alt text

Ελάχιστα παιχνίδια κατάφεραν να μουδιάσουν τους λάτρεις των προκατόχων τους τόσο πολύ όσο το Dragon Age 2. Ήταν, χωρίς πολλές λέξεις, μία απογοητευτική εμπειρία, που οι περισσότεροι παίκτες λησμόνησαν πολύ γρήγορα. Γι’αυτό και ο ρόλος του Dragon Age 3 ή αλλιώς Dragon Age: Inquisition είναι διττός. Αρχικά πρέπει να ξανακερδίσει όσους έχουν χάσει την εμπιστοσύνη τους στη BioWare και έπειται καλείται να αποδείξει πως το είδος των παιχνιδιών ρόλων καλά κρατεί, ακόμα και στη νέα γενιά.

Το Dragon Age: Inquisition τοποθετείται ξανά στην ήπειρο Thedas, λίγο μετά τα γεγονότα των προηγούμενων τίτλων. Αφού μία δολοφονική έκρηξη αποτρέπει οποιαδήποτε εκεχειρία ανάμεσα στους mages και τους templars και σκοτώνει τη Divine (την κεφαλή της, τρόπον τινά, εκκλησίας του παιχνιδιού), διάφορα rifts ανοίγουν σκόρπια στην ήπειρο, ρωγμές δηλαδή προς άλλες διαστάσεις, όπου κατοικούν δαίμονες. Έχοντας σκοπό την εξουδετέρωση αυτών των rifts, αλλά και την αποκάλυψη και τιμωρία του υπεύθυνου για την έκρηξη, οι οπλαρχηγοί της χώρας Ferelden ιδρύουν την Inquisition. Εσείς ελέγχετε τον (ή την) μοναδικό επιζών της έκρηξης, που όλως τυχαίως φέρει ένα τατουάζ με το οποίο τα rifts μπορούν να κλείνουν. Η μοναδική αυτή ικανότητα σας τοποθετεί αρχικά θεληματάρη της Inquisition, ενώ, αργότερα, όταν έχετε αποδείξει το ταλέντο σας, γίνεστε επικεφαλής (Inquisitor).

Έχουμε να κάνουμε, δηλαδή, με ένα σενάριο “χλιαρό” και δεν είναι να πει κανείς πως αδικείται από την παραπάνω περίληψη. Σπάνια συμβαίνουν ανατροπές στον κύριο κορμό της ιστορίας, μίας ιστορίας γεμάτης ντεζαβού από ένα σωρό παιχνίδια (οι παραλληλισμοί των rifts με τις πύλες του Oblvion είναι, τουλάχιστον, ολοφάνεροι). Το θετικό της υπόθεσης είναι πως προχωρά γρήγορα και παραμένει σχετικά συγκεντρωμένη. Γνωρίζετε από νωρίς ποιος είναι ο κακός, οπότε σταθεροποιείται και ο σκοπός σας - να του χαλάσετε τα σχέδια, να τον αποδυναμώσετε και, εν τέλει, να μάθετε πως να τον νικήσετε μία κι έξω. Αυτό που σώζει την κατάσταση από την πλήρη αδιαφορία είναι οι διάλογοι μεταξύ των μελών της Inquisition, σε μικρό βαθμό, αλλά κυρίως τα θέματα που έρχονται στην επιφάνεια καθόλη τη διάρκεια της ιστορίας. Έρχεστε αντιμέτωποι με μπόλικα διλήμματα ηθικής φύσεως, ενώ θίγονται και πιο ώριμα ζητήματα μέσα από τις συζητήσεις, σε διακριτικό, όμως, βαθμό. Το παιχνίδι δεν σας βομβαρδίζει ποτέ με ανούσιες ηθικολογίες ή αμπελοφιλοσοφίες και τα όσα κατά καιρούς πραγματαύεται, το κάνει με αυτό που λέμε τακτ.

Η Morrigan είναι από τους πολλούς παλιούς γνώριμους που εμφανίζονται ξανά.

Η Morrigan είναι από τους πολλούς παλιούς γνώριμους που εμφανίζονται ξανά.

Αυτές τις πολύ ενδιαφέρουσες πινελιές στις θεματικές που εμφανίζονται, σιγοντάρουν και οι ίδιες οι αποστολές, τουλάχιστον όσες έχουν να κάνουν με το σενάριο. Παρουσιάζουν μια εντυπωσιακή ποικιλία, ευπρόσδεκτη και ξεχωριστή. Το παιχνίδι πολύ σπάνια σας τοποθετεί σε ένα μπουντρούμι με μοναδικό σκοπό την εξόντωση όσων όντων κατοικούν σε αυτό. Στον αντίποδα, σας βάζει στο επίκεντρο διπλωματικών διενέξεων, καταστάσεων ίντριγκας και σκευωρίας, όπου τα στοιχήματα φτάνουν μέχρι και την αυτοκρατορική θέση. Σε μία από τούτες τις υπέροχες στιγμές, καλείστε να ανακαλύψετε τον εν δυνάμει δολοφόνο της αυτοκράτειρας που έχει εισχωρήσει σε ένα βασιλικό χορό - και μάλιστα χωρίς τα υπάρχοντα ή τα ξόρκια σας. Με καθαρή, σχολαστική έρευνα των καλεσμένων και του παλατιού. Φυσικά, αυτό δε σημαίνει πως το παιχνίδι ξεχνά τις ρίζες του, δηλαδή τις μάχες. Άλλωστε το κρεσέντο όλων των αποστολών είναι μάχες με αφεντικά, η μια πιο ενδιαφέρουσα από την άλλη. Με άλλα λόγια, οι περισσότερες από τις αποστολές τις κεντρικής ιστορίας συνδυάζουν καταπληκτικά τον διάλογο, την έρευνα και τη μάχη, δίνοντας έτσι έναν άλλον, πιο σοβαρό και σπουδαίο αέρα στο κατά τ’ άλλα μέτριο σενάριο.

