Enslaved: Odyssey to the West Review

, Κυριακή 31 Οκτώβριος 2010 0  

Υπάρχουν παιχνίδια που ενώ έχουν σοβαρά προβλήματα, σε καθηλώνουν και σε κάνουν να θες να τα παίξεις μέχρι το τέλος. Ένα τέτοιο παιχνίδι είναι και το Enslaved: Odyssey to the West, του οποίου το σενάριο, οι χαρακτήρες και η ποικιλία του με έκαναν να το «ρουφήξω» αχόρταγα μέχρι την τελευταία του σταγόνα.

Η ιστορία του Enslaved έχει να κάνει με έναν μουσκουλιάρη φουσκωτό “Μόγλη” που τον λένε Monkey, και μια σέξι φοβισμένη κοκκινομάλλα ονόματι Trip, που εμφανισιακά θυμίζει λίγο Nariko από το Ηeavenly Sword. Το παιχνίδια διαδραματίζεται στο μέλλον, όπου η ανθρώπινη παρουσία έχει πάψει να είναι η κυρίαρχη και τα mechs έχουν καταλάβει τα πάντα σκλαβώνοντας και σκοτώνοντας όποιον βρεθεί μπροστά τους. Η Trip και ο Monkey βρίσκονται αιχμάλωτοι σε ένα από τα πλοία που μεταφέρουν σκλάβους αλλά καταφέρνουν να δραπετεύσουν εφόσον η Trip βάζει το χεράκι της ως χάκερ. Αμέσως μετά την κινηματογραφική τους απόδραση, η Trip σκλαβώνει τον Monkey φορώντας του ένα ειδικό headband που είχε χακάρει ώστε να τον πείσει να τον βοηθήσει. Όχι ότι μπήκε στο μυαλό του, απλά αν πέθαινε η Trip, τότε το headband θα νέκρωνε τον εγκέφαλό του Monkey σκοτώνοντάς τον. Τι ευγενικό κορίτσι…

Ε εσύ κοπελιά! Στάσου μύγδαλα!

Εν τέλει ξεκινάνε μαζί το ταξίδι τους. Όσο κι αν φαίνεται ότι η Trip είναι η αφέντρα, στην πραγματικότητα ο Monkey είναι ο προστάτης και της δίνει εντολές για τις διάφορες τακτικές που θα χρησιμοποιήσουν ώστε να βγουν ζωντανοί από αυτό το ταξίδι. To σενάριο του Enslaved είναι πάρα πολύ καλό. Ίσως καλύτερο από τις περισσότερες blockbuster ταινίες που είχαμε την ατυχία να δούμε μέχρι τώρα τη φετινή χρονιά. Οι χαρακτήρες, που μαζί με τον Pigsy που εμφανίζεται αργότερα είναι μόνο τρεις και έχουν αρκετό χώρο να αναπτυχθούν, να δείξουν την ανθρώπινη υπόστασή τους και να αποκτήσουν βάθος στα 14 κεφάλαια του παιχνιδιού. Πράγμα που σπανίως βλέπουμε σε παιχνίδια του είδους (και τώρα τελευταία και ταινίες) και αποτελεί έναν από τους βασικότερους λόγους που το Enslaved με καθήλωσε.

Όμως κάποιες επιλογές του gameplay χαλάνε την εικόνα αυτού του επιτεύγματος. Το παιχνίδι είναι ένα beat em up με πολλά platforming στοιχεία (βασικά την περισσότερη ώρα θα ασχολείστε με πλατφόρμες και άλματα), τα οποία γίνονται με ένα απλό πάτημα κουμπιού. Μπορεί να ο Monkey να μην πηδάει από μόνος του, αλλά αν πάτε σε ένα σημείο απ’ όπου μπορεί να πραγματοποιηθεί άλμα, τότε μόνο θα μπορέσετε να πηδήξετε. Αυτό αν και σαν ιδέα δεν είναι απαραίτητα κακό, στην υλοποίηση μας τα χαλάει πολύ. Μερικές φορές χρειάζεται να σταθείτε ακριβώς στο σωστό σημείο ώστε να εκτελέσετε το άλμα σας. Άλλες φορές και κυρίως όταν στέκεστε σε στέρεο έδαφος, δεν ξέρετε που μπορείτε να πηδήξετε και πού όχι. Οι λαβές και οι σωλήνες είναι άλλο θέμα. Δεν πρόκειται να τα χάσετε αφού πολύ απλά γυαλίζουν έτσι ώστε να τα ξεχωρίζετε από το υπόλοιπο περιβάλλον.

