Game20.gr, το Άσυλο των gamers

Fighting EX Layer Preview

Το Fighting EX Layer είναι το νέο παιχνίδι ξύλου της Arika, δημιουργού της σειράς Street Fighter EX. Το στούντιο πλέον κάνει το δικό του ανεξάρτητο βήμα, με στόχο να δημιουργήσει ένα fighter φόρο τιμής στα παλιά αλλά και δίοδο για το μέλλον. Το Fighting EX Layer θα βγει στο PS4, όμως ήδη πήραμε μια γεύση από αυτό με την open beta που έτρεξε τον Δεκέμβριο. Η beta είχε έξι χαρακτήρες, γνώριμους από τα Street Fighter EX και τις επιλογές online και solo training.

Γενικά, το Fighting EX Layer λειτουργεί όπως το Street Fighter ή κάποιο άλλο fighter της Capcom. Είναι ένα παιχνίδι ξύλου με έξι κουμπιά επίθεσης (light punch, light kick, medium punch, medium kick, heavy punch, heavy kick) που σε συνδυασμό φτιάχνουν μη προκαθορισμένα combo. Mόνος περιορισμός το ότι δεν μπορείτε να πάτε αντίστροφα στην κλίμακα δύναμης, δηλαδή από medium σε light ή από heavy σε medium και light). Επίσης, ο κάθε χαρακτήρας έχει και ειδικές ή διαφορετικές επιθέσεις, ενώ όλοι έχουν ένα throw (πατώντας light punch και light kick) και overhead χτύπημα (πατώντας medium punch και medium kick). Κάθε χαρακτήρας έχει ειδικές κινήσεις που γίνονται με συγκεκριμένη κατεύθυνση του μοχλού (ή με τα βελάκια) συν κάποιο κουμπί επίθεσης, καθώς επίσης και σούπερ κινήσεις που γίνονται με τον ίδιο τρόπο αλλά κοστίζουν μία μπάρα από τις τρεις του super meter που χτίζεται σταδιακά κατά την διάρκεια της μάχης. Ο χειρισμός είναι φιλικός και το παιχνίδι διευκολύνει να καταλάβετε πώς λειτουργεί το κάθε τί. Από εκεί και πέρα εξαρτάται από εσάς να τα βάλετε σε μια σειρά.

Υπάρχουν ορισμένα πράγματα που κάνουν το Fighting EX Layer να ξεχωρίζει. Αρχικά, οι χαρακτήρες μπορούν να τρέξουν προς τον αντίπαλο και από εκεί να επιτεθούν. Ο μηχανισμός αυτός δημιουργεί διάφορες ευκολίες στο ξεκίνημα combos, στην πίεση του αντιπάλου και φαίνεται να έχει αρκετή χρησιμότητα, καθώς σίγουρα για να βγουν κάποιοι πιο περίπλοκοι συνδυασμοί επιθέσεων απαιτείται χρήση τρεξίματος μέσα στα combos. Επίσης, υπάρχει δυνατότητα να κάνετε σούπερ κινήσεις την μία μετά την άλλη ή κάνοντας cancel την μία στην άλλη, σε αντίθεση με το Street Fighter. Δυνητικά, θα μπορούσατε να ξοδέψετε και τις τρεις μπάρες του super meter σε ένα combo που συνδυάζει όλα τα super moves αν το επιτρέπει ο χαρακτήρας και οι ικανότητές σας. Σε ένα παιχνίδι όπου το meter δεν έχει πολλές άλλες χρήσεις, αυτό σίγουρα το κάνει ενδιαφέρον.

To gougi system εν δράσει.