Στις δευτερεύουσες αποστολές είναι που αρχίζουν τα στραβοπατήματα. Μπορεί ό,τι έχει να κάνει με την πλοκή να συνδυάζει τις αρετές ενός RPG άψογα, αλλού όμως τα πράγματα θυμίζουν περισσότερο ένα κοινότυπο MMO, τύπου World of Warcraft, παρά ένα πιο συγκεντρωμένο παιχνίδι ρόλων. Ξοδεύετε πάρα πολύ χρόνο σε αποστολές δίχως κανένα ενδιαφέρον, που σχεδιάστηκαν καθαρά για λόγους ποικιλίας. Μιας ποικιλίας που σας τριγυρίζει άσκοπα στους τεράστιους χάρτες του παιχνιδιού, αλλά δεν σας κάνει εντύπωση ποτέ. Δεν υπάρχουν συγκινητικές ιστορίες, δεν υπάρχουν κρυφά μυστικά. Ή, καλύτερα, υπάρχουν, αλλά χάνονται μέσα στο σωρό της μονοτονίας. Και η ιδέα των rifts δε βοηθά ιδιαίτερα την κατάσταση αυτή. Στις 20 ώρες η επαναληπτική διαδικασία του να παλεύετε ορδές από δαίμονες (διαφόρων δυσκολιών) και έπειτα, απλά με το πάτημα ενός πλήκτρου, να κλείνετε τη ρωγμή γίνεται πλήρως τυπική και φτάνετε να την κάνετε αποκλειστικά και μόνο για να ανεβείτε επίπεδο.

Διότι, αν μη τι άλλο, το Dragon Age: Inquisition παραμένει ένα RPG και πρωταρχικός σας στόχος είναι να μαζέψετε εμπειρία ούτως ώστε να ανεβείτε επίπεδο. Εδώ το παιχνίδι δεν πρωτοπορεί ιδιαίτερα και χρησιμοποιεί μία μάλλον τυπική προσέγγιση. Κατά τη δημιουργία του χαρακτήρα σας, που παρεπιπτόντως είναι λεπτομερέστατη, διαλέγετε και μία ιδιότητα, ανάμεσα σε αυτές του μάγου, του πολεμιστή και του κλέφτη. Κάθε μία απ’ αυτές έχει με τη σειρά της υποκατηγορίες, όπου ξοδεύετε τους πόντους που αποκτάτε με κάθε νέο επίπεδο - διαφορετικών ειδών ξόρκια για τους μάγους, τόξο ή στιλέτο για τον κλέφτη και τα συναφή. Κανένα από αυτά τα skill trees δεν ενθουσιάζει, αφού πάνω-κάτω όλα τα έχουμε ξαναδεί κάπου. Μάλιστα, κάποιες από τις διαθέσιμες επιλογές θέλουν ρύθμιση, αφού υπερέχουν και δυνητικά κάνουν το παιχνίδι πολύ εύκολο. Ομολογώ πάντως πως το κάθε μονοπάτι ξεχωρίζει κατά τη διαδικασία της μάχης, δηλαδή το καθένα απαιτεί διαφορετικό χειρισμό για να εκμεταλλευτείτε τις δυνατότητες του στο έπακρο.

Οι δράκοι είναι από τους πιο απαιτητικούς εχθρούς.

Οι δράκοι είναι από τους πιο απαιτητικούς εχθρούς.

Το σύστημα μάχης είναι απλά τυπικό και ακόμα ένα σημείο του παιχνιδιού που θυμίζει έντονα MMO. Κάθε δυνατότητα οποιουδήποτε skill tree εκτελείται ως ξεχωριστή δύναμη που απαιτεί κάποιο “cooldown”, δηλαδή λίγο χρόνο μέχρι να ξαναχρησιμοποιηθεί. Ακόμα και αυτές των πολεμιστών ή των κλεφτών, οι επιθέσεις με σπαθιά, οι τοξοβολίες και όλα τα παρεμφερή, αντιμετωπίζονται με αυτή τη λογική. Δεν υπάρχει κάποια συνεχόμενη ροή, τουλάχιστον στις ξιφασκίες, όπως στο Skyrim ας πούμε. Οι μόνες επιθέσεις που επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν χωρίς να απαιτείται cooldown (και mana, βέβαια) είναι κάποιες πολύ βασικές, που σχετίζονται με το όπλο που βαστά ο κάθε ήρωας. Αυτές είναι πολύ αδύναμες και εξυπηρετούν την κατανάλωση του χρόνου μέχρι να γίνουν διαθέσιμες οι κανονικές. Πέρα από όλα τα παραπάνω υπάρχουν και τα λεγόμενα buffs, διάσπαρτα στα skill trees, που αυτόματα δίνουν στους ήρωες κάποιες επιθετικές ή αμυντικές ικανότητες.

Οι κάμποσες επιθέσεις και buffs του κάθε skill tree, όπως επίσης και ο σεβαστός αριθμός αυτών, κάνουν διαθέσιμο ένα μεγάλο εύρος στρατηγικών, που τονίζουν πολύ όμορφα το πόσο σημαντικό είναι να διαχειριστείτε σωστά το party σας. Ως Inquisitor, μπορείτε να έχετε μέχρι και τρία άτομα να σας ακολουθούν, από εννέα διαθέσιμα. Εδώ είναι ένας τομέας όπου η BioWare παραδοσιακά δίνει ρέστα, κάτι που ισχύει και στο Dragon Age: Inquisition. Υπάρχει μια ποικιλία ηρώων, ο καθένας με διαφορετικό χαρακτήρα και, φυσικά, ικανότητες. Πέρα από το τακτικό της υπόθεσης, το κατά πως, με άλλα λόγια, εξοπλίζετε τα μέλη του party ή το ποιούς ήρωες έχετε μαζί σας, ενδιαφέρον πάντα έχει και η ιστορία του καθενός, οι διάλογοι μαζί τους, οι αποστολές που τους αφορούν. Είναι ένα προτέρημα που δίνει στο παιχνίδι χαρακτήρα και αποτελεί μία πολύ ευχάριστη εναλλαγή από τις μουντές και, συνήθως, αδιάφορες υπόλοιπες δευτερεύουσες αποστολές.

