alt text

Για τη σειρά Darksiders θα μπορούσα να γράψω πάρα πολλά. Η αγάπη που έχω γι αυτή φαίνεται εξάλλου και από το σχετικό αφιέρωμα που έκανα στο site. Με σαφείς παικτικές επιρροές από το θρυλικό Soulreaver, πλούσιο lore, αβανταδόρικη θεματολογία και αν μη τι άλλο ιδιαίτερο εικαστικό, τo Darksiders κατ' εμέ είναι η πιο υποτιμημένη σειρά της περασμένης γενιάς. Αρκετά χρόνια μετά τα Darksiders 1 και 2, η νεοσύστατη Gunfire Games (πρώην Vigil) και η THQ Nordic μας φέρνουν την τρίτη κατά σειρά εκδοχή της Απόκαλυψης με το Darksiders 3.

Το εναρκτήριο cutscene του Darksiders 3 δείχνει τον κόκκινο καβαλάρη War να βρίσκεται αλυσοδεμένος ενώπιον του Charred Council, λογοδοτώντας για την πυροδότηση του Endwar, του πολέμου ανάμεσα στις δυνάμεις του Παραδείσου και της Κόλασης, που οδήγησε στον αφανισμό της ανθρωπότητας. Άμεσα κάνει την εμφάνισή της στον χώρο η αινιγματική Fury, το τέταρτο μέλος της σκοτεινής αδελφότητας των Καβαλάρηδων (War, Death, Strife οι άλλοι τρεις), γνωστή και ως Black Rider. Το Charred Council ανακοινώνει στη Fury ότι οι Seven Deadly Sins (επτά θανάσιμες αμαρτίες) δραπέτευσαν μυστηριωδώς από την καταχθόνια φυλακή τους και αποτελούν απειλή ικανή να πλήξει τη συμπαντική ισορροπία. Το Συμβούλιο αναθέτει στη Fury την καταδίωξη των Επτά. Δίχως να το σκεφτεί ιδιαίτερα, η αντι-ηρωίδα δέχεται την πρόκληση, μόνο εάν το Council τη χρήσει αδιαφιλονίκητο ηγέτη των Καβαλάρηδων, τίτλος τιμής που μέχρι πρότινος άνηκε στον αδελφό της, Death. Με συνοπτικές διαδικασίες το Council συναινεί στο αίτημα της Fury και το κυνήγι των Επτά αρχίζει. Η ηρωίδα ξεκινά την έρευνά της στο Haven, μέρος του κατεστραμένου βασιλείου της Γης, παρέα με μια θηλυκή αυτή τη φορά Watcher (όπως και στην περίπτωση του War στο πρώτο Darksiders) στο ρόλο του “επόπτη” που παρακολουθεί την κάθε κίνησή της.

Επιλέγοντας να σταθώ στην περιγραφή της προσωπικότητας της Μαύρης Καβαλάρισσας, ομολογώ ότι η Gunfire Games έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Σαν χαρακτήρας, η Fury δεν θυμίζει σε τίποτα τα δυο αδέλφια της, War και Death. Απερίσκεπτη, αλαζόνας, εγωίστρια, εριστική και με έναν μόνιμο θυμό να θεριεύει μέσα της, επιζητά και απολαμβάνει να σκίζει τις αγγελικές και δαιμονικές σάρκες των εχθρών της, χειριζόμενη το μαστίγιό της, Scorn. Στο εκρηκτικό ταμπεραμέντο της Fury δεν βρίσκετε τις ευγενείς αρετές του War, ούτε την πανουργία του Death. Η Fury είναι μια οντότητα που τρέφεται από την καταστροφική μανία της. Πάραυτα, καθόλη την διάρκεια του ταξιδιού σας γνωρίζετε και άλλες πτυχές της “εύθραυστης” προσωπικότητάς της. Σαν alter ego της Fury, η Watcher παρουσιάζει μια τελειώς διαφορετική περσόνα συγκριτικά με τον μοχθηρό Watcher του μεγάλου Mark Hammill στο πρώτο Darksiders. Η Watcher σέβεται και φοβάται την οξύθυμη Fury, με αποτέλεσμα να περιορίζεται στο ρόλο του πιστού συμβουλάτορα της Καβαλάρισσας. Κατά τα άλλα, το σύνολο χαρακτήρων του Darksiders 3 απαρτίζεται μεταξύ άλλων από γνώριμα αλλά και άγνωστα πρόσωπα, όπως ο μαυραγορίτης δαίμονας Vulgrim, ο μπρατσαράς σιδηρουργός Uthane και ο μυστηριώδης Lord of Hollows.

