alt text

Το DayZ είναι διαθέσιμο σε πρώιμη έκδοση early access εδώ και ένα χρόνο και θα παραμείνει έτσι για τουλάχιστον άλλο τόσο. Όπως ανακοίνωσε η Bohemia Interactive, η ανάπτυξη του DayZ θα συνεχιστεί καθόλη τη διάρκεια του 2015 και η τελική έκδοση του παιχνιδιού θα βγει μέσα στο πρώτο μισό του 2016 με τιμή 40 ευρώ. Εσείς παίζετε DayZ ή περιμένετε την τελική έκδοση;

  • Dimokritos

    Το αγορασα πριν λιγο καιρο, γιατι ειχα ακουσει, οτι θα ανεβει η τιμη. Σαν αγορα προοπτικης ειναι ενταξει αλλα η αναπτυξη ειναι πολυ αργη.

  • meh

    Και αυξηση τιμης και ξεπετιασμα απο το αργο developing. Πολυ χαλαρα το πανε και εχει ενοχληθει ο κοσμος.

  • JEK

    Θα ανέβει στα 40 ευρώ για να κατέβει στα 15 στα sales?? 😆

  • worms_arm

    Αυτό το steam....Σου δινουν το δικαιωμα να παιξεις το παιχνιδι ενώ δεν εχει ολοκληρωθεί με την προυποθεση ότι πρεπει να πληρωσεις αυτό το μισοτελειωμενο παιχνιδι. Πολύ ωραια λογικη 🙂

    Δεν είναι μονο το DAYZ. Εχω διαβασει στο internet ότι πολλα παιχνιδια του steam δεν ολοκληρώνονται ποτε. Αφηνουν τον κοσμο να αγοραζει μισοτελειωμένα παιχιδια

    Στο μεταξυ κατεβαστε τις προσφορες που εδώ και τοσο καιρο το Watch dogs ηταν στα 60 ευρω.

    • Dimokritos

      Καπου στην μεση ειναι η αληθεια. Απο την μια βλεπεις AAA τιτλους απο μεγαλους devs, να βγαινουν μισοτελειωμενοι σε full price και να αναρωτιεσαι πως ειναι δυνατον να κυκλοφορησαν σε τετοια κατασταση το παιχνιδι. Απο αυτη την αποψη το να συμμετεχεις κατα καποιον τροπο στο development του παιχνιδιου δινοντας feedback δεν ακουγεται καθολου ασχημη ιδεα. Αλλωστε ειναι ξεκαθαροι και λενε απο την αρχη, οτι υπαρχει πιθανοτητα να μην ολοκληρωθει ο τιτλος. Απο την αλλη εχει γινει μοδα πλεον να βγαζουν ολοι Early Αccess και να τραβαει το development ενος παιχνιδιου πολυ παραπανω απο αυτο, που κανονικα επρεπε.

      • worms_arm

        Αν δεν είναι ικανοι να το ολοκληρωσουν και αναγκάζονται να παρουν αποψεις του κοσμου, ας μην το κυκλοφορησουν. Η αν θελουν early access να το διαθεσουν δωρεαν

        • Zaratoth

          Από τη μια γκρινιάζεις για την πειρατεία, από την άλλη για τις κατσικιές των μεγάλων εταιρειών. Εδώ με το early access έχεις έναν ωραίο τρόπο να χτυπήσεις αυτά τα δυο.

          1) Επενδύεις σε project που τολμούν το διαφορετικό. Συνήθως είναι μικρά studio με κάποιες καινοτόμες ιδέες που οι μεγάλες εταιρείες δεν πρόκειται να κυνηγήσουν, καθώς πάνε στα έτοιμα. Δεν λέω να επενδύσεις σε όλα, αλλά αν βρεις κάτι που αξίζει, γιατί όχι; Και δεν θεωρώ τον κίνδυνο να μην ολοκληρωθεί μεγαλύτερο από το οποιοδήποτε pre-order παιχνιδιού οποιασδήποτε εταιρείας. Ειδικά αν έψαξες λίγο παραπάνω πριν αγοράσεις το Early Access. Και αν έχει επιτυχία, παίρνει το μήνυμα η βιομηχανία για το τι πραγματικά θέλουμε εμείς οι Gamers. Και αυτό ισχύει και για παιχνίδια kickstarter κλπ

          2) Ξεκινάς να παίζεις κάτι νωρίτερα. Π.χ. ήμουν μέρος του Early Access ενός indie παιχνιδιού, του Sunless Sea και έπαιξα κανένα 5ωρο το καλοκαίρι, ενώ αν περίμενα να βγει, δεν θα είχα παίξει τίποτα. Δεν είχε όλους τους μηχανισμούς διαθέσιμους μεν, αλλά ήταν τόσο διαφορετικό από τα συνηθισμένα, που και πάλι εξερευνούσα και ήταν μοναδική εμπειρία. Και δίνεις και feedback στην εταιρεία ώστε να κάνει διορθώσεις, αλλαγές κλπ. Δεν είναι όλες Bohemia. Στο Sunless Sea έβγαζαν 2 patch το μήνα.

          Και κάνεις γιγάντιο λάθος στο δωρεάν. Η λογική του Early Access δεν είναι να διαθέσουν ένα demo, όσο το να βγάλουν ένα αρχικό κεφάλαιο. Δεν λέω πως δεν υπάρχουν εκεί μέσα και επιτήδειοι, αλλά επιτήδειοι υπάρχουν παντού. Για μένα, το early access είναι το μέλλον της βιομηχανίας και το θεωρώ ότι θετικότερο έχει βγει τα τελευταία χρόνια, καθώς σπάει το μονοπώλιο των υποτιθέμενων ΑΑΑ παιχνιδιών και μπορώ πχ εγώ να βγω στην αγορά με ένα μικρό κεφάλαιο, κάποιες γνώσεις και μια καλή ιδέα και να βρω άτομα που θα το γούσταραν αυτό, να επενδύσουν πάνω μου και να τους βγάλω ένα παιχνίδι που κανένας δεν θα τους έβγαζε.

          Τώρα άμα εσύ θες να μείνεις στα κλασικά παιχνίδια που βγαίνουν από EA, Ubisoft, Activision κλπ, δικαίωμά σου, αλλά μάθε πρώτα πριν κράξεις τι σου προσφέρει κάτι. Πόσο μάλλον όταν το κράξιμό σου δείχνει, για ακόμα μια φορά, άγνοια.

