Hitman Absolution Review

, Πέμπτη 6 Δεκέμβριος 2012 0  

Όταν σου λείπει τρελά κάτι που λατρεύεις, καμιά φορά κάνεις παράξενα πράγματα. Σε αυτή την περίπτωση, αναφέρομαι στο μοναδικό gameplay των παιχνιδιών Hitman, το οποίο είχαμε να γευθούμε πάνω από έξι ολόκληρα χρόνια. Όταν λοιπόν το Hitman Absolution έφτασε στα χέρια μου, βούτηξα κατευθείαν στα βαθιά. Τι εννοώ; Θέλοντας μετά από τόσο καιρό να απολαύσω Hitman στην πιο hardcore μορφή του, αποφάσισα να παίξω το Absolution κατευθείαν στον μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας (Purist), χωρίς καμμία βοήθεια. Το αποτέλεσμα; Σχεδόν δύο εβδομάδες “τραβιόμουν” με το παιχνίδι, αλλά είχα την ευκαιρία να ζήσω μία από τις καλύτερες stealth εμπειρίες της τωρινής γενιάς συστημάτων.

Πριν πάμε στο gameplay, δυο λόγια για την ιστορία του Hitman Absolution. Ξεχάστε τη δομή των προηγούμενων παιχνιδιών, όπου εκτελούσατε επιμέρους αποστολές-συμβόλαια, που δεν συνδέονταν μεταξύ τους. Η ιστορία του Absolution είναι προσωπική, αφορά τον ίδιο τον Agent 47 περισσότερο από ποτέ, και έχει ενιαία συνεχόμενη ροή, με την έννοια ότι πηγαίνετε από το ένα επίπεδο στο άλλο κινούμενοι στο ίδιο σεναριακό πλαίσιο. Το παιχνίδι ξεκινά με ανατρεπτικό τρόπο, καθώς ο Agent 47 αναλαμβάνει να δολοφονήσει την καλύτερή του “φίλη” Diana Burnwood (που του έδινε αποστολές στα προηγούμενα παιχνίδια), επειδή πρόδοσε την Υπηρεσία. Ο 47 εκτελεί την αποστολή, αλλά με βαριά καρδιά, ανακαλύπτοντας στην πορεία το κίνητρο της προδοσίας της Diana. Η Diana προσπαθούσε να προστατέψει την Victoria, ένα κορίτσι με ειδικές ικανότητες, στην οποία η Υπηρεσία έκανε γενετικά πειράματα, με στόχο να την μετατρέψει στον τέλειο δολοφόνο. Ο 47 πλέον νιώθει ότι το χρωστάει στη Diana να σώσει τη Victoria, και παίρνει υπό την προστασία του το κορίτσι, προδίδοντας κι αυτός με τη σειρά του την Υπηρεσία. Έτσι ξεκινάει ένα κυγητό γάτας – ποντικιού μεταξύ του 47 και των εχθρών του, που κρατά από την αρχή ως το τέλος του παιχνιδιού, στο οποίο ο ήρωάς μας είναι άλλοτε ο κυνηγός, και άλλοτε ο κυνηγημένος. Η ιστορία του Hitman Absolution δεν αποτελεί κάτι το ιδιαίτερο, αλλά τουλάχιστον θέτει τις βάσεις για συναρπαστική συνέχεια σε επόμενο παιχνίδι.

Όπως συνήθως, σε κάθε επίπεδο καλείστε να εκπληρώσετε διάφορους στόχους. Τις περισσότερες φορές πρέπει να δολοφονήσετε κάποιον ή κάποιους, ενώ άλλες φορές πρέπει να ξεφύγετε από κάπου. Το Hitman Absolution υιοθετεί πιο “ακραίους” τρόπους παιχνιδιού από τους προκατόχους του. Δίνει ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην απόκρυψη, αλλά ταυτόχρονα σας επιτρέπει να το παίξετε και σαν 3rd-person shooter με μπαμ μπουμ αν θέλετε, τουλάχιστον στους χαμηλότερους βαθμούς δυσκολίας. Το παιχνίδι πάντως σας ενθαρρύνει ξεκάθαρα να το παίξετε σαν κλασικό Hitman, δηλαδή να περνάτε απαρατήρητοι στον βαθμό που μπορείτε. Για να σας βοηθήσει να το πετύχετε αυτό, σας εφοδιάζει με το νέο Instinct mode. Εξουδετερώνοντας εχθρούς, αποκτάτε τη δυνατότητα να χρησιμοποιείτε το Instict για κάποια δευτερόλεπτα. Με την ενεργοποίησή του, ο χρόνος καθυστερεί, και εσείς μπορείτε να βλέπετε τις θέσεις εχθρών μέσα από τοίχους, καθώς και τα μονοπάτια που ακολουθούν διασχίζοντας το εκάστοτε επίπεδο, ώστε να προετοιμαστείτε κατάλληλα. Επιπλέον, με το Instinct ενεργοποιημένο οι εχθροί δυσκολεύονται να σας αναγνωρίσουν (ο 47 κάνει κίνηση να κρύψει το πρόσωπό του), ενώ, όντας σε slow motion, μπορείτε να επιλέγετε στόχους και στη συνέχεια να τους πυροβολάτε αυτόματα (point shooting), όπως στο Splinter Cell Conviction. Oι δύο πρώτες βοήθειες είναι ξεκάθαρα για αρχάριους παίκτες και αν θέλετε να παίξετε σοβαρά, τις απενεργοποιείτε χωρίς δεύτερη σκέψη. Οι άλλες δύο όμως αποτελούν έξυπνα εργαλεία στρατηγικής (ναι, ακόμα και το point shooting).

Αυτή τη φορά η υπόθεση είναι προσωπική.

Στρατηγική. Η λέξη-κλειδί στα παιχνίδια Hitman, και βέβαια στο Hitman Absolution. Ο λόγος που τα Hitman έχουν αγαπηθεί τόσο πολύ, είναι η ελευθερία κινήσεων που δίνουν στον παίκτη. Ουσιαστικά λένε “αυτός είναι ο στόχος, καθάρισέ τον όπως θέλεις”. Αυτή είναι σε γενικές γραμμές η φιλοσοφία και του Absolution. Το “τί” είναι δεδομένο, το “πώς” (και το “πότε”) εξαρτάται από εσάς. Tα περισσότερα επίπεδα του τίτλου είναι ανοιχτά και γεμάτα... ευκαιρίες που μπορείτε να εκμεταλλευτείτε. Με τί όπλο θα καθαρίσετε το στόχο, πχ θα τον πνίξετε με το καλώδιο, θα τον μαχαιρώσετε ή θα τον πυροβολήσετε; Θα επιλέξετε να βγάλετε από τη μέση τα τσιράκια του πρώτα ώστε να έχετε ελεύθερο πεδίο; Μήπως θα επιλέξετε την έμμεση εξουδετέρωσή του, στήνοντας τη δολοφονία να φανεί ως απλό ατύχημα; Πώς θα τον πλησιάσετε, με κανονικό κρύψιμο ή με κρύψιμο σε κοινή θέα, χρησιμοποιώντας τις πολλές μεταμφιέσεις που είναι διαθέσιμες σε κάθε επίπεδο; Θα καθαρίσετε τους πάντες ή μήπως κανέναν; Eπίσης ένα ακόμα κρίσιμο ερώτημα είναι το... αν είστε υπομονετικοί άνθρωποι ή όχι. Στρατηγική και υπομονή είναι έννοιες αλληλένδετες. Αν θέλετε να αποκαλείστε “silent assassin”, πρέπει να κάτσετε και να απομνημονεύσετε τις κινήσεις των εχθρών και των NPCs γενικώς, ώστε να περάσετε απαρατήρητοι.

