alt text

Η βελγική Larian είναι ένα στούντιο που έχει αποδείξει το ταλέντο της μέσω της σειράς Divinity. Μετά το πολύ καλό Dragon Commander, η Larian, με τη βοήθεια του Kickstarter, επιστρέφει με το Divinity: Original Sin και πέρα από μαθήματα ανεξάρτητης ανάπτυξης παραδίδει ένα από τα καλύτερα RPG των τελευταίων 15 ετών.

Η ιστορία, για άλλη μία φορά, σας βρίσκει στον μαγικό κόσμο του Rivellon. Εκατοντάδες χρόνια μετά τα γεγονότα του Dragon Commander (και ίσως χιλιάδες πριν τα Divinity 1 και 2) ο κόσμος τρέμει από τον φόβο για την Source, μία απίθανη δύναμη που ωθεί στην τρέλα και σε κακούς σκοπούς όποιον έρθει σε επαφή μαζί της. Έτσι δημιουργήθηκε το τάγμα των Source Hunters, οι οποίοι είναι πολεμιστές εκπαιδευμένοι στη μάχη κατά των παρανοϊκών μάγων, ορκισμένοι να πατάξουν καθέναν που εξασκεί και προσπαθεί να δαμάσει την Source.

Η πλοκή ξεκινάει αρκετά απλά και μάλιστα περνάνε αρκετές ώρες μέχρι να αποκτήσει πραγματικό ενδιαφέρον, αν και αυτό οφείλεται κυρίως στο gameplay. Οι δύο ήρωες του παιχνιδιού φτάνουν στην πολιορκημένη πόλη της Cyseal με σκοπό να ξεδιαλύνουν το φόνο ενός αξιωματούχου, που όλα δείχνουν πως σκοτώθηκε με μαγικό τρόπο. Η αλήθεια είναι πως το Divinity: Original Sin δεν έχει κάποια εξωπραγματική ιστορία που καθηλώνει με το βάθος της. Δεν προσπαθεί να επιβάλει κάποιο αίσθημα λύπης ή ενδιαφέροντος για τους χαρακτήρες. Όλα είναι αρκετά απλά, οι καλοί και οι κακοί ξεχωρίζουν εύκολα, οι ανατροπές είναι λίγες και καλές, ενώ οι διάλογοι είναι φανταστικοί, παραδοσιακά κωμικοί, αυτοσαρκαστικοί και παιχνιδιάρικοι, όπως σε όλα τα παιχνίδια της Larian. Αυτό που κάνει το Original Sin να ξεχωρίζει είναι η απόλυτη ελευθερία που προσφέρει. Τι και αν ο κεντρικός κορμός της ιστορίας είναι γραμμικός; Το gameplay επιτρέπει τόσες διαφορετικές προσεγγίσεις μέσω εξερεύνησης, διαλόγων και γρίφων, που προσωπικά με κάνουν απόλυτα σίγουρο πως έχασα δεκάδες λεπτομέρειες και αρκετό υλικό στις 70 ώρες που χρειάστηκα για να ολοκληρώσω το παιχνίδι.

Τα γραφικά εντυπωσιάζουν με την αισθητική τους.

Τα γραφικά εντυπωσιάζουν με την αισθητική τους.

Σε όλη τη διάρκεια του Divinity: Original Sin δεν έχετε καμία βοήθεια, κανέναν να σας πει πού να πάτε, ενώ τα quest markers λάμπουν δια της απουσίας τους. Ο μόνος τρόπος για να γνωρίζετε τί σας περιμένει παρακάτω είναι το προσεκτικό διάβασμα των διαλόγων και η προσοχή στον χώρο. Αν ένας φρουρός στην έξοδο της πόλης σας πει να μην βγείτε από την βόρεια πύλη επειδή κυκλοφορούν επικίνδυνοι νεκροζωντανοί, καλύτερα να ακούσετε τη συμβουλή του. Βασικό σας εργαλείο είναι το σημειωματάριο όπου καταγράφεται κάθε πληροφορία που λαμβάνετε για τις αποστολές σας, αλλά μην περιμένετε ακριβείς οδηγίες σε καμία περίπτωση. Όλη η μαγεία βρίσκεται στην εξερεύνηση και στον πειραματισμό.