Η Fury θέλει να αναγνωριστεί ως ο ηγέτης των Καβαλάρηδων.

Η Fury θέλει να αναγνωριστεί ως ο ηγέτης των Καβαλάρηδων.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην απεικόνιση των Sins στο επίκεντρο του σεναρίου. Η κάθε “αμαρτία” δεν περιορίζεται μονάχα στις φθηνές ανάγκες ενός boss fight. Αντιθέτως, οι Sins διαθέτουν υπόσταση και ιδιόμορφα χαρακτηριστικά γνωρίσματα στον κόσμο του Darksiders 3. Για παράδειγμα, σχετικά νωρίς στο παιχνίδι έρχεστε σε επαφή με την Pride (Περηφάνια) η οποία εμφανίζεται με την μορφή ενός περήφανου και αστραφτερού αγγέλου που περιφρονά επιδεικτικά τις πολεμικές ικανότητες της Fury, κρίνοντας την τελευταία ανέτοιμη να εμπλακεί σε μάχη μαζί της. Αυτό που πρέπει να κάνετε απο την πλευρά σας είναι να συνεχίσετε την in-game πρόοδο σας και να επιστρέψετε για την αναμέτρηση με την Pride. Η πλοκή του παιχνιδιού εξελίσσεται αργά. Υπάρχουν κορυφώσεις και ανατροπές (ιδίως στο τέλος) που σας αιφνιδιάζουν ευχάριστα. Σεναριακά, το Darksiders 3 είναι σίγουρα περισσότερο ενδιαφέρον και κατανοητό από το Darksiders 2. Τέλος, να σημειώσω ότι ολοκλήρωσα το παιχνίδι σε 32 ώρες. Τουτέστιν, εικάζω ότι μια μέση διάρκεια ολοκλήρωσης είναι κοντά στις 20 ώρες.

Αξιοσημείωτη προσέγγιση του κάθε τίτλου Darksiders είναι ο επαναπροσδιορισμός του gameplay. Κάλλιστα θα μπορούσαμε να παρομοιάσουμε τα παιχνίδια της σειράςμε gaming χαμαιλέοντες. Το πρώτο Darksiders ήταν ένα κατεξοχήν action-adventure με στοιχεία ανοιχτού κόσμου, περιβαλλοντικούς γρίφους, metroidvania ύφος και hack-and-slash σύστημα μάχης με QTE μηχανισμούς. Το Darksiders 2 υιοθέτησε στοιχεία RPG σε ανοικτό κόσμο, με δευτερεύουσες αποστολές και dungeons προς εξερεύνηση. Το Darksiders 3 κάνει ένα ακόμη πιο τολμηρό βήμα: ενσωματώνει hardcore μηχανισμούς, αν όχι εφάμιλλους, σίγουρα παραπλήσιους με τα παιχνίδια Souls. Ασπάζομαι πλήρως το όραμα και τα ρίσκα που πήραν οι δημιουργοί του παιχνιδιού, μετατρέποντάς το σε κλώνο του Dark Souls. Δεν έχω καμία αντίρρηση επί τούτου. Το μόνο σημείο όπου διαφωνώ οριζοντίως και καθέτως είναι η μη χρήση του αλόγου, που είναι το σήμα κατατεθέν των Καβαλάρηδων, ως μέσο χειρισμού και περιπλάνησης. Καλά χρυσά τα Souls, αλλά εδώ είναι Darksiders. Πρωταγωνιστεί ένας από τους τέσσερις Καβαλάρηδες της Αποκάλυψης. Δηλαδή, αν είναι δυνατόν! Το “ποδαράτο” σε ένα παιχνιδι τύπου Souls μπορώ να το αποδεχθώ. Σε Darksiders όμως δεν συμβιβάζομαι με την ιδέα. Δεν πρέπει να θυσιάζεται η παράδοση προς τέρψιν της... μόδας. Πρώτο φάουλ!