Η ΑΙ είναι από τα σημαντικότερα στοιχεία των παιχνιδιών Hitman και ευτυχώς στο Absolution δουλεύει σωστά. Όταν οι εχθροί δουν κάτι ύποπτο, όπως αίματα στο πάτωμα, μπαίνουν σε κατάσταση συναγερμού και αρχίζουν να ερευνούν τη γύρω περιοχή. Αν σας υποπτεύονται, αρχίζουν να σας ακολουθούν για να σας δουν πιο προσεκτικά, κι εσείς τότε ή πρέπει να κρυφτείτε ή να τους ξεκάνετε πριν σας ανακαλύψουν και ειδοποιήσουν τους υπόλοιπους. Αν σας ανακαλύψουν, αρχίζει το πιστολίδι, από το οποίο δύσκολα επιβιώνετε, τουλάχιστον στους υψηλότερους βαθμούς δυσκολίας. Ελάχιστες ήταν οι φορές που το πιστολίδι μου βγήκε σε καλό κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Ο βαθμός υποψίας των εχθρών/NPCs εξαρτάται από την μεταμφίεσή σας. Για παράδειγμα, οι αστυνομικοί σας ανακαλύπτουν πιο εύκολα αν φοράτε στολή αστυνομικού, γιατί καταλαβαίνουν ότι κάτι δεν πάει καλά με εσάς. Ένας πολύ ενδιαφέρων μηχανισμός είναι η δυνατότητα να παίρνετε ομήρους. Όταν σας ανακαλύπτουν οι εχθροί, μπορείτε να κάνετε ότι παραδίνεστε, σηκώνοντας τα χέρια ψηλά. Μόλις σας πλησιάσουν αρκετά, με μια λαβή τους παίρνετε το όπλο και τους χρησιμοποιείτε σαν ανθρώπινη ασπίδα έναντι των υπολοίπων, οι οποίοι αρχικά διστάζουν να πυροβολήσουν. Η ΑΙ των χαρακτήρων συμβάλλει στην απόλαυση του παιχνιδιού, και οι περιορισμοί της είναι κυρίως παικτικοί, στο πλαίσιο των κανόνων του gameplay.

Μόνος του εναντίον όλων, όπως πάντα.

Τα περιβάλλοντα είναι γεμάτα με απλά αντικείμενα της καθημερινότητας, που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως melee όπλα για kills (όπως και τα ίδια σας τα χέρια, με QTEs). Από μαχαίρια και τσεκούρια, μέχρι βιβλία και μπουκάλια, το κάθε τέτοιο αντικείμενο αντιστοιχεί και σε διαφορετικό -άλλα πάντα βάρβαρο- τρόπο δολοφονίας. Μπορείτε και να τα πετάτε, είτε για να σκοτώσετε κάποιον εχθρό από απόσταση, είτε για να δημιουργήσετε αντιπερισπασμό. Φυσικά, και το παραδοσιακό οπλοστάσιο του Agent 47 είναι ιδιαίτερα πλούσιο. Το καλώδιο, σήμα κατατεθέν του Hitman, είναι πολύ χρήσιμο, όπως πάντα. Από εκεί και πέρα έχετε τα επίσης εμβληματικά δύο πιστόλια με σιγαστήρα, και στο κάθε επίπεδο τσιμπάτε ακόμα περισσότερα όπλα, όπως πολυβόλα και shotguns. Τίποτα δεν συγκρίνεται με το να βλέπετε τη στρατηγική σας να αποδίδει, και τον Agent 47 να συμπεριφέρεται σαν επαγγελματίας δολοφόνος που κάνει τη δουλειά χωρίς να τον πάρει χαμπάρι κανείς. Aν όμως τα πράγματα πάρουν αρνητική τροπή και πρέπει να εμπλακείτε σε μάχες με τους εχθρούς, το Hitman Absolution γίνεται κανονικό 3rd-person shooter, και μάλιστα βάζει τα γυαλιά σε καθαρόαιμα παιχνίδια του είδους. Το πιστολίδι είναι ωμό και άγριο, με κλασικό σύστημα κάλυψης, καταπληκτική αίσθηση των όπλων, και ρεαλιστικά rag-doll physics θανάτων (οι εχθροί σκοτώνονται με τρόπο ανάλογο του πού τους πυροβολάτε). Γενικώς, το πιστολίδι του Hitman Absolution έχει εμφανείς επιρροές από Kane and Lynch και προσφέρει μια αίσθηση ικανοποίησης που λίγα shooters πετυχαίνουν.

Το story mode σας μεταφέρει σε διάφορες περιοχές, όπως το Σικάγο και μια επαρχιακή κωμόπολη στην αμερικάνικη ενδοχώρα. Ο σχεδιασμός των επιπέδων ποικίλει. Τα περισσότερα είναι ανοιχτά και σας δίνουν αρκετές επιλογές, όμως υπάρχουν και κάποια πολύ πιο “στημένα” και υπερβολικά scripted για Hitman. Εξάλλου, το πόσο έχει προσεχθεί ένα παιχνίδι φαίνεται και από τις διάφορες επιμέρους λεπτομέρειες, που από μόνες τους δεν αποτελούν κάτι ιδιαίτερο, αλλά συνολικά κάνουν τη διαφορά. Από τη δόνηση του χειριστηρίου που αναπαριστά τον χτύπο της καρδιάς του Agent 47, μέχρι τους απίστευτα πλούσιους διαλόγους των NPCs, τα οπτικά μικροπράγματα όπως οι γόπες τσιγάρων που έχουν μαζευτεί στους αεραγωγούς, και τις πανέξυπνες cameo εμφανίσεις των Kane και Lynch (!), το Hitman Absolution είναι γεμάτο με τέτοιες λεπτομέρειες που δείχνουν ότι το συγκεκριμένο παιχνίδι έχει δουλευτεί πάρα πολύ. Σε όλα αυτά, προσθέστε και τη σημαντική αξία επανάληψης, λόγω των πάρα πολλών challenges που έχει κάθε επίπεδο. Αν είστε τελειομανείς, θα κολλήσετε. Απλά, κάντε τη χάρη στον εαυτό σας και φροντίστε να απολαύσετε το παιχνίδι σε υψηλό βαθμό δυσκολίας. Εκεί είναι που θα νιώσετε μάγκες.

Οι μεταμφιέσεις αποτελούν βασικό συστατικό του παιχνιδιού.

Το δεύτερο κύριο μέρος του Hitman Absolution είναι το πολυδιαφημισμένο Contracts mode, το οποίο σας επιτρέπει να δημιουργείτε και να μοιράζεστε με άλλους παίκτες τις δικές σας αποστολές/challenges. Εδώ η ιστορία πάει περίπατο και η έμφαση δίνεται στους στόχους και τις επιδόσεις. Επιλέγετε επίπεδο (από τα υπάρχοντα του story mode), στόχους και όπλα, και στη συνέχεια θέτετε τους κανόνες εκπλήρωσης των «συμβολαίων», με βάση το χρόνο, το στιλ παιχνιδιού και τους μάρτυρες. Όλα αυτά χωρίς editors και περίπλοκους μηχανισμούς. Στο Contracts απλά δημιουργείτε παίζοντας, και εφόσον το mode είναι ασύγχρονο multiplayer, μπορείτε να ανταγωνίζεστε τους φίλους σας όποτε θέλετε, ακόμα και αν αυτοί είναι offline. Αν δεν είστε δημιουργικοί τύποι, μπορείτε να παίξετε τις ήδη πάρα πολλές διαθέσιμες αποστολές, τόσο από την κοινότητα του παιχνιδιού, όσο και από την ίδια την IO Interactive. Με την εκπλήρωσή τους κερδίζετε χρήμα, με το οποίο ξεκλειδώνετε όπλα, μεταμφιέσεις, αναβαθμίσεις και τεχνικές. Αν και προσωπικά δεν με ενδιαφέρει ιδιαίτερα λόγω της φύσης του, το Contracts mode είναι μια έξυπνη προσθήκη που αυξάνει σημαντικά το χρόνο ενασχόλησης με το Hitman Absolution, προσθέτοντας online σε ένα καθαρά single-player παιχνίδι.

