Dragon Age II Review

, Κυριακή 20 Μάρτιος 2011 0  

Πραγματικά δεν ξέρω πως να ξεκινήσω τον πρόλογο της συγκεκριμένης κριτικής. Να πω ότι το περίμενα ότι η Bioware θα τα έκανε σαν τα μούτρα της όταν ανακοίνωσε το sequel του GOTY 2009 μας; Να πω ότι το Dragon Age II δεν είναι τόσο καλό όσο το πρώτο μέρος κι ότι έχει απλοποιηθεί προκειμένου να έχει περισσότερη απήχηση σε μεγαλύτερο κοινό; Να πω ότι η Bioware μας φλόμωσε με φρούδες υποσχέσεις περί καλύτερης υποστήριξης του DX11 API στην τελική έκδοση του παιχνιδιού απ’ ότι εκείνης του demo; Να πω ότι ήταν εμφανέστατη η πρόθεσή της όταν αφαίρεσε την ισομετρική κάμερα; What the fuck ρε Bioware;

Προτού συνεχίσω το παραλήρημα μου, οφείλω να ξεκαθαρίσω ότι το Dragon Age II σαν παιχνίδι είναι αρκετά καλό. Δεν τίθεται σαφώς θέμα σύγκρισης με το αρχικό μέρος. Το Origins είναι μακράν καλύτερο από το sequel, για λόγους που θα σχολιάσουμε στη συνέχεια. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι το sequel είναι μάπα. Όχι, απλά δεν φτάνει την κλάση του προκατόχου του.

Όπως θα γνωρίζετε ήδη, στο παιχνίδι παίρνετε τον ρόλο του (ή της) Hawke, πράγμα που σημαίνει ότι έχουμε fixed storyline. Σε αντίθεση με αρκετούς, δεν με χάλασε το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό. Θεμιτή αλλαγή και καλοδεχούμενη από την Bioware, όπως και τα προσεγμένα cutscenes που έχει προσθέσει και προωθούν την ιστορία. Κατά την διάρκεια του πρώτου μέρους και την καταστροφή της Ferelden, ο Hawke καταφέρνει να σωθεί με την οικογένειά του την τελευταία στιγμή και να βρει καταφύγιο στο Kirkwall. Εκεί θα εγκατασταθεί και θα γίνει ο περιβόητος “Champion Of Kirkwall”.

Η Flemeth έβαλε σιλικόνη και έριξε μερικά facelifts για τις ανάγκες του sequel. Αμ πως!

Σε περίπτωση που δεν το καταλάβατε από τα συμφραζόμενα, στο Dragon Age II υπάρχει μία μονάχα πόλη. Κατά την διάρκεια του παιχνιδιού αναφώνησα “Ωραία, παίζουμε τόση ώρα και είμαστε στην πρώτη πόλη”. Που να ήξερα όμως ότι μόνο το Kirkwall υπάρχει. Και συν τοις άλλοις, τόσο τα σπίτια στα οποία έχετε πρόσβαση, όσο και τα dungeons είναι φτυστά αντίγραφα των προηγούμενων που είχατε επισκεφτεί. Ειλικρινά, το σοκ που παθαίνεις από τα επαναλαμβανόμενα μέρη που επισκέπτεσαι είναι πρωτόγνωρο για τα σημερινά δεδομένα. Ο λόγος του τραγικού copy-paste είναι προφανής - η BioWare θέλησε να έχει έτοιμο όσο πιο σύντομα γινόταν το sequel. Άρμεγμα αγελάδας που λέμε. Είναι αδιανόητο μια εταιρεία όπως η Bioware να υποπίπτει σε τόσο τραγικά λάθη!

