alt text

Η σειρά Dragon Quest ξεκίνησε με την αναγέννηση των video games στα μέσα της δεκαετίας του '80 και έχει φτάσει μέχρι τις μέρες μας. Μιλάμε για μια ιστορική σειρά που έχει 11 βασικά μέρη, άπειρα spinoffs και οι κυκλοφορίες της στην Ιαπωνία θεωρούνται... εθνική αργία. Μιλάμε για το JRPG που γέννησε όλα τα JRPG. Γιατί κάνω αυτήν την εισαγωγή; Γιατί, όπως όλα τα Dragon Quest, έτσι και το Dragon Quest 11: Echoes of an Elusive Age είναι μεγάλη υπόθεση.

Ξεκινάτε την περιπέτεια με τον ήρωά σας, που του δίνετε όνομα εσείς και ο οποίος είναι στην ουσία ένας σιωπηλός πρωταγωνιστής με πλούσιο καρέ μαλλί, να βρίσκεται στην τελετή της ενηλικίωσής του, παρέα με την παιδική του φίλη Gemma. Κατά την εισαγωγή βλέπετε ότι ο χαρακτήρας είναι γόνος της βασιλικής οικογένειας του βασιλείου του Dunrasil. Το βασίλειο δέχεται επίθεση από ορδές τεράτων και ο ήρωας, ακόμα ως βρέφος, βρίσκεται να πλέει σε ένα ποτάμι μέσα στο καλάθι του. Εκεί τον βρίσκει ένας ηλικιωμένος χωρικός και η κόρη του τον υιοθετεί και τον μεγαλώνει ως γιο της. Όμως την στιγμή που γνωρίζετε τον ήρωά σας, ανακαλύπτετε ότι διαθέτει κάτι ξεχωριστό. Κατά την διάρκεια μιας τελετής στην κορυφή του βουνού Tor, δέχεστε επίθεση από ένα τεράστιο ιπτάμενο τέρας. Στην κρισιμότερη στιγμή, το εκ γενετής σημάδι που έχει στο χέρι του ο ήρωας πυρώνει και μια μεγάλη αστραπή χτυπάει το τέρας. Με το πέρας της τελετής, η αλήθεια αποκαλύπτεται στον χαρακτήρα. Είστε η μετενσάρκωση ενός μυθικού ήρωα, που στον κόσμο ονομάζεται Luminary. Πρέπει να ταξιδέψετε στο κοντινότερο βασίλειο για να παρουσιαστείτε και να ξεκινήσει το ταξίδι που ίσως εκπληρώσει το ηρωικό σας πεπρωμένο, ίσως και όχι. Το μόνο σίγουρο είναι ότι κάποιοι σας θεωρούν σωτήρα του κόσμου, ενώ κάποιοι άλλοι σας θέλουν νεκρό με συνοπτικές διαδικασίες.

Η ιστορία του Dragon Quest 11 έχει αρκετό ενδιαφέρον, ειδικά στο δεύτερο μισό της όπου υπάρχουν μερικές αρκετά βαριές καταστάσεις που οι χαρακτήρες πρέπει να αντιμετωπίσουν. Και συναντάτε αρκετούς χαρακτήρες στο ταξίδι σας, τόσο συντρόφους όσο και διάφορους ΑΙ χαρακτήρες που βρίσκονται διάσπαρτοι στον κόσμο της Erdrea. Σε σχέση με άλλα ιαπωνικά RPG, το Dragon Quest 11 επικεντρώνεται περισσότερο στο να κάνει τον κόσμο του πιο πιστευτό, ενσωματώνοντας διάφορες ιστορίες των ανθρώπων που κατοικούν σε αυτόν, τόσο στα sidequests όσο και στις διάφορες συζητήσεις. Ταυτόχρονα, οι χαρακτήρες που συναντάτε και προσθέτετε στο party σας έχουν ο καθένας την δική του ιστορία και προσωπικότητα. Μερικοί ίσως είναι λίγο πιο ξεχωριστοί από τους άλλους, αλλά όλοι συνεισφέρουν σε μια ενδιαφέρουσα ιστορία. Βέβαια, τα πράγματα εμβαθύνονται περισσότερο όταν μιλάτε στους χαρακτήρες, είτε κατά την διάρκεια του gameplay, είτε όταν βρίσκεστε στα camps. Ειδάλλως έχετε μια καλή σκιαγράφησή τους, αλλά όχι πλήρη.

Dragon Quest χωρίς δράκους είναι σουφλέ σοκολάτας χωρίς σοκολάτα.

Dragon Quest χωρίς δράκους είναι σουφλέ σοκολάτας χωρίς σοκολάτα.