Περνώντας στον τεχνικό τομέα, η νέα Glacier 2 engine της IO Interactive κάνει θαύματα στο Hitman Absolution. Λεπτομερέστατα μοντέλα χαρακτήρων, όμορφα και καταστρέψιμα περιβάλλοντα, ρεαλιστικοί φωτισμοί, και απεικόνιση δεκάδων χαρακτήρων ταυτόχρονα στην οθόνη, είναι τα βασικά στοιχεία που κάνουν το παιχνίδι ένα από τα πιο εντυπωσιακά αυτής της γενιάς. Το πρόσωπο του Agent 47 είναι διαφορετικό και πολύ πιο εκφραστικό από ότι στους προηγούμενους τίτλους, για να ταιριάζει με την ιστορία. Εφέ όπως η βροχή, που έχει έντονη παρουσία σε αρκετά επίπεδα, είναι καλοσχεδιασμένα, και τα animations εξίσου κορυφαία. Όμως υπάρχουν και μελανά σημεία, όπως η θολούρα που παρατηρείται σε ορισμένες περιπτώσεις, και κάποια υπερβολικά φίλτρα γραφικών που χρησιμοποιούνται για να δημιουργήσουν ατμόσφαιρα. Ο ήχος δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, καθώς είναι άριστος σε όλους τους τομείς. Το καστ απαρτίζεται από γνωστά ονόματα, όπως οι Powers Boothe, Keith Carradine και Vivica Fox, και κάνει άψογη δουλειά. Ο ένας ηθοποιός που δεν είναι τόσο γνωστός, είναι και ο σημαντικότερος του παιχνιδιού - ο David Bateson, που επιστρέφει στο ρόλο του Agent 47. Για την ακρίβεια, ΕΙΝΑΙ ο Agent 47. Εξαιρετική και η μουσική, που αλλάζει δυναμικά ανάλογα με την κατάσταση, αν σας κυνηγούν οι εχθροί κλπ.

Aν και το πιστολίδι δεν πρέπει να αποτελεί την πρώτη σας επιλογή, είναι απολαυστικό.

Έξι ολόκληρα χρόνια περιμέναμε το νέο Hitman, αλλά τουλάχιστον η αναμονή άξιζε τον κόπο. Το Hitman Absolution είναι άξιος συνεχιστής αυτής της μοναδικής σειράς παιχνιδιών, βασιζόμενο στις αρχές που την έκαναν να αγαπηθεί τόσο πολύ από τους gamers. Η ελευθερία κινήσεων και πληθώρα επιλογών που προσφέρει, είναι μια μαγευτική αίσθηση. Όσο σκούρα κι αν τα βρίσκετε τα πράγματα, σε όποια δυσκολία κι αν παίζετε, σε κανένα σημείο δε θα νιώσετε ότι το παιχνίδι είναι ακατόρθωτο, γιατί πάντα υπάρχει κάποιος άλλος δρόμος που μπορείτε να δοκιμάσετε. Επειδή όμως τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, τσιμπήστε το Hitman Absolution και απολαύστε τη θριαμβευτική επιστροφή του Agent 47!

+ Ελευθερία κινήσεων και πληθώρα επιλογών (στα περισσότερα επίπεδα)
+ Από τις καλύτερες stealth εμπειρίες των τελευταίων ετών
+ Η ΑΙ, αν και δεν είναι τέλεια, συμβάλλει στην απόλαυση του παιχνιδιού
+ Kαταπληκτικό πιστολίδι που βάζει τα γυαλιά σε καθαρόαιμα 3rd-person shooters
+ Ευφάνταστα kills
+ Contracts mode
+ Οπτικοακουστικά εντυπωσιακό
+ Μεγάλη διάρκεια και σημαντική αξία επανάληψης

- Αδύναμη ιστορία
- Ορισμένοι παικτικοί περιορισμοί της ΑΙ
- Κάποια επίπεδα είναι υπερβολικά scripted για Hitman

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.5

Πλατφόρμα: Xbox 360 (review), PS3, PC
Ανάπτυξη: IO Interactive
Έκδοση: Square Enix
Διάθεση: CD Media
Είδος: Stealth action, 3rd-person shooter
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://hitman.com/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 20/11/2012
PEGI: 18

  • OroNTiuS

    Τωρα μολις θα το ξεκινησω.... 🙂 Ωραιο review Termi !

  • Stavros

    Επιτελους το παιχνιδη πηρε τον βαθμο που του αξιζε! Το καλυτερο ελληνικο review.

  • gogos

    Παρα πολυ καλο review απο ανθρωπο που φαινετε πως "το ελιωσε" το παιχνιδι.. Την γνωμη μου για το hitman absolution την εχει πει, θεωρω πως ειναι ενα απο τα καλητερα stealth παιχνιδια ολων των εποχων και ενω δεν περιμενα κατι τοσο αξιολογο οταν εβλεπα τα trailers το παιχνιδι επεσε σαν "κεραυνος εν αιθρια" μεσα σε μια ομολογουμενος μετρια για το gaming χρονια.. Με τα θετικα συμφωνω απολυτα οσο αφορα τα αρνητικα θα διαφωνησω για το story εμενα προσωπικα με κρατησε και ενω ημουν παρα πολυ απορροφημενος με το gameplay παντα ειχα στο πισω μερος του μυαλου μου το "τι θα γινει τελικα με το κοριτσι".. Για την ai νομιζω πως ειναι απο τις καλητερες που εχουμε δει (δεν ειναι αψογη αλλα πραγματικα δεν μπορω να σκεφτω καποιο παιχνιδι περα απο το halo και 1-2 ακομα που να την ξεπερνανε).. Ορισμενα επιπεδα στην αρχη του παιχνιδιου ειναι οντως λιγο scripted (αν και παντα σου δινετε η δυνατοτητα να εξοντωσεις με διαφορους τροπους τους ενοχλητικους αντιπαλους) αλλα στη συνεχεια οι περιοχες ειναι sandbox (σε συγκεκριμενα επιπεδα μπορεις να μπεις σε αιθουσα δικαστηριου, στον εξωτερικο χορο της αιθουσας οπου εχει πολλα δωματια, στην αυλη, σε δωματια εκτος του κεντρικου κτηριου, δυνατοτητα να βγεις - μπεις απο ανοιχτα παραθυρα).. Στο παιχνιδι παιζεις σε τοπια που ξενικουν απο ερημους, μεχρι bar, σταθμους τρενων, κουζινες, αποθηκες και γενικα οι ενναλαγες στα περιββαλοντα κρατανε το ενδιαφερον του παικτη και σε συνδιασμο με τους υπεροχους φωτισμους της μηχανης γραφικων σου δινουν μια αψογη οπτικα εμπειρια.. Αν μου λεγατε να το βαθμολογησω επειδη δεν αξιολογω ποτε παιχνιδια με απολυτο αριστα 10 θα εκανα τεραστια προσπαθια να βρω αρνητικα στοιχεια που να μου χαλουσαν την εμπειρια.. Στο παιχνιδι witcher 2 (που ηταν μεχρι στιγμης η λατρεια μου) αν και κατα γενικη ομολογια ηταν αψογο το συστημα μαχης πολλες φορες καταντουσε σπαστικο και δυσκολευοσουν πολυ να βγαλεις καποιους αρχηγους ακομα και στο Normal επιπεδο αρα θα μπορουσα χωρις τυψεις να το βαθμολογησω με 9,5.. Στο hitman absolution πραγματικα δεν μπορω οσο και αν προσπαθησω να βρω κατι ασχημο οποτε θα ηταν αδικο να μην του δωσω το 10αρι.. 10 λοιπον απο μενα!! Ειμαι σιγουρος οτι και o terminator μεσα του ξερει πως το παιχνιδι ειναι 10αρι αλλα εφοσον στο halo 4 εδωσε 9,5 δεν νοειτε να εβαζε σε αλλο παιχνιδι μεγαλητερο βαθμο!!

