alt text

Πέρα από κάποιες ώρες που αφιέρωσα στο Gears of War: Judgment για το σχετικό review, τις gaming ανάγκες μου την περίοδο αυτή κάλυπτε το Monster Hunter 3 Ultimate. Με το φράγμα των 100 ωρών να έχει σπάσει εδώ και μερικές μέρες, το παιχνίδι συνέχιζε να ρουφάει υπερβολικά πολύ από τον ελεύθερο χρόνο μου, χωρίς να φαίνεται κάποιο τέλος στον ορίζοντα. Όλα αυτά ίσχυαν, μέχρι να πέσει στα χέρια μου το Fire Emblem: Awakening, το ντεμπούτο της σειράς στο 3DS. Το Awakening λοιπόν, που παρεπιπτόντως είναι και η πρώτη μου επαφή με παιχνίδι Fire Emblem, όχι μόνο με έκανε να ξεκολλήσω από τον φλογερό μου έρωτα με το MH3U, αλλά κατάφερε να με καθηλώσει στη μικροσκοπική οθόνη του 3DS, κάτι που δε συμβαίνει και πολύ συχνά.

Το Fire Emblem: Awakening είναι ένα δύσκολο στον ορισμό παιχνίδι. Χαρακτηρίζεται strategy RPG και αυτός ο γενικός όρος το περιγράφει μάλλον σωστά. Όχι με απόλυτη ευστοχία όμως. Η καρδιά του παιχνιδιού είναι το tactical μέρος του gameplay. Πολύ συνοπτικά, ο σκοπός του παιχνιδιού είναι ο εξής: εσείς αναλαμβάνετε το ρόλο ενός αμνησιακού ήρωα που εμφανίζεται από το πουθενά και καταλήγει να επιτελεί τις μάχες που καλείται να δώσει ένας νεαρός πρίγκηπας. Οι μάχες εκτελούνται από διάφορες μονάδες, που δεν είναι άμορφες ή χωρίς προσωπικότητα. Ίσα ίσα, κάθε μονάδα έχει συγκεκριμένο όνομα και σχεδιασμό, και φυσικά κινείται με τις επιταγές της κλάσης της. Ο μάγος επιτίθεται με ξόρκια, ο ιππότης είναι το τανκ που χρειάζεστε, ο τοξοβόλος επιτίθεται από μακριά, και πάει λέγοντας. Εκεί ακριβώς εμφανίζεται και το RPG στοιχείο. Κάθε μονάδα, ανάλογα με τις κινήσεις της, μπορεί να ανέβει επίπεδο, να μάθει να χειρίζεται καλύτερα ένα είδος όπλου, ή ακόμα, να αναβαθμίσει την κλάση της.

Σε πιο βαθιά νερά τώρα, η ιστορία του παιχνιδιού αρχίζει απλοϊκά, με το βασίλειο της Ylisse να καλείται να αντιμετωπίσει την ξαφνική εμφάνιση των νεκροζώντανων Risen, και καπάκι να πρέπει να απωθήσει το εχθρικό βασίλειο της Plegia, που θέλει να αποκτήσει με βίαιο τρόπο το θρυλικό Fire Emblem, ένα πανίσχυρο και αρχαίο αντικείμενο. Προφανώς, κάποια σατανική συνομωσία συνδέει τα δύο περιστατικά, και ο Chrom, ο πρίγκηπας της Ylisse, βρίσκεται στο επίκεντρο. Έτσι λοιπόν, μαζί με τους Shepherds, τους πιστούς του ακόλουθους στη μάχη, και μαζί με εσάς, τον αμνησιακό ήρωα, δίνει επικές μάχες για να φέρει την ισορροπία και να αποκαλύψει όσα μυστικά παιχνίδια παίζονται πίσω από την πλάτη του. Στην πορεία βέβαια η ιστορία γίνεται πιο σύνθετη, με παρηκμασμένους θεούς που θέλουν να αποκτήσουν την δύναμη που είχαν άλλοτε και με ταξίδια στο χωροχρόνο, αλλά ποτέ δεν καταφέρνει να είναι το στοιχείο που σας καθηλώνει.

Το πλέγμα της μάχης.

Το πλέγμα της μάχης.

Γι'αυτό όμως, δε φταίει ούτε η ιστορία, ούτε τα θέματα που πραγματεύεται, τα οποία και ώριμα είναι και θα μπορούσαν να προκαλέσουν το ενδιαφέρον πολύ πιο έντονα. Η επιμονή όμως της δημιουργού Intelligent Systems στους παραδοσιακούς διαλόγους των ιαπωνικών RPG, αφαιρεί κάτι από τη μαγεία. Μη με παρεξηγήσετε, δεν έχω απολύτως κανένα πρόβλημα να διαβάζω τεράστιες στιχομυθίες. Απλά τα κείμενα του παιχνιδιού, και γι'αυτό δεν ξέρω αν φταίει η μετάφραση ή όχι, δεν καταφέρνουν ποτέ να αναδείξουν την ενδιαφέρουσα κατά τ' άλλα ιστορία. Οι χαρακτήρες που συναντάτε έχουν προσωπικότητα, ναι, αλλά αυτή είναι προβλέψιμη και υποτυπωδώς ανεπτυγμένη. Ίσως, κάποιες περισσότερες cutscenes να βοηθούσαν την κατάσταση. Και είναι πραγματικά κρίμα που το παιχνίδι δεν επενδύει σε δαύτες, αφού οι πολύ μικρές και πολύ σπάνιες σκηνές που ήδη περιλαμβάνει είναι καταπληκτικές, με σκηνοθεσία που θυμίζει τα καλύτερα anime και (αγγλικό) voice over, σοβαρό, και κατάλληλο για τις περιστάσεις.

Αφήνοντας στην άκρη τα της ιστορίας, καιρός να δούμε τί κάνει το Fire Emblem: Awakening μοναδικό. Τις μάχες δηλαδή. Η διαδικασία ίσως να φαίνεται σύνθετη σε έναν που δεν έχει ξαναπαίξει κάποιο Fire Emblem, όπως o γράφων, όμως είναι αρκετά απλή. Αρχικά διαλέγετε την αποστολή που θέλετε να ολοκληρώσετε (με άλλα λόγια τη μάχη που θέλετε να δώσετε) και το παιχνίδι σας μεταφέρει, μετά από κάποιους διαλόγους μεταξύ των Shepherds και άλλων NPC, σε ένα προκαθορισμένο μενού. Εκεί, διαλέγετε ποιες μονάδες, δηλαδή ποιους Shepherds παίρνετε μαζί σας στη μάχη, ενώ μπορείτε να παίξετε και με το inventory κάθε μαχητή, δηλαδή με τα αντικείμενα που έχουν μαζί τους. Διαφόρων ειδών όπλα είναι διαθέσιμα, και το καθένα έχει τα προτερήματα και τα μειονεκτήματα του, οποτέ εδώ απαιτείται προσοχή και καλός σχεδιασμός. Επίσης, υπάρχουν τα απαραίτητα φίλτρα, αντικείμενα που ανεβάζουν κάποιο συγκεκριμένο stat και διάφορα άλλα items.