Ο κόσμος του Dragon Quest 11 σας απορροφάει με λεπτομέρειες που του προσδίδουν ζωντάνια. Μαζί με αυτό πάει και ο τρόπος που το παιχνίδι “χτίζει” τον τρόπο που παίζετε. Πρόκειται για ένα κλασικό turn-based RPG με μηχανισμούς και κλισέ που αν έχετε παίξει έστω και ένα παιχνίδι του είδους, σας είναι κάτι παραπάνω από οικεία. Υπάρχουν κάποια καινούρια πράγματα όπως η δυνατότητα να μετακινήσετε τον χαρακτήρα σας μέσα στο πεδίο της μάχης, αλλά δεν υπάρχει καμιά διαφορά στις επιθέσεις σας όπου κι αν βρίσκεστε.

Το gameplay είναι περισσότερο μίξη παλιών καλών στοιχείων με ωραία παρουσίαση και λειτουργικότητα, παρά προσπάθεια εισαγωγής νέα πραγμάτων με αμφίβολα αποτελέσματα. Οι χαρακτήρες παίρνουν σειρά ανάλογα με το agility τους, τα level τους μαθαίνουν νέα μαγικά και επιθέσεις και διαχειρίζεστε ρουχισμό, οπλισμό και αντικείμενα. Υπάρχει forging για να δημιουργήσετε αντικείμενα από διάφορα υλικά που αφήνουν πίσω οι εχθροί και πόρτες και περιοχές που παραμένουν κλειστές μέχρι να έχετε κάποιο ειδικό skill ή χαρακτήρα στο party. Μπορείτε να θέσετε και τον τρόπο που συμπεριφέρονται οι χαρακτήρες σας και να αφήσετε το παιχνίδι να σας βοηθήσει στην μάχη. Υπάρχουν και μερικά “pep up” abilities που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και αυτά αλλάζουν ανάλογα με το ποιοι χαρακτήρες είναι στο party σας και θυμίζουν πολύ τα limit breaks των παλιών Final Fantasy, αλλά με μια δόση συναδελφικότητας.

Ο αμετανόητα επιδεικτικός Sylvando σας κάνει να γελάσετε πολλες φορές.

Ο αμετανόητα επιδεικτικός Sylvando σας κάνει να γελάσετε πολλες φορές.

Ακόμα και η σχέση world map - dungeon είναι αυτή που γνωρίζουμε. Δεν υπάρχουν random encounters, αφού μπορείτε να δείτε τους εχθρούς τόσο στον χάρτη, όσο και στις διάφορες τοποθεσίες. Υπάρχουν πόλεις και χωριά που έχετε την ευκαιρία να επισκεφτείτε και να στοκάρετε σε αντικείμενα και πανοπλίες. Πέρα από την δυνατότητα fast travel, μπορείτε να καβαλάτε άλογα για να μετακινείστε γρήγορα, ενώ σε συγκεκριμένα μέρη υπάρχουν και διάφορα mounts που μπορούν να πετάνε όμως είναι μόνο για συγκεκριμένες περιοχές.

Όπως και να ‘χει, όλα αυτά τα στοιχεία gameplay είναι κλασικά, αγαπημένα και στο Dragon Quest 11 είναι ραφιναρισμένα στην εντέλεια. Μπορούμε να λέμε συνέχεια το πόσο αναγκαία είναι η δημιουργία νέων μηχανισμών gameplay, αλλά εξίσου αναγκαία είναι η υλοποίηση γνωστών μηχανισμών με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Οπότε η μεγάλη διάρκεια του παιχνιδιού κάθε άλλο παρά πρόβλημα είναι. Από την μία η υπέροχη ιστορία του και από την άλλη οι καλά ρυθμισμένοι μηχανισμοί gameplay, δίνουν έναν αρκετά καλό ρυθμό. Μιλάμε για 80 ώρες για τα βασικά quest, ενώ μαζί με τα sidequests μιλάμε για τριψήφια νούμερα.

Παρ’ όλα αυτά, δεν κάνετε πολύ grinding, oύτε συναντάτε πολλά boss (κάτι που το χαλάει λίγο το παιχνίδι) ή εχθρούς που σας δυσκολεύουν τόσο που πρέπει να τρέξετε σε λιβάδια και πλαγιές για να βαρέσετε όποιον βρείτε και να ανεβείτε κάποια level. Πάντως δεν θα έλεγα ότι το παιχνίδι είναι και εύκολο, αφού οι εχθροί έχουν αρκετούς άσσους στο μανίκι τους, από τις τεράστιες φθορές μέχρι τις θεότρελες αλλαγές που μπορούν να κάνουν στα στατιστικά των χαρακτήρων σας με διάφορα ξόρκια και κατάρες.

Έχω πολλές ερωτήσεις για το καρεδάκι του πρωταγωνιστή.

Έχω πολλές ερωτήσεις για το καρεδάκι του πρωταγωνιστή.

