alt text

Με τα παιχνίδια Dragon Ball να μην έχουν τελειωμό, είναι λογικό κάθε νέος τίτλος που ανακοινώνεται να μας “φοβίζει”, λόγο των πολλών απογοητεύσεων που έχουμε δει στο παρελθόν. Υποσχέσεις χωρίς ανάλογο αποτέλεσμα είναι το σύνηθες πλέον, με πολλούς να αναπολούν ακόμα τις ένδοξες ημέρες των Tenkaichi και Tenkaichi 2 (άντε και του 3, επειδή είμαι ψυχάρα). Μετά τα ανάμικτα συναισθήματα που άφησε το πρώτο Dragon Ball Xenoverse, ήταν λογικό oι φαν (συμπεριλαμβανομένου και εμένα) να μην είναι και τόσο ενθουσιασμένοι για το sequel. Ευτυχώς φαίνεται πως η Namco μαθαίνει από τα λάθη της.

Η ιστορία του Dragon Ball Xenoverse 2 βαδίζει στα χνάρια του πρώτου τίτλου, καλώντας τους παίκτες να γίνουν οι “υπερασπιστές της ιστορίας”, ή αλλιώς time patrollers. Με τους κακούς του πρώτου μέρους, Towa και Mira, να επιστρέφουν και να σπέρνουν χάος στην ιστορία του Dragon Ball, ο ρόλος σας είναι να διορθώσετε οποιαδήποτε ανωμαλία στην ιστορία προκύψει, ώστε να μην αλλοιωθεί το timeline. Random εχθροί από διαφορετικά timelines κάνουν την εμφάνιση τους, όπως ο Cooler στην μάχη Goku εναντίον Frieza ή ο Broly στη μάχη Gohan εναντίον Cell, ενώ ήδη και οι κύριοι εχθροί παίρνουν τρελά power boosts, εξαιτίας της “μαγείας” της Towa (κάτι σαν τη “σφραγίδα” του Babidi).

Με τη βοήθεια του Trunks, του Elder Kai και της Supreme Kai of Time (ναι, υπάρχει), αντιμετωπίζετε αρκετούς από τους εχθρούς των σειρών Dragon Ball, Dragon Ball Z και Dragon Ball Super, καθώς και εχθρούς των ταινιών, όπως οι Lord Slug, Broly και Janemba, καλύπτοντας τα γεγονότα της σειράς. Ένα από τα αγαπημένα μου σημεία στην ιστορία είναι όταν η Towa προσπαθεί να αλλάξει τα γεγονότα της ιστορίας του Future Trunks, με τον τελευταίο να παλεύει με τα συναισθήματα του (ώστε να προστατεύσει τον Gohan) και το τί είναι σωστό (να διατηρήσει δηλαδή την ιστορία ακέραιη και να αφήσει το μέντορα του να “πεθάνει”), κάτι που πραγματικά βάζει τον παίκτη σε αυτό το δίλημα (ή τουλάχιστον όλους εμάς που κάψαμε στο History of Trunks). Αυτό που ακόμα δε μπορώ να καταλάβω προσωπικά είναι πώς “προστατεύει” κάποιος το timeline από τη στιγμή που ο ίδιος δεν θα έπρεπε να βρίσκεται εκεί, αλλά εφόσον με αυτό τον τρόπο δένει η δημιουργία του δικού σας χαρακτήρα με τα cannon γεγονότα της σειράς, το παραβλέπω.

Η σφραγίδα της Towa δίνει τρελά power boosts σε... ήδη OP χαρακτήρες!

Η σφραγίδα της Towa δίνει τρελά power boosts σε... ήδη OP χαρακτήρες!

