alt text

Grid 2 Review

, 07/06/2013  

Το πρώτο Grid είναι ένα από τα καλύτερα πράγματα που συνέβησαν στο είδος των racers σε αυτή την γενιά. Το Grid ουσιαστικά έφτιαξε μια νέα υποκατηγορία παιχνιδιών, συνδυάζοντας arcade gameplay/χειρισμό, με “ρεαλιστικό” περυτίλιγμα, γι αυτό και αγαπήθηκε παράφορα. Αυτή τη συνταγή στη συνέχεια την πήραν και την εξέλιξαν επιτυχημένα τα Need for Speed Shift και Shift 2. Τώρα η Codemasters έρχεται να την τελειοποιήσει με το Grid 2. Ως φανατικός οπαδός του πρώτου Grid, περίμενα τρελά το Grid 2. Όμως αυτή η ανυπομονησία, ο ενθουσιασμός, το ενδιαφέρον, πήγαν περίπατο όταν έμαθα ότι η Codemasters έκανε το αδιανόητο: αφαίρεσε την in-car κάμερα, με την δικαιολογία ότι την χρησιμοποιούν ελάχιστοι παίκτες. Μετά από αυτή την εξοργιστική εξέλιξη, πραγματικά δεν ήξερα τί θέλω από το Grid 2. Ως μίζερο racing fanboy, ήλπιζα ότι το παιχνίδι θα αποδειχθεί μέγιστη απογοήτευση, για να γευτεί την αποτυχία η Codemasters. Ως υγιής racing fan, ήλπιζα ότι το παιχνίδι θα αποδειχθεί τόσο καλό, που στην τελική η έλλειψη in-car κάμερας δεν θα με απασχολεί ιδιαίτερα. Είμαι στην ευχάριστη θέση να σας πληροφορήσω πως όχι μόνο ισχύει το δεύτερο, αλλά ουσιαστικά το Grid 2 δεν έχει κάποιο άλλο σοβαρό αρνητικό. H Codemasters μας δίνει ένα από τα καλύτερα racers όλων των εποχών.

Το career mode του Grid 2 συνδυάζει γνωστά στοιχεία με κάποιες καινοτομίες. Λαμβάνετε μέρος στο νεοσύστατο πρωτάθλημα World Series Racing, το οποίο εξελίσσεται παράλληλα με την καριέρα σας, δηλαδή ξεκινάει με αγώνες μόνο στην Αμερική και καταλήγει να είναι μια παγκόσμια υπόθεση. Το WSR χωρίζεται σε σεζόν, οι οποίες περιλαμβάνουν διαφόρων ειδών αγώνες. Στόχος σας είναι να τα πάτε καλά για να κερδίσετε fans, οι οποίοι αποτελούν το κριτήριο για την προοδό σας. Όσους περισσότερους fans έχετε, σε τόσα περισσότερα events έχετε πρόσβαση, με απώτερο στόχο να ξεκλειδώσετε και να συμμετάσχετε στους τελικούς κάθε σεζόν. Η ποικιλία των events είναι ένα από τα σημαντικότερα θετικά του career mode. Υπάρχουν κλασικοί αγώνες με γύρους ή point-to-point, elimination, checkpoint, time attack, ένας-εναντίον-ενός, overtake, endurance, drift και άλλα είδη. Πέρα από τα κύρια events, υπάρχουν και κάποια δευτερεύοντα που σας δίνουν την ευκαιρία να κερδίσετε ακόμα περισσότερους οπαδούς ή να ξεκλειδώσετε κάποιο συγκεκριμένο αμάξι. Όπως και να' χει, πολλαπλά και διαφορετικά events είναι διαθέσιμα ανά πάσα στιγμή, που σημαίνει ότι μπορείτε να ασχοληθείτε με αυτά που σας αρέσουν (για παράδειγμα εγώ ούτε που πλησίασα τα drift events).

Μέρος της εξέλιξης της καριέρας σας βέβαια είναι και τα αυτοκίνητα που οδηγείτε. Στο Grid 2 τα αυτοκίνητα χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες, με βάση την δύναμη και την απόδοσή τους. Δηλαδή διαφορετικά είδη αυτοκινήτων μπορούν να ανήκουν στην ίδια κατηγορία δύναμης (ο χειρισμός όμως διαφέρει ανάλογα με το είδος). Από muscle cars μέχρι εξωτικά supercars, και από αμάξια για drift μέχρι αγωνιστικά touring cars και GT θηρία, η ποικιλία αυτοκινήτων του Grid 2 είναι ικανοποιητική. Όσο προχωράτε στο career, τόσο πιο δυνατά αυτοκίνητα οδηγείτε. Δυστυχώς, ο τρόπος που τα αποκτάτε είναι πολύ περιοριστικός. Δεν μπορείτε να αγοράζετε όποιο αμάξι θέλετε. Αντ' αυτού, σε συγκεκριμένα σημεία καλείστε να επιλέξετε ένα από δύο συγκεκριμένα αμάξια για τους αγώνες που ακολουθούν (το άλλο μπορείτε να το ξεκλειδώσετε νικώντας στο σχετικό event). Από εκεί και πέρα, δεν μπορείτε να αναβαθμίζετε ή να ρυθμίζετε τα αυτοκίνητα, αλλά μπορείτε να τους αλλάζετε την εμφάνιση, με δυνατότητα και ομαδικού editing αν θέλετε. Οι επιλογές εδώ είναι πάρα πολλές και περιλαμβάνουν ακόμα και σήματα χορηγών. Οι χορηγοί είναι πραγματικές εταιρείες (πχ Brembo, Michelin, Motul, ESPN κλπ) και κάθε ένας έρχεται με το δικό του objective, η εκπλήρωση του οποίου σας ανταμείβει με επιπλέον fans. Εξαιρετική προσθήκη που κάνει το customization του Grid 2 ακόμα πιο πορωτικό.