Δείγμα των υπέροχων γραφικών του παιχνιδιού.

Στις μάχες τα πράγματα είναι καλύτερα. Ο Monkey διαθέτει ένα τηλεσκοπικό κοντάρι με το οποίο κάνει θρύψαλα τους ρομποντενεκέδες που αντιμετωπίζει. Έχει στην διάθεσή του μια αδύναμη γρήγορη κίνηση, μια δυνατή αλλά αργή κίνηση, μια κίνηση που χρησιμοποιείται όταν πολλαπλοί εχθροί τον έχουν στήσει στον τοίχο και είναι έτοιμοι να τον κάνουν κεμπάπ (με τζατζίκι και πατάτες), άμυνα, αποφυγή και μια κίνηση που ακινητοποιεί τους εχθρούς για λίγο, αφαιρώντας και τυχόν ασπίδες. Επιπλέον, με τα κατάλληλα πυρομαχικά, το εν λόγω κοντάρι είναι και βλητικό όπλο που ρίχνει πλάσμα ή ηλεκτρικά φορτισμένες ριπές για να βραχυκυκλώνει τους ρομποτικούς στόχους.

Η μάχη έχει πολύ στρατηγική. Χρειάζεται να χρησιμοποιείτε την αποφυγή και την άμυνα πολύ προσεκτικά, καθώς και την ακινητοποίηση. Πολλοί εχθροί έχουν επιθέσεις που δεν μπορείτε να μπλοκάρετε, ενώ κάποιοι άλλοι φέρουν ασπίδες που σπάτε μόνο όταν τους ακινητοποιείτε ή τους σοκάρετε με το ανάλογο ammo. Κάποια από τα ρομπότ μπορείτε να τα πιάσετε και να χρησιμοποιείστε κομμάτια τους εναντίων των άλλων. Παράδειγμα, κάποια mechs που φέρουν power cores είναι ιδανικά να τα πιάσετε και να προκαλέσετε μια έκρηξη που θα καταστρέψει τα υπόλοιπα γύρω σας. Επίσης, κάποια διαθέτουν πολυβόλα που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε, ενώ δεν λείπουν και τα turrets που μετά την απενεργοποίησή τους, είναι στην διάθεσή σας. Τα αφεντικά, που αποτελούν και αυτά σημαντικό μέρος του παιχνιδιού, είναι αρκετά εντυπωσιακά, αλλά δεν θα σας δυσκολέψουν μόλις καταλάβετε με ποιο τρόπο αντιμετωπίζονται.

Για λαδοντενεκές βγάζεις πολλές σπίθες...

Η Trip προσφέρει και την αναβάθμιση του εξοπλισμού και της υγείας μέσα από ένα ειδικό μενού. Γι αυτές τις αναβαθμίσεις χρειάζεστε tech orbs, τα οποία βρίσκετε σε μεγάλους αριθμούς στα περιβάλλοντα ή στα “νεκρά” ρομπότ. Αν κάνετε λίγο παραπάνω από τις μισές που σας προσφέρονται, οι μάχες γίνονται παιχνιδάκι. Η Trip επίσης, αν και τον περισσότερο καιρό κάνει κάτι άλλο παράλληλα με τον Monkey, μερικές φορές θα χρειαστεί να τραβήξει την προσοχή κοντινών turrets ή mechs με όπλα ωστε να μπορέσετε να φτάσετε κάπου. Μπορείτε ακόμα να της πείτε πότε να μείνει ακίνητη και πότε να τρέξει προς τα εσάς. Το καλό είναι οτι όλο αυτό δεν γίνεται σαν τα ενοχλητικά escort missions που εμφανίζονται σε άλλους τίτλους αλλά σε συγκεκριμένα σημεία. Κατά τα άλλα, υπάρχουν και μερικές περιπτώσεις που θα κληθείτε να την κουβαλήσετε και να την πετάξετε σε κάποιες απομακρυνσμένες πλατφόρμες που δεν μπορεί να φτάσει.