          • worms_arm

            Για μενα οσα ειπες δεν μου αρεσουν. Δεν θελω να πληρωνω ένα παιχνιδι που δεν εχει ολοκληρωθεί. Αυτό ισχυει σε όλα τα προιοντα. Το πληρωνεις κανονικα και με αποδειξη όταν ολοκληρωθεί.

            Ακομα και αν συνησφερω στην δημιουργια του παιχνιδιού, δεν το θεωρω σωστο, πρωτον γιατι μου δειχνει ότι είναι ανίκανοι να φτιαξουν το παιχνιδι μονο τους και δευτερον όπως ειπα, αν είναι τιμιοι να το κυκλοφορησουν δωρεαν. Αυτό ελειπε να πληρωνουμε την προ εκδοση των Windows 10 ας πουμε.

            Γενικα στο χωρο των παιχνιδιων, υπαρχει μεγαλη απατη. Δεν είναι μονο τα indies αλλα και τα ΑΑ πως τα λετε. Εκει βεβαια είναι αλλου η κλεψια. Αναφέρομαι στα 60 ευρω. Και στις δυο περιπτώσεις είναι κοροιδια. Τι εχεις να πεις ότι μονο το 25% των early acess ολοκληρώνονται? Εντελως τυχαια, μονο αυτοι μπορεσαν να το ολοκληρωσουν? Δεν σου φαινεται τιποτα περιεργο? Απ ότι φανεται εχουν βρει τον τροπο να εκμεταλλεύονται αφου στον χωρο των παιχνιδιων είναι ατομα μικρης ηλικιας.

            • Zaratoth

              Σε 2 σημεία θα εστιάσω, καθώς έγραψα ήδη ένα αναλυτικό πιο κάτω.

              1) "δεν το θεωρω σωστο, πρωτον γιατι μου δειχνει ότι είναι ανίκανοι να φτιαξουν το παιχνιδι μονο τους και δευτερον όπως ειπα, αν είναι τιμιοι να το κυκλοφορησουν δωρεαν"

              Ο σκοπός του early access είναι να μαζευτεί ένα κεφάλαιο το οποίο αλλιώς δεν θα υπήρχε και χωρίς το οποίο ΔΕΝ μπορεί να ολοκληρωθεί ένα παιχνίδι. Θα στο θέσω με παράδειγμα εκτός gaming. Εσύ έχεις μια γαμάτη πατέντα για μια εφεύρεση για δωρεάν ενέργεια. Δεν έχεις λεφτά όμως, και ας έχεις ιδέες, τεχνολογία, γνώσεις κλπ. Αυτομάτως, σύμφωνα με τα λεγόμενά σου, είσαι ανίκανος να το φτιάξεις μόνος σου, άρα γιατί να επενδύσουμε πάνω σου... Όμως, αν πας σε τράπεζα για δάνειο, η τράπεζα θα έχει δικαίωμα να σου δώσει ότι θέλει, να πάρει πίσω τα τριπλά και να μπει μέσα στο project. Και αν πει ότι στο τελικό προϊόν θα βγάζει 40% της ενέργειας που θα έβγαζε και το υπόλοιπο 60% θα το έπαιρνε η ίδια και θα το πουλούσε, εσύ θα έβγαζες το σκασμό και θα κολυμπούσες. Έλα τώρα όμως που στη θέση της τράπεζας, του publisher κλπ, είναι παίκτες. Το κοινό σου. Νομίζεις θα σου έβαζαν περιορισμούς; Δεν θα ήθελαν να πάρουν το 100%; Οπότε και βγάζεις ένα κεφάλαιο, με μόνο περιορισμό να είσαι σωστός απέναντι στο κοινό σου (που αν είσαι ντόμπρος με το κοινό σου είναι και δωρεάν διαφήμιση), παίρνεις feedback, οπότε πας σε μονοπάτια που μπορεί να μην είχες σκεφτεί και, αν μιλάμε για Kickstarter φάσεις, βλέπεις αν υπάρχει όντως κοινό γι'αυτό που θες να φτιάξεις ή το θέλεις μόνο εσύ. Έχει πολλά καλά και για τις δυο πλευρές, και για τους δημιουργούς και για τους.

              2) Early Access δεν ολοκληρώνονται. Και υποτιθέμενα ΑΑΑ παιχνίδια (AC: Unity, Rome 2) βγαίνουν τίγκα στα bugs και ορισμένες φορές unplayable. Η λύση είναι μια, αγοράζετε παιχνίδια 10+ χρόνων και αν και βγάλτε το σκασμό; Ή επενδύστε προσεκτικά, σε πράγματα που όντως θα θέλατε να δείτε να βγαίνουν; Τα αναλύω και παρακάτω, τσέκαρέ το.

              • worms_arm

                Και στα υποτιθεμενα ΑΑΑ σε κοροϊδεύουν αλλα στο early aceess σε κοροϊδεύουν στα μουτρα.

                Θεωρεις σωστο να μαζεβουν λεφτα τοσο καιρο και μετα να μαζεψουν κι αλλα όταν κυκλοφορησει. Λες ότι μπορει να μην εχουν λεφτα. Και... Τι σημαινει δηλαδή? Ότι θα κατσω να το πληρωσω εγω για να ολοκληρωσει το παιχνιδι του? Ότι γινεται και στις ταινιες είναι το σωστο. Ουτε indie ουτε βλακείες. Βρες εκδοτη και κυκλοφορησε ότι θες. Αυτό ελειπε να πληρωνουμε ότι προχειροδουλειά κυκλοφορει κατευθείαν από τον δημιουργο

                • Zaratoth

                  Άρα δεν έχεις ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να γκρινιάζεις που βγαίνουν COD, ποδοσφαιράκια και AC μια φορά το χρόνο επειδή οι εκδότες βλέπουν ότι αυτό πουλάει και αυτό βγάζουν.

                  Ναι, το θεωρώ σωστό να μαζεύουν λεφτά αφού βγει καθώς, όσοι επενδύσαμε πάνω του ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ. Άτομα όμως που δεν πίστεψαν εξαρχής αλλά μετά που βγήκε τους γυάλισε, προφανώς και θα πληρώσουν και ίσως κάτι παραπάνω. Εταιρείες είναι, όχι φιλανθρωπικά ιδρύματα. Εύχομαι να μην θελήσεις ποτέ να κάνεις κάτι και να έχεις να μπεις στο τρυπάκι είτε να μην το κάνεις καθόλου είτε να ξεσκίσεις το όνειρό σου επειδή το θέλει ο "εκδότης". Εκεί θα καταλάβεις πόσο λάθος είσαι.