Ένα άλλο σημαντικό προτέρημα του Dragon Age: Inquisition είναι ο κόσμος του, τεράστιος και χορταστικός. Το Thedas είναι μια μεγάλη, γεωγραφικώς πλούσια περιοχή και αυτό φαίνεται. Έρημοι, βάλτοι, δάση, όλα τα δυνατά κλίματα είναι εδώ, διαθέσιμα προς εξερεύνηση. Οι περιοχές ξεκλειδώνονται σταδιακά και δεν είναι συνεχείς, όπως συνήθως συμβαίνει σε παιχνίδια ρόλων, αλλά ξεχωριστές, και απαιτείται ένα μικρό loading για τη μετάβαση. Μη γελιέστε όμως, αφού χορταίνετε εξερεύνηση και περιπλάνηση στις αχανείς εκτάσεις. Και δεν είναι μόνο τεράστιος ο κόσμος, αλλά και όμορφος. Μπορεί τεχνικά να μην παραδίδει μαθήματα, αλλά αυτό που έχει πετύχει η BioWare σπάνια το συναντάμε σε παιχνίδια τέτοιου μεγέθους. Μία ζωντάνια χρωμάτων ξεχωριστή, που δίνει στην κάθε περιοχή μοναδική προσωπικότητα. Οι ουρανοί της ερήμου κάνουν εκπληκτική αντίθεση με τους τεράστιους αμμόλοφους, οι σκοτεινοί βάλτοι καλύπτονται από πυκνή ομίχλη. Μαγευτικές καταστάσεις.

Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι πανέμορφος.

Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι πανέμορφος.

Στον τεχνικό τομέα, το Dragon Age: Inquisition στέκεται απλά αξιοπρεπώς. Το πιο όμορφο και δουλεμένο στοιχείο είναι σίγουρα τα εφέ των δυνάμεων και ίσως το draw distance. Το πιο άσχημο οπωσδήποτε είναι τα μοντέλα των ηρώων, που ταιριάζουν περισσότερο σε παιχνίδι προηγούμενης γενιάς. Όσο για τον ήχο, ενώ η μουσική επένδυση αρμόζει πλήρως σε ένα παιχνίδι αξιώσεων όπως αυτό, τα πράγματα στο καστ των ηθοποιών είναι ελαφρώς περίεργα. Ίσως γιατί ήθελε να τονίσει τις διαφορετικές καταγωγές των χαρακτήρων, η BioWare τους έδωσε διάφορες άκυρες προφορές, γαλλική, ισπανική και λοιπά. Δεν υπάρχει κάποιο σπουδαίο θέμα με αυτό, απλά ένας μονόλογος ενός στρατηγού με ιδιότυπη προφορά αφαιρεί κάτι από τη σοβαρότητα της κατάστασης. Τέλος, πρέπει να σημειωθεί πως το παιχνίδι έχει και online co-op, όπου μαζί με άλλους τρεις παίκτες συνεργάζεστε για να νικήσετε διάφορους εχθρούς σε προκαθορισμένες πίστες. Αυτές είναι ανεξάρτητες από την ιστορία και τον κανονικό κόσμο, υπάρχουν απλά για να υπάρχουν. Μην περιμένετε να ενθουσιαστείτε με το multiplayer.

Το Dragon Age: Inquisition είναι ένα μεγάλο, χορταστικό και εθιστικό παιχνίδι. Αφήνει τις αμαρτίες του Dragon Age 2 στο παρελθόν και καταφέρνει, χωρίς τρανταχτά προβλήματα, να βρει το χαρακτήρα του και να διασκεδάσει. Δίχως να έχει και κάποιο σπουδαίο αντίπαλο δέος, το Dragon Age: Inquisition είναι μοναδική περίπτωση στις κονσόλες νέας γενιάς. Επιλέξτε το άφοβα.

  • Τεράστιο και χορταστικό
  • Οι χαρακτήρες του party
  • Μοναδικός κόσμος
  • Καταπληκτικές κύριες αποστολές
  • Αδιάφορες δευτερεύουσες αποστολές
  • Το σύστημα μάχης δεν είναι κάτι το φοβερό
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 8.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4 (review), Xbox One, PS3, Xbox 360, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Bioware
ΕΚΔΟΣΗ:EA
ΔΙΑΘΕΣΗ:CD Media
ΕΙΔΟΣ:RPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.dragonage.com
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:21/11/2014
PEGI:18
  • Dimokritos

    Ασχετα με το παιχνιδι, το οποιο ειναι πολυ καλο θελω να θιξω ενα αλλο θεμα. Ειναι η ιδεα μου η τα τελευταια χρονια υπαρχει ελλειψη απο AAA rpgs αυτου του ειδους? Πριν απο το DA3 το μονο, που θυμαμαι και ευχαριστηθηκα πραγματικα ηταν το Skyrim. Στο ενδιαμεσο τι υπηρξε? Κατι Risen κτλ ηταν αξιολογες προσπαθειες αλλα οχι κατι τρομερο. Προσπαθω να θυμηθω αλλα τετοια RPGS και δεν μπορω. Εχει κανει κοιλια το ειδος ή απλα δεν πηρε καποιο το ματι μου;

    PS: Αναφερομαι αποκλειστικα σε RPGs τυπου Skyrim και οχι Divinity και αλλα τετοια.

    • http://www.game20.gr person

      Εντάξει, δεν είναι και εύκολο να χτίσεις τέτοιους κόσμους, θέλει πάρα πολλά χρήματα και ακόμα περισσότερες εργατοώρες. Επίσης, ίσως έχει να κάνει με τα πάνω και τα κάτω του κάθε είδους, ίσως γίνει μία νέα Άνοιξη με τις νέες κονσόλες.

      Τα μόνα, πάντως, που μπορώ να σκεφτώ είναι τα Dragon's Dogma και Witcher 2.

