alt text

Η σειρά Divinity της Larian Studios κρατάει απασχολημένους τους λάτρες των RPG από το 2002, όταν βγήκε το Divine Divinity. Αρκετά παιχνίδια και πάνω από 10 χρόνια αργότερα, το fantasy RPG τακτικής Divinity: Original Sin σημείωσε μεγάλη επιτυχία και τώρα η Larian μας δίνει το sequel Divinity: Original Sin 2, αποδεικνύοντας πως όταν κάτι γίνεται με όρεξη, μεράκι και προσοχή στη λεπτομέρεια, δεν μπορεί παρά να μπει στις καρδιές (και τους υπολογιστές) μας.

Δεν είναι υποχρεωτικό να είστε εξοικειωμένοι με τα γεγονότα του προηγούμενου τίτλου, καθώς η ιστορία διαδραματίζεται αιώνες αργότερα, με αποτέλεσμα ο κόσμος της Rivellon να έχει αλλάξει. Ενώ πριν ήσασταν στο πλευρό των Source Hunters, προσπαθώντας να εξαλείψετε διαπαντός τις απαγορευμένες μαγικές ικανότητες (source) από τον τόπο, τώρα είστε ένας κυνηγημένος Sourcerer. Μετά τη σύλληψή σας από τους Magisters of the Divine Order, μεταφέρεστε στο Fort Joy, όπου οι ανταγωνιστές σας ευελπιστούν να σας “γιατρέψουν” και να σας απαλλάξουν από το Source. Σε συνεργασία με άλλους Sourcerers σαν εσάς, στόχος σας είναι αρχικά να δραπετεύσετε από τη φυλακή του Fort Joy και στη συνέχεια να αντιμετωπίσετε τον επίσκοπο Alexandar the Innocent, ο οποίος ευθύνεται για τη “σταυροφορία” που έχει κηρυχθεί εναντίον σας.

Ξεκινάτε δημιουργώντας τον ήρωά σας, με τις επιλογές να είναι τόσες πολλές που δεν αποκλείεται να περάσετε τουλάχιστον μια ώρα μελετώντας όλα τα διαθέσιμα χαρακτηριστικά και skills. Είτε επιλέξετε έναν “έτοιμο” ήρωα, είτε φτιάξετε τον δικό σας από το μηδέν, οι επιλογές είναι άφθονες. Από γυναίκες dwarves και σκελετούς με longswords μέχρι ακόμη πιο ιδιαίτερους ήρωες, όπως undead σαύρες και elves, που τρώγοντας άκρα αναβιώνουν τις εμπειρίες εκείνων στους οποίους ανήκαν τα άκρα αυτά. Έχετε να διαλέξετε ανάμεσα σε τόσα διαφορετικά builds και skills, που όχι μόνο ο πειραματισμός μαζί τους έχει ενδιαφέρον, αλλά αξίζει να τα διαβάσετε όλα ένα ένα μέχρι να βρείτε αυτό που σας ταιριάζει. Ακόμη και όταν βρείτε το κατάλληλο setup ενός battlemage dwarf, για παράδειγμα, στην πορεία του παιχνιδιού είναι σχεδόν σίγουρο πως θα αναρωτιέστε πόσο διαφορετικός θα ήταν ένας undead fighter. Συν τοις άλλοις, δεν λείπει και το χιούμορ. Ταλέντα όπως “morning person”, που αναφέρεται στην ανάσταση ηρώων με full health, ή “stench”, που σας κάνει αντιπαθητικούς προς τους συντρόφους σας, αλλά λιγότερο ελκυστικούς προς τους melee αντιπάλους σας, είναι δύο μόνο παραδείγματα ανάμεσα σε δεκάδες διαθέσιμα ταλέντα.

Ο εκκεντρικός Red Prince.

Ο εκκεντρικός Red Prince.