Τρελές κόντρες στους εξωτικούς δρόμους, με τα αυτοκίνητα να περνάνε ξυστά από τα δέντρα.

Τρελές κόντρες στους εξωτικούς δρόμους, με τα αυτοκίνητα να περνάνε ξυστά από τα δέντρα.

Το Grid 2 περιλαμβάνει διαφόρων ειδών πίστες, από πραγματικές όπως η Yas Marina και η Ινδιανάπολη, μέχρι πίστες μέσα σε πόλες όπως το Σικάγο και το Ντουμπάι, αλλά και σε εξωτικούς δρόμους στις ακτές της Καλιφόρνια και στις βουνοπλαγιές της Ιαπωνίας. Οι περισσότερες πίστες του παιχνιδιού είναι πλασματικές, αλλά δεν πειράζει, γιατί είναι καταπληκτικές. Κάθε πίστα έχει σχεδιαστεί με βάση την περιοχή όπου βρίσκεται και προσφέρει διαφορετική πρόκληση. Μόνο κακό το ότι συνολικά είναι λίγες στον αριθμό, και αυτό φαίνεται όσο προχωράτε στο career mode. Τουλάχιστον κάθε πίστα υπάρχει σε αρκετές διαφορετικές διαδρομές. Να σημειώσω επίσης τους αγώνες liveroutes, στους οποίους η πίστα αλλάζει σε κάθε γύρο (πχ αντί για μία στροφή υπάρχει μία άλλη), απαιτώντας καλά αντανακλαστικά από μέρους σας, αφού δεν ξέρετε τί σας περιμένει.

Το σημαντικότερο στοιχείο ενός racer είναι ο χειρισμός. Αν ο χειρισμός είναι χάλια, κρατάει πίσω ολόκληρο το παιχνίδι, όπως συνέβη με τα κατά τ' άλλα εξαιρετικά Shift. Αν ο χειρισμός είναι καλός, εξασφαλίζει ένα επίπεδο διασκέδασης, ανεξάρτητα από όποιες αδυναμίες υπάρχουν στους άλλους τομείς του τίτλου. Ο χειρισμός των αυτοκινήτων στο Grid 2, πολύ απλά, είναι για σεμινάριο. Η Codemasters πήρε το μοντέλο χειρισμού του πρώτου Grid και το βελτιστοποίησε στον μέγιστο βαθμό. Το αποτέλεσμα είναι η πρακτικά τέλεια ισορροπία μεταξύ arcade και (σχετικού) ρεαλισμού. Πρόκειται για μία “οργανική” αίσθηση που δύσκολα περιγράφεται σε κείμενο. Αν παίξετε, θα καταλάβετε (απλά ετοιμαστείτε για αρκετά χειρόφρενα, κωλιές και ανάποδα τιμόνια). Μάλιστα, η Codemasters ήταν τόσο σίγουρη για τον χειρισμό, που δεν συμπεριέλαβε οδηγικές βοήθειες στο παιχνίδι, ρισκάροντας έτσι να διώξει κόσμο. Ναι, το Grid 2 πρέπει να είναι το πρώτο σύγχρονο racer που δεν έχει βοήθειες, αφήνοντας τον έλεγχο των αυτοκινήτων εξ ολοκλήρου στα χέρια σας. Το επίτευγμα του Grid 2 είναι ότι όχι μόνο σας επιτρέπει να οδηγείτε άνετα όλα τα αμάξια, αλλά σας επιτρέπει να τα οδηγείτε στο όριο, "δαμάζοντάς" τα και κόβοντας δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο καθώς αποκτάτε εμπειρία. Ο χειρισμός του παιχνιδιού σας κάνει (να νιώθετε) μάγκες, εφόσον βέβαια έχετε ταλέντο.

Τα GT θηρία είναι τα ταχύτερα αυτοκίνητα του παιχνιδιού.

Τα GT θηρία είναι τα ταχύτερα αυτοκίνητα του παιχνιδιού.