              • worms_arm

                Το καλυτερο είναι να μην βαλω υψηλους στοχους. Ενας λογικος στοχος είναι να σεβομαι τον καταναλωτή. Από παντα, πριν κατι κυκλοφορησει πρεπει καποιος να στο προωθησει.

                Αν ηθελα να δημιουργησω κατι μονος μου, θα προσπαθουσα με δικα μου εξοδα, όχι με αλλους και κυριως ανηλικα παιδια που πιανονται κοροιδιο. Αυτή είναι η απαντηση για το "ευχομαι" που ειπες. Και το χειροτερο να παραμενει η εκδοση ημητελης. Εσυ τους σκέφτεσαι, αυτοι γιατι δεν σε σκέφτονται? Αν ηταν τιμιοι όπως ειπα να το διέθεταν δωρεαν μεχρι να κυκλοφορησει σε ένα μικρο αριθμο χρηστων και όχι να τα αρπαζουν με αυτόν τον τροπο

                Να υπενθυμησω ότι και τα ΑΑΑ δεν μου αρεσουν ετσι όπως εχουν καταντησει.

                • Zaratoth

                  Έχεις καμιά ιδέα πόσες ώρες πρέπει να αφιερώσεις για να φτιάξεις ένα παιχνίδι; Έχεις καμία ιδέα πως είναι ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ; Άρα μας λες εσύ ότι πρέπει να δουλεύουν 10 ώρες στη δουλειά τους για να βγάζουν χρήματα και να δουλεύουν άλλες 10 ώρες την ημέρα στο παιχνίδι τους, το οποίο θα χρηματοδοτήσουν φουλ 2-3 άτομα, που δουλεύουν παράλληλα σε κάτι άλλο. Θα χάνουν καθημερινά χρόνο και χρήμα για να παίζεις εσύ Early Access δωρεάν. Αυτό είναι ο ορισμός του τζαμπατζή.

                  Οι περισσότεροι αυτή τη στιγμή φτιάχνουν παιχνίδια με αρχικό budget από την τσέπη τους. Αλλά πολλές φορές δεν είναι καν μόνοι τους, είναι και άλλα άτομα στην ομάδα. Που μάντεψε τι; Πρέπει να πληρωθούν. Και πρέπει να γίνει κάτι γι'αυτό, το πρώτο κεφάλαιο. Έδωσα παράδειγμα πιο κάτω για το Kingdom Come: Deliverance που έψαξε publisher/επενδυτή και το ακύρωναν για 1-2 χρόνια λόγω θεματολογίας. Ήθελαν να το κάνουν ρεαλιστικό και οι επενδυτές ζητούσαν μάγους, δράκους κλπ, γιατί πουλάει. Και έκαναν kickstarter ως μέρος του να δείξουν σε επενδυτές πως η ιδέα θα πουλούσε. Διάβασε περισσότερα στο "Why Kickstarter" εδώ: https://www.kickstarter.com/projects/1294225970/kingdom-come-deliverance

                  Και φαντάσου πως στο Kingdom Come δουλεύουν κάποια μεγάλα ονόματα, με εμπειρία σε γνωστά games όπως Mafia και κονέ στο χώρο. Όταν είσαι γαμάτος προγραμματιστής, έχεις ιδέες και ξέρεις να φτιάχνεις καλά παιχνίδια αλλά σου λείπει το κεφάλαιο, το όνομα και τα κονέ; Τι κάνεις; Ή θα δουλεύεις δυο δουλειές τη μέρα (μια για χρήματα και μια για το χόμπυ, γιατί τότε για χόμπυ θεωρείται) ή θα ψάξεις επενδυτές (είτε εταιρίες είτε πελάτες) είτε θα τα παρατήσεις. Αν ψάξεις επενδυτές τι είναι προτιμότερο; Μια εταιρία που θα σου λέει τι να κάνεις και τι όχι για το χρήμα, ή τους παίκτες, που πίστεψαν στο όραμά σου και ότι σου λένε στο λένε σαν feedback ώστε να το βελτιώσεις; Ναι, δεν είναι όλοι άγιοι, ναι υπάρχουν και κλέφτες, αλλά κλέφτες υπάρχουν παντού και σε όλα τα επαγγέλματα. Όπως υπάρχουν και ντόμπροι. Γι'αυτό το ψάχνεις, περίπτωση ανά περίπτωση, με τους τρόπους που ανέλυσα πιο κάτω και αποφασίζεις στο τέλος, ζυγίζοντας τα υπέρ και τα κατά, τι θεωρείς πιο σωστό να κάνεις.

                  Και στην τελική, πιο πολλά μπλουζάκια μου μπήκαν στο πλύσιμο ή σκίστηκαν λόγω κακής ποιότητας, παρά με απογοήτευσαν/κορόιδεψαν επιλογές στο early access/kickstarter.

              • worms_arm

                Μου θυμιζεις που λεγανε καποιοι ότι είναι δυσκολο να βαλουν ελληνικους υποτιτλους στα παιχνίδια. Τι να κανουμε πολλα είναι δυσκολα..Και παιχνιδι να φτιαξεις δυσκολο είναι όπως δυσκολο είναι να γραψεις και βιβλιο. Επειδή εγω μπορω να γραψω ότι μου καπνισει στο βιβλιο, εχω την δυνατοτητα να το κυκλοφορησω κατευθείαν? Δεν πρεπει να βρω εκδοτη? Και φτωχος να είμαι παλι το ιδιο πρεπει να γινει αλλιως θα κυκλοφορουσε ο καθενας ότι του κατεβει στο κεφαλι.

                Και αντε πες με τα indie να βοηθησω. Και το early aceess μπορει να βοηθησω, αλλα όταν βοηθαω καποιον, σημαινει ή το κανω εθελοντικά, ή σε καποιες περιπτώσεις να παρω χρηματα. Στο early access όχι μονο δεν παιρνεις τιποτα από αυτά, αλλα πληρωνεις και από πανω. Θα μου πεις ότι με το να ενισχυεις κανεις καπου καλο. Δεν αντιλεγω, αλλα όταν η ιδια η ομαδα που φτιαχνει το παιχνιδι με εκμεταλλευαται, δεν μπορω να τους βοηθησω.

