alt text

Οι δημιουργοί του φρεσκοκυκλοφορημένου Game Dev Tycoon επέλεξαν ένα ιδιοφυή τρόπο αντιμετώπισης και κυρίως ανάδειξης του προβλήματος της πειρατείας. Η Greenheart Games αποφάσισε να διαθέσει η ίδια μια πειρατική έκδοση του παιχνιδιού της, η οποία όμως έχει μια σημαντική διαφορά: τα in-game παιχνίδια που δημιουργούν οι παίκτες στο Game Dev Tycoon υποφέρουν από τρελή πειρατεία με αποτέλεσμα η εταιρεία τους να οδηγείται στο κλείσιμο και άρα... game over! Τα παράπονα από ανυποψίαστους πειρατές του Game Dev Tycoon δεν άργησαν να φτάσουν στην Greenheart Games, με έναν μάλιστα να διαμαρτύρεται επί λέξει ότι... η πειρατεία τον καταστρέφει στο παιχνίδι! Η ειρωνία σε όλο της το μεγαλείο. Στόχος της Greenheart Games είναι να δώσει στους παίκτες να καταλάβουν πόσο κακό κάνει η πειρατεία στους developers και ειδικά σε μικρά στούντιο. Δυστυχώς, παρότι το Game Dev Tycoon κοστίζει 6.5 ευρώ, μετά από μία μέρα διαθεσιμότητας μόλις το 6.4% των κατόχων του παιχνιδιού το είχε αγοράσει αυθεντικό. Περισσότερα στο blog της Greenheart Games. Σχόλια;

  • Havokalex

    Ιδιοφυές!!!

  • tiflopodikas

    Πραγματικά έξυπνο αυτό που έκαναν.
    Πάντως εγώ ούτε παίζω ούτε κατεβάζω ούτε αγοράζω indie παιχνίδια.

  • ggaammeerr

    Πολυ καλο.Μακαρι εστω και λιγοι να αλλαξαν μυαλα μετα απο αυτο...

  • Nomus

    Απο την μια πλευρα επικροτω την απολυτως αντισυμβατικη μορφη καταπολεμησης της πειρατειας γιατι με γυρνα σε αλλες εποχες , αλλα απο την αλλη ειναι λιγο δυσκολο να ηθικολογησεις και να μιλας για χαμενες πωλησεις οταν εσυ ο ιδιος ανεβασες το παιχνιδι -διαφημιζοντας το κιολας- σε ενα ιστοτοπο ο οποιος φημιζεται για ενα και μονο πραγμα.....

    Ειναι σαν βαζεις μια ταμπελα εξω απο σπιτι σου που να γραφει "Τζαμπα πραματα εντος, οσοι πιστοι προσελθετε" , ν'αφησεις την πορτα ορθανοιχτη και να μιλας μετα για κλεφτες που ρημαξαν το βιος σου.

    Πιο πολυ μου μυριζει για διαφημιστικο κολπο απο πλευρας εταιρειας για να βαλει το ονομα του παιχνιδιου στα πρωτοσελιδα καποιων ιστοτοπων (καλη ωρα) και να λαβει λιγο προσοχης.

    Και δικαιολογω εκ των προτερων την τοποθετηση μου παραπανω λεγοντας οτι εχουν υπαρξει αρκετα indie παιχνιδια τα οποια "πειρατευθηκαν" σε πολυ μεγαλο ποσοστο ομως κερδος εβγαλαν μια χαρα ( Hotline Miami το πιο προσφατο που θυμαμαι) με τους developers να βγαινουν και να προωθουν τα παιχνιδια στα torrents {!!!}

    http://www.eurogamer.net/articles/2012-10-26-hotline-miami-creator-helps-pirates-play-his-game

    Αρα προσωπικα συμπαιρενω οτι ειναι μαλλον προβλημα ελλειψεως ενδιαφεροντος ή μη σωστης διαφημισης απο πλευρα εταιρειας για τον συγκεκριμενο τιτλο και οχι "των κακων πειρατων" που δεν πουλαει.

    Απο το να εβαζε DRM στο παιχνιδι παντως τιμωρωντας ετσι ηθικους και ανηθικους αδιακριτως ειναι προτιμοτερο σαν τακτικη αν και στο τελος δεν πιστευω οτι θα καταφερει και πολλα...

    • http://game20.gr/ meh

      Φυσικα και ηταν διαφημιστικο κολπο. Ασε που τους γυρισε η δουλεια αφου βγηκε αμεσως crack. Αλλα το ονομα βγηκε και ακουστηκε αρα εχουν κερδος. Εξυπνο παντως.

  • Zaratoth

    Μέσω αντίστοιχου άρθρου έμαθα για το παιχνίδι. Κατέβασα το demo και κόλλησα. Απευθείας αγορά προχτές και έλιωσα. Έκλεισα κανένα 12ωρο συνολικά για το save μου. Μεταφέρει πολύ ωραία τον παλμό της gaming industry, άπειρες αναφορές μέσα (Gameling της Ninvendo, MBox της Micronoft κλπ). Έχει αρκετές ελλείψεις που θα το απογείωναν, ειδικά end-game, αφότου "τερματιστεί" που γίνεται τελείως sandbox, αλλά ήδη και αυτό που είναι προσφέρει πάρα πολλές ευχάριστες ώρες. Το προτείνω ανεπιφύλακτα.