  • http://game20.gr Terminator

    Δεν είναι 10 για τα αρνητικά που παραθέτω

  • Kostas

    Αποφάσισα τελικά να πάρω το Hitman αντι του FC3, και ευτυχως που το εκανα, το παιχνίδι είναι Τρομερό! Μολις τελειωσα την DexterIndustries κ πραγματικά αυτο που μου κανει εντύπωση είναι ο αρτιότατος τεχνικός τομέας και η ποικιλία των διαλόγων. Ενα συγκεκριμένο παράδειγμα: Επειδη μου αρεσει να κάνω βλακείες κ να παίζω με την ΑΙ πριν ολοκληρώσω μια πιστα, σκοτωσα εναν ακυρο που ητανε σχετικα κοντά σε κάτι αστυφύλακες. Δεν ήτανε ούτε key-event, ούτε τιποτα μια τυχαία βλακεία μου. ΚΑι μου εκανε εντύπωση ότι μολις αρχίσανε οι ακυροι περαστικοί να τσιρίζουνε, το πηρανε χαμπαρι οι αστυνομικοί, πήγαν κοντα και λένε "Calm down people, let the police handle it". Και κατευθειαν σωπαίνουν και απλα κανουν ενα κυκλο γυρω γυρω απ το πτωμα, με εναν αστυνομικό να σχηματίζει τον "κλοιό" και καλα και τον αλλον να εξεταζει το πτωμα. Αλλά αυτό δεν ειναι προδιαγεγραμμένο, δε γινοταν κάθε φορά δηλαδη, κάθε φορά η αντίδραση αστυνομικών-περαστικων ποίκιλε, αλλες φορες συνεχιζαν τα τσιριζουν οι περαστικοι, αλλες ειδοποιούνταν ολοι οι αστυνομικοι και τρεχαν εκει. Τρομερό για μένα!
    Πραγματικά ηταν ωρες ωρες που νομιζα οτι ειχα να κάνω με πραγματικούς ανθρώπους, κυρίως σε επίπεδο διαλόγων. Excellent review, Θα συμφωνήσω με όλο, παίζω στ Hard και το ΑΙ μου φαίνεται πολύ καλό και ξαναλέω ειναι σαν πραγματικά άτομα να αντιδρούν σε αυτά που κάνω. Ανυμομονώ τρελά για το επόμενο!

  • gogos

    Kostas οντως πολυ σωστη παρατηρηση! Παιδια αν ακουσετε τις συζητησεις των αστυνομικων θα μεινετε! Δεν ειναι μονο οι κινησεις τους που δεν ειναι προδιαγραμενες αλλα και οι συζητησεις που κανουν μεταξυ τους αναλογα με τον τροπο που θα παιξετε! Terminator για να ειμαι ειλικρηνεις τα αρνητικα που παραθετεις εμενα δεν με ενοχλησαν αλλα εφοσον τα τονιζεις ξανα το πιστευω πως σε χαλασαν.. Για το γουστο μου πραγματικα το παιχνιδι επιασε το απολυτο..

  • http://game20.gr Terminator

    Eίναι τρελό. Να φανταστείτε αυτό που περιγράφει ο Κώστας δεν το έχω συναντήσει.

  • gogos

    Ισχυει και ευτυχως που το ανεφερε γιατι θα ξεχνουσα να το γραψω αν δεν το ελεγε.. Οι ατακες που πετανε ειναι φοβερες.. Και ειναι αυτο που λεει οτι τα γεγονοτα δεν ειναι καθε φορα τα ιδια.. Αν προσπαθησεις να βγαλεις ξανα τον ιδιο εχθρο απο την μεση οι περαστικοι και αστυνομικοι δεν θα αντιδρασουν με τον ιδιο τροπο..

  • Kostas

    @Termi, αμα θες να ζησεις την εμπειρια, αυτό μου έτυχε στις Chinatown και Streets of Hope! 😛 Παντως ναι οπως λεει και ο gogos, οι διαλογοι ειναι σαν να εχετε αληθινους ανθρωπους μπροστα σας, με διαφορετικές λεξεις καθε φορα αναλογα με τον τροπο που παιζετε, με τη πιστα Library να δινει ολα τα λεφτα για μενα προς το παρων, με τους αστυνομικους να δουλευουν ο ενας τον αλλον! Ακομα και αμα τρεχετε θα ακουσετε ανθρωπους να λενε ειρωνικά "its nice to try keep fit in your age"! Χαχα τι λεπτομερειες εχουν σκεφτει οι ανθρωποι να προσθεσουν.

  • gogos

    Παντως δεν ξερω αν ηταν για καλο που το επαιξα! Εβαλα τωρα να παιξω darksiders 2 αλλα δεν με κραταει το παιχνιδι! Αν και εκανα πανω απο 20 ωρες να το τερματισω (7 μερες το παιδευα με γυρω στις 4 ωρες gameplay καθημερινα στο hard) με το που επεσαν οι τιτλοι τελους αντι να χαρω που καταφερα να το τερματισω λυπηθηκα!!

  • Tony

    ωραιο και λεπτομερες review,απο οτι φαινεται οι προσδοκιες μου εκληρωθηκαν,θα το τσιμπησω ασυζητητί στις επομενες εκτπωσεις του steam

  • Tony

    εκπληρώθηκαν*
    sry double post αλλα δεν κρατιομουν,επρεπε να το διορθώσω ;P

  • http://www.panic69music.dom.gr Nyxteridas

    Άψογο review,σωστότατη βαθμολογία.Το έχω λιώσει κι εγώ το παιχνίδι.Είναι τρελό κόλλημα

  • mike

    Ωραιο review!

  • JCDenton13

    Mπραβο στην IO Interactive,που σεβεται τους οπαδους της σειρας Hitman και δεν μετετρεψε το παχνιδι σε εναν ακομη action τιτλο.

  • meh

    Ωραια πραγματα και ωραιο κειμενο. Δεν ειναι στη λιστα μου με τα παιχνιδια που θελω πολυ να παιξω αλλα καποια στιγμη αργοτερα κατι θα γινει.

  • Julian

    Να το και το review! Να σαι καλα termi. Το περιμενα οτι θα παρει 9.5 το παιχνιδι και να πω οτι το παιχνιδι γινεται ακομα καλυτερο απο την στιγμη που εχουμε τοσο καιρο να παιξουμε hitman. Βλεπουμε οτι το να εχει καιρο να βγει ενα παιχνιδι δινει πολυ ορεξη στο παιχτη και αυτο ας του δουν καποιοι devs που φτιαχνουν ετησια παιχνιδια.

    Απο κει και περα πολλοι εχουν κραξη τον μηχανισμο που αν ντυθεις μπατσος σε καταλαβαινουν οι μπατσοι κοκ. Εγω ομως το βρισκω καλο, βρισκω οτι δινει μια παραπανω νοτα δυσκολιας ακομα και οταν εισαι μεταμφιεσμενος και εν πασει περιπτωσει, ειναι ενας μηχανισμος που σε περιβαλλον παιχνιδιου λειτουργει καλα. Γενικα μου αρεσει που λετε οτι η AI λειτουργει καλα, γιατι ειναι ισως ο πιο σημαντικος παραγοντας σε ενα τετοιο παιχνιδι. Μικροπροβληματα σιγουρα θα υπηρχαν, παντα υπαρχουν.

    Πολυ καλοδεχουμενα το καλο πιστολιδι, που δεν θελω να το τιμησω παρα πολυ αλλα αν χρειαστει η προκυψει τουλαχιστο ας το ευχαριστηθω, και αν ειναι λιγα και τα scripted events. Ενταξει δεν τα παω πολυ αλλα αν η κυρια φυση του παιχνιδιου ειναι ανοιχτη, δεν με χαλαει να σπαει και λιγο το παιχνιδι με στημενα.

    Τελος το παιχνιδι θα το αρχισω σιγουρα hard ουτε normal ουτε στο τελευταιο.

  • Bill B.

    Μάλλον πρέπει να μπει προτεραιότητα για αγορά από αυτά που διαβάζω ε? Μπήκε ήδη 🙂
    Κομπλέ το review Termi και ο βαθμός! Τι καλά να υπήρχε και για PC στον διαγωνισμό!!

  • Kiotosan

    Καλά;;;; Τόσο καλό ειναι;;;; Έχω σκοπό να το πάρω σύντομα ,, αλλα!!!!