                Αλλα και στην χειροτερη να τους βοηθησω. Όταν ακους από την ιδια την Valve ότι το 75% στο early access ΔΕΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ ΠΟΤΕ , τι εχεις να πεις? Αυτό που λες "δεν είναι ολοι αγιοι",δεκτο, αλλα μιλαμε παραπανω από τους μισους, εχουν βρεις τον τροπο τους να εκμεταλλευονται ανιδεους.

                Αν υπηρχαν καποιοι περιοριμσοι από την Valve για το early aceess πχ να είναι για συγκεκριμενο χρονικο διαστημα τοτε ναι, μπορει να βοηθουσα αλλα ετσι όπως εχει καταντησει μου φαινονται χειρότεροι από ΑΑΑ παιχνιδια που εχουν εκδοτη. Γιατι ενώ δεν χρηματα προσπαθουν να τα αρπαξουν από ανηλικα ατομα με εμμεσο τροπο και αυτό το θεωτω πολύ αδικο.

                • ekst

                  Λογικα αναφερεσαι σε αυτη την αρευνα στην οποια πουθενα δεν αναφερεται οτι το 75% των early access δεν ολοκληρωνονται ποτε.
                  Το μονο που στην ουσια λεει ειναι οτι το 75% ειναι ακομα υπο αναπτυξη, οχι οτι εχει ακυρωθει.

                  http://www.gamesindustry.biz/articles/2014-11-13-early-access-popularity-growing-but-only-25-percent-have-released-as-a-full-game

                • worms_arm

                  ekts δεν λεει αυτό στην ουσια. Εσυ το λες. Επειδή το λεει στα αγγλικα, εγω το εχω δει στα ελληνικα στο gameover. Μονο το 25% ολοκληρώνεται. Το υπολοιπο μπορει να λεει ότι είναι υπο αναπτυξη. Από εκει και περα, σκέφτεσαι και λες, είναι δυνατον, το 75 % να είναι υπο αναπτυξη τοσο καιρο?

                • ekst

                  Κοιτα, συμφωνα με την ερευνα το dayz και το nuclear throne που ακομα ειναι σε early access φαση και δεν εχουν κανονικη κυκλοφορια ανηκουν σε αυτο το 75%, ειναι ακυρωμενα games η games απλα ακομα στην αναπτυξη?

                • worms_arm

                  ekts
                  Ισως προσπαθουν να μαζεψουν οσα πιο πολλα χρηματα και μολις τα μαζεψουν να το κυκλοφορησουν. Αν θες να το λες αυτό υπο αναπτυξη πες το. Σε κάθε περιπτωηση δεν μπορει να ξερεις. Αλλα ειναι ενδείξεις και καταλαβαίνεις ότι ειναι αδυνατον τοσα παιχνίδια να αργουν

                  Και το 75% μπορει να μην προκυπτει για τα παιχνίδια όπως το Dayz. Για να λενε ότι μονο το 25% ολοκληρώνεται μαλλον θα εχουν βαλει καποιοι ορια στην ερευνα για χρονικα διαστήματα που τα παιχνίδια μενουν στο early accesss

                • Zaratoth

                  Στην έρευνα αυτή αφενώς γράφουν αυτά που λέει ο ekst, ότι είναι ακόμα υπό ανάπτυξη και δεν λαμβάνουν τον σημαντικότερο παράγοντα υπόψην τους, το χρόνο που χρειάζεται να αναπτυχθεί ένα παιχνίδι. Αν το Batman πχ το ετοιμάζουν 3 χρόνια τώρα, με ομάδα φουλ επαγγελματική, επενδύσεις κλπ, μια indie ομάδα που ψάχνει επενδυτές, δεν έχει πολλά άτομα και άλλες χίλιες δυο δυσκολίες, σε πόσο χρόνο θα καταφέρει να το βγάλει; Και η έρευνα πρακτικά μιλάει για τις χρονιές 2012-2013-2014, άρα σιγά τον καιρό. Εκεί κατάφεραν να βγουν μόνο όσα project ή ήταν από 2012 ή ήταν κοντά στην ολοκλήρωση ούτως ή άλλως.

                  A, και μερικά παιχνίδια από το steam μου που ανακάλυψα εκ των υστέρων πως υπήρξαν σε kickstarter και τώρα κυκλοφορούν ολοκληρωμένα και γαμάτα ανάμεσά μας.

                  Expeditions: Conquistador http://store.steampowered.com/app/237430/
                  FTL: Faster than Light http://store.steampowered.com/app/212680/
                  Sunrider: Mask of Arcadius http://store.steampowered.com/app/313730/

                  Και από τα παιχνίδια που περιένω, το Sunless Sea θα έχει full release το Φλεβάρη του 2015, το Kingdom Come Δεκέμβρη του 2015, Galactic Civilizations 3 τον Απρίλιο του 2015 και το After Reset παλεύει να βγάλει την beta στο Steam.

                  Α, και πιάσαμε και τους εκδότες βιβλίων, στο οποίο έχω προσωπική εμπειρία, και ας είναι τελείως εκτός σύγκρισης με τα παιχνίδια (Βιβλίο γράφεις και αν αφιερώσεις λίγες ώρες σε ένα απόγευμα, παιχνίδι έτσι δεν φτιάχνεις ποτέ). Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα πουλάνε μόνο βιβλία που είτε είναι μετάφραση best seller από εξωτερικό ή βιβλία που μιλάνε για πολιτικά/κρίση κλπ. Βιβλία γνωστών μου, τα οποία είναι σε τομέα του φανταστικού (Fantasy/Science Fiction/Horror) δεν τα βγάζει κανείς, όχι γιατί είναι κακογραμμένα, αλλά γιατί "δεν πουλάει το είδος". Για να μην μιλήσω για τα υπόλοιπα κλασικά του στυλ "παίρνω τα δικαιωμάτα και το βγάζω όποτε μου καπνίσει, χωρίς να έχεις δικαίωμα να το πας σε άλλον εκδοτικό" ή "μάξιμουμ θα είναι τόσες σελίδες, δεν με νοιάζει αν η ιστορία είναι παραπάνω, κόψε τόσες" και άλλα τέτοια ωραία. Πάλι καλά που εκεί υπάρχουν και αυτοεκδόσεις σε site όπως Lulu και πιάσαμε στα χέρια μας κάποια.

