alt text

To Destiny 2 είναι ένα πραγματικά βελτιωμένο sequel του πρώτου Destiny, με σωστότερη απόδοση της ιστορίας, ακαταμάχητο gameplay και σαφώς πιο πλούσιο περιεχόμενο σε σχέση με την αρχική έκδοση του προκατόχου του. Εξακολουθεί όμως να πονάει στο end game περιεχόμενο, το οποίο θεωρείται πεπερασμένο για παιχνίδι του είδους και μοιραία επαναλαμβάνεται σε επικίνδυνο βαθμό. Την λύση σε αυτό το πρόβλημα έρχεται να δώσει το πρώτο expansion του Destiny 2, το Curse of Osiris, το οποίο όμως αποδεικνύεται πολύ κατώτερο των προσδοκιών.

Η ιστορία του Curse of Osiris “φωνάζει” από μακριά ότι είναι γραμμένη στο πόδι και έχει μικρή σχέση με το σύμπαν του παιχνιδιού. Στόχος σας είναι να σώσετε τον Οsiris, έναν θρυλικό εν αποστρατεία Warlock που είναι παγιδευμένος στο πλανήτη Ερμή υπό την απειλή των Vex. Εσείς βρίσκετε το Ghost του Osiris με το οποίο σταδιακά προσπαθείτε να τον εντοπίσετε, αλλά και να αποσοβήσετε μία ακόμη καταστροφή που απειλεί τον κόσμο. Σε αντίθεση με τις βασικές αποστολές του Destiny 2 που είχαν συχνά-πυκνά cutscenes και εξιστορούσαν ικανοποιητικά τα γεγονότα, στο Curse of Osiris σας έρχονται άσχημες αναμνήσεις από το πρώτο Destiny, αφού cutscenes υπάρχουν μόνο στην αρχή και το τέλος της ιστορίας και είναι απλά διεκπαιρεωτικές και ανέμπευστες.

Οι λιγοστές αποστολές του Curse of Osiris θα μπορούσαν πραγματικά να διαφοροποιηθούν από τις αποστολές που έχουμε παίξει μέχρι τώρα, αφού δεν διστάζουν να παίξουν με τις έννοιες του χρόνου και του χώρου. Δυστυχώς αυτές οι ιδέες δεν αποτυπώνονται σωστά στο κυρίως gameplay. Συγκεκριμένα, στο νέο πλανήτη Ερμή αρκετές φορές βρίσκεστε στο Infinite Forest, που ουσιαστικά είναι μια πύλη με την οποία ταξιδεύετε στο χρόνο και βλέπετε πώς είναι ο πλανήτης στο παρελθόν και στο μέλλον. Ενώ η ιδέα είναι καλή, στην πράξη έχετε να κάνετε με random generated περιοχές οι οποίες δημιουργούνται μπροστά στα μάτια σας και είναι απίστευτα γραμμικές, με απαρχαιωμένο level design που δεν ταιριάζει σε τίποτα με το level design των περιοχών του βασικού παιχνιδιού.

Οι αποστολές είναι λιγοστές και υπερβολικά γραμμικές.

Οι αποστολές είναι λιγοστές και υπερβολικά γραμμικές.

Προβληματική είναι και η μικρή διάρκεια των αποστολών, οι οποίες συνολικά δύσκολα σας παίρνουν περισσότερο από τρεις ώρες να τις ολοκληρώσετε. Σε αυτό συμβάλλει και το ότι είναι ελάχιστα τα σημεία όπου δεν επιτρέπεται respawn, με αποτέλεσμα και να ολοκληρώνετε πιο γρήγορα κάθε αποστολή, αλλά και να μην νιώθετε το άγχος και την ένταση που πρέπει, αφού ενδεχόμενος θάνατος δεν κοστίζει τίποτα πέρα από χαμένες σφαίρες. Παράπονα υπάρχουν και για τον νέο πλανήτη Ερμή, που είναι απελπιστικά περιορισμένος σε έκταση και έχετε ελάχιστες δραστηριότητες να κάνετε με το πέρας των αποστολών. Η προχειρότητα δε των αποστολών φαίνεται και από το γεγονός ότι στις αποστολές εκτός του Ερμή δεν πηγαίνετε σε νέες περιοχές, αλλά σουλατσάρετε στις ίδιες περιοχές που έχετε παίξει στο Destiny 2, γεγονός που απογοητεύει ακόμη περισσότερο.