Οι ίδιοι οι αγώνες, τώρα, είναι κι αυτοί το κάτι άλλο. Κινηματογραφικές κόντρες με τους (έως 11) άλλους οδηγούς, τρομερή (και... τρομακτική όταν είναι στενός ο δρόμος) αίσθηση της ταχύτητας, καλή AI που κάνει και ρεαλιστικά λάθη, άκρως ρεαλιστική κίνηση των αυτοκινήτων. Συνδυάστε τα όλα αυτά με τον κορυφαίο χειρισμό, και έχετε την αποθέωση του racing. Οι ζημιές που παθαίνουν τα αυτοκίνητα μπορούν να είναι αρκετά εκτεταμένες και επηρεάζουν τον χειρισμό. Αν στουκάρετε κάπου με μεγάλη δύναμη, μπορεί και να αναγκαστείτε να εγκαταλείψετε τον αγώνα. Τη λύση εδώ δίνει το αμφιλεγόμενο flashback, που σας επιτρέπει να πηγαίνετε το χρόνο και άρα τον αγώνα κάποια δευτερόλεπτα πιο πίσω, για να διορθώσετε τα λάθη σας (προσοχή, και οι αντίπαλοι διορθώνουν τα λάθη τους). Το flashback είναι ένα από τα ήθη και έθιμα που μας έφερε το πρώτο Grid. Δυστυχώς, όχι μόνο δεν απενεργοποιείται με αντάλλαγμα πχ περισσότερους fans (όπως στο Forza που κερδίζετε περισσότερους XP), αλλά προσφέρεται σε μάλλον υπερβολικά γενναιόδωρη ποσότητα. Στη διάθεσή σας έχετε πέντε flashback και κάθε ένα σας επιτρέπει να πάτε το χρόνο αρκετά πίσω. Το flashback κάνει το παιχνίδι πιο εύκολο και αφαιρεί την αγωνία που θα είχατε αν ξέρατε ότι ένα λάθος μπορεί να καταστρέψει ολόκληρο τον αγώνα σας. Ως εκ τούτου, προτείνω να παίξετε το Grid 2 στον μέγιστο βαθμό δυσκολίας για να απολαύσετε το παιχνίδι.

Αν και θα ασχολείστε για ώρες με το career mode, στο multiplayer είναι που θα κολλήσετε. Και εδώ η Codemasters τολμάει να κάνει κάτι το διαφορετικό. To multiplayer του Grid 2 έχει ξεχωριστό σύστημα προόδου, ξεκινώντας σας από τα χαμηλά. Όσο καλύτερα τα πάτε, τόσους περισσότερους πόντους εμπειρίας και χρήματα κερδίζετε, ανεβαίνοντας level και αποκτώντας πρόσβαση σε καλύτερα αυτοκίνητα. Οι πολλές επιλογές εξατομίκευσης υπάρχουν και εδώ, αλλά αυτή τη φορά συνοδεύονται και από δυνατότητες αναβάθμισης των αυτοκινήτων. Πρέπει λοιπόν να σκέφτεστε στρατηγικά πού θα ξοδέψετε τα χρήματά σας, έχοντας υπόψη ότι τα κερδίζετε με περισσότερο κόπο, αφού αγωνίζεστε ενάντια σε πραγματικούς παίκτες, όχι στο ελεγχόμενο περιβάλλον του career mode. Πέρα από τους απλούς μονούς αγώνες, μπορείτε να διοργανώνετε και πρωταθληματάκια με πολλαπλούς αγώνες και βαθμολογία. Το multiplayer υποστηρίζει έως 12 παίκτες σε κάθε αγώνα και τρέχει απροβλημάτιστα. Το μόνο που πρέπει να σας ανησυχεί είναι -τί άλλο- τα... κωλόπαιδα. Όπως στο πρώτο Grid, έτσι και στο Grid 2 υπάρχουν πολλά κωλόπαιδα που παίζουν βρώμικα και θα σας εξοργίσουν. Ευτυχώς υπάρχει επιλογή απενεργοποίησης των συγκρούσεων (δηλαδή οι παίκτες να είναι “φαντάσματα”). Τέλος, το RaceNet της Codemasters είναι πλήρως ενσωματωμένο στο multiplayer του παιχνιδιού και σας δίνει διαφόρων ειδών challenges.

Δυστυχώς οι πίστες του παιχνιδιού, και ειδικά οι παραδοσιακές αγωνιστικές, είναι λίγες.

Δυστυχώς οι πίστες του παιχνιδιού, και ειδικά οι παραδοσιακές αγωνιστικές, είναι λίγες.

Το κερασάκι στην τούρτα του Grid 2 είναι ο τεχνικός τομέας. Το παιχνίδι είναι εκθαμβωτικό, ακόμα και στις κονσόλες. Ωραία αυτοκίνητα, εντυπωσιακές ζημιές, υπέροχα και ζωντανά περιβάλλοντα, πανέμορφα εφέ, τρισδιάστατοι θεατές, αγωνιστική ατμόσφαιρα, κάμερες, φλας από φωτογραφικές μηχανές, βεγγαλικά, ελικόπτερα που πετάνε πάνω από τις πίστες, ασθενοφόρα παρκαρισμένα πίσω από τις μπαριέρες, διαφημίσεις χορηγών παντού, καταπληκτικοί φωτισμοί στους βραδινούς αγώνες και άλλα πολλά στοιχεία δίνουν μια ξεχωριστή οπτική ταυτότητα στο Grid 2. Ακόμα και live-action βίντεο υπάρχουν, με εκπομπές του ESPN που σχολιάζουν τις εξελίξεις στο career mode. Το frame rate είναι σταθερό και ομαλό, και πέφτει μόνο σε σπάνιες περιπτώσεις που γίνεται χαμός επί της οθόνης. Ο ήχος συμβαδίζει σε ποιότητα με τα γραφικά. Ξεχωρίζουν τα εκπληκτικά ηχητικά εφέ που αναδεικνύονται κυρίως όταν το αμάξι σας έχει υποστεί ζημιές και πχ σέρνεται ο προφυλακτήρας στην άσφαλτο ή έχει πρόβλημα η μηχανή. Η μουσική στα μενού ταιριάζει στο ύφος του παιχνιδιού, ενώ κάποιες φορές κάνει την εμφάνισή της και στον τελευταίο γύρο συμβάλλοντας στην αγωνία. Κατά την διάρκεια των αγώνων σας μιλάει ο μηχανικός σας, ο οποίος είναι αρκετά φλύαρος, ενώ στα μενού του career ακούτε το αφεντικό του πρωταθλήματος να σας πληροφορεί για διάφορα πράγματα.