Αυτός ο πειραματισμός στο gameplay είναι που κάνει το παιχνίδι τόσο ξεχωριστό, καθώς απαιτεί από τον παίκτη να στύψει το μυαλό του και να βάλει τη φαντασία του να δουλέψει. Είναι τόσες οι λύσεις για κάθε πρόβλημα που συναντάτε που είναι εξαιρετικά πιθανό να χάσετε ολόκληρες περιοχές, χαρακτήρες και αντικείμενα ανάλογα με τις επιλογές σας. Από την πιο απλή πόρτα που μπορεί να ανοίξει με το καλά κρυμμένο κλειδί, με ένα ειδικό ξόρκι, ρίχνοντας την μαγική πυραμίδα τηλεμεταφοράς από το παράθυρο ή απλά καταστρέφοντας την με ένα τσεκούρι, μέχρι το κατεστραμμένο μπουντρούμι πίσω από τον ψεύτικο τοίχο, το παιχνίδι προσφέρει αμέτρητες περιπτώσεις που σας προκαλεί να παίξετε με τους μηχανισμούς του και να σπάσετε τους κανόνες.

Ξεκινάτε δημιουργώντας δύο δικούς σας ήρωες. Μπορείτε να αλλάξετε την εμφάνισή τους, τον χαρακτήρα τους, τη φωνή τους και φυσικά τις ικανότητές τους. Όπως και το Divinity 2, το Original Sin δεν σας περιορίζει ποτέ σε ότι αφορά την κλάση και τις δυνατότητες των χαρακτήρων σας. Πρέπει να επιλέξετε ορισμένα αρχικά skills και χαρακτηριστικά που σας βάζουν σε ένα μονοπάτι αλλά από εκεί και πέρα είστε ελεύθεροι να κάνετε ότι τραβάει η ψυχή σας. Ξεκινάτε με έναν paladin και μία μάγισσα φωτιάς; Μπορείτε να κάνετε τον paladin σας άριστο rogue ή ακόμα και νεκρομάντη με εξαιρετικό χάρισμα στα παζάρια, ενώ η μάγισσα μπορεί να καταστρέφει τα πάντα στο πέρασμά της με μπάλες φωτιάς, κρατώντας ένα πελώριο τσεκούρι και παράλληλα ξέρει να επιδιορθώνει όπλα και πανοπλίες. Ή ένας κατσούφης πολεμιστής με έφεση στη μαγειρική και την δημιουργία φίλτρων. Η ελευθερία είναι διάχυτη σε όλο το παιχνίδι και οι πρώτες ώρες ενασχόλησης μαζί του σίγουρα θα σας κάνουν να τα χάσετε, κυρίως λόγω των ατελείωτων στατιστικών και του πελώριου συστήματος inventory.

Κάθε αντικείμενο μπορεί να μετακινηθεί και να χρησιμοποιηθεί.

Κάθε αντικείμενο μπορεί να μετακινηθεί και να χρησιμοποιηθεί.

Το inventory είναι αρκετά χαοτικό και δεν σταματάει ποτέ να είναι ένας μόνιμος βραχνάς. Δεν είναι απαραίτητα προβληματικό, απλά είναι τόσο μεγάλο και τα αντικείμενα που βρίσκετε τόσα πολλά, που κάνουν τη διαχείριση τους μεταξύ των (έως) τεσσάρων χαρακτήρων δύστροπη, καθώς οι ικανότητες του καθενός μπορούν να εκτελεστούν στο προσωπικό του inventory (φίλτρα, crafting, blacksmithing), τα αντικείμενα για αποστολές πάνε μόνο σε εκείνον που τα μαζεύει και ούτω καθεξής. Αυτό οφείλεται στην co-op φύση του Original Sin που αναλύω παρακάτω. Ίσως το inventory σας κουράσει ελαφρώς αλλά δεν αποτελεί σημαντικό θέμα.

Αυτό που κλέβει την παράσταση στο παιχνίδι είναι η αλληλεπίδραση με τον κόσμο. Κάθε αντικείμενο, από το πιο μικρό βαζάκι μέχρι τεράστια κρασοβάρελα, μπορεί να μετακινηθεί και να χρησιμοποιηθεί στη μάχη. Αυτό οδηγεί σε ξεκαρδιστικές καταστάσεις όπως το παγίδευμα ενός αφεντικού με βαρέλια δυναμίτη (ένα καλοζυγισμένο fireball και η μάχη τελειώνει πριν καν αρχίσει) και το ξάφρισμα κάθε σπιτιού από πολύτιμα και κάθε λογής αντικείμενα με τον έναν χαρακτήρα την ώρα που ο άλλος απασχολεί σε διάλογο τον ιδιοκτήτη. Μέχρι και στελθ υπάρχει, το οποίο λειτουργεί θαυμάσια. Όπως αναφέρθηκε και πιο πριν, φαντασία και όρεξη για πειράματα να υπάρχει και οι δυνατότητες είναι αμέτρητες, καθώς κάθε skill σας είναι διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή, επιτρέποντας σας να φτάσετε σε δυσπρόσιτα σημεία, να δαμάσετε τις δυνάμεις της φύσης ή απλά να προκαλέσετε πανικό.