Μεταξύ των αποστολών μπορείτε να επισκέπτεστε και διάφορους εμπόρους.

Μεταξύ των αποστολών μπορείτε να επισκέπτεστε και διάφορους εμπόρους.

Επιπλέον υπάρχουν και άλλες δύο επιλογές, πέρα από τις μονάδες και το inventory: support και Barracks. Κάπου εδώ είναι που το tactical στοιχείο έρχεται στο προσκήνιο. Κάθε ήρωας μπορεί να αναπτύξει τις σχέσεις του με τους υπόλοιπους και αυτό έχει αντίκρισμα στις μάχες. Οι σχέσεις βαθμονομούνται σε επίπεδα αντίστοιχα με τα γράμματα D έως A, ενώ υπάρχει και το επίπεδο S, το οποίο σημαίνει κάτι πολύ ενδιαφέρον που θα το αναπτύξω αργότερα. Όσο καλύτερη η σχέση ενός ήρωα με κάποιον άλλο, τόσο πιο αποδοτική είναι η συνεργασία τους στη μάχη. Επισκεπτόμενοι τα Barracks μπορείτε να ρίξετε μια ματιά στη ζωή των ηρώων σας εκτός μάχης και όταν το κάνετε υπάρχουν διάφορα οφέλη, όπως ένα μικρό δωράκι experience ή μια μικρή βελτίωση στη σχέση μεταξύ ηρώων.

Και μετά συμβαίνει η μάχη, όπου το παιχνίδι ξεδιπλώνει με αξιοζήλευτη άνεση τις αρετές του. Στο πεδίο της μάχης, που είναι ουσιαστικά ένα τεράστιο πλέγμα, κάθε ήρωας μπορεί να κινηθεί στα όρια ενός συγκεκριμένου εύρους. Αυτό φυσικά εξαρτάται από την κλάση του ήρωα. Οι καβαλάρηδες κινούνται με μεγαλύτερη άνεση, ενώ οι ιππότες με τις μεγάλες πανοπλίες έχουν πιο περιορισμένη ελευθερία κινήσεων. Είναι ζωτικής σημασίας να επιλέξετε ήρωες που μπορούν να στηρίξουν ο ένας τον άλλον (αυτό συμβαίνει αν τους τοποθετήσετε σε γειτονικά τετράγωνα στο πλέγμα), αφού η AI των αντιπάλων είναι καταπληκτική και καταλαβαίνει αμέσως ποια μονάδα είναι ξέμπαρκη και με συνοπτικές διαδικασίες την ξεκάνει. Προσέξτε όμως. Στο παιχνίδι ισχύει η λογική του μόνιμου θανάτου. Αν πεθάνει κάποιος ήρωας, χάνεται και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια.

Κάτι που είναι πολύ δυσάρεστο. Θα σας ενοχλήσει όταν χάσετε έναν ήρωα στον οποίο είχατε επενδύσει και σας συντρόφευε σε κάθε μάχη, και σα να μην έφτανε αυτό, πρέπει να συνεχίσετε τη μάχη με μία μονάδα λιγότερη, και τότε η κατάσταση δυσκολεύει ακόμα περισσότερο για τους υπόλοιπους ήρωες. Βέβαια, το παιχνίδι υποστηρίζει και την επιλογή τα units να χάνονται μόνο μέχρι την επόμενη μάχη, το λεγόμενο Casual mode, αλλά αυτό είναι σα να πίνεις ντεκαφεϊνέ εσπρέσσο. Το μεγαλείο του Fire Emblem: Awakening βρίσκεται ακριβώς εκεί, στην ενορχήστρωση του καλύτερου πιθανού συνδυασμού μεταξύ των ηρώων και των κλάσεών τους, και στον απόλυτο συντονισμό τους στο πεδίο της μάχης, ούτως ώστε, όχι μόνο να νικήσετε, αλλά να νικήσετε με όσους περισσότερους ήρωες ζωντανούς γίνεται.

H Sumia έτοιμη για επίθεση!

H Sumia έτοιμη για επίθεση!

Ο ιδιοφυής σχεδιασμός των πεδίων κάνει τη διαδικασία της μάχης ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Ενισχύσεις των εχθρών μπορούν να εμφανιστούν από το πουθενά, υπάρχουν σεντούκια με σπάνια αντικείμενα σε δυσπρόσιτα σημεία, ενώ οι ήρωές σας μπορούν να ξεκινήσουν από διαφορετικό σημείο μέσα στο χάρτη. Είναι ένα προχωρημένο παιχνίδι στρατηγικής και ευφυΐας, και όσο ψηλότερο το επίπεδο δυσκολίας, τόσο περισσότερο πρέπει να “στίψετε” τις ικανότητές σας για να βγείτε νικητής. Αλλά, όποιο κι αν είναι το ταλέντο σας στη στρατηγική, παίζει και η θεά τύχη το ρόλο της. Το παιχνίδι βασίζει σε ένα σύστημα τυχαίων αριθμών μια ποικιλία από θέματα, όπως τα critical hits, ή την επέμβαση ενός δεύτερου ήρωα στη μάχη που δίνει κάποιος άλλος. Αυτά τα πράγματα σαφώς επηρεάζονται από τα διάφορα αντικείμενα που κουβαλάει ή τις σχέσεις που έχει αναπτύξει κάποιος ήρωας, η τύχη όμως εδώ έχει αξιοσημείωτο ρόλο.