Tο παιχνίδι είναι περισσότερο action oriented. Κάτι που δεν θα ήταν κακό αν δεν είχε αντίκτυπο στην στρατηγική που απαιτείται στις μάχες σας. Ή να το πω διαφορετικά, στο Dragon Age II η στρατηγική που ακολουθείτε είναι απλή και δεν συγκρίνεται με την αντίστοιχη του πρώτου μέρους. Ίσως να φταίει το γεγονός ότι το sequel φτιάχτηκε για να έχει περισσότερη απήχηση στους casual gamers. Ίσως σε αυτό να ευθύνεται και η αφαίρεση της ισομετρικής κάμερας. Πραγματικά, τι σκ@τά την πείραζε την Bioware η ισομετρική κάμερα; Δηλαδή αντί να προσθέτουν χαρακτηριστικά, αφαιρούν μερικά από τα καλύτερα; Ρε πάμε καλά; Όχι, δεν πάμε. Όπως και να έχει, το Dragon Age II ξέφυγε από την φόρμουλα που ακολουθούσε το Origins. Και σαν να μην έφταναν αυτά, τα skills trees έχουν απλοποιηθεί σε σχέση με το πρώτο μέρος, δεν μπορείτε να εξοπλίσετε τους συντρόφους σας με ασπίδες/κράνη/μπότες και η εξερεύνηση των περιοχών έχει μειωθεί στο ελάχιστο.

Tι Ezio και φανφαριές... Hawke ο μαμήκουλας ρεεεεε!

Τα λάθη της BioWare συνεχίζονται και στο σύστημα διαλόγων. Η εταιρία, θέλοντας να κερδίσει περισσότερο κοινό, πρόσθεσε ένα σύστημα παρόμοιο με εκείνο του Mass Effect. Και παρόλο που το εν λόγω σύστημα είναι λειτουργικό, δεν έχει καμμία απολύτως σχέση με την πληθώρα επιλογών που παρείχαν παλιότεροι τίτλοι της εταιρίας. Δεδομένου ότι η Bioware είχε στα χέρια της ένα “δυτικό” RPG που θα μπορούσε να φέρει την επανάσταση, περιμέναμε περισσότερες επιλογές να είχαμε απ’ ότι στο Origins κι όχι λιγότερες. Απλούστευση λοιπόν και στο σύστημα διαλόγων στον βωμό του χρήματος.

Ο τεχνικός τομέας του Dragon Age II κυμαίνεται σε αρεστά επίπεδα. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι έχουμε πολύ καλύτερα γραφικά από αυτά του πρώτου, αλλά τι γίνεται όταν σε διάστημα λίγων μηνών κυκλοφορεί το The Witcher 2 με γραφικά που ούτε καν θα φανταζόταν το Dragon Age ΙΙ; Επιπλέον, έχουμε μια προβληματική μηχανή γραφικών. Ναι αγαπητή Bioware, το tessellation, το νέο fog system, το SSAO και τα soft particles είναι ωραίες ιδέες, αλλά τι να τα κάνουμε όταν τα particles effects είναι δισδιάστατα (ξέρετε, sprites που γυρνάνε καθώς γυρνάτε την κάμερα και μας θυμίζουν εποχές Doom) ή όταν τα high-res textures που δίνεις στους PC gamers δεν είναι τόσο high-res; Είχα μια κρυφή ελπίδα ότι θα έβγαινε κάποιος driver από την Nvidia ή κάποιο patch από την Bioware που θα αύξανε τις αδικαιολόγητες επιδόσεις του παιχνιδιού στην GTX295 μου, μάταια όμως. Δεν σερνόταν βέβαια το παιχνίδι στο σύστημα δοκιμής, δεν δικαιολογείται όμως να βλέπω 40fps με τέτοια γραφικά.

Εδώ η πληθωρική Isabella - ο στόχος της BioWare στο τρίτο μέρος θα είναι τα boobs physics, βάζω στοίχημα λέμε.