Οι δύο νέες αποστολές strike περιέχονται μέσα στις αποστολές του Curse of Osiris και δεν είναι ξεχωριστές όπως ορθώς συμβαίνει στο βασικό παιχνίδι. Αυτό έχει αντίκτυπο στην ποιότητα αυτών των αποστολών, καθώς είναι ελαφρώς πιο γραμμικές σε σχέση με τα καθαρά strike missions και είναι ένα κλικ μικρότερα απ’ ότι έχετε συνηθίσει. Ευτυχώς οι μάχες με τα αφεντικά στα strike missions είναι άκρως απολαυστικές και εξαλείφουν εν μέρει την αρνητικότητα που σας δημιουργείται μέχρι να φτάσετε σε αυτές. Επίσης, με το Curse of Osiris έρχεται και μία νέα δραστηριότητα στα public events (Vex Crossroads), η οποία απαιτεί συνεργασία μεταξύ των παικτών και έχει περισσότερη διάρκεια σε σχέση με τα κλασικά public events που παίζατε μέχρι τώρα, γεγονός που σας εθίζει να ασχοληθείτε περισσότερο με τις συγκεκριμένες δραστηριότητες. Θετική είναι επίσης η επανεμφάνιση των heroic strike missions που υπήρχαν και στο πρώτο Destiny και μπορείτε να παίξετε όλα τα strike missions του Destiny 2 σε μεγαλύτερο βαθμό δυσκολίας και με καλύτερες ανταμοιβές σε εξοπλισμό.

Ο νέος εξοπλισμός και τα πολυδιαφημισμένα “νέα exotic όπλα” είναι μία ακόμη απόδειξη της προχειρότητας με την οποία φτιάχτηκε το Curse of Osiris, αφού δεν είναι τίποτα άλλο από καμουφλαρισμένα exotic όπλα που υπήρχαν στο πρώτο Destiny και επανεμφανίζονται ως νέα όπλα στο Destiny 2, πέρα από ένα μόλις όπλο που είναι όντως νέο. Πραγματικά θλιβερές πρακτικές που πάνε να χαντακώσουν την ομολογουμένως καλή προσπάθεια που έγινε στο Destiny 2.

Το Infinite Forest είναι μια χαμένη ευκαιρία.

Το Infinite Forest είναι μια χαμένη ευκαιρία.

Πέρα από τις βασικές αποστολές και τις παράπλευρες δραστηριότητες, το Curse of Osiris φέρνει και ένα μίνι raid (raid lair), το οποίο μπορείτε να παίξετε είτε σαν μέρος του βασικού raid, παίζοντας το ξανά, είτε να παίξετε μόνο αυτό ξεχωριστά παρέα με πέντε ακόμη άτομα. Τo εν λόγω raid είναι αρκετό μικρότερο σε έκταση σε σχέση με το βασικό, αλλά είναι πολύ πιο στιβαρό με καλύτερο level design και μία απολαυστική μάχη με αφεντικό που απαιτεί καλό συγχρονισμό και συνεργασία με την ομάδα για να το βγάλετε με επιτυχία. Αν και πολύ μικρότερο σε μέγεθος, προσωπικά το απόλαυσα περισσότερο από το βασικό raid γιατί δεν αναλώνεται σε επαναλαμβανόμενες δραστηριότητες που υπάρχουν στο βασικό raid. Προσθήκες υπάρχουν και στις PvP δραστηριότητες του Destiny 2 μέσα από το Crucible. Συγκεκριμένα, προστέθηκε ένας νέος χάρτης για όλους (Pacifica), ενώ ένας ακόμη χάρτης (Wormhaven) είναι διαθέσιμος αποκλειστικά στο PS4. Οι εν λόγω νέοι χάρτες αποτελούν καλές προσθήκες, όντας ελαφρώς πιο ανοιχτοί και με πιο περιορισμένα σημεία κάλυψης σε σχέση με τους προηγούμενους χάρτες, γεγονός που αυξάνει την ένταση και απαιτεί πιο προσεκτικές κινήσεις, χωρίς βέβαια να αλλάζει σε μεγάλο βαθμό ο τρόπος με τον οποίο παίζετε στο Crucible.

Εν κατακλείδι, το Curse of Osiris αποτελεί ξεκάθαρα ένα πισωγύρισμα, θυμίζοντας εποχές Dark Below του πρώτου Destiny. Δυστυχώς, τα λάθη της Bungie επαναλαμβάνονται με ένα άνευρο DLC με λίγες προσθήκες που δύσκολα θα σας κρατήσουν για περισσότερο από μία-δύο μέρες. Συστήνεται αποκλειστικά και μόνο αν είστε φανατικοί του Destiny 2 και διψάτε για νέο περιεχόμενο.