                  Και συνεχίζεις ακάθεκτος να δείχνεις άγνοια και να φοράς παρωπίδες, παρ'όλο που σου δείχνουμε με στοιχεία πως αυτά που λες δεν ισχύουν.

                • worms_arm

                  Ζαρατοη

                  Το 75% δεν ειναι υποαναπτυξη. Λογικο ειναι. Αυτοι μπορει να λενε ότι θελουν αλλα ουσιαστικα το παρατησαν αφου τα αρπαξαν.

                  Δεν σχολιασες για την Valve και τους περιορισμους που θα μπορουσε να εχει με το early aceess όπως ειπα πιο πανω, αλλα και για την βοηθεια που θα μπορουσα να δωσω υπο προϋποθέσεις.

                • Zaratoth

                  Και που είναι τα στοιχεία σου ότι δεν είναι υπό ανάπτυξη; Φέρε εδώ ακριβώς στοιχεία και περιπτώσεις και το συνεχίζουμε. Αλλιώς θεωρώ πως η κουβέντα έχει λήξει, καθώς μιλάς με αερολογίες και τίποτα παραπάνω.

                  Όσο για τη Valve και το Early Access μίλησε ο ekst γι'αυτό και δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο. Και τι βοήθεια να δώσεις υπό προϋποθέσεις; Ούτε beta tester θέλουν, ούτε προγραμματιστή, ούτε promotion. Χρήματα χρειάζονται για να συνεχίσουν να χρηματοδοτούν την ανάπτυξη του παιχνιδιού, τα οποία αρνήσαι να τους δώσεις (και μιλάω για projects που υποτίθεται θα σε ενδιέφεραν και αφού ψάξεις πρώτα όπως έχω ήδη πει πιο κάτω, όχι να μπεις στον τομέα του Early Access και να δίνεις λεφτά στον καθένα με τη σειρά).

                  Θεωρώ πως δεν έχουμε κάτι άλλο να συζητήσουμε για το θέμα, καθώς απλά θες να συμφωνήσουμε μαζί σου, δεν συζητάς. Ψυρρίζεις απαντήσεις για "τρύπες" και προσπαθείς να προωθήσεις μόνο τα δικά σου "στοιχεία" που είναι...ένα παραφρασμένο άρθρο στο gameover, χωρίς καν να μπεις στη διαδικασία να διαβάσεις το πρωτότυπο άρθρο και να σκεφτείς τι ισχύει και τι δεν ισχύει στην αγορά.

                • worms_arm

                  Τι να κανουμε? Δεν ξερω Εγγλέζικα 🙂 Διαβαζω σε ελληνικα site. Δεν νομιζω να αλλαζουν το νοημα

                  Για το 75% πιστευεις στα αληθεια ότι ειναι υποαναπτυξη? Δεν ειναι αερολογιες. Απλως ειναι σιγουρο ότι κοροϊδεύουν οι περισσοτεροι. Ετσι ειναι, διαβαζεις το νέο και μετα από μονος σου καταλαβαίνεις την αιτια.

                  Αν θελουν λεφτα, να σκεφτουν και αυτους που θελουν λευτα για να ζησουν και τοτε θα καταλαβουν αν ειναι λογικο καποιος να δωσει λεφτα στο steam μεσω ιντερνετ

                  Παρολα αυτά θα βοηθαγα αν μου εγγυάται καποιος ότι θα πιασουν τοπο τα λεφτα που θα παρουν.

                • Zaratoth

                  Ναι, το πιστεύω. Λόγος; Έχω ψάξει αρκετά από το Early Access του steam και βλέπω τι γίνεται. Όπως επίσης γνωρίζω ότι στην κοινωνία οι λίγοι χαλάνε την πιάτσα και το όνομα, όχι οι πολλοί.

                  "Αν θελουν λεφτα, να σκεφτουν και αυτους που θελουν λευτα για να ζησουν και τοτε θα καταλαβουν αν ειναι λογικο καποιος να δωσει λεφτα στο steam μεσω ιντερνετ"

                  Ενώ αυτοί τα λεφτά για τι ακριβώς τα θέλουν; Αδυνατείς να κατανοήσεις πως το κάνουν σαν επάγγελμα, σε ώρες που π.χ. θα δούλευαν κάπου αλλού, και περιμένουν να πληρωθούν για τις εργατοώρες που χαλάνε; Εκτός και αν πιστεύεις ότι τα παιχνίδια δημιουργούνται μέσα σε πέντε λεπτά και ο άλλος βγάζει δισεκατομμύρια.

                  Εγγυήσεις δεν μπορείς να έχεις ούτε όταν χρηματοδοτείς ένα παιχνίδι στο steam, ούτε όταν ανοίγεις δικιά σου επιχείρηση, ούτε όταν αγοράζεις γάλα (και σου βγει ξινισμένο), ούτε όταν αγοράσεις σοκολάτα (και σου βγει λιωμένη). Υπάρχουν όμως τρόποι να προβλέψεις ποιος έχεις περισσότερες πιθανότητες να τα πάει καλά, και είναι οι τρόποι που είπα πιο κάτω.

                  Καλώς ήρθες στην πραγματική ζωή και στον κόσμο των αγορών.

              • meh

                Ειναι φανταστικο που για αλλη μια φορα γινεται ολοκληρη συζητηση εξαιτιας του worms ο οποιος διαβαζει χωρις να ξερει τι διαβαζει, λεει χωρις να ξερει τι λεει, γνωριζει τα παντα χωρις να εχει ψαξει ποτε του οτιδηποτε και κυριως δεν παιζει παιχνιδια.

                worms, κατεβα στις επομενες εκλογες. Ανηκεις στην πολιτικη, μην στερεις απο τον λαο την υπαρξη σου.

                • worms_arm

                  Και ο meh κρινει καποιον που δεν τον ξερει. Συγχαριτηρια αγορι μου, εισαι πολύ σωστος σε ολα. Αν δεν μπορεις να σκεφτεις λογικα εσυ δεν σου φταιω σε κατι. Ξεστραβωσου λοιπον και κρινε μονος σου. Αν δεν μπορεις να κρινεις τοτε μην σχολιαζεις. Διαβαζε καλα τι γραφω. Ακου δεν ξερω τι γραφω. Ξερω και πολύ καλα μαλιστα αλλα δεν θα κατσω να προσβαλω καποιον που διαφωνει μαζι μου και ουτε που τον ξερω κιολας. Ωραιο χαρακτήρα εχεις.