Ας περάσουμε στο πιο ιδιαίτερο στοιχείο του Fighting EX Layer και το σύστημα που η Arika ελπίζει να είναι αρκετά ισχυρό selling point για να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό. Το gougi είναι ένα σύστημα που προσφέρει ποικίλα power-ups κατά την διάρκεια της μάχης. Πριν από κάθε μάχη πρέπει να επιλέξετε ένα deck από πέντε power-ups για τον χαρακτήρα σας. Τα decks είναι τα εξής: aggro (με power-ups που βελτιώνουν την ζημιά που μπορείτε να κάνετε), juggernaut (με power-ups που βελτιώνουν την ανθεκτικότητά σας κατά κάποιον τρόπο και δίνουν καλούδια σε άμυνα, κίνηση και ζημιά), shinobi (με power-ups που σας κάνουν αόρατους στα dashes), infinity (με power-ups που σχετίζονται με το super meter) και miracle (με ουσιαστικά ένα power-up που ενεργοποιεί όλα τα υπόλοιπα που σας μετατρέπουν σε έναν μικρό άτρωτο θεό με super armor, guard breaks, escapes και άλλα, αν για 40 δευτερόλεπτα διατηρήσετε ένα γεμάτο meter). Τα power-ups μένουν ενεργά ανά τους γύρους απ’ τη στιγμή που ενεργοποιηθούν.

Όλα είναι διαθέσιμα προς αξιοποίηση ανεξάρτητα από τον χαρακτήρα που επιλέγετε. Τα power-ups με τη σειρά τους ενεργοποιούνται όταν εκπληρωθούν ειδικές συνθήκες κατά την διάρκεια της μάχης και χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: τα μπλε, που είναι λιγότερο σημαντικά και ενεργοποιούνται συνήθως παροδικά (πχ όταν γεμίσει μία μπάρα super meter) και τα πορτοκαλί, που έχουν πιο ισχυρά αποτελέσματα και μάλλον πρέπει να φροντίσετε με τον τρόπο που παίζετε για την ενεργοποίησή τους (πχ να κάνετε συγκεκριμένο damage με ένα μόνο combo). Ο σκοπός τους είναι να παρέχουν στρατηγικό βάθος, εφόσον το πώς παίζετε επιβραβεύεται με power-ups, αν και μέχρι στιγμής μου φάνηκε λίγο απογοητευτικό, σαν μια συνθήκη που θα συμβεί κάποια στιγμή μέσα στην μάχη και για μένα και τον αντίπαλο και δεν έχει τόση σημασία να αποτρέψω τον αντίπαλο από το να το κάνει ή να βιαστώ για τα δικά μου. Δεν κατάφερα επίσης στη beta να βρω κάποιο gougi deck που να ταιριάζει γάντι ή να αλλάζει δραματικά ή να καθιστά κάποιον χαρακτήρα σπασμένο. Φαίνεται να εξαρτάται πολύ περισσότερο από τον παίκτη και το πώς θέλει να παίζει παρά από το να τονίζει τις δυναμικές των χαρακτήρων.

Μην υποτιμάτε τον Skullomania.

Οπτικά και ακουστικά, το παιχνίδι ικανοποιεί. Δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο, αλλά μοιάζει σύγχρονο και προσεγμένο. Δίνει την αίσθηση πως χρειάζεται ένα τελικό πέρασμα, όπως είναι φυσικό βέβαια σε αυτή τη φάση. Το matchmaking στη beta ήταν άλλοτε καλό και άλλοτε όχι, αλλά τουλάχιστον στην μάχη δεν υπήρχαν καθυστερήσεις.

Το Fighting EX Layer βρίσκεται, θέλοντας και μη, στη σκιά του Street Fighter, έχοντας συστήσει ως τώρα χαρακτήρες που έχουμε ξαναδεί σε Street Fighter, με μηχανισμούς σχεδόν πανομοιότυπους με τίτλους της Capcom και ένα κοινότυπο παρουσιαστικό. Διαθέτει κάποια φρέσκα και ιδιαίτερα στοιχεία που δεν υπάρχουν αλλού, αλλά του λείπει κάτι που να το ξεχωρίζει μια και καλή από τα τόσα άλλα παρόμοια fighters. Ας ελπίσουμε ότι θα το βρει μέχρι να κυκλοφορήσει μέσα στο 2018.

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Arika
ΕΚΔΟΣΗ:Arika
ΔΙΑΘΕΣΗ:-
ΕΙΔΟΣ:Fighting
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.facebook.com/ARIKAOfficial/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:2018