      • Dimokritos

        Α ναι και το Witcher. Δεν ξερω κατα ποσο θα ερθει ''ανοιξη'' για το ειδος στην νεα γενια. Νομιζω, οτι αυτη θα ειναι η γενια των survival horror.

        • http://www.game20.gr person

          Στα όρη, στ'άγρια βουνά.

      • Chris

        Θα μπορουσαν ισως να χρησιμοποιησουν τους ηδη γνωστους κοσμους, των σουορντ κοστ, νεωεργουιντερ, βαλντουρσγκειτ, με καινουγιους ηρωες και περιπετειες.

    • Yagammi

      Dragon's dogma, witcher 2, dark souls, dark souls 2.
      Δεν πουλάει όσο τα άλλα είδη και χρειάζεται αρκετή παραπάνω δουλεια απο ένα άλλο είδος.

      • Dimokritos

        Το dark souls δεν μου αρεσει, γιατι εχει υποτονικη ιστορια. Το Dragon's Dogma ειναι και αυτο σαν το DS ή εχει καποια ιστορια;

        • gogos

          Το dragon's dogma ξεκινάει δυνατά σαν story, αλλά κάνει τεράστια κοιλιά μετά τις πρώτες ώρες. Σίγουρα δεν είναι αυτό που ψάχνεις. Δεν φτάνει σε καμία περίπτωση το dragon age, witcher και deus ex. Το dark souls είναι άλλη υπόθεση. Πετάει σκόρπια στοιχεία και ο κάθε παίκτης φαντάζετε μια ιστορία. Ίσως να είναι και καλήτερα έτσι, απο το να έχεις ένα ξεκάθαρο μα ρηχό και πολυφορεμένο σενάριο, σαν αυτό του risen 3 πχ.

        • http://www.game20.gr person

          Κάπου υπάρχει και ένα review του DDogma: Dark Arisen, αλλά συνοπτικά, καταπληκτικό gameplay, μέτρια ιστορία.

          Κάποτε είχε κυκλοφορήσει και το Kingoms of Amalur: Reckoning, που ήταν ένα πολύ καλό παιχνίδι, αλλά ξεχάστηκε γρήγορα - κοίταξε το.

    • Chris

      Το τελευταιο κλασσικο rpg που θυμαμαι ηταν το Drakensang. Απο τοτε τροποποιηθικαν για πολλους και διαφορους λογους σε action-adventure-rpg, πραγμα που δεν ειναι απαραιτητα κακο, αλλα αλλαξαν στυλ και περιεχουν πολυ λιγοτερα στοιχεια rpg πλεον.

  • Andreas

    Best game 2014 για μένα παίρνει 9,5 10

  • raiden5

    Το μονο που ξεχασατε στο review ειναι να αναφερετε την tactical camera , οπου σε μερικες απαιτητικές μαχες (ειδικα στο hard που παιζω εγω) ειναι απαραίτητη για να τα βγάλεις περα (αν το αναφέρατε κ δεν το πρόσεξα πανω στην βιασύνη μ sorry)

    Παιχνιδαρα παντως, αν κ εγω δεν τα βρισκω καθολου βαρετα τα side quest, αντιθέτως εχω κολλήσει να καθαρισω ολες τις περιοχες απο τα quest, προς το παρον το στορυ το αφηνω σε δευτερη μοιρα, εχω μεινει στο winter palace.

    • http://www.game20.gr person

      Δυστυχώς, raiden, η κάμερα αυτή είναι τόσο ανίκανη να το πω, τόσο χωρίς στρατηγικές προεκτάσεις (δε μπορείς καν να ορίσεις εκείνη τη στιγμή τι ρόλο θα παίζει ο καθένας του party, πχ άμυνα ή επίθεση) που περνά και δεν ακουμπά. Στο medium δεν τη χρησιμοποιήσα ούτε μια φορά, δεν υπήρχε η ανάγκη, γι'αυτό και δεν την ανέφερα. Καταλαβαίνω γιατί στο hard ίσως φανεί χρήσιμη, αλλά εν τελει μου φανηκε (στις κονσολες παντα) πως μπήκε απλά για να μπει.

  • The Elder Scrolls Funboy

    Για εμενα περνει 10,πολυ καλο παιχνιδι!
    Dimokritos αν σου αρεσει το skyrim πειξε και τα πριηγουμενα της σειρας,ειναι ολα υπερπαιχνιδια!

    • Dimokritos

      Μωρε το ξερω, οτι ειναι υπερπαιχνιδια. Αλλα δυστυχως το ματι μου δεν αντεχει πλεον αυτα τα γραφικα. Να φανταστεις εβαλα προσφατα και το skyrim για να δοκιμασω κατι mods και μου φαινονταν παλια τα γραφικα πλεον.

  • G.J.

    Spoiler

    Main κακός απο dlc του 2 πάντως.. Καθόλου έμπνευση δεν είχαν? Ασε που τον κάναν και πανιβλακα να χάνει καθε φορά που τον πετυχαινεις. Σαν βλήμα πέρασε και μέσα απο μηχανή προστασίας των ελφ και έγινε κάρβουνο. Σαν να μην είχε χασει ηδη 50φορες είπε ας σ δώσει χρόνο να κερδίσεις ξανά...

    Τσπ χορταστικό κ καλό γνκ παιχνιδι αλλά ιστορία προβλέψιμη, ανεκμετάλλευτη στ θέμα andraste κ εκεί π στην αρχή παει να εντυπωσιάσει κ λες μήπως τ ενα μήπως τ άλλο τ δίνει μια κ στ διαολο.

    • Chris

      Ελατε, ρε παιδια, τωρα. Andraste και πρασινα αλογα. Ενα τσουλι, που απατουσε τον αντρα της, ειχε αποθημενα με τους μαγους και τελικα επιδει τα εκανε πλακακια με τον maker, κατεληξε να της τραγουδουν στο Φερελντεν 'Σ' εχω κανει Θεο!... γυρνα πισω"

  • ggraper

    Οι επιλογες που κανω,αλλαζουν την ιστορια;

    • G.J.