  • Οι μάχες με τα αφεντικά στα strike missions
  • Μικρότερο μεν αλλά πιο απολαυστικό raid
  • Τα Vex Crossroads public events και τα heroic strike missions
  • Ρηχό σενάριο με ελάχιστα cutscenes
  • Άνοστες και γραμμικές αποστολές
  • Λίγο περιεχόμενο
  • Καμουφλαρισμένα exotic όπλα από το πρώτο Destiny που πασάρονται ως “νέα”
  • Η περιορισμένη έκταση του νέου πλανήτη
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 5.5

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Bungie
ΕΚΔΟΣΗ:Activision
ΔΙΑΘΕΣΗ:-
ΕΙΔΟΣ:Shooter
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://www.destinythegame.com/expansion1
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:5/12/2017
  • nikolas22072014

    Ειλικρινά τι σου αρέσει που το θεωρείς ένα βελτιωμένο sequel??? Ενώ πάνω από 90% των παιχτών το θεωρεί το χειρότερο sequel.

    • http://game20.gr/ Sir Daniel

      Καλύτερες αποστολές, καλύτερη αφήγηση, level design των περιοχών, περισσότερο end game περιεχόμενο αν και παλι εκει υπάρχει θεμα, βελτιωσεις στο interface οπου όλα έχουν γίνει πιο κατανοητα. Από την άλλη όμως raid, strike missions, αναπτυξη εξοπλισμου, pvp και skill trees το πρώτο destiny υπέρεχει. Στη ζυγαριά την vanilla έκδοση του destiny 2 την βρισκω προσωπικά ελαφρως βελτιωμένη σε σχεση με την αντιστοιχη του destiny, αλλά είναι και θέμα γουστου.

      • nikolas22072014

        Συμφωνώ για την καλύτερη αφήγηση αλλά το στόρι απλά έκανε ενα κύκλο για να μπει το pc μέσα. Και εμένα μου άρεσε το στόρι αλλά δεν πήγε κανένα βήμα παρά πέρα.
        Κοίτα δεν έχει κάτι ιδιαίτερο πέρα από τα trials η μία vanilla με την άλλη απλά στο 2 έκαναν ένα μεγάλο άνοιγμα για το casual κοινό για αυτό και όλες οι αυτές οι δραστηριότητες πετάνε max lvl στην ουσία το ίδιο πράγμα Αλλά σου έδωσαν τον λόγο να ασχοληθείς. Για μένα αυτό μου διαλύσε τα πάντα. Μπορώ να ανεχτώ το διπλό primary και το μέτριο skill tree αλλά το να παίζω πατρολ και να γίνομαι max out με σκοτώνει.

  • GeoяgeZFя

    Ωραίο review daniel μόνο ξέχασες να αναφέρεις για το weapon forge system, όπου φαρμαρεις αρκετά events-heroic strikes-crucible για να ολοκληρώσεις τα lost prophecy του osiris για να βρεις και τα 11 οπλακια + στο τέλος παίρνεις δωράκι το ghost της sagira.Οποτε από διάρκεια αν ασχοληθείς και με αυτό σε κρατάει παραπάνω από 2 εβδομάδες και όχι μέρες.

  • ANDREAS7

    καλημερα και χρονια πολλα 5.5 λογο γιορτων........................

    • nikolas22072014

      Και πολύ του είναι. Αν εξαιρέσεις το raid lair το υπόλοιπο dlc είναι σκουπίδι.

      • ANDREAS7

        5 μερεσ μαχ 3 παιχταισ και δεν μου κανει οχι να μπω ουτε να το ανοιξω...................

        • nikolas22072014

          Καλά ναι πια γίνεσαι για πλάκα max. Εμένα μου αρέσε το raidακι και θα μείνω λίγο ακόμα.

  • mitsoulas

    καλησπέρα και χρόνια πολλά αν μπορεί να μου πει κάποιος αν πάρω το destiny 2 για να παίξω πρέπει να έχω και αυτό? γιατί στο 1 όταν βγήκε το rise of iron expansion δεν μπορούσες να παίξεις το παλιό.

    • Terminator

      Όχι είναι προαιρετικό DLC

    • nikolas22072014

      Όχι δεν απαιτεί να το έχεις. Το θέμα είναι εσύ πόσο θες να ασχοληθείς με το παιχνίδι. Αν πχ θες να παίξεις το campaign άντε και λίγο pvp πάρε την απλή έκδοση. Αν όμως θες να επενδύσεις σε raids endgame θα σου πρότεινα και το season pass.

      • mitsoulas

        https://store.playstation.com/en-gr/product/EP0002-CUSA08630_00-CODWWIIANDD2BASE?emcid=pa-st-111284 σκέφτομαι για αυτό το πακέτο. για αυτό σε ρωτάω γιατί στο 1 μέχρι taken king δεν είχα πάρει το rise of iron και έφαγα άκυρο ούτε strike ούτε pvp τίποτα.

        • nikolas22072014

          Όχι δεν είναι τέτοια περίπτωση σε αυτό. Τότε ήταν ετήσια expansion. Κοίτα αυτό το πακέτο σου δίνει το παιχνίδι χωρίς τα dlc. Αν δεις ότι σου αρέσει τσίμπας dlc η season pass.