Στο multiplayer, ακόμα και τα αυτοκίνητα της πρώτης κατηγορίας δύναμης, με αναβαθμίσεις μπορούν να γίνουν εξαιρετικά εργαλεία. Ειδικά το Golf.

Στο multiplayer, ακόμα και τα αυτοκίνητα της πρώτης κατηγορίας δύναμης, με αναβαθμίσεις μπορούν να γίνουν εξαιρετικά εργαλεία. Ειδικά το Golf.

Η Codemasters έχει δηλώσει ότι επειδή δεν χρειάστηκε να κάτσει να φτιάξει το εσωτερικό κάθε αυτοκινήτου, μπόρεσε να επικεντρωθεί στους υπόλοιπους τομείς του Grid 2. Το θεωρούσα κι αυτό γελοία δικαιολογία, μέχρι που διαπίστωσα ότι ισχύει. Το Grid 2 είναι ένα απίστευτα (καλο)δουλεμένο παιχνίδι, που φαίνεται ότι ήταν υπό ανάπτυξη αρκετά χρόνια. Από τον χειρισμό και το gameplay, μέχρι το multiplayer και τα γραφικά, το Grid 2 ξεχειλίζει από ποιότητα. Η απουσία in-car κάμερας είναι βαρβάτο αρνητικό και επηρεάζει την βαθμολογία. Αν εσάς δεν σας απασχολεί, προσθέστε 0.5 ακόμα στην βαθμολογία και... ο νοών νοείτω. Το σίγουρο είναι ότι το Grid 2 πρέπει να ανήκει στη συλλογή σας.

  • Χειρισμός που είναι η χρυσή τομή μεταξύ arcade και ρεαλισμού
  • Παικτικά απολαυστικό
  • Τεχνικά ασυναγώνιστο
  • Εθιστικό multiplayer
  • Ποικιλία ειδών αγώνων στο career mode
  • Πολλές επιλογές εξατομίκευσης, συμπεριλαμβανομένων και χορηγών
  • Καταπληκτικές πίστες
  • Racer με προσωπικότητα
  • Έλλειψη in-car κάμερας
  • Λίγες πίστες
  • Γενναιόδωρο flashback
  • Κωλόπαιδα online
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:Xbox 360 (review), PS3, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Codemasters
ΕΚΔΟΣΗ:Codemasters
ΔΙΑΘΕΣΗ:Namco Bandai Hellas
ΕΙΔΟΣ:Racer
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.gridgame.com
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:31/5/2013
PEGI:3
  • xboxakias.gr

    δεν το περιμενα τοσο καλο η αληθεια ειναι,θα το παιξω σιγουρα.

  • Ghost Rider LSOV

    "Κωλόπαιδα online" 😀 😀
    Κλασσικό αυτό για online game, ειδικά racing. 😉

    Πάντως αν είχε εσωτερική (κανονική, όχι modded που βγάζουν στο PC), θα το είχα πάρει σίγουρα.

    Τώρα όμως... θέλει σκέψη.

  • http://www.gamesource.gr/news/metal-gear-solid-v-the-phantom-pain/ StratosGK

    Μιας και δεν έχω πολύ χρόνο, το έχω πάει μέχρι και το πρώτο κομμάτι του WSR. Είναι το καλύτερο racing που έχω παίξει ως σήμερα. Ειδικά όταν έπαιξα σε πίστα εξωτερικού "χώρου" μου φάνηκε απίστευτο.
    Έχουν συνδυάσει την ποιότητα των Gran Turismo με την τρέλα των Need For Speed.

  • Chris

    Πολυ καλο και πλουσιο review. Θα το τσιμπισω καποια στιγμη σιγουρα.
    Κωλοπαιδα online χαχαχα ωραιο.

  • http://game20.gr Terminator

    Κλασικά στους online αγώνες η πρώτη στροφή είναι θέμα επιβίωσης 😆

    • jil

      Πάντως αυτό με τα Κωλόπαιδα online το έχω συναντήσει και στο Forza 4 οπού αντί να κοιτάν να παίξουμε έναν σωστό αγώνα .Κάνανε βλακείες ή χτυπούσαν εσένα για να τρακέρνεις και να χάνεις .

  • Kourtos

    Οι πίστες με τα δέντρα όπου αμα ξεφύγεις λίγο μπορεί να διαλύσεις το αμάξι σου είναι σκέτη πώρωση και η αδρεναλίνη είναι στα ύψη σε κάθε δευτερόλεπτο τις πίστας... Άκρος κατατοπιστικό το review αν και θα προτιμούσα τα αμάξια να ξεκλειδώνοντε με λεφτά που θα κέρδιζες από αγώνες ή χορηγούς.

  • http://game20.gr Julian

    Τι 9.5 ρε Termi μας καις πανω που το ειχαμε αφαιρεσει απο την λιστα! Χωρις πλακα με αυτα που λες με αναψες τωρα!