Οι τέσσερις βαθμοί δυσκολίας καλύπτουν τους περισσότερους παίκτες, από όσους ενδιαφέρονται περισσότερο για την ιστορία και την εξερεύνηση παρά τις μάχες (explorer), μέχρι και τους πιο έμπειρους που είναι διατεθειμένοι να παίξουν με ένα και μοναδικό save game όπου σε περίπτωση που σκοτωθούν όλα τα μέλη της ομάδας οδηγεί σε game over (honour). Το tutorial στο ξεκίνημα του παιχνιδιού είναι κατατοπιστικότατο και συνεχίζει για αρκετές ώρες αργότερα, καθώς κάθε τόσο εμφανίζεται κάτι καινούριο. Ο χειρισμός γίνεται είτε με ποντίκι/πληκτρολόγιο, είτε με controller, με την πρώτη μέθοδο να “κερδίζει” σε ταχύτητα επιλογής και ακρίβεια. Η κάμερα περιστρέφεται ομαλά με τη ροδέλα του ποντικιού, τα zoom in/out φτάνουν σε ικανοποιητικά επίπεδα και η κάμερα μετακινείται με τα WASD. Το δεξί κλικ εμφανίζει μια λίστα επιλογών, όπως τα examine, use, pickpocket και talk.

Η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον είναι από τις καλύτερες που μπορεί να έχει τίτλος του είδους. Κάθε τοποθεσία περιέχει πολυάριθμα αντικείμενα για να πάρετε μαζί σας ή απλά για να κάνετε κλικ και να δείτε τα σχόλια του ήρωά σας. Σύρετε βαρέλια με νερό επάνω από φωτιά για να τη σβήσετε, μεθύστε με μπύρα, σβήστε ή ανάψτε κεριά, σπάστε ολόκληρες πόρτες, απενεργοποιείστε παγίδες, ζεσταθείτε κοντά στη φωτιά ή ακόμη ξαπλώστε σε ένα κρεβάτι για να “γεμίσετε” το health bar. Κάθε τί που κάνετε μετράει και έχει αντίκτυπο στο περιβάλλον. Τα waypoints, διάσπαρτα σημεία στον χάρτη που χρησιμοποιούνται για fast travel μεταξύ τοποθεσιών, είναι μεν πρακτικά και χρήσιμα, αλλά ίσως γίνουν η αιτία να χάσετε κάτι που διαφορετικά θα βλέπατε από κοντά εάν περπατούσατε, όπως μυστικά περάσματα και κρυμμένους μοχλούς. Ο χάρτης είναι αρκετά ξεκάθαρος, με χρωματιστές σημαίες να εμφανίζουν τα quests, τα waypoints και τα μυστικά, ενώ μπορείτε να μαρκάρετε και δικά σας σημεία.

Στην κορυφή.

Στην κορυφή.

Όταν ξεκινά μια μάχη ο χρόνος σταματά και ξεκινούν οι γύροι. Όλες οι κινήσεις, τα skills και οι επιθέσεις κοστίζουν action points (AP), που λαμβάνετε σε κάθε νέο γύρο. Ο γύρος για τον κάθε ήρωα φτάνει στο τέλος του όταν ξοδέψετε όλα τα AP ή επιλέξετε να τα κρατήσετε για τον επόμενο γύρο. Κάθε κίνηση που γίνεται κατά λάθος απενεργοποιείται με ένα δεξί κλικ του ποντικιού. Τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη και όλα έχουν μελετηθεί καλά από τους developers πριν την εφαρμογή τους. Ωστόσο, το inventory είναι λίγο ακατάστατο. Κάθε τί που μαζεύετε συγκεντρώνεται σε ένα σακί που χωράει τόσο βάρος όσο μπορεί να μεταφέρει ο ήρωάς σας. Παρόλα τα φίλτρα και τη δυνατότητα ταξινόμησης των αντικειμένων κατά βάρος, αξία και άλλα, το κεντρικό inventory παραμένει χαοτικό και κουραστικό στο μάτι. Επίσης, το journal όπου αποθηκεύονται όλα τα quests και οι διάλογοι, δεν παρουσιάζει πάντα ξεκάθαρα το τί πρέπει να κάνετε σε κάθε quest κι έτσι πολλές φορές αναγκάζεστε να διαβάζετε πρώτα μερικές γραμμές μέχρι να βγάλετε άκρη και ύστερα ξεκινάτε το quest, ενώ θα μπορούσε να έχει πολύ πιο απλή και ξεκάθαρη διάταξη.

