Game20.gr, το Άσυλο των gamers

Dauntless Preview

Μετά την μεγάλη επιτυχία της σειράς Monster Hunter (ειδικά με το πρόσφατο World), είναι αναμενόμενο διάφορα στούντιο να προσπαθήσουν να μεταφέρουν το αρχέτυπο του κυνηγιού τεράτων με crafting progression σε ευρύτερο, λιγότερο hardcore κοινό και φυσικά στο PC. Αυτό ακριβώς επιχειρεί η Phoenix Labs με το επερχόμενο Dauntless, του οποίου τη closed beta είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω.

Το Dauntless λαμβάνει χώρα στον κόσμο των Shattered isles, αποκολλημένων μεταξύ τους ιπτάμενων νησιών, στα οποία το κυνήγι των γιγαντιαίων τεράτων ονόματι behemoths είναι πλέον απαραίτητο για την επιβίωση των ανθρώπων. Το παιχνίδι χαρακτηρίζεται από ένα αφηγηματικό campaign υπό την μορφή αποστολών που ξεκλειδώνουν προοδευτικά όλο και πιο δύσκολα επίπεδα κι ανώτερο εξοπλισμό προς κατασκευή. Όλες οι περιοχές είναι σχετικά μικρές, instanced και κάθε κυνήγι τέρατος γίνεται μέσα από queue system. Ακόμα και η κεντρική πόλη-quest hub είναι instanced και δε μπορεί να περιλαμβάνει περισσότερα από 60 άτομα κάθε φορά. Το κυνήγι ξεκινά σε κάποιο από τα ιπτάμενα νησιά μετά από προετοιμασία του εξοπλισμού με τον οποίο αναχωρούν οι slayers και εκτεταμένα loading screens. Όσο βρίσκεστε στο νησί, μαζί με την ομάδα σας που μπορεί να έχει μέγεθος συνολικά έως τέσσερα άτομα, αναζητάτε το θήραμα, ενώ μαζεύετε τα αναγκαία υλικά για τις κατασκευές σας. Συγκεκριμένοι τύποι περιοχών παράγουν συγκεκριμένα υλικά και φιλοξενούν τέρατα συγκεκριμένου τύπου, πχ στις ερήμους βρίσκονται τέρατα φωτιάς.

Το σύστημα μάχης θυμίσει το dodge roll-hit σύστημα των Dark Souls και Bloodborne με invincibility frames. Διαλέγετε τo είδος του όπλου που επιθυμείτε αντί να διαλέγετε class. Κάθε όπλο έχει συγκεκριμένα meter burns και combοs που αποτελούνται από δεξί/αριστερό κλικ. Τα πιο βαριά όπλα είναι αργά και χαρακτηρίζονται ως όπλα που στοχεύουν στο crowd control με τις δυνατές τους επιθέσεις, πχ ζαλίζουν το τέρας ή το ρίχνουν κάτω. Τα πιο ελαφριά όπλα βασίζονται σε καταιγισμό επιθέσεων και mobility, ενώ ανοίγουν πληγές στις οποίες δέχεται ο στόχος περισσότερη ζημιά. Το ξίφος είναι το μέσο έδαφος σ’ αυτές τις δύο κατηγορίες. Υπάρχουν πέντε είδη melee όπλων και κανένα ranged. Ωστόσο, κάποια όπλα όπως το blasthammer διαθέτουν επιθέσεις μέσης απόστασης. Το παιχνίδι σας αναγκάζει να πάτε κοντά στο τέρας για να απειληθείτε από τις επιθέσεις του. Οι μάχες με τα behemoths χωρίζονται σε δύο ή τρεις φάσεις και οι επιθέσεις τους διαφέρουν μερικώς μεταξύ αυτών.

Το Shrike είναι ένα δύσκολο τέρας που θυμίζει owlbear.