  • Superuser

    Όλη αυτή η έκρηξη τών indie games τελευταία(που ουσιαστικά ξεκίνησε από το 360) μου θυμίζει smartphone games..

    Αυτή η νέα φάρα,πως θα γίνει να εξαληφθεί τελείως;
    Έχει χαλάσει όλη την βιομηχανία

    • grotenfrod

      Εντάξει δε μπορεί να χαρακτηρίσει κάποιος "φάρα" τα Limbo, Braid, Don't starve, Minecraft, FTL, Torchlight II κτλ. Ίσα ίσα που είδαμε επιτέλους ιδέες που κανένας ως τώρα δεν υλοποιεί (να είναι καλά οι έρευνες αγοράς των μάνατζερ) και το gaming να επιστρέφει λίγο στο παλιό μεράκι , όπου ο δημιουργός έβλεπε λίγο σαν έργο το δημιούργημά του και ήθελε πάνω από όλα να το χαρεί με μια κοινότητα.

    • http://game20.gr/ meh

      Αυτο πιστευω θα ειναι με διαφορα το πιο κουλο πραγμα που θα διαβασω ολο τον Μαη.

  • Nicholas

    Η πειρατεία παρόλο που είναι πολύ έντονη σαν φαινόμενο, προσωπικά δεν πιστεύω ότι οι χρηματικές απώλειες των εταιριών είναι 1:1. Δηλαδή μια εταιρία μπορεί για παράδειγμα να εκτιμά ότι το παιχνίδι της το κατέβασαν παράνομα 1 εκατομμύριο άτομα και να υπολογίζει πόσα χρήματα έχασε απο ένα εκατομμύριο πωλήσεις, όμως δεν σημαίνει ότι αυτά τα ένα εκατομμύριο άτομα που παρανομησαν, θα το αγόραζαν εάν δεν είχαν την δυνατότητα να το αποκτήσουν παράνομα. Εγώ πιστεύω πως οι περισσότεροι απο αυτούς, δεν θα το αγόραζαν ούτως ή άλλως.
    Όταν ένα παιχνίδι είναι πραγματικά καλό και αξίζει σίγουρα εκεί θα τα έδιναν τα χρήματα τους για να το αποκτήσουν νόμιμα.
    Εν κατακλείδι, η γνώμη μου είναι πως παρόλο που όντως είναι μεγάλο το ποσοστό της πειρατείας, δεν πιστεύω πως χωρίς πειρατεία οι εταιρίες θα κέρδιζαν πολύ περισσότερα χρήματα, ίσως λίγο περισσότερα, αλλά όχι τόσα όσα νομίζουν.

    • mike299

      Πρόσθεσε και το αριθμό αυτών που το έπαιξαν πειρατικό (ενώ διαφορετικά δεν θα είχαν ασχοληθεί καθόλου) και τελικά το αγόρασαν ή το διαφήμισαν σε άλλους που το αγόρασαν.

      • grotenfrod

        Συμφωνώ και εγώ με την τοποθέτηση.

  • Zaratoth

    Από τη μια μας ενοχλούν οι μεγάλες εταιρίες με την ανακύκλωση παιχνιδιών και τις μεγάλες τιμές. Από την άλλη μας ενοχλούν τα Indie λόγω μη παραγωγής ΑΑΑ τίτλων, ασχέτως αν είναι ποιοτικά και με πολύ καλές τιμές. Τι θέλουν οι gamers εν τέλει δεν μπορώ να το κατανοήσω.

  • tiflopodikas

    Μέχρι πριν 7 μήνες είχα μόνο PC,οπότε αν ήθελα να δοκιμάσω ένα παιχνίδι και να δω άμα μου αρέσει έπρεπε αναγκαστικά να το κατεβάσω πειρατικό,γιατί τα παιχνίδια στο PC δεν υπάρχουν προς για να τα νοικιάσεις και να τα δοκιμάσεις,2 φορές αγόρασα παιχνίδι χωρίς να το δοκιμάσω πρώτα,και τις 2 φορές σε πατάτα έπεσα,οπότε αν δεν δοκιμάσω κάτι πλέον δεν το αγοράζω,άντε πες τώρα μπορώ να τα νοικιάσω για να τα δοκιμάσω,αλλά και πάλι με βολεύει πιο πολύ να παίζω στο PC.
    Το skyrim όταν το έπαιξα το είχα πειρατικό,μόλις το τέλειωσα και έκανα αυτά που ήθελα επειδή μου άρεσε το αγόρασα,όπως έκανα και με πάρα πολλά παιχνίδια,οπότε εμένα αυτός ο τρόπος με βοηθάει να δοκιμάσω παιχνίδια και να επιλέξω αν θα το αγοράσω η όχι.

  • nton

    αν ολα τα καινουρια games ειχαν 30-40 δε θα κατευαζα ουτε ενα πειρατικο οταν ομως εχουν 60 και 70 και οι special εκδοσεις 80 για κανενα λογο