν είστε από αυτούς που γυρνώντας από τη δουλειά ή τη σχολή χαλαρώνουν παίζοντας κάποιο video game, καλύτερα να... επιστρέψετε στη δουλειά ή τη σχολή. Το παιχνίδι απαιτεί από εσάς να είστε σε εγρήγορση, οι αισθήσεις να είναι στο φουλ αν θέλετε να καταφέρετε να προχωρήσετε παρακάτω. Πρέπει το μάτι σας να είναι ικανό να αντιλαμβάνεται την παραμικρή κίνηση στην άλλη άκρη του επιπέδου και να είστε έτοιμοι να πράξετε αναλόγως.

Τα σχόλια του "καλλιτέχνη" είναι όλα τα λεφτά.

Τα σχόλια του "καλλιτέχνη" είναι όλα τα λεφτά.

Ακόμα και αν ο ρυθμός είναι αρκετά γρήγορος, δεν λείπουν τα στοιχεία στρατηγικής. Έχετε περιορισμένο οπτικό πεδίο, με αποτέλεσμα να μην μπορείτε να δείτε πού βρίσκονται όλοι οι εχθροί στο εκάστοτε επίπεδο. Πριν ριχτείτε στην μάχη, πρέπει να χαράξετε μια πορεία για το πώς θα προσεγγίσετε τις μάχες. Πρέπει να βρείτε την κατάλληλη γωνία σε ένα δωμάτιο που όχι μόνο σας προσφέρει κάλυψη από εχθρικά πυρά, αλλά δίνει και τη δυνατότητα να είστε σε θέση να εξουδετερώσετε τυχόν επαφές που σας προσεγγίζουν. Και όλα αυτά πρέπει να τα κάνετε σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Το Hotline Miami 2 είναι από εκείνα τα παιχνίδια όπου όχι μόνο πεθαίνετε συχνά, αλλά ο θάνατος σας πολλές φορές σας δίνει πληροφορίες για τοποθεσίες εχθρών μέσα σε κάθε επίπεδο που δεν είχατε αντιληφθεί λόγο του περιορισμένου οπτικού πεδίου.

Από την μια το να δέχεστε εχθρικά πυρά από “τυφλά” σημεία φαντάζει λίγο άδικο, αλλά είναι ένας μηχανισμός που μπορείτε να εκμεταλλεύεστε και εσείς. Αν πυροβολήσετε στα τυφλά προς μια κατεύθυνση, μπορείτε να πετύχετε χωρίς να βλέπετε κάποιον φρουρό στην άλλη άκρη του επιπέδου. Ο συνδυασμός αρκετών διαφορετικών κλάσεων που έχει αποτέλεσμα να προσεγγίζετε με διαφορετικό τρόπο κάθε επίπεδο, οι μεγάλες δόσεις στρατηγικής που απαιτούνται και το υψηλό επίπεδο δυσκολίας, κάνουν το Hotline Miami 2 μια χορταστική και απαιτητική εμπειρία. Οι ανταμοιβές δεν είναι πολλές, αλλά η ολοκλήρωση και μόνο κάποιας αποστολής είναι αρκετή από μόνη της να σας χαρίσει ένα συναίσθημα ικανοποίησης που δυστυχώς λίγα παιχνίδια προσφέρουν στις μέρες μας. Δεν λείπουν όμως και τα μικροπροβλήματα. Αν και η εχθρική νοημοσύνη κινείται σε υψηλά επίπεδα, υπάρχουν στιγμές όπου οι εχθροί δεν είναι ικανοί να περάσουν μια πόρτα, στριφογυρίζουν στο ίδιο σημείο για αρκετά δευτερόλεπτα, φαινόμενα που συναντάτε σπάνια αλλά δυστυχώς υπάρχουν.

Ουδέν σχόλιον.

Ουδέν σχόλιον.