                • meh

                  Σε προσεβαλα? Με την πολιτικη σου ειπα να ασχοληθεις. Δημοσιο ρε, χωσου χωσου.
                  Αμα προσβληθηκες εσυ, τα εγκεφαλικα κυτταρα μας τι να πουν απο χθες; Γενοκτονια εχεις κανει.

                • worms_arm

                  Συνεχιζεις να προσβλαλεις και ειρωνευσαι επειδή σχολιαζω και διαφωνω με σενα. Αν δεν σας αρεσουν αυτά που γραφω πειτε μου, να διακοψω γιατι δεν εχει κανενα νοημα. Εγω δεν βλεπω τιποτα υπερβολικο από αυτα που λεω.

                • Dimokritos

                  Ρε 'σεις, χαλαρωστε λιγο. Ο καθενας λεει την γνωμη του. Δεν συμφωνω με τα 9 απο τα 10, που λεει ο worm αλλα απο την στιγμη, που δεν τρολλαρει και τα οσα λεει ειναι προσωπικη αποψη και μονο δεν νομιζω, οτι χρειαζονται ουτε ειρωνειες ουτε τιποτα παραπανω. Κανεις δεν εχει το αλαθητο.

                • meh

                  Μα δεν διαφωνισα μαζι σου, δεν εχω γραψει την αποψη μου πανω στο θεμα. 🙂
                  Το γεγονος πως χωρις εμπειρια ή στοιχεια εχεις καρφωθει σε μια τυφλη αρλουμπολογια σχολιασα. Οπως κανεις καθε φορα δλδ.

                • worms_arm

                  Και σου ξαναλεω όπως στην προηγουμενη φορα, ότι δεν χρειαζεται να εχω εμπειρια για να κρινω κατι αν είναι σωστο η οχι. Τα στοιχεια τα διαβαζω από εσας και από εκει και περα κρινω μονος μου.

                  Για αναφερσου λιγο στο "λεω κατι και δεν ξερω τι λεω. Διαβαζω κατι και δεν ξερω τι διαβαζω και δεν εχω ψαξει το οτιδήποτε"

                  Αληθεια με εχεις γνωρισει? Ή απλα λες ότι σου κατεβει?

                • meh

                  Διαβαζω αυτα που γραφεις και κρινω μονος μου. 🙂
                  Τεσπα, δωσε τοπο στην οργη σου worms, μια καριερα στην πολιτικη σε περιμενει. Απλα μην πας για το Υπ.Εξωτερικων.

                • worms_arm

                  Μην προσβαλεις όμως με τις εξυπνάδες σου που μονο εξυπνα δεν είναι τα σχολια σου

                • ekst

                  ρε μην πεφτετε ολοι πανω στον worms σαν τα κορακια, δεν εχει εντρυφησει στο θεμα για να ξερει τι παιζει αλλα καλα κανει και υποστηριζει την αποψη του. Εδω ειμαστε για να του δειξουμε 2-3 πραγματακια να τα δει λιγο διαφορετικα.

  • Zaratoth

    Το early access είναι μια πολύ καλή επιλογή που βοηθά developers χωρίς τεράστιο budget να πάρουν ένα αρχικό κεφάλαιο. Συνήθως αυτό γίνεται σε μια τιμή σε έκπτωση σε σχέση με το πόσο θα κοστολογίσουν το τελικό προϊόν. Είναι προσωπική επιλογή του καθενός αν θα λάβει μέρος σε early access ή όχι. Εγώ πχ τσίμπησα early access το Galactic Civilizations 3 (τεράστιος φαν του 2) και εκτός από χαμηλή τιμή, θα έχω δωρεάν μελλοντικά DLC και Expansion. Τώρα όσοι αγόρασαν το DayZ από alpha, το πλήρωσαν φθηνότερα από την τελική version, αλλά δεν δικαιολογεί την ίδια την εταιρία που, απ'όσο έχω καταλάβει, βγάζει ουσιαστικό υλικό και διορθώσεις μια φορά στα χίλια χρόνια.

    • ekst

      Το αυτο, ειναι επιλογη να αγορασεις καποιο early access.
      Στοιχηματισα στο nuclear throne γιατι αγαπαμε rami ismail και κυριολεκτικα το παιχνιδι ειναι εκτος απο καραγαματο και μια σπουδη πανω στο level design: εβδομαδιαια updates, νεοι χαρακτηρες και μηχανισμοι, modes, απειροελαχιστο tweak που ομως δινει αλλη αισθηση στο προιον, αφοσιωμενη κοινοτητα που βοηθαει ενεργα και μαζι με τους δημιουργους διαμορφωνουν το παιχνιδι και αλλα πολλα. Ειναι αλλη εμπειρια το early access, εγω μιλαω για ενα μικρο project φανταζομαι στα μεγαθηρια σαν το dayz και τα υπολοιπα παιχνιδια των εκατομμυριων τι θα γινετε.

    • http://game20.gr/ Sir Daniel

      Για μένα και το early access είναι μία ακόμη πληγή για το gaming, αν εσύ και ο καθένας μας δηλαδή την βρίσκει να πληρώνει για να είναι beta tester σε παιχνίδι που ίσως κυκλοφορήσει κάποια στιγμή, τί να πω, καλό κουράγιο. Αρνητικός είμαι και σε κάποια προνόμια που δίνει η εκάστοτε εταιρία με ingame currencies κτλ αν αγοράσεις κάτι preorder. Είναι η μοναδική βιομηχανία στην οποία ανταμείβεται αυτός που παίρνει πρώτος το προϊόν. Δεν θα μπορούσα να διανοηθώ πχ στον κινηματογράφο να βλέπαμε μία κομμένη σκηνή αν βλέπαμε σε πρεμιέρα την ταινία ή να είχα έξτρα τραγούδι σε κάποιο μουσικό cd αν το έκανα preorder. Τέτοιες χαζομάρες μόνο στο gaming βλέπουμε και όλοι πέφτουμε ανώριμα στο τυράκι χωρίς να βλέπουμε την φάκα που το περιβάλλει.

      • ekst

        Διαφωνω γιατι πολυ απλα δεν ειναι beta tester ο αγοραστης early access παιχνιδιου, δεν υπαρχει πουθενα καποια υποχρεωση απο μερους του καταναλωτη προς τον δημιουργο.

