alt text

Evolve Review

, 27/02/2015  

Το Evolve ήρθε με πολλές τυμπανοκρουσίες και όχι άδικα, καθώς η ομάδα ανάπτυξης του παιχνιδιού είναι η Turtle Rock, δημιουργός του Left 4 Dead. Όταν μάλιστα έγινε γνωστό ότι το Evolve προσανατολίζεται στο multiplayer, πολλοί περίμεναν κάτι πραγματικά ξεχωριστό που θα ταράξει τα στάσιμα νερά του είδους. Δυστυχώς οι προσδοκίες δεν επιβεβαιώνονται απόλυτα, παρά τις έξυπνες ιδέες που έχουν μπολιαστεί στο Evolve, καθώς πάσχει στον σημαντικότερο τομέα για ένα σύγχρονο multiplayer, την αντοχή στο χρόνο.

Το σενάριο του Evolve, όπως συμβαίνει και στα περισσότερα παιχνίδια του είδους, είναι απλά διεκπαιρεωτικό. Το παιχνίδι διαδραματίζεται στον πλανήτη Shear που αποτελούσε μέχρι πρώτινος αποικία της ανθρωπότητας. Όμως η εμφάνιση γιγαντόσωμων τεράτων απειλεί τους κατοίκους με αφανισμό, οπότε και αποφασίζεται η αποστολή κυνηγών με στόχο να εκκενώσουν τον πλανήτη σώζοντας όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Η όποια ιστορία παρουσιάζεται μέσω cutscenes που δείχνουν αρκετά προχειροφτιαγμένες, ενώ και ο κόσμος του παιχνιδιού μοιάζει αρκετά φτωχός, καθώς δεν μαθαίνετε πολλά ούτε για την προέλευση των τεράτων, ούτε και για την ιστορία του κάθε κυνηγού που βρίσκεται στην ομάδα.

Σε ένα multiplayer FPS το σενάριο είναι δευτερεύον, καθώς το μεγαλύτερο βάρος πέφτει στο gameplay και στις νέες ιδέες που υπάρχουν στον κάθε τίτλο. Το Evolve πλασάρει έναν έξυπνο μηχανισμό που συνδέει το συνεργατικό με το ανταγωνιστικό παιχνίδι. Έως τέσσερις παίκτες αναλαμβάνουν το ρόλο των κυνηγών με στόχο να εξολοθρεύσουν ένα τέρας, το οποίο χειρίζεται κάποιος άλλος παίκτης. Το παιχνίδι σας δίνει τη δυνατότητα να βιώσετε τη δράση μέσα από δύο διαφορετικές σκοπιές, καθώς ως κυνηγός παίζετε με προοπτική πρώτου προσώπου, ενώ ως τέρας παίζετε με προοπτική τρίτου προσώπου. Όμως ενώ στην θεωρία όλα φαίνονται πολύ καλά, στην πράξη τα πράγματα δεν είναι τόσο εύστοχα υλοποιημένα.

To πιστολίδι είναι απολαυστικό.

To πιστολίδι είναι απολαυστικό.

Πρώτα απ’ όλα, είναι σημαντικό να ξεκαθαριστεί ότι το Evolve υποστηρίζει και offline single-player, χωρίς όμως να υπάρχει κάποιο campaign. Αντίθετα μπορείτε να παίζετε τα ίδια modes που υπάρχουν στο online, με AI bots αντί για κανονικούς παίκτες. Ιδιαίτερα θετική εντύπωση προκαλεί η τεχνητή νοημοσύνη τόσο του τέρατος, όσο και των υπόλοιπων κυνηγών, καθώς συμπεριφέρονται ρεαλιστικότατα, παίρνοντας σωστές αποφάσεις στο πεδίο της μάχης. Το σημαντικό στο offline single-player είναι ότι μπορείτε να ελέγχετε όποιον κυνηγό της ομάδας θέλετε, έτσι ώστε να πειραματίζεστε με τις διαθέσιμες κατηγορίες κυνηγών. Παίζοντας ως τέρας μπορείτε να δοκιμάζετε διαφορετικές τακτικές, πριν μπείτε στα βαθιά, σαν ένα είδος tutorial πριν τις σοβαρές μάχες σας με κανονικούς παίκτες.