Το ζουμί της υπόθεσης δεν θα μπορούσε να είναι τίποτα άλλο από τις μάχες φυσικά. Η Larian δημιούργησε ένα άψογο turn-based σύστημα, το οποίο θυμίζει αρκετά τα Fallout 2 και Temple of Elemental Evil, με δεκάδες νέες ιδέες και μηχανισμούς. Κάθε κίνηση και ικανότητα των χαρακτήρων σας καταναλώνει βαθμούς και εξαρτάται απόλυτα από τα στατιστικά τους. Για παράδειγμα, αν κάποιος χαρακτήρας σας έχει υψηλό δείκτη πρωτοβουλίας, τότε μπορεί να κινηθεί πριν τον εχθρό, ενώ αν ένας μάγος σας έχει υψηλή θέληση τότε δύσκολα τρομοκρατείται ή δέχεται κατάρες. Η Larian πρωτοτυπεί με την κίνηση να είναι τελείως ελεύθερη σε ένα αόρατο grid που πιάνει ολόκληρο τον χάρτη, έτσι ο παίκτης μπορεί να οδηγήσει τη μάχη εκεί που θέλει.

Σημαντικότατος μηχανισμός στις μάχες είναι η εκμετάλλευση των στοιχείων της φύσης, κάτι που θα σας κάνει να απορείτε γιατί δεν το είχε κάνει κάποιος άλλος μέχρι τώρα. Στέκεται ο εχθρός σας σε νερά; Μία ριπή κεραυνού τον ακινητοποιεί για τρεις γύρους. Σας τσακίζουν οι τοξότες από μακριά; Δημιουργήστε καπνό συνδυάζοντας skills φωτιάς και νερού και αναγκάστε τους να έρθουν κοντά σας ή ανατινάξτε το εύφλεκτο αέριο δίπλα τους. Κακά τα ψέματα, τα skills των μάγων εντυπωσιάζουν πολύ περισσότερο από εκείνα των μαχητών, αλλά κανένα skill δεν είναι πιο χρήσιμο από κάποιο άλλο. Οι μάχες συνολικά είναι αρκετά απαιτητικές, με τους εχθρούς να είναι ικανοί και να χρησιμοποιούν τα ίδια skills με εσάς. Ορισμένες μάχες απαιτούν πολλή σκέψη και τακτική για να τις περάσετε αλώβητοι, όμως η αίσθηση της νίκης είναι απολαυστική.

Τα στοιχεία της φύσης είναι στο έλεός σας από τα πρώτα κιόλας λεπτά.

Τα στοιχεία της φύσης είναι στο έλεός σας από τα πρώτα κιόλας λεπτά.

Το κερασάκι στην τούρτα είναι φυσικά το καλοδουλεμένο και θεότρελο co-op του Divinity: Original Sin. Όλο το campaign μπορεί να παιχθεί εξ αρχής ή οποιαδήποτε στιγμή από δύο άτομα που χειρίζονται από έναν χαρακτήρα (και τον βοηθό του). Ο οικοδεσπότης αποφασίζει ποιος αναλαμβάνει ποιον ή τους δημιουργούν μαζί στην αρχή του παιχνιδιού. Δυστυχώς δεν είναι δυνατό να μεταφερθεί χαρακτήρας από το παιχνίδι του δεύτερου παίκτη, αν και κάτι τέτοιο θα κατέστρεφε την ισορροπία του παιχνιδιού λόγω των αμέτρητων στατιστικών. Από εσείς και ο συμπαίκτης σας είστε απολύτως ελεύθεροι να κάνετε ότι θέλετε στο χάρτη, δεν υπάρχει καν ανάγκη να βρίσκεστε στο ίδιο σημείο. Ο καθένας αναλαμβάνει ότι αποστολή θέλει, μιλάει σε όποιον θέλει και εξερευνά όπου του κατέβει. Με έναν απλό μηχανισμό τηλεμεταφοράς μπορεί να βρεθεί στο πλάι του άλλου παίκτη σε περίπτωση ανάγκης. Αν το παιχνίδι είναι εργαστήριο πειραμάτων στο single-player, δεν φαντάζεστε τί μπορεί να συμβεί στο co-op. Η συνδεσιμότητα γίνεται μεταξύ φίλων στο Steam, μέσω LAN και μέσω IP αν το αγοράσετε σε δίσκο ή από GOG/LarianVault.

Ειδική αναφορά αξίζει το πανίσχυρο εργαλείο editor της Divinity Engine που σας επιτρέπει να αλλάξετε τα πάντα στο παιχνίδι ή να δημιουργήσετε δικές σας περιπέτειες. Η Larian υποστηρίζει πολύ το editor και προσπαθεί να μεγαλώσει την κοινότητά του, που ήδη έχει φτιάξει έξυπνα mods, όπως ένα που επιτρέπει co-op με τέσσερις παίκτες! Μακάρι να ασχοληθούν μαζί του οι ταλαντούχοι modders καθώς αποτελεί ένα φοβερό εργαλείο και έχουμε πάρα πολλά χρόνια να δούμε τέτοιο editor σε CRPG.