Το παιχνίδι 11 έχει ένα ακόμα μεγάλο ατού: είναι πανέμορφο. Οι χαρακτήρες από τα χέρια του Akira Toriyama είναι πολύχρωμοι και όμορφοι, ασχέτως αν το καρέ μαλλί του χαρακτήρα σας μοιάζει λίγο με... σφουγγαρίστρα. Τα τοπία είναι τουλάχιστον εκθαμβωτικά με έντονα ωραία χρώματα, υπέροχα εφέ φωτισμού και νερού, ενώ τα πάντα έχουν το δικό τους όμορφο animation, από τους χαρακτήρες και τα τέρατα, μέχρι στοιχεία του περιβάλλοντος όπως δέντρα, μύλοι, ποτάμια κτλ.

Αυτό που κάνει το παιχνίδι ακόμα πιο απολαυστικό είναι οι αναφορές στην πλούσια ιστορία της σειράς Dragon Quest. Από πινελιές 8-bit στον ήχο, μέχρι τις χιουμοριστικές αναφορές που υπάρχουν διάσπαρτες στα δεκάδες μενού. Σε αυτό βοηθάει το εκπληκτικό localization που έχει γίνει, με τα πάντα να έχουν μεταφραστεί και προσαρμοστεί για το δυτικό κοινό, αλλά και ένα σωρό νέα αστεία, λογοπαίγνια και κωμικά τσιτάτα που διανθίζουν την εμπειρία, κάνοντάς την ακόμα πιο αξέχαστη. Φανταστείτε ότι σχεδόν κάθε μάχη τελειώνει με ένα λογοπαίγνιο που πολλές φορές σας κάνει να τρίξετε τα δόντια σας με το πόσο “καμμένο” είναι. Το voice acting είναι ελαφρώς μέτριο, με μερικούς ηθοποιούς να δίνουν ρέστα, ενώ άλλους απλά να βαριούνται την ζωή τους. Ευτυχώς το σώζει το καλό γράψιμο. Επίσης θετικό είναι το γεγονός ότι έχουν υπάρχουν διαφορετικές προφορές, μια λεπτομέρεια που συμβάλλει στο να φαίνεται ο κόσμος ακόμα πιο ζωντανός.

Θα βρεθείτε να χαζεύετε τις κοιλάδες και τα βουνά ουκ ολίγες φορές.

Θα βρεθείτε να χαζεύετε τις κοιλάδες και τα βουνά ουκ ολίγες φορές.

Το πιο ενοχλητικό θέμα -και δεν το λέω καθόλου ελαφρά την καρδία- είναι η μουσική. Έχουμε σχεδόν όλα τα κλασικά κομμάτια της σειράς Dragon Quest εκτελεσμένα από ορχήστρα. Το τουρ με τα κομμάτια του Koichi Sugiyama σε πλήρη ενορχήστρωση έχει κάνει εδώ και δύο δεκαετίες τον γύρο του κόσμου τουλάχιστον δύο φορές, ενώ έχουν βγει εκατομμύρια CD και συλλογές. Ας μου λύσει την απορία κάποιος λοιπόν, γιατί η εμβληματική μουσική της μάχης στο παιχνίδι είναι midi; Σοβαρά, γιατί πρέπει να ακούμε τις κλασμένες συνθετικές καραμούζες σε κάθε μάχη; Τι διάολο περιέχουν τα τόσα gigabyte του παιχνιδιού; Και το πρόβλημα δεν είναι μόνο η μουσική της μάχης. Σε πολλά κομμάτια έχουν επιλεγεί συνθετικά όργανα αντί για κάποιες από τις δεκάδες ενορχηστρώσεις που υπάρχουν σε εκατοντάδες μουσικές συλλογές. Το χειρότερο είναι ότι ακούγονται εντελώς εκτός τόπου και χρόνου όταν τα πράγματα ζορίζουν επι της οθόνης.

Το Dragon Quest 11: Echoes of an Elusive Age είναι ένα παιχνίδι που οι θιασώτες των παλιών καλών JRPG δεν πρέπει να χάσουν. Μας υπενθυμίζει ότι ένα videogame δεν χρειάζεται να επανεφεύρει τον τροχό για να είναι καλό. Πολλές φορές, η κλασική συνταγή gameplay, μια καλή ιστορία με ωραίους χαρακτήρες και ζωντανό κόσμο, μαζί με όμορφα και πολύχρωμα γραφικά, αρκούν για να χάσουμε 80 με 100 ώρες από την ζωή μας χωρίς να το πάρουμε χαμπάρι.

  • Κλασικό και αξεπέραστο turn-based JRPG
  • Ωραία ιστορία και ενδιαφέροντες χαρακτήρες
  • Μεγάλο και χορταστικό
  • Όμορφη παρουσίαση
  • Λίγα boss
  • Μεγάλο μέρος της μουσικής χρησιμοποιεί συνθετικά όργανα
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Square Enix
ΕΚΔΟΣΗ:Square Enix
ΔΙΑΘΕΣΗ:CD Media
ΕΙΔΟΣ:JRPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://dragonquest.square-enix-games.com/xi/en-us/home/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:4/9/2018