Πέρα από το main quest, τα optional quests βοηθούν στο leveling up και έρχονται εις πέρας με διάφορους τρόπους. Προσπεράστε ένα δύσκολο σημείο πολεμώντας, διαφεύγοντας ή δίνοντας την κατάλληλη απάντηση. Πάρτε ένα δαχτυλίδι σκοτώνοντας τον χαρακτήρα ή δίνοντάς του αυτό που ψάχνει, έτσι ώστε να σας δώσει αργότερα το δαχτυλίδι ο ίδιος. Ποικίλες επιλογές, διαφορετικές ανταμοιβές, αλλιώτικες ιστορίες. Καθόλη τη διάρκεια του παιχνιδιού οφείλετε να θυμάστε πως πρέπει να προσέχετε πάρα πολύ τα κλικ σας. Μια άσκοπη κίνηση ή μια επιθετική απάντηση οδηγεί εύκολα σε προβλήματα, φέρνοντάς σας αντιμέτωπους με εχθρούς δυνατότερους από εσάς ή προκαλώντας το θάνατο χαρακτήρων. Τηλεμεταφέρετε έναν ΑΙ χαρακτήρα σε λάθος σημείο του χάρτη ή δώστε μια λάθος απάντηση και το quest δεν μπορεί να ολοκληρωθεί, με αποτέλεσμα να αναγκάζεστε να φορτώσετε το προηγούμενο save (φόρτωμα που κρατάει αρκετά δευτερόλεπτα κάθε φορά). Αν κλέψετε προϊόντα από κάποιον έμπορα, τότε αυτός σας βλέπει εχθρικά και ίσως φωνάξει τους φρουρούς. Αν, όμως, έχετε καλές σχέσεις με τους εμπόρους, τότε σας βλέπουν φιλικά και κάνουν καλές τιμές.

RPG χωρίς βαλτώδη ζούγκλα δεν είναι RPG.

RPG χωρίς βαλτώδη ζούγκλα δεν είναι RPG.

Οι εχθροί δεν σκοτώνονται πάντα με τον κλασικό και άμεσο τρόπο του σπαθιού ή της φωτιάς, αλλά πολλές φορές μπορείτε -αν όχι οφείλετε- να χρησιμοποιήσετε το ίδιο το περιβάλλον εναντίον τους. Ηλεκτρίστε νερό, παγώστε αίμα ή κάψτε λάδι για να τους κάνετε έμμεση ή άμεση ζημιά. Εξαπολύστε μαγικά ή scrolls εναντίον τους, παρατηρώντας για τυχόν υψηλά σημεία από όπου κάνετε μεγαλύτερη ζημιά. Όσο εσείς και η ομάδα σας ανεβαίνετε επίπεδο (με το level cap να βρίσκεται κάπου μεταξύ level 20 και level 25), τόσο καλύτερα προετοιμασμένοι είστε για τη συνέχεια. Πάντως, μη νομίζετε πως γνωρίζετε την μέθοδο επίθεσης του κάθε εχθρού κρίνοντας από το παρουσιαστικό του. Για παράδειγμα, οι κροκόδειλοι πετούν βράχια εναντίον σας και τηλεμεταφέρονται, κάτι που δεν αναμένει κανείς εύκολα. Εδώ είναι που το examine έρχεται να παίξει σημαντικό ρόλο, δίνοντάς σας σημαντικές πληροφορίες γύρω από τα resistances, vitality, το επίπεδό τους και άλλα. Γενικότερα, κυριαρχεί η αίσθηση πως πρέπει να μελετάτε πολύ προσεκτικά το κάθε τί πριν το κάνετε, κάτι που ήταν πολύ συνηθισμένο στα πρώτα RPG, όμως δεν το συναντάμε τόσο τα τελευταία 10-15 χρόνια.