Σύμφωνα με τους δημιουργούς, δίνεται ιδιαίτερη σημασία στο σύστημα μάχης. Παρατήρησα, όμως, πως πολλά frames επιθέσεων δεν είναι σωστά. Πολλές φορές πρέπει να χτυπηθείτε και προσπερνάτε απρόσμενα το τέρας. Άλλες φορές το ίδιο το παιχνίδι δε μπορεί να αποφασίσει τί κάνει με τις ουρές των τεράτων - χτυπούν συνέχεια ή όχι; Επιπρόσθετα, φαίνεται πως ενώ σκέφτηκαν να φτιάξουν ένα ολόκληρο shop μέσα στο παιχνίδι με διάφορα bundles που ζητούν 20 ευρώ, δεν σκέφτηκαν να βάλουν mouse sensitivity επιλογές, πλήρη υποστήριξη μοχλού και σωστό scaling στις μάχες. Δεν είναι δυνατόν να στοχεύεις κάθε μάχη να κρατά γύρω στα 20 λεπτά όταν ο παίκτης δεν έχει τον κατάλληλο εξοπλισμό, ενώ να κρατά πέντε λεπτά αν ένας τουλάχιστον κάνει εξαιρετικό overgear το περιεχόμενο. Γενικότερα, 20 λεπτά για μάχες με επαναλαμβανόμενα μοτίβα είναι υπερβολικός χρόνος.

Το crafted gear είναι χωρισμένο σε βαθμίδες όπως και τα behemoths και η κατασκευή του απαιτεί υλικά από συγκεκριμένες περιοχές και συγκεκριμένα τέρατα. Για παράδειγμα, μια πανοπλία μπορεί να απαιτεί δέρματα από striker και να δίνει έξτρα stamina. Μια άλλη πανοπλία μπορεί να δίνει χαμηλότερη κατανάλωση stamina για περισσότερο τρέξιμο κατά την διάρκεια των μαχών ή περισσότερα dodge rolls. Με παρόμοιο τρόπο λειτουργεί και η κατασκευή όπλων. Επίσης, ως μια ακόμα παράμετρος gear customization υπάρχουν τα cells, τα οποία προσθέτουν υποδοχές σε αντικείμενα με πχ elemental resistances ή έξτρα ζημιά μετά από dodge roll.

Tο στιλ γραφικών είναι ιδιαίτερο και όμορφο.

Ως προς τα γραφικά, το παιχνίδι χρησιμοποιεί την Unreal Engine 4 και έχει ιδιαίτερη καρτουνίστικη αισθητική. Τα χρώματα είναι ζωηρά, ενώ μεγάλη σημασία έχει δοθεί στην λεπτομέρεια των τεράτων και των μαγικών τους επιθέσεων. Η χρήση της UE4 δεν έρχεται χωρίς προβλήματα ή περιορισμούς, όμως το στούντιo δουλεύει σκληρά για τη βελτίωση του optimization και του συνόλου των λεπτομερειών. Ο ήχος δεν ξεχωρίζει, ενώ απουσιάζει κάθε μορφή voice-over στους διαλόγους με AI χαρακτήρες. Σε ορισμένες περιπτώσεις, ήχοι ανακοινώνουν επιθέσεις, οπότε είναι χρήσιμοι στη μάχη.

Το Dauntless βρίσκεται ήδη πέντε μήνες σε closed beta, δουλευόταν για τουλάχιστον ένα χρόνο και φιλοδοξεί να αποτελέσει το “Monster Hunter” του PC (αν και το φθινόπωρο κυκλοφορεί το Monster Hunter: World). Περιμένουμε σημαντικές αλλαγές και περισσότερο περιεχόμενο στην open beta του παιχνιδιού που αναμένεται εντός των επόμενων μηνών.

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Phoenix Labs
ΕΚΔΟΣΗ:Phoenix Labs
ΔΙΑΘΕΣΗ:-
ΕΙΔΟΣ:Action RPG
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player, multiplayer
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://playdauntless.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:2018