Ερχόμαστε τώρα στα αρνητικά τα οποία είναι αρκετά. Πρώτα απ’ όλα η κάμερα πρέπει να έχει επιληπτικές τάσεις, αφού σε περίπτωση που χωθεί σε κάποια γωνία, δείχνει άλλα 'ντ' άλλων. Ειδικότερα στις μάχες αποπροσανατολίζει σε σημείο που να μην ξέρετε τι βαράτε, πώς το βαράτε, ποιος σας βαράει κι από πού. Επιπλέον, υπάρχουν και AI bugs τα οποία θα σας αφήσουν άφωνους με την... ηλιθιότητα τους. Κάποιοι εχθροί κολλάνε σε γωνίες και δεν λένε να ξεκολλήσουν. Ειδικότερα όταν αυτός ο εχθρός είναι demolition mech το οποίο θέλει συγκεκριμένο τρόπο αντιμετώπισης και πρακτικά δεν μπορείτε να προχωρήσετε το παιχνίδι.

Γκατζετάκι ανθρώπινης δυστοπίας made by Apple;

Όσο για τα γραφικά του τίτλου, αυτά χαρακτηρίζονται από μία και μόνο λέξη: πανέμορφα. Από την κατεστραμμένη Νέα Υόρκη μέχρι το εσωτερικό ενός τεράστιου mech, όλα έχουν σχεδιαστεί με στιλ και λεπτομέρεια που συχνά κόβει την ανάσα. Οι χαρακτήρες είναι λεπτομερέστατοι και κινούνται αρκετά φυσικά, ενώ στα βίντεο οι εκφράσεις των προσώπων είναι αρκετά καλές. Αυτό ακριβώς που περιμέναμε από την Ninja Theory δηλαδή. Οι εχθροί, όντας mechs, γίνονται χίλια κομμάτια, ενώ η τελειωτική κίνηση σε αργή κίνηση που ζουμάρει στην αγριόφατσα του Monkey, μας δίνει ακριβώς την αίσθηση ότι χειριζόμαστε έναν υπερβολικά δυνατό αγροίκο.

Κλείνοντας το review λοιπόν θεωρώ ότι το Enslaved: Odyssey to the West δικαιώνει κάποιες επιλογές της Ninja Theory, ενώ κάποιες άλλες είναι απλά… ατυχείς. Πρόκειται για ένα γραμμικό παιχνίδι με μηδενικό replay value, που ενώ δεν έχει σε καμμία περίπτωση το budget και την τεχνολογία του Heavenly Sword, το ξεπερνάει σε συναίσθημα (και το HS είχε αρκετό αν θυμάστε καλά) χωρίς να καταντάει μελόδραμα και οι χαρακτήρες του αποκτούν περισσότερο βάθος κατά την διάρκειά του. Μαζί με τις χορταστικές μάχες και το platforming, μάλλον θα παραβλέψετε τα πολλαπλά λάθη του και θα το απολαύσετε δεόντως.

+ Ιστορία και πλήρης σκιαγράφηση χαρακτήρων
+ Οι μάχες είναι απολαυστικές και θέλουν στρατηγική
+ Υπέροχα γραφικά
+ Οι αναβαθμίσεις του χαρακτήρα που προσφέρει η Trip

- Πολλά bugs, κυρίως στο AI
- Προβληματικές επιλογές χειρισμού στο platforming
- Κάμερα που παθαίνει κρίσεις πανικού στις μάχες
- Το παίζετε μια φορά και πάπαλα…

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.0

Πλατφόρμα: Xbox 360, PS3
Έκδοση: Namco Bandai
Ανάπτυξη: Ninja Theory
Διάθεση: Namco Bandai Partners Hellas
Είδος: Action-adventure
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://enslaved.uk.namcobandaigames.eu/
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 8/10/2010
PEGI: 16

  • Oldboy

    Good job marioland.

  • Δημήτρης 1

    Όντως, πολύ καλή κριτική.

  • knut

    Μονο σε μένα τα γραφικά και τα textures φάνηκαν λίγο μούφα τεχνικά?