      The illusion of choice οπως ειπε ο Angry Joe... Θα σου δωσει πολλες φορες την αισθηση οτι αν κανεις καποια πραγματα ισως αλλαξη το τελος πχ αν εχεις καλυτερο καστρο κλπ. Αλλα μπα... Λιγο πολυ εχεις 4-5 σημαντικες επιλογες να κανεις το μονο που σου αλλαζουν ειναι οι καρτελες που θα δεις μετα το τελος του παιχνιδιου. Κατα τα αλλα μην περιμενεις επιπτωσεις των πραξεων σου να αντικατοπτριζονται πολυ.

      • S4crifice

        Θυμαμαι που λεγανε κολας οτι θα εχει πολλα διαφορετικα τελη οταν ειχε ακουστει για τα διαφορετικα τελη του Witcher 3. Μουφα τελικα ε?

        • http://www.game20.gr person

          Μούφα τελείως δεν είναι, αλλά ο κόσμος του παιχνιδιού δεν αλλάζει συγκλονιστικά σε κάθε μικρο-επιλογή. Το παιχνίδι είναι πολύ σύνθετο για κάτι τέτοιο.

  • ilias99

    πρώτη φορά αγόρασα rpg και κατάλαβα ότι δεν μου τεριαζουν. Από τις λίγες φορές που η EA κάνει τελιοποιημενη δουλειά . Συμφωνώ ότι το παιχνίδι είναι λίγο βαρετό μερικές φόρες. όπως και να έχει το απολαμβάνω ακόμη αφού δεν το έχω τερματίσει. Τέλος με τα σχόλια του review δεν περίμενα να δω μια τέτοια βαθμολογία αλλά συμφωνώ σε όλα.

  • raziel

    εγω εχω να πω dragon age 2 παιχνιδαρα για εμενα

  • amorphis

    ενώ οι δευτερευουσες αποστολές και το σύστημα μάχης στο skyrim έσπερναν ε?και οι συγκινήσεις στο στορυ που πρόσφερε το skyrim τουλάχιστον ανατριχιαστικές...δεν ειρωνεύομαι το review σε καμια περίπτωση και το skyrim μου αρεσε πολυ...αλλά δεν μπορω να καταλάβω γιατί θεωρείται πολλές φορές ως αρχέτυπο μέτρο σύγκρισης με άλλα rpg!προσωπική μ άποψη αυτο που κανει το dragonage το κάνει τέλεια και είναι πολύ ανώτερο του skyrim αν αυτά τα δυο μπορούν να συγκριθούν...εκεί πάντως που νομίζω θα έχουμε ανατριχίλες ειναι στο witcher3!!!

    • http://www.game20.gr person

      Στο κείμενο το Skyrim αναφέρεται μόλις μία φορά, ως παράδειγμα μάλιστα για να καταλάβει κάποιος πως λειτουργεί το combat του Inquisition.

      Το ότι οι δευτερεύουσες αποστολες είναι filler βγαλμένα από τα πιο βαρετά mmo κάνει μπαμ, ακόμα και αν έχεις παίξει ελάχιστα απ'αυτά.

      • amorphis

        μα δεν μιλάω για το review...απλά βλέπω πολλούς να συγκρίνουν da με skyrim και αναρωτιέμαι...επιπλέον και το skyrim ηταν γεμάτο fillers αλλα δεν θυμαμαι να το είχε θίξει κάποιος τοτε...ολοι εκθείαζαν το ποσο καλό παιχνίδι ειναι λες και δεν υπήρχαν αρνητικά κάτι που δεν συμβαίνει με το da για το οποίο όλοι ψάχνουν να βρούν και να τονίσουν τα αρνητικά πρωτίστως και δεν μιλάω απαραίτητα για το review αλλα γενικά για την υπερβολική γκρίνια μερικών...μην το παίρνεις σαν προσωπική κριτική...

  • Andreas

    Αυτο το review δεν με κάλυψε καθόλου ασχολήθηκα δεκάδες ώρες με τα side του inquisition και τα βρήκα πολύ ικανοποιητικά και το παιχνιδι είναι από τα πιο εθιστικά που αγόρασα ,δηλαδή η ubisoft που σου δίνει για side να ξεκληδωνεις Πύργους σας αρέσει; Κακό review για ένα παιχνιδι που τσιμπούσε όλο 9αρια και 10αρια από όλους τους μεγάλους

    • http://www.game20.gr person

      Τι κρίμα που έχουμε λοιπόν διαφορετικές απόψεις.

      • Andreas

        Δεν είναι κρίμα καθόλου και ξέρεις κάτι για να άργησε τόσο το review σημαίνει ότι ξόδεψες δεκάδες ώρες στο παιχνιδι κάτι δεν το συναντάς εύκολα εκτός και από το skyrim φέρε μου ένα λουλουδάκι να σου δώσω ένα σπαθι

    • G.J.

      Μεγάλοι όπως τ σκουπίδι το ign και gamespot? Ποιο είναι το κριτήριο με το οποίο παίρνει 9 και 10. Το μέτριο στορυ? Οι υποτιθέμενες επιλογες που κανεις? Καλό παιχνιδι, τέλειο δεν.

      • Andreas

        Κάποιοι που έφτασαν τόσο ψηλά απο το 0 μόνο σκουπίδια δεν είναι , κόψε λίγη ζήλια

        • G.J.

          Αν θεωρώ κάποιο απο τα μεγαλα site σοβαρό είναι rock paper shotgun... Τρ γ ζήλια δεν σε πιάνω ... Δεν δουλεύω σε αυτό τ χωρο 😛

    • gerasimos

      δηλαδή το 8.5 είναι κακό θές να μας πείς,αν του έδινε ένα 9 και 10 θα ήταν καλό review?!