Όπως προανέφερα, είτε με bots, είτε με άλλους παίκτες , οι διαθέσιμοι τρόποι παιχνιδιού είναι ίδιοι και κρίνονται μάλλον ανεπαρκείς όσον αφορά την ποικιλία. Μπορείτε να παίζετε είτε σε μεμονωμένο παιχνίδι, είτε να φτιάχνετε το δικό σας με φίλους, είτε να παίζετε το evacuation όπου μέσω matchmaking συμμετέχετε σε πέντε διαφορετικές αποστολές, οι οποίες συνδέονται μεταξύ τους με ένα έξυπνο τέχνασμα. Συγκεκριμένα, ένα γεγονός που συμβαίνει σε μία αποστολή, επηρεάζει τους παίκτες στην επόμενη αποστολή. Για παράδειγμα, η καταστροφή ενός εργοστασίου στην πρώτη αποστολή προκαλεί προβλήματα στους παίκτες στην επόμενη αποστολή, καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν κύματα νέφους ή πιο εχθρική πανίδα στον πλανήτη. Η δυναμική αλληλουχία των γεγονότων είναι έξυπνη ιδέα, η οποία όμως δεν αλλάζει την ισορροπία στο πεδίο της μάχης και αποτελεί απλά μία ευπρόσδεκτη μεν, αλλά χωρίς μεγάλη σημασία πινελιά στο καθαρό gameplay του παιχνιδιού.

Μέσα από τις αποστολές του Evacuation παίζετε τα τέσσερα διαφορετικά modes του παιχνιδιού. Στο hunt, αν έχετε ρόλο κυνηγού προσπαθείτε μαζί με την ομάδα σας να εξολοθρεύσετε το τέρας, ενώ αντίθετα αν ελέγχετε το τέρας στόχος είναι είτε να εξολοθρεύσετε την ομάδα των κυνηγών όταν είστε αρκετά ισχυροί, είτε να διαλύσετε τη βάση τους. Στο Nest, ως κυνηγός προσπαθείτε να εξολοθρεύσετε τα έξι αυγά που βρίσκονται στην περιοχή πρωτού σας σκοτώσει το τέρας. Στο Rescue προσπαθείτε να βρείτε πέντε επιζώντες και να τους μεταφέρετε σε ασφαλές σημείο, ενώ σε αντίθετη περίπτωση αν ελέγχετε το τέρας πρέπει να σκοτώσετε πρώτοι πέντε επιζώντες. Τέλος, το Defend αποτελεί πάντα την τελευταία αποστολή του Evacuation και ως κυνηγός προσπαθείτε να προστατέψετε τις βάσεις σας τόσο από το τέρας, όσο και από άλλους ισχυρούς εχθρούς που έρχονται κατά μέτωπο. Τα διαθέσιμα modes δεν αποτελούν κάτι το εξεζητημένο, καθώς παραλλαγές τους έχουμε συναντήσει στα περισσότερα σύγχρονα multiplayer παιχνίδια. Επίσης ο χρόνος ολοκλήρωσης των αποστολών είναι αρκετά σύντομος, καθώς συνολικά η διάρκεια του Evacuation δεν ξεπερνάει ποτέ την μία ώρα καθαρού παιχνιδιού.

Από τους πιο badass χαρακτήρες του παιχνιδιού.

Από τους πιο badass χαρακτήρες του παιχνιδιού.