  • Constantinos

    αρκετα καλη διαρκεια..μου πηρε 5-6 μερες να το τερματισω...αυτα που λεει ο marioland για την καμερα κτλ ισχυουν και ειναι μερικες φορες ενοχλητικα αλλα δεν αλλοιωνουν την ομορφια του εν λογω τιτλου...η αληθεια ειναι οτι θα ηθελα λιγο πιο αναβαθμισμενο συστημα μαχης γιατι στην ουσια τα χτυπηματα του monkey απαρτιζονται απο heavy και light attacks χωρις τη δυνατοτητα δημιουργιας combos...το αλλο που με χαλασε ειναι λιγο ο αποτομος τερματισμος...ειναι καλος τιτλος,αξιοπρεπης αλλα δυσκολα θα ξανασχοληθεις μαζι του

  • http://game20.gr/ Powerslave

    Ωραίο άρθρο.

    Πάντως για μένα δεν είναι αρνητικό στοιχείο ένα καθαρά single player παιχνίδι να μην έχει replay value. Οι περισσότεροι τερματίζουν ένα game και το αφήνουν, εκτός αν έχει multiplayer στοιχεία.

  • valkenon

    Πολύ ωραίο κείμενο marioland.
    Η πρώτη παράγραφος του review τα λέει όλα, ήταν αυτό ακριβώς που ήθελα να διαβάσω! Αγορά με συνοπτικές διαδικασίες.

  • http://game20.gr Terminator

    Ωραίος val

  • Forza4

    Θα το πάρω σε καμια δυο βδομάδες μαζί με το forza 4.. Με έπεισε η πρώτη παράγραφος και τα δυο πρώτα + στην βαθμολογία!

  • Forza4

    Και επίσης από την πρώτη στιγμή που είδα το game μου άρεσαν τα περιβάλλοντα και η εναλλακτική σκοπιά της postwar εποχής.. Μια φορά που υπάρχει πράσινο και χρώματα!

  • EdgierMink61

    Η αλήθεια είναι πως από την στιγμή που δοκίμασα το demo είχα μείνει με το στόμα ανοιχτό. Ήταν τόσο διαφορετικό απ'ότι έχω συνηθίσει σε ένα παιχνίδι και το σχέδιό του μου άρεσε τόσο πολύ που από το καλοκαίρι λέω θα τι πάρω και όλο το καθυστερώ. Αποφάσισα λοιπόν και το παρήγγειλα από το Zavvi πριν από μερικές μέρες και σε 1 εβδομάδα θα το έχω (αν δεν καθυστερήσει καθώς έχω παραγγείλει και άλλα 2 μαζί με αυτό). Όταν το δοκιμάσω και το απολαύσω θα σας γράψω τις εντυπώσεις μου. 😉

  • forza4

    Kαι γω μαπνω κάτω τα ίδια και γενικά λατρεύω plattforming και hack slash, πόσες πιθανότητες να μην λατρεψω το παιχνίδι;!

  • EdgierMink61

    @Forza4 σε γενικές γραμμές δεν είμαι τόσο φαν των hack 'n slash παιχνιδιών αλλά το συγκεκριμένω μου άρεσε πάρα πολύ και το platforming κομμάτο το βρήκα αξιολάτρευτο. Τα animation απ'ότι έχω δει είναι του γούστου μου και όπως είπες και παραπάνω, επιτέλους βλέπουμε λίγο πράσινο σε postwar παιχνίδι. Έχω πολύ υψηλά standard γι'αυτό το παιχνίδι. Όταν το δοκιμάσω θα πω περισσότερα. 😉

  • Forza4

    Μόλις έπαιξα το πρώτο chapter και λίγο από το δύο.. Συμπεράσματα: το παιχνίδι μοιάζει πάρα πολύ με uncharted στο gameplay (μα πάρα πολύ) στην hack n slash έκδοση! Γενικά πολύ καλά γραφικά, κορυφαίο voice acting, εύκολο plattforming (ακόμα πιο εύκολο από του UC) και καλλιτεχνική κάμερα με ότι αυτό συνεπάγεται (δηλαδή όμορφη αλλά που και που δεν βολεύει).. Επίσης είναι αρκετά εύκολο αρχικά αλλά πιο μετά θα δυσκολεύει φαντάζομαι! Τα επόμενα μετά τους τίτλους τέλους!