  • Giannis Giapitzakis

    Έχω παίξει 20 ώρες σύμφωνα με το SmartGlass και ακόμα ψάχνομαι με το gameplay και ποιοι είναι οι στόχοι μου.
    Νομίζω ότι το παιχνίδι αντανακλά την απογοήτευση της Bioware για όλα αυτά που της ψάλαμε οι φαν, σχετικά με το DA II.
    Έκαναν το τρίτο μέρος ένα πάρα πολύ βαρύ και ασήκωτο RPG (που μοιάζει να συγγενεύει περισσότερο με το DnD, παρά με το Dragon Age), με ατέλειωτα κείμενα που πρέπει να διαβαστούν για να μπεις στον κόσμο του παιχνιδιού, με ατέλειωτο φάρμινγκ αλα ΜΜΟ, με πολύπλοκο και δυσνόητο crafting, με τεράστιας διάρκειας αποστολές αλά ΜΜΟ, με απέραντο κόσμο που κάνει το Skyrim να φαίνεται χωριό, και ένα πολύ αργοκίνητο και δύστροπο λεβελινγ σύστεμ που είμαι βέβαιος ότι βασίζεται στο TΗAC0 του DnD.
    Όλα αυτά φαίνονται καλά αλλά το πρόβλημα είναι (α) τα μενού. Η διαχείριση των αντικειμένων είναι εφιάλτης το λιγότερο, καθώς είναι σχεδόν αδύνατο να μπορέσεις να βρεις τι είναι καλύτερο για τον κάθε ένα χαρακτήρα στο inventory χωρίς να γίνει το κεφάλι σου καζάνι.
    Είναι αδύνατον να βγάλεις άκρη με τον χάρτη, με ποιες είναι οι κύριες αποστολές, ποιες είναι οι δευτερεύουσες κλπ.
    (β) Είναι περισσότερο δύσκολο από όσο πρέπει ιδιαίτερα τα ριφτ. Αυτό όχι μόνο γίνεται χειρότερο από το πολύ αργό λέβελινγκ αλλά το ακυρώνει κιόλας. Ποιο το νόημα να είμαι στο επίπεδο 7 (όπως τώρα) και οι μάχες να είναι το ίδιο δύσκολες όπως όταν ήμουν στο 3. Θα μου έδινε στα νεύρα αυτό αλλά ευτυχώς το saving είναι γενναιόδωρο.
    (γ) Το looting πολύ σπάνια σου δίνει αντικείμενα που χρεισιμεύουν σε κάτι και βελτιώνουν τον χαρακτήρα. Αντίθετα νοιώθω ότι συνεχώς μαζεύω σκουπίδια. Και δεν υπάρχουν και πολλοί έμποροι να τα πουλήσω. Συνεχώς γεμίζει το inventory και συνεχώς καταστρέφω πράγματα με κίνδυνο πάντα αυτά να μου χρησίμευαν αργότερα στο παχνίδι.
    Ευτυχώς που Xbox One + Frostbite 3 +Full HD TV = οπτική απόλαυση σε άλλο επίπεδο. Αυτό μάλιστα σώζει την κατάσταση. Δεν θα ξεχάσω εύκολα την εντύπωση που μου έκανε το ρεαλιστικό χιόνι και η παγωμένη λίμνη στην αρχική αποστολή. Είναι από τις περιπτώσεις που πρέπει να το δεις για να το πιστέψεις.
    Νομίζω ότι 7 είναι δίκαιος βαθμός.

    • http://www.game20.gr person

      Όντως θέλει το χρόνο του, αλλά τα (β) και τα (γ) ειδικά τα ξεπέρασα όταν άνοιξαν νέες περιοχές, όσο ήμουν στα hitherlands τα αντιμετώπιζα και εγώ.

  • Andreas

    Μπορείς να σπαταλήσεις νομίζω ένα perk για να μεγαλώσεις το inventory

  • G.J.

    Μονο παράπονο ίσως που έχω για το review είναι π δεν επιασες καθόλου το κραφτινγκ του παιχνιδιού αν δεν πρόσεξα καλά.. Θα έλεγα πως είναι απο τα θετικά του παιχνιδιού καθώς καθετι που λουταρεις χρησιμεύει κ ανάλογα δίνει ΣΤΑΤ κ εμφάνιση.

    • http://www.game20.gr person

      Ε, εντάξει, στα περισσότερα crpg/mmo το ίδιο συμβαίνει, αλλού μέσω crafting όπως εδώ, αλλού μέσω enchanting. Δεν είναι και κάτι το συγκλονιστικό

      • G.J.

        Ναι Συμφωνώ απλα για την σειρα σαν σειρα ηταν μεγάλη αλλαγή αν κρινεις πως ήταν στ 2 το crafting η ακόμα κ στο 1. Τσπ λεπτομέρειες :-p

  • Giannis Giapitzakis

    Που είναι το αίμα κυρία Bioware;
    Το Dragon Age Origins είχε μια φετιχιστική σχέση με το αίμα. όλοι οι χαρακτήρες όταν τραυματίζονταν εκτόξευαν ολόκληρα σιντριβάνια αίμα. Όταν σωριάζονταν κάτω εμφανιζόταν μια τεράστια λίμνη αίματος γύρω από το πτώμα.
    Μετά τις μάχες όλοι οι επιζώντες χαρακτήρες ήταν καλυμμένοι με αίμα από πάνω μέχρι κάτω.
    Θυμάστε την συγκλονιστική τελετή που έπρεπε να μαζέψεις αίμα των darkspawn και μετά να εχμ..το πιείς και αν επιζήσεις, γίνεσαι Gray Warden;
    Μέχρι και το logo του DA origins ήταν ένας δράκος ζωγραφισμένος από αίμα. Που είναι αυτά; Γιατί κόπηκαν;
    Στο DA II είχε λιγότερο αλλά είχε όμως αιματοβαμμένες καταστάσεις.
    Το Inquisition δεν έχει καθόλου. Μόνο μερικές πιτσιλιές πάνω στην πανοπλία λες και ο πρωταγωνιστής έπεσε και χτύπησε το γονατάκι του. Άχου το μωρέ....
    Που είναι στο inquisition οι εκτελέσεις που μπορούσες ας πούμε να κόψεις το κεφάλι του darkspawn στο Origins;
    Και γιατί οι ώριμοι και ποιο ενήλικοι διάλογοι έχουν κοπεί και έχουν δώσει θέση σε ποιο εφηβικές κουβέντες;