Στον κόσμο του Rivellon δεν ταξιδεύετε μόνοι σας. Στο πλάι σας μπορούν να βρίσκονται μέχρι και τρεις σύντροφοι, με τον καθένα να έχει τη δική προσωπικότητα, ιστορία και νοοτροπία. Χτίζοντας προσεκτικά τις σχέσεις μαζί τους δημιουργείτε συμμάχους εμπιστοσύνης, ενώ αν τους κοντράρετε πολύ τότε ίσως θυμόσουν μαζί σας ή εγκαταλείψουν το γκρουπ. Κάθε τόσο συναντάτε ξεχωριστούς ήρωες που επιλέγετε αν θέλετε να πάρετε μαζί σας ή όχι, για προσωρινό διάστημα ή για παραπάνω. Ένας εξορισμένος πρίγκηπας-σαύρα, μια όμορφη πρώην σκλάβα elf ή ένας επαναστάτης battlemage είναι μερικοί από τους ήρωες που συναντάτε στην αρχή του παιχνιδιού. Εάν θέλετε, σας δίνεται η δυνατότητα να τους επιλέξετε ως κεντρικούς ήρωες στην αρχή του παιχνιδιού, αφού ο καθένας μιλάει με τον δικό του ξεχωριστό τρόπο, έχει τα δικά του χαρακτηριστικά και το ολόδικό του προσωπικό quest για να ολοκληρώσει. Μια... έκπληξη που εμφανίζεται αρκετές ώρες μετά την αρχή σχετίζεται με τα skills και τα ταλέντα όλων των χαρακτήρων, όμως καλύτερα να την ανακαλύψετε μόνοι σας.

Όσον αφορά το loot, από την μία πλευρά ακόμη κι ένας κουβάς χρησιμεύει ως κράνος, από την άλλη, όμως, οι εχθροί δεν δίνουν πάντα loot ή καν νομίσματα, παρόλο που είναι εμφανές πως φέρουν οπλισμό. Στο τέλος των περισσότερων αποστολών διαλέγετε εσείς την ανταμοιβή σας, ανάμεσα σε τυχαίο loot που αλλάζει όχι μόνο σε κάθε playthrough αλλά και σε κάθε “φόρτωμα” προηγούμενου saved game. Κάτι ακόμα που αξίζει να θυμάστε είναι πως το να καταστρέφετε ένα σεντούκι αντί να παραβιάσετε την κλειδαριά κάνει ζημιά σε ό,τι περιέχει.

Αποφασίστε τη συνέχεια.

Αποφασίστε τη συνέχεια.

Αν θέλετε να κάνετε ένα μικρό διάλειμμα από το single-player, μπορείτε να ξεκινήσετε ένα co-op campaign, είτε σε split-screen με ένα φίλο, είτε online με έως τρεις φίλους. Στο split-screen είναι απαραίτητα δύο controllers, καθώς δεν υποστηρίζεται το setup με τον έναν παίκτη να παίζει με ποντίκι/πληκτρολόγιο και τον άλλο με controller. Σε όλες τις περιπτώσεις, η πρόοδος του campaign αποθηκεύεται σε εκείνο του host. Το game master mode, εμπνευσμένο από τα κλασικά DnD, σας δίνει το ρόλο του διαχειριστή, όπου δημιουργείτε την δική σας περιπέτεια. Επιλέγετε τα πάντα, από τη μουσική που παίζει σε κάθε μπουντρούμι μέχρι το ακριβές loot και τα τέρατα στο χάρτη. Αν και δεν μπορείτε να αλλάξετε ολόκληρο το Rivellon, ούτε να φτιάξετε τα δικά σας τέρατα, αν ενδιαφέρεστε για τη δημιουργία του δικού σας -σύντομου ή μη- campaign έχετε την ευκαιρία να το κάνετε. Υπάρχει ένα κατατοπιστικό σχετικό tutorial στο Youtube. Τέλος, αν για κάποιο λόγο επιθυμήσετε την εμπειρία PvP, το arena mode προσφέρει γρήγορες μάχες εναντίον άλλων παιχτών μέσα στην... αρένα.