Όσον αφορά τα γραφικά, το Divinity: Original Sin είναι κουκλί αν και κάπως βαρύ, με μεγάλη όρεξη για RAM. Ο κόσμος είναι πανέμορφος, γεμάτος έντονα χρώματα και ζωντανούς χαρακτήρες. Οι υφές έχουν ικανοποιητική λεπτομέρεια, ειδικά για ισομετρικό τίτλο, τα animations λειτουργούν αρμονικά με τις κινήσεις στα skills και τα ξόρκια να κλέβουν την παράσταση, μαζί με τα εφέ που γεμίζουν την οθόνη και εντυπωσιάζουν. Οι ήρωες, οι άλλοι χαρακτήρες και τα τέρατα είναι αρκετά καλά σχεδιασμένοι, αν και λίγο χοντροκομμένοι. Κάτι τέτοιο δεν ενοχλεί ποτέ βέβαια και ούτε φαίνεται άσχημο. Ο χάρτης είναι σχεδιασμένος με απίστευτο γούστο, γεμάτος πράγματα να κάνετε, απίστευτες λεπτομέρειες σε κάθε γωνία και πηγές real-time φωτισμού να δημιουργούν μία μαγική ατμόσφαιρα. Η Larian δημιούργησε ολόκληρους λαβυρίνθους μέσα σε ελάχιστα τετραγωνικά μέτρα, δίνοντας έτσι την αίσθηση πως ο χάρτης είναι μεγαλύτερος από ότι στην πραγματικότητα και κάνοντας την εξερεύνηση ακόμα πιο απολαυστική. Η μεγάλη ανάγκη για RAM οφείλεται στο γεγονός πως το παιχνίδι φορτώνει όλο τον χάρτη (του κάθε κεφαλαίου) ταυτόχρονα και αυτό οδηγεί σε ορισμένους μεγάλους χρόνους φόρτωσης και κάμποσο lag σε κάποιες περιοχές. Ευτυχώς η Larian υποστηρίζει το παιχνίδι νύχτα μέρα με συχνά patches που διορθώνουν συνεχώς τις επιδόσεις και ότι πρόβλημα παρουσιαστεί.

Επιβάλλεται λίγη ξεκούραση στο  φτωχικό σας.

Επιβάλλεται λίγη ξεκούραση στο φτωχικό σας.

Στην μουσική και τον ήχο το Divinity: Original Sin δεν υπήρχε περίπτωση να απογοητεύσει. Ο συνθέτης της σειράς Divinity, Kirill Pokrovsky, επιστρέφει με νέα και παλιά κομμάτια κορυφαίας ποιότητας. Οι μελωδίες που σας ακολουθούν είναι μαγικές, έντονες και πρωτότυπες όσο και κλασικές, απόλυτα ταιριαστές με το ανάλαφρο fantasy θέμα του παιχνιδιού. Από την πρώτη στιγμή που παίξετε δεν θα μπορείτε να βγάλετε το υπέροχο κεντρικό θέμα από το μυαλό σας. Πέρα από την μουσική, έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στους διάφορους ήχους και φυσικά στα voice over. Οι ομιλίες, αν και λιγοστές (μόνο σε ορισμένες παρατηρήσεις των ηρώων και στις αναφωνήσεις των χαρακτήρων) είναι άρτια εκτελεσμένες, με παιχνιδιάρικες προφορές και ξεκαρδιστικό ύφος. Η ποιότητα ήταν αναμενόμενη αφού τα ανέλαβε το ίδιο στούντιο που είχε αναλάβει τα απίστευτα voice over του Dragon Commander. Ένα μικρό παράπονο έχει να κάνει με την ασταμάτητη επανάληψη φράσεων από ορισμένους χαρακτήρες.

Η αναμονή για το Divinity: Original Sin άξιζε και με το παραπάνω, αφού το παιχνίδι είναι πολύ καλύτερο από ότι φανταζόμασταν. Η Larian καταφέρνει να συνδυάσει ότι αγαπήσαμε στους παλιούς τίτλους της Infinity Engine, παίρνει όλα τα καλά των Ultima και τα ανανεώνει με τον δικό της τρόπο, δημιουργώντας ένα φανταστικό CRPG που ήδη θεωρείται μεταξύ των κορυφαίων. Οι παλιοί δεν πρέπει να χάσετε το Divinity: Original Sin, ενώ οι νεότεροι που δεν είχατε την τύχη να παίξετε τα κλασικά CRPG, αν ξεπεράσετε τις πρώτες δύστροπες ώρες θα ανακαλύψετε κάτι που λείπει από πολλά παιχνίδια των τελευταίων ετών: ψυχή και μεράκι.