Το Hotline Miami 2 προκαλεί και σοκάρει, όχι μόνο με την υψηλή δυσκολία του, αλλά και με το βίαιο περιεχόμενό του. Βιασμοί, ξυλοδαρμοί μέχρι θανάτου με ρόπαλα ή γροθιές, μυαλά και εντόσθια που σκορπίζονται δεξιά και αριστερά, εν ψυχρώ δολοφονίες ανθρώπων που παρακαλάνε για τη ζωή τους, “καλλιτέχνες” που θεωρούν τα ουρλιαχτά παιδιών που πεθαίνουν τέχνη κτλ, είναι κάποια από τα ακραία πράγματα που συναντάτε καθόλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Είναι μια σοκαριστική εμπειρία, ακόμα και αν τα γραφικά είναι απλοϊκά, δυσδιάστατα και “πιξελιασμένα”, παραπέμποντας σε άλλες εποχές. Τα γραφικά όχι μόνο έχουν τη δική τους ξεχωριστή ομορφιά, αλλά ταιριάζουν απόλυτα στο στιλ και το ύφος του παιχνιδιού. Το ίδιο και ο ήχος, με τα εφέ, αν και λίγα, να αναπαριστούν αρκετά πειστικά το σπασμένο κρανίο, τον ήχο του αίματος που απλώνεται στο πάτωμα κτλ. Η μουσική επένδυση είναι από τις κορυφαίες του είδους, αν όχι η κορυφαία, με κυρίως ηλεκτρονικά ακούσματα που παραπέμπουν σε δεκαετίες 80-90 και δημιουργούν την κατάλληλη ατμόσφαιρα για... μακελειό.

To Hotline Miami 2: Wrong Number απευθύνεται σε όσους ψάχνουν κάτι παραπάνω από μια απλή πρόκληση στα παιχνίδια τους και θα σας κρατήσει για ώρες κολλημένους στον διεστραμμένο κόσμο του. Όπως και ο προκάτοχός του, το Hotline Miami 2 είναι μία ξεχωριστή εμπειρία, οπότε όσοι πιστοί προσέλθετε.

  • Δύσκολο αλλά δίκαιο
  • Πολλοί διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης τον αποστολών
  • Εκπληκτική μουσική
  • Μεγάλη διάρκεια και replayability
  • Πολλά “ταμπού” παρουσιάζονται άφοβα και ωμά...
  • ...κάτι που σίγουρα δεν είναι για όλους
  • Οι εχθροί κάποιες φορές παθαίνουν εγκεφαλικά
  • Δυσνόητο για αρκετές ώρες σενάριο
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC (review), PS4, PS3, PS Vita
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Dennaton Games
ΕΚΔΟΣΗ:Devolver Digital
ΔΙΑΘΕΣΗ:Ψηφιακό
ΕΙΔΟΣ:Δράση
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.devolverdigital.com/games/view/hotline-miami-2-wrong-number
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:10/3/2015
PEGI:18
  • kilia

    Ωραιαο review και τολμω να πως πως αν και ειμαι ακομα στο τριτο act μιλαμε για το τελειο sequel, τοσο αφηγηματικα οσο και απο gameplay σκοπιας.
    Το πως δενει και "σχολιαζει" τα γεγονοτα του πρωτου παιχνιδιου βελτιωνοντας την δομη του gameplay με ξεπερναει.
    Επισης, best pause screen ever!!!

    • kilia

      Ενα edit για να διορθωνουμε τα λαθη, μολις τι εγραψα και μου βγηκαν τα ματια!

  • DarkSynbios

    Εγω ξεκινησα το ενα στο PS Vita. Ωρες ωρες γινεται πολυ σπαστικο..

  • Κωστας31 gamer

    κατα την γνωμη μου το παιχνιδι ειναι επιπεδου NES

    • meh

      Δηλαδη καλο, αγνο και απολαυστικο gameplay?

      • Κωστας 31 gamer

        ναι δεν το αποκλειω ,αλλα σε λαθος εποχη

        • meh

          Θες να πεις πως το καλο, αγνο και απολαυστικο gameplay δεν εχει θεση σε τουτη την εποχη?

          • Kωστας31 gamer

            στα κινητα εχει θεση οχι στο κονσολες του 2015

            • meh

              Και καποια παιχνιδια στις κονσολες του 2015 εχουν θεση διπλα ταινιες του 1 ευρω στα βιντεοκλαμπ.

  • TormentedPuppet

    Προσωπικά η νέα κατεύθυνση με πιο γραμμικά επίπεδα και λιγότερες μάσκες με ξένισε αρκετά. Εκτιμώ το γεγονός ότι οι δημιουργοί θέλανε να δοκιμάσουν και κάτι άλλο και όχι απλά να ξανασερβίρουν το ίδιο παιχνίδι με ένα "2" κολλημένο στο τέλος, αλλά θεωρώ αυτή την κατεύθυνση λάθος για το είδος παιχνιδιού που είναι το Hotline Miami.