Από τα παραπάνω, φαίνεται πόσο απέχει το Dragon Age II από το Origins και είναι σίγουρο ότι αν είστε φαν του πρώτου μέρους, θα απογοητευτείτε. Από την άλλη όμως, σαν παιχνίδι το Dragon Age II δεν είναι τόσο πατάτα όσο νομίζετε. Μπορεί το main story να είναι κάπως ανούσιο, αφού δεν προσφέρει τίποτα το ιδιαίτερο ώστε να δικαιολογεί τον χαρακτηρισμό του sequel (περισσότερο για expansion μοιάζει αλλά ας το προσπεράσουμε), υπάρχουν όμως μερικές ενδιαφέρουσες ανατροπές και μερικά πολύ καλά side-quests. Μολονότι η εξερεύνηση έχει μειωθεί, το παιχνίδι μου πήρε 35 ώρες μέχρι να το τελειώσω (μαζί με τα περισσότερα side-quests) και το σημαντικότερο από όλα είναι ότι δεν βαρέθηκα ούτε μια στιγμή. Το σύστημα μάχης αφήνει μια γλυκανάλατη γεύση, αλλά αν αγνοήσουμε την ύπαρξη του Origins, θα δούμε ότι είναι σχετικά καλό.

Το θέμα είναι ότι αυτή ακριβώς η ύπαρξη του Origins είναι που καταδικάζει αυτομάτως το Dragon Age II. Μπορεί η κριτική να επικεντρώθηκε στην σύγκριση μεταξύ των δύο τίτλων, αλλά σε αυτό δεν ευθύνομαι εγώ. Μπορούσε κάλλιστα η Bioware να το ονόμαζε Dragon Wannabe: The Mass Effect Bastard Child και να το βλέπαμε ως ένα νέο IP. Από την στιγμή που πρόκειται για sequel ενός από τα καλύτερα RPG’s των τελευταίων χρόνων, οφείλει να συγκριθεί και στην τελική να ξεπεράσει τον προκάτοχο του. Τόσο απλά.

Ο Anders μετά την χυλόπιτα που του έριξα. Όσο και να μου γυρνάς την πλάτη σου δεν πρόκειται να το φας ρε, τέλος!

Εν κατακλείδι, το Dragon Age II είναι ένα RPG που παίρνει τα mechanics του πρώτου μέρους, τα απλουστεύει, βάζει μπόλικη σάλτσα και φρου φρου για να μας εντυπωσιάσει, αλλά στο τέλος τρώει τα μούτρα του. Ο λόγος που δεν είναι κακό σαν παιχνίδι, είναι επειδή τα mechanics του Origins είναι τόσο καλά και προσεγμένα… κι ας έχουν απλοποιηθεί. Είναι πιο κινηματογραφικό από ποτέ και παρόλο που έχει τις ωραίες του στιγμές, δεν φτάνει το πρώτο Dragon Age ούτε στο μικρό του δαχτυλάκι. Πράγμα αναμενόμενο αν σκεφτούμε τόσο τον χρόνο ανάπτυξής του, όσο και το κοινό στο οποίο απευθύνονται οι δύο τίτλοι. Κρίμα!

+ Καλύτερα γραφικά από το πρώτο
+ Η έκδοση του PC διαθέτει pause button
+ Περισσότερη δράση και πιο κινηματογραφικό
+ Καλύτερο από αρκετά άλλα RPG’s που κυκλοφορούν αλλά…

- Χειρότερο από το Origins
- Προβληματική μηχανή γραφικών
- Απλοποιημένο σε όλους τους τομείς
- Κανονικά θα έπρεπε να είναι expansion κι όχι sequel
- Μέχρι το τέλος της χρονιάς θα το έχετε ξεχάσει (εκτός κι αν η Bioware μας βομβαρδίσει με DLC)

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

Πλατφόρμα: PC (review), Xbox 360, PS3
Έκδοση: EA
Ανάπτυξη: Bioware
Διάθεση: EA Hellas
Είδος: RPG
Παίκτες: Single-player
Επίσημο Site: http://dragonage.bioware.com
Ημερομηνία Kυκλοφορίας: 11/3/2011
PEGI: 18