    ΥΓ. Οπωτε για επομενη αγορά έχουμε HALO 4 vs DISHONORED vs HITMAN vs FARCRY 3!!! Ωραία.... Λεφτά που θα βρούμε!!!

  • Julian

    Αστα αστα.. Και τα borderlands 2, darkisder 2 που τα πας? 😀

  • ggaammeerr

    Περιμενα καλο βαθμο αλλα οχι και τοσο μεγαλο.Μπραβο στην παιχνιδαρα η οποια σιγουρα θα τσιμπηθει καποια στιγμη.

    Btw ωραιο review termi (αν και δεν το εχω διαβασει ακομα 🙂 )

  • Ghost Rider LSOV

    Silent Assassin να το βγάλω πάντως, μου βγαίνει η πίστη σε αρκετές πίστες. 😛
    (Hard παίζω, δεν είμαι για purist ακόμα)

  • Φωτης

    Τερμι το παιχνίδι θα τσιμπηθει κ με πορωσες άσχημα αλλα εχω ακούσει οτι το νέο hitman μοιάζει πιο πολυ στο splinter sell..Οι malee επιθέσεις επίσης κλειδώνουν αυτόματα κ αν σφαζεσαι με έναν εχθρό κ σε πυροβολησει ένας άλλος εχθρός πας στα θημαρακια κ δεν μπορείς να κανείς τίποτα..Αυτα τώρα δεν νομίζω να είναι πρόβλημα σοβαρό για το παιχνίδι αλλα 9.5 παίρνουν games που αφήνουν ιστορία όπως ένα metal gear 4 ένα uncharted 2 ένα Zelda ένα halo..Θέλω να πω 9.5 κ 10 παίρνουν ελάχιστα games κ δεν περίμενα το hitman να μπει δίπλα στα αλλα games που είπα πριν κ γενικά σε όσα είναι πραγματικά καμμενα!!!!

  • http://game20.gr Terminator

    Ναι μοιάζει με SC περισσότερο από ποτέ, αλλά εμένα με διασκέδασε πολύ.

    Για τις melee επιθέσεις τί εννοείς ακριβώς;

  • kourtos

    Απλά τα πράγματα τερματίζω το FarCry και παω για την Deluxe Professional Edition 🙂

  • Φωτης

    Τερμι λέω όταν είσαι με έναν εχθρό κ κανείς μάχη με τα χέρια κ πατάς μόνο κουμπιά (guick time event) σε κλειδώνει κ δεν μπορείς να κανείς τίποτα αν κάποιος άλλος εχθρός σε πυροβολησει κ χάνεις..Οταν είσαι σε melee combat..

  • http://game20.gr Terminator

    Δεν είναι πρόβλημα αυτό. Αν μη τι άλλο ένας ακόμα λόγος να μην εμπλακείς σε μάχες.

  • gogos

    Εφοσον εσυ κανεις melee combat και καποιος σε αντιληφθει το πιο λογικο ειναι να σε πυροβολησει, κατα τα αλλα την ωρα της μαχης γινετε μια μικρη επιβράδυνση του χρονου ουτως ωστε να μπορεσεις να νικησεις τον αντιπαλο σου χωρις να φας της χρονιας σου.. Προσωπικα στο hard πανω απο 2 φορες δεν εχασα για αυτο τον λογο.. Το παιχνιδι ειναι οντως οσο καλο ειναι το metal gear 4, uncharted 2, Zelda η halo και ειναι κινηματογραφικο χωρις να ειναι γραμμικο.. Το καλητερο review παιδια ειναι οι παικτες που εχουν παιξει το παιχνιδι.. 4 στους 5 παικτες που το επαιξαν εμειναν αφωνοι..

  • Φωτης

    Gogos οταν πλακωνεσαι με έναν αντίπαλο μέχρι να πέσει κάποιος απο τους δυο κάτω κ σε πυροβολησει άλλος εχθρός δεν μπορείς να αποφύγεις το ξυλικι με τον πρώτο αντίπαλο εχω ακούσει γιατι σε κλειδώνει κ έτσι χάνεις απο αυτόν που σε πυροβολεί!!!Ειναι λίγο fail!!!

  • Julian

    Εγω δεν τον βρισκω fail. Ισα ισα σε βαζει στο τριπακι να σκεφτεσαι τις κινησεις σου ακομα περισσοτερο, και να εφαρμοζεις τακτικες. Αν θες να παιξεις ξυλο με καποιον, τοτε φροντισε να μην σε βλεπει κανεις, δεν ειναι και τοσο ανοητη σαν σκεψη. Η φροντισε να του αφησει το σημαδι απο το συρματακι στο λαιμο για να μην κουνηθει καστανο. Σκεφτειτε λιγο γιατι αγαπησαμε τα πρωτα splinter cell. Γιατι το παιχνιδι σε εδερνε καθε φορα που δεν ησουν stealth. Λεγαμε τοτε γιατι να μην μπορω να τους σκοτωσω ολους; Δεν ξερω αποψη μου! Επιση ας δυσκολευτουμε λιγο στα παιχνιδια δεν ειναι αναγκη να σκοτωνουμε σε καθε παιχνιδι τους παντες κατα βουληση.

  • Chronix

    Πολύ ωραίο review Termie! Από αυτά που διάβασα, το παιχνίδι ακούγεται υπέροχο!

    Το είχα ήδη στην λίστα μου, αλλά τώρα το νιώθω να με πιέζει όλο και περισσότερο για αγορά.

  • ΜΙΧΑΛΗς

    Kostas και το Far cry 3.......ta σπαει,θα παθεις πλακα κ με αυτο.Εγω εχω παραγγειλει την Συλλεκτικη για το Hitman και ακομα δεν μου εχει ερθει.Εστειλα στο amazon uk e-mail και μου ειπαν οτι θα μου το ξαναεστελναν αλλα ακομα κ παλι να μου ερθει.Χαιρομαι που αρεσει το Hitman absolution....θα το λιωσω κ εγω.

  • Julian

    Τελικα τα τελευταια παιχνιδι της χρονιας, τα far cry 3 και hitman absolution παιζει να ειναι τα καλυτερα. Μαζι με HALO 4 παντα αλλα αυτο ειναι exclusive

  • gogos

    Julian μπηκες στο νοημα! Οταν θελεις να κανεις melee combat φροντιζεις εκεινη την στιγμη να μην υπαρχει καποιος αλλος τριγυρο η ακομα και να σε δει πρεπει οποσδηποτε να πεθανει πριν προλαβει να ειδοποιησει του υπολοιπους φρουρους.. Το hitman absolution παιδια δεν ειναι action/shooter ωστε να μπορεις να τους καθαρισεις ολους και ουτε γατα ουτε ζημια.. Απαιτει στρατηγικη.. Πρεπει να περνας κρυμμενος, να σκοτωνεις αθορυβα και να κρυβεις το πτωμα και τις αποδειξεις του φονου, να μεταμφιεζεσε ωστε να μπορεις να εχεις προσβαση σε θεσεις κλειδια μεσα στο παιχνιδι.. Αν θελετε να παιξετε κατι εναλλακτικο το hitman ειναι πραγματικα για εσας.. Αν θελετε ενα παιχνιδι δρασης υπαρχουν πολλα εκει εξω (resident evil 6, black ops 2, spec ops και η λιστα τελειωμο δεν εχει!!!)

  • Παναγιώτης Κουνδής

    Είπαμε.. από τα καλύτερα παιχνίδια που έχουν βγει ποτέ!

  • Yagammi

    Εγώ πάλι έφαγα μεγάλη πίκρα απο το παιχνίδι γιατί 4 αποστολές πριν το τέλος το save file μου εγινε corrupted και έπρεπε να το παιξω απο την αρχή αλλά γνωρίζοντας πια τις διαδρομές κτλ μεσα σε μια μέρα έφτασα στην 12η αποστολή! Κατα τα αλλα το παιχνίδι ειναι εκπληκτικο και απο τα λιγα stealth της γενιάς!

  • cr4

    το τσιμπησα στο pc χθες
    με τι προτεινετε να παιζω με gamepad η με mouse?