Βέβαια, το παιχνίδι σας δίνει και ένα πολύ μεγάλο περιθώριο επιλογών για να πειραματιστείτε και να δημιουργήσετε το μίνι-στρατό σας. Κάθε ήρωας, όπως ανέφερα, ανήκει σε μια κλάση. Αυτές είναι αρκετές και μπορούν να δεχθούν αναβαθμίσεις (πχ ο ιππότης να γίνει paladin). Οι αναβαθμίσεις, και γενικότερα οι κλάσεις, επηρεάζουν σαφώς τα stats του κάθε ήρωα, αλλά και τις ειδικές του δυνάμεις. Δυνάμεις που βρίσκουν αντίκρισμα στις μάχες, και επηρεάζουν σωρεία από καταστάσεις, όπως την επίτευξη των criticals, ή έχουν πιο συγκεκριμένο αποτέλεσμα, όπως οι δυνάμεις τύπου rally, που ενισχύουν για μερικούς γύρους τις γειτονικές μονάδες. Επιπλέον, υπάρχει και εκείνη η περίφημη σχέση επιπέδου S, που επιτρέπει σε δύο ήρωες αντίθετου φύλου να παντρευτούν, και μετά από ένα συγκεκριμένο σημείο στο παιχνίδι, να κάνουν και παιδιά. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο στο παιχνίδι, αφού οι νέοι ήρωες που γεννιούνται, μπορούν να έχουν ειδικές δυνάμεις από τις δύο διαφορετικές κλάσεις των γονέων, κάτι που μπορεί να σας φανεί πολύ χρήσιμο στα τελευταία επίπεδα.

Προσλαμβάνοντας έναν ιππότη.

Προσλαμβάνοντας έναν ιππότη.

Τέλος, λίγα λόγια για τη διάρκεια του τίτλου. Πέρα από την κανονική campaign, που απαρτίζεται από 25 κεφάλαια, υπάρχουν αρκετές δευτερεύουσες αποστολές, που στρατολογούν επιπλέον ήρωες στους Shepherds, ενώ ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι Risen, οι νεκροζώντανοι δηλαδή, επιτίθενται σε μια περιοχή που έχετε ήδη επισκεφθεί και πρέπει -αν θέλετε φυσικά- να τους απωθήσετε. Προτείνω να ασχοληθείτε με όλες τις έξτρα αποστολές, αφού είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να αναπτύξετε τόσο νέες στρατηγικές, όσο και τις σχέσεις μεταξύ των ηρώων και, φυσικά, να ανεβάσετε το επίπεδο τους. Οπότε μιλάμε για περιεχόμενο της τάξης των 20+ ωρών. Επιπλέον, υπάρχει και η επιλογή για ένα ιδιαίτερο είδος multiplayer, που λειτουργεί μέσω του StreetPass. Αν συναντήσετε κάποιον άλλο κάτοχο του Fire Emblem: Awakening, μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με το στρατό του, ενώ υπάρχει και το Double Duel, όπου δύο παίκτες μπορούν να συνεργαστούν για να νικήσουν μικρές μάχες και να λάβουν σπάνια αντικείμενα.

Το Fire Emblem: Awakening είναι ένα όμορφο παιχνίδι. Οι ήρωες είναι σχεδιασμένοι στο χέρι και καθένας έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά. Τα παιδιά των ηρώων είναι προσχεδιασμένα, οπότε δεν πρόκειται να δείτε σχέδια κατώτερης ποιότητας. Τα πεδία της μάχης είναι όμορφα, με διάφορα καιρικά εφέ, όπως χιόνι, αμμοθύελες και λοιπά να κλέβουν την παράσταση, ενώ οι ήρωες, όταν βρίσκονται στο πλέγμα, απεικονίζονται με μικροσκοπικά μοντέλα. Η κατάσταση αλλάζει όταν κάποιος εκτελεί μία επίθεση. Τότε το πλέγμα εξαφανίζεται, και τη θέση του παίρνει μια σκηνή που μοιάζει βγαλμένη από κάποιο fighting game, όπου οι ήρωες εκτελούν τις επιθέσεις και τις άμυνές τους. Σε αυτές τις σκηνές τα πάντα είναι καλοσχεδιασμένα, και ειδικά οι ήρωες. Τα εφέ της μαγείας και των ειδικών επιθέσεων, όπως και η απεικόνιση των critical effects, είναι κορυφαία. Όλα αυτά, συνοδεύονται από μερικά καταπληκτικά ορχηστρικά κομμάτια, που θα σας μείνουν αποτυπωμένα στη μνήμη. Το voice acting κινείται σε πολύ καλά επίπεδα, αν και θα ήθελα να ακούω τους ήρωες λίγο περισσότερο.

Η αλληλεπίδραση με άλλον παίκτη μέσω StreetPass.

Η αλληλεπίδραση με άλλον παίκτη μέσω StreetPass.

Δε θα σας απασχολήσω με μια στοιχειώδη περίληψη των παραπάνω. Όχι, το Fire Emblem: Awakening είναι υπερβολικά καλό και βαθύ για να το κάνω αυτό. Αντ' αυτού, σας προτρέπω, αν έχετε 3DS, να το αγοράσετε αμέσως. Αν δεν έχετε 3DS, τότε να αγοράσετε ένα μαζί με μια κόπια του παιχνιδιού. Θα με θυμηθείτε.

  • Ιδιοφυές gameplay μάχης
  • Το σύστημα με τις σχέσεις και τις κλάσεις
  • Μεγάλη διάρκεια με πολύ περιεχόμενο
  • Ο κίνδυνος μόνιμου θανάτου απαιτεί σκέψη και στρατηγικές κινήσεις
  • Θα μπορούσε να έχει περισσότερες cutscenes
  • Ενα versus multiplayer δεν θα ήταν άσχημο
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:3DS
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Intelligent Systems
ΕΚΔΟΣΗ:Nintendo
ΔΙΑΘΕΣΗ:Nortec
ΕΙΔΟΣ:Strategy RPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.fireemblemawakening.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:19/4/2013
PEGI:12
  • gogos

    Αυτα τα γιαπωνεζικα strategy/rpg με τα stats ειναι μεγαλο κολλημα.. Περιμενω τις pokemon x/y αλλα και το Fire Emblem σιγουρα θα το τσιμπουσα σε μια μικρη μειωση τιμης (αν υπαρξει ποτε γιατι με την nortec εντος Ελλαδας δεν νομιζω να δουμε μια ασπρη μερα)

    • http://www.game20.gr person

      Gogos αν δε βγάλει το σχόλιο αμέσως δε σημαίνει ότι υπάρχει πρόβλημα, απλά σημαίνει ότι το σχόλιο θέλει συντονισμο για λόγους που ξέρει μόνο το wordpress. Δε χρειάζεται μήνυμα κάθε λεπτό, μας έχει ειδοποιήσει το σύστημα από το αρχικό σχόλιο 😛

      edit: πάντως γενικά η nintendo δε φημίζεται για τις πτώσεις τιμών του software, νομίζω μόνο αν βγουν σε κάποια σειρά (πχ nintendo selects) πέφτει ξεκάθαρα η τιμή. Δεν είναι θέμα της nortec! Πάντως, αξίζει, παρόλο που δε μοιάζει και πολύ με τα ποκεμον (!)