        Στην σημερινη μορφη του gaming οπου ο καθενας σχεδον μπορει να φτιαξει ενα παιχνιδι και κατακλυζομαστε καθημερινα απο 10αδες τιτλους ο καλλιτερος τροπος να δημιουργησεις ενα καποιο fanbase και buzz για το παιχνιδι σου αλλα και να μαζεψεις το κεφαλαιο που χρειαζεται για να το κυκλοφορησεις ειναι η τακτικη του early access, σιγουρα οχι οπως εκφραζεται απο το steam αλλα με βελτιωσεις που με τον καιρο θα γινουν.
        Πιο απλα, δεν υπαρχει φακα οπως ας πουμε γινεται με τα preorders. Στις προθεσεις του το early access ειναι ακομα αγνο.
        Ο αγοραστης ενος early access πρεπει να ανταμειβεται σε σχεση με τον τελικο αγοραστη γιατι πρωτιστως πιστευει και επενδυει στην ιδεα του παιχνιδιου και οχι σε αυτο που θα βγει σαν τελικο προιον.

        • http://game20.gr/ Sir Daniel

          Ναι ρε συ ekst αλλά πληρώνεις μη ολοκληρωμένο προϊόν όπως και να έχει. Σε ποια βιομηχανία πληρώνεις κάτι που δεν έχει ολοκληρωθεί? Θέλουν να κάνουν ένα παιχνίδι με λίγους πόρους? Ας κάνουν μία καμπάνια στο kickstarter και να παραδώσουν ένα παιχνίδι με αρχή και τέλος. Αυτό το ότι το φτιάχνω το 25% τώρα και εσύ το πληρώνεις τώρα και το έχεις ολοκληρωμένο σε 3-4 χρόνια, για να βρουν τα λεφτά να το ολοκληρώσουν προσωπικά το καταδικάζω και ας ετοιμάζουν την παιχνιδάρα του αιώνα. Φαντάσου να το κάνουν όλα τα studio τί ακριβώς θα κερδίζαμε σαν gamers? Προσωπικά θα σταμάταγα να ασχολούμαι και με το gaming.

          • alessan

            Συμφωνώ σε όλα κ έχω κ απαντηση που πληρώνεις κατι πριν ολοκληρωθεί! Εκτός από το gaming στην Ελλάδα κ τα δημόσια έργα! Πληρώνεις φόρο για αεροδρόμιο πριν γίνει αεροδρόμιο! Πληρώνεις διόδια για δρόμο πριν γίνει ο δρόμος 🙂 πληρώνεις για τυρόπιτα πριν κατεβασει ηβγελαδα το γάλα 🙂

            • http://game20.gr/ Sir Daniel

              χαχαχα, σωστός!

          • ekst

            Η σκοπια η δικια μου ειναι οτι πρωτα απ΄ολα στηριζω εναν δημιουργο και σε δευτερευοντα χρονο οτι πληρωνω για καποιο προιον και εκει βρισκεται η διαφορα.

            Συμφωνω οτι η σημερινη οικονομικη πολιτικη των early access δεν λειτουργει καλα ως προς τον καταναλωτη γιατι απλα δεν ειναι δικαιο ως προς αυτον αλλα μονο για τον δημιουργο που απλα τα θελει ολα και επειδη μιλαμε ως επι το πλειστον για νεαρα ατομα που ειναι και λιγο απληστα. Εαν ομως γινει πιο δικαιο το early access θα εχει κανεις παραπονο?
            Γιατι να χασει καποιος εναν χρονο απο την ζωη του φτιαχνοντας ενα game στην αβεβαιοτητα οταν με ελαχιστη δουλεια μπορει να κανει τον κοσμο να δοκιμασει με το πορτοφολι του και να δει αν αξιζει να επενδυσει παραπανω η οχι?

            alessan σου εχω καλλιτερο: να πληρωνεις φορο πριν γινει το αεροδρομιο, να πληρωνεις εισιτηριο για το αεροπλανο και οταν αυτο ειναι ετοιμο να απογειωθει να πρεπει να πληρωσεις ξανα ενα μικροποσο για να μπορεσεις να χρησιμοποιησεις την ζωνη ασφαλειας.#microtransactions

            • http://game20.gr/ Sir Daniel

              Η σκοπιά που το βλέπεις δεν είναι λάθος, ίσως είναι περισσότερο ρομαντική απ' ότι επιτάσσει αυτή η εποχή σε αυτή τη βιομηχανία. Ακόμα και πιο δίκαιο να γίνει θα είμαι πάλι αρνητικός γιατί την λογική των "μικρών" που όντως θα βοηθηθούν για να ολοκληρώσουν τον τίτλο, θα την ακολουθήσουν σύντομα και οι μεγάλοι του χώρου και εκεί είναι που θα χάσουμε την μπάλα και θα παίρνουμε τα παιχνίδια με...δόσεις. Φοβάμαι δηλαδή την γιγάντωση του φαινομένου και την μετάλλαξη αυτής της λογικής στα ΑΑΑ παιχνίδια, γιατί εκεί ξέρεις κ εσύ ότι δεν υπάρχουν ρομαντισμοί, οι μεγαλοεκδότες προσπαθούν να βγάλουν από την μύγα ξύγκι και θα σκαρφιστούν τρόπο να περάσουν επικερδείς για αυτούς λογικές στα πάντα. Και εκεί θα υπάρχει πρόβλημα.

              • Zaratoth

                Άρα, σύμφωνα με εσένα, πρέπει να απαγορέψουμε σε indie developers χωρίς κεφάλαιο (άτομα σαν εσένα, εμένα κλπ, με καλές ιδέες) να καταφέρουν να φτιάξουν παιχνίδι χωρίς να πέσουν στην τρύπα ανάγκης publisher, κάνοντας ακριβώς αυτό που θέλουν οι μεγάλοι, που δεν μοιράζονται την πίτα, για να μην μπουν στο παιχνίδι οι μεγάλοι, οι οποίοι ομολογουμένως τα έχουν κάνει μαντάρα. Αντιθέτως ΕΤΣΙ θα το κάνεις. Πάρε παράδειγμα το Kingdom Come: Deliverance. Kickstarter κλπ, όμως τώρα υπάρχει early access στην Alpha, για όσους δώσαμε 40-50 ευρώ περίπου και χαζεύουμε ήδη gameplay και βγάζουν patches κλπ. Γιατί το έκαναν αυτό; Γιατί βγάζουν παιχνίδι που δεν έχει μαγεία κλπ και είναι όσο πιο ρεαλιστικά μεσαιωνικό γίνεται και οι publishers τι τους είπαν; Ότι δεν πουλάει, άρα δεν θα το χρηματοδοτήσουν. Άρα θα χάναμε παιχνίδι επειδή οι publishers είναι κοντόφθαλμοι. Και δεν μιλάμε για ότι και ότι indie team, αλλά για άτομα που έφτιαξαν το Mafia κλπ. Δεν λέω πως όλα είναι 100% legit, αλλά υπάρχουν 2 failsafe τρόποι για να βγεις καθαρός.