Η ισομετρική προοπτική δίνει αμέσως στο Original Sin 2 έναν τόνο “παλιάς σχολής”, με το Baldur’s Gate να έρχεται αμέσως στο μυαλό σας, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό, όμως είναι σίγουρο πως σας κάνει σκεφτείτε πως “αυτό το έργο κάπου το έχετε ξαναδεί”. Τα γραφικά είναι πανέμορφα, με ξεχωριστή λεπτομέρεια στα κτίρια, τις σπηλιές και τους κλειστούς χώρους. Οι κρύσταλλοι γυαλίζουν μέσα στο σκοτάδι, τα κλαδιά των δέντρων ρίχνουν τη σκιά τους στο έδαφος και η φύση “ζωντανεύει” ολόγυρά σας. Καθώς τα περιβάλλοντα ποικίλουν ικανοποιητικά, περνάτε ώρες μέσα σε σκοτεινά μπουντρούμια, καταπράσινες ζούγκλες ή πυκνούς βάλτους. Στο μέγιστο ζουμ τα γραφικά του περιβάλλοντος μπορεί να μην ενθουσιάζουν, όμως προσφέρουν όλα όσα χρειάζεται για να αποδώσουν και είναι από τα καλύτερα του είδους. Οι ήρωες έχουν ικανοποιητική λεπτομέρεια, με την αλλαγή του εξοπλισμού να είναι εμφανής. Δεν χρειάζεστε υπερκάρτα γραφικών για να απολαύσετε τον κόσμο του Original Sin 2, κάτι που το κάνει ενδιαφέρουσα επιλογή ακόμα και για φορητό υπολογιστή.

Η μουσική ταιριάζει με το όλο κλίμα του παιχνιδιού, γεμίζοντας την περιπέτειά σας με epic τόνους. Ο αφηγητής, που σας συνοδεύει παντού ως άλλος game master, είναι χιουμοριστικός, σπιρτόζος και μπαίνει πάντα στο ψητό, όμως αν προτιμάτε να διαβάζετε γρήγορα το κείμενο στην οθόνη από το να τον περιμένετε τότε ίσως συμφέρει να τον απενεργοποιήσετε. Το voice acting είναι υπέροχο και πιστευτό, με επιτυχημένες ερμηνείες που ταιριάζουν στους ήρωες. Όλοι οι ΑΙ χαρακτήρες (άνθρωποι ή μη) διαθέτουν φωνή, με τον κάθε ηθοποιό να “ζωντανεύει” δεκάδες χαρακτήρες.

Split-screen co-op.

Split-screen co-op.

Στο Divinity: Original Sin 2 ζείτε μια περιπέτεια όπου αντιμετωπίζετε γιγάντια σκαθάρια, σκελετούς και κλέφτες, με boss fights που μπορούν να κρατήσουν αρκετά λεπτά. Το χιούμορ κάθε άλλο παρά λείπει από τον τίτλο, όπως για παράδειγμα τα κομμένα και ακινητοποιημένα... κεφάλια που προστατεύουν ένα σεντούκι με το να σας λένε απλά να μην το ανοίξετε. Η Larian πήρε τους μηχανισμούς, το στιλ και το gameplay του Divinity: Original Sin και τα πήγε ένα επίπεδο παραπάνω. Από τα waypoints στον χάρτη, στον εξοπλισμό και τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιείτε τα AP, όλα είναι προσεγμένα στη λεπτομέρεια. Πρόκειται για ένα RPG για υπομονετικούς λάτρεις του είδους, που ανταμείβει την υπομονή και το χρόνο που διαθέτουν γι αυτό με πραγματικές συνέπειες των πράξεών τους και διαλόγους που έχουν σημασία. Δεν προσφέρει μόνο quests για να πηγαίνετε γρήγορα από το ένα στο άλλο με στόχο το leveling up, αλλά μια εμπειρία όπου πρώτα πρέπει να μελετάτε το journal, να διαβάζετε τους διαλόγους, να ετοιμάζετε τον κατάλληλο εξοπλισμό για τον κάθε εχθρό και στο τέλος να ξεκινάτε την επίθεσή σας. Ξεπερνάει πολύ εύκολα τις 50 ώρες για ένα μόνο playthrough, με μόνο την πρώτη τοποθεσία να έχει αρκετά quests και ασχολίες για να σας κρατήσουν απασχολημένους για σχεδόν 10 ώρες.