      • gogos

        Απλα νομιζα πως υπαρχει καποιο προβλημα με καποια συγκεκριμενη λεξη και προσπαθησα να το τροποποιησω 🙂

        Το παιχνιδι μου θυμισε "κατι" απο Pokemon λογο των turn based μαχων 🙂 Πιστευω πως ειναι οτι πρεπει για φορητο gaming το συγκεκριμενο παιχνιδι..

        Το θεμα των τιμων στα προιοντα την nintendo ειναι "πονεμενη" ιστορια.. Πιστευω πως εχει να κανει με την πολιτικη που ακολουθει η Nintendo απλα εχω δει στο εξωτερικο καποιες καλες ευκαιριες που εντος Ελλαδας δεν υπαρχουν.. Οποτε πιστευω πως ειναι και λιγο θεμα μονοπολιου την nortec.. Νομιζω πως θα πρεπει να σκεφτω σοβαρα το ενδεχομενο να αρχισω να κανω αγορες απο το εξωτερικο..

        • http://www.game20.gr Marioland

          Κάντο ASAP. Κυρίως για τις τιμές και το γεγονός οτι κάποια παιχνίδια δεν τα έφερνε κανένας (αποφασίζουν για το αν θα πουλήσουν ή όχι μόνοι τους και δεν τα φέρνουν, όπως το A boy And His Blob και Klonoa Remake για Wii).

        • http://www.game20.gr person

          Εντάξει, δεν είναι κακό να τσιμπάς πράγματα απ'έξω, ειδικά αν το πορτοφόλι σου είναι λεπτό ή ψάχνεις για κάτι που ή δεν έχει κυκλοφορήσει ή κυκλοφόρησε πριν καιρό στην Ελλάδα.

          Αλλά κατά καιρούς βγαίνουν καλές προσφορές και στα δικά μας μαγαζιά, μετά από πολύ καιρό βέβαια από την ημερομηνία κυκλοφορίας.

          • gogos

            Στο pc και στο ps3 βρισκω πολυ καλες ευκαιριες εντος Ελλαδας.. πχ πριν λιγο καιρο τσιμπησα retail tomb raider απο το πλαισιο για pc στα 22 ευρω και για το Ps3 εχει αρκετα φτηνα παιχνιδια..

            Το προβλημα το εχω εντοπισει μονο στα προιοντα της nintendo οπου εχω παρατηρησει πως οι εγχωριες τιμες δεν πεφτουν ουτε ενα χρονο μετα την κυκλοφορια.. Μου αρεσει να στηριζω την τοπικη αγορα αλλα μαλλον οτι αφορα το 3ds θα το αγοραζω απο εξω πλεον..

            • http://www.game20.gr person

              Επιμένω πως κάνεις λάθος. Δες πχ πόσο έχει το Super Mario 3D Land στο amazon (με πωλητή το amazon) και δες τι τιμές έχει το skroutz!

              Επίσης για τσέκαρε την τιμή του Super Mario Galaxy 2 στο amazon 😛 (που εντάξει, είναι για wii, όχι για 3ds).

              Γενικά, το μεγαλύτερο πρόβλημα με τα παιχνίδια για τις κονσόλες της Nintendo δεν είναι ότι είναι άπληστη η ninty ή ο κάθε αντιπρόσωπος (η νορτεκ στην Ελλάδα ας πούμε), αλλά τα περιορισμένα αντίτυπα που βγάζουν. ΠΧ το Monster Hunter 3 ήταν δεν ξέρω και εγώ για πόσες εβδομάδες out of stock στο Ηνωμένο Βασίλειο.

              • gogos

                Παιζει αυτο που λες.. Αν ενα παιχνιδι κυκλοφορει σε μια η δυο πλάτφορμες δεν μπορει να πουλησει τα κοματια ενος που βγαινει για ολες (pc, ps3, xbox360, wiiU).. Οποτε προσπαθουν με ακριβες τιμες να βγαλουν το κοστος αναπτυξης και να εχουν και κερδος.. Κατι θα γινει 🙂

                Προς το παρρον η σιγουρη επομενη αγορα για 3ds ειναι αυτη της pokemon x/y.. Το Fire Emblem το γλυκοκοιταζω και αυτο.. Ισως το παρω τελικα..

  • Semper Fidelis

    Πριν λίγο καιρό έκλινα περισσότερο προς το vita για handheld. Αυτό το παιχνίδι κυρίως με έχει βάλει σε σκέψεις και ίσως όταν με το καλό κάνω την αγορά να πάρω 3ds.

    • http://www.game20.gr person

      Semper, παρόλο που είχα την τύχη να έχω Vita από day1 και να έχω παίξει τα περισσότερα καλά παιχνίδια του, και ενώ με το 3DS δεν ασχολούμαι και τόσο πολύ, δε μπορώ παρά να σου προτείνω το 3DS. Μεγαλύτερη ποικιλία παιχνιδιών, τα περισσότερα original άσε που μπορείς άνετα να βρεις μεταχειρισμένο og.3DS στα 100 ευρώ ξέρωγω.

      Όχι πως με το Vita θα περάσεις άσχημα, απλά το 3DS έχει περισσότερο ζουμί αυτή τη στιγμή.

    • Zaratoth

      Ένα χρόνο μετά το σχόλιο, και αμφιβάλω αν θα το δεις, αλλά, ως άτομο που σχετικά πρόσφατα προμηθεύτηκε 3DS και δεν είχε ποτέ του DS, πρέπει να πω πως στα θετικά είναι σαφώς και η αχανής βιβλιοθήκη του DS, η οποία μπορεί να παιχτεί μια χαρά στο 3DS.

  • Silender

    "Ενα versus multiplayer δεν θα ήταν άσχημο"

    Σοβαρά τώρα? Αρνητικό σε Tactical Rpg είναι αυτό? Και πού? Σε Fire Emblem?

    • http://www.game20.gr person

      Silender θα είχες την καλοσύνη να μας εξηγήσεις γιατί δε θα σου άρεσε η ιδέα;

      • Silender

        Κατ'αρχήν δεν έχω κανένα πρόβλημα με το να είχε ειπωθεί ως ιδέα.
        Διαφωνώ με το να το βρίσκω στα αρνητικά στο τέλος του review.

        Από πότε τα Fire Emblem ήταν multiplayer και VS παιχνίδια. Από το SNES που τα ακολουθώ πάντα single ήταν. Πώς ακριβώς συμβάλει στα αρνητικά κάτι που η σειρά δεν είχε ποτέ και που πραγματικά δεν πιστεύω ότι προσφέρει και κάτι ακόμα και αν υπήρχε στο συγκεκριμένο game.