  • Forza4

    Το τερμάτισα χτές! Πολύ καλό παιχνίδια από τα πιο underrated ever! Το παιχνίδι κλιμακώνεται ωραία και κλείνει με ένα πολύ ωραίο και βαθύ ερώτημα! Είναι σαν το uncharted όπως είπα αλλά αρκετά διαφορετικό και ευτυχώς δυσκολεύει όσο προχωράει, αλλά όταν αναβαθμίζεσαι αρκετά ξαναγίνεται εύκολο.. Μου άρεσαν τα σημεία που έσφαζες πολλά mechs τα σημεία που είχαν plattforming που ήθελε συγχρονισμό γιατί ανησυχούσες μήπως πεθάνεις για αλλαγή! Ο κόσμος και οι χαρακτήρες είναι ενδιαφέροντες και υπάρχουν ωραία επίπεδα και διαφορετικά... Επίσης μου άρεσε πως οι μηχανικές του παιχνιδιού (dragonfly κλπ) προσαρμόζονται σιγά σιγά πιστευτά στο παιχνίδι, και στο τέλος έχεις αρκετά πράγματα να κάνεις, σε συγκεκριμένα σημεία όμως.. Το παιχνίδι είναι γραμμικό αλλά βγήκε καλό τελικά.. Αυτό που άρεσε περισσότερο από το UC ήταν ότι είχε περισσότερη εξερεύνηση, αλλά το UC έχει καλύτερη κάμερα και χειρισμό, τα οποία τελευταία που και που είναι προβληματικά στο enslaved.. Το framerate σε 2-3 φάσεις (σε όλο το παιχνίδι) τρώει σκαλώματα χωρίς να σε ξενερώνει πολύ όμως ενώ το γνωστό πρόβλημα της unreal engine με το texture pop up κάνει συχνά την εμφάνισή του, αλλά τα HD texturew δεν αργούν πολύ να εμφανιστούν οπότε και πάλι δεν ενοχλεί τόσο... Το παιχνίδι όμως είναι πανέμορφο.. Επίσης αν και όχι πολύ μεγάλο έτσι όπως είναι στημένο σου δίνει την αίσθηση ότι έχει κάνει πάρα πολλά και ξεκίνησες από το 0 και έφτασες στο τέρμα μέσα από ένα τεράστιο ταξίδι.. Πιο πολύ ψευδαίσθηση είναι αλλά εμένα μου άρεσε.. Για μένα 8.5/10

  • Forza4

    Τέλος η trip είναι κουκλάρα!

  • EdgierMink61

    Ακριβώς ότι είπε ο πρώην Forza4, νυν KingJulian. Συμφωνώ και επαυξάνω. Πάρα πολύ ωραία ωραία ιστορία και εθιστικό παιχνίδι. Υπήρξαν βέβαια κάποιες στιγμές που με εκνεύριζε ο χειρισμός του στο platforming αλλά είναι κάτι πολύ μικρό μπροστά στην ομορφιά του παιχνιδιού. 8.5 και από μένα λοιπόν και 10 για την Trip!!

  • gogos

    Και εγω πριν λιγο αυτο επαιζα.. Το εχω 4 μερες και ηδη εφτασα στο Chapter 9.. Υπεροχο σεναριο και το ολο σκηνικο στην ερηπωμενη καταπρασσινη Νεα Υορκη.. Ενα 8,5 απο μενα και θα εβαζα 9 αν δεν υπηρχαν αυτα τα εκνευριστικα frame drops στην εκδοση του Ps3 που το παιζω..

  • EdgierMink61

    Σε 2,5 μέρες το τερμάτισα το παιχνίδι αλλά το έκαψα στην κυριολεξία. Gogos τερμάτισέ το και σκέψου από που έχεις ξεκινήσει και που έχεις φτάσει σε αυτό το παιχνίδι. Ισχύει ότι ενώ είναι σχετικά μικρό σε διάρκεια σου δίνει την εντύπωση πολύ μεγαλύτερου παιχνιδιού καθώς υπάρχει μεγάλη ποικιλία στις πίστες, στην εναλλαγή των τοπίων και στην γενικότερη κλιμάκωση της ιστορίας.