  • Απόλυτη ελευθερία
  • Ωραία ιστορία χωρίς σάλτσες
  • Δύσκολο, δεν χαρίζεται και δεν βοηθάει ποτέ
  • Πανέμορφο
  • Το σύστημα μάχης
  • Ατελείωτο περιεχόμενο με τεράστια διάρκεια
  • Θεότρελο co-op
  • Πανίσχυρο editor
  • Αξίζει να το παίξετε ξανά και ξανά
  • Υπέροχη μουσική και ήχος
  • Κάπως βαρύ, πεινάει για RAM
  • Το σύστημα inventory θα πελαγώσει πολλούς
  • Μικρά glitches και bugs
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Larian Studios
ΕΚΔΟΣΗ:Larian Studios
ΔΙΑΘΕΣΗ:Δίσκος, ψηφιακό
ΕΙΔΟΣ:RPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://www.divinityoriginalsin.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:30/6/2014
PEGI:16
  • http://game20.gr/ Petross

    Ευγε meh για το review και ενα μπραβο στην Larian για το απιστευτο περιεχομενο που μας προσεφερε.

  • Zaratoth

    Χμ. Είχαμε συζητήσει λίγο μαζί την άποψή μου, αλλά με αυτό το αναλυτικό review με έπεισες να κάτσω να ψάξω gameplay videos και Playthroughs να δω πως είναι το παιχνίδι.

  • JCDenton13

    To ξεκινησα πριν λιγες μερες.Ισως το κορυφαιο RPG που εχω παιξει τα τελευταια χρονια.Oτι και να πω θα ειναι λιγο για αυτo τo εκπληκτικο παιχνιδι που μας εδωσε η Larian.

  • bigi

    Επιτέλους ριβιού!
    Το pc gaming σε όλο του το μεγαλείο!
    Θα το πάρω κάποια στιγμή κι εγώ όταν θα ξεμπλοκάρω λίγο όμως γιατί απαιτεί αρκετή αφοσίωση και σοβαρή επένδυση χρόνου.
    Στα του inventory, απ' ότι έχω παρακολουθήσει, ήδη έχουν κάνει κάποιες αλλαγές.Νομίζω πως ήδη το inventory για τα quest items είναι κοινό και πλέον γλυτώνεις από άσκοπη ταλαιπωρία.
    Γενικότερα πιστεύω πως με τα mods και το περιεχόμενο από την κοινότητα το παιχνιδάκι θα ξεφύγει κι άλλο.Το ευχάριστο είναι ότι έχει κάνει κιόλας καλές πωλήσεις.Τις αξίζουν άλλωστε.

  • ekst

    Παιζει να ειναι το καλλιτερο review που εχω διαβασει στο site, μπραβο.

    Tο θελω πολυ αλλα δεν υπαρχει χρονος και η αναλογη αφοσιωση που απαιτειται για να παιχθει σωστα. Καποια στιγμη θα τσιμπηθει εστω και ως δειγμα σεβασμου για αυτο που καταφερε η larian.

    Ειναι κριμα ενα παιχνιδι μεσα στα καλλιτερα της 20ετιας να εχει μονο 3-4 σχολια, και υποτιθεται οτι το site ειναι για hardcore gamers.

    • JCDenton13

      Δυστυχως το παιχνιδι ειναι αδιαφορο για τους περισσοτερους gamers για τους απλους λογους:
      1.Aποκλειστικα στο PC.
      2.Tερμα hardcore ισομετρικο CRPG παιχνιδι.
      3.Δυσκολια
      4.Βαρυ ακομη και για ενα μετριο PC.
      5.Δεν μπαινει στη κατηγορια των ΑΑΑ-mainstream τιτλων.

      • jim

        Δυστυχώς κάποτε έβγαιναν μόνο τέτοια παιχνίδια και οι περισσότεροι gamers τα καραγουσταραν.Αυτό οδηγούσε τους developers και άλλων ειδών να φτιάχνουν παιχνίδια για τους gamers και οχι για τις εταιρίες..Σήμερα, το 90% των παιχνιδιών αποτελούν κλώνο ενός πετυχημένου franchise, ανα είδους, που έγινε επιτυχία από δεκάχρονα.

      • G.J.