Έχει ενδιαφέρον να αναλυθεί ξεχωριστά η εμπειρία που αποκομίζετε παίζοντας είτε ως κυνηγός, είτε ως τέρας στο πεδίο της μάχης. Υπάρχουν τέσσερις διαθέσιμες κατηγορίες κυνηγών. O Assault αποτελεί το βαρύ πυροβολικο της ομάδας, ο Medic, προστατεύει και δίνει το “φιλί της ζωής” στους τραυματισμένους κυνηγούς, ο Trapper προσπαθεί να παγιδεύσει ή να ακινητοποιήσει τον εχθρό και τέλος ο Support επί της ουσίας περιέχει στοιχεία και από τις τρεις άλλες κατηγορίες αλλά με πιο περιορισμένες δυνατότητες. Κάθε κατηγορία έχει τρεις διαθέσιμους κυνηγούς που διαφέρουν ως προς τον οπλισμό και ξεκλειδώνονται σταδιακά. Για να βρείτε το τέρας ψάχνετε τα χνάρια που έχει αφήσει, ακολουθώντας και το τετράποδο τέρας ονόματι Daisy που συντροφεύει την ομάδα. Σαφέστατη ένδειξη ότι το τέρας είναι κοντά αποτελούν τα κουφάρια πτωμάτων που βλέπετε στο διάβα σας, αλλά και η ύπαρξη πτηνών που μαρτυρούν τη θέση του τέρατος στον χάρτη. Στην πορεία σας προς το τέρας βρίσκετε διάσπαρτα πιο μικρόσωμα τέρατα που σας κρατάνε πάντα σε ένταση, ενώ πρέπει να αποφεύγετε και τα σαρκοφάγα φυτά που είναι ικανά να σας κατασπαράξουν ζωντανούς.

Ένα από τα πιο θετικά στοιχεία του τίτλου είναι ότι σε σωστές συνθήκες, δηλαδή με παίκτες που ξέρουν τί κάνουν, η κάθε μία από τις κατηγορίες κυνηγών παίζει τον δικό της ρόλο στη μάχη και δεν υπάρχει κάποια που υπερτερεί σε χρησιμότητα. Επιπλέον, η ανάγκη για συνεργασία είναι ένα ακόμη χαρακτηριστικό που είτε ανεβάζει επίπεδο την εμπειρία της μάχης όταν η ομάδα λειτουργεί ρολόι, είτε αντίθετα χαλάει τη δράση όταν πχ ο Medic συμπεριφέρεται ως Assault και σκοτώνεται γρήγορα με αποτέλεσμα η ομάδα να είναι καταδικασμένη σε ήττα. Αν παίζετε με άγνωστους παίκτες τα φαινόμενα ασυννενοησίας είναι συχνά, ενώ αντίθετα με φίλους το αποτέλεσμα είναι σαφώς πιο ισορροπημένο. Πάντως η αίσθηση των όπλων, ο γρήγορος ρυθμός και το πιστολίδι αφήνουν πολύ καλές εντυπώσεις.

Παίζοντας ως τέρας, η κάμερα μεταφέρεται σε τρίτο προσώπο και βλέπετε το σώμα του τέρατός σας σε όλη του την μεγαλοπρέπεια. Υπάρχουν τρία τέρατα που ξεκλειδώνονται σταδιακά κι έχουν διαφορετικές δυνατότητες. To Goliath είναι δυνατό αλλά δυσκίνητο, με αποτέλεσμα να παγιδεύεται εύκολα. Το Wraith είναι ιδιαίτερα ευκίνητο και τηλεμεταφέρεται, ώστε να ξεφεύγει από τον ασφυκτικό κλοιό των αντιπάλων. Το Kraken αποτελεί ένα φονικό συνδυασμό, όντας αρκετά ευκίνητο και ανθεκτικό στα χτυπήματα των αντιπάλων. Στόχος σας παίζοντας ως τέρας είναι να εξελιχθείτε από το στάδιο 1 στο στάδιο 3 ώστε να έχετε τόσο την απαραίτητη δύναμη για να σκοτώσετε τους κυνηγούς, αλλά και για να μπορείτε να καταστρέψετε τη βάση τους. Η εξέλιξή σας από το ένα στάδιο στο άλλο πραγματοποιείται σκοτώνοντας και κατόπιν τρώγοντας την πανίδα που βρίσκετε στον πλανήτη. Η εμπειρία σας παίζοντας ως τέρας δανείζεται στοιχεία από παιχνίδια επιβίωσης, καθώς προσπαθείτε να μην γίνετε αντιληπτός από τους κυνηγούς και ταυτόχρονα να γινετε πιο ισχυρός και την κατάλληλη στιγμή από θήραμα να γίνετε εσείς ο κυνηγός. Ο χειρισμός του τέρατος κρίνεται άκρως ικανοποιητικός, καθώς οι κινήσεις γίνονται εύκολα κτήμα σας, είτε αυτές αφορούν το σκαρφάλωμα σε βράχους και τηλεμεταφορές, είτε τις θανατηφόρες ειδικές επιθέσεις όπως η εκτόξευση βράχων προς τους αντιπάλους, η πύρηνη λαίλαπα που εξαπολύετε από το στόμα σας κτλ.