Το Darksiders 3 λαμβάνει χώρα σε έναν λαβυρινθώδες οικοσύστημα το οποίο εξερευνάτε μέσα από την απομνημόνευση και τις παρακάμψεις των περιοχών. Δεν υπάρχουν objective markers, minimaps και άλλα τέτοια κόλπα για να περιηγηθείτε στον κόσμο του παιχνιδιού. Μοναδικό σας εφόδιο είναι η χρήση μια πυξίδας που βλέπετε στην πάνω πλευρά της οθόνης και μέσω ενός εικονιδίου σε σχήμα νεκροκεφαλής ακολουθείτε την πορεία σας προς το πλησιέστερο boss fight. Το level και art design του παιχνιδιού συνθέτει τον γνώριμο μεταποκαλυπτικό κόσμο της σειράς και σε αρκετά σημεία παραπέμπει ολοφάνερα στο στιλ του πρώτου Darksiders. Η βλάστηση κυριαρχεί παντού, με τα απομεινάρια του ανθρώπινου πολιτισμού όπως κτίρια και ουρανοξύστες μετά βίας να στέκονται όρθια. Ακολούθως περιπλανιέστε σε υπόγειες στοές που οδηγούν σε νεκρικούς σταθμούς μετρό, σκοτεινά σπήλαια με την λάμψη μερικών φωτεινών σταλακτιτών να φέγγουν διακριτικά και σε αποβάθρες λιμανιών που έχουν κατακλυστεί από βαλτοτόπια. Η περιπέτεια της Fury σας οδηγεί επίσης σε δαιμονικούς κόσμους, κατακόμβες, υποθαλλάσιες ζώνες όπου εξερευνάτε βυθισμένους ναούς και σε ερήμους όπου οι δυνάμεις της Κόλασης έχουν στήσει μονάδες γεωτρήσεων.

Τα απομεινάρια της ανθρωπότητας.

Τα απομεινάρια της ανθρωπότητας.

Ο metroidvania τόνος των Darksiders επανέρχεται στο προσκήνιο. Αραιά και πού είναι η αλήθεια, πέφτετε πάνω σε κάποιον γρίφο που προσωρινά εμποδίζει τον δρόμο σας. Μην φανταστείτε κάτι πολύπλοκο πάντως. Έχοντας τα απαραίτητα gadgets (hollows) στην διάθεσή σας, μάλλον εύκολα τον επιλύετε, ειδάλλως περίμενετε να αποκτήσετε το κατάλληλο εργαλείο και επανέρχεστε δριμύτερος. Οι γρίφοι πάντως δεν διακατέχονται από την πολυπλοκότητα των δυο προηγούμενων Darksiders. Όσοι θυμάστε το επίπεδο του Black Throne στο Darksiders 1 ή τα χαώδη dungeons του Darksiders 2, μάλλον θα απογοητευτείτε με τους γρίφους του Darksiders 3. Υπερβολικά απλοϊκοί. Δεύτερο φάουλ!

Εναλλακτικός τρόπος πλόηγησης και αποθήκευσης της προόδου σας (checkpoint) είναι τα portals του Vulgrim τα οποία υπάρχουν διάσπαρτα στις περιοχές, ενώ μέσω των παραδοσιακών serpent holes ανακαλύπτετε και ξεκλειδώνετε σταθμούς fast travel. Επίσης, στο Maker’s Forge, ο Uthane και οι εναπομείναντες Makers έχουν στήσει ένα προσωρινό καταφύγιο για τους ανθρώπους που επέζησαν από τα δεινά του Endwar, μακριά από τα άγρυπνα βλέμματα. Μαζεύοντας adamantine, angelic και demonic artifacts (collectables), τα οποία τις περισσότερες φορές βρίσκονται καλά κρυμμένα στον κόσμο του παιχνιδιού, αλληλεπιδράτε με τον Uthane, προβαίνοντας σε παραμετροποιήσεις και αναβαθμίσεις των όπλων και των enhancements σας, βελτιώνοντας έτσι την αποδοτικότητά σας στις μάχες.