        Κανένα πρόβλημα με την "ιδέα" το ξαναλέω, με το σημείο που τη συνάντησα διαφωνώ.

        • John_Shadow

          περισσότερο είναι λόγο της εποχής που πλέον όλα μπορούν να είναι ονλαιν και έτσι τους βάζουν multiplayer προκειμένου να κρατήσει λίγο παραπάνω στο χρόνο..

  • JohnJRambo76

    Δες person θα το φερουν σε πακετο,αλλα πιστευω ειναι αρκετα ακριβο:

    http://www.nortec.gr/nintendo/console/nintendo-3ds/nintendo-3ds-xl-blue-and-fire-emblem-awakening-limited.html

    • http://www.game20.gr person

      Είναι κολλέκτορας, γι'αυτό το χτυπάνε. Και με ένα πιο φθηνό 3DS, πάλι καλά θα τη βγάλεις 😉

    • Semper Fidelis

      Όντως είναι αρκετά ακριβό. Τουλάχιστον να μην ήταν προεγκατεστημένο το παιχνίδι και να είχε κανονική retail έκδοση. Πολύ όμορφο πάντως.

  • pgetsos

    το ντεμο απλα ΑΠΊΣΤΕΥΤΟ! Μπηκε στη λίστα, μετα το ζελντα!

  • Zaratoth

    Από αυτά που βλέπω, μου φέρνει στο μυαλό το Valkyria Chronicles 2, τουλάχιστο στο σύστημα μάχης.

  • pgetsos

    Zar, το αγορασα πριν το Πασχα και την 1η βδομαδα εκανα στο χαλαρο 22 ωρες (και συνεχιζει)...

    Ειναι απλα ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ και εθιστικοτατο, απο μενα καθαρο 10ρακι και συντομα θα τσιμπησω και τα dlc 🙂 Must-have για το 3DS!

  • Zaratoth

    Το πήρα μεταχειρισμένο στα 30 ευρώ, σαν καινούργιο και το πήρα μαζί τώρα στο χωριό και έχω ήδη φτάσει σε 1μιση μέρα 12 ώρες και συνεχίζω. Πολύ γαμάτο παιχνίδι. Το παίζω στο εύκολο βέβαια, καθώς δεν τραβάνε κάποια πράγματα, ειδικά στο permadeath, να μου πεθαίνουν οι μισοί σε μια πίστα, ενώ έβγαζα μια χαρά όλες τις υπόλοιπες. Και το σύστημα με τις σχέσεις μεταξύ χαρακτήρων είναι λατρεία, αν και μου τη σπάει που υπάρχουν χαρακτήρες που τα μόνα relationships είναι καθαρά για romances και δεν αλληλεπιδρούν όλοι με όλους.

    • pgetsos

      Παιζω medium αλλα χωρις μονιμο θανατο (ευτυχως :p). Που εχεις φτασει;

      Τι εννοεις; Ποιοι δεν αλληλεπιδρουν;

      • Zaratoth

        Εγώ το ξεκίνησα Easy με Permadeath και ψόφησαν μαζικά στην πίστα που είναι στη χιονισμένη πύλη και μου έσπασαν τα νεύρα, καθώς, πρώτη φορά θέλω να το εξερευνήσω/ξεζουμίσω. Έκανα new game με Medium (Hard) και χωρίς permadeath, και πάλι στην ίδια πίστα, απλά δεν μπορούσα να τη βγάλω. Την πάλευα για 3 ώρες, σε 6-7 διαφορετικούς συνδυασμούς. Σπασμένα νεύρα, τελευταίο new game σε easy και χωρίς permadeath και απολαμβάνω ιστορία και σχέσεις μεταξύ χαρακτήρων και λιώσιμο σε side quests, όποτε εμφανίζονται και battles. Όταν το τερματίσω, θα σκεφτώ για μεγαλύτερη δυσκολία.

        Όταν λέω για τις αλληλεπιδράσεις, πχ ο μικρός μάγος Ricken έχει κυρίως αλληλεπιδράσεις με το θηλυκό cast. Η "μικρή" Nowi πάλι έχει αλληλεπιδράσεις μόνο με άντρες, εκτός από Tharja μέχρι στιγμής. Κατανοώ πως και στην πραγματικότητα, αν υπήρχε μια τέτοια ομάδα δεν θα είχαν σχέσεις όλοι με όλους, θα σχημάτιζαν ομάδες (για να μην πιάσω την πραγματικότητα της δουλειάς που πιθανόν να χρειαζόταν, αν και θα ήταν κυρίως κείμενο, ούτε καν cutscenes), αλλά πιστεύω πως εκτός από μερικές περιπτώσεις, λείπει το πιο ευρύ Bromance/Sismance. πχ Μου τη σπάει που η Lissa δεν μπορεί να αλληλεπιδράσει με τη Sumia, η οποία κατά τ'άλλα παντρεύτηκε τον Chrom (στο save αυτό). Κάτι πάω να κάνω βέβαια τώρα ανάμεσα στον τρελάρα Vaike και στον cool Lon'qu, να σφάζουν παρέα και να κάνουν brofist, αλλά λυπάμαι που δεν έχουν όλοι αλληλεπιδράσεις με ολους. Νιώθω σαν να είναι ένα χαμένο potential του παιχνιδιού.

        • pgetsos

          Εχω παντρεμενους Sumia-Chrom, Avatar-Lissa (παιζω σαν μαγος (το προτεινω, βοηθαει πολυ) και δινει ωραιο boost), Frederick-Cherche (θα την δεις πιο μετα λογικα) και παω για Cordelia-Stahl(τι παιχτουρες και οι 2!) 😛

          Vaike-Lon'qu ειχα κανει απο νωρις νωρις γιατι δενουν πολυ καλα μεταξυ τους! Δεν το ειχα παρατηρησει αυτο παντως, δεν εκατσε να κανω μη συμβατες σχεσεις 😛

          Προτεινω στην αρχη να μην παιζεις σχεδον καθολου σαν Frederick που ειναι ηδη τουμπανακι. Επισης προσπαθησε να κανεις λιγο grinding... Δε μπορω να θυμηθω παντως ποια αποστολη λες, σε ποιο κεφαλαιο ειναι;

          Εκει που ειχα θεμα και απο τα 13-14 ατομα εμεινα στο τελος που νικησα με 3-4 ηταν σε ενα side story, το 9 νομιζω;

          • pgetsos

            Επισης αυτο που πραγματικα θα ηθελα, ειναι περισσοτερες cgi cutscenes! Οσες εχω δει μεχρι τωρα ειναι απλα απιθανες!