  • Chris

    Πολυ κατατοπιστικη η παρουσιαση του παιχνιδιου, "ευχαριστουμε person", πλεον ξερω τι προκειται να αγορασω. Απο οτι φαινεται το παιχνιδι ειναι τουλαχιστον επιπεδου DAO και οχι DA2. Σιγουρα εχει τα υπερ και τα κατα του και δεν νομιζω οτι περιμενε κανενας να δει old school classic rpg. Οσο για την βαθμολογια ειναι κατι σχετικο. Σε μια κλιμακα 0-10, το 10 αντιπροσωπευει το απολυτα τελειο που δεν υπαρχει και δεν δινεται ποτε και πουθενα, το 9 αντιπροσωπευει το κορυφαιο του ειδους, οποτε το 7-8 για μενα σημαινει ενα καλο παιχνιδι που αξιζει να το ψαξω περισσοτερο για να δω αν ειναι αυτο που θελω.
    Ερωτιση. Τα διαθεσημα, για την δημιουργια του κεντρικου ηρωα, races, ειναι μονο humans, οπως στο DA2 η humans,elfs, dwarves, οπως στο DAO?

    • andreas

      humans,elfs, dwarves και qunari

  • Panzerfaust

    Είναι οτι περίμενα πάνω-κάτω και έχει και κάποιες ευχάριστες προσθήκες, μια σίγουρη αγορά στο μέλλον για εμένα.

  • ebola75

    τα save από τα προηγούμενα χρειάζονται στο παιχνίδι; όπως στο 2, αξίζει να επεξεργαστεί κάποιος την ιστορία μέσα από το dragon age keep;.
    και για το τέλος, αν γνωρίζεται στις <> εκδόσεις του παιχνιδιού, ελπίζω να έγινα αντιληπτός σε ποίες εκδόσεις αναφέρομαι, μπορούμε συνδεθούμε στο dragon age keep μέσα από το παιχνίδι
    ευχαριστώ πολύ!!!

    • G.J.

      Μην φανταστεις τρελες αλλαγες με τα saves... Θα δεις καποια cameo αναλογως και καποιους διαλογους καπως διαφορετικους.

  • alessan

    Nα καταθεσω και εγω την αποψη μου -αν και στο 20ωρο ακομα οποτε ειμαι στην αρχη-! Κατα βαση συμφωνω με οσα εχει γραψει ο Person και το review ειναι παρα πολυ καλο! Εχω περασει απο το Haven στο Skyhold και εχω τσεκαρει και κανει σχεδον ολα σε Hinterlands,Fallow Mire,Storm Coast! Εκτος απο τον Δρακο και 2 rifts στα Hinterlands που ειναι ακομα δυσκολα για το level μου -11- και καθως το παιζω στο Hard! Απλα για ενημερωτικους σκοπους παιζω με Mage!

    Σε σχεση με το 2 ειναι σα να ξαναπαιρνεις ανασα!! Στην αρχη πηγε να με χαλασει γιατι μου φανηκε πολυ παρομοιο με το πως αρχιζε το 2 αλλα ευτυχως με το που κλεινεις το πρωτο rift αρχιζει και φαινεται η διαφορα στο τι εφτιαξαν σε αυτο!

    Στο Hard αν εξαιρεσουμε μια μαχη με τον Envy Demon -μου βγαλε την ψυχη- μου φαινεται αρκετα βατο και χωρις ιδιαιτερη δυσκολια! Ειδικα που μπορεις ευκολα να επιστρεφεις στα διαφορα camps να κανεις heal και να στοκαρεις potions! Απλα μερικες μαχες καλο ειναι να της αφησεις για αργοτερα παρα να παιδευεσαι να της βγαλεις απο την αρχη! Επισης ειναι τεραστιο λαθος να μην κανεις αρκετες παραπλευρες αποστολες γιατι μετα θα εχεις σοβαρο θεμα με τις βασικες σε θεμα δυσκολιας -στο νορμαλ δεν ξερω αλλα στο hard σιγουρα-

    Καποιες αποστολες ειναι αρκετα ενδιαφερουσες καποιες αλλες οχι! Απλα ακομα και οι αδιαφορες γεμιζουν τον κοσμο του παιχνιδιου αρκετα, που εμενα μου αρεσει! εξαλλου οποιος δεν θελει δεν τις κανει τις πιο απλες! Η ιστορια για rpg ειναι εκει απλα για να υπαρχει γεματη κλισε και στανταρακια αλλα τουλαχιστον προσχωραει βατα και δεν ειναι αρνητικη!

    Μουσικη σε παρα πολυ καλο επιπεδο,οπως και οι φωνες αλλα και τα ηχητικα εφφε που αλλαζουν αμα περπατας σε νερο,χωμα,πετρα,σε τουνελ, κλπ κλπ! Τα γραφικα στα τοπια τα βρηκα εξαιρετικα, με γεματες περιοχες -ειτε με πανιδα ειτε με χλωριδα- πραγματα να κανεις και να δεις! Καλοσχεδιασμενα τοπια που δειχνει ποση δουλεια εχει γινει σε καθε περιοχη! Αυτο που με χαλασε παρα πολυ ειναι τα προσωπα των ηρωων που ειναι σαν κερινα ομοιοματα -γυαλισμενα κιολας- ανεκφραστα και μου χαλανε λιγο το ολο θεμα να απορροφηθεις εντελως σε εναν rpg κοσμο! Ειδικα που πλεον εχουμε δει φοβερη δουλεια σε προσωπα! Οπως επισης και μερικα ζωα οπως τα αλογα που ψευτιζουν - α ρε Red Dead-!

    επισης εχει αρκετα glitches Και καποια bugs τα οποια ομως για το μεγεθος του κοσμου και ολων αυτων που πας να κανεις ειναι καπου λογικα!