Αν ψάχνετε για ένα κλασικό RPG, όπου το κάθε κλικ έχει τη σημασία του, τότε οπωσδήποτε αξίζει να το παίξετε. Αν όμως προτιμάτε γρήγορη δράση με σύντομους διαλόγους τότε μάλλον πρέπει να το ξανασκεφτείτε. Προτείνεται χωρίς δεύτερη σκέψη σε όσους αναπολούν τις ημέρες του Baldur’s Gate, σε όσους “έλιωσαν” τα ποντίκια τους στο πρώτο Divinity: Original Sin και σε όλους τους hardcore fans των παιχνιδιών ρόλων. Το Divinity: Original Sin 2 είναι αναμφίβολα ένα από τα καλύτερα RPG των τελευταίων ετών.

  • Πάνω από 50 ώρες περιπέτειας
  • Κορυφαία αφήγηση
  • Πραγματική ελευθερία επιλογών
  • Πολύ υλικό για ενασχόληση σε κάθε τομέα
  • Δραστήριος και πλούσιος κόσμος
  • Υψηλός βαθμός δυσκολίας, που ίσως αποτρέψει ορισμένους
  • Ακατάστατο inventory
  • Απαιτεί μεγάλη υπομονή
  • Το journal δεν είναι πάντα ξεκάθαρο
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 9.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Larian Studios
ΕΚΔΟΣΗ:Larian Studios
ΔΙΑΘΕΣΗ:-
ΕΙΔΟΣ:RPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:http://divinity.game/en
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:14/9/2017
PEGI:-
  • JCDenton

    Τι να λεμε τωρα,ΕΠΟΣ.Η Larian μας εδειξε πως το sequel ενος κορυφαιου παιχνιδιου,μπορει να γινει ακομη καλυτερο.Ανυπομονω για την επομενη δημιουργια του Βελγικου studio.

  • Gogos

    Μια εξαιρετική κριτική για ένα εξίσου εξαιρετικό παιχνίδι. Για δες που τελικά υπάρχουν ακόμη παιχνίδια, στα οποία οι RPG μηχανισμοί δεν είναι απλά μια πρόφαση για την υποστήριξη μιας πλατφόρμας μικροσυναλλαγών. Δεν ξέρω πως θα καταφέρω να βρω τις 100+ ελεύθερες ώρες που ζητάει για να το λιώσω, αλλά σίγουρα όταν υπάρχει θέληση, υπάρχει και τρόπος.

    Αυτό που αναφέρεις στο τέλος της έκτης παραγράφου, σχετικά με το journal και τα μη ξεκάθαρα βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για την ολοκλήρωση ενός quest, ήταν ανέκαθεν μια συνειδητή επιλογή της Larian από τα πρώτα μέρη της σειράς. Προσωπικά εκτιμώ το γεγονός ότι το παιχνίδι σέβεται την νοημοσύνη του παίκτη, χωρίς να τον παίρνει από το χεράκι και να τον οδηγεί στον προορισμό, περιορίζοντας (σε κάποιες περιπτώσεις τουλάχιστον) τις διαθέσιμες ενδείξεις επί της οθόνης. Εξάλλου αν διαβάσει κανείς με προσοχή την περιγραφή και τους διαλόγους της κάθε αποστολής, δεν υπάρχει περίπτωση να μην καταφέρει να βρει την λύση. Νομίζω πως δεν χρειάζεται να διαθέτει ένας παίκτης μαντικές ικανότητες για να παίξει Divinity, αρκεί βέβαια να μην θεωρεί επίπονο το γεγονός πως ορισμένες φορές θα πρέπει να σκεφτεί λιγάκι παίζοντας.