  • Παναγιώτης Κουνδής

    @cr4 Με Mouse ρε μεγάλε! shooter game με pad απορώ πως τα παίζουν? ειδικά call of duty! Έλεος..

  • bigi

    Άσχετο αλλά μου δημιουργήθηκε η εξής απορία: να υποθέσω είναι το πρώτο της σειράς που δεν έχει μουσική εκτελεσμένη από την συμφωνική ορχήστρα της Βουδαπέστης; (καλά δεν είμαι και απολύτως σίγουρος και για όλα τα υπόλοιπα ότι όλα είχαν, για το πρώτο κυρίως δηλαδή)

  • SpikeDamon

    Το παιχνίδι είναι τέλειο! Συμφωνώ με το review Termi και έχεις δίκιο ότι το παιχνίδι είναι απόλαυση και πραγματική πρόκληση στα πιο δύσκολα επίπεδα, έγω το τερμάτισα στο Hard.

  • Julian

    Cr4 με pad παίξε. Εκτός αν θες να παίζεις με πιστολίδι, που λογικά για να αποφάσισες να ασχοληθείς με το παιχνίδι δεν ψάχνεις για κάτι τέτοιο.

  • Kostas

    @MIXAΛΗς για το FC3 δε ξερω ακουγα λιγο περιεργα σχολια, κυρίως του στυλ ότι ειναι "βαρετο" γι αυτο δεν το τολμησα να το πάρω. Οποτε τωρα πλεον σε κανα μηνα θα το πάρω ή εαν πεσει η τιμη..
    Άκυρο αλλα πω πω το συνεχιζω και πραγματικά το παιχνίδι είναι τρέλα έτσι..! Από που να το πιάσω, στην πίστα με την Αρένα που είτε απλα σκοτωνεις με καποιο τρόπο τον στόχο, είτε με συγκεκριμενο τροπο μπαίνεις και παλευεις μαζι του στην Αρενα, απο το Δικαστηριο που μπορείς να "μεταμφιεστεις" στο Δικαστη ή στον δικαζόμενο? Πραγματικά το παιχνίδι ειναι μαγεία!

  • http://game20.gr Terminator

    Έχει ασχοληθεί με Contracts κανείς;

  • Yagammi

    Εγώ από contracts εκανα κάτι ψιλα για τα achievements 😀 😛

  • Julian

    Termi ποτε θα γινει review για το far cry 3. Ετοιμαζω αλλη μια αγορα φετος και θα ειναι η το Hitman η το FC3

  • SpikeDamon

    @Julian και τα δύο αξίζουν για αγορά οπότε διάλεξε ανάλογα με το τι στυλ παιχνιδιού θέλεις να ασχοληθείς τώρα περισσότερο.

  • Julian

    Αν κρινω απο το στυλ δαγκωτο Hitman δεν το συζητω! 😀

  • SpikeDamon

    Ε τι περιμένεις τότε... τσίμπα! 😀

  • Julian

    Λεω να δωσω και μια ευκαιρια στο far cry 3. Μου γεμιζει πολυ το ματι. Το hitman ειναι παιχνιδαρα ομως και το βρισκω και 40 ευρω σε Ελλάδα και παιζει να τσιμπησω πολυ συντομα

  • SpikeDamon

    Φυσικά αξίζει και το Far Cry 3 γι'αυτό λέω να αγοράσεις τώρα αυτό που θέλεις πιο πολύ και αργότερα αγοράζεις και το άλλο.

  • spirosvii

    πολύ καλό παιχνίδι το ξεκίνησα σήμερα! Γενικά τους δύο τελευταίους μήνες που δεν είχα ps3 βγήκαν πολύ καλά παιχνίδια! Τέλεια όλα αυτά, που θα βρω χρόνο να τα απολάυσω όμως! πολύ ωραίο review, μπράβο σου!

  • Stavros

    Η μαυρη οχια ξαναχτυπησε 7,5 στο far cry 3!!! http://www.gameover.gr/pc/Far-Cry-3.22258.html?article_page=3

  • georgekab

    Απλά τρομερό!Το έχω για pc και προσπαθώ να το τερματίσω παίζοντας 1 αποστολή την μέρα μιας και το διάβασμα δεν μου επιτρέπει παραπάνω... 🙁

  • Φοίνικας ο Τέταρτος

    7.5 στο FC3 , lol.

  • gogos

    Stavros σε παρακαλω πολυ.. Εκει ειναι site επιπεδου, ειναι κουλτουριαρηδες οι ανθρωποι!! Δεν μπορω να εκφραστω γιατι θα με κραξει ο terminator!!

  • Chronix

    Ανεξάρτητα των προτιμήσεων σας σε συντάκτες/sites, είναι σωστό να απευθύνεστε απευθείας σε αυτούς - είτε έχετε θετικό είτε αρνητικό σχόλιο - και όχι να γράφετε σε sites τρίτων.

  • gogos

    Φιλε Chronix τα σχολια σου τα κανεις σε αυτους που ενδιαφερονται να τα ακουσουν.. Επειδη σεβομαι και εκτιμω την σελιδα και τον διαχειριστη δεν προκειτε να κανω εδω μια τετοια συζητηση..

  • Stavros

    Και epic mickey 2 6/10 αυτα ειναι...

  • tsagk

    Πολύ καλή παρουσίαση , από τα καλύτερα παιχνίδια ... αξίζει τα χρήματα του έως το τελευταίο ευρώ. Στην αρχή είχα δίλλημα πιο παιχνίδι να αγοράσω αυτό ή το Assassin’s Creed 3 και πραγματικά δεν μετάνιωσα για την επιλογή μου

  • Μπαστουνόβλαχος

    Για οποιον ενδιαφερετε, το εχει βγαλει το ζαββι σε προσφορα

  • Kostas

    Τελειως ακυρο, υπάρχει μια υπέροχη μουσικούλα (πέρα απο τις σταντε που υπαρχουν σε καθε level) στη πίστα Convenience Store, που μπορει να μην ειχατε τη δυνατότητα να ακουσετε λόγω του στυλ που παιζετε το παιχνίδι. Οσοι το εχουν και ψαχνουν αφορμη για να το ξανααρχισουν, απλα πηγαινετε σ αυτη τη πιστα, μπειτε μεχρι μεσα στο μαγαζι και αρχιστε να πυροβολάτε. Οι υπολοιποι μπείτε εδω:
    http://www.youtube.com/watch?v=wDYnnRgCmv0

  • Chronix

    Οι πρώτες εντυπώσεις είναι πολύ καλές..!

    Η Square Enix έχει γίνει η αγαπημένη μου!

  • Julian

    Η square εχει διαχειριστει πολα καλα comeback. Ελπιζω να συνεχισει με το tomb raider!

  • Μπαστουνόβλαχος

    Δεν ειναι κακο σε καμια των περιπτωσεων, αλλα καποια επιπεδα ειναι τρομερα δυσκολα λογο της τεραστιας ποσοτητας εχθρων και των ελαχιστων σημειων αποθηκευσης, τα οποια και αντε βρες τα. Επισης σε πολλα σημεια ειναι εντελως σπαστικο το οτι σε βλεπουνε και σε αναγνωριζουν κατι ασχετοι (πχ κατι μαγειρες).