  • gogos

    Μα το εχω ηδη νιωσει αυτο.. Δεν ξερω ρε παιδι μου το ολο σκηνικο πραγματικα σε κανει να χανεις την αισθηση του χρονου και νομιζω οτι αυτο βασιζετε στο καταπληκτικο σεναριο του πιο πολυ, καθως και στο γεγονος οτι εσυ και η Trip ειστε οι μονοι ελευθεροι ανθρωποι που εχουν μεινει σε μια πολη οπου ο χρονος εχει παγωσει.. Γενικα μου αρεσε που το παιχνιδι βασιζετε σε αλματα και σε μερικα μερη πραγματικα πρεπει να σπασεις το κεφαλι σου για να βρεις με ποιον τροπο θα περασεις ενα συγκεκριμενο σημειο.. Πχ στο μερος με την ροδα που επρεπε να πιαστεις απο συγκεκριμενα σημεια δεν ηταν και ευκολα!! Επρεπε να το σκεφτεις αρκετα το θεμα για να βρεις την λυση.. Ωραιο παιχνιδι και αν και γραμμικο τα αξιζει τα λεφτα του.. Ειναι κατι το διαφορετικο σε σχεση με αυτα που εχουμε συνιθησει να παιζουμε..

  • EdgierMink61

    Έχει μερικούς εξαιρετικούς γρίφους. Η αλήθεια είναι αυτή. Το σημείο που με κόλλησε και δεν ήξερα τι έπρεπε να κάνω ήταν αυτό με τον ανεμόμυλο. Μου πήρε κανά 20λεπτό μέχρι να καταλάβω πως έπρεπε να κινηθώ. Θα το ξαναπαίξω γιατί θέλω να βρω που έχουν κρύψει τις υπόλοιπες μάσκες και επειδή θέλω να το ξαναζήσω. Κρίμα που δεν θα έχει sequel αυτή η παιχνιδάρα.

  • KingJulian

    Συμφωνώ με όσα λέτε.. Το παιχνίδι έχει πολύ καλό setting/story, πολύ καλή ηθοποιία, ενδιαφέρον και με ποικιλία gameplay καθώς και φοβερό pacing. Επίσης έχει κλίμακα που φαίνεται μεγαλύτερη από ότι είναι πραγματικά και έχει ικανοποιητική διάρκεια.. Επίσης μου άρεσε που αναβάθμιζες τον παίχτη σου έτσι όπως το έκανες. Γενικά καθαρά και ξάστερα είναι ένα πολύ καλό παιχνίδι με λίγα προβλήματα χειρισμού (όλα τα παιχνίδια έχουν ακόμα και το uncharted) και κυρίως κάποια frame drops που υπάρχουν και στο 360

  • EdgierMink61

    Όσον αφορά τα frame drops τα συνάντησα 2 με 3 φορές κατά την διάρκειά του. Αυτό που με ενόχλησε περισσότερο είναι το texture pop-up που συναντούσα αρκετά συχνά στο 360 και το γεγονός ότι ήταν κάπως laggy στους χειρισμούς. Ήθελε λίγη παραπάνω προσοχή αλλά και πάλι δεν υπήρχε κάποιο σοβαρό προβληματάκι. Φανταστείτε ότι το έπαιξα αμέσως μετά το Batman Arkham Asylum και κατάφερε να με εκπλήξει παρόλα αυτά. Θα ήθελα μία συνέχεια αλλά δυστυχώς δεν θα δούμε κάτι. Κρίμα!!! Εδώ για μένα χρειάζεται το crowdfunding!!!

  • gogos

    Το παιχνιδι μολις αγοραστηκε για δευτερη φορα στο PC! Η μονη φορα που αγορασα διπλα ενα game ηταν στην περιπτωση του arkham city, αλλα το enslaved ηθελα να υπαρχει και στην συλλογη μου στο steam γιατι το αξιζει. Ηδη το κατεβαζω για ενα ακομα Playthrough στο hard και αυτη τη φορα θα το απολαυσω χωρις τις ενοχλητικες πτωσεις των fps, που υπηρχαν στην κονσολα.