    Στην αρχη με τα Inquisition perks,power,war map καπου ειχα ψυλοχαθει αλλα σιγα σιγα αν δωσεις λιγο χρονο καταλαβαινεις τι και πως αν και πολλα στο war map ειναι λιγο για τα ματια του κοσμου και να σου δωσουν την ψευδαισθηση ενος μεγαλυτερου κοσμου και ποσο σημαντικος εισαι σε αυτον! Το gameplay μου αρεσει αρκετα αν και ακομα δεν ξερω αν θα με κουρασει μεχρι το τελος η οχι!

    Εν τελη μεχρι τωρα ειναι ενα εξαιρετικο παιχνιδι που ευτυχως αλλαξε απο το τι ηταν το 2! Εν αναμονη Witcher 3 ειναι οτι πρεπει! Λογικα θα του εβαζα καπου στο 8! Γιατι εχει πολλα περιθωρια βελτιωσης, αλλα πλεον εχει εξαρετικη βαση σε επομενο Dragon Age να δουμε κατι πραγματικα αριστουργηματικο!

  • tiflopodikas

    Μέχρι στιγμής έχω παίξει 11 ώρες και θα πω μόνο για το gameplay του παιχνιδιού :

    1) Με μια κάμερα δεν σώζεις το σύστημα μάχης η οποία δεν λειτουργεί και τόσο καλά με διάφορα δέντρα να ενοχλούν το οπτικό σου πεδίο

    2) ΠΟΥ EINAI ΟΙ HEALERS έλεος δηλαδή δεν έχουμε healers τραγική κίνηση να τους βγάλουν τεράστιο λάθος.

    3) Το Τανκ αχ το Τανκ ούτε αυτό υφίσταται απλά κάνει ότι να ναι πάει πέρα δώθε ε παίρνει και λίγο threat που και που αν θυμηθεί

    4) Η στρατηγική επίσης δεν υφίσταται,στις επιλογές για το τι θα κάνει ο κάθε παίκτης μόνο 4 εντολές πιο θα ακολουθεί και αν θα τον προστατεύει και αν θα σκάσει τα abilities ο παίκτης όταν πέφτει κάτω από ένα ποσοστό το mana/stamina του τραγικό και αυτό.

    Τουλάχιστον η μάχη παραμένει διασκεδαστική γιατί πέφτει πολύ ξύλο, θα προτιμούσα βέβαια την χρήση τακτικής όπως στο origins αν και από αυτά που βλέπω δεν θα ξανά δούμε ποτέ τέτοιο πράμα επειδή το παιχνίδι έγινε πάρα πολύ φιλικό προς τις κονσόλες και ξέχασε το PC, και κάπως έτσι χάθηκε ένα από τα καλύτερα στοιχεία του παιχνιδιού(για μένα το καλύτερο) το gameplay του.

  • forneverarrow

    Είπα να ασχοληθώ ξανά με το gaming... Οχι όπως κάποτε, αλλά ετσι για να ξεφύγουμε στις λίγες ελεύθερες ώρες. Είχα ξεχάσει οτι κυκλοφόρησε πριν κατι μήνες και μόλις το ειδα στα ράφια προχτές το ξεχώρισα και το πήρα. Έχω παίξει γύρω στις 4 ωρες και αυτά που ειδα θέλω να τα σχολιάσω.

    Για αρχή να πω οτι έχω τερματίσει 5 φορές το Origins στο PC, που είναι το καλύτερο για εμένα RPG του είδους. Το 2 δεν το άγγιξα (δεν έτυχε μάλλον). Εδώ λοιπόν ξεκίνησα με πολλές προσδοκίες. Επειδή θα ειναι αμαρτία να σχολιάσω τα γραφικά λέω απλά ότι ειναι αυτά που πρέπει για να αποδοθεί σωστά αυτός ο μαγικός χάρτης! Το story είναι δυστυχώς για πέταμα. Κατι που εχει γραφτεί, παιχτεί και προβληθεί σε χιλιάδες βιβλια, ταινίες και games... Και ευτυχώς που υπάρχει lore και μπόλικο υλικό στο codex, γιατι διαφορετικά θα μας έπιανε ο ύπνος.

    Το επόμενο χτύπημα ήρθε απο τα τραγικά menu. Πρώτη φορά στα 19 χρόνια gaming που έχω στην πλάτη μου δεν κατάφερα να βρω πως διαλέγεις άντρα ή γυναίκα χαρακτήρα στην αρχή!!! Ο χειρισμός μου έφαγε 2 ωρες για να μάθω τι παίζει, αν και όταν έπιασα το νόημα μου άρεσε. Τώρα, το τι γίνεται με τα quests δεν εχει προηγούμενο. Πολυ side περιεχόμενο, ικανό να σε κανει να κόβεις βόλτες στο χαρτη χωρίς ιδιαίτερο λόγο. Στο journal καμία διάκριση μεταξύ main και side quest, με αποτέλεσμα να σπάω το κεφάλι μου να θυμηθώ τι έλεγε στο τελευταίο video για να τα ξεχωρίσω.

    Μπορεί να φαίνομαι αρνητικός αλλα τα παραπάνω ειναι απλά παράπονα που σπάνε τα νεύρα κάποιου που δεν μπορεί να παίξει πανω απο μια ώρα τη μερα (δυστυχώς). Το παιχνίδι εχει χαρακτήρα, πολυ δυνατό περιεχόμενο και ενα κόσμο εξαιρετικά σχεδιασμένο. Τα skills των χαρακτήρων δείχνουν καλά, ενώ ωραία ιδέα ειναι και τα rifts. Όταν καταφέρω και φτάσω τις 50-60 ωρες θα έχω πιο σαφή εικόνα.

    • http://game20.gr Terminator

      Γιατί απείχες;

  • PanaGois

    πως κανουμε main missions στο dragon age inquisition ξερω ειναι λιγοχαζο αλλα δεν ξερω :/ 🙁 plzzz βοηθεια