Ως παιχνίδι ξύλου, το Xenoverse 2 θυμίζει όλα αυτά που αγαπήσαμε στο anime: γρήγορη δράση, μεγάλα πεδία μάχης, combos με διάρκεια και φυσικά τρελά blasts, χωρίς τα παράπονα που είχαμε για το πρώτο παιχνίδι. Τα combos πλέον μπορούν να συνεχίσουν, είτε μέσω της τηλεμεταφοράς σας προς την πλευρά του αντιπάλου, είτε με τον απαραίτητο συνδυασμό κουμπιών, αλλά με το σωστό όριο (υπάρχει μπάρα stamina, η οποία αδειάζει όσο χρησιμοποιείτε την τηλεμεταφορά, είτε για combo είτε για αποφυγή και γεμίζει πάλι σταδιακά). Επίσης, μπορείτε εύκολα να τελειώσετε ένα combo με κάποιο blast, κάτι που για κάποιον λόγο δε γινόταν στον πρώτο τίτλο. Ναι, τα combo δεν είναι τόσο τρελά όσο κάποιος πιο hardcore παίκτης θα περίμενε, αλλά μιλάμε για έναν τίτλο που απευθύνεται σε πιο ευρύ κοινό. Οπότε μην περιμένετε ατελείωτο πάτημα κουμπιών. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει πως το Xenoverse 2 δεν έχει τη δική του δυσκολία. Πρέπει να μάθετε αρκετά καλά τα διάφορα combo και να τα συνδυάσετε με τον περιορισμένο αριθμό evasion που μπορείτε να κάνετε (με βάση τη stamina), αν θέλετε όντως να έχετε κάποια ελπίδα εναντίων άλλων παικτών.

Στην οθόνη βρίσκονται τρεις μπάρες, health, ki και stamina. Η μπάρα ki χρησιμοποιείται αποκλειστικά και μόνο από τα blasts, super blasts και ultimate blasts, με τα πρώτα να είναι τα βασικά, τα δεύτερα να εμφανίζονται στο κάτω μέρος της οθόνης με το πάτημα του RT (R2) και τα τρίτα να εμφανίζονται με το συνδυασμό RT και LT (R2 και L2) και να απαιτούν πολλούς περισσότερους πόρους από τα άλλα δύο. Μπορείτε να βάλετε έως τέσσερα super blasts και τέσσερα ultimate blasts σε κάθε “σελίδα”, με την ελευθερία επιλογής να καθορίζεται από το τί “ράτσα” είστε και ποιον έχετε κάνει μέντορα (παρακάτω περισσότερα περί αυτών). Η μπάρα stamina χρησιμεύει για την “τηλεμεταφορά”, με την τελική επιλογή ως προς τη χρήση της να βρίσκεται αποκλειστικά και μόνο στα χέρια σας (είτε αμυντικά με συνεχόμενα evasions είτε επιθετικά με συνέχιση των combos). Επίσης, μπορείτε να έχετε έως τεσσάρων ειδών αντικείμενα (από έως 10 το κάθε ένα) μαζί σας στις μάχες, είτε για αναπλήρωση ενέργειας, είτε για power-up και ότι μπορεί να σας φανεί χρήσιμο στις μάχες, ενώ πολλά αντικείμενα είναι και για όλους τους χαρακτήρες, πέραν του δικού σας.

Πέραν των Towa και Mira, βασικοί εχθροί είναι και οι Turles και Lord Slug.

Πέραν των Towa και Mira, βασικοί εχθροί είναι και οι Turles και Lord Slug.

O βασικός στόχος της σειράς Xenoverse είναι να μπορούν επιτέλους οι παίκτες να φτιάξουν τους δικούς τους χαρακτήρες. Το Xenoverse 2 δεν δίνει πολλές επιπρόσθετες επιλογές (βασικά, καμία) στις πέντε ράτσες που υπήρχαν ήδη (saiyan, humans, namekians, frieza race και buu race), αλλά επιτρέπει επιτέλους τις μεταμορφώσεις των παικτών (super saiyan κλπ). Κατά τα άλλα όλες οι επιλογές, από το “μέγεθος” μέχρι τα χρώματα παραμένουν ίδιες - όχι ότι αυτό είναι απαραίτητα κακό, καθώς ήδη από το πρώτο παιχνίδι το εύρος των επιλογών παραμετροποίησης ήταν ικανοποιητικό. Μπορείτε επίσης να μεταφέρετε τον/τους χαρακτήρες σας από το πρώτο παιχνίδι, χωρίς όμως να μπορείτε να τους κάνετε κάποια αλλαγή.