    Οσο για την codie kudos που καταφερνει να κανει το μονο που μετραει πραγματικα (τον χειρισμο) το καλυτερο στοιχειο του παιχνιδιου. Για ολα της τα παιχνιδια (πλεον) λες μακαρι να εκανε αυτο μακαρι να εκανε το αλλο κλπ, αλλα μπαινει ο χειρισμος εκει που εχεις αμφιβολιες και σε πορωνει. Ακομα και στα DIRT (στα οποια ομως εχει παραγινει το κακο, ενταξει το GRID2 στο κατω μια καμερα λιγοτερο το χαρακτηριζει στο αρνητικα μονο)

    • http://www.gamesource.gr/news/metal-gear-solid-v-the-phantom-pain/ StratosGK

      Ο χειρισμός αδερφέ είναι από άλλο πλανήτη...

      • http://game20.gr Julian

        Ααα κλαιω απο ανυπομονεσια!

    • Agony

      Πάρτο όπως και δήποτε

  • joe

    φιλε termi σας παρακολουθω χρονια και θεωρω τα review σου πολυ καλα,
    αλλα επισης βλεπω την εμμονη σου με το grid και ποσο πολυ σου αρεσει,αλλα ατυχες παραδειγμα το οτι κανετε συγκρισεις με το gt και το forza μιας και ειναι χαοτικη η διαφορα στην εξομοιωση και στον χειρισμο και την συμπεριφορα.
    Μου αρεσουν οι εξομοιωτες και ετσι το πρωτο grid με κρατησε χλιαρο για λιγες μερες.
    βρηκα το πρωτο grid ανακριβες στο χειρισμο,με τιμονι η οχι....!!!!
    Το driver san francisco ειχε καλητερο χειρισμο...μιας και μιλαμε για arcade...!!
    το ξερω, γουστα ειναι...αλλα και σε οσους φιλους το εβαλα να παιξουμε,δεν αρεσε σε κανενα..!!
    δεν θελω να ερθω σε αντιπαραθεση αλλα το 9.5 που εριξες μου φανηκε χοντρο.
    βεβαια δεν εχω παιξει το 2 αλλα βαση του ενα...δεν σκεφτομαι καν να το αποκτησω.
    τωρα το οτι το χαρακτιριζετε το καλητερο racing της γενιας, τι να πω...!!
    απλα πιστευω οτι εχει πεσει ανομβρια στα racing τελευταια μιας και λυπουν τα καλα sim..!!
    ετσι λοιπον για ακομη μια φορα σου βγαζω το καπελο στα review αλλα σε βρισκω φανατικο στο grid

    • http://game20.gr Terminator

      Παίχτο πρώτα και μετά τα λέμε. Επίσης πουθενά στο review δεν συγκρίνω με GT και Forza 🙂

    • Agony

      ΤΟ ότι ένα παιχνίδι είναι arcade δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να πάρει καλή βαθμολογία.
      Όπως και τα GT 5 και Forza 4 αν τα κρίνουμε με αυστηρούς sim κανόνες , τότε δεν θα πρέπε καν να βρίσκονται σε αυτή την θέση Σε σχέση με το Ασσετο Corsa ,Rfactor2,Raceroom.

      Η χαοτική διαφορα που βλέπεις εσύ μεταξύ του GT Forza και Grid 2. Στα ματια ενός Sim player φαντάζει χαοτική Μεταξύ ασσετο Corsa και Forza.
      Ακόμα και το Dirt 3 που πήγε καλά σε βαθμολογίες με αυστηρούς wrc Sim κανόνες είναι άκρως χειρότερο από το RBR και WRC3 , αυτό δεν το κάνει όμως κακό game

  • gogos

    Το δοκιμασα λιγο στο pc.. Ωραιο ειναι! Δεν το λες καθαρα προσομοιωσης αλλα ειναι δυνατο.. Μου αρεσαν τα reverse που κανεις οταν κρασαρεις το αμαξι 🙂 Ο χειρισμος ειναι αρκετα ευκολος ακομα και αν δεν εχεις αρκετη εμπειρια στα racing.. Σε μειωση τιμης θα το τσιμπαγα..

  • joe

    διαβαζω ολα τα αρθρα για τα μηχανοκινητα,δεν μιλαω απλα για το review.
    μακαρι να το δοκιμασω και να παθω Σοκ πραγματικα..!!
    επισης θελω να ρωτησω,υπαρχει καμια πληροφορια για το επομενο DIRT ?
    ειχα ακουσει οτι θα κανει στροφη σε rally sim !!

    • http://game20.gr Terminator

      Προς το παρόν τιπτ

    • Agony

      Codemasters και rally SIM ??? xaxaxa μακάρι να το δω αυτό.

  • Αντιμνημονιακος

    Δεν το εχω προχωρησει πολυ ακομη αλλα εμενα ο χειρισμος δεν μου πολυαρεσει.Δοκιμασα drift με M3 E30 και μου φανηκε πολυ ψευτικο!!!Θα το ψαξω λιγο με τις ρυθμισεις τις G25 και ισως να κανω λαθος.

    • kostool

      Μην μπεις στον κόπο, το παιχνίδι είναι 100% arcade και δεν είναι για τιμονιέρα (και ας έφτιαξαν οι αθεόφοβοι και profile). Εγώ το έχω τερματίσει με G25, άλλα μόλις έπαιξα με πλήκτρα (!!!) και είδα οι χρόνοι μου στις πίστες να πέφτουν κατά 15" και τα σκορ μου στα drift να τετραπλασιάζονται, ένιωσα πολύ μ@λ@κ@ς. Σε οδηγικά παιχνίδια που είναι έστω και συμβιβασμός μεταξύ arcade και sim (όπως λέει και το review), η τιμονιέρα θα έπρεπε να είναι πλεονέκτημα (πχ nfs shift, forza, κτλ) και όχι handicap.