        1. Δεν βλεπω κατι καο σε αυτο... Εδω τιτλοι σαν το Tomb raider Μου πανε αποκλειστικα στο X-one... Ποσο ενα ισομετρικο RPG θα πρεπε να ειναι pc κυριως τιτλος...
        2. οκ
        3. Δυσκολια δεν θα ελεγα οτι ειναι εμποδιο σημερα για καποιον, αλλωστε εχει και easy. Και με το ποσο πλεον ειναι ευκολο να googlareis κατι και να βρεις λυση η walkthrough για καποιο δυσκολο σημειο...
        4. Με πολυ καλο pc που εχω απλα το loading με κουραζει οταν αλλαζεις map, για μετριο pc δεν εχω ιδεα τι παιζει.
        5. Για αυτο δεν εχω αποψη

      • ekst

        Aρα μπορουμε να χωρισουμε τους gamers σημερα σε:
        1)casuals: λογο των συσκευων στις οποιες παιζουν

        2)mainstream gamers: οχι για το αν παιζουν λιγες οι πολλες ωρες αλλα γιατι κυριως ασχολουνται μονο με τα ΑΑΑ games τα οποια σκοπο εχουν να φτασουν στο μεγαλυτερο δυνατο κοινο.

        3) Hardcore gamers: και παλι οχι συμφωνα με τις ωρες που ασχολουνται αλλα γιατι ψαχνουν να βρουνε το κατι διαφορετικο και το καινουργιο. Το οχι απαραιτητα "ευκολο".

        Δεν εχει σημασια το ξερω, αλλα αυτο μου ηρθε οταν διαβασα το σχολιο σου.

    • Ιωαννης

      Πασχάλη εσύ είσαι?!

  • StratosGK

    Ωραίος meh, συμφωνώ σε όλα. Μόνο στο θέμα RAM δεν έχω άποψη μιας και δεν το έψαξα.
    Το πήρα στα 17€ από Kinguin και πιστεύω πως έδωσα λίγα...
    Το παιχνίδι μου πήγε 76 ώρες για να το βγάλω με αρκετά side quest αλλά σίγουρα όχι όλα.

    Θα παιχτεί ξανά σίγουρα στο hard και με πιο προσεγμένες αποφάσεις.

    Συμβουλή προς αυτούς που θέλουν να το παίξουν:
    Κάποια skill τα βρίσκεις μόνο ΜΙΑ φορά στο παιχνίδι και για αυτό θα ήταν καλύτερα να τα επιλέξετε κατά την διάρκεια του character selection.
    Αν βρείτε το skillbook (το οποίο υπάρχει μια φορά) στο παιχνίδι, το μάθετε και μετά κάνετε respec πάει το χάσατε....

  • Cerivus

    Κορυφαίο RPG η μάχη που είναι turn based και ήταν το μόνο που προβλημάτιζε είναι καλή και συνδυασμος skill μεταξυ τους και με το περιβάλλον δημιουργεί ενδιαφέρον καταστάσεις. Οι διάλογοι είναι αριστούργημα πολες επιλογες και πολλες φορές δεν ξέρεις τι να επιλέξεις.
    Αν παίζεις RPG αξίζει να το αγοράσεις με κλειστά μάτια

  • meh

    Αργησε αρκετα το κειμενο, φταιει ομως λιγο το καλοκαιρι, λιγο τα εκτος πολης, η πολλη τεμπελια.
    Χαιρομαι που σας αρεσει και ικανοποιει οσους εχουν παιξει τον παιχνιδαρο.

    Ειναι αυτονοητο πως απο το κειμενο λειπουν εκατονταδες πραγματα σχετικα με το παιχνιδι, οπως αναφορα στα skillbooks που λεει ο Στρατος ή εκτεταμενη περιγραφη του crafting, αλλα πραγματικα αμα ηταν να το περιγραψω ολο ακομα θα εγραφα μεχρι να βγει το επομενο παιχνιδι της Larian. Καλυτερα να το ανακαλυψετε μονοι σας.

    Εδω μολις χθες εμαθα πως ενα καταραμενο βιβλιο που για καποιο λογο δεν φτανουν οι χαρακτηρες (εκεινο τζακι Στρατο) μπορουν να το φτασουν βαζοντας ενα βαρελι διπλα του, να σηκωσουν εναν χαρακτηρα που καθεται σε πολυθρονα πανω στο βαρελι και εκεινος μετα μπορει να το φτασει. Να τραβας τα μαλλια σου!

    Μολις βγει το μεγαλο patch με τα νεα μελη του party θα πεσει αλλο τοσο λιωσιμο.

    • StratosGK

      Έλα ρε φίλε τώρα!!!! Δηλαδή πρέπει να κάνουμε ολόκληρη μετακόμιση για να πάρουμε ένα βιβλίο???
      Έκατσα 15 λεπτά εκεί και προσπαθούσα να πάω τον χαρακτήρα ακριβώς δίπλα και να το πάρει αλλά τίποτα....