Για να δώσετε περισσότερη “προσωπικότητα” στους χαρακτήρες σας, υπάρχουν διάφορες επιλογές ως προς τον ρουχισμό και τα αξεσουάρ που μπορείτε να προμηθευτείτε από το αντίστοιχο shop, αν και χρειάζεται πρώτα να τα ξεκλειδώσετε και μετά να τα προμηθευτείτε (είτε με in-game χρήματα ονόματι zeni, είτε με μετάλλια από αποστολές). Επίσης, υπάρχουν διάφοροι καλοί και κακοί χαρακτήρες από το universe του Dragon Ball που μπορούν να σας εκπαιδεύσουν και να μάθετε τις αντίστοιχες κινήσεις τους (όπως το galick gun του Vegeta ή το special beam cannon του Piccolo). Έναν εξ αυτών των χαρακτήρων τον επιλέγετε εσείς ως τον μέντορά σας, ώστε να είναι ο “βασικός” εκπαιδευτής σας (να δω ποιος θα διαλέξει Krillin ή Yamcha!). Μία αξιοσημείωτη αλλαγή είναι ότι πλέον δεν υφίσταται το friendship meter, αλλά πρέπει να περάσετε διάφορες δοκιμασίες για να ξεκλειδώσετε περισσότερες κινήσεις, κάτι που θα έκανε τα πράγματα αρκετά απλά αν δεν βασιζόταν στο πόσο έχετε προχωρήσει στην ιστορία.

 Η ιστορία του παιχνιδιού πηγαίνει μέχρι το προηγούμενο arc της σειράς Super.

Η ιστορία του παιχνιδιού πηγαίνει μέχρι το προηγούμενο arc της σειράς Super.

Η “ανοιχτή” (αν και περιορισμένη) περιοχή της Contom City, καθώς και το συνεχές leveling που απαιτείται για την πρόοδο στην ιστορία παρέχουν τα κατάλληλα εφόδια για μία μίνι MMO εμπειρία, που ανταμείβει σωστά τους παίκτες. Μπορείτε να παίξετε είτε online με άλλους παίκτες να υπάρχουν παντού στην περιοχή τόσο για βοήθεια στις μάχες ή μάχες μεταξύ σας όσο και για απλό “χαβαλέ” μέσω του chat system, είτε offline με την πόλη να γεμίζει από ΑΙ χαρακτήρες. Με την επιστροφή των parallel quests, θα προτιμήσετε την online επιλογή, καθώς οι μάχες είναι αρκετά πιο δύσκολες από ότι στο πρώτο μέρος. Τα parallel quests δεν είναι τίποτα άλλο από μάχες με αφεντικά στις οποίες μπορείτε να μπείτε ως ομάδα με άλλα άτομα για να τα αντιμετωπίσετε. Nέα προσθήκη αποτελούν τα rifts, τα οποία είναι κάτι σαν μικρές περιοχές πάνω από την Contom City που σας δίνουν πρόσβαση σε άλλες περιοχές, όπως το κτίριο Capsule Corp ή τον πλανήτη Namek. Κάθε ένα από αυτά περιλαμβάνει τις δικές του αποστολές (και δίνουν πολλά παραπάνω points και TP medals από τα parallel quests για κάποιον λόγο).

Κάπου εδώ πρέπει να αναφέρω και τα αρνητικά στοιχεία του Dragon Ball Xenoverse 2, τα οποία δυστυχώς είναι αρκετά. Τα sidequests είναι απαραίτητα για να συνεχίσετε την ιστορία, όχι τόσο για το leveling (καθώς πριν από κάθε story battle δείχνει το προτεινόμενο level και πάντα ήμουν τρία-τέσσερα level κάτω), αλλά... για να μπορείτε να έχετε πρόσβαση στην επόμενη μάχη! Αυτό δε θα ήταν και τόσο κουραστικό αν υπήρχε κάποιο μενού με τα sidequests και το τί απαιτεί το καθένα, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει και πρέπει να πηγαίνετε μπρος-πίσω κάθε φορά που έχετε ξεχάσει τί πρέπει να κάνετε. Επίσης, η έκταση της Contom City είναι ναι μεν μικρή, αλλά επειδή είναι τόσο μικρή έχει όλα τα shops / mentors / σημεία μεταφοράς / parallel quests στριμωγμένα, με ένα πραγματικό χάος να απλώνεται μπροστά στα μάτια σας (ειδικά στην “πλατεία”).