    Το ότι θεματικά μπορεί να μην αρέσει σε κάποιος δεν νομίζω ότι πρέπει να μπει στα αρνητικά. Αν κάποιος σοκάρετε με την θεματολογία τότε προφανώς το παιχνίδι δεν είναι γι αυτόν. Δεν μπορεί να απαιτείται από όλα τα παιχνίδια να είναι φτιαγμένα ώστε να καλύπτουν όλα τα κοινά. Από τον κιτρινισμό και την ημιμάθεια που κυριεύει το gaming διαδίκτυο τους τελευταίους μήνες δεν ξέφυγε ούτε η σκηνή του "βιασμού"(που βλέπω και στην φωτό) που φυσικά παρανοήθηκε εντελώς και βγήκε out of context.

    Παρά τα αρνητικά του, που έχουν σημειωθεί εύστοχα και στο κείμενο, θεωρώ τον τίτλο εξαιρετικό και ένα απο τα σημαντικότερα indie παιχνίδια που έχουν βγει ποτέ, μαζί με Papers please, This war of mine κλπ.

    https://www.youtube.com/watch?v=qFfybn_W8Ak

  • Mitsos

    Έλεος !! 8.5 αυτή η μπούρδα;

    • kilia

      Αν δεν το παιξεις εσυ χανεις.

    • foths

      φοβερό φαίνεται για όποιον ασχολείται ακόμα με ατάρι...

      • Deathracer2009

        Η καραμελα αυτη οτι ειναι για atari, snes κλπ πρεπει να σταματησει. Στην τελικη εαν δεν σας αρεσουν παιχνιδια οπως τα Hotline Miami, Papers Please κλπ. απολυτα σεβαστο αλλα εχουμε κουραστει σε καθε αρθρο που να αφορα τετοια παιχνιδια να βλεπουμε σχολια για τα γραφικα. 😛

        • kilia

          Οταν καταλαβουν οτι παιχνιδια που δειχνουν να εχουν βγει απο εποχες αταρι εχουν περισσοτερο, βαθυτερο και απολαυστικοτερο gameplay απο παιχνιδια τυπου the order τοτε θα καταλαβουν και ποιες ειναι οι μπουρδες.

          • Panzerfaust

            Το βρίσκω λογικό να θέλει κάποιος γραφικά του 2015 σε ενα παιχνίδι που παίρνει το 2015 δεν λεω να είναι χλιδάτα γραφικά που θα ρίχνουν σαγόνια αλλα σκέψου πόσο καλύτερα-δηλαδή πόσο ποιο απολαυστικά, θα ηταν αυτά τα παιχνίδια με καλύτερα γραφικά

          • tiflopodikas

            Ναι και κοστίζουν 15 ευρά.......

  • Deathracer2009

    To αγορασα Day 1 στο PS4. Aν και εκανα μαλακια που το πηρα εκει (το ειχε σε εκπτωση για τους Plus οποτε το πηρα 1,5 ευρω φθηνοτερο), επειδη δυσκολευομαι στον χειρισμο με τους δυο αναλογικους και ετσι ψοφαω περισσοτερες φορες και νευριαζω. Το πρωτο παιχνιδι το επαιξα στο pc και ηταν απολαυστικο με πληκτρολογιο και ποντικι.

    Το εχω προχωρησει αρκετα και ειμαι 2 σκηνες πριν τερματισω το παιχνιδι. (Act 6, 23rd scene)
    Θα επανελθω μετα με τις τελικες εντυπωσεις.....

    • Deathracer2009

      Eπεσαν τα credits και συμφωνω με το review οσον αφορα το σεναριο. Δυσνοητο και ευτυχως που υπαρχει και η wikipedia να μας λυσει το προβλημα. Επιπλεον το παιχνιδι ειναι πολυ πιο δυσκολο απο το πρωτο παιχνιδι και γενικα ειναι πολυ μεγαλυτερο σε διαρκεια. Τελος, απογοητευτηκα με το soundtrack που ποιοτικα δεν εφτανε το πρωτο παιχνιδι.

      8/10