Σκοτώνοντας εχθρούς συγκεντρώνετε τις ψυχές τους στο gauntlet της Fury. Οι ψυχές χρωματικά διαφέρουν. Οι κίτρινες ψυχές (wrath) αυξάνουν την arcane μαγεία ενώ οι πράσινες ψυχές απεικονίζουν τα health shards. Αντίθετα, οι μπλέ ψυχές έχουν διττή σημασία καθώς με αυτές τρέφετε τον αχόρταγο Vulgrim, αποκτώντας attribute points τα οποία επενδύετε στις κατηγορίες health, strength και arcane. Επιπροσθέτως, οι μπλε ψυχές χρησιμοποιούνται και σαν μέσο συναλλαγής με τον τυχοδιώκτη δαίμονα, ώστε να αγοράσετε consumables και λοιπά buffs.

Wrath.

Wrath.

Το σύστημα μάχης του Darksiders 3 αποτελεί ένα ιδιότυπο συνδυασμό Darksiders και Souls. Αρχικά, τα επίπεδα δυσκολίας χωρίζονται σε story, balanced, challenging και το apocalyptic που επέλεξα προσωπικά. Σας προειδοποιώ ότι σαν παιχνίδι είναι σαφώς δυσκολότερο από τους προκατόχους του. Προετοιμαστείτε για πολλούς θανάτους, πολύ ξύλο και τα σχετικά. Οι εχθροί δεν χαρίζουν κάστανο. Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο δύσκολα στα boss fights όπου δυο-τρία χτυπήματα χρειάζονται για να σας στείλουν αδιάβαστο. Μοναδικοί σας σύμμαχοι είναι τα health shards και τα αντανακλαστικά σας κατά την αποφυγή. Όταν κάνετε δε dodge την ύστατη στιγμή, επιτυγχάνετε arcane dodge, αποκτώντας την δυνατότητα να αντεπιτεθείτε με ένα ισχυρό counter attack. Κάτι σαν το parry των Souls ένα πράγμα. Καθώς μιλάμε για dodge, φροντίστε να εξασκηθείτε στην αποφυγή των χτυπημάτων. Σοβαρολογώ. Δεν είναι εύκολο το dodge του παιχνιδιού καθώς απαιτεί μετρονομικό συγχρονισμό.

Ο ρυθμός των μαχών δεν είναι αργός και στιβαρός σαν του Darksiders 1, ούτε έχει τη φρενήρη ταχύτητα του Darksiders 2. Θα τον χαρακτήριζα περισσότερο αέρινο, ισορροπώντας με ακρίβεια κάπου στην μέση. Στα περισσότερο πρακτικά ζητήματα, με το R1 (PS4) επιτίθεστε με το μαστίγιο της Fury, πατώντας τα L1+R1 ταυτόχρονα ενεργοποιείτε arcane μαγεία για περιμετρικό damage, ενώ με τα L1+R2 μεταμορφώνετε τη Fury σε δαίμονα για περισσότερο damage (havoc form), κάτι που φυσικά διαρκεί για μερικά δεύτερα. Σταδιακά, ο επιβλητικός Lord of Hollows σας επιβραβεύει με τις δυνάμεις των hollows (flame, storm, force, stasis). Το εκάστοτε hollow διαθέτει ξεχωριστό όπλο και μαγική ιδιότητα. Εναλλάσοντας σε πρώτο χρόνο το κάθε hollow (L1+O, L1+X κτλ), συνδυάζετε διαφορετικές combo επιθέσεις με το μαστίγιο. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας το storm hollow, επιτίθεστε με ένα ηλεκτρίζον δόρυ, εξαπολύετε ανεμοστρόβιλους προς τους εχθρούς σας, ενώ κρατώντας πατημένο το Χ αιωρείστε στον αέρα α λα Infamous. Αν ψαχτείτε ακόμα περισσότερο, στο μενού του παιχνιδιού υπάρχει combo list για περισσότερες ζογκλερικές επιθέσεις.