To εφιαλτικό kraken.

To εφιαλτικό kraken.

Ενώ από πλευράς gameplay στις μάχες το Evolve έχει την απαραίτητη φρεσκάδα για να ξεχωρίσει, εντούτοις ταλανίζεται από αρκετά προβλήματα, τα περισσότερα εκ των οποίων πηγάζουν από επιλογές των δημιουργών. Πρώτα απ’ όλα το σύστημα πρόοδου για να ξεκλειδώσει όλους τους κυνηγούς και όλα τα τέρατα, στηρίζεται στην χρήση όλων των δυνατοτήτων τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το ίδιο το παιχνίδι να σας εξαναγκάζει να χρησιμοποιείτε και όπλισμό που σας είναι άχρηστος στο πεδίο της μάχης, μόνο και μόνο για να μπορέσετε να ξεκλειδώσετε τους υπόλοιπους χαρακτήρες. Αυτό φαίνεται και από την συμπεριφορά των άλλων παικτών κάθε ομάδας που πολλές φορές παίρνουν αποφάσεις με βάση τον εξοπλισμό που έχουν ανάγκη να αναπτύξουν και όχι με βάση τις ανάγκες που επιβάλλει η αντιμετώπιση του τέρατος. Τέτοια φαινόμενα τα συναντάτε και στην συμπεριφορά των τεράτων που κρίνεται άκρως παράλογη σε πολλές περιπτώσεις.

Ένα ακόμη πρόβλημα είναι η ανισορροπία που ταλανίζει το παιχνίδι όταν έχετε να αντιμετωπίσετε τα πιο ευκινητα είδη τεράτων όπως το Kraken και το Wraith. Ένας ικανός παίκτης έχει τεράστιο πλεονέκτημα απέναντι στους κυνηγούς, καθώς η ευκινησία τους του επιτρέπει να ξεγεύγει από τις παγίδες των κυνηγών και να φτάνει εύκολα στο επίπεδο 3, όπου τα πράγματα γίνονται εξαιρετικά δύσκολα για τους κυνηγούς. Παράπονα υπάρχουν και για τους 12 διαθέσιμους χάρτες, όχι τόσο για τoν αριθμό τους, όσο κυρίως για το γεγονός ότι οι τοποθεσίες μοιάζουν εξαιρετικά μεταξύ τους, δίνοντας μία αίσθηση ότι παίζετε μονίμως στον ίδιο χάρτη. Αυτό συμβαίνει προφανώς διότι όλοι οι χάρτες είναι τοποθετημένοι στον ίδιο πλανήτη, οπότε και η μορφολογία των περιβαλλόντων είναι ενιαία. Τουλάχιστον ο σχεδιασμός των χαρτών είναι εξαιρετικός, με πολλά κρυμμένα μονοπάτια, υπερυψωμένα σημεία που δίνουν στρατηγικό πλεονέκτημα κτλ.