      Μία ακόμη συμβουλή προς τους νέους παίκτες:
      ΜΗΝ ΒΑΛΕΤΕ ΤΟΝ meh ΜΕ CO OP ΣΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΑΣ! 😀

    • bigi

      Σε έφαγε η τρυφηλή ζωή ρε, ενώ ο λαός διψούσε για ριβιού!

      • meh

        Γιατι ρε Στρατο? Επειδη ηθελα να σου δειξω κατι και εκανα ολοκληρη την Cyseal να σου επιτεθει? Μη γινεσαι κακος.

        bigi, με την ζεστη δεν τα παω καλα, τεμπελιαζω 😛

        • bigi

          Ναι, τη ζέστη περίμενες, άντε μην αρχίσω...
          Πάντως το timing το πέτυχες.Ό,τι έμπαινα να σε κράξω που δεν είχες ανεβάσει review, το ανέβασες...

  • Axxxel

    Δεν περίμενα review απο κανέναν άλλο! 🙂
    Όντας φαν απο το πρώτο divinity εννοείται οτι θα τσιμπηθεί άμεσα. Αυτό που μου αρέσει στα παιχνίδια της Larian είναι οτι σου δίνει την αίσθηση οτι κάτι υπάρχει κρυμμένο σε κάθε γωνιά! Και τις περισσότερες φορές υπάρχει διάολε!

  • giorgosgr

    Πάρα πολύ καλό review. Αν και δεν σκοπεύω να ασχοληθώ, το παιχνίδι φαίνεται πολύ ενδιαφέρον.

  • ell-greco

    αναμονή πολλών ετών....με τον υπολογιστή μου τελικά να μην τραβάει...πίκρααααα.... οπότε είναι μονόδρομος η αγορά ενός καινούριου..

  • Feregorn

    Ωραίο review, συγχαρητήρια meh! Να δω πότε και αν θα βρω χρόνο να το αγοράσω και να το παίξω...

  • Makis

    Ωραιος meh!!!

  • G.J.

    Ωραίος meh τίμιο review...

  • Eaglos

    Οι εντυπώσεις από τις πρώτες 2 μέρες παιχνιδιού είναι ανάμεικτες.

    Το βασικό "πρόβλημα" είναι το παιχνίδι δεν ανταποκρίνεται γρήγορα ή με την πρώτη σε κάποια πράγματα. Πατάς να πάνε κάπου και δεν πάνε, κλικάρεις ένα κουμπί και δεν το πιάνει κτλ. Ένα δεύτερο είναι ότι στη μάχη πρέπει να πατήσεις με πολύ προσοχή επάνω στον αντίπαλο, ελάχιστα δεξιά ή αριστερά και αντί για επίθεση θα αρχίσει το περπάτημα.

    Το θέμα του crafting είναι όπως και στα παλιά Divity Divinity τραγικά πολύπλοκο το οποίο σε αναγκάζει απλά να ψάξεις για recipe lists από το google και να τελειώνει η υπόθεση. Εννοείται ότι ένα τεράστιο μέρος των recipes δεν το φτιάχνεις ποτέ. Χαοτικό είναι επίσης και το character sheet και γενικότερα πολύ πληροφοριά ρε παιδί μου 🙂

    Τα γραφικούλια είναι λίγο παλιατζούρα και θυμίζουν warcraft III αλλά μικρό το κακό. Η κάμερα είναι λίγο προβληματική, το zoum in/out λαγκάρει.

    Το παιχνίδια απαιτεί να μαρκάρεις πράγματα στο χάρτη. Διαφορετικά χάνεις το μπούσουλα και βολοδέρνεις αδίκως δεξιά και αριστερά. Πλάκα έχει το πέτρα ψαλίδι χαρτί με το οποίο λύνεις τις λεκτικές αντιπαραθέσεις με τους διάφορους χαρακτήρες 🙂

    Οι μάχες είναι λίγο δύσκολες καθώς η έλλειψη grid σε δυσκολεύει στον να υπολογίσεις κάποια πράγματα όπως επίσης δεν γίνεται ξεκάθαρο πότε κάνεις flank έναν αντίπαλο, πότε είσαι πραγματικά από πίσω του για backstab ή νομίζεις ότι είσαι από πίσω του κτλ. Είναι όμως εξαιρετικά ενδιαφέρουσες καθώς μπλέκονται τα στοιχεία της φύσης και του περιβάλλοντος.

    8 στα 10 του βάζω.

  • darhe(ExtraLife gR)

    πολυ καλο review,το παιχνιδι το κατεβασα και σε λιγο καιρο θα το ξεκινησω.

  • meh

    Το παιχνιδι ξεπερασε τα 500.000 κομματια (ψηφιακα και retail) σε πωλησεις.
    Ειναι η πρωτη φορα στα χρονια που παιζω video games που χαιρομαι για μια εταιρια.