          • Zaratoth

            Εγώ έχω παίξει μέχρι στιγμής 31 ώρες και είμαι ακόμα στο κεφάλαιο 14. Έκανα πολύ φαρμάρισμα για relationships και γάμους πριν γίνει η αποκάλυψη των παιδιών και τώρα λιώνω να κάνω recruit τα παιδιά και να φουλάρω relationships με τους γονείς. Το γουστάρω άπειρα αυτό το σύστημα, καθώς μου αρέσουν τα dating sims κλπ, αλλά όχι να είναι το μόνο κομμάτι του gameplay. Επίσης μου φέρνει στο μυαλό XCOM που τερμάτισα τον Ιούνιο και είχα κάνει φανταστικές σχέσεις μεταξύ των στρατιωτών μου (δεν γίνεται in game αλλά δεν με εμπόδισε).

            Σε αυτό το playthrough οι γαμοι μου έχουν ως εξής:

            Chrom - Sumia, Παίκτη - Cordellia, Maribelle - Gaius, Tharja - Libra, Lon'qu - Cherche, Lissa - Stahl, Vaike - Olivia, Kellam - Sully, Ricken - Nowi, Virion - Mirie, Frederick - Panne. Δεν νομίζω να ξεχνάω κάποιον. 😛

            • pgetsos

              XCOM θα ξεκινησω σε λιγο καιρο μολις το τερματισω. Δυστυχως δε προλαβαινω λογω δουλειας, εχω κολλησει στις 28 ωρες και κεφαλαιο 16 νμζ... Απο παιδια εχω τα 2 του chrom με τη Sumia μονο και τον Owain

              Επισης δεν το ηξερα και σκοτωσα τον Gaius 🙁

              Sorry για την καθυστερηση, σημερα ειδα την απαντηση 😛 Παντως ψηνομαι τρελα για τα DLC, αν παρεις κανενα ενημερωσε 😛

  • Zaratoth

    Είμαι στις 41 ώρες τώρα, ακόμα ίδιο chapter αλλά έχω πάρει και φουλάρει σχέσεις γονιών-παιδιού (και μερικών παιδιών μεταξύ τους) για τους Lucina, Cynthia, Owain, Inigo, Severa, Kjelle, Brady και έχω ακόμα να ανεβάσω σε Gerome και Morgan. Νομίζω μου λείπουν και δυο παιδιά ακόμα. Αν δεν είχε πέσει δουλειά, θα το είχα τελειώσει. Τρελό παιχνίδι.

    Για DLC θα δω όταν γυρίσω Αθήνα.

    • pgetsos

      Λογικα σου λειπει η Cynthia? Νομιζω δε μπορεις να πας στο side mission της πριν το 15

      • Zaratoth

        Cynthia αν προσέξεις ήταν μέσα. Μου λείπουν τα παιδιά της Δράκαινας, της shapeshifter και της Miriel, της μάγισσας.

        • pgetsos

          Ουπς! Αν και εχω αρκετα Β&Α, δεν εχω πολλα S ακομα, μονο Frederick-Cherche&Stahl-Cordelia εκτος των αλλων 2 γαμων...

          Επισης 4-5 χαρακτηρες, ισως και κακως, τους εχω ΕΝΤΕΛΩΣ παρατημενους πχ Mirriel, Kellam, Sully, Maribelle.... Προτεινεις να ανεβασω κανεναν τους;

          • Zaratoth

            Εγώ διάβασα Online ότι αν κάνεις σχέσεις πριν το chapter 13 (11 για τον Chrom) θα εμφανιστούν μαζικά παιδιά μετά, οπότε καθυστέρησα το παιχνίδι σε πρώτη δόση στο chapter 10 περίπου για να αρχίσω παντρειές. Νομίζω πλέον εκεί που έχεις φτάσει, τα S μόνο για στρατηγικούς/combo λόγους μετράνε, δεν νομίζω να εμφανίσουν παιδί.

            Τσέκαρε για μένα πιο πάνω τη γαμήλια λίστα μου. 😛

            • pgetsos

              Με τον γαμο του Fred (που εγινε μετα το 15) ανοιξε ενα Side Mission οποτε θα κοιταξω αν θα εχω κι'αλλο κουτσουβελο 😛

              Αν και πρεπει να τους παντρεψω ετσι κι'αλλιως, μην μεινουν μοναχουλια 😛 Και γω κοιταγα online πληροφοριες μεχρι που μου spoilαραν το τελος 🙁

              • Zaratoth

                Εγώ το αποφεύγω. Μόνο για τα παιδιά τσέκαρα και φαντάσου σκρόλαρα γρήγορα για να μην δω καν εικόνες και ονόματα. Αλλά τελικά βλέπω πως είχε αρκετά λάθη, πχ έλεγε πως ο πρωταγωνιστής και ο Chrom αν παντρευτούν μόνο θα βγουν τα παιδιά και των δυο. Ενώ αυτό γίνεται γενικότερα σε όσους παντρεύονται και έχουν να κάνουν παιδιά (πχ, ο πρωταγωνιστής πήγε με την Cordelia και έχουν δυο παιδιά, το ένα της Cordelia και το άλλο του πρωταγωνιστή). Καλό είναι πάντως που σου ανοίγουν τα side quest και πιο μετά. Εμένα μου μένουν 2 side quest ακόμα και συνεχίζω το main story.

                • pgetsos

                  Νομιζω οτι 2 παιδια κανουν μονο πρωταγωνιστης και Chrom. Δηλαδη αν κανουν cordelia και vaike ο καθενας ενα παιδι και παντρευτουν, θα βγει μονο ενα (κατι τετοιο)...

                  Θα αναφερω μονο οτι αν ειναι οπως το διαβασα, δε μου αρεσε :/ Παντως κατι hints τα πεταει το παιχνιδι 😛 Οπως και στην εφαρμογη που ελεγχει την σχεση 2 ατομων στο αρχικο μενου

                • http://game20.gr person

                  Επειδή παρακολουθώ τη συζήτηση από την αρχή και έχω λιώσει το παιχνίδι (μόλις έκλεισα playthrough στο hard με permadeath), σχετικά με τα παιδιά:

                  Όλοι οι θηλυκοί χαρακτήρες έχουν ένα παιδί. ΠΧ αν γίνει ο γάμος Vaike+Lissa, το παιδί θα είναι της Lissa, όχι του Vaike. Το ίδιο παιδί θα βγει αν η Lissa παντρευτεί οποιονδήποτε, απλά με διαφορετικά χαρακτηριστικά, όπως μαλλιά και stats. Ο μόνος άντρας που έχει παιδί είναι ο Chrom και το Avatar. Αυτο το τελευταίο λειτουργεί ως εξής: Αν το Avatar είναι άντρας, τότε το ζευγάρι θα έχει το στάνταρ παιδί της γυναίκας (πχ Cynthia αν το Avatar παντρευτεί τη Sumia) συν το παιδί του Avatar. Αν όμως είναι γυναίκα, τότε το ζευγάρι θα έχει μόνο παιδί αυτό του Avatar. Κάπως έτσι.