Όμως το μεγαλύτερο θέμα του Evolve εντοπίζεται στο πολύ φτωχό περιεχόμενο του. Το παιχνίδι παραμένει προσκολλημένο στο μοντέλο τέσσερις εναντίον ενός και δεν προσφέρει κανέναν άλλον διαφορετικό τρόπο παιχνιδιού. Έτσι, ύστερα από περίπου 15 ώρες, έχοντας ολοκληρώσει περισσότερες από 20 φορές το Evacuation και έχοντας ξεκλειδώσει όλους τους χαρακτήρες και τα τέρατα, βρίσκεστε στο σημείο αφενός να μην έχετε κάτι άλλο να κάνετε στον κόσμο του παιχνιδιού και αφετέρου συνειδητοποιείτε πόσο επαναλαμβανόμενο είναι το gameplay. Ενδεχομένως η επιλογή διαφορετικών τρόπων παιχνιδιού, με περισσότερη ποικιλία στα τέρατα και στα περιβάλλοντα θα έκανε το παιχνίδι πιο θελκτικό και εθιστικό. Ευτυχώς στα προβλήματα δεν συμπεριλαμβάνονται τεχνικά θέματα στο online, ενώ και το matchmaking πραγματοποιείται σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Η συνεργασία των κυνηγών είναι απαραίτητη για την εξολόθρευση του τέρατος.

Η συνεργασία των κυνηγών είναι απαραίτητη για την εξολόθρευση του τέρατος.

Αρκετά αντιφατικά είναι τα πράγματα όσον αφορά και τον οπτικό τομέα του τίτλου, καθώς η CryEngine σε συγκεκριμένα σημεία κάνει... παπάδες και σε άλλα σημεία παίρνει κάτω από την βάση με συνοπτικές διαδικασίες. Συγκεκριμένα, τόσο τα μοντέλα των τεράτων και των χαρακτήρων, όσο και τα εφέ όπως η βροχή είναι ξεκάθαρα νέας γενιάς. Από την άλλη, η προχειροδουλειά στις υφές της βλάστησης, αλλά και στην ανεκδιήγητη εμφάνιση πολυγώνων(!) όταν περνάτε μέσα από το πτώμα κάποιου τέρατος, θυμίζει ξεπερασμένα γραφικά και χτυπάει άσχημα. Κάποιες πτώσεις του frame rate υπάρχουν σε μεμονωμένες στιγμές έντονης δράσης, αλλά εμφανίζονται πολύ σπάνια και δεν αποτελούν σημαντικό πρόβλημα. Στον ηχητικό τομέα, τα εφέ των τεράτων, των πυροβολισμών αλλά και της πανίδας του πλανήτη Shear είναι άκρως ικανοποιητικά, σε αντίθεση με τις δευτεροκλασάτες επαναλαμβανόμενες ατάκες των κυνήγων.

Εν κατακλείδι, το Evolve έχει τις στιγμές του, αλλά μαστίζεται από προβλήματα στη δομή του που δεν το αφήνουν να ξεχωρίσει. Η έξυπνη κεντρική ιδέα προσκρούει απότομα στο φτωχό περιεχόμενο και στο προβληματικό σύστημα προόδου που δεν σας αφήνει να παίξετε όπως πραγματικά θέλετε. Ασχοληθείτε μόνο αν θέλετε κάτι να παίζετε με φίλους και σας ενδιαφέρει η ιδέα του 4v1.

  • Έξυπνη κεντρική ιδέα με συνδυασμό συνεργατικού και ανταγωνιστικού παιχνιδιού
  • Εξαιρετική τεχνητή νοημοσύνη όταν παίζετε με bots
  • Ρεαλιστική αίσθηση όπλων και απολαυστικό πιστολίδι
  • Δυναμική αλληλουχία γεγονότων στο evacuation
  • Ισορροπημένες κατηγορίες κυνηγών
  • Καλοσχεδιασμένοι χάρτες
  • Προβληματικό σύστημα προόοδου
  • Ανισόρροπες μάχες με συγκεκριμένα είδη τεράτων
  • Υπερβολικά φτωχό περιεχόμενο
  • Επαναλαμβανόμενο gameplay
  • Δευτεροκλασάτο voice acting
  • Έλλειψη ποικιλίας στα περιβάλλοντα
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4 (review), Xbox One, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Turtle Rock
ΕΚΔΟΣΗ:2K Games
ΔΙΑΘΕΣΗ:CD Media
ΕΙΔΟΣ:Shooter
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://evolvegame.com/agegate
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:10/2/2015
PEGI:18
  • Deresek