    • bigi

      Έλα ρε, τόσο γρήγορα;Θυμάμαι το προηγούμενο μαξιλάρι των 200000 ήταν πολύ πρόσφατο.Μπράβο τους πάντως, αξίζει και πολύ περισσότερες πωλήσεις.Να δω πότε θα αξιωθώ να το πάρω κι εγώ.Τόσες βλακείες έχω πάρει και αυτό ακόμα.Έχε χάρη που είμαι σε φάση πλήρους gaming αποδιοργάνωσης!

  • meh

    Βγηκε και νεο patch χθες με 2 νεους χαρακτηρες για το party και πολλες βελτιωσεις. Και απο οτι δηλωνουν εχουν να προσθεσουν καμποσο υλικο ακομη.

    • ekst

      Eτσι, για να το παρουμε και εμεις που δεν εχουμε ενδωσει ακομα.

      • meh

        Ακομα? Αν ενα παιχνιδι αξιζει τα λεφτα του ειναι αυτο. Και στο λεω εγω ο τσιφουτης που το τελευταιο fullprice μου ηταν πισω στο 2011.

  • Chris2756

    Ενδιαφερον φαινεται. Με χαλαει λιγο αυτο το παλιομοδιτικο ισομετρικο συστημα. Θα αποκτηθει καποια στιγμη και λογω της σειρας. Προς το παρον ασχολουμαι με B.G. Reloaded, ετσι για να θυμιθω λιγο την εποχη πουμουνα νιος και ομορφος

  • Axxxel

    Τέλος το παιχνίδι. Καταπληκτικό για όσους τους αρέσει η πρόκληση.
    ΘΕΤΙΚΑ:
    1) Ωραία περιβάλλοντα, ωραίοι διάλογοι, ωραία μουσική. Δένουν όλα μαζί για μια δυνατή εμπειρία.
    2) Ήμουν διστακτικός για το turn based σύστημα μάχης αλλά τελικά είναι πάρα πάρα πολύ καλό. Αλληλεπίδραση με οτιδήποτε και απο κει που είσαι με την πλάτη στον τοίχο...θριαμβευτής!
    3) Φυσικά το χιούμορ των Divinity που είναι για μένα μοναδικό. Ψάχνεις με μανία όλους τους τάφους μπας και ξετρυπώσεις κανα καλό αντικείμενο και διαβάζεις σε μία ταφόπλακα για ένα ιππότη που "...killed by...dying!" Βάζεις τον κέρσορα πάνω σε ένα γουρούνι και στο όνομα γράφει "party animal"! Υπάρχουν δεκάδες τέτοιες στιγμές πραγματικά!
    4) Διάρκεια. Με χιλιάδες πράγματα να κάνεις σε έναν πολύ γεμάτο κόσμο με άπειρα μυστικά πραγματικά. Εγώ ψάχνοντας τα πάντα και κάνοντας και όλα τα side quests έφτασα τις 130 ώρες.
    5) Δυσκολία. Επιτέλους ένα παιχνίδι χωρίς να νιώθεις οτι εκτελείς καθήκοντα πηγαίνοντας απο σημείο σε σημείο σαν το ζόμπι. Θες να βρεις τον δολοφόνο; Πρέπει να ψάξεις. Πολύ. Θες να προχωρήσεις στο μπουντρούμι; Πρέπει να λύσεις τον γρίφο. Έξυπνα και λογικά (με 1-2 σπαστικές εξαιρέσεις). Και πάντα ανταμοίβεσαι.
    6) Το να σώζεις οποιαδήποτε στιγμή κατα τη διάρκεια της μάχης σε γλιτώνει απο πολλές απογοητεύσεις και πεταμένες ώρες.
    ΑΡΝΗΤΙΚΑ:
    1) Δεν είναι για όλους. Θέλει αφοσίωση και στρατηγική.
    2) Το inventory είναι πραγματικό χαμαιτυπείο (για να το πούμε ευγενικά). Θα σας κοστίσει συνολικά πολύ περισσότερο χρόνο απο το να τερματίσετε το The Order...
    3) Κλιμάκωση της δυσκολίας. Για μένα το μεγαλύτερο μείον. Κάποιες απο τις μάχες στα πρώτα level είναι πολύ πιο δύσκολες και χρονοβόρες (αλλά και απολαυστικές σε στρατηγική) απ'ότι όταν φτάνεις προς το τέλος. Δεν γίνεται να φτύνω αίμα να σκοτώσω το The-Ghoul-That-Guards-The-Lighthouse (ασχολίαστο το όνομα...) και να κάνω πλάκα στο τελευταίο boss.

    Γενικά άξιζε και το τελευταίο σεντ που πλήρωσα. Εξαιρετικό. Συμφωνώ με τον βαθμό του Meh

  • Giannis Giapitzakis

    Σύντομα στο Xbox One.