                  Η πιο δύσκολη sidequest για παιδί είναι σίγουρα για τον Yarne, το παιδί της Panne. Παίζει να έκανα soft reset πάνω από 20 φορές για να καταφέρω να βγάλω την πίστα χωρίς να χάσω κανέναν ήρωα.

                • pgetsos

                  Ωραιος 🙂 Να κανω και μια ερωτηση με ενα μικρο σποιλερακι

                  Στο side για την Cynthia, "κεντρικος" ηρωας ειναι ο Chrom , τον οποιο ο αλλος αντιγραφει και η Cynthia τον αποκαλει πατερα κτλ

                  ΑΝ παντρευτει η Sumia τον Vaike, πως περιπου παει το βιντεακι;

                • http://game20.gr person

                  Καλή ερώτηση, pgetsos, δεν έχω όμως ιδεά, έτυχε η Sumia να τον τυλίξει τον βασιλιά (ηλίθια ηλίθια, αλλά για δες καπάτσα) και σ'αυτο το playthrough μου, οπότε δεν ξέρω να σου απαντήσω!

  • Zaratoth

    Επίσης, έψαχνα όλο το βράδυ να δω τι μου θύμιζε η φωνή του Inigo. Μάλλον έναν εκ των πιο πολυχρησιμοποιημένων voice actors στη gaming σκηνή. 😛

    http://en.wikipedia.org/wiki/Liam_O'Brien

    • pgetsos

      Χαχα, οντως, τον εχω ακουσει σε τουλαχιστον 15 παιχνιδια... Διαβαζοντας την λιστα 😛

  • Zaratoth

    Συνεχίζοντας την παραπάνω συζήτηση με τα παιδιά, οι διάλογοι των σχέσεων μεταξύ πατέρα/παιδιού είναι αρκετά τυποποιημένοι. Ο Vaike παντρεύτηκε την Olivia σε μένα και, όταν μιλούσε με το γιό τους, δεν μου θύμιζε το Vaike στις άλλες του ομιλίες, και θα μπορούσε να είναι ο οποιοσδήποτε που τα έλεγε. Βέβαια πέταξε κανά δυο vaikές ατάκες, αλλά ως εκεί.

    Αναρωτιέμαι πως αλλάζουν οι συζητήσεις μεταξύ αδερφιών. Πχ σε μένα βγήκαν αδέρφια Cynthia με Lucina και Morgan με Severa και οι συζητήσεις τους είναι αδερφικές. Ίσως εδώ να έχεις μια ευκαιρία να πειραματιστείς πιο πολύ με διαλόγους.

    Person, τσίμπησες κανένα dlc; Είδα χτες χάρτες dlc και, εκτός από τις μάχες, πήρε το μάτι μου ένα πακέτο που πρακτικά δρα σαν τα κλασικά εορταστικά επεισόδια anime που βλέπεις τους χαρακτήρες να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους σε κάποια γιορτή κλπ, και λέει πως προσθέτει καλό υλικό σε όσους γουστάρουν το κομμάτι των αλληλεπιδράσεων (όπως εγώ). Ξέρεις τίποτα;

    Υ.Γ. Πήρα χτες και το τελευταίο παιδί. Ώρα να ξεκολλήσω από το Chapter 14.

    • http://game20.gr person

      Όχι, δεν ασχολήθηκα με κάποιο DLC, οπότε δεν ξέρω να σου απαντήσω!

      • Zaratoth

        Η μεγαλύτερή μου απορία βέβαια είναι μια. Μετά τον τερματισμό, σου επιτρέπει να κάνεις roaming στο χάρτη ή μόνο new game; Σκέφτομαι να λιώσω dlc μετά τον τερματισμό με την ομάδα που κέρδισε και να φουλάρω σχέσεις.

        • http://www.game20.gr person

          Σε βγάζει ακριβώς πριν από την τελική πίστα, οποτε μπορείς να πολεμήσεις τους Risen κλπ.

    • pgetsos

      Zar, πιο πανω ρωταω για την Cynthia επειδη "ολη η ιστορια" του side mission ειναι ο αλλος που ειναι ο... Chrom 😛 Δηλαδη παει και λεει στους στρατιωτες "Ειμαι ο μεγαλος στρατιωτης Vaike, βοηθηστε!";

      Α ωραια, thanks person γιατι ειχα ενα αγχος μην τα αγορασω απο τωρα 😛

      • http://www.game20.gr person

        Έχω την αίσθηση πως απλά δε θα αναφέρει ότι είναι ο πατέρας της, απλά θα πιστέυει πως είναι ο Chrom και κάπου εκεί μαζί του θα είναι και οι δικοί της, ή κάτι τέτοιο.

        • pgetsos

          Πιθανο... Σε 2ο playthrough θα προσπαθησω να τον καπαρωσω με αλλη 😛

          Εντυπωση μου κανουν οι πααααρα πολλοι διαφορετικοι διαλογοι στις αλληλεπιδρασεις... Και ειλικρινα καποιοι με λιωνουν στα γελια πχ στην προταση γαμου Stahl-Cordelia (που γουσταριζε και τον Chrom, επιτυχια στους πηγασους ο ατιμος!)

          • http://www.game20.gr person

            Άσ'τα μεγάλο !@#$%^&*() η Cordelia, από νωρίς την πάντρεψα στον Gaius και μέχρι το τέλος στα level ups μου έβγαζε "I'd do more to be with him". Δηλαδή έλεος κοπελία, κρατήσου λίγο.

            • pgetsos

              Χαχαχαχαχα 😛 Στα "αστερακια" εννοεις; Γιατι εκει μου βγαζει πολλα τετοια η Tharja

              • http://www.game20.gr person

                Όχι ρε, όταν κάνει level up και αυξάνονται τα stats, όταν σχολιάζουν κάτι (εκεί που η Tharja λέει κάτι για τα νύχια της - άλλη απελπισμένη από εκεί με το avatar, μα τι σκατά κάνουν και τις κάνουν να τρέχουν από πίσω τους;)

                • pgetsos

                  Α εκει με επρηζε η Sumia μονο 😛 Για αλλον κανενα σχολιο παντως 😛

                  Εχεις χρησιμοποιησει εκεινη την "εφαρμογη" που ελεγχει τις σχεσεις των χαρακτηρων;

  • http://www.game20.gr person

    Ναι, αλλά μην της δίνεις και πολύ σημασία, δεν είναι αντιπροσωπευτική για το τι γίνεται στο κανονικό παιχνίδι.