    • Agony

      Το παιχνίδι είναι όντως arcade, αλλα σίγουρα ότι έχει να κάνει με ρόδες είναι καλύτερο με τιμόνι όταν εξοικειωθείς με το χειρισμό.

      Όπως λέει και ο Kostoul μην περιμένεις διαφορες forza και GT 5 μιας και το grid 2 εστιάζει περισσότερο στο balance με ότι και να παίζεις είτε πλήκτρα είτε pad είτε τιμόνι προσπαθεί να αποδώσει το ίδιο , εν γνώση τους το έκαναν αυτό.

      games όπως το Rfactor2 είναι μονο για τιμόνι.

      Η γνώμη μου είναι να βάλεις 360 μοίρες στο προφίλ lock.
      Saturation 0 και deadzone όλα 0 , forcefadeback strengh βάλε 50 για να μην σε τραβάει τόσο.

      • kostool

        Εδώ είσαι φάουλ. Και τα most wanted και hot pursuit με ρόδες έχουν να κάνουν, αλλά δεν είναι για να παίζεις με τιμόνι. Και το κακό με το grid 2 είναι ότι ακολουθεί αυτό το παράδειγμα, ενώ δεν είναι city racer. Επίσης δεν παίζει θέμα εξοικείωσης, στο πρώτο Grid είχα ακολουθήσει την αντίθετη φορά (δηλαδή το είχα τερματίσει με πλήκτρα και στη συνέχεια πήρα την G25) αλλά από την πρώτη στιγμή είδα βελτίωση με την τιμονιέρα. Το grid 2 φαίνεται πιο προσανατολισμένο στα κοφτά δεξιά-αριστερά και τις μικροδιορθώσεις που γίνονται παίζοντας με πλήκτρα και gamepads παρά στο ομαλό στρίψιμο των τιμονιών.

        • Agony

          έχεις δίκιο όντως τα most wanted και hot pursuit είναι χαλια με τιμόνι.
          Αλλα στο grid 2 επιμένω ότι δεν είναι στην ίδια κατάσταση με αυτά που ανάφερες.
          Θα σου δώσω ένα παράδειγμα όταν στρίβεις στο Most wanted και Hot pursuit πλαγιάζεις το αυτοκίνητο κάνοντας drift και βλέπεις ότι το παιχνίδι αυτόματα άσχετα με το που έχεις το τιμόνι κόβει τους τροχούς από την άλλη πλευρά πρόσεξε το φαίνεται κιθάρα.
          Στο grid 2 τα physics αν και arcade είναι κλάσεις ανωτερα όταν κανεις drift οι τροχοί μπροστά συνεχίζουν να περνούν τις πληροφορίες από το τιμόνι.

          Τα κοφτά δεξιά και αριστερά είναι όπως λες ισχύουν για αυτό το λόγο και μειώνεις το saturation και η απόκριση στο τιμόνι είναι πιο ομαλή.
          Σε αυτό που συμφωνούμε σίγουρα πάντως είναι ότι αν υπάρχει κάποια διαφορα με το τιμόνι η είναι μικρή κατά την γνώμη μου η είναι ανύπαρκτη κατά την δικη σου, σίγουρα πάντως δεν είναι Forza, GT, R3E,

  • axilleas

    πω ρε το πηρα κ'εγω και το βρηκα σκετη πωρωση.Το καλυτερο ειναι το flashback.πχ κανεις κανα λαθακι ,πατας το τριγωνακι και τσουπ,εισαι ετοιμος να συνεχισεις μερικα δευτερα πισω , ελπιζοντας να μην την ξαναπατησεις.

    • GeorgeZFR

      Αυτό το έχουν και τα Forza..το λεγόμενο rewind αν κάνεις κάποιο λάθος το πατάς και γυρνάς τον αγώνα όσο πίσω θέλεις μέχρι ένα σημείο.

      Σχετικά με το παιχνίδι δεν εντυπωσιάστηκα που το έπαιξα σε σχέσει με αυτά που άκουγα τόσο καιρό όπως είπε και το παιδί πιο πάνω πολύ ψεύτικο ειδικά τα drifts άσε που δεν έχει cockpit camera μεγάλη ξενερα, τέλος για τον βαθμό τον σέβομαι αλλα μου φαίνεται αρκετά μεγάλος να έλεγα να μην είχαμε ούτε ένα μείον θα έλεγα οκ εδώ άλλα game με 2-3 αρνητικά και χαντακωνονται τεσπα γνώμη μου εξάλλου γούστα είναι αυτά ! θέλω Forza 5 ρεε!!! 🙂

      • axilleas

        μονο πoυ εγω δεν εχω xbox, δηλαδη ουτε και forza
        Οσο για το ψευτικο ,ειναι θεμα γουστου.Φυσικα και θα σου φανει ετσι αμα σ'αρεσουν τα sim racers.

        • Gamertag

          το flashback το εχουν ολα τα racing games της codemasters

          • axilleas

            ειναι η πρωτη φορα που τιμω racer της codemasters. Ημουν κολλημενος με nfs και motorstorm

  • Agony

    Ακομπλεξάριστο,Αναλυτικό,Άψογο Review μακράν το καλύτερο που έχω διαβάσει σε όλα αυτά τα sites.

    Και κάνει μπαμ ότι αυτός που το έχει γράψει έχει γνώσεις πάνω σε racing games, επιτέλους μπράβο Termi .