    • http://game20.gr/ elchrys

      Σ'ευχαριστώ. Αυτό που αναφέρεις είναι αλήθεια, αλλά κι ένας από τους λόγους που ο τίτλος απαιτεί υπομονή. Προσωπικά, ούτε εμένα μου αρέσουν τα προφανή quests ή στιγμές που ο developer εξηγεί το κάθε τι, αλλά ούτε έχω πάντα το κατάλληλο state of mind για να διαβάσω προσεκτικά το κάθε τι ώστε να ολοκληρώσω τα quests. 🙂

    • BigBOSS

      Απλώς ο κοσμος συνήθησε τα κατευθυνόμενα quest που σε πάνε χέρι χέρι, απο το Oblivion και ύστερα. Η προσέγγιση της Larian δεν έχει κάτι το λάθος, έτσι ήταν παλαιότερα τα quests στα rpg, έπρεπε να ψάξεις και λίγο, δεν σου προσφέρονταν όλα στο πιάτο με την μία.

  • nvog

    Πριν το review σου θα το είχα προσπεράσει, θεωρώντας το ως άλλο ένα απ' τα ίδια.

    Τώρα πλέον, όχι.

    Θα το τιμήσω, γιατί σίγουρα αξίζει... όσα Baldur's Gate και Icewind Dale και να χω παίξει.

    ΤΗΑΝΧ για άλλη μία φορά αγαπητή elchrys

    • http://game20.gr/ elchrys

      Να 'σαι καλά. Ελπίζω να το χαρείς και πάνω απ'όλα να βρεις το χρόνο να το κάνεις (γιατί θέλει πραγματικά ΩΡΕΣ). Αν σου άρεσε το Baldur's Gate τότε δοκίμασέ με την πρώτη ευκαιρία.

  • Kostas Prodromidis

    ενα απο τα καλυτερα παιχνιδια ρολων π εχω παιξει με πολλα διαφορετικα μονοπατια να διαλεξεις.τα αξιζει τα λεφτα του και με το παραπανω..περιμενω τωρα pillars of eternity 2 και Pathfinder kingmaker

  • meh

    Παιζω παιζω και νιωθω πως απλα εχω ξεσκονισει λιγο την επιφανεια.
    Τοσοι μηχανισμοι, τοσο κειμενο, τοσα πραγματα να δοκιμασεις.
    22 ωρες και μολις εφτασα στο Reaper's Coast ενω για καποιο λογο εχω μπλεξει με ενα νεκροταφειο.

    Η Larian πηρε την καλη συνταγη του OS και το βελτιωσε οσο πηγαινε. Φοβερο και τεραστιο παιχνιδι.

    Πολυ καλο κειμενο elchrys. Συμφωνω για τη δυσκολια. Τα εχω βρει μπαστουνια σε μερικα σημεια και ισως φταινε οι επιλογες μου γι'αυτο. Το journal ειναι πολυ καλο, καλυτερο απο το 1ο παιχνιδι, οπως και το inventory. Εκει και αν ηταν ενα χαος. Στο 2 το βελτιωσαν παρα πολυ. Οτι γινεται ακαταστατο ευκολα ισχυει παντως.

    Φαινεται πως θα με απασχολησει μηνες το OS2.

  • Panzerfaust

    Παιχνίδαρος. Δεν έχω αξιωθεί ακόμα να παίξω ούτε το πρώτο οπότε με περιμένει τρελός μαραθώνιος κάποια στιγμή.