    έπαιξα στην alpha και την beta του παιχνιδιού, ήμουν αρκετά ενθουσιασμένους στην αρχή αλλά μετά από λίγες ώρες είχα βαρεθεί τη ζωή μου εκεί μέσα....ειδικά τα μεγάλα παιχνίδια ( >10 λεπτά) είναι θάνατος έτσι και δεν βρεις το τέρας καθόλου μέχρι τα 3 level.
    σαν ιδέα το παιχνίδι είναι τέλειο αλλά εγώ προσωπικά θα του έβαζα το πολύ 6 λόγω του ότι είναι πολύ επαναλαμβανόμενο ( τώρα θα μου πείτε οκ όλα τα παιχνίδια επαναλαμβανόμενα είναι αν το πάμε έτσι).
    πολύ καλό το review sir 😀

  • VagDog

    Και μονο που ειναι only multiplayer , δε θα ασχολιθω ποτε με αυτο το παιχνιδι !!!!! Το μονο game που εχω βαλει στο ματι κ ανηκει σε αυτη τη κατηγορια ειναι το The Division ( αν και εχουμε πολυ καιρο να ακουσουμε κατι για το συγκεκριμενο ) !!!!

  • Kilia

    Θα μεινω σε αυτο: https://www.youtube.com/watch?v=WY0N12w3csI

    • PanosGR

      χαχαχαχαχαχα...φοβεροοοοοο

  • zaes

    Μας τα πρήξανε με το συγκεκριμένο μηνες τώρα ή για να μην πω χρόνια...
    Το τι διαφημιση και μάρκετινγκ έπεσε δεν λέγεται για αυτή την σαχλαμάρα...
    Τόσος ντόρος για το τίποτα...

  • gerasimos

    Το αρνητικό "φτωχό περιεχόμενο" σε φοβίζει,ειδικά στις μέρες μας που αν δώσεις 50-60 ευρω το σκέφτεσαι αρκετά πρίν το κάνεις.Επίσης αν περιμένειςνα πέσει η τιμή του..ποιός ξέρει αν θα υπάρχει κόσμος ακόμα μέσα για να μπείς.

  • pasalimani

    εγω το αγορασα day 1 χωρις να εχω παιξει τις beta, μολις ειδα το παιχνιδι τρομαξα με το ποσο μικρο περιεχομενο εχει,αλλα...
    εχω να εθιστω τοσο πολυ σε multiplayer απο εποχες modern warfare, η world at war,εχω παιξει καθε call of duty σε multi, και το battlefield 4,σε 1 αντε 2 βδομαδες ειχαν ξεφουσκωσει και ας ειχαν το 10πλασιο περιεχομενο,
    το evolve εχει τρομερο βαθος και στρατηγικη καθε κυνηγος εiναι χρησιμος,καθε ability ειναι χρησιμο αναλογα την στιγμη του παιχνιδιου,κανενα τερας δεν εχει πλεονεκτημα,(εγω πχ ειμαι πολυ καλυτερος με τον goliath παρα με το wraith)
    η turtle rock βγαζει στατιστικα καθε βδομαδα και σε χιλιαδες ματς οι hunters με τα τερατα εχουν σχεδον 50-50 ποσοστο νικης!που ειναι εντυπωσιακο,επισης καθε τερας εχει τ αντιστοιχα ποσοστα επιτυχιας αναλογα με το level που ειναι και ειναι το ιδιο και για τα 3 πανω κατω,
    εχει γινει τρομερη δουλεια στο να ειναι το παιχνιδι ισορροπημενο,και παιζουν τα παντα ρολο μεσα σε μια πιστα που μπορουν ν αλλαξουν τη ροη ενος παιχνιδιου.το μονο κακο ειναι,πως αν ο παιχτης που εχει το τερας ειναι κακος παιχτης θα ειναι γρηγορο το ματς,αλλα πλεον που ολοι εχουν ανεβει level το 80% των παιχνιδιων ειναι ντερμπυ 20λεπτα με τρομερα σκαμπανευασματα ,μακαρι να ειχε περισοτερες επιλογες σε κυνηγους και monsters.

  • DarkSynbios

    Το εχω δει σε φιλο να το παιζει και δεν με ενθουσιασε, που θα προτιμουσα να επαιζα Gears Of War 2,3 online...