Αξιοποιώντας περαιτέρω τα hollows ανακαλύπτετε νέες δυνατότητες. Για παράδειγμα, το force stasis μεταμορφώνει τη Fury σε μια μαγνητένια μπάλα η οποία εφάπτεται σε κρυστάλλινες επιφάνειες, ενισχύοντας έτσι τους μηχανισμούς κίνησης, ενώ το stasis hollow επιτρέπει στη Fury να περπατάει πάνω στο νερό. Το σύστημα μάχης του Darksiders 3 προσωπικά το βρίσκω ευφάνταστο και αυτό διότι συνδυάζει μοναδικά το hack-and-slash, την μαγική δύναμη του arcane και την ποικιλία των hollows. Το “κλείδωμα” των εχθρών παραμένει λιγάκι δύσχρηστο όταν αντιμετωπίζετε πολλούς εχθρούς ταυτόχρονα, αλλά προσωπικά το έχω συνηθίσει. Κατά τ' άλλα, πολλά μπράβο στην Gunfire Games.

Fury και Watcher.

Fury και Watcher.

Ο σχεδιασμός των εχθρών και των bosses κυμαίνεται στα γνωστά και ποιοτικά στάνταρ που μας έχει συνηθίσει η σειρά Darksiders. Ορδές δαιμόνων, στρατιές αγγέλων, ερπετοειδή, εντομοειδή, αμφίβια, δίποδα, τρίποδα, τετράποδα φρικιά, νεκροζώντανα humanoids και ogres σας κάνουν την ζωή δύσκολη. Δυστυχώς οι εχθροί είναι λίγο... χαζοί μερικές φορές, καθώς αργούν να σας πάρουν πρέφα από απόσταση. Όταν όμως οι καταστάσεις φτάσουν στα άκρα, τότε αίμα και άμμος. Φροντίστε να μάθετε καλά το εχθρικό παλμαρέ επιθέσεων του εκάστοτε εχθρού και χτυπήστε την καταλληλη στιγμή. Προσέξτε με τα pull-αρίσματα διότι ακόμα και level 50 να φτάσετε (ολοκλήρωσα το παιχνίδι με level 60), πάνω από τρεις-τέσσερις εχθρούς δεν τους κάνετε καλά. Επαναλαμβάνω, το παιχνίδι δεν είναι χαβαλές. Αν μπείτε να παίξετε με την λογική του ανέμελου hack-and-slash, ζήτω που καήκατε! Όσο για τα βασικά και προαιρετικά bosses, τα οποία είναι αρκετά στον αριθμό (15), οπλιστείτε με μπόλικη υπομονή! Σε αρκετές περιπτώσεις, κοπανιόμουν με boss για καμιά ώρα και βάλε. Επί του συνόλου πάντως, το παιχνίδι έχει εντυπωσιακά και γεμάτα πρόκληση boss fights.

Δυστυχώς, οι τεχνικές επιδόσεις του Darksiders 3 δεν είναι οι καλύτερες. Ο οπτικός τομέας του παιχνιδιού είναι παρωχημένος, αν όχι κορεσμένος, και αποτελεί το μεγαλύτερο αγκάθι του. Σε γενικές γραμμές, δεν υπάρχουν σημαντικές οπτικές διαφορές με τα προηγούμενα Darksiders. Το art direction και η εν γένει φιλοσοφία των γραφικών στηρίζονται για μία ακόμη φορά στην καρτουνίστικη (και αρκετά gore) πένα του ταλαντούχου Joe Madureira. Κάποια μοντέλα, τα particle effects και κάποιοι φωτισμοί στολίζουν το παιχνίδι όσο μπορούν, αλλά δεν εντυπωσιάζουν. Το μοναδικό θέμα όμως όπου δεν δίνω συγχωροχάρτι είναι τα τεχνικά προβλήματα του παιχνιδιού. Δεν επιτρέπεται παραγωγή του 2018 να έχει stuttering, θολά textures, πτώσεις frame rate και οθόνες φόρτωσης πάνω στις μάχες σε τόσο μεγάλη συχνότητα. Η πρώτη εβδομάδα του παιχνιδιού ήταν σκέτος εφιάλτης. Ακόμα και μετά το day-one patch, τα προαναφερθέντα προβλήματα δεν διορθώθηκαν. Στη συνέχεια βγήκε δεύτερο patch το οποίο κάπως βελτίωσε την κατάσταση, δίχως βέβαια να επιλυθούν πλήρως αυτά ζητήματα. Όταν στην τρέχουσα γενιά έχουμε δει πράγματα και θαύματα ως προς τα γραφικά, άμεσα αντιλαμβάνεστε ότι το Darksiders 3 δείχνει σα να ξεπήδησε από το παρελθόν. Οι δημιουργοί όφειλαν να δώσουν την πρέπουσα προσοχή στον τεχνικό τομέα του παιχνιδιού και όχι να το αφήσουν στο έλεος του θεού.