  • tiflopodikas

    Παιχνιδάρα το absolution,από τα πιο ωραία stealth παιχνίδια που έχω παίξει,ειδικά στα μεγάλα επίπεδα δυσκολίας θέλει υπομονή και να σωστές και ήρεμες κινήσεις,ίσως απο τα καλύτερα του 2012

  • Μπαστουνόβλαχος

    Εχοντας πλεον τελειωσει το συγκεκριμενο παιχνιδι, μπορω να πω πως κινειται πανω απο την μετριοτητα, αλλα μολις.
    Γιατι;
    Ενω μεν εχει μεγαλη διαρκεια, κατι το οποιο ειναι θετικο σε ενα παιχνιδι, στο συγκεκριμενο ηταν απλα κουραστικο. Περισσοτερες απο τις μισες αποστολες δεν επρεπε, κατ' εμε, να υπαρχουν, μιας και δεν προσφερουν απολυτος τιποτα. Ειναι απλα αποστολες κρυψου απο δω, κρυψου απο κει, καθαρισε και κανεναν, για να πας στην επομενη εξοδο, με αποτελεσμα περισσοτερο να κουραζουν παρα να ευχαριστουν τον παικτη.
    Υπαρχουν αριστουργηματικες αποστολες, οπως αυτη στα καλαμποκια, αυτη με τον Λεννυ και την παρεα του και αλλες, στις οποιες ομως μπαινουν δυστυχως σφηνα πολλες αλλες αθλιες και κουραστικες. Αμα ειχε τις μισες περιπου, οσες ηταν και οι καλες, θα ηταν πολυ καλυτερο σαν συνολο.
    Κατι αλλο επισης που το χαλαει, ειναι η συμπεριφορα των εχθρων. Πετας ενα αντικειμενο απο πισω τους, σκαει μπροστα τους, και αντι να πανε να δουνε απο που ηρθε, πανε και το κοιτανε απο πανω σαν χαζοι. Πετας αλλο ενα και αυοι παλι το ιδιο κανουν. Την ιδια επισης συμπεριφορα παρουσιαζουν, οι και καλα καλυτεροι, δολοφονοι της εταιρειας. Ε, αυτο ειναι πολυ φαουλ. Οχι επαγγελματιας δολοφονος, ουτε ενας απλος απλος ανθρωπος δεν θα συμπεριφερονταν ετσι. Αυτου του ειδους η συμπεριφορα, σε πολλα σημεια, απλοποιει εξαιρετικα το παιχνιδι και το κανει ανουσιο.

  • http://www.youtube.com/user/akarabamba?feature=mhee plus

    Έκανα καλή τράμπα και τώρα κατεβαίνει στο steam.Θα επανέλθω για σχόλιο. 🙂

  • http://www.gameglobe.com/play/hU8fCNh7rHPf plus

    Παιχνιδάρα!Το τέλειωσα πριν κάτι μέρες μετά από περίπου 50 ώρες.Μου πήρε πολύ επειδή έπαιζα και ξαναέπαιζα τις αποστολές.Είναι εθιστικό και σε κολάει να ξαναπαίζεις τις ίδιες αποστολές ώστε να κάνεις τα πάντα.Αλλά και μετά τις 50 ώρες έχω πάρα πολλά που πρέπει να κάνω ακόμα.Σίγουρα κάποια στιγμή 2ο playthrough.
    H πίστα στο ορφανοτροφείο πάντως μου 'σπασε τα νεύρα. 🙂 Πολύ πακέτο.Με δυσκόλεψε αρκετά να πάρω το 1 από τα 3 (δε θυμάμαι τι ήταν,μπαταρίες νομίζω)
    Επίσης δεν ασχολήθηκα καθόλου με τα contracts.Ούτε που το κοίταξα τι είναι δηλαδή.Το πιστολίδι καλό αλλά δε το ευχαριστήθηκα αφού έπαιζα όσο πιο stealth μπορούσα.
    Πολύ καλό review και συμφωνώ απόλυτα.Τσιμπήστε το παιδιά άφοβα,μετράει το παιχνίδι.

  • gogos

    Moλις το τερματισα στο purist mode! Πραγματικος αθλος! Το σημειο που με δυσκολεψε περισσοτερο ηταν εκεινο που πρεπει να πεισεις τον Lenny οτι εισαι κουρεας, ωστε να σε ακολουθησει και να μπορεσεις να τον απαγαγεις! Πραγματικα μεχρι να καταλαβω πως γινετε να καψεις το ενα απο τα θυματα και να φανει πως ηταν ατυχημα ωστε να μην δημιουργησεις πανικο, ειδα και επαθα.. Περιπου 5 ωρες απο το Gameplay μου σε εκεινο το σημειο τις εφαγα! Συνολικα μου πηρε ακριβως 30 ωρες το playthrough σε purist.. Καταφερα να συμπληρωσω το 72% των achivements και τα υπολοιπα θα ολοκληρωθουν και αυτα μελλοντικα..

  • Tony

    Το τσιμπησα προσφατα που το ειχε 8 ευρω στον ατμό,μιλαμε η io interactive εφτιαξε αριστουργημα,το ΑΙ και γενικα ο τεχνικος τομεας ειναι εντυπωσιακος,μονο ενα πραγμα με ξενισε και ειναι οτι δεν γινεται να αποθηκευουμε την προοδο μας οποτε θελουμε,δεν καταλαβαινω γιατι βαλανε checkpoints στο game.Συνηθιζα στα παλιοτερα hitman να αποθηκευω το παιχνιδι μετα απο καθε κινηση,τωρα αν κατι παει στραβα κατεβαζουμε χριστοπαναγιές,τελοςπαντων,το game αξιζει παρόλα αυτα!!

  • Mike

    Τρομερό παιχνίδι, από τα καλύτερα που έχω παίξει και είναι τρομερά ωραίο και το contracts mode που σου επιτρέπει να διαλέξεις 3 στόχους όποιους επιθυμείς. Σημασία δεν έχει να τους σκοτώσεις αλλά πως και με τι ρούχα ξεκίνησες την πίστα και αν σε είδαν την ώρα που σκότωνες τους στόχους σου ή αν σε αντιλήφθικαν. Παίξτε το είναι πραγματικά ωραίο και δημιουργικό.

  • http://www.youtube.com/watch?v=JHz9Vy1lYZY MENIS_XXIII

    Hitman: Absolution -75% -> 6,24€

    http://store.steampowered.com/app/203140/

  • forneverarrow

    Το είχα δοκιμάσει πριν καιρό σε ένα φίλο και είχα θετικές εντυπώσεις. Χτες το πήρα γιατι ήθελα να το έχω πριν να αλλάξει η γενια. Λοιπόν, ειναι απο τα κορυφαία stealth που έχω παίξει μέχρι σήμερα. Παίζω στο hard και έφαγα 4 ώρες για να φτάσω μέχρι την πίστα που φεύγεις με το τρένο. Ειναι δύσκολο stealth και φαίνεται οτι είχα ξεμάθει τα τελευταία χρόνια! Τερμάτισα το Splinter Cell Blacklist στο perfectionist πριν κάτι βδομάδες, αλλα το purist του Absolution βλέπω να με τραβάει για μηνες. Η αλήθεια ειναι οτι το blood money ήταν πιο κλασικό hitman, αλλα τούτο μου αρέσει γιατι έχει επιτέλους story και ατμόσφαιρα!

    Τα γραφικα ειναι πολύ όμορφα, αλλα δεν με έκαναν να μείνω με ανοιχτό στόμα. Σε σύγκριση με Assassin's Creed 3, The Last of Us, GTA 5... ειναι κάπως πίσω. Μόνο σε σχέση με το blacklist ειναι καλύτερο, που το έφαγε η Unreal Engine. Αξιοσημείωτο ειναι οτι δεν έχει το παραμικρό frame drop μέχρι τώρα.

    Το shooting που το δοκίμασα σε φάση που η στρατηγική μου πήγε περίπατο, ειναι στιβαρό αλλά δεν ξεχωρίζει. Ασε που δεν χρειάζεται βέβαια. Η A.I. ειναι το μεγάλο αγκάθι για εμένα. Ενώ γενικά ειναι έξυπνοι και ανθρώπινοι οι εχθροι, αυτό με τις μεταμφιέσεις χαλάει όλο τον τίτλο. Τι να κάνω τη στολή αστυνόμου όταν όλο το level ειναι γεμάτο απο αυτούς και με καταλαβαίνουν απο χιλιόμετρο;; Αφού πλέον αφήνω το κουστούμι του 47 όπως ειναι και περνώ πιο εύκολα! Κρίμα γιατι χάνει πολύ ο τίτλος έτσι. Τα όπλα επίσης ειναι άκυρα στην επιλογή τους. Ξεκίνησα την 3η αποστολή με ένα περίστροφο(!) και ούτε καν τα silverbollers με σιγαστήρα! Παλιά διάλεγα με όπλα πριν κάθε αποστολή.