    • pgetsos

      Ζaradoth, ΜΗΝ διαβασεις

      SPOILER SPOILER SPOILER

      Το λεω γιατι πεταει "hints" για το τελος σχεδον καθε φορα που κανω avatar-chrom... "feels like he could betray him" η κατι παρομοια 😛 Και επειδη λεει και αλλα διαφορα σκεφτομαι μηπως ειναι hints για την ιστορια...

      Καλα, κατι τετοια πεταξε και η Cynthia βεβαια... Δε ξερω πως το πλασαρουν αλλα το οτι τον σκοτωνει το αβαταρ μου φαινεται χαλια (μονο αυτο μου σποιλαραν)...

      • http://www.game20.gr person

        Δεν το έχω ψάξει τόσο πολύ, αλλά η ιστορία του παιχνιδιού είναι σαν τη κακιά σκάλα, από στροφή σε στροφή πάει, οπότε δε μπορείς να προβλέψεις με σιγουριά πως θα καταλήξει, πίστεψε με.

    • Zaratoth

      Δεν διάβασα το spoiler, αλλά ένα έχω να σχολιάσω.

      "Do you like darkness?" *laugh* *αντίπαλος τρώει κριτικαλιά στη μάπα και ψοφάει one-hit*

      • http://www.game20.gr person

        Φοβερή η Tharja, αλλα προτιμώ τον henry: "I'm gonna kill you!!" (σε φωνή παιδιού που πρωτομπαίνει στη disneyland)

        • Zaratoth

          Επίσης, λατρεύω Owain.

          "Damn it Sword-Hand!"

          • pgetsos

            Αυτο το χερι πια... 😛 Αλλα ωραιος τυπας, μ'αρεσει..

  • Zaratoth

    Το τερμάτισα χτες το βράδυ. Πολύ ωραίο παιχνίδι, αν και το τέλος ήταν λίγο άνοστο. Όντως λείπουν αρκετά τα cutscenes και θα μπορούσε να έχει περισσότερα. Πάντως μου άρεσε που στο τέλος σου λένε τι απέγινε κάθε χαρακτήρας μετά τα γεγονότα του παιχνιδιού.

    *ΑΡΧΗ SPOILER*

    Πολύ καλή και η χρήση του video στο τέλος. Όπως αρχίσαμε, έτσι τελειώσαμε. "Welcome back".

    *ΤΕΛΟΣ SPOILER*

    Έχεις δοκιμάσει να κάνεις διαφορετικές επιλογές person; Αλλάζουν τίποτα στο στόρυ; Γιατί πραγματικά μου έχει μείνει απορία.

    In other news, θα συνεχίσω να παίζω για να φτάσω A σχέσεις σε όσους περισσότερους μπορώ και θα αγοράσω τo Scramble DLC pack, που έχει μέσα κυρίως διαλόγους και διάφορες αστείες καταστάσεις (σαν θεματικά επεισόδια anime, σε χριστούγεννα, σε hot springs κλπ).

    Επιπλέον, έχετε να μου προτείνετε κανένα άλλο παιχνίδι του στυλ για 3DS; Ξέρω σίγουρα για τα Valkyria Chronicles στο έταιρον δέος PSP (το 2 το έχω πάει μακριά), αλλά η κονσόλα μου έχει πάθει κοκομπλόκα και πλέον δεν είναι φορητό, θέλει μόνιμα ρεύμα. Έχω το Project x Zone πάντως, και θα το φέρω μαζί μου στη δεύτερη παραμονή στο χωριό.

    • http://game20.gr person

      Όχι, η ιστορία παραμένει η ίδια, απλά υπάρχουν κάποιοι έξτρα διάλογοι στις στιγμές όπου κάνεις μια απόφαση (το αποτέλεσμα πάντως παραμένει το ίδιο).

      Όσι για άλλα tactical games στο 3DS, το μόνο που μου έρχεται στο μυαλό είναι Ghost Recon: Shadow Wars, το οποίο όμως δεν το έχω παίξει, και δεν ξέρω αν αξίζει. Μετά πας σε παιχνίδια για το DS, τύπου Final Fantasy Tactics (έχει έναν τεράστιο τίτλο που δε θυμάμαι), το οποίο λέει, με γραφικά όμως άλλης εποχής.

      Από εκεί και πέρα ή θα πας σε jRPG ή σε άλλη κονσόλα 😛

      • Zaratoth

        Από έρευνα που έκανα τσιμπάω το Advanced Wars για το DS της ίδιας εταιρίας και πιθανώς κανένα ακόμα παιχνίδι του είδους, για DS πάντα.

  • http://game20.gr person

    Ωραία τα Advance Wars (είχα παίξει κατά τύχη εκείνο του GBA), αλλά δεν είμαι ιδιαίτερος φίλος του artstyle. Ψάξε και το Crimson Shroud, αν και μοιάζει πιο πολύ σε table top RPG, οπότε δεν ξερω αν σου αρέσει.

    • Zaratoth

      Το τσέκαρα το Crimson Shroud. Η κάμερα και η παρουσίαση με ξενίζει κάπως, αν και μου αρέσει να παίζω ηλεκτρονική version επιτραπέζιων παιχνιδιών.

      Όσον αφορά τα jrpg, αυτό που με χαλάει πολύ είναι η κλασική συνταγή του περπατάω γύρω γύρω σε έναν κενό χώρο και ξαφνικά τσουπ, μαύρη οθόνη και μάχη. Με χαλάει άπειρα, γι'αυτό έχω αρχίσει να προτιμάω κάτι πιο τακτικό, με έτοιμους στρατούς/μονάδες, κίνηση στο χώρο και τακτικές, όπως στα Fire Emblem, XCom κλπ. Τέτοιου στυλ έχεις τίποτα υπόψην;

      • pgetsos

        Δες διάφορα demos από το store, έχει αρκετά rpg και κάποια πρέπει να μοιάζουν.. Επιτέλους άρχισαν να βγάζουν μπόλικα ντεμο να δοκιμάσουμε

        Το project x zone καλό ήταν όσο δοκίμασα, αλλά με μπέρδεψε το gameplay