                1) Κατανοείς τι ακριβώς θέλουν να φτιάξουν και αν αυτό είναι μέσα στα γούστα σου και κατά πόσο θεωρείς πως αυτή την ιδέα που έχουν τη γουστάρεις και αν θα το έπαιζες. Δεν θα πας να πληρώσεις ένα rts παιχνίδι αν εσένα σου αρέσουν τα ποδοσφαιράκια.

                2) Κοιτάς το προφίλ της εταιρίας και του παιχνιδιού. Πόσο συχνά βγάζουν updates, βαθμολογίες χρηστών, reviews χρηστών (που πραγματικά πλέον στο steam υπάρχουν ΠΟΛΛΑ υπεραναλυτικά reviews οπότε καταλαβαίνεις τα Points του καθενός και κατά πόσο αξίζει ή όχι)

                3) Βλέπεις gameplay video. Όλο και κάποιος youtuber θα έχει ανεβάσει ένα gameplay video. Βλέπεις live τι παίζεις και αν αξίζει.

                4) Πρακτικά είναι επένδυση. Αν βγει και είναι υπερπαιχνιδάρα, θα πληρώσεις 40 ευρώ ξέρω γω το παιχνίδι σε κουτί. Εγώ που το χτύπησα kickstarter/early access κλπ, παίρνω με τα 40 ευρώ το παιχνίδι σε κουτί, το soundtrack, ένα μπλουζάκι, παίζω σε alpha/beta (ειδικά σε strategy και Non-story παιχνίδια είναι πιο διασκεδαστικό, καθώς το ζουμί είναι ούτως ή άλλως οι μηχανισμοί) και δεν ξέρω τι άλλο δίνει ο καθένας. Επειδή πίστεψα σε αυτό.

                Στην τελική μου φαίνεται ΗΛΙΘΙΟ από τη μια να γκρινιάζουμε για τις εταιρίες που βγάζουν παρεμφερή παιχνίδια, δεν επενδύουν σε καινοτομίες και νέα IP και στην τελική να σνομάρουμε την εναλλακτική που έρχεται ως μάννα εξ ουρανού που είναι να επενδύσεις σε παιχνίδια που όντως θα σου άρεσαν και να τους επιτρέψεις να βγουν. Ευτυχώς υπάρχουμε και εμείς τα "θύματα".

                • Φοίνικας ο Τέταρτος

                  MFW όταν θέλω να απαντήσω και έχει απαντήσει κάποιος άλλος πριν από εμένα και με έχει καλύψει εντελώς - http://i.imgur.com/7WpF4NC.gif

              • ekst

                Πρωτα απ΄ολα εννοειται οτι συμφωνω σε ολα με τον zaratoth.

                Sir Daniel ο φοβος οτι το ολο πραγμα θα εχτροχιαστει απο τους μεγαλους ειναι υπαρκτος αλλα για μενα η λυση υπαρχει και ειναι στα προτυπα του kickstarter και indiegogo, δυο sites/πλατφορμες που εχουν γινει συνωνυμα της crowdfunding ιδεας και γιγαντωθει τοσο που απλα εχουν οδηγησει στο περιθωριο τους μεγαλους απο αυτην την αγορα.
                Επειδη υπαρχουν αυτα τα sites και λειτουργουν ως ρυθμιστες η EA δεν προσπαθησε ποτε να κανει κατι παρομοιο, στα των early access ομως που δεν υπαρχει κατι αντιστοιχο την ειδαμε να δοκιμαζει τις υπηρεσιες της στο One παρα πολυ ευκολα.

                Χρειαζεται απλα ενα site, η μια ομαδα ανρωπων καλλιτερα, που θα βαλουν κανονες (κατι που δεν ενδιαφερει την valve να κανει) στους δημιουργους και τους πελατες (και στο πως θα φτιαχνονται τα παιχνιδια κατ΄επεκταση) χωρις ομως να πουλαει τις ολοκληρωμενες εκδοσεις τους.

  • mike

    αντε ρε μας δουλευουν,ας το κυκλοφορησουνε παρεα με το gt7 του playstation..

  • ObsessedGeorge

    Αν το DayZ βγαίνει το 2016, το Η1Ζ1 θα βγει το 2019.

  • TormentedPuppet

    Το έχω ξαναπεί ο Dean Hall είναι ευφυής και καινοτόμος desginer, αλλά δεν μπορεί να διαχειριστεί ομάδα ανάπτυξης πως να το κάνουμε.

  • ggraper

    Απο φιλους που το παιζουνε εχω ακουσει πως ειναι γαματο.Προσωπικα δεν βλεπω κατι που να με προσελκυει.

  • worms_arm

    Μονο το 25% του early access ολοκληρώνονται.

  • Zaratoth

    Και για να μιλήσω λίγο με κάποια στοιχεία:

    Παιχνίδια Kickstarter που έκανα pledge:

    Kingdom Come: Deliverance: https://www.kickstarter.com/projects/1294225970/kingdom-come-deliverance

    After Reset: https://www.kickstarter.com/projects/blackcloudstudios/after-reset-rpg-rebooted

    Παιχνίδια Early Access που τσίμπησα:

    Sunless Sea : http://store.steampowered.com/app/304650/

    Galactic Civilizations 3: http://store.steampowered.com/app/226860/

    Και δεν μπαίνω καν στον κόπο να ψάξω ποια παιχνίδια της βιβλιοθήκης μου στο Steam ήταν kickstarter/early access που κατάφερε να κυκλοφορήσει και το χαίρομαι σήμερα.

  • Cerivus

    Δεν θα τελειωσει ποτε το Day Z και αν βγει η realese εκδοση αυτοι που παιζουν τοσο καιρο θα συνεχιζουν να παιζουν η θα πανε σε νεο game διοτι δεν θα εχουν να δουν κατι νεο