    Πραγματικά ο χερισμος είναι το τέλειο balance δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο.

    Τα γραφικά στο PC είναι άψογα optimized.Δοκιμασμένο σε 7870,4670,5850m,7670m, και παίζει σε όλα άψογα.ακόμα και στην 4670 σε high details.

    Ήχος ότι καλύτερο έχω ακούσει μετά το Raceroom.

    Και επιτέλους για πρώτη φορα ένα game που δεν έχει βοήθειες.
    Αυτό δείχνει ότι ξέρουν που στοχεύουν.
    Με ενοχλούν developers που φτιάχνουν ένα sim που με βοήθειες θέλουν να το κάνουν arcade, Και ένα arcade που χωρίς βοήθειες θέλουν να το κάνουν Sim.

    Ας αποφασίσουν η Sim η Arcade η Simcade .χωρίς βοήθειες και βλακείες.
    Είναι σαν να λες έχω το GT5 φοβερό sim και να παίζεις με όλες τις βοήθειες ανοιχτές. E παίξε κάποιο game από την Criterion τότε.

    • axilleas

      και τι εχουν τα racers της criterion εκτος απο το οτι πατας φρενο και driftαρεις;

      • Agony

        έλα μου ντε αυτό λέω και γω δεν συμπαθώ καθόλου το χειρισμό τις criterion ,Χίλιες φορες COdemaster.

  • Gamertag

    στα αρνητικα:-κωλοπαιδα online,damn you κοινοτητα του grid δεν θα αλλαξεις ποτε : D

    • Agony

      Βάλε και την κάμερα στο replay προσωπικά με χάλασε.:)

    • http://thereaperclan.blogspot.gr/ TheReaper

      Ας ήταν μόνο στο Grid....

  • bill

    9.5 πηρε και χωρις εσωτερικη καμερα?Πλακα με κανεις?

    • Agony

      Όντως μειονέκτημα που δεν έχει εσωτετικη κάμερα.
      Αλλα φαντάσου ποσο καλά είναι όλα τα αλλα που πείρε 9 .
      Αν τρέχεις με τιμόνι καλύτερα να παίξεις με καπό.
      Και εμενα με ξενέρωνε που δεν είχε εσωτερική.
      Η αλήθεια είναι ότι το περίμενα πιο SIM το παιχνίδι αλλα όταν το έπαιξα συνειδητοποίησα ότι είναι μακράν το καλύτερο arcade racer που έχω παίξει μέχρι σήμερα, και τα έχω παίξει όλα από το 1.992 και μετά.
      Και να πω την αλήθεια μου καλύτερα που δεν είναι SIM έχει βρωμίσει ο τόπος sim.
      Για κονσόλες έχει τα FOrza και GT και για pc καμια δεκαρια.

    • http://game20.gr Terminator

      Όπως γράφω και στο κείμενο, αν είχε εσωτερική θα έπαιρνε 10. Θα ήταν το απόλυτο έπος.

      • Agony

        Εεεεεετσι !!!

  • gerasimos

    δεν ξέρω εμένα με ξενερώνει που δεν έχει in game κάμερα .δεν μπορώ να οδηγάω και να βλέπω τον δρόμο η να παίζω σαν να είναι το grand theft auto.

  • mitsoulas

    ένα racing game μετά από χρόνια, δεν είναι sim, που σε πωρώνει. πολύ καλό!

    • http://game20.gr Julian

      Για την ακριβεια μετα το GRID 1 😀 ΣΙγουροτατη αγορα για μενα

  • kostool

    Με το review θα διαφωνήσω στα εξής:

    Ο τεχνικός τομέας δεν είναι άψογος καθώς ενώ τα γραφικά είναι πραγματικά κορυφαία, ο ήχος κυμαίνεται σε μέτρια επίπεδα. Ακόμα και βιντεάκια του youtube να χρησιμοποιήσει κανείς, η διαφορά με τα nfs shift είναι προφανής.
    Η AI των αντιπάλων είναι προβληματική. Σε άλλες πίστες είναι σταθερά αλάνθαστοι ημίθεοι που παίρνουν τις στροφές χωρίς να σηκώσουν το πόδι από το γκάζι και ακολουθούν την τέλεια γραμμή σαν να είναι πάνω σε ράγες ακόμη και αν πέσουν πάνω σου, και σε άλλες πίστες κάνουν βλακώδη λάθη συνεχώς και δεν προσφέρουν καθόλου challenge ακόμη και στο δυσκολότερο επίπεδο.
    Με το 9.5 και τους διθυράμβους για "απόλυτο racer" θα συμφωνήσω μόνο αν ο ανταγωνισμός του Grid 2 θεωρούνται α) τα υπόλοιπα racers της Codemasters και β) λοιπά arcade όπως hot pursuit, burnout κτλ.

    • Agony

      Μα ούτος η άλλος δεν το σύγκρινε ούτε με Forza ούτε με GT ούτε με κάποιο sim.

      Σε σχέση με όλα τα arcade racers όντως δεν μου rxete στο μυαλό κάτι καλύτερο,
      όλα τα nfs , τα burn out, τις codemasters , τις Disney,Namco,Sega ridge racer και τέτοιου είδους games πιστεύω το 9,5 το παίρνει άνετα.

  • DarkSynbios

    "Κωλόπαιδα online" Χαχαχαχαχα! Το επος!