Δαυίδ εναντίον Γολιάθ.

Δαυίδ εναντίον Γολιάθ.

Η μουσική είναι από τον σπουδαίο Chris Velasco (God of War, Mass Effect, Starcraft 2, Bloodborne, Resident Evil 7) και κατά γενική ομολογία τα πηγαίνει περίφημα. Τα γνώριμα οπερικά ξεσπάσματα και o επιθετικός τόνος των πνευστών μουσικών οργάνων εναλλάσονται με ρυθμικά τύμπανα που ορίζουν τον ρυθμό. Στο voice acting ξεχωρίζει με διαφορά η Cissy Jones που ενσαρκώνει φωνητικά τη Fury. Σκοτεινή, γλαφυρή και με μια μόνιμη οργή στην φωνή, η Fury δεν συμβιβάζεται, ούτε υποκύπτει μπροστά στον κίνδυνο. Η Cissy Jones κατορθώνει να μεταδώσει ηχητικά αυτό το αίσθημα ανωτερότητας που πηγάζει από τον χαρακτήρα της ηρωίδας. Η Fryda Wolff που παίζει την απόκοσμη Watcher και οι υπόλοιποι ηθοποιοί που δίνουν σάρκα και οστά στις Sins, κάνουν επίσης καλή δουλειά.

Το Darksiders 3 συνεχίζει με συνέπεια την αφήγηση του μύθου των Καβαλάρηδων. Δυστυχώς, τα αδικαιολόγητα τεχνικά προβλήματα και ο συνολικά παρωχημένος τεχνικός τομέας, βάζουν τρικλοποδιά στο ίδιο το παιχνίδι. Τουλάχιστον η πρωταγωνίστρια Fury διαδέχεται επάξια τους War και Death με την ξεχωριστή προσωπικότητά της, ενώ το gameplay αποτίνει φόρο τιμής στα παιχνίδια Souls, διατηρώντας ωστόσο τις σταθερές της σειράς Darksiders. Αν είστε φαν των παιχνιδιών Darksiders ή ψάχνεστε για μία ενδιαφέρουσα περιπέτεια, το Darksiders 3 δεν θα σας απογοητεύσει.

  • Η Fury είναι badass και femme fatale
  • Η πλοκή της ιστορίας δένει αρμονικά με το lore των Horsemen
  • Έκδηλες παικτικές επιρροές από τα Souls
  • Λαβυρινθώδης κόσμος που αξίζει να εξερευνηθεί
  • Η προσθήκη των hollows ανανεώνει το gameplay
  • Απαιτητικά boss fights
  • Διατηρεί επιτυχώς την εικαστική ταυτότητά της σειράς Darksiders
  • Παρωχημένα γραφικά
  • Απαράδεκτη απουσία αλόγου
  • Απογοητευτικοί γρίφοι για παιχνίδι Darksiders
  • Τεχνικά προβλήματα
ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: 7.0

ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ:PS4, Xbox One, PC
ΑΝΑΠΤΥΞΗ:Gunfire Games
ΕΚΔΟΣΗ:THQ Nordic
ΔΙΑΘΕΣΗ:Enarxis
ΕΙΔΟΣ:Action-adventure
ΠΑΙΚΤΕΣ:Single-player
ΕΠΙΣΗΜΟ SITE:https://darksiders.com/
HM. ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ:27/11/2018