    Τέλος πάντων, ένα 9 απο εμένα. Μπήκε ήδη στο hall of fame των stealth τίτλων για εμένα, μαζί με τα πρώτα Hitman, τα MGS, το Thief 2 και τα Splinter Cell!

  • Eaglos

    Επίτελους ένα αξιοπρεπές stealth.

    Το ξεκίνησα απ' ευθειάς στο purist για να έχω όσο το δυνατόν καλύτερη εμπειρία. Εννοείται ότι μιλάμε για καθαρό stealth με ελάχιστη χρήση όπλων, διαφορετικά δεν έχει νόημα αυτό το παιχνίδι. Τα γραφικά ήταν αρκετά καλά σε medium ρυθμίσεις στο PC. Τον ήχο ούτε που τον θυμάμαι οπότε θα έλεγα αδιάφορος.

    Οι αντίπαλοι ήταν σε αρκετά καλό επίπεδο. Σε έβλεπαν με τη μια, σε έβλεπαν από μακρυά, τους ξένιζε όταν έτρεχες, τους ξένιζε όταν κόλλαγες στον τοίχο, καταλάβαιναν ότι δεν είσαι συνάδελφος, σε έβλεπαν όταν σήκωνες κάποιο όπλο από κάτω κτλ. Ο μηχανισμός με τις μεταμφιέσεις ήταν πολύ σωστός και φυσικά δύσκολος. Η λογική ότι οι συνάδελφοι γνωρίζονται μεταξύ τους οπότε είτε θα πρέπει να περάσεις με άλλη στολή είτε να περάσεις από αρκετά μακρυά όταν δεν θα κοιτάνε ήταν εξαιρετική. Επιτέλους οι περιπολίες κρατάνε πολύ, επιτέλους ειδοποιούνταν και οι λίγο παραπέρα
    και επιτέλους όταν έβρισκάν κάποιον νεκρό έμεναν για πάντα σε κατάσταση συναγερμού.

    Πάμε στα "αρνητικά"

    Με τα ιπτάμενα αντικείμενα υπάρχει θέμα και μεγάλη λογική τρύπα. Κατά πρώτον κανείς δεν ασχολείται με το ποιός πέταξε και από που. Κατά δεύτερον κανείς δεν το μαζεύει και κατά τρίτον σε κανέναν δεν προκαλεί εντύπωση ότι στη μέση του πουθενά βρίσκει έναν μπαλτά, ένα πυροσβεστήρα, ένα ατμοσίδερο ή πλαστικά εκρηκτικά 😛

    Υπάρχει κάποια παρανόηση στην έννοια του σιγαστήρα ο οποιός σηκώνει alarm σχεδόν σε κάθε χρήση. Εκτός αν θεωρούν ότι ακούγεται το σώμα που πέφτει το οποίο είναι τελείως ειρωνικό από τη στιγμή που δεν έχουν πρόβλημα με έναν ιπτάμενο μπαλτά από το πουθενα...

    Με τους διαλόγους και τα μικρά in-game cut-scenes υπάρχει επίσης σχεδιαστικό θέμα καθώς όσο οι εχθροί μιλάνε εσύ μπορείς να περάσεις μεγάλο κομμάτι τις πίστας ανενόχλητος. Δεν ξέρω αν το έκαναν επίτηδες ή τους ξεφυγε θεωρώντας ότι θα κάτσεις να ακούσεις το διάλογο για την εμπειρία της ιστορίας, εγώ πάντως έκοβα τρελό δρόμο έτσι. Επίσης με αυτό τον τρόπο μπορείς να σκοτώσεις
    κάποιους από τους στόχους σου πάρα πάρα πολύ εύκολα. Αντί να τον αφήσεις να μιλήσει με τον XΨ,
    πετάς ένα κάτι και έρχεται να το ελέγξει και τέλος.

    Γενικότερα υπάρχει πρόβλημα με τα triggers καθώς μπορείς σχετικά εύκολα να "καθαρίσεις" όλη την πίστα και οι αντίπαλοι να παραμένουν ακίνητοι διότι δεν πέρασες από κοντά για να ενεργοποιήσεις την ακολουθία διάλογος-εκκίνηση περιπολίας....

    Η όλη εκκίνηση της ιστορίας μπάζει. Δεν ξέρω αν στα προηγούμενα hitman είχαν έρωτα τρελό αλλά μου φάνηκε ξεκάρφωτη η όλη φάση. Πάω για μια αποστολή, σκοτώνω μια συνάδελφο στο ντους η οποία μου λέει κάτι για ένα κορίτσι που δεν ξέρω και ξαφνικά αποφασίζω απο το πουθενά να γίνω ο άγγελος προστάτης...

    Τέλος έχουμε το γνωστό σύνδρομο όπου όσο προχωράς τόσο μικραίνουν οι πίστες και τόσο ευκολότερο γίνεται το παιχνίδι. Από μεγάλες και δύσκολες πίστες με πολύ κοσμο και πολλές επιλογές, καταλήγεις σε μικρές και εύκολες πίστες με όλο τον κόσμο μαζεμένο. Κλασικό παράδειγμα η πίστα με το Wakiki Inn και τις σούπερ ντούπερ καλόγριες όπου την πρώτη την σκοτώνεις γελόντας σε 2 λεπτά, τη δεύτερη επίσης εύκολα λίγο αργότερα, την τρίτη την καθαρίζεις πετοντας κάτι για θόρυβο πριν ξεκινήσει το διάλογο οπότε έρχεται και την 4η την καθαρίζεις αφού έχεις αδειάσει όλη την πίστα κάνοντας θόρυβο και τραβώντας τους οχθρούς...

    Γενικά αξίζει το παιχνίδι και βάζει τα γυαλιά σε άλλα υποτιθέμενα "stealth", απλά μιλάμε πάντα για purist mode χωρίς μαγικές δυνάμεις και χωρίς πιστολίδια, διαφορετικά χάνει το νόημά του. Για 2ο
    πέρασμα το βλέπω λίγο χλωμό καθώς ο βασικός στόχος ήταν να είμαι silent assasin σε κάθε πίστα
    το οποίο κατάφερα και δεν με νοιάζουν τα υπόλοιπα βραβεία.

  • forneverarrow

    Συμφωνώ σε όλα εκτός τις μεταμφιέσεις. Είναι το στοιχείο που το απέκλεισε από τα top stealth games ever. Είναι λογικό σε ένα σταθμό τρένου σε μια μεγαλούπολη να γνωρίζονται από μακριά όλοι οι αστυνομικοί μεταξύ τους;;; Για όνομα του θεού! Αυτό να το δεχτώ σε ένα ξενοδοχείο όπου όλο το προσωπικό είναι λογικό να γνωρίζεται. Επίσης, το ίδιο ισχύει στον χώρο του δικαστηρίου, όπου ανάμεσα σε 30 αστυνομικούς γίνεσαι άμεσα αντιληπτός, ενώ οταν ντύνεσαι δικαστής (ένας και μοναδικός που βγήκε για 5 λεπτά από την αίθουσα) και επιστρέφεις, δεν βλέπει κανείς τη διαφορά!!!

    • Eaglos

      Δεν είναι απαραίτητο να γνωριζονται με τα ονόματά τους, αρκεί η εξωτερική εμφάνιση η οποία ειναι διαφορετική του "κανονικού". Φαντάσου ένα ψηλό φαλακρό σφίχτη με χανζαπλαστ στο σβέρκο ανάμεσα σε κοντόχοντρους μπάτσους. Εξάλλου δεν σε αναγνωρίζουν αμέσως απλά τους παραξενεύεις και θέλουν να σε δουν από κοντά 😉 Αυτό σου δίνει άπειρο χρόνο να στρίψεις σε γωνία και να κρυφτείς ή να απομακρυνθείς και να τον κάνεις τόπι στο ξύλο.

  • http://game20 John

    Απλα επικο game με δυνατο story και δυσκολο οπως πρεπει.Τωρα θα παιριμενουμε και το επομενο!!!