  • forneverarrow

    Θα περιμένω να πέσει η τιμή. Το είδα χτες στο public 59€ για ps3 και κάτι έπαθα. Γενικά, απο όσα διάβασα μου φάνηκε ρηχό στο περιεχόμενο. Δηλαδή δεν έχουμε γκαράζ, δεν υπάρχει monetary system, δεν βελτιώνεις τα αυτοκίνητα ουσιαστικά, λίγες πίστες, όχι εσωτερική κάμερα. Δεν ξέρω αν είναι καλή η αίσθηση της οδήγησης, αλλα εμένα δεν μου αρκεί για ένα τόσο φιλόδοξο racer. Το πρώτο Grid ήταν πιο πλούσιο. Για τέτοια τιμή μάλιστα, το μόνο που θα δικαιολογούσε την αγορά θα ήταν τουλάχιστον επιπέδου Gran Turismo.

    • Agony

      60 euro ???
      Εγώ το πείρα για PC preorder στην προσφορα του Steam 35 euro και δώρο το Grid 1 και δώρα όλα τα DLC.

      • forneverarrow

        ...μόνο που εγω μιλάω για PS3! 🙂

        • Agony

          Οντος πολλα τα λεφτα ,,,,,,

    • axilleas

      εγω τοσο το πηρα για ps3 αλλα μου χαλασε τον προυπολογισμο.Οποτε επομενη αγορα ειναι το gtav το σεπτεμβρη

  • http://game20.gr Terminator

    Έχω κολλήσει με το multi παιδιά

  • JCDenton13

    Συμφωνω σχεδον απολυτα με το review του Termi.Για μενα ισως το πιο διασκεδαστικο arcade racing αυτης της γενιας.

  • Agony

    Ένα θα πω , παράτησα το raceroom τις τελευταίες μέρες για να παίξω το grid 2 , άκρως διασκεδαστικό και χωρίς το άγχος και την σοβαροφάνεια που κατέχει όλα τα sim racing που πρέπει να είσαι σε άψογη κατάσταση για να τα παίξεις.
    Στο grid 2 μπαίνεις και ούτε προσοχή θέλει ούτε να είσαι τελείως σε κάθε στροφή , μπαίνεις κανεις χαβαλέ και περνάς καλά.

    Επίσης το multi είναι super.

    • http://game20.gr Terminator

      Όντως απίθανο το multi

  • kostool

    Έχοντας πλέον καταναλώσει μετά τον τερματισμό κάποιες δεκάδες ώρες με τιμονιέρα, controller και keyboard (έχοντας κολλήσει περισσότερο με τα εκπληκτικά γραφικά), το θεωρώ πλέον ένα αισχρό racer... την ψευδο-sim χροιά που είχε το πρώτο την έχει χάσει ούτως η άλλως, αλλά ο κακός (όχι λόγω arcade, απλά κακός) χειρισμός που είναι προσανατολισμένος στο drift, το ότι οι αγώνες μετατρέπονται ουσιαστικά σε destruction derby ενός αυτοκινήτου εναντίον 11 tank, καθώς και οι ελάχιστες επιλογές (στο 80% των αγώνων μπορείς να επιλέξεις μεταξύ 2 αυτοκινήτων) τοποθετούν το grid 2 πολύ χαμηλά εναντίον απείρως διασκεδαστικότερων arcade racers που έχουν κυκλοφορήσει κατά καιρούς. Συνίσταται μόνο σε όσους δεν μπορούν να δουν πέρα από τα γραφικά και είναι διατεθειμένοι να θυσιάσουν όλους τους υπόλοιπους τομείς ενός racer γι' αυτά.

  • http://stratigos24 Nick

    Χαχα....

    Μολις διαβασα το 4ο αρνητικο (κωλοπαιδα online) θυμηθηκα το grid το πρωτο που παιζαμε online με εναν φιλο στον υπολογιστη και κατι βραζιλιανοι επιτηδες ειχαν χαλασει ολο το παιχνιδι, μας κυνηγουσαν για να μας πεταξουν εξω, πηγαιναν αναποδα για να μας τρακαρουν κλπ...

    • http://game20.gr Terminator

      Κλασικά πράγματα 😆

  • Sakis

    Για μεταεφηβικούς μπεμπέδες καλό είναι!

  • forneverarrow

    Έχει αντιμετωπίσει κανείς πρόβλημα με crashes στο loading πριν τον αγώνα στο Tier 4 (PS3 edition)?? Έχω όλα τα updates (1.3) και κατέβασα και τα add on cars. Μέχρι αυτό το σημείο δεν μου έκανε το παραμικρό πρόβλημα. Αλλά είμαι στην 3η διοργάνωση του Tier 4 και δεν ξεκινάει με τίποτα ο αγώνας (κολλάει όλο το σύστημα για την ακρίβεια). Και δεν μπορώ να το προσπεράσω γιατί χρειάζεται για να ανοίξει το επόμενο event!!

    Πριν αναγκαστώ να στείλω email με κοσμητικά στην εταιρία, ας μου πει κανένας αν είχε το ίδιο θέμα και αν το έλυσε...

    • http://game20.gr Terminator

      Ρώτησες στο φόρουμ;

  • http://game20.gr ΗΛΙΑΣ810

    οταν πεζω dirt 3-grid 2 στο steam τη κανω για να φυγει το ελαχιστοποιηση επαναφορα?? να βλεπω ολο το παιχνιδι στο monitor..???