Αδυναμίες υπάρχουν και στο σύστημα μάχης, όπου η νοημοσύνη των “συμπαικτών” στις μάχες είναι το λιγότερο αστεία, ενώ το επίπεδο δυσκολίας των αντιπάλων κυμαίνεται από γελοία εύκολο έως εκνευριστικά δύσκολο (ακόμα μετράω τα retry στην μάχη Frieza-Cooler εναντίον Goku). Η κάμερα επίσης έχει τα δικά της προβλήματα, καθώς φαίνεται λες και δεν μπορεί να ακολουθήσει τη ροή της μάχης και “κολλάει” όταν κάνετε εξαιρετικά γρήγορα combo. Αποκορύφωμα όταν βρίσκεστε στο τέλος της πίστας ή σε κάποια κλειστή περιοχή, όπου πραγματικά “παλεύει” μόνη της, με αποτέλεσμα να μην μπορείτε ούτε να δείτε τίποτα, ούτε να εκτελέσετε σωστά τα combo (καθώς απαιτούν τον ανάλογο σωστό προσανατολισμό του χαρακτήρα μέσω του χειριστηρίου). Τέλος, αν και το lock-on σύστημα λειτουργεί σωστά τις περισσότερες φορές, σε αρκετές περιπτώσεις ενώ προσπαθούσα να “κλειδώσω” αντίπαλο που βρισκόταν μπροστά μου, το παιχνίδι για κάποιον λόγο επέλεγε κάποιον άλλον αντίπαλο. Πάντως μετά από update το εν λόγω πρόβλημα θεωρώ πως έχει εξαλειφθεί (μπορεί να κάνω λάθος, δεν έχω δει κάποιο changelog).

Όλες οι στιγμές που έκαναν την καρδιά μας κομμάτια επιστρέφουν… όχι, δεν κλαίω…

Όλες οι στιγμές που έκαναν την καρδιά μας κομμάτια επιστρέφουν… όχι, δεν κλαίω…

Ως προς τα γραφικά, το Xenoverse 2 προσφέρει μία πολύ καλή απεικόνιση του anime, με ωραίους χρωματικούς τόνους τόσο στους χαρακτήρες όσο και στα τοπία. Τα περιβάλλοντα έχουν στοιχεία που “καταστρέφονται”, χωρίς όμως κάτι το τρομερό. Οι χαρακτήρες επίσης αλλοιώνονται παράλληλα με την υγεία που χάνουν, με το σώμα τους να δείχνει σημάδια χτυπημάτων και τον ρουχισμό τους να καταστρέφεται. Επίσης, η ιστορία δένει αρμονικά in-game στιγμές με animated cutscenes, κάτι που σας βάζει ακόμα περισσότερο στον κόσμο του Dragon Ball. Αρνητικό στοιχείο είναι αυτός ο “γκρι” τόνος που υπάρχει στο προεπιλεγμένο επίπεδο φωτεινότητας, κάτι που διορθώνεται με τη χειροκίνητη αύξησή της. Στα του ήχου, τα πράγματα δυστυχώς δεν είναι και τόσο θετικά. Ναι μεν η μουσική στις μάχες είναι to the point και αποδίδει την ένταση της κάθε αναμέτρησης, όμως από εκεί και πέρα όλα τα υπόλοιπα είναι κάτω του μετρίου. Εκνευριστική μουσική επένδυση κατά την εξερεύνηση (που την ακούτε συνέχεια), ερμηνείες για χρυσό βατόμουρο (δεν μπορώ να πιστέψω ότι οι είναι οι ίδιοι που ακούω στη σειρά) και ανύπαρκτο lipsync στις αγγλικές φωνές, (στις ιαπωνικές είναι καλύτερα τα πράγματα, τουλάχιστον στις animated σκηνές) είναι τα στοιχεία που συνθέτουν έναν κακό ηχητικό τομέα.

Το Dragon Ball Xenoverse 2 έχει όλα τα στοιχεία που θέλουμε από κάποιο παιχνίδι Dragon Ball, αλλά και σημαντικές αδυναμίες. Η αλήθεια είναι πως σίγουρα μιλάμε για το κορυφαίο παιχνίδι Dragon Ball των τελευταίων ετών, αν και θα μπορούσε να είναι ακόμα καλύτερο. Αν είστε φαν ή σας αρέσουν τα πιο χαλαρά παιχνίδια ξύλου, το Dragon Ball Xenoverse 2 αξίζει την προσοχή σας.

  • Γρήγορες, εθιστικές μάχες
  • Πολλαπλά combo
  • Δημιουργία χαρακτήρα
  • Πληθώρα χαρακτήρων από τον κόσμο του Dragon Ball
  • Προβληματική κάμερα
  • Αναγκαστικά sidequests χωρίς κάποιο μενού να τα αναλύει
  • Ιστορία χωρίς νόημα
  • Απογοητευτικός ηχητικός τομέας
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One (review), PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Dimps
ΕΚΔΟΣΗ:Bandai Namco
ΔΙΑΘΕΣΗ:Bandai Namco Hellas
ΕΙΔΟΣ:Action fighting
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.dragonball-videogames.com
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:28/10/2016
PEGI:12